Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:10
Hallo allen,

Ik heb zo'n 700 euro te besteden aan aan Home Theater audio set.

Ik ben geen audiofiel en heb geen speciale eisen, anders dan:

- Het moet normaal klinken
- Het is voornamelijk voor films, maar ik moet er ook een Trance DJ set op kunnen knallen.
- Het liefst heb ik speakers die ik op kan hangen. De fronts mogen wel zuilen zijn, de rears het liefst niet.
- Network, dlna etc vind ik niet belangrijk. HDMI/HD-Audio wel. ARC is een pre.
- Ik vind bass wel leuk, maar het moet niet overdreven/onnatuurlijk zijn.
- Standby passthrough is belangrijk

Wat ik nu al jaren heb is een Sony dolby surround set (analoog) met gigantische 160W boxen.

http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr

(niet mijn advertentie!)

Hier zitten 160W 3-weg front speakers bij.

Een collega van mij kocht onlangs de Onkyo HT-S6505 (~500 euro)

Afbeeldingslocatie: http://www.eu.onkyo.com/assets/2/0/6/8/9/HT-S6505__B__R640x320.png

http://www.eu.onkyo.com/en/products/ht-s6505-76145.html
http://www.eu.onkyo.com/d...HT-S6505_datasheet_EN.pdf

In de receiver heb ik wel vertouwen (er zit veel meer op dan ik nodig heb).
Waar ik me zorgen over maak zijn de speakers.
Ze lijken mij te licht om in stereo op een flink volume te draaien.
Volgens mij sluit dit wel aan bij de algemene beleving dat de speakers vaak de achilleshiel van dit soort setjes zijn.

Nu zijn er volgens mij een aantal opties voor mij:

1. De Onkyo HT-S9504THX kopen. Deze heeft volgens mij al een stuk betere speakers. (~850 euro)

Afbeeldingslocatie: http://www.eu.onkyo.com/assets/1/4/7/1/2/HT-S9405__B__R640x320.png

http://www.eu.onkyo.com/en/products/ht-s9405thx-43416.html
http://www.eu.onkyo.com/d...S9405THX_datasheet_EN.pdf

Nadeel is denk ik dat je nog steeds redelijk wat betaalt voor de bloated receiver en dus mindere speakers krijgt.

2. De Onkyo HT-6505 kopen en dan mijn huidige front-speakers erbij aansluiten (7.1). (~500 euro)
Een ander merk receiver kan natuurlijk ook, misschien zijn er merken die wat kalere receivers aanbieden?

Ik weet niet of dit slim/handig is en hoe ik e.e.a. insteal voor goed geluid, maar het zal vast kunnen.

3. Een losse Onkyo receiver kopen (bv TX-SR508, TX-NR414, TX-SR509, TR-SR609) + losse boxen (~700 euro ???)

De vraag is dan welke boxen te kopen. Een 5.1 setje zoals

pricewatch: Harman Kardon HKTS 9 BQ 5.1 (Zwart)
pricewatch: Boston Acoustics SoundWare XS 5.1 (Zwart)
pricewatch: JBL Cinema 300 5.1 (Zwart)

Of toch zelf een setje samenstellen van 2 front1, 1 center, 2 rear en 1 sub?

Ik krijg uiteraard het advies om te gaan luisteren etc, smaken verschillen, etc.

Echter wat ik probeer te bedenken is welke aanpak het "beste" zou zijn qua prijs kwaliteit?
De audiofielen onder jullie zullen zeggen dat 700 euro te weinig is.
Ik ben er echter van overtuigd dat ik voor dit bedrag een degelijke (instap) set kan kopen
met prima geluid voor films en genoeg volume om wat trance te luisteren.

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Opper

[ Voor 1% gewijzigd door Opperpanter2 op 05-01-2013 19:46 . Reden: wensen omtrent zuilen verduidelijkt, ARC ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Ik denk dat verder de vraag is wil je dit echt als begin set en dan stukje bij beetje uitbreiden of moet dit het setje zijn wat de komende 5 of 10 jaar aangesloten moet blijven en niet meer veranderd word.

Als je een leuk begin setje wild die je later wil uitbreiden zal ik voor een goede reciever gaan met 1 paar goede luidsprekers dus eerst 2.0 samenstellen en dan kun je van de huidige set de center en de rear gebruiken en als je dan op een gegeven moment weer geld hebt of ervoor uit wil geven hem update met een goede center en sub en als je dan weer geld hebt nog een goede set speakers erbij nemen.

Ik denk als je budget 700 euro is dat je de verdeling 400 euro reciever en 300 euro een paar leuke speakers is en als je dan de front speakers met zorg uitkiest kun je die later altijd als rear gebruiken.

En een heel goed uitgangst punt is zelf luisteren iedereen kan zeggen dit of dat, je bent zelf de luisteraar en alleen die kan bepalen of iets goed klinkt of niet.

