Aankoop OCZ Gladiator cooler: Geinteresseerden?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 579 views sinds 30-01-2008

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Topicstarter
Ik ben van plan bij de Overclockersstore in Amerika een OCZ Gladiator, volledig koperen cooler aan te schaffen. Deze is in enkele reviews die de afgelopen dagen op Tweakers zijn verschenen (zie bijv. http://www.tweakers.net/nieuws/16843 en http://www.tweakers.net/nieuws/17079) als beste cooler uit de tests gekomen, en is bovendien nog een stuk stiller dan die ontzettend lawaaiige Swiftech's en GlobalWin's.
Ik ben zelf ook van plan hier een Athlon/Duron spacer en OCZ Quicksilver (vergelijkbaar met Arctic silver) bij te bestellen :P

Afbeeldingslocatie: http://www.dansdata.com/images/coolercomp/gladiator200.jpg

Om de kosten te drukken zoek ik naar enige gegadigden die ook geinteresseerd zijn, eventueel ook in een van de andere OCZ coolers, of een Thermosonic Thermoengine. Dit zijn de richtprijzen die ik aanhoudt (bij ophalen in A'dam):

Coolers:
OCZ Gladiator (100% koper, 36CFM Fan) - fl.125,-
OCZ Monster2 (koperen onderkant, 36CFM Fan) - fl.65,-
OCZ Glacier (koperen onderkant, 36CFM Fan) - fl.45,-
Thermosonic Thermoengine (met stille standaardfan) - fl.125,-
Therm. Thermoengine + 36CFM fan - fl.140,-

Overig:
Athlon/Duron Spacer (koper) - fl.25,-
OCZ Quicksilver 3gr. (koelpasta) - fl.20,-

Als ik je bestelling moet verzenden (op jouw risico):
Rembours > + fl.25,-
Vooruit betalen > + fl.11,-

Op risico van de PTT (dus verzekerd ;) ):
Bovengenoemde bedragen + fl.5,-

Geinteresseerden kunnen evt. mailen naar andygeerlings@lycos.com.

PS: Ik lees zojuist op www.douane.nl dat je in principe verplicht bent BTW af te dragen over het totaalbedrag + verzendkosten :(
In sommige postings heb ik echter gelezen dat men geen extra kosten hoefde te betalen... Hangt er misschien vanaf of ze helemaal wakker zijn daar op schiphol of niet ;) Hoe dan ook, het zou misschien, als we pech hebben, iets duurder kunnen uitpakken. Reken in dat geval op ongeveer 5,- tot 15,- extra, afhankelijk van wat je besteld...

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:57
Heeej!Das mijn usericon! :( :( :(
verander die s heel snel!

(ik zie dat t me ouwe is want deze heb ik beetje gewijzigd. maar toch!)

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Verwijderd

whoops..

• Cheetah

Cheetah

Topicstarter
Op zaterdag 02 juni 2001 08:44 schreef Turismo het volgende:

Hmmm, vond het een stoer icon, en de mijne is nog in de maak, zodoende ;)
Als je er bezwaar tegen hebt haal ik 'm wel weg :)
Greetz...

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-04 15:41

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Maar die swiftech MC-370 komt er ook goed uit , wil je die niet uit het buitenland halen?In nederland kan je hem nergens krijgen iig.

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

• Cheetah

Cheetah

Topicstarter
Op zaterdag 02 juni 2001 12:28 schreef Halo_Master het volgende:
Maar die swiftech MC-370 komt er ook goed uit , wil je die niet uit het buitenland halen?In nederland kan je hem nergens krijgen iig.
Die komt inderdaad ook goed uit, maar is niet leverbaar door de overclockersstore, anders had ik hem wel voor je willen bestellen... Voor mij persoonlijk is hij onacceptabel omdat hij voldoende herrie maakt om de mussen dood uit de bomen te laten vallen ;) M'n PC staat in mijn kamer en ik DivX overnight... I need my sleep ;)
Bovendien zijn de Swiftech coolers een aardig eindje duurder (denk in de richting van 1,5 tot 2 keer zo duur) :)

Ik zie trouwens wel dat ze de OCZ Gladiator ook leveren met de Delta 7000rpm Airplane-noice fan. Die is fl.15,- duurder voor de liefhebber ;)

Full Specz

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05 11:01

WarPuppy

Electronic Technology

http://ocz.safetyshopper.com

Ga je hem daar halen?
Me2, weet jij misschien hoelang het ongeveer duurd voordat je hem hebt,

En kent iemand anders nog een andere reseller?

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-04 15:41

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Nee , hoor , ik heb al een delta 60 HP , dus dat is geen probleem.Ik weel iig wel die OCZ Gladiator hebben.

Ik heb je al geemailed , onder onnovaal@hotmail.com

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

• Cheetah

Cheetah

Topicstarter
Op zaterdag 02 juni 2001 12:47 schreef WarPuppy het volgende:
http://ocz.safetyshopper.com

Ga je hem daar halen?
Me2, weet jij misschien hoelang het ongeveer duurd voordat je hem hebt,

En kent iemand anders nog een andere reseller?
De juiste link is http://ocz.safeshopper.com ;)
Er zijn geen resellers van in Nederland, denk je dat ik anders zoveel moeite zou doen? |:(
Wat betreft levering: 1 tot 2 weken denk ik zo...

Full Specz

Verwijderd

Volgens mij ligt safeshopper er momenteel uit... het shopgedeelte van www.2cooltek.com werkt ook al niet (2cooltek.safeshopper.com oid).

• Muurbestormer
  • Laatst online: 29-04 17:14
Ik doe mee! en het meeltje is onderweg! :)

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:10

LopeZ

Too much is never enough

Niets van jouw bij je heb hem van MIJ gepikt |:(
Verander jij je icoon maar s heel snel! :(

Verwijderd

hoe kom je erbij dat de thermoengine zo duur is?
hij is maar $37 bij www.azzo.com (met DeltaHP)...

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Mag ik even opmerken dat Dhr. Garbage hier ook mee bezig is ... zie [topic=152757] het betreft hier de Millennium Copper Glaciator cooler, die ZEKER beter presteert dan deze OCZ cooler. Overigens vind ik die OCZ cooler niet zo denderend, omdat de koelribben op de heatplate zijn geplakt/geklemd ipv een constructie uit een stuk. Heb zelf ooit een koperen Neng-Tyi coolertje gekocht die ook losse koelribjes had en dat viel achteraf nogal tegen...

Concrete Loop Watercooling

• Turismo
Op zaterdag 02 juni 2001 14:14 schreef LopeZ het volgende:

[..]

