Ik heb mijn Jiayu G4 nu een half jaar, maar sinds een paar weken geleden heb ik een probleem. Als ik ergens anders kom blijven de oude wifi-netwerken van de plek waar ik eerst was staan. Als ik dan de wifi uit doe en vervolgens weer de wifi inschakel, schiet hij automatisch weer terug op uitschakelen. Eerst lukte het om de paar dagen wel een keertje, maar ik zit nu bijna een week zonder wifi. Weet iemand hier raad mee?
Ik heb sinds kort 2 ongerelateerde problemen met mijn toestel:
- Youtube speelt sinds de laatste update geen enkele video meer af. Geluid wel, maar beeld blijft stil staan. Meer mensen hier last van icm. een Jiayu G4B?
- Ik heb een gele gloed over het beeld aan de bovenkant. Net alsof d'r een RGB LED gebruikt is als backlight, waar de blauw het ineens niet meer van doet.
Hebben meer mensen hier last van?
- Youtube speelt sinds de laatste update geen enkele video meer af. Geluid wel, maar beeld blijft stil staan. Meer mensen hier last van icm. een Jiayu G4B?
- Ik heb een gele gloed over het beeld aan de bovenkant. Net alsof d'r een RGB LED gebruikt is als backlight, waar de blauw het ineens niet meer van doet.
Hebben meer mensen hier last van?
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Meer mensen problemen met instagram op de jiayu g4?
Hier zegt ie: Er zijn te veel gebruikers geregistreerd op dit apparaat.
Snap er geen drol van....Gaf nooit om instagram, maar nu het niet lukt, zal het er op moeten komen ;-)
Wou het koppelen aan strava, maar !@$@#$%
Hier zegt ie: Er zijn te veel gebruikers geregistreerd op dit apparaat.
Snap er geen drol van....Gaf nooit om instagram, maar nu het niet lukt, zal het er op moeten komen ;-)
Wou het koppelen aan strava, maar !@$@#$%
1) Instelling -> veiligheid -> superuserwallywortel schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 02:47:
[...]
Laat ik de eerste optie nemen.(custom rec is gewoon een manier veronderstel ik?)
1) Hoe activeer ik root?
2) zijn er verschillende custom recovery te kiezen? indien ja, welke kies ik?
3) titanium backup is dat een playstore app? is daar dan een optie 'alles back-uppen?'en waar sla ik die backup dan op?
4) zelde vraag als bij 2
en wat moet ik doen met die zip?
En dan is er een optie in TB 'zet alles terug?'
5) Some big love is already coming your way

2) Ja er zijn verschillende, zie jiayu.es: http://www.jiayu.es/software.php?soft&jiayu=G4S
Ik zou CWM Recovery Carliv 4.4 pakken, die is compatible met kitkat.
Gewoon op je sdcardje downloaden en dan via mobile uncle tools recovery updaten. Ik weet niet zeker of je het .zip bestand moet uitpakken, maar dat moet je even zelf proberen.
3) Probeer het eens in de playstore
4) Je kan alle gebruikers en systeemapps backuppen, ook batch (in een keer).
Succes
ik heb mijn usb connector bordje zelf vervangen van mijn g4, toestel dus ook helemaal open gemaakt, alles is goed gegaan mijn telefoon laad weer op via de usb, en het was mijn eerste keer dat ik een telefoon open maakte, zo slecht vind ik hem niet in elkaar gezet, je moet natuurlijk wel voorzichtig zijn.lithoijen schreef op maandag 22 december 2014 @ 21:53:
Kabeltje is losgescheurt van het pcb. Het is echt poppenspul, daar kan ik met mijn soldeerskills echt niks van maken. De telefoon werkte prima, maar is wat mij betreft niet echt geschikt om zelf echt aan te sleutelen (hardwarematig dan). Ik ben best voorzichtig geweest, youtube tutorial gebruikt, maar het in echt allemaal erg fijn spul. Weer een les wijzer, en een illusie armer![]()
Ik har er gewoon met mijn tengels af moeten blijven. Dus aan iedereen die hem nog open wil maken. Kijk uit en ben voorzichtig of bezint eer ge begint.
Jiayu van m'n vriendin blijft maar problemen geven.. Eerst een rom gedraaid waarbij Whatsapp zelf van alles verwijderde en de rom regelmatig vastliep waarbij een soft of hard reset de oplossing was. Nu staat de Miui rom erop en loopt hij alsnog regelmatig vast met als enige mogelijkheid een hard reset, batterij eruit en er weer in.. Maar dat gebeurt alleen als de telefoon niet in gebruik is, komt gewoon niet meer uit de sleep mode. Iemand die mogelijk een oplossing weet? Rom herinstalleren werkt bij beide gevallen niet
Verwijderd
Ik heb net m'n smart phone aangekregen , dadelijk SIM in gestoken en werkt perfect.
Alleen dat ie mijn micro SD niet herkent.
Heb die ingestoken en "mount" gedrukt maar herkent ie niet....
Iemand ook ervaring mee???
Als ze op de PC worden herkent en in fat32 zijn geformateerd (of met 2 partities voor link2sd, met een ext2/ext4 partitie) , dan nooit problemen gehad. sd kaarten die niet in de telefoon werden herkent hadden op de pc ook altijd een probleem. (wellicht grote sdhc met exfat?).Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2014 @ 13:06:
Ik heb net m'n smart phone aangekregen , dadelijk SIM in gestoken en werkt perfect.
Verder zit bij mij het sd slot op een positie waar je de batterij er eignelijk uit moet halen, dus automatisch reboot je dan. Waarom jij nog mount doet????
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
SD-kaartje wat niet word herkend, kan soms ook aan liggen dat 'ie niet goed contact maakt.
Even eruit halen en opnieuw erin.
Desnoods even met een verloopje naar SD in een PC of fototoestel proberen en daarin ook even formatteren.
Voor onder Windows raad ik SDformatter aan. Dan weet je zeker dat het geformatteerd is volgens de juiste standaard.
Even eruit halen en opnieuw erin.
Desnoods even met een verloopje naar SD in een PC of fototoestel proberen en daarin ook even formatteren.
Voor onder Windows raad ik SDformatter aan. Dan weet je zeker dat het geformatteerd is volgens de juiste standaard.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Klinkt het meest als een software probleem. Welke roms heb je geprobeerd?andyy schreef op maandag 29 december 2014 @ 03:07:
Jiayu van m'n vriendin blijft maar problemen geven.. Eerst een rom gedraaid waarbij Whatsapp zelf van alles verwijderde en de rom regelmatig vastliep waarbij een soft of hard reset de oplossing was. Nu staat de Miui rom erop en loopt hij alsnog regelmatig vast met als enige mogelijkheid een hard reset, batterij eruit en er weer in.. Maar dat gebeurt alleen als de telefoon niet in gebruik is, komt gewoon niet meer uit de sleep mode. Iemand die mogelijk een oplossing weet? Rom herinstalleren werkt bij beide gevallen niet
Ook de originele? Even paar dagen niks installeren en kijken hoe het gaat...
Bij mijn G4S werkt de tril functie ineens niet meer 
Ik twijfel of ik een reset moet doen. Trilt de G4S normaal wel tijdens het aanzetten/uitzetten? Zou dit al buiten er ROM software zijn? Nergens trilt dat ding nog...
Ik twijfel of ik een reset moet doen. Trilt de G4S normaal wel tijdens het aanzetten/uitzetten? Zou dit al buiten er ROM software zijn? Nergens trilt dat ding nog...
Welke roms heb je geprobeerd?andyy schreef op maandag 29 december 2014 @ 03:07:
En heb je, bij het installeren van de nieuwe rom vanui Recovery de verschillende wipes (wipe data) gedaan, ook de (in advanced) clear dalvik cache of andere andere informatie gewist, (die misschien door een volgende rom verkeerd wordt meegenomen, en tot fouten leidt)
succes
dekay
Vervelend.Woohooo schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 18:11:
Ja de G4S trilt bij het aan en uit zetten,
het is volgens mij wel een functie die je aan en uit kan zetten. (maar waar? ffe googlen vibrate android 4)
je kan in iedergeval checken of het tril onderdeel het nog wel doet als je in instellingen/Audioprofielen/instellingen/trillen bij aanraking aan zet. Dan weet je dat ie t nog doet.
