Ik had per abuis een ander topic 'gehijacked', dus bij deze een eigen topic.
Mijn verhaal:
Ik heb een budget van om en nabij €800. Over de receiver ben ik al uit; dat wordt de Yamaha RX-V673. (Heb kleine voorliefde voor Yahama, daarbij ook award gewonnen van what-hifi [toch leuk
]) Nu ben ik nog op zoek naar speakers. Ik heb daarbij mijn oog laten vallen op Boston Acoustics SoundWare XS 5.1, omdat deze lekker compact en strak model hebben, en ook een goede sound geven (mede ook weer ingegeven door een what-hifi award). Voor € 800 ben ik dan klaar.
Heb dus enig vooronderzoek gedaan. Daarnaast heb ik al een Pioneer-setje (Pioneer VSX922 + Pioneer S-HS100) beluistert, dat vond ik al meer dan gemiddeld, maar wil toch het maximale uit € 800 halen. Complete sets van Bose en Philps viel wat tegen.
Vraag is of ik dan ook echt waar heb voor mijn geld. Wat ik belangrijk vind:
- HDMI (HD-films)
- DLNA
- Toekomstgericht (upscaling en pass-through 4-k)
- Te bedienen met app (via smartphone/tablet)
- Zone 2 (wil graag geluid hebben in de tuinkamer)
- XBOX 360 moet aangesloten kunnen worden.
- Vooral voor films en games. Muziek minder van belang. Heb klassieke smaak, maar een Armin van Buuren of David Guetta af en toe is ook leuk.
Voorbeeldje: Viva la vida van Cold play. Die contra-bas (hele grote viool
) is in sommige gedeelten heel primair aanwezig. Dát soort geluid moet helder/strak voor mij klinken. Blaasinstrumenten ook van belang. Bass moet 'gewoon' diep klinken, maar de spak hoeft bij mij niet van het plafond te trillen) Maar zoals gezegd: Muziek is van ondergeschikt belang.
Vraag is dan of ik mijn € 800 nu echt goed besteed of dat ik beter voor wat anders kan gaan. (sluit dit aan bij mijn eisen en verwachtingen?)
Het kan natuurlijk zijn dat ik teveel eisend ben voor dat geld en dat ik wat door moet gaan sparen. Of dat ik met mijn eisenpakket juist teveel betaal of echt een hele andere oplossing moet zoeken.
Dit bericht heb ik vergelijkbaar geplaatst op HT-forum. Op deze manier probeer ik een groter publiek te bereiken.
Mijn verhaal:
Ik heb een budget van om en nabij €800. Over de receiver ben ik al uit; dat wordt de Yamaha RX-V673. (Heb kleine voorliefde voor Yahama, daarbij ook award gewonnen van what-hifi [toch leuk
Heb dus enig vooronderzoek gedaan. Daarnaast heb ik al een Pioneer-setje (Pioneer VSX922 + Pioneer S-HS100) beluistert, dat vond ik al meer dan gemiddeld, maar wil toch het maximale uit € 800 halen. Complete sets van Bose en Philps viel wat tegen.
Vraag is of ik dan ook echt waar heb voor mijn geld. Wat ik belangrijk vind:
- HDMI (HD-films)
- DLNA
- Toekomstgericht (upscaling en pass-through 4-k)
- Te bedienen met app (via smartphone/tablet)
- Zone 2 (wil graag geluid hebben in de tuinkamer)
- XBOX 360 moet aangesloten kunnen worden.
- Vooral voor films en games. Muziek minder van belang. Heb klassieke smaak, maar een Armin van Buuren of David Guetta af en toe is ook leuk.
Voorbeeldje: Viva la vida van Cold play. Die contra-bas (hele grote viool

Vraag is dan of ik mijn € 800 nu echt goed besteed of dat ik beter voor wat anders kan gaan. (sluit dit aan bij mijn eisen en verwachtingen?)
Het kan natuurlijk zijn dat ik teveel eisend ben voor dat geld en dat ik wat door moet gaan sparen. Of dat ik met mijn eisenpakket juist teveel betaal of echt een hele andere oplossing moet zoeken.
Dit bericht heb ik vergelijkbaar geplaatst op HT-forum. Op deze manier probeer ik een groter publiek te bereiken.