Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 122 Laatste
Acties:
  • 1.855.910 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insehh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-06 09:38

Insehh

Define good enough.

gise schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 11:54:
Is dat een (afstudeer)stagevergoeding?
Yes ! :)
En heb er bewust voor gekozen wat langer door te leren omdat ik simpelweg niet op me 30'ste nog een opleiding erbij wil doen. Cursus prima, maar leerde liever tot me 23/24'ste om dan een baan te zoeken dan bij MBO niveau 4 al te stoppen. Overigens geen spijt van ! :)

[ Voor 45% gewijzigd door Insehh op 10-01-2013 14:42 ]

De enige ekte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donster
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-07 17:54
Ik heb een originele vraag ( ok niet echt :-) )

Ik moet een salaris-indicatie opgeven voor een werkgever waar ik soliciteer , maar vind het erg lastig met een reëel bedrag te komen.

In het verleden behaalde Euro's bieden geen garantie voor de toekomst , dus het is ook lastig om het te vergelijken met wat ik "heb" ontvangen bij vorige werkgevers...
Ook is het verschil tussen verschillende Cao's behoorlijk tussen Bruto en Netto..

Feiten:

Leeftijd: 28
Onderwijs: Ik heb een MBO Niv. 4 Diploma en nog wat certificaten zoals PDI 's , IT Essentials..

(ICT!) Werkervaring : 4 jaar bij 2 verschillende werkgevers en nog ongeveer 3 jaar een eigen ICT bedrijf gehad.

Ik heb voor een periode van 2 jaar (in mijn uppie) het beheer gedaan bij een bedrijf met ongeveer 300 kantoor werkplekken + een aantal "productie" plekken... (netwerk / applicatie / telefoon .. noem maar op.)

Wat is een goed bedrag om te vragen waardoor ik mijzelf niet te kort doe en ook niet "te hoog ga zitten..
( Ze gaan toch wel onder het bedrag zitten >:) )

Ik zit zelf te denken aan 2200 Bruto (40 uur) , wat vinden jullie?

Edit:
Werk locatie is overigens Arnhem - ik merk dat in andere delen van het land het loon vaak 40% hoger is :P haha

[ Voor 22% gewijzigd door Donster op 10-01-2013 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023
Is 2200 euro je startbod of het bedrag waar je uiteindelijk op wilt uitkomen?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 18:57

4bit

Onward, to futility!

Ik heb niet echt een idee hoe hard lonen schommelen in Nederland afhankelijk van de locatie. Maar op het eerste zicht zou ik toch hoger mikken. IMO is het veranderen van job het ideale moment om een sprong te maken in loon.
Hangt natuurlijk af van welke extra legale voordelen je nog wil/krijgt.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donster
Railgunner schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 18:05:
Is 2200 euro je startbod of het bedrag waar je uiteindelijk op wilt uitkomen?
Ik denk dat ik ergens tussen de 2000,- en 2100,- (bruto) als minimum wil hebben ( dus 2200 + startbod) .. of dit ook daadwerkelijk realistisch is weet ik niet... (te veel , te weinig ?)

Als ik te hoog ga zitten dan is dat natuurlijk ook niet gunstig voor mij als sollicitant , dan ga ik met mijn sprong omhoog rechtstreeks weer omlaag in de waterbak :9

De werkgever zelf zit meer in de "technische" richting (engineers e.d.) dus die CAO moet ik ong aanhouden.

[ Voor 34% gewijzigd door Donster op 10-01-2013 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01:25

Garyu

WW

Ik zou me best kunnen voorstellen dat je nog iets hoger gaat zitten, richting 2250 of 2300?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donster
Mogelijk :-) , geld is wat mij betreft een big issue op dit moment.

Ik woon op het moment (nog) bij mijn ouders in aangezien ik VEEL pech heb gehad wat betreft woningen etc.. toen ik wilde kopen werd bedrijf waar ik voor werke overgenomen waardoor iedereen zonder vast contract weg moest (ik dus) .. later met huren was er steeds net iemand me voor terwijl ik aardig wat punten had en elke keer wel iets.. (daarbij laat ik grote drama's even achterwege)

Het is voor mij belangrijk dat ik nu zo snel mogelijk op mijzelf kan (huurwoning) en daarvoor heb ik toch een acceptabel loon nodig .. vooral omdat ik in mijn loopbaan met loon achteruit ben gegaan in plaats van naar voren vind ik het nu tijd om een klein beetje brutaler te zijn dan ik normaal ben .. als ik het loon van de gemiddelde tweaker hier zie dan geloof ik vaak mijn ogen niet (vraag me ook af wat er van waar is :-) )

Ik ga gewoon voor de 2300 denk ik en dan zie ik wel wat er gebeurd .. op het arbeidsbureau vertelde ze mij vandaag dat ik wel rond de 2700 kon gaan zitten .. maar dat gaan ze echt niet serieuze nemen.. haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 10:30

André

Analytics dude

Als je een indicatie op moet geven heb je een aantal opties:

te laag - ze zullen je direct dat gaan betalen of ze denken dat je niet zo goed bent, #fail
normaal - dan gaan ze je dat betalen, #redelijk
te hoog - waarschijnlijk volgt een tegenbod dat middelt tussen hun en jouw bedrag #watjewil

Stel dat jij 2600 noemt en zij 2100 in gedachten hadden is dat verschil niet onoverbrugbaar. Het is niet zo dat je al een hypotheek gebasseerd hebt op een bepaald inkomen. Als ik personeel aanneem kijk ik naar iemands situatie: iemand met een bepaald inkomen heeft zijn leven/huis/auto/enz daar op ingericht, die moet je qua inkomen tegemoet komen. Iemand die thuiswoont heeft nog alle speling, en dat weten ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donster
Hallo André ,

Bedankt voor je reply.

Ik ben het helemaal eens op alle punten die je noemt.
Het grote probleem is dat er een heel groot gat t.o.v. loon zit tussen bedrijven /locaties waarin identieke functies worden uitgeoefend het maakt het zo moeilijk om een goede indicatie te geven.

Ik heb de knoop doorgehakt en ga voor 2300,- en ik zie wel hoe ze reageren.
Denk zelf dat het een reëel bedrag is maargoed dat zie ik Maandag wel.. (Dan heb ik gesprek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02:42
Hallo,

Ik heb binnenkort functioneringgesprek en zou graag willen weten wat ik ongeveer met mij Loon zou
kunnnen doen. Ik ben nu 2 jaar in dienst en heb een vaste aanstelling, in deze 2 jaar heb ik nog geen loonsverhoging
gehad. Ik zit momenteel op een brutoloon van € 1790,- (€ 1420 netto) (werkweek van 40 uur)

Ik ben werkzaam als soort assistent netwerk/systeembeheerder bij een mkb waar met met zijn tweeen ongeveer 100-150 werkstations beheren.
Ik sta onder een systeembeheerder maar zodra deze niet aanwezig is ben ik verantwoordelijk.
Het zijn verschillende werkzaamheden die ik uitvoer en ik ben in het bezit van een netwerkbeheerder MBO 4 diploma, ben momenteel bezig met
een microsoft certificaat te behalen.

Ik ben werkzaam in de provincie groningen en weet dat het loon daar wat lager ligt maar ik kan neem ik aan wel een verhoging
vragen en zo ja wat zou een rendabel bedrag zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:30
qwasd schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 09:39:
Hallo,

Ik heb binnenkort functioneringgesprek en zou graag willen weten wat ik ongeveer met mij Loon zou
kunnnen doen. Ik ben nu 2 jaar in dienst en heb een vaste aanstelling, in deze 2 jaar heb ik nog geen loonsverhoging
gehad. Ik zit momenteel op een brutoloon van € 1790,- (€ 1420 netto) (werkweek van 40 uur)

Ik ben werkzaam als soort assistent netwerk/systeembeheerder bij een mkb waar met met zijn tweeen ongeveer 100-150 werkstations beheren.
Ik sta onder een systeembeheerder maar zodra deze niet aanwezig is ben ik verantwoordelijk.
Het zijn verschillende werkzaamheden die ik uitvoer en ik ben in het bezit van een netwerkbeheerder MBO 4 diploma, ben momenteel bezig met
een microsoft certificaat te behalen.

Ik ben werkzaam in de provincie groningen en weet dat het loon daar wat lager ligt maar ik kan neem ik aan wel een verhoging
vragen en zo ja wat zou een rendabel bedrag zijn?
Rendabel? Plausibel ook goed? Na 2 jaar static loon, zou je minimaal 5% er bij krijgen. Ik neem dan even aan dat dit je eerste baan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Laatst online: 02:42
€ 89,50 bruto erbij dus dat zou op een totaal komen van € 1879,50, ik zou niet meer kunnen vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-06 07:04
qwasd schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 10:27:
€ 89,50 bruto erbij dus dat zou op een totaal komen van € 1879,50, ik zou niet meer kunnen vragen?
Natuurlijk kun je meer vragen..

Maar hoe kunnen wij voor jou beoordelen wat je kunt vragen? Wat is normaal binnen het bedrijf? Hoe heb jij gepresteerd? Je vindt dat je meer waard bent dan je krijgt want je wil er geld bij, dan moet je ook aan kunnen geven waarom je meer waard bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 22:50
Leeftijd: 25
Opleiding(en): MBO 4 ICT beheerder en brandwacht 1e klasse (ik was tot 4 dagen terug vrijwilliger bij de brandweer ervaring hiervan gebruik ik weer binnen de BHV organisatie)
Certificaten: ITIL, MCDST, VCA, BHV, BHV Ploegleider
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Nuts bedrijf
Huidige functie: Backoffice ICT Servicedesk / Plaats vervangend hoofd servicedesk / Ploegleider BHV

Vakantiegeld: nee - Flexibel arbeidsvoorwaarden budget (FAB)
Vakantiedagen: 25 + 12 adv + 6,5 Inzetbaarheidsbudget
13/14e maand of winstuitkering: nee - FAB
Laptop: nee
GSM: BB Bold 9900
Leaseauto: nee
Werkweek: 38 op contract, 40 die er gewerkt worden
Pensioenregeling: ABP
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Teveel om op te noemen maar waar ik gebruik van maak: fietsplan, PC Privé plan en Inzetbaarheidsbudget
Land: Nederland
Regio: Rotterdam
Reistijd: 35 minuten met de auto (32KM) , 50 met de fiets (23KM lekker binnendoor :))

Maand salaris (bruto): 2837 basis, dan ook nog 489 euro FAB, hiermee kan ik sparen voor vakantiegeld, eindejaarsuitkering, vrije dagen etc. Of per maand extra uit laten betalen.

