Toon posts:

Feedback rating onduidelijk in groen ipv groen rood en geel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Naar mijn bescheiden mening is de V&A Feedback rating sterk achteruit gegaan door alleen gebruik te maken van groene sterren. Het is nu een puzzel geworden waar er evt negatieve feedback zit.

Het systeem van voorheen waarbij gebruikt werd gemaakt van drie kleuren was direct duidelijk.

Bovendien wekt 1 groene ster onterecht de indruk dat het nog steeds licht positief is terwijl het in feite sterk negatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 09:40
Ik ben het niet helemaal met je eens. Je ziet alsnog dat hij 1 van de 5 heeft gescoord, wat behoorlijk negatief is. Ik vind een puzzel dus wel aardig overdreven.

Het nadeel is, is dat we dit de sterren niet alleen bij V&A feedback gebruiken, maar op meerdere plekken verspreid over de gehele website. In het kader van consistentie zou dat betekenen dat we het overal moeten aanpassen, wat een wat grotere aanpassing is.

Het is wel het overwegen waard, dan moeten we er even wat dieper over nadenken :) Thanks voor de suggestie iig

• Appel105
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik ben het helemaal met je eens. Je ziet amper dat hij 1 van de 5 heeft gescoord, wat super negatief is. Ik vind het dus ook een puzzel.

Het nadeel is, is dat de sterren niet alleen bij V&A feedback gebruiken, maar op meerdere plekken verspreid over de gehele website. In het kader van consistentie zou dat betekenen dat we het overal moeten aanpassen, wat wat tijd zal kosten.

Het moet gewoon gebeuren, zo simpel is het

Is het echt zoveel werk om die afbeeldingen aan te passen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misha schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:48:
Ik ben het niet helemaal met je eens. Je ziet alsnog dat hij 1 van de 5 heeft gescoord, wat behoorlijk negatief is. Ik vind een puzzel dus wel aardig overdreven.
Ik ben het wel met hem eens. Als je door de reviews heenscrollde dan zag je snel genoeg de rode sterretjes ipv de groene. Nu ben je aanzienlijk meer tijd kwijt om te kijken hoeveel sterren het hebben.
De kleuren waren heel veel sneller om mee te werken.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:17
Misha schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:48:
Ik ben het niet helemaal met je eens. Je ziet alsnog dat hij 1 van de 5 heeft gescoord, wat behoorlijk negatief is.
Alleen scoor je nu groene sterren en groen = positief. Dus 1 groene ster geeft niet snel de indruk dat het om iets (heel) slechts gaat, terwijl een score van 1 uit 5 behoorlijk belabberd is.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 09:40
Appel105 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 14:00:
Ik ben het helemaal met je eens. Je ziet amper dat hij 1 van de 5 heeft gescoord, wat super negatief is. Ik vind het dus ook een puzzel.

Het nadeel is, is dat de sterren niet alleen bij V&A feedback gebruiken, maar op meerdere plekken verspreid over de gehele website. In het kader van consistentie zou dat betekenen dat we het overal moeten aanpassen, wat wat tijd zal kosten.

Het moet gewoon gebeuren, zo simpel is het

Is het echt zoveel werk om die afbeeldingen aan te passen?
Ik zeg nergens dat het _veel_ werk is. Het is een kwestie van 1 sprite aanpassen. Ik zeg wel dat we moeten kijken of het in alle situaties goed uitpakt. Ik wil bijvoorbeeld niet dat de prijslisting bij een product in een circus/kerstboom gaat veranderen zoals bij onze concullega's.
TERW_DAN schreef op donderdag 29 november 2012 @ 14:12:
[...]

Ik ben het wel met hem eens. Als je door de reviews heenscrollde dan zag je snel genoeg de rode sterretjes ipv de groene. Nu ben je aanzienlijk meer tijd kwijt om te kijken hoeveel sterren het hebben.
De kleuren waren heel veel sneller om mee te werken.
Ik ben het niet met hem eens op het vlak dat het een 'puzzel' is :) Daarbij vind ik het 'aanzienelijk meer tijd kwijt' ook aardig overdreven. Het klinkt alsof je een paar seconde naar iets moet kijken voordat je het snapt, wat natuurlijk niet zo is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misha schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 13:02:

Ik ben het niet met hem eens op het vlak dat het een 'puzzel' is :) Daarbij vind ik het 'aanzienelijk meer tijd kwijt' ook aardig overdreven. Het klinkt alsof je een paar seconde naar iets moet kijken voordat je het snapt, wat natuurlijk niet zo is
Nee, dat is niet overdreven. Je hoeft er niet lang naar te kijken om het te snappen, maar je bent heel veel meer tijd kwijt met scrollen. Als ik er voorheen doorheen scrollde was het een kwestie van een zwieper geven aan je scrollwheel, was er een rood sterretje sprong die er direct uit.
Dat kan nu niet meer, omdat je de kleuren kwijt bent. Je moet dus iedere beoordeling bekijken om te zien hoeveel sterren dat deze heeft.

Dat is inderdaad niet echt een puzzel, dat is misschien een tikje overdreven, maar je bent wel heel wat meer tijd kwijt om het te vinden (niet om het te snappen).
Pagina: 1