Zelfs bij het aanzetten van de trilfunctie voor het toetsenbord gaat er niks trillen.Dekay99 schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 18:34:
[...]
Vervelend.
Ja de G4S trilt bij het aan en uit zetten,
het is volgens mij wel een functie die je aan en uit kan zetten. (maar waar? ffe googlen vibrate android 4)
je kan in iedergeval checken of het tril onderdeel het nog wel doet als je in instellingen/Audioprofielen/instellingen/trillen bij aanraking aan zet. Dan weet je dat ie t nog doet.
Hmm en nu?
Tja... die doet t dus niet meer... Verder leven zonder trilling?Woohooo schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 18:44:
[...]
Zelfs bij het aanzetten van de trilfunctie voor het toetsenbord gaat er niks trillen.![]()
Hmm en nu?
verdere diagnose misschien?
Je kan de vibrate testcode invoeren... (zelf niet geprobeerd)
http://www.redmondpie.com...ony-lg-and-other-devices/
Een van mijn 3 G4S-en is de trilfunctie ook van stuk. In het begin nog van alles geprobeerd softwarematig, maar het is toch een hardware issue. Bleek helaas ook niet eenvoudig op te lossen met een hardware part, dus nu maar zonder trilfunctie in gebruik.Woohooo schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 18:11:
Als je de functie echt mist zou ik hem via V&A voor een goede prijs verkopen aan iemand die het niet mist en daar dan zelf een andere nemen.
iemand al ervaringen met de nieuwe Jiayu S3? Ik kan via aliexpress voor 170 eurie de S3 3GB versie kopen.
Het toestel oogt erg leuk en de specs zijn ook aardig. GPS is ook verbeterd schijnt.
Er zijn alleen nog geen custom roms voor. Tevens heb ik geen 4G abbo om de LTE te testen.
Het toestel oogt erg leuk en de specs zijn ook aardig. GPS is ook verbeterd schijnt.
Er zijn alleen nog geen custom roms voor. Tevens heb ik geen 4G abbo om de LTE te testen.
Daar begint het hier ook op te lijken ja. Bovenste deel van mijn scherm lijkt de touchscreen het ook niet meer optimaal te doeniisworks schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 19:15:
[...]
Een van mijn 3 G4S-en is de trilfunctie ook van stuk. In het begin nog van alles geprobeerd softwarematig, maar het is toch een hardware issue. Bleek helaas ook niet eenvoudig op te lossen met een hardware part, dus nu maar zonder trilfunctie in gebruik.
Als je de functie echt mist zou ik hem via V&A voor een goede prijs verkopen aan iemand die het niet mist en daar dan zelf een andere nemen.

Ervaring met retour sturen iemand?
Verwijderd
Ik heb net geprobeerd op Android 4.4.2 op mijn G4S te zetten, en heb alle stappen doorlopen.
Tot slot ging ik dus updaten door de .zip vanaf mijn SD-card te installeren. Nu knippert er al bijna een uur het logo van Team Force in mijn scherm, wat moet ik doen?
Tot slot ging ik dus updaten door de .zip vanaf mijn SD-card te installeren. Nu knippert er al bijna een uur het logo van Team Force in mijn scherm, wat moet ik doen?
Even zoeken in dit topic: Bedankt VreesieVerwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 17:16:
Ik heb net geprobeerd op Android 4.4.2 op mijn G4S te zetten, en heb alle stappen doorlopen.
Weet iemand hoe ik de drivers van sp flash tools moet installeren op een computer met W7?
Ben al een paar weken af en aan bezig en Ik krijg maar geen contact met de telefoon.
Een link met de uitleg zou ook al veel helpen. (ik google me al een tijd suf maar nog niets gevonden wat werkt).
Wil de chilapos rom er op zetten. Een manier om dat te doen via de sd kaart zou ook een oplossing zijn.
Mijn dank vooraf voor een reactie.
Ben al een paar weken af en aan bezig en Ik krijg maar geen contact met de telefoon.
Een link met de uitleg zou ook al veel helpen. (ik google me al een tijd suf maar nog niets gevonden wat werkt).
Wil de chilapos rom er op zetten. Een manier om dat te doen via de sd kaart zou ook een oplossing zijn.
[ Voor 19% gewijzigd door humptydumpty op 06-01-2015 12:37 ]
Als je zo lang bezig bent, probeer dan op z'n minst ook een andere USB-kabel.
Standaard moet de telefoon namelijk een keus bieden hoe met de PC te verbinden (als flash-drive, debug-mode etc.)
Standaard moet de telefoon namelijk een keus bieden hoe met de PC te verbinden (als flash-drive, debug-mode etc.)
Heb een tijdje geleden mijn G4 laten vallen, scherm gebarsten.
Direct een nieuw touchscreen besteld, en aan de slag.
Installatie ging vlot, echter moet het nog gecallibreerd worden; en daar zit het probleem nu.
Om een letter op de middelste rij te typen moet ik de rij erboven tappen; en het bovenste deel van het touchscreen doet niets.
Al eens wat opgezocht, ik zou een nieuwe update voor het scherm moeten installeren. Alleen, als ik via Mobile uncle tools de 'update tool' wil gebruiken lukt dat niet, want het touchscreen werkt er niet. Net als 'recovery mode'.
Bij systeeminstellingen werken "touchscreen callibration" en "touchscreen update program" uiteraard ook niet.
Dan was ik aan de slag om via Flash Tools een nieuwe rom te flashen, maar kwam in de problemen met het scatterfile dat niet correct bleek.
Dan probeerde ik zelf een scatterfile te laten opstellen, maar de G4 werd niet herkent via USB.
Zo neem ik na verloop van tijd precies een omweg, van een omweg van een omweg.
Misschien nog andere suggesties?
Direct een nieuw touchscreen besteld, en aan de slag.
Installatie ging vlot, echter moet het nog gecallibreerd worden; en daar zit het probleem nu.
Om een letter op de middelste rij te typen moet ik de rij erboven tappen; en het bovenste deel van het touchscreen doet niets.
Al eens wat opgezocht, ik zou een nieuwe update voor het scherm moeten installeren. Alleen, als ik via Mobile uncle tools de 'update tool' wil gebruiken lukt dat niet, want het touchscreen werkt er niet. Net als 'recovery mode'.
Bij systeeminstellingen werken "touchscreen callibration" en "touchscreen update program" uiteraard ook niet.
Dan was ik aan de slag om via Flash Tools een nieuwe rom te flashen, maar kwam in de problemen met het scatterfile dat niet correct bleek.
Dan probeerde ik zelf een scatterfile te laten opstellen, maar de G4 werd niet herkent via USB.
Zo neem ik na verloop van tijd precies een omweg, van een omweg van een omweg.
Misschien nog andere suggesties?
Probeer eens een gewone USB muis met een USB-otg verloop kabeltje?
Geen idee of dat met een Jiayu ook werkt, maar op een Sony heb ik op die manier al eens kunnen werken. Zelfs scroll-wheel werkte en je kreeg gewoon een muispointer in beeld
Geen idee of dat met een Jiayu ook werkt, maar op een Sony heb ik op die manier al eens kunnen werken. Zelfs scroll-wheel werkte en je kreeg gewoon een muispointer in beeld
probeer is met je telefoon UIT en de volume-down knop inhouden als je de telefoon aansluit op de pc en dan de volumeknop weer loslaten.humptydumpty schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 12:30:
Weet iemand hoe ik de drivers van sp flash tools moet installeren op een computer met W7?
Even een vraagje: Ik heb zojuist een nieuwe Jiayu G4S (met stock) ontvangen voor mijn schoonvader.
Kan ik gewoon de nieuwe Chilapolos Rom erop zetten? Of moet ik nog andere stappen ondernemen?
Ik weet nog dat er eerder problemen waren met de touch screen drivers?
Kan ik gewoon de nieuwe Chilapolos Rom erop zetten? Of moet ik nog andere stappen ondernemen?
Verwijderd
Ervan uitgaande dat hij wel al geroot is, zou ik eerst een andere recovery flashen.relativity schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 16:04:
Even een vraagje: Ik heb zojuist een nieuwe Jiayu G4S (met stock) ontvangen voor mijn schoonvader.
