ze worden (relatief) weinig gebruikt en de huidige supply komt dan waarschijnlijk uit BPO'sCardinal schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:47:
Dat is in mijn optiek het lastige aan T2 schepen productie. Je kan niet echt focussen op 1 schip, gezien de markt nogal varieert in termen van prijs. Maar goed Guardians doen nu ongeveer 15M profit per stuk, dus mogelijk is het zeker. Goede prijs voor een T2 cruiser is 30M profit per stuk. (T2 mats + T1 schip + datacores etc)
Daarnaast reken alles goed na, veel schepen maken verlies als je zo zou produceren. Mooi voorbeeld daarvan is de basilisk, die is al een half jaar niet meer rendabel.
Skills weet ik, Carrier5/JDC5Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:02:
[...]
"offtopic:"
Ik laat hierboven de pos skills nog even achterwege. Eerst oefenen
Je kan natuurlijk ook een corp zoeken wat al de nodige POSn heeft hangen. In high low of 0.0 Hier zou je dan misschien wel gebruik van mogen maken. HINT (wij zijn zo'n corp). Tegen normale slot prijzen.
Wat ik zelf vaak doe is, pilots die net beginnen met productie BPC's geven zodat ze meteen kunnen beginnen en niet de kosten hebben van dure BPO's.
Hulp nodig?? join onze public chat: gaming is not a crime
Wat skills betreft: wen er maar aan in EVE.
Misschien kom ik wel even langs in jullie channel. Maar alsnog, eerst zelf wat dingetjes proberen. Uitvogelen hoe het allemaal precies gaat en moet (en 5x erachterkomen dat mijn skills te laag zijn of ik een skill vergeten ben
Verwijderd
Heej allemaal!
Ben opzoek naar een leuke Nederlandse corp, heeft iemand hier suggesties?
Mijn skills liggen grotendeels in mining maar voor de afwisseling doe ik ook graag een missie of wat pvp.
Mijn skills liggen grotendeels in mining maar voor de afwisseling doe ik ook graag een missie of wat pvp.
Green fisstickhigh? Of als je ook naar nul wil Bendebeukers? Die gaan binnenkort weer naar nul.
Semi NL The Dutch East India Company. Zit ik ook in en erg aardige mensen, zitten in nul.
Semi NL The Dutch East India Company. Zit ik ook in en erg aardige mensen, zitten in nul.
Dat is ook mijn aannamelethalnl schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:05:
[...]
ze worden (relatief) weinig gebruikt en de huidige supply komt dan waarschijnlijk uit BPO's
Verwijderd
Bij ons kun je prima minen en ook wat pvp ervaren. Join onze public chat: gaming is not a crimeVerwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:26:
Heej allemaal!
Vliegen in 0.0 Providence. Begrijp dat je nog niet veel pvp ervaring hebt. Providence is wel een mooie om dan te beginnen en ervaring op te doen.
ook The Dutch East India Company of Bendebeukers zijn prima corpsen om te joinen. Volgens mij wel aardige gasten.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2014 08:37 ]
Gisteren weer wezen roamen, ditmaal kwamen we echter ons home system geen eens uit
Hier een best aantal fights gehad waardoor ze hopelijk nu ons home system gaan verlaten. Tacklen ging gisteren weer beter, first point op een thorax, caracal, sfi en een firetail. Voor het eerst mee gemaakt dat ik werd aangevallen door drones, gelukkig had ik me overview goed opgezet dus kon ze gelukkig neer halen. Ga heerlijk vooruit met tackelen, nu nog alleen het scouten onder de knie krijgen en ik heb me role te pakken!
Zelf ben ik aan het overwegen om Eve Online te gaan doen. Ik heb nog geen trial maar ben mij wel al aan het inlezen/inkijken via Youtube over de game. Momenteel ook de Beginners Guide van CCP aan het doorlezen.
Ik heb geloof ik in een heel heel ver verleden Eve Online al eens geprobeerd maar dat is zo vaag en zo kort geweest dat het niet meetelt.
Mijn interesse werd gewekt door het conflict van B-R5RB. Daarna ben ik meer video's gaan bekijken met name omdat ik geschiedenis leuk vind en Eve Online (itt bijvoorbeeld WoW) wel een relevante geschiedenis heeft opgebouwd.
Nu heeft Eve Online nogal een stijle leercurve hoor ik (De interface lijkt dit ook wel wat uit te stralen) bovendien is het zo dat Eve Online zijn eigen frctions, alliences heeft en een vloeiende economsiche en politieke situatie. Als Newbie moet je dus veel redelijk complex spul leren en gelijktijdig ook de balans van het Eve universum leren alvorens je wat kunt.
Gelukkig weet ik wel al wat ik wil. Grote gevechten interesseren mij vooral niet en miner/trader worden lijkt mij eigenlijk het leukste (zeker gezien mijn persoonlijkheid
). Bovendien denk ik dat als miner/trader je het rustigste het spel kunt leren kennen.
Ik heb buiten de eve wiki ook al wat beginners guides gevonden op youtube. Maar is er ergens een overzicht van hoe het player based zit in Eve Online? Wat op dit ogenblik de grootste player alliences zijn, hun verhoudingen en hoe newbie friendly ze zijn?
Ik heb geloof ik in een heel heel ver verleden Eve Online al eens geprobeerd maar dat is zo vaag en zo kort geweest dat het niet meetelt.
Mijn interesse werd gewekt door het conflict van B-R5RB. Daarna ben ik meer video's gaan bekijken met name omdat ik geschiedenis leuk vind en Eve Online (itt bijvoorbeeld WoW) wel een relevante geschiedenis heeft opgebouwd.