Niets van jouw bij je heb hem van MIJ gepikt |:(
Verander jij je icoon maar s heel snel! :(
Zucht zo schiet t niet op vind t al niet erg meer
ben s'ochtend gewoon humeurig

maarrre meen je dat lopez?aangezien dit enige topic is waar je ooit gepost hebt?!?!

maarrre ik heb me toch zelf gemaakt(met hulp van hercules(r)), alleen is ie niet echt origineel meer merk ik al.
Ik ga maar s een nieuwe photosoepen

Jouwes is ook veel waziger en vet onscherp trouwens, die van mij is scherper en ietsies uitvergroot.
Dus lijkt me geen rip van die van jou he! |:( |:( |:( |:(
trek daar je conclusies maar s uit

• martijn12345
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Jezus wat een dure site. Ik heb voor de Thermoengine+deltaHP 91,83 betaald. En dat is INCL verzendkosten vanuit australie.
Was dus gewoon incl alles wat je moet betalen zeg maar.

Als ik zie hoe duur die koeler daar is, zal je voor de rest van de koelers ook wel DIK teveel betalen.

Geen inspiratie

Verwijderd

Therm. Thermoengine + 36CFM fan - fl.140,-
Dat lijkt me toch wel beetje veel...

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

Op zaterdag 02 juni 2001 18:36 schreef Turismo het volgende:

[..]

Zucht zo schiet t niet op vind t al niet erg meer
ben s'ochtend gewoon humeurig

maarrre meen je dat lopez?aangezien dit enige topic is waar je ooit gepost hebt?!?!

maarrre ik heb me toch zelf gemaakt(met hulp van hercules(r)), alleen is ie niet echt origineel meer merk ik al.
Ik ga maar s een nieuwe photosoepen

Jouwes is ook veel waziger trouwens, die van mij is scherper en iets uitvergroot.
Dus lijkt me geen rip van die van jou he! |:( |:( |:( |:(
Zoals ik in me email naar je al vertelt had, mijn eigenlijke account was gedelete. Maja moet dan wel stom toeval zijn geweest dattie zelfde is/was :? , hij is niet erg origeel meer dus ga ook maar eens een andere photosoepe... :P (ForTissimO 2 roelt)

• Turismo
Mja probleem de wereld uit merk ik al

Magoed
even goede Tweakers ;)

hehe valt me op staat toch vreemd 2 van diezelfde usericons(bijna dezelfde) onder elkaar
Zoek de verschillen! :P

p.s.
heej me ochtendhumeur is voorbij :)

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

:) Inderdaad mijne is waziger omdat ie anders te groot werd. Heb zo ut idee dat we dalijk weer dezelfde hebbe ;) , lekker (photo)shoppe op de site van Hercules

Laat ik nu maar weer ontopic gaan :P

ps heb nu alweer een nieuwe, moet wel origineel blijven, nice icoon btw :)

• Turismo
Yup!
de mijne is ook weer helemaal bijgeschaafd
:)

• Cheetah

Cheetah

Topicstarter
Op zaterdag 02 juni 2001 18:30 schreef FreeRider het volgende:
Mag ik even opmerken dat Dhr. Garbage hier ook mee bezig is ... zie Millennium Copper Glaciator het betreft hier de Millennium Copper Glaciator cooler, die ZEKER beter presteert dan deze OCZ cooler. Overigens vind ik die OCZ cooler niet zo denderend, omdat de koelribben op de heatplate zijn geplakt/geklemd ipv een constructie uit een stuk. Heb zelf ooit een koperen Neng-Tyi coolertje gekocht die ook losse koelribjes had en dat viel achteraf nogal tegen...
Dat zeg jij... Die Millennium moet zich nog bewijzen. Ik heb nog geen vergelijkingstests gezien en de OCZ Gladiator komt in alle tests waarin die wordt gereviewed goed uit (en aangezien jij volgens mij zelf geen vergelijkingstest hebt uitgevoerd vraag ik me hard af waar je je mening op baseerd ;) Nyeng-Ti ofzow lijkt me nou niet echt te vergelijken met OCZ).
Bovendien vindt ik een geluidsproductie van 61dB (!!!) en een gewicht van bijna 800 Gram erg hoog (!!! bijna 3x meer dan de 300gr. Max. specificatie van AMD - over risico op een corecrush gesproken :( -> dat ding komt echt niet op mijn met zweet en tranen bij elkaar gespaarde 1333 ;) !!!).
Het ding is dus groter, (veel) zwaarder, en (veel) lawaaiiger dan de Gladiator. Daarnaast is het ook nog de vraag wanneer die Millennium coolers ook daadwerkelijk gaan worden uitgeleverd...

Full Specz

• Muurbestormer
Ik heb ook de peview gelezen van de OCZ ME, maar als je ziet wat dat voor een Tank is!

De Gladiator volg ik al een klein tijdje en hij is gewoon een topper! dus kom op mensen en bestellen die handel, want swiftechs zijn net Globalwins en Globalwins zijn kleine straaljagers in je kast.

OCZ's zijn volgens mij in bijna alle tests als beste eruit gekomen. ze werden voorheen gewoon niet vaak meegenomen in een grote test.

• Cheetah

Cheetah

Topicstarter
Op zaterdag 02 juni 2001 17:54 schreef Hiro Shima het volgende:
hoe kom je erbij dat de thermoengine zo duur is?
hij is maar $37 bij www.azzo.com (met DeltaHP)...
Kan zijn dat de OCZ store hem enigszins duur verkoopt :? Hij is daar $30 met de standaardfan, $35 met een high power 36CFM fan (geen delta)... Wat ik in principe heb gedaan bij het opstellen van de richtprijzen is de dollarprijzen nemen en met ongeveer 4 vermenigvuldigen (factor 2,6 voor de koers (dollar is nu fl.2,60 :( en ik weet nog niet welke koers ik van Visa krijg)en de rest voor transportkosten, eventuele invoerrechten en het (mijn) risico dat mensen wel bestellen, maar er later toch vanaf zien en niet afnemen (heb ik wel eens eerder gehad :( ).
Mochten de kosten lager uitpakken kan de prijs altijd nog iets omlaag, ook voor de andere spullen. Ik wil alleen zelf zo min mogelijk prijsrisico nemen, zodoende...

Full Specz

• FreeRider
  • Laatst online: 29-01-2025

Concrete Loop Watercooling

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:43
[off topic][behulpzaam?]
Ik heb op douane.nl gezocht en gevonden. Computer hardware hoef je geen douane rechten over te betalen, echter wel 19% btw.
[/behulpzaam?]
had ik opgezocht omdat ik een 3ware wil die waarschijnlijk ook uit de states moet komen
[/off topic]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Cheetah

Cheetah

Topicstarter
De bestelling gaat waarschijnlijk vanavond, uiterlijk maandagochtend mijn postvak uit.

Om verassingen te voorkomen ga ik eerst even kijken wat de verzendkosten precies worden (Bij de Millennium Glaciator actie zat Garbage op de fl.60,- verzendkosten per cooler en dat is het soort van onaangename verassingen waar ik geen zin in heb ;) ).