Ik mag niet klagen geloof ik, toch doe ik dat soms wel.. Het 'probleem' wat ik zie is dat mijn 2 directe collega's, een stuk meer verdienen. Toch zeker wel 400 bruto meer. Terwijl ik redelijk wat extra doe tov mn 'normale' werkzaamheden. Ik ben veel betrokken bij procesverbeteringen over de afdelingen heen (Demand-Supply model) maar ook verbeterslagen binnen de SD zelf.
Dit verschil is er omdat zij hier langer in dienst zijn waardoor zij in de oude schalen zitten. (wat dus een schaal hoger is en zodoende een hoger plafond hebben)

Een oplossing hiervoor zou zijn, in mijn ogen, om mij op papier plaats vervangend leidinggevende te maken zodat er een functie met een hogere inschaling gemaakt kan worden.

Aan de andere kant: ik ben 25 en de jongste directe collega na mij 35...

Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:03

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Met dat leeftijdsverschil verdien jij in verhouding meer dan je collegas hoor dus ik zou zeker niet zeuren :). Ter vergelijking, kwa (kaal) bruto salaris verdien ik hetzelfde als wat jij doet, met 26 jaar, 40 uur, 6 jaar werkervaring en HBO achter mijn kiezen ;)

Je moet het zo zien; als jij 35 bent verdien je meer dan de collega die wat ouder is, zeker als het verschil maar 400 bruto is.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
Ja dat is waar, ik vind het voor mezelf ook een lastig iets hoor. Want zoals ik al aangaf, ik mag voor mn leeftijd en papieren totaal niet klagen. Alleen doe ik niet minder dan mn collega's waar zij wel veel meer voor krijgen.

Ik heb wat dat betreft ook wel mazzel, ik ben wel begonnen aan HBO maar verkeerde studie en dus afgehaakt, toch werk ik nu wel op dat niveau maar dat is omdat ik binnen het bedrijf ben doorgegroeid en ze me dus kennen en weten wat ik kan.

Toch zou ik graag ergens als volledig leidinggevende aan de slag gaan, maar gezien de arbeidsvoorwaarden en mijn papieren is het vrij lastig om ergens zo naar binnen te stappen. Al heb ik het wel reuze naar mijn zin en ga ik dit jaar naar Mozambique om daar vanuit het niets een servicedesk op te zetten. Dat is de gaafste uitdaging voor dit jaar haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Oud:
Opleiding(en): MBO ICT Beheerder niv. 4
Certificaten: MCSA / MCDST / ITILv3 / ISO27001
Werkervaring: 1 jaar 2 jaar
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Diverse projecten

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: mini winstuitkering
GSM: wel recht op, niet genomen
Leaseauto: ja
Werkweek: 40
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: examens etc vergoed
Land: NL
Regio: Randstad
Reistijd: 1 uur

Maand salaris (bruto): €1600, €1820 €2282
Per 2013 aan de slag bij nieuwe werkgever:

Opleiding(en): MBO ICT Beheerder niv. 4
Certificaten: MCSE / MCSA / MCDST / ITILv3 / ISO27001
Werkervaring: 2 jaar

13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering
Laptop: ja
GSM: ja
Pensioenregeling: goede regeling, maximale inleg werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: examens etc vergoed

Maand salaris (bruto): €2600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
@gise, wat voor leaseauto heb je? En betaal je eigen bijdrage of alleen de bijtelling?

Klinkt volgens mij voor een detacheerder niet slecht. Hier lopen een paar jongens gedetacheerd en die moeten t met aanzienlijk minder doen zeg maar.

(dat is ook mijn eigen ervaring maar ik heb niet lang gedetacheerd gezeten en dat was 5 jaar terug...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Volgens mij moet ik ICT'er worden:

Leeftijd: 24
Opleiding(en): HBO Technische Bedrijfskunde
Certificaten: SIX SIGMA Green Belt, 7 Habits of Leadership
Werkervaring: 2 jaar

13/14e maand of winstuitkering: 13de maand
GSM: nee
Pensioenregeling: goede regeling, maximale inleg werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: opleiding tot 1400 euro vergoed
Regio: Eindhoven

Salaris: 2100 Bruto (90 euro bijtelling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
msdl schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 13:17:
@gise, wat voor leaseauto heb je? En betaal je eigen bijdrage of alleen de bijtelling?

Klinkt volgens mij voor een detacheerder niet slecht. Hier lopen een paar jongens gedetacheerd en die moeten t met aanzienlijk minder doen zeg maar.

(dat is ook mijn eigen ervaring maar ik heb niet lang gedetacheerd gezeten en dat was 5 jaar terug...)
Beide werkgevers een VW Polo Bluemotion. Bij vorige werkgever wel een eigen bijdrage en bij nieuwe werkgever alleen bijtelling.

verschil: netto betaalde ik voor dezelfde auto €140,- netto en bij nieuwe werkgever €85,- netto

Ik ben dan ook 2 jaar geleden begonnen met €1600 bruto, dat was ook geen vetpot ;)

[ Voor 5% gewijzigd door gise op 11-01-2013 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-06 20:46
a

[ Voor 116% gewijzigd door Madje op 12-01-2013 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
gise schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 13:13:

Maand salaris (bruto): €2600
Awaken1 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 13:24:

Salaris: 2100 Bruto (90 euro bijtelling)
Diverse projecten zegt bijzonder weinig, graag iets meer toelichten (bijv. server mgmt, storage, vmware etc).

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Werkzaamheden lopen nogal uiteen, gaat ook om meerdere klanten. Vooral gericht op Windows enterprise omgevingen (1000+ werkplekken), IT Security, Active Directory koppelingen, beetje SCCM, beetje Citrix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Railgunner schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 13:33:
[...]

[...]

Diverse projecten zegt bijzonder weinig, graag iets meer toelichten (bijv. server mgmt, storage, vmware etc).
Logistics/production Engineering/verbetering. Productie/logistiek plannen. Data analyse.

Momenteel ben ik bezig met een project om personeel te trainen in engineering applicaties (BAAN/SmarTeam) en hiervoor een werkinstructie te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Leeftijd: 29
Opleiding(en): HBO Commerciele Economie
Certificaten: TMap Next Foundation (nu test engineer) en start deze maand met TMap Next Testmanager (was Advanced), SAS programmeren
Werkervaring: bijna 7 jaar
Werkgever: Overheid
Huidige functie: Tester BI en Datawarehouse applicaties

Vakantiedagen: 143 uur
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Laptop: neen
GSM: neen
Leaseauto: neen
Werkweek: 32 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: fietsregeling, mogelijkheid tot opleidingen
Regio: Gelderland
Reistijd: 15 min fiets

Maand salaris (bruto): 2234 bij 32 uur (+/- 2500 bij 36 uur)

Volgens mijn functieprofiel ben ik nog steeds een junior met bijbehorend salaris, maar in de praktijk lopen mijn werkzaamheden uiteen van testuitvoer tot planning, coördinatie, analyse etc. Meer verantwoordelijkheden dan eigenlijk bij mijn functieprofiel hoort.

Qua werk ontzettend veel uitdaging en mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen. Veel flexibiliteit binnen de verschillende teams om in te kunnen springen en om het werk interessant te houden. Ook qua opleidingen heb ik weinig te klagen, ik krijg een hoop kansen om mij verder te ontwikkelen. Sinds december draai ik mee in een SCRUM-traject wat weer leuke uitdagingen met zich meebrengt. Kortom leuk werk in een interessant werkveld in een gezellig, maar qua salaris en doorgroeimogelijkheden sta ik stil.

Af en toe zit ik dus te dubben. Ik heb het qua werkzaamheden en team naar mijn zin en krijg ik goede beoordelingen. Alleen de organisatie werkt niet mee als het gaat om salaris en doorgroeien. Elke keer als ik dub dan komt er weer een mooie mogelijkheid om mij verder te ontwikkelen. Ik groei dus wel qua ervaring, maar het salaris groeit niet mee.
Wellicht is het ook een gevalletje 'het gras is groener bij de buren', maar soms vraag ik mij af wat een ander in een zelfde functie verdient en of het niet tijd wordt om verder te kijken.

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Ik ben het met je eens, 2500 per maand is aan de lage kant voor iemand met een coördinerende rol, HBO papiertje en 7 jaar ervaring. Hoe lang zit je nu bij deze werkgever?

Heb je je 'onvrede' over je junior rol al eens met je leidinggevende besproken? Zo ja, wat zei hij/zij er van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 496738

Opleiding(en): MBO Automatisering, HBO ICT (bijna afgerond)
Certificaten: VCP4, CCA6.5, daarnaast verschillende cursussen gevolgd (Novell, MS, ITIL)
Werkervaring: 10 jaar
Werkgever: Zorg
Huidige functie: Systeembeheerder

Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: ~175 uur
13/14e maand of winstuitkering: 6,75%
Werkweek: 36 uur (4 x 9 uur) + ongeveer eens per 2 maand 1 week standby-dienst
Pensioenregeling: ja, PGGM
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: eindejaarsuitkering wordt als reiskosten uitbetaald, ivm fiscaal gat (dus netto), internetvergoeding (€40), reiskostenvergoeding (€100)
Regio: oosten
Reistijd: minimaal 1 uur heen en terug

Maand salaris (bruto): €3040 (36 u)

Mag niet klagen volgens mij. Alleen de reistijd breekt me op met de lange werkdagen.... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Misschien dan toch maar veranderen naar 5 om 4 dagen werken, of is dat geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 496738

gise schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 15:07:
Misschien dan toch maar veranderen naar 5 om 4 dagen werken, of is dat geen optie?
De 5e dag is nu mijn studie-dag, nu kan het dus sowieso niet. Die studie zal ook met het "opbreken" te maken hebben, veel avonden bezig met de studie, dus weinig ontspanning.