Nu heeft Eve Online nogal een stijle leercurve hoor ik (De interface lijkt dit ook wel wat uit te stralen) bovendien is het zo dat Eve Online zijn eigen frctions, alliences heeft en een vloeiende economsiche en politieke situatie. Als Newbie moet je dus veel redelijk complex spul leren en gelijktijdig ook de balans van het Eve universum leren alvorens je wat kunt.
Gelukkig weet ik wel al wat ik wil. Grote gevechten interesseren mij vooral niet en miner/trader worden lijkt mij eigenlijk het leukste (zeker gezien mijn persoonlijkheid
Ik heb buiten de eve wiki ook al wat beginners guides gevonden op youtube. Maar is er ergens een overzicht van hoe het player based zit in Eve Online? Wat op dit ogenblik de grootste player alliences zijn, hun verhoudingen en hoe newbie friendly ze zijn?
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Dm verzonden voor trial, 50/50 wanneer je subbed.
Hopelijk mogen we je weldra verwelken
http://evemaps.dotlan.net/alliances kan je een overzicht vinden van de huidige alliances.
http://evemaps.dotlan.net/alliances kan je een overzicht vinden van de huidige alliances.
[ Voor 42% gewijzigd door Sorki op 11-02-2014 11:45 ]
Sorki#2242
Als het gaat om SOV (alliance claimed space) geeft dit wel een leuk beeld:
http://dl1.eve-files.com/media/corp/Verite/influence.png
Daarnaast is "dotlan" doorgaans een goede bron van informatie, zo ook voor het omvang van de verschillende alliances:
http://evemaps.dotlan.net/alliances
http://dl1.eve-files.com/media/corp/Verite/influence.png
Daarnaast is "dotlan" doorgaans een goede bron van informatie, zo ook voor het omvang van de verschillende alliances:
http://evemaps.dotlan.net/alliances
Eve char: Warock <TEST>
Om even een idee te geven van hoe de grote alliances nu in elkaar zitten:Auredium schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:38:
Zelf ben ik aan het overwegen om Eve Online te gaan doen. Ik heb nog geen trial maar ben mij wel al aan het inlezen/inkijken via Youtube over de game. Momenteel ook de Beginners Guide van CCP aan het doorlezen.
Gelukkig weet ik wel al wat ik wil. Grote gevechten interesseren mij vooral niet en miner/trader worden lijkt mij eigenlijk het leukste (zeker gezien mijn persoonlijkheid). Bovendien denk ik dat als miner/trader je het rustigste het spel kunt leren kennen.
<de 2 grote alliances die nu tegen elkaar vechten>
http://i.imgur.com/yRX4f1D.png
<Sov influence map 2007 t/m 2013>
YouTube: EVE Online influence map 2007 - 2014
Volgensmij was hij meer op zoek naar info dan naar die codeSorki schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:43:
Dm verzonden voor trail, 50/50.
Anyway;
De grotere alliances (PL/CFC/NC etc) zijn vaak niet heel erg newbie friendly omdat ze bang zijn voor spies en ze hebben liever iemand die al ervaring heeft/skills heeft.
Groepen als eve-uni etc. Nemen iedereen aan en leveren je vaak nog info/equipment ook.
Ik moet wel zeggen dat ik een pvp'er ben en dus niet zo goed weet waar je als industrialist bij kan
eve-uni doet volgens mij ook indu... niet compleet zeker van eerlijk gezegd....
Flood of response. 
Ik zal die DM bekijken maar ik wil eerst allemaal die info absorberen voordat ik Eve download en installeer.
Ik zal ook door de allience lijst heen gaan. De meeste alliances zullen toch wel info over zichzelf geven over zichzelf. Dus dan kan ik daar mee aan de slag alvast.
Ik zal die DM bekijken maar ik wil eerst allemaal die info absorberen voordat ik Eve download en installeer.
Ik zal ook door de allience lijst heen gaan. De meeste alliances zullen toch wel info over zichzelf geven over zichzelf. Dus dan kan ik daar mee aan de slag alvast.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Tip ga gweoon niet bij de grootste alliance solliciteren maar zoek een leuke kleinschalige corp waar ook aandacht voor jou is.
Vaak als je begint met spelen en je leert mensen kennen, rol je toch wel ergens in. In mijn begin begon ik met missioning, heb een maandje ofzo aan mining gedaan tot ik die corp uitgeschopt werd omdat ik op een pvp killmail stond
(vloog met een maat mee die in sniggwaffe zat)
En toen sniggwaffe gejoined > Sniggerdly gejoined waardoor ik dus bij het 'grote' PL zat
En toen sniggwaffe gejoined > Sniggerdly gejoined waardoor ik dus bij het 'grote' PL zat
Ik denk dat ik voor de Gallente ga aangezien hun startschepen de meeste cargo capaciteit hebben volgens de gegevens op Eve Online. Als je als miner aan de slag gaat lijkt mij dat vooralsnog het belangrijkste?
Wat betrefd de allienties lijkt het wel het kiesstelsel van de VS CFC, N3, Proviblock of Neutral.
Gelukkig zijn er genoeg kleine zijdes.
Wat betrefd de allienties lijkt het wel het kiesstelsel van de VS CFC, N3, Proviblock of Neutral.
Gelukkig zijn er genoeg kleine zijdes.