Lijstje met tot nu toe geinteresseerden en hun bestelling:
-Mezelf - Gladiator + spacer + Quicksilver
-SpeedAS - Gladiator + spacer
-Halo_Master - Gladiator
-Nitefly - Gladiator + spacer + Quicksilver

eventueel (als hij besluit dat zijn Coolermaster niet goed genoeg is voor z'n 1333 ;) ):
-Plop - Gladiator

Nog andere gegadigden?

Full Specz

Verwijderd

Volgende week die spacers weer op www.icomputers.nu voor 25 (ook van OCZ)

• Seven_of_Nine
  • Laatst online: 10:40
Ik wil ook meedoen!!

Bij deze wil ik graag een:
OC-Gladiator en een spacertje;
Ik stuur je mijn details per email!

• Cheetah

Cheetah

Topicstarter
Ok, bij deze een bijgewerkte lijst (we hebben er al 7 :) ):

-Mezelf > Gladiator + spacer + Quicksilver
-SpeedAS > Gladiator + spacer
-Halo_Master > Gladiator
-Nitefly > Gladiator + spacer + Quicksilver
-Plop > Gladiator + Spacer
-Seven_of_nine > Gladiator + Spacer
-Computrain > Gladiator

Ik heb nog geen bericht van OCZ terug over de verwachte verzendkosten. De verzending is wel met DHL en DHL is helaas niet goedkoop :( Gelukkig had ik daar al enigszins rekening mee gehouden bij het opstellen van de richtprijzen, dus als het iets duurder wordt zal het niet veel zijn...

Ik ga pas bestellen als ik een indicatie van de uiteindelijke shipping-kosten heb. Als het duurder mocht gaan worden laat ik het van tevoren weten. Je kunt dan eventueel alsnog besluiten niet meer mee te doen...

Full Specz

• Cheetah

Cheetah

Topicstarter
Iem. vroeg me trouwens om een review van Quicksilver t.o.v. Arctic Silver...

Tjek this out: http://www.ipkonfig.com/reviews/OCZ_QuickSilver/index.html

Wat vinden jullie trouwens van mijn zojuist geanimationshopte nieuwe icon? :P

Full Specz

• Muurbestormer
Lekkere benches.. :P

jammer alleen dat hij in die test vergeleken wordt met AS en niet de opvolger AS II. Maarr, als je dan ziet dat AS !! maar zon 2-3 graden beter was dan zn jongere versie komt het OCZ Quicksilver pasta op precies dezelfde lijn met ASII !

lijkt me goed spul :)

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 00:08 schreef FirefoxAG het volgende:
Ok, bij deze een bijgewerkte lijst (we hebben er al 7 :) ):

-Halo_Master > Gladiator
-Computrain > Gladiator

Ik heb nog geen bericht van OCZ terug over de verwachte verzendkosten. De verzending is wel met DHL en DHL is helaas niet goedkoop :( Gelukkig had ik daar al enigszins rekening mee gehouden bij het opstellen van de richtprijzen, dus als het iets duurder wordt zal het niet veel zijn...

Ik ga pas bestellen als ik een indicatie van de uiteindelijke shipping-kosten heb. Als het duurder mocht gaan worden laat ik het van tevoren weten. Je kunt dan eventueel alsnog besluiten niet meer mee te doen...
ik doe ook mee.

-Halo_Master > Gladiator
-Computrain > Gladiator

-Djohen > gladiator + quicksilver

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:43

reiker

dan jij!

Op zaterdag 02 juni 2001 04:24 schreef FirefoxAG het volgende:
OCZ Gladiator (100% koper, 36CFM Fan) -fl.125,-
zie ik het nu fout of is de OCZ Gladiator op www.overclockerz.com $29.99 ? omgerekend komt dat neer op f77,89 en dan de verzendkosten, maar het lijkt me echt sterk dat die f47,11 zijn, als we aannemen dat jij niet wilt verdienen op medetweakers >:) dan bestel ik hem liever zelf denk ik...

Zo gezegd, zo gedaan.

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-05 11:39

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Hello die Andy,

Hoop dat ik nog op tijd ben, maar doe mij er ook maar eentje.... een OCZ Gladiator graag.

Email is verstuurd

Greetz
Ar

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

• Cheetah

Cheetah

Topicstarter
Op maandag 04 juni 2001 16:19 schreef reiker het volgende:

[..]

zie ik het nu fout of is de OCZ Gladiator op www.overclockerz.com $29.99 ? omgerekend komt dat neer op f77,89 en dan de verzendkosten, maar het lijkt me echt sterk dat die f47,11 zijn, als we aannemen dat jij niet wilt verdienen op medetweakers >:) dan bestel ik hem liever zelf denk ik...
Zoals gezegd: Ik heb de prijzen van OCZ grofweg met 4 vermenigvuldigd, omdat de DHL verzendkosten heel hoog zijn (heb nog steeds geen bericht terug van OCZ hoe hoog precies :( , maar ik meen voor 3 kilo iets van fl.160.- (en dit is meer dan 3 kilo...) ), de dollar hoog staat (fl.2,60, en weet niet welke koers ik van Visa krijg) en er BTW over het totaalbedrag (prijs + verzendkosten :( ) heen gaat.
Ik had echter niet verw8 dat er zoveel belangstelling zou zijn (d8 misschien een man of 4 a 5 totaal), dus waarschijnlijk kunnen de prijzen sowieso iets omlaag vanwegde de lagere gedeelde verzendkosten :)
Dat kan ik bepalen zodra ik de uiteindelijke verzendkosten weet. Daar dus binnenkort meer over...

Trouwens: Over alleen eentje bestellen gesproken, dat is precies wat ik eerst heb geprobeerd. Probeer het maar met een "testbestelling", de verzendkosten zullen je verassen >:)

Nieuwe lijst (9 man!!! :) ):

-Halo_Master > Gladiator
-Computrain > Gladiator
-Djohen > gladiator + Quicksilver
-Arl > Gladiator

Full Specz

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Ello

Als het nog kan, graag ook voor mij nog een spacer, is toch een koperen plaatje tussen cpu en koeler?

En dient dat alleen ter bescherming, of geeft het ook een betere koeling?

greetz

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Verwijderd

Misschien 1/2 graden beter koeling...

• Cheetah

Cheetah

Topicstarter
Op woensdag 06 juni 2001 10:50 schreef jpm.lensen het volgende:
Ello

Als het nog kan, graag ook voor mij nog een spacer, is toch een koperen plaatje tussen cpu en koeler?

En dient dat alleen ter bescherming, of geeft het ook een betere koeling?

greetz
Ik heb nog niet besteld, weet de verzendkosten nog niet :(
Ik zou sowieso een paar extra spacers bestellen, omdat ik al verwachtte dat deze vraag zou komen ;)

Ze dienen zowel voor bescherming als betere koeling (heatspreader). Scheelt een paar graden extra en de kans op een geplette core bij het installeren van je cooler wordt geminimaliseerd :)

Quote van Overclockerz zelf:
"OCZ® Extreme Cool Copper Spacers are CNC machined CNC machining allows for the precise tolerances required for this application. OCZ ® Extreme Cool Copper spacers offer quality that can not be found in inferior stamped spacers at a reasonable price."