5.1 is mooi maar een goede reciever en een paar goede stereo speakers doen zeker niet onder.
heb zelf al diverse goede stereo speakers gehoord en dan heb ik de center niet gemist.
Neem als je ergens gaat luisteren ook eens geluid mee wat jij denkt dat er afgespeeld moet worden de echte hifi zaken zullen er zeker niet van opkijken en je goed kunnen adviseren.

[ Voor 15% gewijzigd door Read op 05-01-2013 14:22 ]

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Ja goede vraag, het antwoord ben ik vergeten te melden in mijn post.

Ik heb nu eenmalig de kans dit aan te schafffen. Dus klein beginnen en dan uitbouwen is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

In elk geval je niet laten leiden door watts en dat soort onzin 1000 watt dit en 1000 watt dat zegt niets.

Zo kwa specs denk ik dat de optie Onkyo HT-S9405THX een goede optie is voor jarenlang plezier zeker als je het vergelijkt wat je nu hebt.

Maar als je toch nog effe tijd hebt ga zon set luisteren iedereen kan van alles schrijven het zijn jou oren die luisteren.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Op zich heb ik wel ff tijd, maar de HT-S9504THX kost normaliter 1100,-.
Hij is nu te krijgen voor 849,- wat me een goede deal lijkt.
Geen idee hoe lang deze deal blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-07 12:43
Check iig Teufel, die heeft erg mooi spul, er is ook een topic over hier op GoT. Niets dan lof over mijn 5.1-setje, en 12 jaar garantie. Als de Duitsers wat doen, doen ze het goed 8-)

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

idd ook teufel is ook een goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Teufel lijkt me over het algemeen net wat te duur, alhoewel ze ook een complete set hebben voor 549,-:

http://www.teufelaudio.nl...al-le-5.1-set-p12560.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-07 16:15

FeaR

In GoT we trust

Opperpanter2 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 13:53:
- Het moet normaal klinken
- Het is voornamelijk voor films, maar ik moet er ook een Trance DJ set op kunnen knallen.
- Het liefst heb ik speakers die ik op kan hangen.
- Network, dlna etc vind ik niet belangrijk. HDMI/HD-Audio wel.
- Ik vind bass wel leuk, maar het moet niet overdreven/onnatuurlijk zijn.

Volgens mij sluit dit wel aan bij de algemene beleving dat de speakers vaak de achilleshiel van dit soort setjes zijn.
Die twee punten zijn relatief lastig te combineren met melkpakjes die bij de aangehaalde Onkyo zitten. Geen body van de klankkast en geen tot weinig ruimte om mid-units te plaatsen. Hierdoor zal de subwoofer mee gaan doen als middentoner en dat hoor en merk je. Horen als in dat de crossover zo hoog staat dat je de lage tonen kan gaan plaatsen, en horen omdat je een overactieve subwoofer hebt aangezien deze tonen doet die eigenlijk helemaal niet voor een subwoofer zijn. Vooral met muziek merk je die laatste punten, met films is het altijd wel leuk als het wat vetter klinkt. Althans, minder erg of irritant. Hoe kleiner de speakers hoe meer je merkt van bovenstaande, dus met een set als de Boston Acoustics SoundWare XS 5.1 zal het nog erger/meer zijn.

Persoonlijk zou ik dan eerder een losse set samen proberen te stellen met monitoren, wordt wellicht wat krap met een budget van 700 euro, maar het moet te doen zijn. Ik zou dan wel het meeste geld aan speakers uitgeven (dus niet 400 receiver en 300 speakers zoals voor was gesteld), met goede speakers haal je meer in huis dan met een goede receiver en mindere speakers.

Ik heb gisteren in de Mediamarkt overigens die Onkyo THX-set gezien en ik was nogal teleurgesteld. Van plaatjes lijkt het heel wat, maar in het echt oogde het allemaal heel goedkoop en de gebruikte units zou ik eerder in een Samsung of LG-setje verwachten.

Het is echt jammer dat je speakers wilt die je op kan hangen. Zeker omdat een deel van je eisen mij redelijk naar wat vollere speakers doet denken. Ik zou voor 700 euro overigens meteen naar Correct rijden om een Philips HTR-9900 op te halen. Geen HDMI 1.4 en dus 3D en ARC maar wel 1.3 met HD Audio en HDMI Processing. Wel vier zuilen, dus wellicht lastig met ophangen :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

FeaR schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 15:06:
[...]

Volgens mij sluit dit wel aan bij de algemene beleving dat de speakers vaak de achilleshiel van dit soort setjes zijn.[/quote]

Het is echt jammer dat je speakers wilt die je op kan hangen. Zeker omdat een deel van je eisen mij redelijk naar wat vollere speakers doet denken. Ik zou voor 700 euro overigens meteen naar Correct rijden om een Philips HTR-9900 op te halen. Geen HDMI 1.4 en dus 3D en ARC maar wel 1.3 met HD Audio en HDMI Processing. Wel vier zuilen, dus wellicht lastig met ophangen :P
Als die Philips HTR-9900 daar voor rond de 700 euro is te halen is dat zeker een hele goede oplossing die set kost normaal rond dan 1200 euro.