Dan kun je een nandroid maken en vervolgens een nieuwe rom flashen.
Even googlen of de OP even bekijken.
Als je de chialopolos rom hebt kunnen vinden dan zou je ook wel moeten kunnen ontdekken hoe je hem kunt flashen.
Mocht je er niet uitkomen dan zul je hier vast wel verder geholpen worden.
http://www.gizchina.com/2...orkmod-recovery-jiayu-g4/
hier staat wel wat info.
Succes!
Lees eerst alles eens goed door, gaat vast goed komen.
Ja klopt zo heb ik het ook aangepakt. Was alleen een beetje bezorgd over de touch screen drivers gezien die eerder voor problemen konden zorgen (bricken enzo). Maar daar heb ik nu geen last van gehad. Toch bedankt voor de reactie!Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 20:16:
[...]
Ervan uitgaande dat hij wel al geroot is, zou ik eerst een andere recovery flashen.
Dan kun je een nandroid maken en vervolgens een nieuwe rom flashen.
Even googlen of de OP even bekijken.
Als je de chialopolos rom hebt kunnen vinden dan zou je ook wel moeten kunnen ontdekken hoe je hem kunt flashen.
Mocht je er niet uitkomen dan zul je hier vast wel verder geholpen worden.
http://www.gizchina.com/2...orkmod-recovery-jiayu-g4/
hier staat wel wat info.
Succes!
Lees eerst alles eens goed door, gaat vast goed komen.
Wat betreft de nieuwe Jiayu S3, hier staat een korte review op spemall
http://www.spemall.com/fo...-m1-note-contrast-review/
en een Antutu benchmark
http://www.kimovil.com/en/jiayu-s3/antutu
Heeft iemand al even meer info? Schijnt dit keer erg goede GPS te hebben. Tevens ziet het geheel er ook erg leuk uit
en een Antutu benchmark
Heeft iemand al even meer info? Schijnt dit keer erg goede GPS te hebben. Tevens ziet het geheel er ook erg leuk uit
[ Voor 11% gewijzigd door henkb123 op 09-01-2015 20:08 ]
Bron?henkb123 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 20:03:
Wat betreft de nieuwe Jiayu S3, hier staat een korte review op spemall
en een Antutu benchmark
Sinds een weekje heb ik veel gekloot met mn g4s. Hij valt random uit en loopt vaak vast, en als ik m dan wil opstarten doet ie soms helemaal niks, scherm blijft zwart na batterij eruit en erin. Gebeurt meerdere keren per dag en soms krijg ik m uren niet meer aan. Vaak loopt ie vast tijdens het opstarten met het Team Force logo in beeld of met de Team Force 'animatie'. Ik draai een van de eerste team force roms uit +-juli.
Iemand bekend met dit probleem, en ligt dit aan de rom? Ik zit in een beetje lastige situatie omdat ik voor drie maanden in kaapstad zit en geen permanente wifi heb( wel 3g oid). Tips zijn meer dan welkom!
Iemand bekend met dit probleem, en ligt dit aan de rom? Ik zit in een beetje lastige situatie omdat ik voor drie maanden in kaapstad zit en geen permanente wifi heb( wel 3g oid). Tips zijn meer dan welkom!
Ik heb net een heureka moment gehad, ben sinds de jiayu g4s uitgekomen is bezig geweest om de GPS te verbeteren, maar kreeg altijd een matige fix. Maar er is een hele makkelijke oplossing!
Het enige wat je moet doen is de schroeven aandraaien aan de achterkant... Ik heb nu binnen 1 seconde een Hot fix en binnen 10 seconden een cold fix. Met satellieten die een snr hebben van +-35. Die slechte fix komt dus omdat ze in China te lui zijn om de schroefjes aan te draaien. Na een paar seconden heb ik nu een fix van 4 meter.
Het enige wat je moet doen is de schroeven aandraaien aan de achterkant... Ik heb nu binnen 1 seconde een Hot fix en binnen 10 seconden een cold fix. Met satellieten die een snr hebben van +-35. Die slechte fix komt dus omdat ze in China te lui zijn om de schroefjes aan te draaien. Na een paar seconden heb ik nu een fix van 4 meter.
[ Voor 16% gewijzigd door Tiborvv op 12-01-2015 18:13 ]
Zelf ook gedaan, kan dus gewoon!relativity schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 16:04:
Dan moet je GPS het wel doen uiteraard. Mijne doet helemaal niks meer sinds ik mijn rom heb geüpdate.Tiborvv schreef op maandag 12 januari 2015 @ 16:33:
Ik heb net een heureka moment gehad, ben sinds de jiayu g4s uitgekomen is bezig geweest om de GPS te verbeteren, maar kreeg altijd een matige fix. Maar er is een hele makkelijke oplossing!
[afbeelding]
Welke applicatie is dat eigenlijk? En welke schroefjes bedoel je?
Ja, hij doet het nu prima! Krijg nu zelfs een fix als ik binnen GPS test. Het zijn de schroefjes die je aan de zijkanten ziet als je de achterkant open maakt! De applicatie heet GPS test en laat zien met hoeveel satellieten je verbonden bent en welke snr's je hebt (signal noise ratio).relativity schreef op maandag 12 januari 2015 @ 19:41:
[...]
Dan moet je GPS het wel doen uiteraard. Mijne doet helemaal niks meer sinds ik mijn rom heb geüpdate.
Welke applicatie is dat eigenlijk? En welke schroefjes bedoel je?
Heb je de software fixes voor je Gps al gevolgd? (epo en agps download + faster Gps app geïnstalleerd)?
[ Voor 54% gewijzigd door Tiborvv op 12-01-2015 19:54 ]
Ah oke. Ga het eens proberen. Ja heb al vanalles gevolgd, maar hij doet helemaal niks meer qua gps. Heb hem al een paar keer uren lang achter elkaar laten proberen. Vreemd dat dat opeens gebeurdeTiborvv schreef op maandag 12 januari 2015 @ 19:46:
[...]
Ja, hij doet het nu prima! Krijg nu zelfs een fix als ik binnen GPS test. Het zijn de schroefjes die je aan de zijkanten ziet als je de achterkant open maakt! De applicatie heet GPS test en laat zien met hoeveel satellieten je verbonden bent en welke snr's je hebt (signal noise ratio).
Heb je de software fixes voor je Gps al gevolgd? (epo en agps download + faster Gps app geïnstalleerd)?
Hallo,
ivm de xiaomi miband die ik binnenkort binnenkrijg ga ik mijn G4s flashen naar de TeamForce 4.4.2 rom. (http://www.needrom.com/download/g4saosp-4-4-2-tf/)
Alleen moet ik nu eerst de v1 kitkat downloaden voordat ik de tf rom erop kan zetten. De link die ze daarvoor geven is een of andere chinese downloadsite waar hij heel traag download (schatting: 10 uur)
Weet iemand een alternatieve link voor de V1 kitkat?
Ik gebruik de handleiding die in dit forum genoemd is, waar vind ik bij de TF rom het scatter bestand?
En is een imei backup ook nodig?
Sorry voor de vele vragen, dit is de eerste keer dat ik flash en bricken is niet echt een optie
ivm de xiaomi miband die ik binnenkort binnenkrijg ga ik mijn G4s flashen naar de TeamForce 4.4.2 rom. (http://www.needrom.com/download/g4saosp-4-4-2-tf/)
Alleen moet ik nu eerst de v1 kitkat downloaden voordat ik de tf rom erop kan zetten. De link die ze daarvoor geven is een of andere chinese downloadsite waar hij heel traag download (schatting: 10 uur)
Weet iemand een alternatieve link voor de V1 kitkat?
Ik gebruik de handleiding die in dit forum genoemd is, waar vind ik bij de TF rom het scatter bestand?
En is een imei backup ook nodig?
Sorry voor de vele vragen, dit is de eerste keer dat ik flash en bricken is niet echt een optie
[ Voor 17% gewijzigd door ploeg_j op 14-01-2015 14:40 ]
Ik heb al van alles geprobeerd met EPO download en Uncle Tools, etc.Tiborvv schreef op maandag 12 januari 2015 @ 16:33:
[afbeelding]
Heb nu gekeken naar de schroefjes en die zaten inderdaad allemaal wat los, eentje was uberhaupt al weg. Enig idee waar ik die schroefjes kan halen? Mis nu dus een schroefje, de rest is aangedraaid. Eens kijken of het wat uit haalt voor mijn GPS..