Wanneer het achter de rug is heb ik mijn vrije dag weer terug en zal ik vast weer tot rust komen en genieten van de vrije tijd die ik heb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 422233

Mik! schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 14:13:
Alleen de organisatie werkt niet mee als het gaat om salaris en doorgroeien. Elke keer als ik dub dan komt er weer een mooie mogelijkheid om mij verder te ontwikkelen. Ik groei dus wel qua ervaring, maar het salaris groeit niet mee.
Wellicht is het ook een gevalletje 'het gras is groener bij de buren', maar soms vraag ik mij af wat een ander in een zelfde functie verdient en of het niet tijd wordt om verder te kijken.
Gewoon eens verder kijken en wat oriënterende gesprekken voeren. Als leidinggevende was dat ook mijn antwoord, aangevuld met "Als je het huidige salaris te laag vindt, kom met een beargumenteerd tegenvoorstel." Leidinggevende hebben een hekel aan mensen die zeggen dat ze te weinig verdienen: ik geef liever iemand een salarisverhoging die dat met feiten en cijfers kan staven. Succes 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venneke
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:00
Mik! schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 14:13:
Opleiding(en): HBO Commerciele Economie
Certificaten: TMap Next Foundation (nu test engineer) en start deze maand met TMap Next Testmanager (was Advanced), SAS programmeren
Werkervaring: bijna 7 jaar
Werkgever: Overheid
Huidige functie: Tester BI en Datawarehouse applicaties

Vakantiedagen: 143 uur
Laptop: neen
GSM: neen
Leaseauto: neen
Werkweek: 32 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: fietsregeling, mogelijkheid tot opleidingen
Reistijd: 15 min fiets

Maand salaris (bruto): 2234 bij 32 uur (+/- 2500 bij 36 uur)
Hoe ben je eigenlijk de ICT wereld ingestapt met een HBO CE? Ben er momenteel ook mee bezig in mijn derde jaar en heb ook interesse om iets van een ict minor te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrodx
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-06 21:12
Leeftijd: 21
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: None
Werkervaring: Bijna 1 jaar als Software Engineer
Werkgever: Software producent
Huidige functie: Software Engineer

Vakantiedagen: 23
13/14e maand of winstuitkering: Neen
Laptop: Ja, Core i5 8GB ram, Alle Microsoft licenties gratis
GSM: Ja, iPhone 4s onbeperkt MB/Belminuten
Leaseauto: Neen
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja, NN
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 400 euro netto reiskosten vergoeding p/m
Reistijd: 30min, auto

Maand salaris (bruto): 2520 bruto

Ben naar zeggen van mijn manager/directeur één van de prospects van het bedrijf. Echter ze hebben me in december (maar) 5% salaris verhoging gegeven. Dit vind ik persoonlijk aan de lage kant voornamelijk omdat ik ambitieus ben en graag verantwoordelijkheid neem.

Voor de rest ben ik een tevreden mens.

[ Voor 0% gewijzigd door Nimrodx op 11-01-2013 16:34 . Reden: typo ]

Engage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Je hebt dan ook alle reden om tevreden te zijn. Een salaris van 2520 euro op je 21e is erg netjes.

Een verhoging van 5% is ook zeker niet slecht; in veel bedrijven werd de afgelopen jaren (en nu nog steeds) simpelweg geen verhoging gegeven onder het mom van 'slechte bedrijfseconomische omstandigheden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrodx
  • Laatst online: 02-06 21:12
@railgunner Je hebt helemaal gelijk soms lijk ik echt een verwend nest :P

Met het bedrijf gaat het juist erg goed. Slechte bedrijfseconomische omstandigheden is dan ook bij ons niet van toepassing.

Engage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Als je één van de prospects bent, zou ik me voor de komende jaren geen zorgen maken. Zorg er voor dat je leuke klussen krijgt en dan groeit je salaris vanzelf mee :).

[ Voor 3% gewijzigd door Railgunner op 11-01-2013 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-07 15:16
Update na eindejaarsgesprek:

Leeftijd:30
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige informatica
Certificaten:SAP Netweaver
Werkervaring:5jaar
Werkgever:klein consultancy clubje
Huidige functie: SAP BW Consultant

Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen:28
13/14e maand of winstuitkering: Bonus
Laptop:Ja
GSM:Iphone4
Leaseauto:750 ex brandstof 40k/4j
Werkweek:40+
Pensioenregeling:50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Land:NL
Regio:NL
Reistijd:0 - 3 uur

Maand salaris (bruto):
3600

Naar:

Leeftijd:31
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige informatica
Certificaten:SAP Netweaver
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever:klein consultancy clubje
Huidige functie: SAP Netweaver Integratie Consultant

Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen:28
13/14e maand of winstuitkering: Bonus
Laptop:Ja HP Elitebook 8560p
GSM:Iphone4
Leaseauto:750 ex brandstof 40k/4j
Werkweek:40+
Pensioenregeling:50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Land:NL
Regio: NL
Reistijd: 0 - 3 uur

Maand salaris (bruto): 3800

[ Voor 9% gewijzigd door matty___ op 11-01-2013 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 21:10

Kajel

Development in Style

Ik zie best wel veel mensen hier met 5 a 6% of soms nog meer, omhoog gaan bij de eindejaars onderhandelingen. Wat is hier eigenlijk de norm voor in de IT sector? Ik begrijp dat het niet overal het zelfde is, maar ik ben gewoon benieuwd naar wat het ongeveer gemiddeld doet, die jaarlijkse salarisgroei.

Ik probeer een beter beeld te krijgen of het volgende lijstje wat recentelijk door mijn werkgever gepubliceerd werd, "ok" is:
Bij (de jaarlijkse) beoordeling

Slecht: 0%
Voor verbetering vatbaar: 0%
Goed: 2,5%
Zeer goed: 3,5%
Uitstekend: 4,5%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamP
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-07 21:20
Insehh schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 14:40:
[...]

Yes ! :)
En heb er bewust voor gekozen wat langer door te leren omdat ik simpelweg niet op me 30'ste nog een opleiding erbij wil doen. Cursus prima, maar leerde liever tot me 23/24'ste om dan een baan te zoeken dan bij MBO niveau 4 al te stoppen. Overigens geen spijt van ! :)
800 per maand aan stage vergoeding, allemachtig!
Ik ben nu ook bezig met mijn afstudeer stage (dit is dan wel applicatie ontwikeling MBO niveau 4) en krijg helemaal niks! :'(
Hier in Zeeland zijn ze niet zo van de stage vergoedingen, alleen bij de provincie Zeeland krijg je 200 of 300 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-07 16:52

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Leeftijd: 23
Opleiding(en): Havo NT+NG / HBO embedded system engineering in progress.
Certificaten: ISTQB/TMAP
Werkervaring: 1,5 jaar
Huidige functie: Test Engineer High Tech

Vakantiedagen: 40 dagen
13/14e maand of winstuitkering: inzet bonus: 430 euro bij volledige inzet over het jaar, winstuitkering: ja, maar zal waarschijnlijk weer 0 zijn.
GSM: Samsung galaxy mini
Leaseauto: kilometer vergoeding.
Pensioenregeling: 100% werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internet vergoeding, cursussen, en waarschijnlijk nog meer.
Regio: Zuid-holland
Reistijd: 1 uur (75km enkele reis).

Maand salaris (bruto): 2530 euro

werkzaamheden: Producten analyzeren, Risico analyzes uitvoeren, Testplannen maken, Testen opstellen, Testen uitvoeren, Testen automatiseren, Meedenken voor nieuwe producten bij de klant. enz :)
Ik vind dat ik op dit moment genoeg verdien maar het mag altijd meer natuurlijk, denk dat het hbo papiertje mij daar meer bij gaat helpen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Smuggler op 11-01-2013 19:41 ]

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Kajel schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 18:57:
Ik zie best wel veel mensen hier met 5 a 6% of soms nog meer, omhoog gaan bij de eindejaars onderhandelingen. Wat is hier eigenlijk de norm voor in de IT sector? Ik begrijp dat het niet overal het zelfde is, maar ik ben gewoon benieuwd naar wat het ongeveer gemiddeld doet, die jaarlijkse salarisgroei.

Ik probeer een beter beeld te krijgen of het volgende lijstje wat recentelijk door mijn werkgever gepubliceerd werd, "ok" is:
Het hangt volledig af van het bedrijf en je eigen inzet/kunnen. Ik heb zelf vorige week 10% salarisverhoging gekregen ivm uitstekende inzet. Afgezien van het bewijzen van mijn kunsten, zijn er ook veel avonduren/weekenden en zelfs vakantie dagen in komen te zitten, maw.. het was ook hard werken.

Het hangt dus echt van het bedrijf en jou af. Het meeste dat ik er ooit bij heb gekregen was 20% en dat was het hoogtepunt van de crisis in 2008 omdat ik het punt stond om te vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-07 20:37
Ik werk als consultant, maar dan niet in de IT. Wij hebben gemiddeld een procent of 8 verhoging gehad, maar kennissen die hetzelfde doen bij vergelijkbare bedrijven hebben niets gekregen. Dat komt eigenlijk alleen maar omdat wij een goede omzet hadden en die andere niet... dus het hangt er heel erg vanaf of je werkgever het goed gedaan heeft en, zo ja, hoeveel ruimte/wil er is om jouw salaris te verhogen.