En effe gecheckt idd kost 699 dus wat dat betreft een goede oplossing http://www.correct.nl/art...TNR=380291&ref=kieskeurig

Oja wel rekening mee te houden de set is ook redelijk zwaar dus als je hem ophaald zal ik wel een auto mee nemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Read op 05-01-2013 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Ik wil best zuilen overwegen, klinkt logisch dat dat een voller geluid kan geven.
Ik heb gisteren in de Mediamarkt overigens die Onkyo THX-set gezien en ik was nogal teleurgesteld. Van plaatjes lijkt het heel wat, maar in het echt oogde het allemaal heel goedkoop en de gebruikte units zou ik eerder in een Samsung of LG-setje verwachten.
Met units bedoel je de speakers?
Als die Philips HTR-9900 daar voor rond de 700 euro is te halen is dat zeker een hele goede oplossing die set kost normaal rond dan 1200 euro.
Philips wordt normaliter niet echt tot de betere merken qua geluid gerekend?
Er staat 7x60W, wat duidelijk minder is. Ga ik dat merken in het volume?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

7 x 60 echte watts is genoeg om de buren een nachtmerie te laten beleven.
Wat ik al zei laat je niet leiden door watts dit zegt niets ik heb in het verleden een sony klasse a versterker gehoord 2x 20 watt met gevoelige speakers en die maakte flink kabaal op volle sterkte.

Ik denk dat het een misverstand is dat philips niet goed zou zijn kwa hifi, in heel wat apparatuur zitten spullen van philips.
Daarnaast schijnt het zo te zijn dat in de bijbehoorde reciever een heleboel zit wat ook in nad apparatuur zit en dat lijkt me ook geen verkeerd merk kwa hifi.

Dit heb ik gelezen : De inhoud van de receiver is nagenoeg gelijk als de NAD T747 (inclusief het menu). Het geluid is heel goed.

[ Voor 10% gewijzigd door Read op 05-01-2013 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Ja ik lees het nu ook na een forum search. Geen ARC is wel een nadeel denk ik, maar misschien moet ik eerst lezen wat ik daarmee kan en of dat erg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

Wat let je ga naar correct en luister het je hebt nog een uurtje misschien 2 lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Ik woon 110km vanaf Correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

ja dat word lastiger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Opperpanter2 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 15:51:
Philips wordt normaliter niet echt tot de betere merken qua geluid gerekend?
Tegenwoordig niet meer, ze zitten nu meer in de kant en klare setjes zoals ook merken als Sony, JVC, LG en Harman Kardon ze aanbieden. Jammer, want vroeger was Philips echt een hele grote naam op het gebied van HiFi, het was toen zelfs Marantz Philips.

De HTR-9900 is voor het geld echt een super set, normaal kostte deze 2499 euro. De receiver is een rebranded NAD (bekend HiFi-merk) en in de speakers zitten units van Vifa en Peerless welke normaal in speakers gebruikt worden van bijvoorbeeld Sonus Faber en Audio Physic. Ik durf met 100% zekerheid te zeggen dat deze set elke andere kant en klare set tot 700 euro wegspeelt en kwalitatief beter is dan alles wat tot op heden hier is gezegd. Zoek anders eens op de Philips binnen dit forum, ik heb er vaker een stuk over geschreven.
Er staat 7x60W, wat duidelijk minder is. Ga ik dat merken in het volume?
Op vermogen moet je niet letten, zeker niet als je niet weet hoe je het moet intepreteren. Alleen xx Watt zegt namelijk niets. Dat wordt allemaal geprobeerd zo hoog mogelijk te houden, want in de ogen van de consument is meer nu eenmaal beter. Echter is dat zeker niet waar. De goedkopere setjes van Sony, LG, Samsung en dergelijke hebben een manier van meten die niets zegt en absoluut niet representatief is, die meten veelal PMPO. In de meer mainstream HiFi is er echter ook creatief meten, ook bijvoorbeeld Onkyo meet op een manier waardoor het vermogen relatief hoog uitkomt, maar ook die manier is niet representatief. Met normaal gebruik heb je maar een paar Watt nodig, klinkt gek maar zo is het toch echt. Lees de FAQ er anders maar op na, daar staat het één en ander uitgelegd.
Read schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 15:57:
De inhoud van de receiver is nagenoeg gelijk als de NAD T747 (inclusief het menu). Het geluid is heel goed.
Menu is zeker niet identiek. Ik heb nog nooit een NAD gehad waar het hele menu vol Philips-logo's staat :P

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 05-01-2013 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

FeaR schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 18:29:
[...]

Tegenwoordig niet meer, ze zitten nu meer in de kant en klare setjes zoals ook merken als Sony, JVC, LG en Harman Kardon ze aanbieden. Jammer, want vroeger was Philips echt een hele grote naam op het gebied van HiFi, het was toen zelfs Marantz Philips.