Het is vaak zo dat het schroefje ergens middeninter hoogte van de SD kaart of vulomeknoppen (weet niet exact meer welke) los zit. bij mijn nieuwe G4S viel die er ook uit en vastschroeven lukt niet want hij heeft geen grip.
vingibson schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 20:55:
[...]
Ik heb al van alles geprobeerd met EPO download en Uncle Tools, etc.
Heb nu gekeken naar de schroefjes en die zaten inderdaad allemaal wat los, eentje was uberhaupt al weg. Enig idee waar ik die schroefjes kan halen? Mis nu dus een schroefje, de rest is aangedraaid. Eens kijken of het wat uit haalt voor mijn GPS..
Dat zijn inderdaad exact de schroefjes die missen bij mij. Ik heb de afgelopen 2 dagen ook in een keer nauwelijks/geen bereik als ik binnenshuis zit. Zou dat met de telefoon te maken hebben of een tijdelijke storing van het netwerk hier? Met beide simkaarten geen signaal en als ik buiten ben wel. Voorheen was dit niet zo. En naar mijn weten heb ik hem nou niet heel vaak laten vallen de afgelopen 2 dagen :-)henkb123 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 13:51:
Het is vaak zo dat het schroefje ergens middeninter hoogte van de SD kaart of vulomeknoppen (weet niet exact meer welke) los zit. bij mijn nieuwe G4S viel die er ook uit en vastschroeven lukt niet want hij heeft geen grip.
[...]
Dat ene schroefje in de midden maakt mijns inziens niet zo veel uit. Mist bij mij al jaren. Die andere heb ik idd na openen al eens vastgedraaid. dat zal vast schelen omdat boven en onder druk contacten zitten tbv antennes
Ik vrees dat ik nog maar bepaalde frequenties kan ontvangen, waarschijnlijk de hoge frequenties aangezien ik binnen geen bereik heb. Misschien ff 2 schroefjes vinden en die in het midden zetten om de antennes te helpen.
Is er een app waarmee je kan zien welke frequenties actief zijn op je telefoon?
Ja er is een code die je in kan toetsen iets van *#*#.....6633#*#* ofzo en dan kan je zien welke die hoort te doen. Zal zo ff voor je zoeken.[b][message=43612628,noline]
Of ze het doen is dan nog wel de vraag.
Weet dat er ook een app is waarmee je de frequenties uit kan zetten.
(NB ik heb de stockrom er nog op staan, android 4.2)
Heb de code gevonden, intoetsen: *#*#3646633#*#*
Dan kom je in engineermode
Boven naar Telephony gaan en dan Bandmode
Dan Sim 1 of Sim 2
En dan zie je dat Sim 1 wel 3G heeft en Sim 2 niet
Met welke app je de frequenties kan uit zetten weet ik niet maar hij bestaat wel.
Heb de code gevonden, intoetsen: *#*#3646633#*#*
Dan kom je in engineermode
Boven naar Telephony gaan en dan Bandmode
Dan Sim 1 of Sim 2
En dan zie je dat Sim 1 wel 3G heeft en Sim 2 niet
Met welke app je de frequenties kan uit zetten weet ik niet maar hij bestaat wel.
Heb je de software fixes voor je Gps al gevolgd? ( epo en agps download + faster Gps app geïnstalleerd)?
[/quote]
Moet je deze alle 3 installeren?
Bedoel je met epo deze:
https://play.google.com/s...tails?id=com.chxdev.mtgps
[/quote]
Moet je deze alle 3 installeren?
Bedoel je met epo deze:
https://play.google.com/s...tails?id=com.chxdev.mtgps
Verwijderd
Hallo, mijn naam is Damiaan.
Ik ben 13 jaar en heb sinds kort van mijn muziekleraar een telefoon gekocht.
De jiayu G4S
Zowel bij spelletjes als bij youtube filmpjes stopt de telefoon naar 20 seconden ermee.
Ik weet niet hoe ik dit kan verhelpen.
Hopelijk weet een van jullie hulp.
Ik hoor graag van jullie!
groetjes Damiaan
De jiayu G4S
Zowel bij spelletjes als bij youtube filmpjes stopt de telefoon naar 20 seconden ermee.
Ik weet niet hoe ik dit kan verhelpen.
groetjes Damiaan
Hallo Damiaan,Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 20:15:
Hallo, mijn naam is Damiaan.
De jiayu G4S
Ik weet niet hoe ik dit kan verhelpen.Hopelijk weet een van jullie hulp.
groetjes Damiaan
Wat je zou kunnen proberen is om je telefoon terug te zetten naar fabrieksinstellingen.
Maak wel eerst even een back-up van gegevens welke je wil behouden.
Ik ben niet echt een expert maar wie weet helpt het.
Groeten,
Jos
Ik zou juist geen back up maken. Helemaal wissen dat ding.
Voor de lol eerst even de app lijst doorlopen. En de SD kaart. Wat staat er allemaal op, en zo.
Dan gewoon een volledige wipe (fabrieksinstellingen) en dan heb je (als het goed is) een zo goed als nieuwe telefoon.
Voor de lol eerst even de app lijst doorlopen. En de SD kaart. Wat staat er allemaal op, en zo.
Dan gewoon een volledige wipe (fabrieksinstellingen) en dan heb je (als het goed is) een zo goed als nieuwe telefoon.
Eat the bugs, live in a pod
Youtube app werkt hier idd ook niet (meer) geluid doet wel, maar beeld niet.
Via browser werkt het wel.... eraf en erop helpt niet, any ideas?
Via browser werkt het wel.... eraf en erop helpt niet, any ideas?
Verwijderd
Zal ook wel nooit gaan komen......anandus schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 20:23:
Er is nog geen Lollipop-rom voor de G4S, hè?
Ondanks dat er door sommige hard aan gewerkt wordt geloof ik niet dat dat ooit gaat gebeuren.
Fijne telefoon an sich..maar mediatek

Voor mij de reden om een one plus aan te schaffen....
En youtube lijkt het weer te doen
Ik heb net mijn nieuwe G4S binnen.
Met mijn gps krijg ik een goede fix alleen merk ik met tomtom dat hij nog al eens behoorlijk afwijkt.
Iemand een idee of je hier wat aan kunt doen?
Zeg maar stabieler te krijgen.
Met mijn gps krijg ik een goede fix alleen merk ik met tomtom dat hij nog al eens behoorlijk afwijkt.
Hier kan je wat downloaden voor je gps:timbe schreef op zondag 08 februari 2015 @ 22:15:
Ik heb net mijn nieuwe G4S binnen.
http://www.jiayu.es/software.php?tools
"Fichero GPS.conf,AGPS y EPO"
je moet wel root toegang hebben.
Als eerst heel erg bedankt.humptydumpty schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 15:38:
[...]
Hier kan je wat downloaden voor je gps:
Maar volgens mij heb ik geen root toegang helaas.
Die van mij kwam met root toegang. Dat kan je checken via een app.timbe schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 21:57:
[...]
Als eerst heel erg bedankt.![]()
Maar volgens mij heb ik geen root toegang helaas.
"Root checker basic"
Zorg dat je root aan hebt staan (Instellingen>beveiliging>superuser)
[ Voor 10% gewijzigd door humptydumpty op 11-02-2015 22:13 ]
Via een post van Suffolk heb ik mijn G4S trachten te flashen met http://www.needrom.com/mobile/g4saosp-4-4-2-tf . Dat ging dus fout en kwam in een bootloop. Dat ligt dus aan de rom, soms gaat het goed soms niet.
Voor dat je gaat flashen via SD card raad ik iedereen het volgende aan:
- Zorg dat je (ook al heb je ze niet nodig) de drivers voor SP flash tool op je computer hebt geïnstalleerd. (gaat het fout dan kan je tenminste nog wat) die kan je hier vinden: http://www.chinaphonearen...VCOM-MediaTek-Driver-Pack
Gebruik deze uitleg van Suffolk: Suffolk in "[JiaYu G4] Ervaringen en Discussie" zelfs een N00B als ik kan het er mee. Gebruik wel de tools waarna hij verwijst.