De reguliere mining schepen (Venture/Retriever/Covetor/Procurer/Hulk/Mackinaw/Skiff) in Eve zijn niet afhankelijk van ras. Dit is dus niet bepalend voor je keuze hierin 
Als je Evemon hebt dan kan je de ship browser benutten door enkel het vinkje aan te zetten bij "ORE" zodat je ze makkelijk met elkaar kan vergelijken
Als je Evemon hebt dan kan je de ship browser benutten door enkel het vinkje aan te zetten bij "ORE" zodat je ze makkelijk met elkaar kan vergelijken
De mining schepen zijn van ORE, en hebben niks met de andere 4 rassen te maken
De industrials van gallente zouden inderdaad wel eens het grootste kunnen zijn (iteron V)
De industrials van gallente zouden inderdaad wel eens het grootste kunnen zijn (iteron V)
Sinds de aanpassingen van industrials zou je met alle low slots Expanded Cargohold 2's in de bestower 1600 m3 meer ruimte hebben (skills 5 natuurlijk).madpilot0 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 14:59:
Itty V > 29.139 m3
Bestower > 30.746 m3
[ Voor 7% gewijzigd door Suicyder op 11-02-2014 15:07 ]
Kun je nagaan hoe goed ik ben met industrySuicyder schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:06:
[...]
Sinds de aanpassingen van industrials zou je met alle low slots Expanded Cargohold 2's in de bestower 1600 m3 meer ruimte hebben (skills 5 natuurlijk).
Nee jij bent PL pion, dat weet iedereen, indy is een bijzaakmadpilot0 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:08:
[...]
Kun je nagaan hoe goed ik ben met industry
True.Suicyder schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:09:
[...]
Nee jij bent PL pion, dat weet iedereen, indy is een bijzaak
En toch ben ik nu aan t kijken hoe ik aan industry kan beginnen

Is dat resultaat van een B-R5RB aftereffect?
Ik ben niks kwijt
(ja, een vengeance, maar die kan ik nog wel vervangen
)
Haha kut ! Gisteren weer zo'n pirate exploration schip verloren in een highsec escalatie. Mijn hemel ik ga toch maar terug naar een normaal schip voor de 4/10 en dan een tengu voor de rest hoor.
Byebye stratios, het was leuk je een 1:30 gevlogen te hebben
Byebye stratios, het was leuk je een 1:30 gevlogen te hebben

hoe gebeurde dat dan? 4/10's pointen toch niet?
Bij elkaar 400M ofzo verloren in zo'n domme plex.
Ik had zo'n escalatie gedaan, Nation On The Rise geloof ik (en ja die pointen wel
)
Ik had zo'n escalatie gedaan, Nation On The Rise geloof ik (en ja die pointen wel
Ik zal vanaaf eens Eve 'eventjes' gaan downloaden. 
Tutorial spelen en dan eens kijken hoe het allemaal gaat lopen. Alleen nog eerst even mijn headset checken. En nee; ik ga niet op verzoek direct naar Lowsec.
Tutorial spelen en dan eens kijken hoe het allemaal gaat lopen. Alleen nog eerst even mijn headset checken. En nee; ik ga niet op verzoek direct naar Lowsec.
Aw, je wil niet even naar amamake komen?
Als je vragen hebt > join 'gathering.tweakers.net' als ingame channel. Ik heb van t weekend ook wat beginners geholpen (nouja, dat denk ik tenminste)
Als je vragen hebt > join 'gathering.tweakers.net' als ingame channel. Ik heb van t weekend ook wat beginners geholpen (nouja, dat denk ik tenminste)
Aaah zit jij in amamake, lekker dichtbijmadpilot0 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:47:
Aw, je wil niet even naar amamake komen?![]()
![]()

Kom anders even gezellig buurten in Amo, is highsec dus veilgerAuredium schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:45:
Ik zal vanaaf eens Eve 'eventjes' gaan downloaden.

we hebben van het weekend wat beginners gek gemaakt bedoel je xD
we moeten eens iets van een standaard plan gaan maken om ze de richting van content en pvp te leiden
we moeten eens iets van een standaard plan gaan maken om ze de richting van content en pvp te leiden
Nah, PL Home is Amamake, maar we zitten op dit moment ergens in de drone regions.
@lethal, Ja er moet echt iets makkelijks komen voor beginners waar we ze naar door kunnen verwijzen. 3 skillplans voor industry/pvp/pve (ofzo). en een lijstje handigheidjes (security (pirate), security (system) etc.)
@lethal, Ja er moet echt iets makkelijks komen voor beginners waar we ze naar door kunnen verwijzen. 3 skillplans voor industry/pvp/pve (ofzo). en een lijstje handigheidjes (security (pirate), security (system) etc.)
Hmm inderdaad zou wel handig zijn, ik had wel heel erg mazzel dat ik redelijk snel werd opgepikt door een goede PvP corp. Anders was het veel lastiger geweest.
noem mij kortzichtig....maar ik zou zeggen enkel eentje voor PVP met industry en PVE achter een spoiler tag ofzo
want meer mensen in hun eentje te laten carebearen hebben we natuurlijk weer niets aan.
eigenlijk zou iedereen het een maandje of 2 moeten proberen, even rond ploeteren zeg maar en dan een 40m+ character moeten aanschaffen.
ik zou het niet eens zo erg vinden als CCP iets in die richting ontwikkeld, die eerst 6 maanden aan skill training is het grootste struikelblok, zeg maar het puntje van de learning cliff
want meer mensen in hun eentje te laten carebearen hebben we natuurlijk weer niets aan.
eigenlijk zou iedereen het een maandje of 2 moeten proberen, even rond ploeteren zeg maar en dan een 40m+ character moeten aanschaffen.
ik zou het niet eens zo erg vinden als CCP iets in die richting ontwikkeld, die eerst 6 maanden aan skill training is het grootste struikelblok, zeg maar het puntje van de learning cliff
[ Voor 44% gewijzigd door lethalnl op 11-02-2014 15:57 ]
Slim. Maar ze stimuleren de economie wel door spul te kopen uiteindelijk 
Iemand die zich geroepen voelt voor een lijstje core skills > afsplitsing naar pvp/industry?