Menu is zeker niet identiek. Ik heb nog nooit een NAD gehad waar het hele menu vol Philips-logo's staat :P
Ben het helemaal met je eens ik weet nog de tijd van MFB van philips geweldige speakers.
En vergeet ook niet de eerste echte cd drive de Philips CDD882 geweldig apparaat die zijn weerga niet kent een cd driver van 10 kilo alluminium menig hifi purist zou graag zon ding willen hebben.

Ohja en van dat menu zou ik niets weten heb het gelezen.

[ Voor 6% gewijzigd door Read op 05-01-2013 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Bedankt allemaal. Ik lees echter ook dat de middentonen wat achterblijven bij hoog en laag bij de philips set? Maar goed zonder te luisteren kan ik er niks over zeggen natuurlijk.

Geen ARC is wel jammer, maar dat ik oplossen met een extra hdmi kabel? Of alleen met een optische out van mijn tv?

Ik heb de huidige surround set van mijn sony set eens bekeken.
Het is natuurlijk maar sony, maar toch zijn de fronts 3-way 160W in een houten(mdf) kast.
Ook de center en de rears zitten in mdf. De center is 3-weg. De rears 1-weg, maar 15cmx15cm mdf.

Ik heb hier altijd met volle teugen van genoten. De vraag is of ik met een speakerset van 300e hier veel beter geluid mee krijg? waarschijnlijk moet ik naar 500+ om echt een duidelijk verschil te horen?
Ik ben niet zo kritisch als het maar natuurlijk klinkt.

De set die ik nu heb:

- Subwoofer (modelnummer: SS-W681E)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
System:                                               Super Tieftöner
Bestückung:                                        25 cm, Konus-Typ
Gehäusetyp:                                        SAW
Nennimpedanz:                                    8 Ohm
Max. Belastbarkeit:                            80 W
Empfindlichkeit:                                   89 dB (1 W, 1m)
Effektiver Übergangsbereich:             25 – 150 Hz
Abmessungen:                                      ca. 510 x 475 x 488 mm (b x h x t)
Gewicht:                                                ca. 20 kg

- Speaker system (2 grote speakers) (modelnummer: SS-E681V)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
System: 3-way-3-speakers system
Speaker units: Woofer: 18 cm, cone type
Mid range: 6.5 cm, cone type
Tweeter: 5 cm, cone type
Enclosure type: Bass Reflex
Rated impedance: 8 V
Power handling capacity: Maximum input power 160 W
Sensitivity: 88 dB (1 W, 1 m)
Effective frequency range: 50 Hz – 20,000 Hz
Dimensions: Approx. 249 ´ 1079 ´ 318 mm (w/h/d)
Mass: Approx. 11.3 kg per speaker, net

- Center speaker (modelnummer: SS-CN68) & twee achter speakers (modelnummer: SS-SR68)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Speaker units: 12 cm, cone type (CN68, SR68)
Rated impedance: 8 V
Power handling capacity: Maximum input power 90 W (CN68)
Maximum input power 55 W (SR68)
Sensitivity: 87 dB (1 W, 1 m) (CN68)
88.5 dB (1 W, 1 m) (SR68)
Effective frequency range: 100 Hz – 15,000 Hz (CN68)
150 Hz – 10,000 Hz (SR68)
Dimensions: Approx. 430 ´ 150 ´ 154 mm (w/h/d) (CN68)
Approx. 150 ´ 150 ´ 151 mm (w/h/d) (SR68)
Mass: Approx. 2.6 kg per speaker, net (CN68)
Approx. 1.2 kg per speaker, net (SR68)

Stel dat ik een Boston Acoustics SoundWare XS 5.1 koop en een nieuwe receiver, ga ik er dan wel veel op vooruit qua speakers?

De versterker die ik nu heb is de Sony TA-AV581. Het linker front kanaal is kapot aan het gaan, dus een nieuwe receiver wil ik zowiezo. http://elektrotanya.com/P...y/sony_ta_av581.pdf_1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

Je zal zeker verschil horen je oude speakers zijn echt veel slechter dan die van die philips die aanhaald word hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Het lastige is dat die philips set nergens te beluisteren is, behalve bij correct in rotterdam (110km).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Opperpanter2 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 19:07:
Bedankt allemaal. Ik lees echter ook dat de middentonen wat achterblijven bij hoog en laag bij de philips set?
Dat is wel heel selectief quoten vanaf HTForum... Ik zeg daar duidelijk dat een gemiddelde gebruiker dat niet hoort. En - met alle respect - schaar ik jou daar op dit moment onder. Tevens geef ik daar ook aan dat deze Philips-set dan nog steeds beter is dan alles wat er hier en op HTForum is genoemd.
Geen ARC is wel jammer, maar dat ik oplossen met een extra hdmi kabel? Of alleen met een optische out van mijn tv?
S/PDIF vanaf de TV gebruiken.
Het is natuurlijk maar sony, maar toch zijn de fronts 3-way 160W in een houten(mdf) kast.
Ook de center en de rears zitten in mdf. De center is 3-weg. De rears 1-weg, maar 15cmx15cm mdf.
Ook Sony maakte geen slechte speakers, maar je haalt telkens 3-weg en 160 Watt aan. Dat zegt helemaal niets over het geluid en de kwaliteit er van. Die 160 Watt ga je sowieso nooit gebruiken. Het zou me verbazen als de versterker van Sony zelf die 160 Watt kan leveren.