- Flash niet de voorgestelde g4saosp-4-4-2-tf rom maar de Salamander TF V1 hier te vinden: http://tfandroid.es/rom-g4s-g5s-s2-salamander-tf-v1s/ die heeft geen last van een bootloop en is de nieuwste. (ben er zeer tevreden mee, android 4.4.4)
En nu voor de mensen die ook een bootloop hebben er staan meerdere oplossingen in deze draad. Zoek maar op "bootloop". Dit was mijn verhaal en oplossing:
Ik was begonnen met een accu op 100%, na de flash en weer opstarten kreeg ik alleen het Jiayu logo te zien welke elke keer weer verdween en meer te voorschijn kwam.
Omdat de meeste oplossingen met SP flash tool zijn heb ik dat eerst geprobeerd. Maar om de driver op je pc te installeren vraagt pdanet+ je telefoon te koppelen aan je pc. Dat heeft geen zin want die zit in een bootloop. Toch met sp flashtool bezig geweest en dan moet de accu er uit. Als die er uit is kan je ook je sd er uit halen en daar Salamander TF V1 rom (hier te vinden: http://tfandroid.es/rom-g4s-g5s-s2-salamander-tf-v1s/ ) op zetten.
Dat heb ik gedaan. Even gewacht en een aantal malen de aan/uit knop en tegelijk de volume+ knop ingedrukt en ingedrukt gehouden. Toen kwam ik weer in recovery modus en kon het rijtje an Suffolk Suffolk in "[JiaYu G4] Ervaringen en Discussie" weer aflopen en de Salamander Rom installeren. Het opstarten duurde even maar daarna was alles goed.
(Mijn accu was helemaal leeg na max 2 uur bootloop.)
Dus
- accu er uit SD er uit
- Via computer op de SD kaart de Salamander rom zip zetten (niet uitpakken)
- SD kaart en accu er in
- Telefoon op de lader aansluiten
- ff wachten (minimaal 5 min)
- aan/uit en volume knoppen te gelijk indrukken om in recovery te komen (aantal keer moeten doen)
- Rijtje van Suffolk uitvoeren: Suffolk in "[JiaYu G4] Ervaringen en Discussie"
- Salamander Rom installeren
Klaar
Ik hoop dat er iemand wat aan heeft.
Heel veel succes!
Voor dat je gaat flashen via SD card raad ik iedereen het volgende aan:
- Zorg dat je (ook al heb je ze niet nodig) de drivers voor SP flash tool op je computer hebt geïnstalleerd. (gaat het fout dan kan je tenminste nog wat) die kan je hier vinden: http://www.chinaphonearen...VCOM-MediaTek-Driver-Pack
Gebruik deze uitleg van Suffolk: Suffolk in "[JiaYu G4] Ervaringen en Discussie" zelfs een N00B als ik kan het er mee. Gebruik wel de tools waarna hij verwijst.
- Flash niet de voorgestelde g4saosp-4-4-2-tf rom maar de Salamander TF V1 hier te vinden: http://tfandroid.es/rom-g4s-g5s-s2-salamander-tf-v1s/ die heeft geen last van een bootloop en is de nieuwste. (ben er zeer tevreden mee, android 4.4.4)
En nu voor de mensen die ook een bootloop hebben er staan meerdere oplossingen in deze draad. Zoek maar op "bootloop". Dit was mijn verhaal en oplossing:
Ik was begonnen met een accu op 100%, na de flash en weer opstarten kreeg ik alleen het Jiayu logo te zien welke elke keer weer verdween en meer te voorschijn kwam.
Omdat de meeste oplossingen met SP flash tool zijn heb ik dat eerst geprobeerd. Maar om de driver op je pc te installeren vraagt pdanet+ je telefoon te koppelen aan je pc. Dat heeft geen zin want die zit in een bootloop. Toch met sp flashtool bezig geweest en dan moet de accu er uit. Als die er uit is kan je ook je sd er uit halen en daar Salamander TF V1 rom (hier te vinden: http://tfandroid.es/rom-g4s-g5s-s2-salamander-tf-v1s/ ) op zetten.
Dat heb ik gedaan. Even gewacht en een aantal malen de aan/uit knop en tegelijk de volume+ knop ingedrukt en ingedrukt gehouden. Toen kwam ik weer in recovery modus en kon het rijtje an Suffolk Suffolk in "[JiaYu G4] Ervaringen en Discussie" weer aflopen en de Salamander Rom installeren. Het opstarten duurde even maar daarna was alles goed.
(Mijn accu was helemaal leeg na max 2 uur bootloop.)
Dus
- accu er uit SD er uit
- Via computer op de SD kaart de Salamander rom zip zetten (niet uitpakken)
- SD kaart en accu er in
- Telefoon op de lader aansluiten
- ff wachten (minimaal 5 min)
- aan/uit en volume knoppen te gelijk indrukken om in recovery te komen (aantal keer moeten doen)
- Rijtje van Suffolk uitvoeren: Suffolk in "[JiaYu G4] Ervaringen en Discussie"
- Salamander Rom installeren
Klaar
Ik hoop dat er iemand wat aan heeft.
Heel veel succes!
Hallo,
aangezien er wat verschillende modellen zijn, en ik huiverig ben om iets verkeerd te doen, wil ik vragen of iemand mij kan vertellen waar ik de geschikte (bug-vrije) ROMs kan vinden voor deze versie:
Jiayu JY-G4 Thick Battery MTK6589T Quad Core 4.7inch IPS HD Retina 1GB RAM 3000mah battery
De telefoon heeft een goed jaar zonder problemen gewerkt. Echter, na een kapotte batterij (vervangen) begint hij telkens meer kuurtjes te vertonen.
Alvast bedankt !
aangezien er wat verschillende modellen zijn, en ik huiverig ben om iets verkeerd te doen, wil ik vragen of iemand mij kan vertellen waar ik de geschikte (bug-vrije) ROMs kan vinden voor deze versie:
Jiayu JY-G4 Thick Battery MTK6589T Quad Core 4.7inch IPS HD Retina 1GB RAM 3000mah battery
De telefoon heeft een goed jaar zonder problemen gewerkt. Echter, na een kapotte batterij (vervangen) begint hij telkens meer kuurtjes te vertonen.
Alvast bedankt !
Mijn vriendin's G4 is echt een ramp. Heb al verschillende roms gedraaid die allemaal problemen geven. Foto's die verwdijnen en zichzelf verwijderen, vastlopen waar de enige mogelijkheid om 'm te resetten een hard reset is waarbij de batterij eruit moet....
Ben van plan om de Jiayu maar gewoon op te geven
Ben van plan om de Jiayu maar gewoon op te geven
Probeer ook eens een andere (nieuwe) SD-kaart.
Klinkt namelijk als iets wat ik ook had, namelijk dat de SD-kaart verrot was en niets meer op kan schrijven.
Een format lijkt te lukken, maar als je 'm verwijdert en opnieuw in de PC steekt, staat alles er nog steeds op.
Foto's schrijf je altijd op de SD-kaart en apps hebben ook data op de SD staan, dus als die niet correct werkt, gaat het fout en crashen apps, of misschien zelfs het toestel.
Klinkt namelijk als iets wat ik ook had, namelijk dat de SD-kaart verrot was en niets meer op kan schrijven.
Een format lijkt te lukken, maar als je 'm verwijdert en opnieuw in de PC steekt, staat alles er nog steeds op.
Foto's schrijf je altijd op de SD-kaart en apps hebben ook data op de SD staan, dus als die niet correct werkt, gaat het fout en crashen apps, of misschien zelfs het toestel.
Hier ook maar weer een poging gedaan de app te downloaden en idd het werkt weer!
Bugvrij bestaat niet. wel is er voor de G4 sinds vorig jaar een kitkat versie uitgekomen.utreg88 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 14:08:
Hallo,
hier vind je roms:
http://www.needrom.com/category/jiayu/g4/
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
Verwijderd
Ik ben sinds ongeveer een jaar de trotse eigenaar van een G4s en ben er, op de GPS na, uiterst tevreden van.
Nu heb ik laatst mijn telefoon laten vallen en sindsdien werkt de wifi zeer slecht. Ik krijg soms nog wel verbinding maar dan is de snelheid zo goed als 0. Andere keren krijg ik dan weer geen verbinding.