En natuurlijk bedenken dat gallente wat meer voor drones kan gaan etc. Maar dat wijst zichzelf
Iemand die zich geroepen voelt voor een lijstje core skills > afsplitsing naar pvp/industry?
Als ze op de rand van lowsec/highsec zitten mogen ze van mij gerust carebearen hoorlethalnl schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:53:
noem mij kortzichtig....maar ik zou zeggen enkel eentje voor PVP met industry en PVE achter een spoiler tag ofzo

ik ben altijd al van menig geweest dat dat dan de eerste alt of alt account moet worden als ze het zo graag doenmadpilot0 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:55:
Slim. Maar ze stimuleren de economie wel door spul te kopen uiteindelijk
Iemand die zich geroepen voelt voor een lijstje core skills > afsplitsing naar pvp/industry?En natuurlijk bedenken dat gallente wat meer voor drones kan gaan etc. Maar dat wijst zichzelf
het percentage newbies dat gaat minen en dan stop omdat het doodsaai is is volgens mij best hoog
zou ik eens moeten opvragen...wat is het percentage afgebroken trials of korte subscriptions die alleen maar mining skills hebben
Ja, mining is vrij geestdodend. Als je het semiafk kan doen terwijl je aan het werk/studeren bent > prima. Maar als je verder niks te doen hebt dan zou ik ook heel snel met eve stoppen
Ratten is interessanter omdat je je wallet om de 20 min gewoon ziet knipperen met weer een sloot isk
Ratten is interessanter omdat je je wallet om de 20 min gewoon ziet knipperen met weer een sloot isk
Ratten == Minen, beide is geestdodend imho maar daarin tegen weer goed te doen met goed gezelschap.
Heb zelf goede oude herinneringen aan minen met 2 orca's en 4-20 miners terwijl we lekker op comms zitten te kloten
Heb zelf goede oude herinneringen aan minen met 2 orca's en 4-20 miners terwijl we lekker op comms zitten te kloten
[ Voor 3% gewijzigd door sPENKMAN op 11-02-2014 16:07 ]
als je het in sociaal verband gaat doen is het nog wel wat langer uit te houden ja, maar ik ken weinig mensen die dat jaren achter elkaar blijven doen
als je op hun killboard kijkt is dat best accuraat 
die gozers pakken mining toch wat beter aan dan wij dat doen (of slechter, als je ziet wat ze verliezen)
die gozers pakken mining toch wat beter aan dan wij dat doen (of slechter, als je ziet wat ze verliezen)
Ik vermoed dat mijnen nogal geestdodend kan zijn maar ik wil uiteindelijk een wat groter handelsnetwerk opzetten en ik moet ergens beginnen. De bedoeling is natuurlijk meer dan een eenvoudige miner te zijn. Ik wil mijzelf wel opwerken uiteindelijk naar meer dan een simpele mijnwerker.
Ik ben al bezig met het lezen van een handleiding op Eve voor miners. Wel handig staat al vanalles in waar ik mee rekening mee moet houden. Vanaaf even een pizza de magnetron in gooien, muziekstream aan en go.
Regarding PL waren jullie niet de verliezende partijen in het gevecht met CFC? 3/1 loss ratio meen ik mij te herinneren. Heeft dat nog impact gehad om de machtsbalans in Eve Online? Of gooi ik nu een knuppel in het kippenhok?
Ik ben al bezig met het lezen van een handleiding op Eve voor miners. Wel handig staat al vanalles in waar ik mee rekening mee moet houden. Vanaaf even een pizza de magnetron in gooien, muziekstream aan en go.
Regarding PL waren jullie niet de verliezende partijen in het gevecht met CFC? 3/1 loss ratio meen ik mij te herinneren. Heeft dat nog impact gehad om de machtsbalans in Eve Online? Of gooi ik nu een knuppel in het kippenhok?
Mwah, machtsbalans:Auredium schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 16:44:
Ik vermoed dat mijnen nogal geestdodend kan zijn maar ik wil uiteindelijk een wat groter handelsnetwerk opzetten en ik moet ergens beginnen. De bedoeling is natuurlijk meer dan een eenvoudige miner te zijn. Ik wil mijzelf wel opwerken uiteindelijk naar meer dan een simpele mijnwerker.

bron: http://marlonasky.wordpre...eve-online-teleportation/
Er is geen echte strijd meer tussen de grote alliances, alles is 1 blob gewoden onder Mitanni.
edit: Bron veranderd
War is the only proper school of the surgeon.
dit is de echte bron:
http://marlonasky.wordpre...eve-online-teleportation/
riverini loopt weer te copy+pasten, dus als je ook jouw bron aan zou willen passen dan linkt ons forumpje even niet naar shitnew24
overgens is dit plaatje fout, stainwagon is temp-blue met de CFC en PL is niet per se N3
PL en CFC mag je van mij wel uniform roze maken, de carebear coalition
http://marlonasky.wordpre...eve-online-teleportation/
riverini loopt weer te copy+pasten, dus als je ook jouw bron aan zou willen passen dan linkt ons forumpje even niet naar shitnew24
overgens is dit plaatje fout, stainwagon is temp-blue met de CFC en PL is niet per se N3
PL en CFC mag je van mij wel uniform roze maken, de carebear coalition
[ Voor 13% gewijzigd door lethalnl op 11-02-2014 16:55 ]
En juist daarom hou ik van lowsec, niemand die even kan bepalen wat er gebeurd of eigenaar is van dat systeem of naar andere moeten luisteren.
NBSI!