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockerz.com/spacer.jpg

Ik bestel 'm in ieder geval voor je mee.

Full Specz

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Bij Regenboog hebben ze voor 25 gulden zilveren spacers! Misschien nog beter?

Hier is de directe link (homepage opent ook gelijk)

Is er trouwens nog een andere site waar ik die koelers kan bekijken? safeshopper ligt er uit!

• Cheetah

Cheetah

Topicstarter
Op woensdag 06 juni 2001 14:22 schreef Razorfist het volgende:

Is er trouwens nog een andere site waar ik die koelers kan bekijken? safeshopper ligt er uit!
Ziet er goed uit...
Ik ga die mensen 'ns contacten :)

PS: Op de 1e pagina van deze topic vindt je een plaatje van de cooler en links naar reviews van OCZ coolers. Daar kun je ook plaatjes vinden...

Full Specz

Verwijderd

Ik heb nog een liefhebber. dus voor mij twee

-Halo_Master > Gladiator
-Computrain > Gladiator
-Arl > Gladiator
-Djohen > 2x Gladiator+ 2x Quicksilver

Verwijderd

Hoe veel herrie maakt zo`n gladiator?

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Ik was eigenlijk meer benieuwd naar de MonsterII en de Glacier. De Gladiator is wel te vinden en van de MonsterII heb ik op http://www.overclockerz.com al iets gevonden. Iemand die een plaatje van de Glacier heeft?

Verwijderd

oke van de Millennium Copper Glaciator is alles bekend.

koste maar 150 piek inclusief Artic silver !!! en met spacer dus 175 piek.

ik weet dat er nog 1 over is.
zie topic
Millennium Copper Glaciator

en hij koelt volgens de review beter dan de OCZ Gladiator cooler en een groot voordeel hij is ook nog stiller ;)

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

lijkt me een beter link voor meer info over de glacier uit de vorige post

• Cheetah

Cheetah

Topicstarter
Op woensdag 06 juni 2001 21:44 schreef elmo22 het volgende:
oke van de Millennium Copper Glaciator is alles bekend.

koste maar 150 piek inclusief Artic silver !!! en met spacer dus 175 piek.

ik weet dat er nog 1 over is.
zie topic

en hij koelt volgens de review beter dan de OCZ Gladiator cooler en een groot voordeel hij is ook nog stiller ;)
1. Zeer groot nadeel is ook dat hij 2x zo zwaar is (800 gr.) als de Gladiator en daarmee bijna 3x zo zwaar als AMD's max. specificatie van 300 gr. Zodoende is er een groter risico dat je bij installatie, transport e.d. je arme, kostbare Athlon-core plet :( Dit is reeds uitgebreid besproken op pagina 1 van dit topic ;)
2. Naast 2x zo zwaar volgens mij ook 2x zo groot. Dat ding is een "Tank" om de uitdrukking van Nitefly maar 'ns te gebruiken ;)
3. Het is helemaal niet zeker of er AS bij de Glaciator zit (staat i.i.g. niet vermeld op hun site).
4. Er is pas 1 preview van...
5. De uiteindelijke prijs voor de Gladiator is n.n. bekend maar zal waarschijlijk lager liggen.
6. De Gladiator heb je niet pas over 4-5 weken in huis.
7. Stiller? Ik zag in de preview iets van 61dB staan voor de Glaciator... De Gladiator produceerd i.i.g. ver onder 61dB volgens andere reviews, maar misschien dat deze reviewer anders meet? :?

Greetz,
Andy ;)

Full Specz

• Cheetah

Cheetah

Topicstarter
Op woensdag 06 juni 2001 19:18 schreef schumache het volgende:
Hoe veel herrie maakt zo`n gladiator?
In ieder geval een stuk minder dan de Alpha's en Globalwins met een Delta 7000rpm fan. Ik geloof dat het iets van 10dB scheelt (dus meer dan 3x minder geluidsproductie :) ).

Full Specz

• reiker

reiker

dan jij!

het maximaal aangeraden gewicht voor AMD proc's is 300 gram als ik me niet vergis... OCZ Gladiator weegt 400 gram... moet niet zo'n probleem zijn voor "normaal" gebruik, maar zou ik problemen kunnen verwachten als ik zo'n koeler in mijn koffer-mod bouw ? ik ga die koffer maken zodat mijn (tweede) computer mobiel is, dat wil dus zeggen dat hij veel beweegt :) kan op die manier het gewicht wel een probleem vormen ? graag jullie reacties :) dan kan ik beginnen met modden en stuff bestellen :7

Zo gezegd, zo gedaan.

• Muurbestormer
Ik denk dat die 100 gram wel mee zal vallen. als je echt twijfelt ze je hem toch vast tegen de bovenkant van je koffer met een stuk ijzer ofzo. of je stabiliseert hem met ijzerdraad aan de zijkanten. dat komt wel goed.

wat ik wel wil weten is hoever FireFoxAG is met de bestelling. Kun je al wat meer vertellen, ik wil mn kleine Russel Crowe zo langzamerhand weleens gaan krijgen! :P

• marteltor
  • Laatst online: 18:30
is er al besteld?

• WarPuppy

WarPuppy

Electronic Technology

Ja, is er al besteld, want ik bestel hem samen met een klasgenoot, maar wij kunnen dus met geen mogelijkheid op de bestel site. :( .

Wat about you :?

• Cheetah

Cheetah

Topicstarter
Ik wacht nog steeds op een reactie van OCZ op mijn vraag naar de verzendkosten :( :( :(

Ik heb 1 mailtje van ze gehad (vorige week maandag) met de vraag welke verzendwijze ik prefereerde :( Volgens hun site is de enige internationale verzendmethode bij hun DHL dus DUUUHH |:( maar ik had in mijn replytje aangegeven dat als er een goedkoper alternatief was ik er wel oren naar had. Daar dus nog geen antwoord op gehad... Ik heb ondertussen opnieuw een mailtje gestuurd... |:(

Ik kan wel "gewoon zo" bestellen, maar wil niet voor onaangename verassingen komen te staan... Ik hoop zsm, liefst maandag of dinsdag al, eindelijk antwoord te hebben en te kunnen gaan bestellen... :9~

Full Specz

• WarPuppy

WarPuppy

Electronic Technology

ocz.safeshopper.com is down?

Iemand hier meer ifo over?

• Cheetah

Cheetah

Topicstarter
Op maandag 11 juni 2001 08:47 schreef WarPuppy het volgende:
ocz.safeshopper.com is down?

Iemand hier meer ifo over?
Een beetje langzaam misschien, maar niet down... Ik kan er gewoon bij...