Vanmorgen de rom er opnieuw opgezet en toen werkte de wifi weer goed. Nu zit ik bij mijn ouders en werkt de wifi weer zo goed als niet meer.
Iemand een idee hoe dit opgelost zou kunnen worden?
Nu heb ik laatst mijn telefoon laten vallen en sindsdien werkt de wifi zeer slecht. Ik krijg soms nog wel verbinding maar dan is de snelheid zo goed als 0. Andere keren krijg ik dan weer geen verbinding.
Vanmorgen de rom er opnieuw opgezet en toen werkte de wifi weer goed. Nu zit ik bij mijn ouders en werkt de wifi weer zo goed als niet meer.
Iemand een idee hoe dit opgelost zou kunnen worden?
Hey, bedankt voor je tip. Heb het geprobeerd maar helaas loopt die nog steeds random vast en crashen appsTD-er schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 21:11:
Probeer ook eens een andere (nieuwe) SD-kaart.
heb je er al een andere rom op gezet?andyy schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 00:37:
[...]
Hey, bedankt voor je tip. Heb het geprobeerd maar helaas loopt die nog steeds random vast en crashen apps
mijn jiayu g4 was ook helemaal '' verrot'' liep om de haverklap vast dan moest ik het scherm locken en unlocken en een minuut wachten.
heb er een niewe rom op gezet( dezelfde als die er op stond al) dus gewoon net alsof je nieuwe windows op je pc zet, en nu doet die het weer stukken beter.
Bedankt. Ik ga eens kijken of dit gaat lukken !!!leuk_he schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 11:30:
[...]
Bugvrij bestaat niet. wel is er voor de G4 sinds vorig jaar een kitkat versie uitgekomen.
hier vind je roms:
http://www.needrom.com/category/jiayu/g4/
Ik heb geen KitKat ROM voor de G4A kunnen vinden, klopt dat?
Hmmz, hier komt dus m'n sig
Zou er een lollipop rom voor de G4S komen?
En waar moet ik die bestanden inlezen? Mijn Spaans is niet je-van-het....humptydumpty schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 15:38:
[...]
Hier kan je wat downloaden voor je gps:
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|
Verwijderd
Hallo allemaal,
Ik wilde van mijn G4C de GPS verbeteren, en had daarvoor de case opengemaakt. Dom, want met mijn tech-kennis niveau holbewoner heb ik de power button kapot gemaakt
Het gaat dus om dat kleine flex kabeltje dat er in zit, en nu uit twee stukjes bestaat.
Deze dus
Nu heb ik wel een nieuwe besteld, maar dat duurt natuurlijk weer een paar weken, en ik zou hem toch graag in de tussentijd gebruiken. Hebben jullie een manier om de telefoon aan te krijgen, zonder het gebruik van de power button?
Hij hoeft maar één keer aan, denk dat ik daarna wel overleef zonder de knop... maar ik krijg hem maar niet aan.
Alvast bedankt voor de hulp!
Ik wilde van mijn G4C de GPS verbeteren, en had daarvoor de case opengemaakt. Dom, want met mijn tech-kennis niveau holbewoner heb ik de power button kapot gemaakt

Deze dus
Nu heb ik wel een nieuwe besteld, maar dat duurt natuurlijk weer een paar weken, en ik zou hem toch graag in de tussentijd gebruiken. Hebben jullie een manier om de telefoon aan te krijgen, zonder het gebruik van de power button?
Hij hoeft maar één keer aan, denk dat ik daarna wel overleef zonder de knop... maar ik krijg hem maar niet aan.
Alvast bedankt voor de hulp!
In principe is een powerknop ook maar een kortsluiting. Dus je zou met een metalen iets gewoon de twee polen kunnen kortsluiten, toch? Paperclip, balpenpunt, enz.
En dan wel lang, want bij mijn G4B moet ik als baterij eruit is geweest powerknop een dikke 5 seconden ingedrukt houden.
En dan wel lang, want bij mijn G4B moet ik als baterij eruit is geweest powerknop een dikke 5 seconden ingedrukt houden.
[ Voor 28% gewijzigd door HMC op 15-03-2015 17:25 ]
Verwijderd
Dat klinkt hoopvol, dankje voor het snelle antwoord!HMC schreef op zondag 15 maart 2015 @ 17:23:
In principe is een powerknop ook maar een kortsluiting. Dus je zou met een metalen iets gewoon de twee polen kunnen kortsluiten, toch? Paperclip, balpenpunt, enz.
Zoals ik al zei is mijn kennis op het gebied van technologie en elektriciteit echt 0,0. Zou je kunnen uitleggen wat ik precies moet doen? Hier is een foto van de twee pinnetjes die verbonden waren met de power-button:

Die 2 met een paperclip oid met elkaar verbinden tot ie aangaat !
Verwijderd
HMC schreef op zondag 15 maart 2015 @ 17:23:
Wauw het is gewoon gelukt!! Allemaal moeilijke oplossingen geprobeerd die niet bleken te werken, en uiteindelijk kan het gewoon door een schroevendraaiertje op beide pinnen te zetten. Telefoon is weer aan!!MEN-O schreef op zondag 15 maart 2015 @ 19:30:
Die 2 met een paperclip oid met elkaar verbinden tot ie aangaat !
Hartstikke bedankt voor de hulp
En @Dennisdenny, is je GPS nog verbeterd?
wie van vissen houdt, houdt niet van vissen
Ik geef het op denk ik, de Jiayu van mijn vriendin. Heb 5-6 verschillende roms erop gedraaid en 3 verschillende SD kaartjes geprobeerd.
Elke keer problemen, dan wel met apps die het niet doen of foto's die verdwijnen of gewoon dat het toestel vastloopt of uit valt als die niet wordt gebruikt. Reageert dan nergens op en enige manier is een reset door de batterij eruit te halen.
Iemand nog tips oid die ik toe kan passen?
Elke keer problemen, dan wel met apps die het niet doen of foto's die verdwijnen of gewoon dat het toestel vastloopt of uit valt als die niet wordt gebruikt. Reageert dan nergens op en enige manier is een reset door de batterij eruit te halen.
Ik heb ook een paar sd kaartjes versleten aan mijn G4S maar sinds er een Samsug 16GB kaartje in zit heb ik geen problemen meer gehad.andyy schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 22:12:
Ik geef het op denk ik, de Jiayu van mijn vriendin. Heb 5-6 verschillende roms erop gedraaid en 3 verschillende SD kaartjes geprobeerd.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD
Vervalt de garantie als je een andere rom geflasht hebt en wat zijn jullie ervaringen met Pandawill en vervanging/reparatie?
Een half jaar heb ik de g4s zonder problemen gebruikt, met de team force AOSP 4.4.2 rom maar heb nu al een tijdje ernstige problemen die ik niet op kan lossen.
Het begon met uitvallen van de telefoon en opnieuw opstarten waarbij de telefoon steeds korter aan bleef totdat ie zelfs tijdens het opstarten vastliep en uiteindelijk helemaal niet meer aan ging. Van een reparateur begrepen dat dit aan de accu moest liggen. Twee nieuwe accu's besteld en daarop deed ie het weer tijdelijk maar probleem deed zich de eerste dag al meteen weer voor. Dus meteen een andere rom geïnstalleerd; de TF Salamander v1. Hierop is de telefoon een paar keer aan geweest maar nu gaat ie totaal niet meer aan.
Ik heb er totaal geen verstand van maar het lijkt erop dat er iets gebeurt waardoor de accu kapot gaat. Nu ik er zelf niet meer uit kom wil ik kijken of ik iets kan regelen met garantie als dit nog mogelijk is. Tips of ervaringen zijn welkom!
Een half jaar heb ik de g4s zonder problemen gebruikt, met de team force AOSP 4.4.2 rom maar heb nu al een tijdje ernstige problemen die ik niet op kan lossen.
Het begon met uitvallen van de telefoon en opnieuw opstarten waarbij de telefoon steeds korter aan bleef totdat ie zelfs tijdens het opstarten vastliep en uiteindelijk helemaal niet meer aan ging. Van een reparateur begrepen dat dit aan de accu moest liggen. Twee nieuwe accu's besteld en daarop deed ie het weer tijdelijk maar probleem deed zich de eerste dag al meteen weer voor. Dus meteen een andere rom geïnstalleerd; de TF Salamander v1. Hierop is de telefoon een paar keer aan geweest maar nu gaat ie totaal niet meer aan.