De persoon bij wie ik de HTR-9900 heb geïnstalleerd had ook die Sony set. Daar komt zeker geen slecht geluid uit. Maar persoonlijk vond ik de stap naar de Philips een hele mooie upgrade.
Stel dat ik een Boston Acoustics SoundWare XS 5.1 koop en een nieuwe receiver, ga ik er dan wel veel op vooruit qua speakers?
Zie de laatste zinnen van FeaR in "Zelf 5.1 set samenstellen? 700 budget". Je gaat van zuilen naar één van de kleinste speakers die je maar kan kopen. Dan is er op vooruitgaan een hele opgave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Waar laat ik trouwens die 2 extra speakers haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Marktplaats, op zolder, in de slaapkamer/studeerkamer met een extra versterkertje, et cetera. Genoeg opties. Je hoeft ze namelijk niet te gebruiken. Je kan de vier zuilen, subwoofer en center gebruiken maar ook twee zuilen, twee bookshelfs, subwoofer en center is mogelijk. Op dat punt ben je vrij om te plaatsen zoals je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
3 zaken:

Ik ben wel iemand die zoiets heeft van hoe nieuwer hoe beter, dus zit dat hdmi1.3 me dwars.
Maar rationeel gezien mis ik dan alleen ARC en dat kan ik oplossen met een SPDIF zoals je zegt.

Ondersteunt de htr-9900 standby passthrough? dat zou wel fijn zijn.

Is er verder nog verschil qua ondersteunde HD audio formaten, voor zover ik kan zien niet, maar zoals je zelf zegt ben ik maar een gemiddelde gebruiker (op zijn best).

[ Voor 10% gewijzigd door Opperpanter2 op 05-01-2013 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Bitstream HD Audio kan vanaf HDMI 1.3. Dan maakt het verder niet uit of je met HDMI 1.3a of met HDMI 1.4 zit, dat werkt allemaal hetzelfde.

Als je je er niet goed bij voelt moet je het niet doen, zo simpel is het. Ga je naar een 3D en wil je toch HDMI 1.4? Dan is dat een zeer gegronde reden om iets anders te nemen. Ik geef alleen aan wat ik zou kopen voor jouw budget en met jouw eisen. Het is en blijft allemaal persoonlijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:07

DjVe

Hatsaflats!

Ik zou die Philips ook halen als ik jou was, meer "bang" ga je niet krijgen voor het geld. Die twee extra boekenplank modellen zou ik zelf van je over willen nemen (leuk experiment bij de pc) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Ik heb een 3d tv, maar geen bluray speler. Speel alles van mijn HTPC. Ik heb niks met 3D dus meestal is het 2D. Enige nadeel is wel dat als je een keer een 3D bluray wil afspelen (misschien zet ik wel een bluray speler in mijn htpc) dan gaat dat dus niet via de receiver.
Tenzij ik hem downscale naar 2D, maar ik heb nog niet uitgezocht hoe dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Heb de review van areadvd net gelezen en die zijn vrij lovend.

Wat ik nog nergens kan terugvinden is:

- Wordt standby passthrough ondersteunt? I hoef niet bij alles per se mijn receiver aan te hebben. standby pass through wordt niet ondersteunt volgens de duitsers
- Kan ik video vanaf mijn htpc afspelen zonder automatische upscaling? De review zegt dat dvds automatisch geupscaled worden. Ik weet echter niet of alleen voor een bepaalde source is? Of voor bepaalde kwaliteit (SD/MPEG2)? Het meeste speel ik 720p en ik heb het liefste dat de receiver dat gewoon 1-op-1 doorgeeft en niet upscaled.

Sorry voor de vragenspam :)

[ Voor 9% gewijzigd door Opperpanter2 op 05-01-2013 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Nog een reden waarom ophalen mogelijk lastig is (suzuki swift heb ik):

Afbeeldingslocatie: http://bilder.hifi-forum.de/medium/331885/htr9900_195755.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:07

DjVe

Hatsaflats!

Opperpanter2 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 20:01:
Heb de review van areadvd net gelezen en die zijn vrij lovend.

Wat ik nog nergens kan terugvinden is:

- Wordt standby passthrough ondersteunt? I hoef niet bij alles per se mijn receiver aan te hebben. standby pass through wordt niet ondersteunt volgens de duitsers
Waarom niet...het is het hart van je installatie! Als je het eenmaal gewend bent, laat je het geluid van de tv wel uit hoor :)
- Kan ik video vanaf mijn htpc afspelen zonder automatische upscaling? De review zegt dat dvds automatisch geupscaled worden. Ik weet echter niet of alleen voor een bepaalde source is? Of voor bepaalde kwaliteit (SD/MPEG2)? Het meeste speel ik 720p en ik heb het liefste dat de receiver dat gewoon 1-op-1 doorgeeft en niet upscaled.