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Opleiding(en): MBO ICT Niveau 4
Certificaten: Oracle DBA 11G 1 + 2 (OCA+OCP certificering moet nog afgerond worden)
Werkervaring: 8 jaar (5,5 bij huidige werkgever)
Werkgever: Software ontwikkeling
Huidige functie: DBA / 2nd line support

Vakantiedagen: 23
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering, tot nu toe elk jaar volledige 13e maand.
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Werkweek: 40 uur + regelmatig onderhoud buiten kantoortijden (Tijd voor tijd)
Pensioenregeling: Maximale inleg door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleidingen mogelijk, Oracle cursussen gedaan bij huidige werkgever
Regio: Utrecht
Reistijd: Kwartiertje met auto

Maand salaris (bruto): +/- 2200 (Mutatie deze maand i.v.m. behalen certificaat, dus even exacte bedrag afwachten)

Al met al vrij redelijk momenteel. Leuke afwisselende baan met DBA taken, beheer van interne systemen, VMware en Windows en tweede lijn support voor klant locaties en mobiele werkplekken in transportbranche (boordcomputers).

Zeker gezien ik begonnen ben na mijn opleiding in een PC-winkel en gegroeid ben van 0,0 kennis van VMware, Oracle en andere zaken heb ik nu door praktijkervaring en opleidingen wel wat leuke kennis opgebouwd.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
WilliamP schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 19:15:
800 per maand aan stage vergoeding, allemachtig!
Ik ben nu ook bezig met mijn afstudeer stage (dit is dan wel applicatie ontwikeling MBO niveau 4) en krijg helemaal niks! :'(
Hier in Zeeland zijn ze niet zo van de stage vergoedingen, alleen bij de provincie Zeeland krijg je 200 of 300 per maand.
Stagevergoedingen kunnen beter hier worden besproken: Wat verdient een stagiair ICT-er gemiddeld?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Railgunner schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 14:22:
Ik ben het met je eens, 2500 per maand is aan de lage kant voor iemand met een coördinerende rol, HBO papiertje en 7 jaar ervaring. Hoe lang zit je nu bij deze werkgever?

Heb je je 'onvrede' over je junior rol al eens met je leidinggevende besproken? Zo ja, wat zei hij/zij er van?
Ik moet wel zeggen dat van de 7 jaar ervaring, 4 jaar relevant is voor deze functie. Ik zit nu 4 jaar bij deze werkgever, waarvan ik een half jaar ziek ben geweest, dus effectief 3,5 jaar werkzaam.

Misschien wat toelichting voor doorgroeimogelijkheden, of beter gezegd de ontbrekende mogelijkheden. Het is een grote organisatie en je kunt alleen doorgroeien indien er vacatures zijn. Sinds een jaar, anderhalf jaar geldt er een vacaturestop. Dit houdt dus automatisch in dat je niet kan doorgroeien. Langzaam komen er weer wat vacatures vrij, maar dit is nog steeds geen garantie dat je kunt doorgroeien. Er is een (ongesproken) voorkeur voor horizontaal solliciteren, degene met dezelfde schaal krijgt voorkeur ook al is hij of zij niet de beste kandidaat.

Mijn manager weet van mijn onvrede, hij is het er zelf ook niet mee eens dat ik, maar ook collega's, in een functie blijven zitten waar we allang uitgegroeid zijn. Vooralsnog kan ook hij niets betekenen en sta ik op een lijst om zodra het mogelijk is gepromoot te worden. Het is alleen de vraag wanneer...
Anoniem: 422233 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 15:41:
[...]

Gewoon eens verder kijken en wat oriënterende gesprekken voeren. Als leidinggevende was dat ook mijn antwoord, aangevuld met "Als je het huidige salaris te laag vindt, kom met een beargumenteerd tegenvoorstel." Leidinggevende hebben een hekel aan mensen die zeggen dat ze te weinig verdienen: ik geef liever iemand een salarisverhoging die dat met feiten en cijfers kan staven. Succes 8)
Het punt is dat ik dus wel een salarisverhoging kan staven met feiten en cijfers, maar mijn manager kan niets betekenen, zie mijn uitleg over de doorgroeimogelijkheden. Ik heb het vermoeden dat ik dus ook een afweging moet maken. Blijf ik zitten en neem ik genoegen met de kansen en uitdagingen die ik krijg, de opleidingen die ik kan doen, met een vast contract en weinig reistijd voor een laag bedrag of ga ik verder kijken en hopen/mij richten op een hoger salaris?
venneke schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 16:09:
[...]
Hoe ben je eigenlijk de ICT wereld ingestapt met een HBO CE? Ben er momenteel ook mee bezig in mijn derde jaar en heb ook interesse om iets van een ict minor te gaan doen.
Niet helemaal OT, maar ik heb mazzel gehad. Ik heb via via de tip gekregen om bij dit bedrijf te solliciteren als tester. Ze zochten vooral iemand die affiniteit had met IT en na de sollicatieperiode ben ik aangenomen en heb ik een interne testopleiding kunnen doen. Andere bedrijven wilden mij niet aannemen omdat ik geen IT-opleiding had. Ik kan het je dus ook aanraden om iets van een IT-gerelateerde minor te doen als je de kans hebt. En verder is het testvak een prima ingang om het IT-wereldje in te stappen zonder een IT-opleiding als je het mij vraagt. Succes ;)

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 21:01
Het werd wel weer eens tijd voor een update, nu ik van werkgever verander

Oud:
yeehaw schreef op vrijdag 06 mei 2012:

Leeftijd: 20 22.
Opleiding(en): Havo, Propedeuse Communication & Multimedia Design.
Certificaten: Geen.
Werkervaring:1 jaar klantenservice bij een reseller van telefoons en 5 maanden helpdesk bij een provider
Werkgever: Bedrijf dat zich specialiseert in Managed Hosting.
Huidige functie: Customer Support Engineer.

Laptop: Nee.
Vakantiegeld: 8%.
Vakantiedagen: 25 dagen.
13/14e maand of winstuitkering: Nee. Winstuitkering
GSM: Nee.
Leaseauto: Nee, wel volledige vergoeding ov/tot 200 euro per maand 0,19 cent de kilometer.
Werkweek: 5 dagen / 40 uur
Pensioenregeling: Ja, weet precieze voorwaarden nog niet.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Goede doorgroeimogelijkheden, mogelijkheid tot het volgen van een opleiding.

Maand salaris(bruto): 1675 1850 bruto.
Nieuw:

Leeftijd: 22.
Opleiding(en): Havo, Propedeuse Communication & Multimedia Design.
Certificaten: Geen.
Werkervaring: 2 jaar IT-Support, eerste en tweedelijns.
Werkgever: -
Toekomstige functie: Technical Support medewerker

Laptop: Nog onbekend
Vakantiegeld:. 8%.
Vakantiedagen:. 30 dagen
13/14e maand of winstuitkering: Ja, 13e maand.
GSM: Nog onbekend.
Leaseauto: Nee.
Werkweek: 5 dagen / 37,5 uur
Pensioenregeling: Ja, zonder eigen bijdrage.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Zorgverzekering volledig vergoed, vergoeding thuis-pc, thuis internet vergoeding, sportschool vergoeding, reiskosten volledig vergoed en nog diverse anderen.

Maand salaris(bruto): 2700 bruto.

Ik ben er erg blij mee :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-07 18:28
Dat is een goede verbetering zo te zien ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
Ja, allergrootste voordeel vind ik nog dat ik straks helemaal geen nachtwerk meer heb. Nu heb ik dat eigenlijk iedere week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-07 18:28
Dan was het salaris wat je had ook wel erg karig, zelfs al heb je geen diploma. Ga je nu wel ongeveer hetzelfde werk doen?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 496927

Leeftijd: 34
Opleiding(en): hoogst genoten is MBO4 (ook diverse vakgerelateerde opleidingen)
Certificaten: VCA en nog 10 soortgelijke (asbest, vervuilde grond etc.)
Werkervaring: 14 jaar
Werkgever: Semi overheid
Huidige functie: Specialist (energie distributie)

Laptop: Ja
Vakantiegeld: Ja 8%
Vakantiedagen: 216 uur per jaar (27 dagen) en 104 uur adv per jaar (13 dagen)
13/14e maand of winstuitkering: ja 13e maand is 9,95% (van kaal jaarsalaris) en winstuitkering is tussen 0 en 4,5% (van kaal jaarsalaris)
GSM: Ja
Leaseauto: Nee (wel vergoeding a 34 cent netto per km voor zakelijk verkeer)
Werkweek: 38
Pensioenregeling: ABP 1/3 ik 2/3 baas
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: teveel om op te noemen maar hierbij de link naar de CAO http://www.wenb.nl/energi...aarden/pages/default.aspx

Maand salaris(bruto): 3440 bruto en 160 euro netto woonwerkverkeer

Ben aardig tevreden, leuk werk prima salaris en goede secundaire voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
Hahn schreef op zondag 13 januari 2013 @ 17:04:
Dan was het salaris wat je had ook wel erg karig, zelfs al heb je geen diploma. Ga je nu wel ongeveer hetzelfde werk doen?
Nu meer de interne IT in plaats van Extern voor klanten. Echter zullen er daar ook genoeg dingen te leren zijn verwacht ik :)

Het zal waarschijnlijk wat minder innovatief zijn, daar er niet zoveel verschillende klanten zijn. Eigenlijk maar één, het bedrijf zelf. Aan de andere kant is dat misschien ook wel prettig, wat structuur.

[ Voor 26% gewijzigd door yeehaw op 13-01-2013 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveGold
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-07 12:10
Switch gemaakt naar de IT. Geen werkervaring, wel affiniteit en domein kennis.

Opleiding(en): HTS + WO (bezig met P Informatica)
Certificaten: geen
Werkervaring: 5,5 jaar in hetzelfde domein
Werkgever: Software producent

Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: winstdeling
GSM: mogelijk
Pensioenregeling: 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: n.v.t
Reistijd: 45 minuten enkele reis

Maand salaris (bruto): 3425

Prima tevreden mee gezien mijn 'werkervaring'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:53

Seraphin

Meep?