Ik heb er totaal geen verstand van maar het lijkt erop dat er iets gebeurt waardoor de accu kapot gaat. Nu ik er zelf niet meer uit kom wil ik kijken of ik iets kan regelen met garantie als dit nog mogelijk is. Tips of ervaringen zijn welkom!
Hmm, mijn toestel (G4 basic) was wat traag vanavond, dus ik dacht 'm even te rebooten.
Nu blijft 'ie in een reboot-loop zitten.
Iemand enig idee wat nu?
Ik heb 'm wel in 't "fastboot" menu kunnen krijgen met volume-down en power knop ingedrukt houden.
Maar dan krijg je allemaal Chinese tekens en bij 1 optie staat "emmc" als enige leesbare tekst.
Kortom, en nu?
Ik heb geen enkele keer firmware upgrade uitgevoerd, dus de originele rom uit mei 2013 staat er nog op.
Hij hangt nu aan de lader te reboot-loopen...
Nu blijft 'ie in een reboot-loop zitten.
Iemand enig idee wat nu?
Ik heb 'm wel in 't "fastboot" menu kunnen krijgen met volume-down en power knop ingedrukt houden.
Maar dan krijg je allemaal Chinese tekens en bij 1 optie staat "emmc" als enige leesbare tekst.
Kortom, en nu?
Ik heb geen enkele keer firmware upgrade uitgevoerd, dus de originele rom uit mei 2013 staat er nog op.
Hi
[google=spflash tool jiayu g4]
Driver op pc installeren is meestal lastigste stap
Zie nut van laten loopen niet. Batterij eruit tot je guide gelezen hebt, en dan spflashen
Flash guide zoeken, en met spflash geheel schone rom er proberen te flashen.TD-er schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 22:02:
Kortom, en nu?
Zie nut van laten loopen niet. Batterij eruit tot je guide gelezen hebt, en dan spflashen
[ Voor 11% gewijzigd door leuk_he op 01-04-2015 13:12 ]
Problemendag voor G4's dus. Misschien ligt het aan de datum, want hier dus ook ineens.
Ik heb/had altijd last van dat als mijn vingers niet 100% perfect droog zijn mijn scherm werkelijk helemaal doorslaat met aanrakingen registreren, of juist niet.
Dat snapte ik wel, alhoewel ik het bij andere phones minder had.
Vandaag is mijn G4B helemaal aan het losgaan. Zodra ik het scherm aanzet met de powerbutton en met mazzel een pattern kan invoeren doet de phone echt alles in superraptempo zelf.
Apps openen, toetsenborden naar beneden/naar bove/naar beneden/etc.
Camera aan/uit.
Echt dit gebeurt allemaal in halve secondes.
En nee, het gaat niet om een gehackte of door anderen overgenomen phone.
Mijn scherm doet gewoon ineens NOG veel vreemder.
Ik kan alleen maar hopen dat het aan het weer ligt hier in Jakarta (Felle zon, na harde regen, dus zeer vochtige lucht en snel klamme handen).
Ik raad de phone nog steeds aan aan iedereen hier, en loop vaak te patsen met m'n battery stats
Zou lullig zijn als 'ie er nu ineens mee kapt of onwerkbaar wordt na anderhalf jaar.

Edit:
Ik krijg nu ook het gevoel dat er een soort offset is tussen waar ik het scherm aanraak en het geregistreerd wordt.
Is er geen scherm calibratie tool of zo?
Misschien is dat het probleem.
Edit again:
Dat zou in settings>accessibility moeten zitten, maar ik zie het niet.
Edit:
Setting voor calibratie zit dus in Display.
Maar doet weinig.
Btw, als scherm zo raar doet, zoals nu,, doen back, home en menu sowieso helemaal niets.
EDIT: Damnit
Nu gaat echt alles fout. Ik dacht, laat ik eens die touch firmware update doen.
Handleiding zegt: Doe eerst dit en dat (airplane, wifi, etc)
Daar kan ik al moeilijk bij. Duh!
Eindelijk wel, maar dacht eerst ff batterij eruit, erin, en toen ineens zeer lage stand.
Dus laden eerst maar.
Hangt ie in een loop.
Laadscerm licht op (in telefoon uit-modus) laadscherm uit, laadscherm aan, laadscherm uit.
En hij laadde niet op.
Batterij er weer uit, er weer in, aan lader hangen, batterij 50%. WTF?
Dat ding is echt helemaal uit elkaar aan het vallen vandaag.
Maar volgens mij toch echt alleen qua software.
Ik ga 'em opladen (dat lukt nu ineens weer wel) en dan toch de touch firmware upgrade proberen.
Anders heb ik nog de recovery van zo'n 5MB.
En desnoods een compleet nieuwe ROM erop.
Als het dan faalt, dan zal het het scherm zelf wel zijn, qua hardware dan.
Had nog zo'n rustig avondje gepland.
Update:
http://www.jiayu.es/desarrollo/ROMS/G4BFirmware_Touch.zip doet jack shit.
Ben nu echt boos. Hoe kan dat ding in één dag zo gruwelijk uit elkaar vallen?
Update (onder voorbehoud):
Ding boos keihard op bureau neergesmeten met platte hand. BAF!
Werkt weer?
Ik heb/had altijd last van dat als mijn vingers niet 100% perfect droog zijn mijn scherm werkelijk helemaal doorslaat met aanrakingen registreren, of juist niet.
Dat snapte ik wel, alhoewel ik het bij andere phones minder had.
Vandaag is mijn G4B helemaal aan het losgaan. Zodra ik het scherm aanzet met de powerbutton en met mazzel een pattern kan invoeren doet de phone echt alles in superraptempo zelf.
Apps openen, toetsenborden naar beneden/naar bove/naar beneden/etc.
Camera aan/uit.
Echt dit gebeurt allemaal in halve secondes.
En nee, het gaat niet om een gehackte of door anderen overgenomen phone.
Mijn scherm doet gewoon ineens NOG veel vreemder.
Ik kan alleen maar hopen dat het aan het weer ligt hier in Jakarta (Felle zon, na harde regen, dus zeer vochtige lucht en snel klamme handen).
Ik raad de phone nog steeds aan aan iedereen hier, en loop vaak te patsen met m'n battery stats
Zou lullig zijn als 'ie er nu ineens mee kapt of onwerkbaar wordt na anderhalf jaar.
Edit:
Ik krijg nu ook het gevoel dat er een soort offset is tussen waar ik het scherm aanraak en het geregistreerd wordt.
Is er geen scherm calibratie tool of zo?
Misschien is dat het probleem.
Edit again:
Dat zou in settings>accessibility moeten zitten, maar ik zie het niet.
Edit:
Setting voor calibratie zit dus in Display.
Maar doet weinig.
Btw, als scherm zo raar doet, zoals nu,, doen back, home en menu sowieso helemaal niets.
EDIT: Damnit
Nu gaat echt alles fout. Ik dacht, laat ik eens die touch firmware update doen.
Handleiding zegt: Doe eerst dit en dat (airplane, wifi, etc)
Daar kan ik al moeilijk bij. Duh!
Eindelijk wel, maar dacht eerst ff batterij eruit, erin, en toen ineens zeer lage stand.
Dus laden eerst maar.
Hangt ie in een loop.
Laadscerm licht op (in telefoon uit-modus) laadscherm uit, laadscherm aan, laadscherm uit.
En hij laadde niet op.
Batterij er weer uit, er weer in, aan lader hangen, batterij 50%. WTF?
Dat ding is echt helemaal uit elkaar aan het vallen vandaag.
Maar volgens mij toch echt alleen qua software.
Ik ga 'em opladen (dat lukt nu ineens weer wel) en dan toch de touch firmware upgrade proberen.
Anders heb ik nog de recovery van zo'n 5MB.
En desnoods een compleet nieuwe ROM erop.
Als het dan faalt, dan zal het het scherm zelf wel zijn, qua hardware dan.
Had nog zo'n rustig avondje gepland.
Update:
http://www.jiayu.es/desarrollo/ROMS/G4BFirmware_Touch.zip doet jack shit.