Full Specz

• Seven_of_Nine
  • Laatst online: 10:40
Ik hoop dat ze bij OCZ een beetje doorwerken want sinds afgelopen zaterdag zit in mijn MSI bordje een Athlon 1330! :9~ ( AYHJA Core HFL 545,- van Powerline ).
De super(brakke)-ORB die ik nu gebruik trekt het niet zo erg ( 55 graadjes :( ).
Ik zit nu echt te wachten op wat serieuze koeling!.......

• Cheetah

Cheetah

Topicstarter
Op maandag 11 juni 2001 15:18 schreef Seven_of_Nine het volgende:
Ik hoop dat ze bij OCZ een beetje doorwerken want sinds afgelopen zaterdag zit in mijn MSI bordje een Athlon 1330! :9~ ( AYHJA Core HFL 545,- van Powerline ).
De super(brakke)-ORB die ik nu gebruik trekt het niet zo erg ( 55 graadjes :( ).
Ik zit nu echt te wachten op wat serieuze koeling!.......
Lucky basterd ;)
Mijne is een Axia, en die trekt i.i.g. nu niet boven de 1533. Correctie hij trekt nu eigenlijk helemaal geen 1533 want mijn proc overheat op die snelheid na boot in Win2k, en systeem loopt vervolgens vast :(
Ffies kijken of ik mijn AXIA kan verpatsen en een AYJHA kan krijgen. Die schijnen vrij moeiteloos 1600-1700mhz te trekken :P

Full Specz

• Cheetah

Cheetah

Topicstarter
Op woensdag 06 juni 2001 14:22 schreef Razorfist het volgende:

Ik heb zojuist met dhr. Ska van Regenboogcomputers gesproken. De zilverspacers zijn momenteel uit voorraad, maar die krijgen ze vandaag of morgen weer binnen.
De thermische weerstand van zilver is lager dan koper, dus hij neemt in theorie beter warmte op en staat die beter af dan de OCZ 100% koper spacer.
Vervelend is echter dat men daar bij Regenboog niet weet welk materiaal er onder de zilverlegering van de zilverspacer zit (ze zijn uiteraard niet 100% zilver voor dat bedrag)... Dat zou dus koper :) , maar net zo goed aluminium :r kunnen zijn.
Er zijn 5 man die een spacer willen hebben.
Ik zou eventueel dan 7 st. kunnen bestellen (2 extra).
Komen nog rembourskosten bij, dus kosten komen dan per zilveren spacer fl.4,- hoger te liggen op fl.29,- p.s.

Afbeeldingslocatie: http://www.regenboog.net/images/products/copper%20amd150x150.jpg

Wat denken jullie? Wat te doen? OCZ 100% copper spacer of deze zilver/koper (of zilver/aluminium misschien) spacer?

Descisions, desiscions ;)

Full Specz

• MGSNK
  • Laatst online: 09-05 15:15
eeeh, ik heb eigenlijk ook interesse, alleen welke van die coolers past op socket370?

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 17:48 schreef FirefoxAG het volgende:

Ik heb zojuist met dhr. Ska van Regenboogcomputers gesproken. De zilverspacers zijn momenteel uit voorraad, maar die krijgen ze vandaag of morgen weer binnen.
De thermische weerstand van zilver is lager dan koper, dus hij neemt in theorie beter warmte op en staat die beter af dan de OCZ 100% koper spacer.
Vervelend is echter dat men daar bij Regenboog niet weet welk materiaal er onder de zilverlegering van de zilverspacer zit (ze zijn uiteraard niet 100% zilver voor dat bedrag)... Dat zou dus koper :) , maar net zo goed aluminium :r kunnen zijn.
Spacer duw je om je core heen om te zorgen dat ie niet gecrushed word door cooler... Niet voor de geleiding enzo... Tenminste, daar zou ik hem niet voor gebruiken. Is niet echt super nuttig. Ik heb zelf ook een spacer, en met spacer is ie 2 graden warmer dan zonder spacer...

Maarja...

• Cheetah

Cheetah

Topicstarter
Op maandag 11 juni 2001 17:56 schreef iFc-Freaky het volgende:

Ik heb zelf ook een spacer, en met spacer is ie 2 graden warmer dan zonder spacer...
Dan heb je geen goede spacer! Is het er toevallig een van kunsttstof of aluminium. Dat zou het nl. allemaal verklaren. Kunsstof geleid voor geen milimeter en alu geleidt ook niet echt briljant...

Full Specz

• Cheetah

Cheetah

Topicstarter
Op maandag 11 juni 2001 17:53 schreef MGSNK het volgende:
eeeh, ik heb eigenlijk ook interesse, alleen welke van die coolers past op socket370?
Allemaal passen ook op S370 ;)

Full Specz

• WarPuppy

WarPuppy

Electronic Technology

Is er al besteld ?

Of wanneer gaan jullie bestellen, en hoe zit het met de verzendkosten nou?

• Cheetah

Cheetah

Topicstarter
Op dinsdag 12 juni 2001 13:38 schreef WarPuppy het volgende:
Is er al besteld ?

Of wanneer gaan jullie bestellen, en hoe zit het met de verzendkosten nou?
Ik kreeg gisteravond bericht terug van de OCZ store dat de verzendkosten berekend worden nadat mijn uiteindelijke bestelling bij ze bekend is. Dat hadden ze wel eerder mogen vertellen :( :(
Hoe dan ook ik ga dus vanavond een bestelling bij ze indienen.
Verzendkosten worden dan berekend en mij binnen enkele dagen in een mailtje teruggezonden. Na ontvangst van de totale kosten moet ik (na kort consult met jullie...houdt dus het topic in de gaten!!) de order ik bevestigen en vervolgens betalen.

Overigens bestel ik gewoon OCZ copper spacers erbij. Regenboog heeft de zilveren niet meer op voorraad (ze hadden ged8 vandaag weer voorraad te krijgen maar ging niet door). Ze weten niet exact wanneer ze ze weer op voorraad hebben, maar weten wel zeker dat i.i.g. de prijs omhoog gaat :(
Daar ga ik dus niet op zitten wachten...

Ik bestel dus vanavond nog, waarschijnlijk tussen 22:00 en 24:00 uur. Anderen die nog willen meedoen moeten dus heel erg snel beslissen!
Ik bestel voor de zekerheid waarschijnlijk wel 1 extra Gladiator en 2 extra spacers, maar als ik de interesse zo bekijk zijn die in no-time weg. Je kunt dus beter het zekere voor het onzekere nemen ;)

Dit is voor zover ik weet de recentste lijst, kijk voor jezelf even na of hij klopt:

-Halo_Master > Gladiator
-Computrain > Gladiator
-Arl > Gladiator + Spacer
-Djohen > 2x Gladiator + Quicksilver

Full Specz

• paulu013
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Zet mij ook maar op het lijstje er bij, als je nog niet besteld hebt tenminste.