NBSI!
Dat zegt natuurlijk niks, alles wat daar niet groen is ook NBSI (not blue, shoot it voor de nieuwe mensen, itt NRDS, not red, dont shoot): alleen ze maken iedereen blue. Daarentegen is de enige zo ongeveer die niet NBSI is groen, maar die hebben zo'n enorme red list dat ze meer doelwitten hebben dan alle andere.XzeroD schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 16:59:
En juist daarom hou ik van lowsec, niemand die even kan bepalen wat er gebeurd of eigenaar is van dat systeem of naar andere moeten luisteren.
NBSI!
Sowieso 99% waarschijnlijk van het gedeelte dat ingekleurd is, is red voor providence bloc. Voeg daarbij nog het merendeel van de low sec bewoners aan toe (alle pirates en flink wat faction war groepen), en de eindconclusie is dat NBSI helemaal niks zegt.
Edit: Even open evenews24 gekeken, maar er staat als auteur gewoon degene bij die het heeft geschreven, oftewel heeft die het niet gewoon naar evenews gestuurd?
[ Voor 9% gewijzigd door Sissors op 11-02-2014 17:42 ]
Alles wat niet groen is, is red in ProvidenceSissors schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 17:38:
[...]
Dat zegt natuurlijk niks, alles wat daar niet groen is ook NBSI (not blue, shoot it voor de nieuwe mensen, itt NRDS, not red, dont shoot): alleen ze maken iedereen blue. Daarentegen is de enige zo ongeveer die niet NBSI is groen, maar die hebben zo'n enorme red list dat ze meer doelwitten hebben dan alle andere.
Sowieso 99% waarschijnlijk van het gedeelte dat ingekleurd is, is red voor providence bloc. Voeg daarbij nog het merendeel van de low sec bewoners aan toe (alle pirates en flink wat faction war groepen), en de eindconclusie is dat NBSI helemaal niks zegt.
(was wel makkelijk geweest
Wat ik het mooie aan providence vind, is dat je van allerlei mensen daar hebt. Je hebt de miners, carebears, newbies etc. Die doen gewoon hun ding, en zijn niet echt op de hoogte van de "gevaren".
Daar buiten heb je de pvp club die ervoor zorgt dat juist deze mensen hun ding kunnen doen, terwijl ze "hun" ding doen. In providence wordt er niet van je verwacht dat je om 20.00 stipt klaar moet zijn voor een fleet. Veel pvp fleets zijn samengesteld door de mensen die er "wonen" en hun huis willen verdedigen, wat er buiten de grenzen gebeurd, boeit ze niet.
Ik vind provi echt een mooi gebied voor nieuwere mensen, en mensen die gewoon relaxed willen gamen terwijl ze lol hebben. Zonder een FC die in je oor zit schreeuwen omdat je niet op tijd bent/de juiste fit hebt etc.
Daar buiten heb je de pvp club die ervoor zorgt dat juist deze mensen hun ding kunnen doen, terwijl ze "hun" ding doen. In providence wordt er niet van je verwacht dat je om 20.00 stipt klaar moet zijn voor een fleet. Veel pvp fleets zijn samengesteld door de mensen die er "wonen" en hun huis willen verdedigen, wat er buiten de grenzen gebeurd, boeit ze niet.
Ik vind provi echt een mooi gebied voor nieuwere mensen, en mensen die gewoon relaxed willen gamen terwijl ze lol hebben. Zonder een FC die in je oor zit schreeuwen omdat je niet op tijd bent/de juiste fit hebt etc.
War is the only proper school of the surgeon.
Er waren ook wel een paar FCs die konden schreeuwen
. Maar inderdaad het is redelijk relax normaal en lokaal: tuurlijk vertrekken er weleens roams, maar meeste ops zijn in de buurt. Soms moet er ergens een POS worden neergehaald, maar nagenoeg nooit zal je capital daarvoor meer dan één jump moeten doen, want er is alleen interesse in lokale problemen.
Ben gisteren zelf gestart met de Eve Online trial. Ik heb inmiddels de basismissies gedaan en ben nu bezig met de advanced mining missies. Ik moet missie twee doen maar volgens mij zijn alle astroide velden reeds leeg geharvest dus ik moet even wachten. Wel een belangrijke missie omdat ik voor het completen mijn eerste mining frigat zou krijgen. 
Ik had in het begin wat moeite met de interface maar ik heb inmiddels wel het meeste weten terug te vinden. Kun je met je schip ook free-flyen of moet je altijd objecten approachen, orbitten e.d?
On a sidenote; ik heb echt een nieuwe grafische kaart nodig. Mijn passief gekoelde Geforce 9600 Silencer vind Eve Online op 1680 x 1050 niet lief.
Ik had in het begin wat moeite met de interface maar ik heb inmiddels wel het meeste weten terug te vinden. Kun je met je schip ook free-flyen of moet je altijd objecten approachen, orbitten e.d?
On a sidenote; ik heb echt een nieuwe grafische kaart nodig. Mijn passief gekoelde Geforce 9600 Silencer vind Eve Online op 1680 x 1050 niet lief.
Je kan ook free flyen, maar niet warpen, dat doe je altijd naar een object 
Belts zullen na downtime vanmiddag wel weer vol hangen, dan zou je je missie in ieder geval kunnen volbrengen en de Venture in ontvangst kunnen gaan nemen
Belts zullen na downtime vanmiddag wel weer vol hangen, dan zou je je missie in ieder geval kunnen volbrengen en de Venture in ontvangst kunnen gaan nemen
Je kan dubbelklikken ergens in space, dan vliegt je schip in die richting.