Sorry voor de vragenspam :)
Volgens mij gaat dat alleen om SD materiaal en niet om HD materiaal.
Opperpanter2 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 20:24:
[...]

Nog een reden waarom ophalen mogelijk lastig is (suzuki swift heb ik):

[afbeelding]
Ach daar kan wel een oplossing voor verzonnen worden ;) Mocht jij die extra set kleine speakers kwijt willen, dan ben ik je bereid te helpen met vervoeren (Toyota Prius) :+

[ Voor 17% gewijzigd door DjVe op 05-01-2013 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
DjVe schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 20:25:
Ach daar kan wel een oplossing voor verzonnen worden ;) Mocht jij die extra set kleine speakers kwijt willen, dan ben ik je bereid te helpen met vervoeren (Toyota Prius) :+
Zijn die kleinsten bedoeld als surround speakers (dus halverwege de fronts en de rears)?

Ik denk dat ik de keuze om evt iets weg te doen/verkopen pas maak als ik de set in gebruik heb hier.

Bedankt voor het aanbod voor het vervoer. Een vriend van mij heeft een station wagen dus dat kan ook.
Laten bezorgen kost 75,--. Is een hoop geld, maar bespaart tegelijkertijd ook een hoop tijd en benzinekosten.

EDIT: Trouwens een prius heeft volgens mij minder ruimte dan mijn (5d) swift :)

Als ik de set kan beluisteren bij correct, dat zou natuurlijk wel interessant zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Opperpanter2 op 05-01-2013 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Kom er nu achter dat de receiver te hoog is voor mijn tv meubel....
zal bij de meeste receivers wel zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Back to the drawing board dan. Als je naar slim-line moet is je keuze qua receiver wel een stuk kleiner. Dan heb je - naar mijn weten - alleen een Marantz NR1403 en Marantz NR1603 en van Pioneer de VSX-S300 en VSX-S500. Van de huidige modellen dan, Marantz heeft binnen die series meer modellen gehad en ook nog een NR1500-reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
ben ondertussen wel enthousiast geworden over de HTR9900.
misschien tijd voor een nieuw/gemod tv meubel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Deze KEF KHT2005.3 Speakers vind ik zelf ook nog steeds top!
http://www.poulissen.nl/node/382/kht20053
http://www.kef.com/html/n...tems/KHT2005.3/index.html

Het mooie aan deze speakers is dat het gewoon satelliet speakers zijn maar bijna gelijkwaardig vind klinken met een zuil speaker. Op basis van dit formaat zijn dit denk ik toch echt wel één van de betere speakers. KEF is sowieso een erg goed merk.

Dat i.c.m. Met deze Onkyo TX-SR313
http://www.foka.nl/site/onkyo-txsr313-zilver-p-34889.html

Alleen ik had inderdaad iets gelezen over dat je gebonden zat aan een bepaalde hoogte? Daarmee zou je dan even moeten kijken met die Onkyo of dat past. Deze Onkyo heb ik gekozen zodat die nog een beetje in de buurt van je budget komt en qua wattage en functionaliteit(Ook standy passthrough volgens link) komt die goed overheen met wat je wilt

Als je iets meer te besteden hebt, zou je altijd nog voor een betere versterker kunnen gaan.

KEF heeft nu ook een nieuwere serie hiervan de Kef KHT-3005 SE.

Just my little input ^^

[ Voor 19% gewijzigd door falcon123 op 05-01-2013 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Thanks. Kom dan wel boven mijn budget uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
Ja, Dat wel maar niet enorm maar persoonlijk denk ik dat het wel waard is. Ik weet niet of je deze speakers nog ergens kan luisteren eventueel bij de winkel waarvan ik de link gaf.

Waar ik werk(Foka ^^) hebben we nu alleen nog die nieuwe serie van maar hebben ook de 2005 serie gehad en ik vind het echt fantastische speakers. Als ik een keuze zou moeten maken zou ik zelf persoonlijk sowieso voor die gaan maarja jij bent degene die een keuze moet maken ^^ Die Philips ziet er ook niet slecht uit maar die is toch duurder dan de set die ik aangaf? Normale prijs zag ik nu voor 1299 ofzo maar jij kon hem krijgen voor 849 ofzo en de die set die ik aangaf is iets van 758 euro.

[ Voor 4% gewijzigd door falcon123 op 05-01-2013 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
falcon123 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 22:20:
Ja, Dat wel maar niet enorm maar persoonlijk denk ik dat het wel waard is. Ik weet niet of je deze speakers nog ergens kan luisteren eventueel bij de winkel waarvan ik de link gaf.