2 x gladiator + 2 x spacer + quicksilver

• reiker

reiker

dan jij!

ik wil nog even weten hoe het zit met de athlon mp proc's die binnenkort gaan verschijnen... past daar ook een gladiator op, en zo ja, zou het iets opleveren daar een gladiator op te zetten ? als dit positief uitvalt (de gladiator past dus op een athlon mp en het levert iets op ;) ) dan wil ik er wel drie bestellen, inc spacers.

edit: extra vraag: past zo'n spacer dan ook op een athlon mp ?

edit 2: athlon mp == palomino :r hoezo ik ben helder vandaag

Zo gezegd, zo gedaan.

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:44
Die van mij is ook besteld neem ik aan ?

Cris

• Muurbestormer
eindelijk gaat die bestelling de deur uit! ut zal is tijd worden. ;)

• Cheetah

Cheetah

Topicstarter
De bestelling die mijn mailbox is uitgegaan:

-Mezelf > 2x Gladiator (1 extra) + 3x spacer (2 extra) + 2x Quicksilver (1 extra)
-SpeedAS > Gladiator + Spacer
-Halo_Master > Gladiator
-Computrain > Gladiator
-Arl > Gladiator + Spacer
-Djohen > 2x Gladiator + Quicksilver
-Patrick F > Gladiator + Spacer
-Cris > Gladiator
-*Reiker > 3x Gladiator + 3x Spacer
-Paulo013 > 2x Gladiator + 2x Spacer + Quicksilver

Totaal: 18x Gladiator, 14x Spacer, 5x Quicksilver

*De Gladiator kan ook op de Palomino (die is n.l. gewoon een SocketA proc) en zal ook die in de toekomst een stuk kouder houden dan de standaardcoolers, dus ik heb de vrijheid genomen je in het lijstje er bij te zetten ;)

Zodra de totale verzendkosten bekend zijn neem ik contact met jullie op via dit topic, met de uiteindelijke prijzen. Ik hoop dit binnen 2 a 3 dagen te kunnen doen. Houdt dus a.j.b. het topic in de gaten :)

Vanaf heden dus in blijde afwachting :z

Full Specz

• Cheetah

Cheetah

Topicstarter
Yeeeeeeeeesssss,

GoT is terug *D *D *D na bijna 24 uur offline te zijn geweest :( :( :(

En dat zonder dat er net als de vorige keer een boel recente draadjes kwijt waren :)

Wat er soms weer'ns iets mis met die godvergeten Vuurwerkinternet SQL servers? :( :( ;)

Ik heb voor de zekerheid maar meteen ff de hele thread naar m'n schijf gesaved ;)

Full Specz

• reiker

reiker

dan jij!

jippie, we zijn weer terug op de wereld :D :D :D :D

Zo gezegd, zo gedaan.

• Muurbestormer
Op vrijdag 15 juni 2001 18:13 schreef FirefoxAG het volgende:
Yeeeeeeeeesssss,

GoT is terug *D *D *D na bijna 24 uur offline te zijn geweest :( :( :(

En dat zonder dat er net als de vorige keer een boel recente draadjes kwijt waren :)

Wat er soms weer'ns iets mis met die godvergeten Vuurwerkinternet SQL servers? :( :( ;)

Ik heb voor de zekerheid maar meteen ff de hele thread naar m'n schijf gesaved ;)
eehh, misschien is het je niet opgevallen, maar we zitten nu dus niet meer bij vuurwerk, maar bij TrueServer! lees even de .plans door op tnet anders. :)

maar goed. all is well again! wanneer kan ik mn gladiool verwchten? en wanneer moeten we gaan betalen?

• Muurbestormer
eehmm....

er zit misschien een nieuwe AXIA aan te komen.. kan die koeler er ook voor sinterklaas zijn? wat ik bedoel: is er nieuws?? ik zit nu echt te stuiteren op mn stoel hier van ongeduld!

* Muurbestormer is moe van wachten

(8>

• Cheetah

Cheetah

Topicstarter
Op zondag 17 juni 2001 02:47 schreef NiteFly het volgende:
eehmm....

er zit misschien een nieuwe AXIA aan te komen.. kan die koeler er ook voor sinterklaas zijn? wat ik bedoel: is er nieuws?? ik zit nu echt te stuiteren op mn stoel hier van ongeduld!
Wat d8 je van mij. Volgens mij zijn ze bij OCZ alleen niet zulke workaholics dat ze ook in 't weekend orders verwerken, dus je hoeft vandaag geen reactie meer te verwachen ;)

In tegendeel is juist gebleken dat ze ook door de weeks erg traag zijn met reageren :'(
Ik hoop dat voorgenoemde mega-order ze een beetje wakker schudt :)

Full Specz

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:44
IS er al weer nieuws ?

• Cheetah

Cheetah

Topicstarter
Er is eindelijk nieuws!!!! :)

Ik heb de methode gevonden om de OCZ store snel te laten reageren. Op een klaagmailtje dat ik een week terug een mijn bestelling had verzonden, en nog niets had gehoord kreeg ik meteen dezelfde dag antwoord ;)

De totale verzendkosten van de bestelling komen (volgens het bericht) afgerond op ongeveer $195.
De totale orderkosten zijn (afgerond):
18 x $30 (Gladiators) + 15 x $6 (Spacers) + 5 x $5 (Quicksilver) = $655

Om een eerlijke verdeling te maken in de verzendkosten heb ik het percentage per Galdiator, Spacer en Quicksilver van het totaalorderbedrag van $655 berekend. Dit is per:

Gladiator: 4,6%
Spacer:0,9%
Quicksilver:0,8%

Qua verzendkosten komt dat per item op (op 1 decimaal naar boven afgerond):

Gladiator:0,046 x $195 = $8.93 = $9.0
Spacer:0,009 x $195 = $1.76 = $1.8
Quicksilver:0,008 x $195 = $1.56 = $1.6

Dus totaal in dollars:

Gladiator: $30 + $9.0 = $ 39
Spacer:$ 6 + $1.8 = $7.8
Quicksilver:$ 5 + $1.6 =$6.6

In hele guldens, afgerond naar boven (ik hanteer een voor mij veilige wisselkoers van fl.2,70 per dollar)

Gladiator: $ 39 x 2,7 = fl.105,30 = fl.106,-
Spacer:$7.8 x 2,7 = fl. 21,06 = fl. 21,-
Quicksilver:$6.6 x 2,7 = fl. 17,82 = fl. 18,-

Dit zijn de prijzen exclusief eventuele belasting die er over heen gaat! Ik hoor van sommigen dat ze helemaal geen belasting hoefden te betalen. Anderen moesten echter 6% of zelfs het volle pond, 19% :( , aan belasting betalen.
We hopen natuurlijk met zn allen op geen belasting :) :) ;)