Ja, en eve trekt best wel wat van je videokaart
Ik heb een Nvidia 555m en dat werkt schijnbaar prima (niet in fleetfights btw
)
Ohja, volgensmij zijn belts vrij snel leeg in highsec
Ja, en eve trekt best wel wat van je videokaart
Ohja, volgensmij zijn belts vrij snel leeg in highsec
Awesome. Dan zal ik vanaaf nog eens kijken of ik de missie kan voltooien. Het is nog wat gewenning maar het spel bevalt me iig nu al. Ik moet nog wat basics onder de knie krijgen en dat zal ook nog wel even duren maar dat gaat wel lukken.sPENKMAN schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 09:02:
Je kan ook free flyen, maar niet warpen, dat doe je altijd naar een object
Alleen nog even die brakke videokaart en voip up krijgen.
De definitie van basic zal nog wel wat gaan groeien naarmate je verder komt met Eve. Ik heb nog steeds het gevoel dat ik de basics onder de knie probeer te krijgen 
Ik ben overigens nog redelijk groen vergeleken met sommige anderen, mijn main char (warock) zit nu op 55M SP en is op 4 maanden na 3 jaar actief in gebruik.
Ik ben overigens nog redelijk groen vergeleken met sommige anderen, mijn main char (warock) zit nu op 55M SP en is op 4 maanden na 3 jaar actief in gebruik.
Ik ben redelijk ver met pvp, maar heb dus geen hol verstand van industry wat ik nu een beetje ernaast wil doen
Free flyen is een MUST vind ik in EVE, het kan je leven echt redden als je de andere persoon weet te slingshotten als hij je aan het orbitten is. Een goede piloot gebruikt orbit, een pro piloot gebruikt free flight.
Haha, inderdaad. Ik had ooit met een 'noob' account (800k sp toen je nog zo begon), met een rifter een crow gekilled. Puur omdat ik hem met slim vliegen de asteroids in heb gedrukt. Toen kon ik hem webben en was het over voor hem!XzeroD schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 09:28:
Free flyen is een MUST vind ik in EVE, het kan je leven echt redden als je de andere persoon weet te slingshotten als hij je aan het orbitten is. Een goede piloot gebruikt orbit, een pro piloot gebruikt free flight.
https://www.pandemic-legi...d/view_kill.php?id=182716
haha wat een bagger fit van die crow zegmadpilot0 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 09:33:
[...]
Haha, inderdaad. Ik had ooit met een 'noob' account (800k sp toen je nog zo begon), met een rifter een crow gekilled. Puur omdat ik hem met slim vliegen de asteroids in heb gedrukt. Toen kon ik hem webben en was het over voor hem!
Meestal als ik getailed word vlieg ik ook astroids in of in systemen die ik goed ken weet ik als ik vanaf waar naar ergens toe vlieg altijd gebounced word als ik op 0 warp, heerlijk als ze je dan achterna warpen en jij warpt op 10 en hun op 0 xD
Heb met die fit redelijk wat kills gemaakt (4 jumps van jita). Bijna een drake, maar die moest ik verlaten omdat ik door mn capboosters en ammo raakte:/XzeroD schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 09:37:
[...]
haha wat een bagger fit van die crow zegdesondanks een prachtige kill met een rifter!
Meestal als ik getailed word vlieg ik ook astroids in of in systemen die ik goed ken weet ik als ik vanaf waar naar ergens toe vlieg altijd gebounced word als ik op 0 warp, heerlijk als ze je dan achterna warpen en jij warpt op 10 en hun op 0 xD
Ik had nog wat noob foutjes gemaakt zoals op mining missie gaan zonder de mining laser te equippen in missies 1. Bereik je de astroide kom je er achter dat je wat vergeten bent. 
Ook aangevallen door twee fighters, volgens mij NPC's van de basic training missies. Geen zin in een gevecht dus weg gewarped.
Ook gekeken in de market wat nieuwe schepen kosten; volgens mij moet ik al mijn Hollandse instincten even inzetten (als Limburger
) voor de ISK bij elkaar te schrapen.
Ook aangevallen door twee fighters, volgens mij NPC's van de basic training missies. Geen zin in een gevecht dus weg gewarped.
Ook gekeken in de market wat nieuwe schepen kosten; volgens mij moet ik al mijn Hollandse instincten even inzetten (als Limburger
Die NPC's zijn "belt rats", die doen in highsec weinig damage en tacklen ook niet (je kan altijd gewoon weg warpen). Als je een klein shield, armor repairer of een passive shield regen die hoog genoeg is kan je de damage makkelijk "tanken".
Deze rode kruisjes kan je ook veilig kapot schieten, daar krijg je zelfs nog een kleine beloning voor van CONCORD in de vorm van ISK en een verbeterde standing met deze faction
Deze rode kruisjes kan je ook veilig kapot schieten, daar krijg je zelfs nog een kleine beloning voor van CONCORD in de vorm van ISK en een verbeterde standing met deze faction
Verwijderd
hahaha lol, dit komt mij heeel bekend voorAuredium schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 10:14:
Ik had nog wat noob foutjes gemaakt zoals op mining missie gaan zonder de mining laser te equippen in missies 1. Bereik je de astroide kom je er achter dat je wat vergeten bent.
Wat mij ook vaak gebeurt is dat ik mijn drones laat rondvliegen wanneer ik aan het minen ben. Ben ik klaar met minen, vergeet ik die drones terug te roepen naar mijn drone bay...warp ik weg zonder ze....ben ze dan meestal helemaal vergeten....arme drones....
Jep, of je hebt een hauling missie en komt er na 10 jumps achter dat je iets hebt laten liggenAuredium schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 10:14:

Hahaha al deze bovenstaande dingen heeft denk ik iedereen wel mee gemaakt!
