Hey gasten,
Ik had een vraagje aangezien ik hier toch wat 'oudere' zie met wat meer ervaring.
Na deze zomer ben ik vanaf mijn VMBO school naar een MBO ICT-Beheer (niv4) gegaan.
Uiteindelijk besloten om dit in 2 jaar te doen zodat ik of verder kan studeren of ergens kan gaan beginnen en dan nog eventueel met ervaring verder studeren.
Nu gaat alles op z'n gemakje, naja gemak.. Ik ben elke dag pas rond 5 uur thuis en werken zit er alleen maar op zaterdag in ivm. leer werk.
Momenteel loop ik ook stage op woensdag en zal ik het 2de jaar full time werken (eerste 8 weken school daarna full time) Dan heb ik mijn opleiding afgerond en kan ik ervoor kiezen om onder contract te blijven waar ik dan full time werk of niet. (Dit gaat wss niet door ivm. het uitzend bureau dat is failliet gegaan waar mijn school een contract mee had.)
Wat heb ik dan behaald en wat doe ik momenteel?
VMBO niv: Wiskunde Nask1 Engles Nederlands en Economie alleen Nederlands behaald met een 6 der rest 7 en voor Wiskunde een 8.
Rekenen, Nederlands en Engels op MBO 4 niv daar ben ik mee bezig.
Aries Institute of Technology certificaat ben ik mee bezig. Je hebt een aantal onderwerpen (Hardware, OS, Netwerk, beveiliging en server uit m'n hoofd) Hardware en OS met een voldoende afgerond.(
www.learing.aries.net) Nou ben ik hier niet van te spreken omdat dit vooral oude info bevat. (9.0? 2009 misschien?)
ITIL en Project management certificaat ben ik mee bezig
Momenteel loop ik stage in Helmond en zit ik daar op een service desk van een Hoge school (leraren opleiding) daar krijg ik af en toe wel wat mee met share point en het hele netwerk.
Ook doe ik thuis wat hobbyen en maak ik bijvoorbeeld pc's van mensen uit m'n straat ook heb van de zomer m'n eigen pc gebouwd met wat hulp van me pa uiteraard
Afstanden: Den bosch ~45 min
Eindhoven 35 - 40 min
Mede komt dit doordat ik met OV moet en er geen Trein is (dichts bij zijnde is Oss) Nou vind ik het geen probleem om in of rond Amsterdam regio te gaan wonen maar zullen andere familie leden daar anders over denken..
Nou is mijn vraag is het slim om in deze tijden door te studeren of kun je beter van onder beginnen en je dan maar proberen omhoog te werken? Waar ik geen moeite mee heb is bijvoorbeeld op kamers wonen. Nou loop ik in Helmond stage en zijn ze niet zo van 'het fontys' dont take it wrong guys.
Hopelijk heeft iemand wat raad voor me, want dit kleine mini dorpje waar ik woon heb ik ook voort wel gezien.. groetekes uit Brabant.