Ben nu echt boos. Hoe kan dat ding in één dag zo gruwelijk uit elkaar vallen?
Update (onder voorbehoud):
Ding boos keihard op bureau neergesmeten met platte hand. BAF!
Werkt weer?
[ Voor 44% gewijzigd door HMC op 01-04-2015 17:10 ]
Het "nut" is er ook niet echt. want zodra je de lader verbind, of accu in stopte begon 'ie te loopen.leuk_he schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:05:
Hi
[...]
Flash guide zoeken, en met spflash geheel schone rom er proberen te flashen.
Uiteindelijk is 'ie gisterenavond wel weer aan gegaan en gewoon opgestart.
Maar.... vannacht uiteraard aan de lader laten hangen en vanmorgen werd ik niet wakker van het alarm op de mobiel.
Het rode laad-lampje brandde nog wel.
Stekker eruit en helemaal niets.
Niet aan te krijgen, helemaal niets.
Accu heeft wel een spanning van 4.18V en starten met alleen de lader, dus zonder accu, lukt ook niet.
Bij het inpluggen via USB blijft de stroom 0.000A.
Dus bij deze is 'ie overleden
Of geef 'em eens een flinke "smack down" (screen naar beneden) op je bureau. Heeft bij mij na vier uur software prutsen wonderen verricht.TD-er schreef op woensdag 01 april 2015 @ 19:07:
[...]
Het "nut" is er ook niet echt. want zodra je de lader verbind, of accu in stopte begon 'ie te loopen.
Uiteindelijk is 'ie gisterenavond wel weer aan gegaan en gewoon opgestart.
Maar.... vannacht uiteraard aan de lader laten hangen en vanmorgen werd ik niet wakker van het alarm op de mobiel.
Het rode laad-lampje brandde nog wel.
Stekker eruit en helemaal niets.
Niet aan te krijgen, helemaal niets.
Accu heeft wel een spanning van 4.18V en starten met alleen de lader, dus zonder accu, lukt ook niet.
Bij het inpluggen via USB blijft de stroom 0.000A.
Dus bij deze is 'ie overleden
Neuh, de Motorola MotoG (2015 2nd gen 4G) is net besteld.HMC schreef op woensdag 01 april 2015 @ 19:24:
[...]
Of geef 'em eens een flinke "smack down" (screen naar beneden) op je bureau. Heeft bij mij na vier uur software prutsen wonderen verricht.

Dan nog is het het proberen waard toch?
En dan het gevaar lopen dat 'ie het misschien weer (even) doet? 
Nee, het was een hele leuke foon, maar de laatste tijd was het blauw van de backlight al vrijwel verdwenen en dus een best wel gelig beeld.
En het werd allemaal best wel traag, doordat de apps steeds groter worden.
Daarnaast is 3G op mijn werk vaak een whoppin' 10 kbps. De 4G ontvangst daarentegen is wel in staat om mijn databundel erdoor te jagen in een maand.
Kortom, ja het is jammer, maar het is niet anders.
Niet heel rouwig, maar het moment waarom komt ietwat ongelukkig.
Nee, het was een hele leuke foon, maar de laatste tijd was het blauw van de backlight al vrijwel verdwenen en dus een best wel gelig beeld.
En het werd allemaal best wel traag, doordat de apps steeds groter worden.
Daarnaast is 3G op mijn werk vaak een whoppin' 10 kbps. De 4G ontvangst daarentegen is wel in staat om mijn databundel erdoor te jagen in een maand.
Kortom, ja het is jammer, maar het is niet anders.
Niet heel rouwig, maar het moment waarom komt ietwat ongelukkig.
Ik doelde meer op het (als je toch al een nieuwe phone krijgt/hebt) er als een echte Tweaker een zooi veel te ruwe experimenten op los te laten en ons dan allen laten weten hoe dat ging met dat onding, welke het (happiness) weer doet hier.
Drop tests, smack tests, gevolgen, resultaten, etc, etc.
Daar hoeft er toch geen SIM of zo vor in te zitten?
Als het toch maar een ding wordt wat in je lade gaat liggen, go for it!
Of ben je 'em van plan te verkopen?
Drop tests, smack tests, gevolgen, resultaten, etc, etc.
Daar hoeft er toch geen SIM of zo vor in te zitten?
Als het toch maar een ding wordt wat in je lade gaat liggen, go for it!
Of ben je 'em van plan te verkopen?
Nee, maar je moet natuurlijk niet hebben dat je oude toestel het weer gaat doen, tussen bestellen en ontvangen van het toestel. 
Van 't weekend maar even testen
Van 't weekend maar even testen
Goedenavond,
Ik heb sinds een aantal dagen camera problemen met m'n G4S.
Foto's zijn onscherp en camera wil ook met geen mogelijkheid scherp stellen.
Is m'n camera overleden of is er wat anders aan de hand?
Alvast bedankt!
Groet, Roy
Alvast bedankt!
Groet, Roy
[ Voor 21% gewijzigd door royegek op 06-04-2015 21:34 ]
Hardware werkt wel of het werkt niet. Dat is dus overduidelijk een software issue. (of user errorroyegek schreef op maandag 06 april 2015 @ 18:16:
Goedenavond,
Alvast bedankt!
Groet, Roy
Heb je er een custom ROM opstaan? Kan je ook niet focussen door op het scherm ergens op te tikken? Is de foto als eenmaal genomen ook echt onscherp, of alleen preview? Geef je de camera genoeg tijd om focussen?
Kan iemand me uitleggen hoe ik SMS instel voor SIM1? Met Sim2 kan ik zonder problemen een SMSje versturen, maar bij SIM1 krijg ik de melding "Bericht kan niet verzonden worden". Ik kom er ook niet achter waar ik dingen zoals SMScentrale e.d. kan instellen. Overigens heb ik een G5S, maar dat behoort niet veel uit te maken.
"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)
Verwijderd
ik heb een probleem met mijn jiayu G4A
het wifi symbooltje is normaal blauw als het verbonden is
maar nu blijft het grijs
ik kan wel gewoon op internet maar meldingen (bv snapchat enzo) krijg ik niet binnen
weet iemand hoe dit komt?
het wifi symbooltje is normaal blauw als het verbonden is
maar nu blijft het grijs
ik kan wel gewoon op internet maar meldingen (bv snapchat enzo) krijg ik niet binnen
weet iemand hoe dit komt?
Als het icoontje grijs is, kun je de Google services niet bereiken.
Dat kan allerlei oorzaken hebben, maar de meest gangbare is dat er ergens iets niet goed gaat, wat met een reboot op te lossen is. (oude DNS-cache, etc)
Dat kan allerlei oorzaken hebben, maar de meest gangbare is dat er ergens iets niet goed gaat, wat met een reboot op te lossen is. (oude DNS-cache, etc)
Verwijderd
Ik heb hem gereboot maar het blijft nog steeds grijsTD-er schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 13:50:
Als het icoontje grijs is, kun je de Google services niet bereiken.
Kan het ergens anders aan liggen?
Geen idee hoe jouw modem/router de DNS doet, maar je zou die ook nog eens kunnen rebooten.
En werkt het wel goed als je via het netwerk van de mobiele provider werkt? (of heb je geen data-abonnement?)
En werkt het wel goed als je via het netwerk van de mobiele provider werkt? (of heb je geen data-abonnement?)
Verwijderd
Mobiele data doet het wel goed
En op de andere apparaten in huis is er geen probleem met de google services
Ook krijg ik nu wel al meldingen van fb enzo door maar nog lang niet alles
En op de andere apparaten in huis is er geen probleem met de google services
Ook krijg ik nu wel al meldingen van fb enzo door maar nog lang niet alles
Ik heb met sommige routers, zoals die van Ziggo, al wel eens gezien dat bepaalde apparaten ineens niet meer lekker konden internetten en de rest weer wel.
Na een reboot van het modem, was dat dan over.
Dus heb je dat al getest?
Na een reboot van het modem, was dat dan over.
Dus heb je dat al getest?
Let op:
Discussies over winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken horen hier *niet* thuis.
[Jiayu G4] Levertijden en prijzen
Discussies over winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken horen hier *niet* thuis.
[Jiayu G4] Levertijden en prijzen