Of net een fight gehad, dikke burn damage en dan naar je station gaan om te repairen en ammo bij te vullen dan vergeet je of te repairen of ammo bij te vullen. Ook niet echt handig
Of net een fight gehad, dikke burn damage en dan naar je station gaan om te repairen en ammo bij te vullen dan vergeet je of te repairen of ammo bij te vullen. Ook niet echt handig
Verwijderd
hahahah lol ja...ga je undocken, zie je dat je schip haast ontploft....zou misschien handig zijn dat je wanneer je in een station bent, in 1 oogopslag kunt zien dat je schip beschadigd is, of niet....XzeroD schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 10:35:
Hahaha al deze bovenstaande dingen heeft denk ik iedereen wel mee gemaakt!
Schip stuk; captain quarters vol met rook. Hebben we tenminste nog wat aan dat ding
Heeft iemand nog ideeën voor dingen die ik hier in nul kan kopen/verkopen? Ik haal nu en dan paar mtu's uit high en verkoop die hier met wat winst maar ben opzoek naar wat meer spullen.
ligt eraan hoeveel mensen er wonen
over het algemeen kan je de veel gebruikte dingen pakken
ammo, gedeelde modules (points, prop mod, hardeners etc)
over het algemeen kan je de veel gebruikte dingen pakken
ammo, gedeelde modules (points, prop mod, hardeners etc)
Kk zal daar ff naar kijken, ammo lijkt mij niet handig omdat je dan erg veel moet verschuiven voordat je een beetje een bedrag hebt.
Wat ik vaak hoor wat mis zijn nanofibre internal structure stuff, bij ons in lowsec is dat toevallig ook zo.dudee schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 10:48:
Heeft iemand nog ideeën voor dingen die ik hier in nul kan kopen/verkopen? Ik haal nu en dan paar mtu's uit high en verkoop die hier met wat winst maar ben opzoek naar wat meer spullen.
Faction ammo moet toch wel meevallen? T1 ammo zou ik niet gaan doen nee. (dat is als je een hauler hebt, als je gewoon wat meeneemt in cargo van regulier schip schiet het niet op nee).dudee schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 10:50:
Kk zal daar ff naar kijken, ammo lijkt mij niet handig omdat je dan erg veel moet verschuiven voordat je een beetje een bedrag hebt.
Implants werken wel voor mensen die gepod worden. (Waarschijnlijk voornamelijk +3s en +4s, als je duurdere hebt ga je normaal gesproken er niet in 0.0 mee rondvliegen en gepod worden).
Verwijderd
even een noob vraagje,
Ik mine nu in high sec, en vraag me nu af welk soort ore nu het meest oplevert. Is dat Scordite? of Omber, ik dacht eerst Omber, maar nu ik mijn venture vol heb gepropt met dat spul, levert het toch 100.000 isk minder op, en wanneer ik naar de market keek, dacht ik toch echt dat er voor Omber veel meer betaald wordt. Of is er een compleet ander soort ore wat meer oplevert dan deze 2?
Ik mine nu in high sec, en vraag me nu af welk soort ore nu het meest oplevert. Is dat Scordite? of Omber, ik dacht eerst Omber, maar nu ik mijn venture vol heb gepropt met dat spul, levert het toch 100.000 isk minder op, en wanneer ik naar de market keek, dacht ik toch echt dat er voor Omber veel meer betaald wordt. Of is er een compleet ander soort ore wat meer oplevert dan deze 2?
Check hier evenVerwijderd schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 11:25:
even een noob vraagje,
Ik mijn nu in high sec, en vraag me nu af welk soort ore nu het meest oplevert. Is dat Scordite? of Omber, ik dacht eerst Omber, maar nu ik mijn venture vol heb gepropt met dat spul, levert het toch 100.000 isk minder op, en wanneer ik naar de market keek, dacht ik toch echt dat er voor Omber veel meer betaald wordt. Of is er een compleet ander soort ore wat meer oplevert dan deze 2?
http://ore.cerlestes.de/index.html#site:ore
Highsec ores die meest opleveren zijn Kernite en Pyrox...
[ Voor 4% gewijzigd door MacrosSimga op 12-02-2014 11:29 ]
Daar krijg je sinds kort een melding vanmadpilot0 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 10:32:
[...]
Jep, of je hebt een hauling missie en komt er na 10 jumps achter dat je iets hebt laten liggen
Sorki#2242
Je moet minerals vergaren waar je geld mee kunt verdienen, en die minen, niet andersom.
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Wat raar, een Crow met duidelijk een travel fit die gaat PVP'en in een 0.4 lowsec systeem.madpilot0 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 09:33:
[...]
Haha, inderdaad. Ik had ooit met een 'noob' account (800k sp toen je nog zo begon), met een rifter een crow gekilled. Puur omdat ik hem met slim vliegen de asteroids in heb gedrukt. Toen kon ik hem webben en was het over voor hem!
Zo te zien is die nog uit de tijd dat destroyed items nog niet op de kill mail stonden.
(Toen de kill mail ook nog echt een mail was
)
(Toen de kill mail ook nog echt een mail was
Dat moet wel extreem lang geleden zijn. Op die km staan destroyed items er gewoon op, in het rood. Met cloak had hij waarschijnlijk geen CPU voor iets anders, al had hij ze wel offline kunnen houden. Zijn launchers zie je in zijn cargo bay.MTV DNA schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 11:55:
Zo te zien is die nog uit de tijd dat destroyed items nog niet op de kill mail stonden.
(Toen de kill mail ook nog echt een mail was)
Waarom hij in hemelsnaam een rifter dan tackled? Ik neem aan wachtende op hulp.