2013 update:

Opleiding(en): HTS + WO
Certificaten: niets noemenswaardigs (marketing dingetje hier, communicatiecursusje daar, het standaard gebeuren)
Werkervaring: 9 jaar (waarvan 8 relevant)
Huidige functie: Risk Management
Werkgever: grote financiële speler
Vakantiedagen: 38 (incl. extra dagen uit ADVregeling)
Werkweek: gemiddeld 40uur
Pensioenregeling: Midelloon, 2/3 door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: OV vergoeding, opleidingsbudget, mogelijkheid tot bijkopen / sparen voor extra verlof, mogelijkheden voor minder uren werken (ADV), korting hypotheekrente & verzekeringen
Regio: 020
Reistijd: 45min (OV)

Maandsalaris (bruto):5500

M.i.v. dit jaar een medewerker "gekregen", met nog een formatieplaats voor een 2e (of die ook daadwerkelijk ingevuld gaat worden is nog even een lastig verhaal). Erg blij mee (want het werk werd een beetje veel), en hopelijk een opstapje naar toekomstige functies.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
DaveGold schreef op zondag 13 januari 2013 @ 19:50:
Switch gemaakt naar de IT. Geen werkervaring, wel affiniteit en domein kennis.

Maand salaris (bruto): 3425

Prima tevreden mee gezien mijn 'werkervaring'.
Zeker netjes, maar voor dat salaris verwacht ik wel dat je wat verantwoordelijkheid hebt als een "simpele" Software Engineer. Waarschijnlijk ben je ook iets van een Domein Expert voor het ontwikkel team?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whipcheck
  • Laatst online: 22:40
Opleiding(en): HTS
Certificaten: nvt
Werkervaring: 4.5
Huidige functie: (Project) Ingenieur
Werkgever: Olie en gas bedrijf (internationaal)
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering vorig jaar 60% van maandsalaris
GSM: Ja
Leaseauto: nee, wanneer extern een huurauto
Werkweek: officieel 40uur
Pensioenregeling: 100% door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: werkgever betaalt mee aan verzekering, korting op aandelen.
Regio: Internationaal
Reistijd: wanneer er wordt gewerkt van kantoor 30 min

Ik heb al een keer eerder gepost maar nu heb ik eens bekeken hoeveel uren er zijn gemaakt
Een paar extra uurtjes per week betekent al snel meer dan een maand per jaar "gratis" werk verrichten voor de baas. Gelukkig zie ik dat ook terug in salaris en heb ik geen reden tot klagen.

Jaar Jaar salaris Toename Uren gem. Overtijd/jaar
2009 45000 42 115
2010 55000 22% 46 297
2011 68000 23% 45 270
2012 76000 12% 43.5 180

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Dan werk je dus beslist niet gratis, maar heb je gewoon een salaris waarin eventueel overwerk geacht wordt begrepen te zijn :)

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Update tov vorig jaar

Leeftijd: 32 33
Opleiding(en): Graduaat toegepaste informatie (= Bachelor = HBO)
Certificaten: MCPD Winforms en Web
Werkervaring: 7 8 jaar relevant (8 9 jaar totaal)
Werkgever: Consultancy
Huidige functie: .NET Software Engineer

Vakantiegeld: standaard Belgisch systeem
Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: standaard Belgsiche dertiende maand
Leaseauto*: BMW 318d (=> FU Di Rupo)
Werkweek: 38u/week
Pensioenregeling: 9% brutoloon, waarvan 6% voor werkgever en 3% werknemer
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Hospitalisatieverzekering, 200 euro netto onkosten/maand, internet abonnement, ecocheques
Land: België
Regio: Overal
Reistijd**: variabel, momenteel 1u15 enkele reis

Maandsalaris (bruto): 3400 3500

Eigenlijk gewoon de index die wij hier in België krijgen afgerond naar boven voor een rond bedrag: in werkelijkheid krijg ik 21 euro opslag bovenop de index, want iedereen met mijn loon in België (in hetzelfde paritair comité) verdient automatisch vanaf 1 januari 2013 € 3479,-.

Tevreden kan ik mijzelf niet noemen, maar dat kan ik mijn werkgever niet verwijten. Het is de schuld van de politiek en de TE hoge belastingsdruk in dit land. Dit, samen met de afspraak dat bedrijven hun loonmassa niet boven de index mag stijgen ligt het voor bedrijven momenteel heel moeilijk om een motiverend loonbeleid te voeren.

Het bevalt me nog altijd bij mijn huidige werkgever, dus blijven we maar zitten. Ik heb ook geen zin om mijn leuke werkgever af te geven voor een minder leuke en hetgeen ik dan extra verdien toch te moeten afgeven aan de Belgische staat.

Om het eens concreet te maken: die 100 euro bruto die ik extra krijg per maand, kost mijn bedrijf 170 euro/maand en ik hou daar 38 euro/maand netto van over. 8)7 That's Belgium for you!

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

DarthDavy schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:15:

Om het eens concreet te maken: die 100 euro bruto die ik extra krijg per maand, kost mijn bedrijf 170 euro/maand en ik hou daar 38 euro/maand netto van over. 8)7 That's Belgium for you!
Ik woon sinds bijna 2 jaar in Bulgarije. Als ik 100 euro bruto krijg, dan hou ik daar iets van 87 euro van over (10% inkomsten belasting + sociale premies ed over de 1e 1000 euro.. daarna niet meer). Zaken zoals pensioen regel ik zelf wel ipv een pyramide spel.

PS:
die 38 euro is trouwens niet netto, aangezien je bv ook nog eens 20% btw moet betalen over producten die je koopt van die 38 euro. Dus dan kom je uit op 30.

dit is trouwens wel een leuke:
http://www.moneytoolshed.com/taxcalculatorresult.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Alarmnummer schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:25:
[...]

PS:
die 38 euro is trouwens niet netto, aangezien je bv ook nog eens 20% 21% btw moet betalen over producten die je koopt van die 38 euro. Dus dan kom je uit op 30.
Fixed that for you :P

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-06 15:45
Leeftijd: 22
Opleiding(en): MBO N4 ICT Beheerder
Certificaten: / ITIL in progress
Werkervaring: Stages 1,5 jaar
Huidige functie: Junior Engineer

Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 27 (waarvan 24 zelf op te nemen)
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Nee
Leaseauto*: Opel Corsa
Werkweek: 40 uur (excl. reizen)
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Alle certificaten behalen die ik wil.
Regio: Brabant, Zeeland, Limburg
Reistijd**: Variërend van 30 - 90 minuten (laatste klus)

Maandsalaris (bruto): 1400

Vind mijn salaris redelijk aan de lage kant, aan de andere kant kom ik pas net kijken, heb ik geen certificaten en wel een leasewagen waar ik alleen bijtelling voor betaal. Op het moment werk ik er net geen half jaar en word ik vooral ingezet bij klanten op de servicedesk.

Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Inderdaad mager, 1400 is grofweg het minimumloon voor een volwassene (ik dacht vanaf 23 jaar). De meeste MBO4 starters beginnen tussen de 1600 en 1800, maar jij zit wel in een regio waar de salarissen doorgaans wat lager liggen. Je mag wel alle certificaten behalen en je hebt een leaseauto; dat zijn weer pluspunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-06 15:45
Railgunner schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 12:23:
Inderdaad mager, 1400 is grofweg het minimumloon voor een volwassene (ik dacht vanaf 23 jaar). De meeste MBO4 starters beginnen tussen de 1600 en 1800, maar jij zit wel in een regio waar de salarissen doorgaans wat lager liggen. Je mag wel alle certificaten behalen en je hebt een leaseauto; dat zijn weer pluspunten.
Het heeft ook vooral met de regio te maken denk ik inderdaad, probleem is alleen dat de gedachten richting op mezelf wonen ook spelen, dat heb ik laatst eens uitgerekend.... maar huren met dit salaris is bijna onmogelijk. Nu zou ik sowieso meer richting de randstad gaan wonen en is het bijna onvermijdelijk om te switchen van werkgever dus zou het salaris dan ook omhoog gaan waarschijnlijk. Nog een voordeel is dat als ik een certificaat haal m'n salaris met €50 euro omhoog geschroefd word, ook niet onprettig. Ik ga het eens aan kijken en wie weet in de toekomst kom ik hier met een leuker lijstje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Zo aan het begin van je carriere zou ik vooral letten op je ontwikkelings mogelijkheden. Dus zorg ervoor dat je een hoop certificaten haalt, en ook leuke uitdagende opdrachten krijgt waar je ervaring op kan doen. Met die ervaring verdien je het lagere salaris van nu binnen de kortste keren weer terug. Al is de kans best aanwezig dat je tegen die tijd wel een overstap naar een andere werkgever moet maken aangezien grote sprongen in salaris lang niet altijd mogelijk zijn bij dezelfde werkgever.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlqmLqck
  • Laatst online: 04-07 20:27
Hey gasten,

Ik had een vraagje aangezien ik hier toch wat 'oudere' zie met wat meer ervaring.

Na deze zomer ben ik vanaf mijn VMBO school naar een MBO ICT-Beheer (niv4) gegaan.
Uiteindelijk besloten om dit in 2 jaar te doen zodat ik of verder kan studeren of ergens kan gaan beginnen en dan nog eventueel met ervaring verder studeren.
Nu gaat alles op z'n gemakje, naja gemak.. Ik ben elke dag pas rond 5 uur thuis en werken zit er alleen maar op zaterdag in ivm. leer werk.
Momenteel loop ik ook stage op woensdag en zal ik het 2de jaar full time werken (eerste 8 weken school daarna full time) Dan heb ik mijn opleiding afgerond en kan ik ervoor kiezen om onder contract te blijven waar ik dan full time werk of niet. (Dit gaat wss niet door ivm. het uitzend bureau dat is failliet gegaan waar mijn school een contract mee had.)