Waar ik werk(Foka ^^) hebben we nu alleen nog die nieuwe serie van maar hebben ook de 2005 serie gehad en ik vind het echt fantastische speakers. Als ik een keuze zou moeten maken zou ik zelf persoonlijk sowieso voor die gaan maarja jij bent degene die een keuze moet maken ^^ Die Philips ziet er ook niet slecht uit maar die is toch duurder dan de set die ik aangaf? Normale prijs zag ik nu voor 1299 ofzo maar jij kon hem krijgen voor 849 ofzo en de die set die ik aangaf is iets van 758 euro.
699,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
699 voor wat? De Philips ?

Ik zie nu dat die 849 van een Onkyo set was ^^

[ Voor 49% gewijzigd door falcon123 op 05-01-2013 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
699,- voor de Philips HTR-9900 bij correct.

De Kefs vind ook minder mooi, maar wel compacter inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
Dat is wel een nette prijs inderdaad.... En inderdaad het design van de KEF's kon inderdaad wel wat beter ^^

Ik heb toevallig ook nog bij Correct gewerkt ^^ toen de KEF nog goed beschikbaar waren. Misschien zou je die nog bij Correct kunnen horen. Die website van Correct ziet er trouwens nog steeds behoorlijk slecht uit en ziet er ongeveer hetzelfde uit als toen ik er nog werkte. Terwijl de winkel wel opzich wel prima is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Ik overweeg om naar rotterdam (110km) te rijden om te gaan luisteren. Zal eerst even bellen of ze de set wel hebben staan (om te luisteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
Ja dat is wel verstandig ja ^^ Ik weet wel dat de ze altijd een flink aantal zuilen en verschillende home cinema sets hadden staan om te beluisteren. Aleen in de loop van tijd is Correct al een aantal keer goed op de schop gegaan met verandering in hun winkels aangezien hun vestiging op de bergweg nu volgens mij grotendeels bestaat uit hun nieuwe Smart living concept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 495206

Ik heb sinds één week de philips htr9900-set, geloof me , m'n beste aankoop 2012/2013.
Dit is echt zovéél waar voor je geld en de set ziet er ook nog eens heel goed uit.
Mijn vrouw pushte me zelfs om hem te bestellen ondanks dat ik 'r gewaarschuwd had dat er ACHT boxen bij zaten. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Wat ik me ook afvraag is de equalizer functie.
Er zit voor zover ik kan zien alleen een treble/bass instelling op, maar dan weggestopt via de OSD?
Verder geen enkele equalizer mogelijkheid. Is dit erg?
Mijn HTPC heeft momenteel geen equalizer functionaliteit, ze gaan er daar van uit dat dit op de receiver zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:57

Daniel36

vernieuwde formule

Opperpanter2 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 11:10:
Er zit voor zover ik kan zien alleen een treble/bass instelling op, maar dan weggestopt via de OSD?
Mijn HTPC heeft momenteel geen equalizer functionaliteit, ze gaan er daar van uit dat dit op de receiver zit.
Ik val vast door de mand als ontzettende ouwe zak, maar vroeger hadden alle versterkers-receivers slechts treble-bass, al dan niet aangevuld met loudness.
Voor zover ik weet geldt dat nog steeds voor heel veel versterkers-receivers.
Geen probleem, werkt prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Daniel36 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 11:20:
[...]

Ik val vast door de mand als ontzettende ouwe zak, maar vroeger hadden alle versterkers-receivers slechts treble-bass, al dan niet aangevuld met loudness.
Voor zover ik weet geldt dat nog steeds voor heel veel versterkers-receivers.
Geen probleem, werkt prima. :)
Op zich ook voldoende voor mij denk ik, maar het zou mooi zijn als dit via fysieke knopjes/potmeters kon zodat ik niet door allerlei menus hoef heen te klikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Volgens mij is de enige logische volgende stap dat ik de set ga luisteren.

Correct is 110km rijden voor mij, is er toevallig iemand dichter bij Eindhoven met 30 minuten tijd om mij een demo te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

Opperpanter2 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 11:10:
Equalizers en dat soort dingen is alleen nuttig als je er ook echt goed gebruik van maakt dus om beperkingen van je luisterruimte aan te passen, als je bron matriaal goed is zul je daar nooit aankomen de meeste high end merken hebben dat soort dingen helemaal niet.
Ik ken mensen uit het verleden die bij elk nr dat ze luisterden aan zon equalizer zaten te draien en dat is dus eigenlijk niet de bedoeling.
Volgens mij zit er bij de htr-9900 een meet microphone en kun je doormiddel van dat ding oa de equalizer inregelen en als dat ingeregeld is moet je eigenlijk van die equalizer afblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt, er zit een meetmic. bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Bumpje.

Is er iemand in de omgeving Eindhoven (-60km) met een Philips HTR-9900 dit mij 20 minuten tijd heeft om mij een demo te geven? Een demo in een thuisomgeving is zowiezo beter dan in de winkel.