Ingeval er wel belasting betaald zal moeten gaan worden :( , hierbij alvast de prijzen incl. respectievelijk 6% of 19% belasting:
6%
Gladiator: fl.105,30 x 1,06 = fl.111,60 = fl.112,-
Spacer:fl. 21,06 x 1,06 = fl.22,32 = fl.22,-
Quicksilver:fl. 17,82 x 1,06 = fl.18,89 = fl.19,-

19%
Gladiator: fl.105,30 x 1,19 = fl.125,31 = fl.126,-
Spacer:fl. 21,06 x 1,19 = fl.25,06 = fl.25,-
Quicksilver:fl. 17,82 x 1,19 = fl.21,21 = fl.21,-

Zoals jullie zien komen de prijzen inclusief 19% BTW vrijwel exact overeen met de Ex. BTW prijzen die ik in het begin had ingeschat. Dat is een leuk voordeeltje. Ingeval er geen belasting over het geheel zou gaan zou het helemaal mooi zijn, en zit alles ruim onder de door mij geschatte prijzen.
Ik neem aan dat iedereen hiermee wel accoord gaat, gezien het dus ruim goedkoper wordt dan was ingeschat :)
Ik ga bestellen!

Oh ja, in verband met verzenden heb ik besloten onder rembours alleen verzekerd te gaan verzenden. In geval er spullen "kwijt" raken bij de PTT draai ik anders zelf voor een groot deel voor de kosten op en zoals jullie waarschijnlijk wel begrijpen heb ik daar niet echt zin in ;)

Verzendkosten worden dus:

Rembours + verzekering > fl.27,50
Vooruitbetaling + verzekering > fl.16
Vooruitbetaling + aangetekend (verz. tot fl.100) > fl.12
Vooruitbetaling, onverzekerd (op je eigen risico!!!) > fl.11

Full Specz

• reiker

reiker

dan jij!

goede zaak !!!
ik ben wel voor vooruitbetaling met verzekering, ik vertrouw je wel ;)

maar, aangezien ik nu krap bij kas zit, is het goed als ik pas betaal als jij ze binnen hebt ? maak je geen zorgen, dat geld regel ik wel :)

Zo gezegd, zo gedaan.

• Muurbestormer
mooi zo! lekker lage prijzen, en net op tijd, nu ik nog geld heb. dalijk niet meer, dus opschieten met die koeler!

• Cheetah

Cheetah

Topicstarter
Wat er uiteindelijk betaald moet worden kan ik pas bepalen als ik de spullen binnen heb en weet of de douane zo aardig is geweest het belastingvrij te laten passeren :) of niet :(
Maar jullie weten i.i.g. wel met welk minimum en maximumbedrag jullie rekening moeten houden.
Er hoeft dus pas betaald te worden als de spullen binnen zijn... Als OCZ voor de verandering een beetje wil opschieten is dat hopelijk in de loop van de volgende week... :9

Op naar de 1500+ mhz... 8-)

Full Specz

• Cheetah

Cheetah

Topicstarter
Kan iedereen die een Gladiator (+ toebehoren) wilde mij een e-mailtje sturen met de volgende gegevens:

-Tweakers Naam
-Echte Naam
-e-mailadres
-telefoonnummer (eventueel, alleen als je wilt)

Deze gegevens a.j.b. sturen naar: andygeerlings@lycos.com

Dit voor mijn gemoedsrust en om wanneer de spullen binnenkomen snel contact met jullie te kunnen opnemen :Y)
Bij voorbaat dank... :)

Full Specz

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-04 07:47

HENNEP

Just Someone

Hoeveel toeren draait deze OCZ Gladiator??
7000?? en is het een Delta fan wat er op zit??

Geef ook a.u.b een link,zodat ik een review kan lezen ofzo ;)

• marteltor
  • Laatst online: 18:30

dat is toch een hele eer als iemand hetzelfde icon als jij hebt wil :)

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Op dinsdag 03 juli 2001 20:40 schreef HENNEP het volgende:
Hoeveel toeren draait deze OCZ Gladiator??
7000?? en is het een Delta fan wat er op zit??

^kick,kan iemand mij effe een antwoordje geven??

plz?? ik wil misschien deze OCZ Gladiator aanschaffen.maar ik wil eerst wel wat over dat ding weten. ;)

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Check ^boven^

A.u.b ;( vertel me wat,ik ga over een half uur pitten dan kan ik nog even lekker dromen :P

Ik wil weten of dat ding echt heeft wat ik hier boven vraag.

Grt H. :)

• reiker

reiker

dan jij!

ik meen dat hij niet standaard met 7000rpm fan geleverd werd. ben er niet zeker van. je kan hem er uiteraard altijd zelf op tweaken :9

maarreh, stond niet wat info van die strekking op page 1 van deze/dit topic ?

Zo gezegd, zo gedaan.

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Nou ik heb met Nitefly gesproken en het blijkt dat de 7000rpm fan de Delta HP-60 6800rpm fan is.

Ze hebben het afgerond op de 7000rpm.

Trouwens 1 OCZ Gladiator is van mij FireFox. Check je mail effe! ;)

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06-2025
Firefox,

Ik heb net mijn 256mb "too fast for your motherboard" 180mhz RAM van OCZ binnen. Daarover werd GEEN belasting geheven :)

(Wel $30.- verzend :( )

• dizzytal
  • Niet online
Op dinsdag 03 juli 2001 20:40 schreef HENNEP het volgende:
http://www.gideontech.com/reviews/trsk6/

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• Martijnos
  • Laatst online: 24-03-2025
Op donderdag 05 juli 2001 11:00 schreef Dizzytal het volgende:

[..]

http://www.gideontech.com/reviews/trsk6/
Dat is de Thermalright sk6. Ook heel goed ;)

Ik kan trouwens ook deze Gladiator cooler importeren. Is niet de Gladiator van OCZ, maar zij zijn niet de fabrikant, slechts een distributeur. Deze heatsink noemen ze ook anders, een Golden gate. Is precies hetzelfde als de Gladiator.
Dus als mensen de inkoopactie van Firefox gemist hebben en toch deze heatsink willen hebben, moet je mij even mailen. Ik ga uiterlijk vrijdagavond bestellen.

"Choose life"

• Cheetah

Cheetah

Topicstarter
Ik word een beetje ziek van de OCZ store :r
Die gasten reageren echt ongelooflijk traag.

Weer ff een boos mailtje naar ze toegestuurd gisteren, over wanneer ze nu eindelijk die dingen gaan opsturen :(

Na'jah misschien komt het omdat ze het druk hadden met het redesignen van hun site...