Wat heb ik dan behaald en wat doe ik momenteel?
VMBO niv: Wiskunde Nask1 Engles Nederlands en Economie alleen Nederlands behaald met een 6 der rest 7 en voor Wiskunde een 8.
Rekenen, Nederlands en Engels op MBO 4 niv daar ben ik mee bezig.
Aries Institute of Technology certificaat ben ik mee bezig. Je hebt een aantal onderwerpen (Hardware, OS, Netwerk, beveiliging en server uit m'n hoofd) Hardware en OS met een voldoende afgerond.(www.learing.aries.net) Nou ben ik hier niet van te spreken omdat dit vooral oude info bevat. (9.0? 2009 misschien?)
ITIL en Project management certificaat ben ik mee bezig
Momenteel loop ik stage in Helmond en zit ik daar op een service desk van een Hoge school (leraren opleiding) daar krijg ik af en toe wel wat mee met share point en het hele netwerk.
Ook doe ik thuis wat hobbyen en maak ik bijvoorbeeld pc's van mensen uit m'n straat ook heb van de zomer m'n eigen pc gebouwd met wat hulp van me pa uiteraard

Afstanden: Den bosch ~45 min
Eindhoven 35 - 40 min
Mede komt dit doordat ik met OV moet en er geen Trein is (dichts bij zijnde is Oss) Nou vind ik het geen probleem om in of rond Amsterdam regio te gaan wonen maar zullen andere familie leden daar anders over denken..

Nou is mijn vraag is het slim om in deze tijden door te studeren of kun je beter van onder beginnen en je dan maar proberen omhoog te werken? Waar ik geen moeite mee heb is bijvoorbeeld op kamers wonen. Nou loop ik in Helmond stage en zijn ze niet zo van 'het fontys' dont take it wrong guys.

Hopelijk heeft iemand wat raad voor me, want dit kleine mini dorpje waar ik woon heb ik ook voort wel gezien.. groetekes uit Brabant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD2000
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-07 16:31
Seraphin schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 09:41:
2013 update:

Opleiding(en): HTS + WO
Huidige functie: Risk Management
Werkgever: grote financiële speler

Maandsalaris (bruto):5500
Doe je goed!
Zit je dan in het IT-gebeuren rond risk management of meer in de wiskundige/economische hoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
SlqmLqck schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 15:52:
Ik had een vraagje aangezien ik hier toch wat 'oudere' zie met wat meer ervaring.

[knip]

Nou is mijn vraag is het slim om in deze tijden door te studeren of kun je beter van onder beginnen en je dan maar proberen omhoog te werken? [...]
Je kunt beter een nieuw topic voor je carrièrevragen starten. Dit topic is puur bedoeld om salarissen te posten en daar over te discussiëren / feedback te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-05 14:04
Afgelopen 2 jaar een grote stap gemaakt:

Leeftijd: 28 30
Opleiding(en): BSc Informatica
Certificaten: Geen
Werkervaring: 3 5
Werkgever: Software Ontwikkeling Startup
Huidige functie: Software Engineer Software Engineer/CTO

Vakantiegeld: 8% geen
Vakantiedagen: 24 Officieel 12, in praktijk 30+ (afhankelijk van behalen deadlines)
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering Bonussen voor behalen deadlines/doelen. Afgelopen 2 jaar vrijwel rond de $10K per jaar.
Laptop: Nee MacBook
GSM: Nee iPhone
Werkweek: 40 uur 30-50 uur (3 dagen op kantoor, 2 dagen thuis)
Pensioenregeling: 50% Geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Weinig Naar conferenties, $350 netto voor zorgverzekering, mobiel abonnement, iPad data abonnement, reiskosten (benzine, parkeer en tolwegen) volledig vergoed. Lunch 100% vergoed (vrijwel altijd buiten de deur lunchen). Flexibele werktijden
Land: Nederland Amerika
Regio: Amsterdam San Francisco
Reistijd: 90 Mins OV 50 mins auto

Maand salaris (bruto): 3000 Euro $9000

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik erg blij mee ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-06-2023
Het is vast een flinke verhuizing geweest, maar het salaris is (let ik even niet op de dollarkoers, alles is in amerika ook goedkoper) gewoon verdrievoudigd! Erg netjes gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinh
Tc-Chub schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 21:53:
Het is vast een flinke verhuizing geweest, maar het salaris is (let ik even niet op de dollarkoers, alles is in amerika ook goedkoper) gewoon verdrievoudigd! Erg netjes gedaan!
Het was inderdaad een flinke verhuizing. Gelukkig werd ook de verhuizing, tickets en papierwerk geheel betaald door werkgever (totaal iets van $20K). We moesten wel 6 weken zonder onze meubels moeten doen...maar achteraf viel het reuze mee.

Voor mij is het niet alleen een grote uitdaging/stap, maar het lijkt mij dat het ook erg leuk zal staan op me CV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Geen problemen met medische verzekeringen?
(Ik heb het ook ooit eens overwogen, maar kreeg de verzekeringen niet rond)

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinh
qadn schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 22:02:
Geen problemen met medische verzekeringen?
(Ik heb het ook ooit eens overwogen, maar kreeg de verzekeringen niet rond)
Medisch verzekering heb ik lopen bij Goudse Verzekeringen. Daar hebben ze een special verzekering voor expats. Erg prijzig, maar geen probleem om het rond te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:02

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Op termijn kan het handig zijn naar een Amerikaanse verzekeraar over te gaan. Dat gaat vaak wat handiger met de diverse zorgleveranciers. Hoewel SF een leuke stad is ben ik blij uit de bay area weg te zijn, je dollar is elders meer waard merk ik wel. :)

Succes met de startup trouwens! Heb je ook een fatsoenlijke aandelenset? Da's wel zo fijn als je IPO gaat of overgenomen wordt. :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Laatst online: 10-05 02:01
Dinh schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 21:45:

Wat hou je netto over als ik vragen mag? Of betaal je nog gewoon in NL belasting? En wat voor visum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:41
Tc-Chub schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 21:53:
Amerika is volgens mij per definitie niet goedkoper. Benzine is bv erg goedkoop in de VS maar levensmiddelen zijn relatief gezien juist weer duurder als ik de verhalen van mensen daar mag geloven.

[ Voor 5% gewijzigd door Robkazoe op 17-01-2013 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Dinh schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 21:45:
Afgelopen 2 jaar een grote stap gemaakt:

Leeftijd: 28 30
Opleiding(en): BSc Informatica
Certificaten: Geen
Werkervaring: 3 5
Werkgever: Software Ontwikkeling Startup
Huidige functie: Software Engineer Software Engineer/CTO

Vakantiegeld: 8% geen
Vakantiedagen: 24 Officieel 12, in praktijk 30+ (afhankelijk van behalen deadlines)
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering Bonussen voor behalen deadlines/doelen. Afgelopen 2 jaar vrijwel rond de $10K per jaar.
Laptop: Nee MacBook
GSM: Nee iPhone
Werkweek: 40 uur 30-50 uur (3 dagen op kantoor, 2 dagen thuis)
Pensioenregeling: 50% Geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Weinig Naar conferenties, $350 netto voor zorgverzekering, mobiel abonnement, iPad data abonnement, reiskosten (benzine, parkeer en tolwegen) volledig vergoed. Lunch 100% vergoed (vrijwel altijd buiten de deur lunchen). Flexibele werktijden
Land: Nederland Amerika
Regio: Amsterdam San Francisco
Reistijd: 90 Mins OV 50 mins auto

Zelf zou ik later naar mijn studie ook graag het land willen verlaten, mag ik misschien vragen hoe je bij een nieuwe startup in SF terecht komt als je eerst in Amsterdam werkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Dinh schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 23:54:
[...]

Medisch verzekering heb ik lopen bij Goudse Verzekeringen. Daar hebben ze een special verzekering voor expats. Erg prijzig, maar geen probleem om het rond te krijgen.
Nice :) Mij wouden ze indertijd niet verzekeren, altans wel wereldwijd tegen de normale prijs, maar niet in zone A (US/Canada). Frustrerend, maargoed: dan niet ;) (ik ga niet zonder medische verzekering zitten)
brilsmurfffje schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 08:55:
[...]

Zelf zou ik later naar mijn studie ook graag het land willen verlaten, mag ik misschien vragen hoe je bij een nieuwe startup in SF terecht komt als je eerst in Amsterdam werkte?
Mensen kennen die denken dat jij erg goed bent en goed mee te werken bent die je aanraden, of opvallen via code die je geschreven hebt en die op het internet staat.
Het is voor een bedrijf daar een behoorlijke administratieve rompslomp om een buitenlander in dienst te nemen dus ze moeten het wel willen (dwz. als gewone ontwikkelaar kan je het vergeten, je moet iets unieks hebben).
Altans, dat is wat ik gezien heb, Hillie en noline weten misschien meer opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:53

Seraphin

Meep?

SD2000 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 19:44:
[...]

Doe je goed!
Zit je dan in het IT-gebeuren rond risk management of meer in de wiskundige/economische hoek?

Ik zit in de economische hoek. Bij de basis begonnen (kredietwaardigheidsbeoordelingen van bedrijven), en de afgelopen 5 jaar steeds meer richting management aspecten opgeschoven (ondersteunen belsuitvorming o.b.v. alle risk-types).

Overigens ben ik nog iedere dag blij met mn HTS achtergrond; stelt me in staat om de ICT-ers te begrijpen, en om mezelf richting hun begrijpelijk te maken, en dat maakt het leven een stuk gemakkelijker :P

[ Voor 18% gewijzigd door Seraphin op 17-01-2013 09:09 ]

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-07 13:41

Patrick89

PSN : Gamesource

Aangezien dit topic mij veel inzichten heeft geleverd wil ik jullie ook inzicht geven in mijn situatie. Momenteel ben ik afstudeerder en heb zojuist de volgende baan aangeboden gekregen en getekend uiteraard.