[ Voor 3% gewijzigd door Sissors op 12-02-2014 11:59 ]
i call bait!Sissors schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 11:58:
[...]
Dat moet wel extreem lang geleden zijn. Op die km staan destroyed items er gewoon op, in het rood. Met cloak had hij waarschijnlijk geen CPU voor iets anders, al had hij ze wel offline kunnen houden. Zijn launchers zie je in zijn cargo bay.
Waarom hij in hemelsnaam een rifter dan tackled? Ik neem aan wachtende op hulp.
2009.04.26 20:57:00 is die kill gemaakt.
Star Citizen Corp: United Exploration Cartel || United Exploration Cartel website.
Ah je hebt gelijk, ik zag de kleuren niet goed op mijn telefoon.
Vreemd idd dat hij in die fit iemand tacklet.
Vreemd idd dat hij in die fit iemand tacklet.
Hij had TE-nogwattes launchers, maar die zijn van naam veranderd en het PL killboard herkent deze niet meer
Lijkt travel fit inderdaad.
Op ons killboard, als een item van naam veranderd is (zoals veel launchers), dan staan deze onder cargo
Op ons killboard, als een item van naam veranderd is (zoals veel launchers), dan staan deze onder cargo
Ik zal me hier ook maar weer even melden, ik ben sinds kort ook weer actief (slechte timing tijdens afstuderen maar ja
)
Gister ook 1 van bovenstaande foutjes gemaakt; wegwarpen zonder drones.. Mijn arme salvage drones waren nog hard aan het werk toen ik uit de combat site vertrok..
Oh ja, ingame: absolon echerie
Gister ook 1 van bovenstaande foutjes gemaakt; wegwarpen zonder drones.. Mijn arme salvage drones waren nog hard aan het werk toen ik uit de combat site vertrok..
Oh ja, ingame: absolon echerie
O_o, er bestaan tegenwoordig salvage drones?
Ach paar drones verlies je weleens, slecht voor je profit margin, maar verder maakt het niet veel uit (of je moet ze nog terug hebben kunnen halen). Heb wel gehad dat je in missie/anomaly zit waarbij je iets verkeerd doet, en daardoor teveel agro. En dan met je 1B ISK+ schip echt niet je drones willen achterlaten, en uiteindelijk met nog paar procent hull warpen, iets te close gedaan
Ach paar drones verlies je weleens, slecht voor je profit margin, maar verder maakt het niet veel uit (of je moet ze nog terug hebben kunnen halen). Heb wel gehad dat je in missie/anomaly zit waarbij je iets verkeerd doet, en daardoor teveel agro. En dan met je 1B ISK+ schip echt niet je drones willen achterlaten, en uiteindelijk met nog paar procent hull warpen, iets te close gedaan
Ja sinds 2012 al ergens: https://wiki.eveonline.com/en/wiki/Salvage_Drone_ISissors schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 13:46:
O_o, er bestaan tegenwoordig salvage drones?
In het begin met mining drones had ik het ook wel eens, kwamen er te veel rats en dan was het drones achter laten of kans op vernietiging van me schip en cargo. Soms heb je de tijd er niet voor, maar vergeten omdat je snel alles wilt sellen terwijl je het dan maar 1 minuutje later kan verkopen is geen excuus
Kan je ook een "reactivate invite" oid krijgen als je een tijd niet hebt gespeeld(2010 voor het laatst) met een account?
Je kan hours for plex doen. Is je account 4 uur gereactiveerd zodat je een plex kan kopen (koop je niet of activeer je niet, dan kan je hours for plex niet meer gebruiken tenzij je gezeur met ccp aan wilt
)
Zo af en toe krijg je een email met een reactivatie aanbod voor 10 euro ofzo ipv 15 euro voor een maand. Je kunt niet van de 21 day trial gebruik maken op een bestaand account. Als je weet dat je zon 650mil op je account hebt zou je inderdaad een plex kunnen kopen via de hours for plex.sbmuc schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 15:53:
Kan je ook een "reactivate invite" oid krijgen als je een tijd niet hebt gespeeld(2010 voor het laatst) met een account?
Als je nog niet zo ver was en je wilt een nieuw account aan maken ben je welkom om mij (of wie dan ook) een DM te sturen voor 21 day trail.. De meesten verdelen de opbrengst van de plex die ze krijgen 50/50 met jou.
zo zie je maar weer....
minen is slaap... verwekkend
minen is slaap... verwekkend
WH, gezien je daar geen werkende local hebtVerwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 08:28:
ach ja minen in low-sec kan toch wel spannend zijn volgens mij...
En ik zie dat er vannacht een stationsystem van handen gewisseld is. Hoorde al dat de timer er was en er supercarriers hingen
http://evemaps.dotlan.net/system/1V-LI2
The grinding has begun!
Het is wel steeds op vreemdere tijden druk in jita zeg. Toch maar eens ergens anders zoeken om uit te loggen
Het is alvoorbij, CFC trekt zich zaterdag terug.Suicyder schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 09:41:
[...]
WH, gezien je daar geen werkende local hebt
En ik zie dat er vannacht een stationsystem van handen gewisseld is. Hoorde al dat de timer er was en er supercarriers hingen![]()
http://evemaps.dotlan.net/system/1V-LI2
The grinding has begun!
Gewoon blijven proberenflessuh schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 11:18:
Het is wel steeds op vreemdere tijden druk in jita zeg. Toch maar eens ergens anders zoeken om uit te loggen
[ Voor 25% gewijzigd door stealthgun op 14-02-2014 11:29 ]
Star Citizen Corp: United Exploration Cartel || United Exploration Cartel website.