Full Specz

• Cheetah

Cheetah

Topicstarter
Even tussen haakjes trouwens:

Er zit geen Delta 7000 rpm fan op de Gladiator, maar een veel stillere 6500 rpm fan (weet ff niet meer welk merk precies).
De Gladiator is ook uit te rusten met de Delta 7k, hij presteert dan ook wat beter, maar dan heb je wel een zeer onprettige 47dB (haarfohn) geluidsproductie. Deze cooler levert juist hoge prestaties tegen een acceptabel geluidsniveau, daarom wil ik hem hebben ;)

Full Specz

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Op donderdag 05 juli 2001 13:28 schreef FirefoxAG het volgende:
Even tussen haakjes trouwens:

Er zit geen Delta 7000 rpm fan op de Gladiator, maar een veel stillere 6500 rpm fan (weet ff niet meer welk merk precies).
De Gladiator is ook uit te rusten met de Delta 7k, hij presteert dan ook wat beter, maar dan heb je wel een zeer onprettige 47dB (haarfohn) geluidsproductie. Deze cooler levert juist hoge prestaties tegen een acceptabel geluidsniveau, daarom wil ik hem hebben ;)
Heb je mijn mailtje ontvangen??

Trouwens Nitefly heeft als het goed is ook jou een Mailtje gestuurd.

Kan je anders op MSN komen ik moet je wat vragen/vertellen

Grt H.

• Martijnos
Op donderdag 05 juli 2001 13:08 schreef FirefoxAG het volgende:
Ik word een beetje ziek van de OCZ store :r
Die gasten reageren echt ongelooflijk traag.

Weer ff een boos mailtje naar ze toegestuurd gisteren, over wanneer ze nu eindelijk die dingen gaan opsturen :(

Na'jah misschien komt het omdat ze het druk hadden met het redesignen van hun site...
OCZ shop heeft een verschrikkelijk slechte reputatie op de verschillende amerikaanse forums. Jouw ervaringen met de shop bevestigen dit alleen maar weer.

"Choose life"

• Cheetah

Cheetah

Topicstarter
Op donderdag 05 juli 2001 14:04 schreef HENNEP het volgende:
Heb je mijn mailtje ontvangen??
Nee, maar waarschijnlijk heb je het naar mijn ING mail account gestuurd (andy.geerlings@mail.ing.nl)? Ik ben nl. pas aankomende maandag weer aan het werk. Mijn eigen e-mailadres is andygeerlings@lycos.com.
Trouwens Nitefly heeft als het goed is ook jou een Mailtje gestuurd.
Klopt :) Ik heb van hem begrepen dat je zijn bestelling overneemt?
Kan je anders op MSN komen ik moet je wat vragen/vertellen
Ik heb helaas (nog) geen MSN account. Je kunt me natuurlijk altijd mailen :)

Groetjes,
Andy.

Full Specz

• Cheetah

Cheetah

Topicstarter
Op donderdag 05 juli 2001 14:07 schreef Martijnos het volgende:
OCZ shop heeft een verschrikkelijk slechte reputatie op de verschillende amerikaanse forums. Jouw ervaringen met de shop bevestigen dit alleen maar weer.
En je raad nooit wat het nieuwste geintje is....

Ze hebben mijn lycos acount geblocked ("Too much spam from this account") :( :( :(
Hoe halen ze het verd*mme in hun hoofd, ik ben al 4 weken bezig met bestellen!!?? :(

Ik heb zojuist een mailtje vanuit mijn hotmailaccount gestuurd naar al hun listed e-mailadressen (volgens hun spam ik toch al >:) ) of ze me kunnen uitleggen wat er in godesnaam aan de hand is, of ze mijn adres a.s.a.p. van hun spam lijst kunnen afhalen, en wanneer ik die verrekte order kan betalen en zij hem kunnen opsturen |:(

Full Specz

• Martijnos
Waarom vraag je dit bedrijf: http://svcompucycle.com/ niet of ze internationaal shippen? Ik heb er de Golden gate besteld en hij is precies hetzelfde als de Gladiator van OCZ shop. Verschillende mensen op de anandtech forums hebben dat bevestigd. Ik heb er ook een besteld.
Bovendien zijn de prijzen veel aantrekkelijker. $15,99 voor de Golden gate met een stille fan en $19,99 voor de Golden gate met herrie delta.
En kijk eens naar alle andere prijzen! $7,49 voor een blue orb (heb ik ook besteld ;))

"Choose life"

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Yo Firefox,ik heb je een mailtje gestuurd toen.

Kun je er een reply op doen??dan weet ik zeker dat je me hebt begrepen ;)

Ik wil je namelijk nog iets vragen.

Grt.H

• Cheetah

Cheetah

Topicstarter
Op vrijdag 06 juli 2001 13:47 schreef Martijnos het volgende:
Waarom vraag je dit bedrijf: http://svcompucycle.com/ niet of ze internationaal shippen? Ik heb er de Golden gate besteld en hij is precies hetzelfde als de Gladiator van OCZ shop. Verschillende mensen op de anandtech forums hebben dat bevestigd. Ik heb er ook een besteld.
Bovendien zijn de prijzen veel aantrekkelijker. $15,99 voor de Golden gate met een stille fan en $19,99 voor de Golden gate met herrie delta.
En kijk eens naar alle andere prijzen! $7,49 voor een blue orb (heb ik ook besteld ;))
Verrek je hebt nog gelijk ook >:)
Hoe heb jij je cooler dan daar besteld, als je niet weet of ze internationaal shippen?

Er zit trouwens wel een klein nadeeltje aan: Met de 27cfm fan is de cooler veel minder krachtig en met de 7k rpm delta maakt hij veel meer lawaai. Het is wel een stuk goedkoper :)

Ik ga 'ns kijken wat de mogelijkheden daar zijn, en als de OCZ store niet een beetje snel reageert.... >:)

Full Specz

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Yo Firefox,als je daar gaat bestellen,ook 1 voor mij dan,ik kom 'm bij je op halen.

Ik woon ook in Amsterdam.
Dus je zit zeker niet ver van mij. :)

Trouwens informeer bij hun of je zo een copper spacer,koelpasta en die deltaFan 7k kan kopen.Net zoals bij OCZ store.

Grt H. ;)

• Cheetah

Cheetah

Topicstarter
Op vrijdag 06 juli 2001 23:43 schreef HENNEP het volgende:
Yo Firefox,als je daar gaat bestellen,ook 1 voor mij dan,ik kom 'm bij je op halen.

Ik woon ook in Amsterdam.
Dus je zit zeker niet ver van mij. :)

Trouwens informeer bij hun of je zo een copper spacer,koelpasta en die deltaFan 7k kan kopen.Net zoals bij OCZ store.
Ophalen is OK :)

7k rpm Delta -- Ja
Koelpasta -- Ja (Arctic Silver II)
Spacer -- Vermoedelijk: nee (niet gezien)

Spacers zou ik echter ook wel in Nederland kunnen bestellen. Worden dan waarschijnlijk meteen zilveren spacers, maar dat zien we nog wel, afhankelijk van wat ik nog hoor van de OCZ store...

Greetz,
Andy.

PS: Ik kan niet replyen op je mail. Ik kan mijn werkmailadres thuis niet uitlezen. Mail anders naar andygeerlings@lycos.com.

Full Specz

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.