Leeftijd: 23
Opleiding(en): HBO, Elektrotechniek (Automatisering)
Certificaten: -
Werkervaring (gerelateerd): 1,5 jaar (Stage & Vakantiewerk)
Werkgever: Groot elektrotechnisch bedrijf in de automatisering.
Huidige functie: Application Engineer

Vakantiedagen: 24 + 13 ADV (vastgesteld)
13/14e maand of winstuitkering: 4% winstuitkering
Laptop: Mogelijk met overleg (Standaard desktop)
Werkweek: 40 uur (excl. reizen)
Pensioenregeling: Ja (50/50)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden : Collectieve verzekeringen en dergelijken
Reistijd*: 75 minuten (Openbaar Vervoer, kosten worden volledig gedekt.)
Maandsalaris (bruto): 2119,-

Een redelijk schappelijk aanbod dacht ik zo. :)
* De reistijd is nu nog lang omdat ik ver weg woon, ik ben voorplan om over een half jaar te verhuizen en wil dan met de auto komen, deze wordt tot 25km vergoed.

[ Voor 7% gewijzigd door Patrick89 op 17-01-2013 09:44 ]

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:04
Met die 13 ADV dagen i.m.o. prima aanbieding. Zeker omdat de banen voor afstudeerders niet voor het oprapen liggen.

offtopic:
Ik zag toevallig van de week een oud klasgenoot van de tijd dat ik voltijd op HBO zat. (na 2 jaar HBO overgestapt naar deeltijd omdat ik een baan kreeg).

Hij had via een uitzendbureau een baantje op MBO niveau en wist eigenlijk maar 3 mensen te noemen die echt een baan op HBO niveau hadden. Sommigen hadden nog niets, sommigen part-time bij hun afstudeerplek.

Begreep van mijn afstudeer coördinator dat van de huidige 4e jaars BE studenten er 12 nog geen afstudeerplek hadden in Alkmaar. Dat is nog nooit voorgekomen......

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Laatst online: 04-07 20:37
Seraphin schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 09:05:
[...]
Overigens ben ik nog iedere dag blij met mn HTS achtergrond; stelt me in staat om de ICT-ers te begrijpen, en om mezelf richting hun begrijpelijk te maken, en dat maakt het leven een stuk gemakkelijker :P
Die zijn er in ons vakgebied helaas te weinig :) Aangezien we in toenemende mate grotere hoeveelheden data moeten analyseren is het wel handig dat de risk manager de achterliggende technische processen een beetje doorgrondt. Helaas is dat in de praktijk zelden zo. Maar wel weer een reden dat wij het zo goed doen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Knakker op 17-01-2013 13:24 ]

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-06-2023
KillaZ schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 10:33:

offtopic:
Ik zag toevallig van de week een oud klasgenoot van de tijd dat ik voltijd op HBO zat. (na 2 jaar HBO overgestapt naar deeltijd omdat ik een baan kreeg).

Hij had via een uitzendbureau een baantje op MBO niveau en wist eigenlijk maar 3 mensen te noemen die echt een baan op HBO niveau hadden. Sommigen hadden nog niets, sommigen part-time bij hun afstudeerplek.

Begreep van mijn afstudeer coördinator dat van de huidige 4e jaars BE studenten er 12 nog geen afstudeerplek hadden in Alkmaar. Dat is nog nooit voorgekomen......
offtopic:
Ik doe zelf ook BE en ik merk inderdaad dat bedrijven op het moment niet erg toehappend zijn, wat betreft stageplekken en afstudeerplekken. Je moet echt zelf connecties hebben of bij meerdere bedrijven een goed woordje doen ander kom je er niet zomaar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinh
@Hillie Ik ga zeker in de toekomst kijken naar een Amerikaanse zorgverzekering. Maar qua dekking/premie vond ik Goudse beter dan wat ik in Amerika had gevonden. Ik was er vroeg bij de startup, daardoor een leuke aandelen set gehad :)

@Cheeky Ik ben afgelopen november pas verhuisd. Voorheen betaalde ik dus gewoon in NL belasting. Vanaf 2013 betaal ik in Amerika belasting: ik hou netto zo'n $7000 over. En ik zit hier met een H1B visum (me vrouw en kinderen zitten hier met een H4 visum).

@Robkazoe Zo ervaar ik dus ook. Levensmiddelen kan best prijzig zijn, vooral als je gezond wilt eten. Huizen zijn in de omgeving van San Francisco ook duur.

@brilsmurfffje Ik had tijdens mijn baan in Amsterdam een app ontwikkeld en in AppStore gezet. Na 2 weken werd ik benaderd door het bedrijf en sindsdien bij hun in dienst. In mijn geval was het dus opvallen door je skills te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:02

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Dinh schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 06:11:
@Hillie Ik ga zeker in de toekomst kijken naar een Amerikaanse zorgverzekering. Maar qua dekking/premie vond ik Goudse beter dan wat ik in Amerika had gevonden. Ik was er vroeg bij de startup, daardoor een leuke aandelen set gehad :)
Da's mooi, dan kun je misschien een mooie klapper maken als er wat stroomversnelling komt!
@Cheeky Ik ben afgelopen november pas verhuisd. Voorheen betaalde ik dus gewoon in NL belasting. Vanaf 2013 betaal ik in Amerika belasting: ik hou netto zo'n $7000 over. En ik zit hier met een H1B visum (me vrouw en kinderen zitten hier met een H4 visum).

@Robkazoe Zo ervaar ik dus ook. Levensmiddelen kan best prijzig zijn, vooral als je gezond wilt eten. Huizen zijn in de omgeving van San Francisco ook duur.
Ik dacht even "Oei, dat wordt oppassen dat 'ie zich straks niet in de vingers snijdt qua belastingaangifte", maar je hebt verder geen zorgverzekering. Ik neem aan dat je ook nog niet aan een 401k meedoet, dan hou je onder de streep leuk over, maar let op dat als je je wilt vestigen dat het dan wel handig is ook aan pensioen enzo te denken. :)

Verdere zaken om in het oog te houden:
- Credit. Doe niet net als ik en neem pas na anderhalf jaar een secured credit card, want het duurt gewoon langer om een krediethistorie en -score op te bouwen. Beste is overigens ook een lening met onderpand, zoals een auto. Doe daar ook niet net als ik door cash te kopen. :)
- Greencard. Willen ze je houden? Wil jij blijven? Dat zijn zaken waar je al rap aan moet gaan denken, want het traject kan best lang duren. Nu heb jij het voordeel dat je ook in een managementrol zit, dus dan zit je waarschijnlijk in een wat hogere categorie dan ik. Desondanks is het een traject waar tijd overheen gaat.
- Noodvoorraad. Klinkt misschien stom en weinig mensen staan erbij stil, maar als je straks een paar dagen geen electra hebt wegens brownout of er is een aardbeving waardoor je een paar dagen vastzit, dan is het fijn om thuis houdbaar eten te hebben. Je hoeft geen doomsday prepper te worden, maar een gaspitje met een gasflesje (als je een gas-bbq hebt dan heb je de helft al :)), gebotteld water, blikvoer en zo'n red cross radiootje met opwindhendeltje zijn niet verkeerd.
- Wonen is duur, zeker in appartementencomplexen. Via craigslist kun je soms wat leuks vinden tegen niet te gekke prijzen. Afhankelijk van waar je precies wil wonen kun je soms best gunstige huurprijzen vinden.
- Eten is ook duur, maar kijk eens buiten de bekende winkels en ga naar een lokale buurtwinkel. Er zijn ook een hoop winkels die zich richten op bepaalde etniciteiten, meestal kun je daar goed en goedkoper verse zaken halen. Daarnaast kan ik je de farmers markets aanraden. Als je in de south bay komt, op zondag eens naar die in Campbell gaan. Ontbijten bij Stacks (erg druk tijdens farmers market) en er is veel te vinden qua verse groenten en fruit en sowieso een leuk uitje.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Misschien is het een idee om een centraal 'Werken en wonen in de VS' of 'Werken en wonen in het buitenland' te openen? Dit is namelijk goede info, maar past eigenlijk niet echt in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinh
Hillie schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 09:48:
[...]

Da's mooi, dan kun je misschien een mooie klapper maken als er wat stroomversnelling komt!

[...]