Mijn dank is groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij ben je welkom, maar ik woon in België.
Beerse 2km van Turnhout.
Laat maar weten als je interesse hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Dank Freddy, ik had je al een DM gestuurd. Hoe kan ik je bereiken?
Ik stuur je nog een DM (rechtsboven, praatwolkje naast je naam) met mijn gegevens. Afstand is te doen en luisteren in een thuissituatie is altijd beter dan in een winkel :)

[ Voor 30% gewijzigd door Opperpanter2 op 08-01-2013 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb je een DM gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Gemaild :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Naar aanleiding van het upscaling verhaal nog wat onderzoek gedaan.

De receiver doet alles upscalen wat niet hetzelfde formaat heeft als het uitgangssignaal waar de receiver op ingesteld staat.
Ervanuitgaande dat het uitgangssignaal normaliter op 1080p staat, zal de receiver alles wat lager is upscalen. Dus ook 720p.
Dit kan je dus voorkomen door je output in de receiver op 720p te zetten, echter dan blijf je bezig om dit telkens om te zetten.

Het upscalen van het beeld schijnt vrij goed te zijn, op wat hakkerige ondertitels na.

Ik zit er daarom aan de denken vanaf mijn HTPC een optical spdif te gebruiken richting mijn receiver en dan de HTPC via HDMI naar mijn tv aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
LOL zojuist erachter gekomen dat mijn hele upscale geklaag nergens op slaat.

Dit omdat mijn HTPC (xbmc) al upscaling doet naar 1080p.

Hierdoor zal de receiver van de HTR9900 geen upscaling meer doen.

De grap is nu dat de upscaling van xbmc heel slecht is.

Ik had dit nooit bewust door, ik dacht gewoon dat SD content op een HDTV per definitie bagger is.

Blijkt echter dat xbmc hele slechte upscaling heeft.

Dus achteraf blijkt dus dat ik juist *wel* de upscaling van de HTR9900 wil gebruiken :).

Echter kan je in xbmc de upscaling niet uitzetten (wat is dat toch met verplichte upscaling?).

Dus nu proberen xbmc zo ver te krijgen upscaling "uitzetbaar" te maken (https://github.com/xbmc/xbmc/pull/1096)

Maar goed, blijkbaar was ik tot nu toe tevreden over de kwaliteit van xbmc, dus no worries.

Net de HTR-9900 trouwens besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-07 13:45
Ik wilde een tijdje terug ook een 5.1 set voor +/- €750,- aanschaffen. Ik heb er echter voor gekozen om eerst voor 2.0 te gaan. Vervolgens wil ik hier later nog een subwoofer, surrounds en een center aan toevoegen.

Dit kan ik erg aanraden! Zo koop je kwalitatief goed spul en ben je niet in één keer z'n klap geld kwijt. Vrienden waren erg verbaasd over de goede geluidskwaliteit (prijs/kwaliteit) van mijn huidige setup. :9

#ProductPrijsSubtotaal
1Denon AVR 1513€ 215,-€ 215,-
2Dali Zensor 1 2.0 (Wit, Zwart)€ 129,-€ 258,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 473,-

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamFisher_NL
  • Laatst online: 24-11-2023
Sorry guys, dacht dat dit juist wel efficiënt was. Eigen topic aangemaakt.

Nogmaals excuses aan de TS, was niet de bedoeling. ;)

[ Voor 98% gewijzigd door SamFisher_NL op 14-01-2013 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:46

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Maak ff een eigen topic. Iemand anders zijn topic hijacken is niet zo netjes.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Ja wat teacher zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
De set is binnen. Geinstalleerd met microfoon/SmartEQ en na wat geklooi met de instellingen ook DD5.1/AC3/DTS vanuit xbmc (werkt niet op de bluray poort).

Grootste probleem is dat na ~30 minuten mijn subwoofer er de geest aan gaf.

Na een rare plop stopte hij er mee tijdens het bekijken van een mkv in DD5.1

De mkv op pauze gezet en de keuken ingelopen.

Terwijl de mkv dus still staat en er geen geluid hoorbaar is, begint de subwoofer uit zichzelf te rommelen. Soort van hard onweer.

Set uit en aangezet, nu werkt de subwoofer helemaal niet meer.
De SmartEQ met microfoon om de speakers in te stellen kan hem ook niet meer horen en zet hem zelf uit.

Ik weet dat Freddy-NED zijn woofer ook na 3 weken is overleden, dus dat lijkt dan toch de achilleshiel van deze set te zijn? BIj Freddy-NED maakt de woofer nog wel wat geluid af en toe, maar het zijn rare plops, ongerelateerd aan de muziek/film die op dat moment aan staat.

Sad panda dus op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Ik heb even een "ervaringen" topic aangemaakt, kunnen anderen ook hun ervaringen/tips kwijt:
Philips HTR-9900 ervaringen

[ Voor 17% gewijzigd door Opperpanter2 op 16-01-2013 22:00 ]

Pagina: 1