Ik dacht even "Oei, dat wordt oppassen dat 'ie zich straks niet in de vingers snijdt qua belastingaangifte", maar je hebt verder geen zorgverzekering. Ik neem aan dat je ook nog niet aan een 401k meedoet, dan hou je onder de streep leuk over, maar let op dat als je je wilt vestigen dat het dan wel handig is ook aan pensioen enzo te denken. :)
Ja, ik zal later wel iets met pensioen moeten doen. Al hoop ik natuurlijk dat de "klapper" mijn financiële zorgen te niet maakt :)
Verdere zaken om in het oog te houden:
- Credit. Doe niet net als ik en neem pas na anderhalf jaar een secured credit card, want het duurt gewoon langer om een krediethistorie en -score op te bouwen. Beste is overigens ook een lening met onderpand, zoals een auto. Doe daar ook niet net als ik door cash te kopen. :)
Ik heb een leuke auto gehaald (Audi Q5 2013), deel aanbetaald en deel als lening. Lening dient puur om credit historie op te bouwen. Voor vertrek had ik al geinformeerd wat de snelste methode was om een credit historie op te bouwen. Voor de rest probeerde ik dus ook credit card aan te vragen bij winkels waar we vaak shoppen/boodschappen doen. Echter allemaal geweigerd wegens gebrek aan credit historie. Zelfs een debit card aanvragen bij Target werd geweigerd wegens te kort verblijf in US 8)7
- Greencard. Willen ze je houden? Wil jij blijven? Dat zijn zaken waar je al rap aan moet gaan denken, want het traject kan best lang duren. Nu heb jij het voordeel dat je ook in een managementrol zit, dus dan zit je waarschijnlijk in een wat hogere categorie dan ik. Desondanks is het een traject waar tijd overheen gaat.
Tot zo ver zien wij het wel zitten. We denken dus dan ook om in de toekomst een greencard aan te vragen. Maar we moeten nog even afwachten hoe het gaat met het bedrijf natuurlijk.
- Noodvoorraad. Klinkt misschien stom en weinig mensen staan erbij stil, maar als je straks een paar dagen geen electra hebt wegens brownout of er is een aardbeving waardoor je een paar dagen vastzit, dan is het fijn om thuis houdbaar eten te hebben. Je hoeft geen doomsday prepper te worden, maar een gaspitje met een gasflesje (als je een gas-bbq hebt dan heb je de helft al :)), gebotteld water, blikvoer en zo'n red cross radiootje met opwindhendeltje zijn niet verkeerd.
Bedankt voor de tip. Hier hebben wij nooit bij stil gestaan!
- Wonen is duur, zeker in appartementencomplexen. Via craigslist kun je soms wat leuks vinden tegen niet te gekke prijzen. Afhankelijk van waar je precies wil wonen kun je soms best gunstige huurprijzen vinden.
We hebben een woning gevonden in de betere buurt van Vallejo. Het blijft prijzig, maar de woning is een stuk groter :) We zitten nu in een vrijstaand woning (260m2) met 4 slaapkamers, 3 badkamers, 1 entertainment kamer, office loft en inpandig garage voor $2400 per maand.
- Eten is ook duur, maar kijk eens buiten de bekende winkels en ga naar een lokale buurtwinkel. Er zijn ook een hoop winkels die zich richten op bepaalde etniciteiten, meestal kun je daar goed en goedkoper verse zaken halen. Daarnaast kan ik je de farmers markets aanraden. Als je in de south bay komt, op zondag eens naar die in Campbell gaan. Ontbijten bij Stacks (erg druk tijdens farmers market) en er is veel te vinden qua verse groenten en fruit en sowieso een leuk uitje.
We gaan zo'n 1x per maand naar Little Saigon in San Jose (we zijn zelf Vietnamees) voor boodschappen (voor lang houdbare producten). Voor groenten gaan we 1-2x per week naar een Chinese supermarkt die op route ligt van werk naar huis. Groenten en fruit zijn daar inderdaad goedkoper en verser krijgen. Voor andere zaken gaan wij naar de lokale Target. We moeten de boel nog goed verkennen :)

Als je in de Bay Area zat, waar zit je nu dan? Wat was de reden voor je vertrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluizel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-08-2023
Leuk om te lezen hoe het een beetje zit qua salarissen. Ik werd weliswaar niet in de ICT, maar ik had nooit echt een goede vergelijker qua salarissen en er zitten hier iig genoeg hoger opgeleiden om mee te vergelijken.

Leeftijd: 24
Opleiding(en): WO geneeskunde
Certificaten: nvt
Werkervaring: 3 maanden
Werkgever: Perifeer ziekenhuis
Huidige functie: Basisarts

Vakantiegeld: 8% dacht ik, weet ik niet zeker
Vakantiedagen: 152 uur geloof ik
Laptop: nope
GSM: nope
Leaseauto: nope
Werkweek: contract zegt 38 uur, praktijk is zo'n 50 uur helaas
Pensioenregeling: niks bijzonders
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Regio: Oost
Reistijd: 20 minuten op de fiets

Maand salaris (bruto): 3378

Al met al niet slecht voor m'n eerste grote mensen baan.

Dat klinkt raar en dat is het ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395839

verwijderd

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 395839 op 01-09-2013 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dat is best wel veel ;). Zeker door je kleine ervaring.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-07 19:30

Denko

|{ing Øf ßlitz

Zo,eindelijk wat veranderingen om te noteren. Tussen haakjes wat er zo anders is

Leeftijd: 24 (26)
Opleiding(en): MBO niv 4 (zelfde)
Certificaten: paar, MCSA, CCNA niks bijzonders (vorig jaar mcsa vernieuwd)
Werkervaring: in de IT, 2 jaar helpdesk/systeembeheer (4 jaar systeembeheer)
Werkgever: marketing bedrijf (zelfde)
Huidige functie: Systeembeheerder (titel is hetzelfde, werkzaamheden uitgebreid)

Vakantiedagen: 26 (25, ben er 1 kwijt)
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand (geen 13e maand meer)
Leaseauto: Optie, maar niet gedaan, rij met de motor. (Zelfde)
Pensioenregeling: ja. werkgever betaald 100% (niks veranderd)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: paar keer per jaar naar de andere offices,
19 ct/km, leuk trainingsbudget. 1x per jaar een jobswap, in mijn geval 2 weken in sydney werken
Werkgever betaald Delta lloyd+aanvullende ziektekostenverzekering (140 p/m)

Regio: NH
Reistijd: 30~40 min one way (ben verhuisd)

Maand salaris (bruto): 3200 kaal, 13e maand (geen 13e maand meer), 1x per jaar 5 tot 10% jaarloon als bonus (nu 2x per jaar 6% ongeveer)

Jah, salaris is met 3% omhoog laatste 2 jaar, 1 vakantiedag kwijt, 13e maand kwijt, zwaardere werklast.
Ruil daarvoor 2% grotere bonus totaal, ziektekosten betaald, wat beter trainingsbudget. Onder de streep zal ik er niet gek veel op vooruit gegaan zijn laatste 2 jaar vrees ik.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 12-06-2015 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluizel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-08-2023
Cocytus schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 11:03:
[...]

Zijn de salarisschalen voor artsen in loondienst bij ziekenhuizen niet gewoon openbaar? En was het lastig om werk te vinden als arts (in deze tijd), of is er nog altijd veel vraag?
De schalen zijn idd openbaar, maar ik vind het juist interessant om eens te vergelijken met mensen die géén arts zijn, maar wel universitair geschoold. Als arts-assistent ben ik heel makkelijk aan het werk gekomen: ik mocht blijven op m'n laatste stageplek. Het ligt wel een beetje aan de regio waar je werkt. In de randstad zijn meer universiteiten en dus meer basisartsen en dan is het een stukje lastiger dan in het oosten. Als specialist is het een stuk moeilijker, steeds meer artsen zitten als specialist een tijd zonder werk.

Dat klinkt raar en dat is het ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Leeftijd: 26
Opleiding(en): HBO ICT Beheer
Cursussen: IBM WebSphere

Certificaten: ITIL Foundation v3 (tijdens werk behaald)
Werkervaring: 0 jaar
Werkgever: Detachering, hopelijk dit jaar in vaste dienst waar ik gedetacheerd ben
Functie: Infra Engineer

Vakantiegeld: Ja, 8% op basis van bruto jaarsalaris
Vakantiedagen: 10 (Heb een halfjaar contract)
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: Nee, is nog in overleg
Werkweek: 40 uren
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Kortingen op verzekeringen (zorg, schade, etc.)
Reistijd: ~35 minuten met de auto, ~75 minuten met het OV
Reiskostenvergoeding: €200

Maandsalaris (bruto): €2350

Is dit een goed salaris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Dat is in mijn ogen een prima salaris voor HBO zonder ervaring.
Denk dat je daar tevreden mee kunt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Pluizel schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 20:33:
Al met al niet slecht voor m'n eerste grote mensen baan.
Gewoon lekker ernaar streven rond je 30e-32e in een maatschap te treden, beetje lucratief specialisme en hop, 150-200k salaris :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
nare man schreef op maandag 21 januari 2013 @ 09:43:
[...]
Gewoon lekker ernaar streven rond je 30e-32e in een maatschap te treden, beetje lucratief specialisme en hop, 150-200k salaris :)
Denk toch dat dat tegen die tijd wat lastiger gaat worden, dat je als specialist wel echt goed moet zijn om dat soort bedragen te verdienen. Zeker nu de overheid zich met de salarissen van specialisten gaat bemoeien.

NB. Ik gun goede specialisten dat soort bedragen zeker, maar dat het automatisch voor iedereen geldt die specialist wordt is in mijn optiek overdreven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
jhuiting schreef op maandag 21 januari 2013 @ 10:37:
[...]

Denk toch dat dat tegen die tijd wat lastiger gaat worden, dat je als specialist wel echt goed moet zijn om dat soort bedragen te verdienen. Zeker nu de overheid zich met de salarissen van specialisten gaat bemoeien.

NB. Ik gun goede specialisten dat soort bedragen zeker, maar dat het automatisch voor iedereen geldt die specialist wordt is in mijn optiek overdreven :)
Ach, 100-200k zijn nog lage bedragen voor de gemiddelde specialist...
Maar dat is een discussie waar je liever niet in komt ;)

Sowieso een goed startsalaris, het is voor mij alleen nog niet duidelijk of Pluizel nu in loondienst bij het ziekenhuiss of al bij een maatschap in dienst is.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Renquin schreef op maandag 21 januari 2013 @ 10:57:
[...]

Ach, 100-200k zijn nog lage bedragen voor de gemiddelde specialist...
Maar dat is een discussie waar je liever niet in komt ;)
Mwa valt wel mee hoor, degene die heel veel meer dan dat verdienen zijn de echte toppers. Vorig jaar had de best verdiendende volgende mij iets van 525k.

Ach vind het wel een leuke discussie om te voeren, m'n vriendin doet geneeskunde dus het is op zich wel relevant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-07 15:16
En gek vinden dat de zorgkosten zo hoog zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door matty___ op 21-01-2013 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Zorg is geen markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
omdat er zogenaamd geen winst gemaakt wordt?

Een markt word volgens mij gedefinieerd door vraag en aanbod, er zal altijd vraag naar zorg zijn en altijd aanbod. Ook is er tussen verschillende specialisten marktwerking (of zou er moeten zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Tuurlijk is zorg wel een markt. Er is vraag, er is aanbod, en we zijn het er allemaal over eens dat ziekenhuizen niet bemand moeten worden door vrijwilligers of minimumloners. Maar dit is een discussie die je hier niet moet voeren.

Overigens is het snijden in salarissen typisch een gevalletje symboolpolitiek. De werkelijke stijging van de zorgkosten wordt veroorzaakt door simpelweg een extreem grote en steeds sneller stijgende zorgvraag, niet door de salarissen van medisch personeel of specialisten.

Pagina: 1 2 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.