Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-03-2022

crl

Ik heb een G4B en sinds enige tijd erg last van 'ghost touches'. Vooral 's ochtends bij het eerste gebruik kan de boel flink te keer gaan en is de telefoon in feite onbruikbaar. Erger nog: hij heeft ook al eens uit zichzelf iemand gebeld.
Ik heb de nieuwste ROM geflasht en ook de G4BFirmware_Touch-1.zip (allebei via de app van Jiayu.es), maar dat heeft niet mogen baten.
Heeft iemand nog bruikbare tips?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-07 20:11
Iemand enig idee of de Jiayu g4s beschikt over Slimport? http://www.slimportconnect.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayWay
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-08 13:12
bangsat schreef op woensdag 19 november 2014 @ 14:52:
Iemand enig idee of de Jiayu g4s beschikt over Slimport? http://www.slimportconnect.com/
Hij staat in ieder geval niet in de lijst met supported devices (http://www.slimportconnect.com/slimport-supported-devices/) en ik heb er nog nooit van gehoord, dus ik vrees van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-09 23:15
de camera van mijn jiayu is kapot lijkt het, of het moet een software probleem zijn, dat kan ook.
Als ik de camera app open heb ik even zwart beeld alsof het beeld wordt geladen, dit is normaal, maar dan krijg ik groen beeld, met de onscreen camera knoppen nog wel erop.

heb ook geprobeerd met een andere camera app en hier kreeg ik hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-02 09:45
;) de Chinese bluetooth GPS ding is binnen zo met een buiten checken of die wel een goede, stabiele en snelle ontvangst geeft. En ingress speelbaar is. Verslag volgt.

GPS ding doet goed. Prima GPS positie , meteen door.
Maar on t te gebruiken, moet je allow fake locations aan zetten. En dat mag van ingresss niet.
Helaas dus voor t spel.
Prima voor routeplanner e.d.

[ Voor 38% gewijzigd door Dekay99 op 24-11-2014 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Vlizzjeffrey schreef op woensdag 19 november 2014 @ 21:59:
de camera van mijn jiayu is kapot lijkt het, of het moet een software probleem zijn, dat kan ook.
Als ik de camera app open heb ik even zwart beeld alsof het beeld wordt geladen, dit is normaal, maar dan krijg ik groen beeld, met de onscreen camera knoppen nog wel erop.

heb ook geprobeerd met een andere camera app en hier kreeg ik hetzelfde resultaat.
Bij mij kon ik niet meer focussen, alleen maar blurry foto's. Ik heb een nieuwe module besteld en ga deze proberen te vervangen zodra ik hem heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humptydumpty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-04 22:14
Kan iemand mij een rom aanbevelen voor mijn nog maagdelijke G4S met 4.2.2? En waarom deze?
Ik zie op dit moment door de bomen het bos niet meer.
Mijn dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 16:50

..Christiaan..

..zwll..

Ik gebruik de Chilapos van Needrom. Loopt als een zonnetje.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

humptydumpty schreef op zondag 23 november 2014 @ 13:58:
Kan iemand mij een rom aanbevelen voor mijn nog maagdelijke G4S met 4.2.2? En waarom deze?
Ik zie op dit moment door de bomen het bos niet meer.
Mijn dank!
Gewoon op 4.2.2 blijven, of deze schone erover.

De eerste keer dat je naar kitkat gaat (.b.v. chilapos hierboven is kitkat, maar draai ik niet zelf) verlies je je nvram, (emei nummer invalid). dus zorg dat je een goede backup hebt.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
leuk_he schreef op zondag 23 november 2014 @ 22:23:
[...]

De eerste keer dat je naar kitkat gaat (.b.v. chilapos hierboven) verlies je je nvram, (emei nummer invalid). dus zorg dat je een goede backup hebt.
ik heb vanaf 4.2 stock room naar de chilapos 4.4 rom geflashed en ik was niet mijn imei kwijt

heb het met flashtools gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
Jan-Willem P. schreef op woensdag 19 november 2014 @ 21:39:
[...]

Hij staat in ieder geval niet in de lijst met supported devices (http://www.slimportconnect.com/slimport-supported-devices/) en ik heb er nog nooit van gehoord, dus ik vrees van niet.
oke bedankt. Dan maar DLNA. Gps probleem is hier weer terug :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedewenl
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-02-2022
Wij hebben hier thuis twee JiaYu G4 telefoons, waarvan één exemplaar het inmiddels zo'n 1,5 jaar prima heeft gedaan. Het andere exemplaar is ongeveer een jaar in gebruik en heeft feilloos gefunctioneerd. Vooral de dikke batterij is een enorm pluspunt gebleken en verder zijn het gewoon uitstekende Android toestellen gebleken die ook valpartijen (in een TPU case weliswaar) goed hebben doorstaan. Nog geen krasje of barst in het Gorillaglass. Het witte toestel oogt zelfs nog als nieuw wanneer die uit de case wordt gehaald. De zwarte versie heeft wat glimmende plekjes op het matzwarte rubber gekregen en verfloslating langs de bezelrand. De tevredenheid was tot nu toe maximaal.

Echter sinds een dag is de JiaYu G4 van mijn zoon helemaal dood. De aan-uit schakelaar doet niets meer, de USB koppeling aan de PC werkt niet, geen leven meer in de telefoon te krijgen. De batterij was niet leeg, bij wisseling van de batterijen en controle in het andere toestel bleek er 23% lading in te zitten. Het defect lijkt te zijn ontstaan terwijl de telefoon aan het opladen was. Een in de andere JiaYu 100% geladen batterij verhelpt het probleem ook niet. Het gekke is dat de Flash-LED na het plaatsen van de volle batterij en bij het indrukken van de aan-uit knop nog een keer permanent is gaan branden, weliswaar met een lichte flikkering, maar er leek dus een hardware response te zijn op de aan-uit schakelaar. Na het weer uitschakelen van de brandende LED met de power button reageert de telefoon nu totaal niet meer. Ook geen brandende LED meer dus. Een Power-Volume Up of Power-Volume Down reset doen ook niks. Omdat de USB koppeling met de PC niet lukt, zie ik ook niet zo goed hoe ik de telefoon opnieuw kan flashen zo. Heeft iemand een tip waarmee ik verder kan? Of denken jullie dat dit een gevalletje overleden hardware is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

pedewenl schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:01:
Wij hebben hier thuis twee JiaYu G4 telefoons, waarvan één exemplaar het inmiddels zo'n 1,5 jaar prima heeft gedaan. Het andere exemplaar is ongeveer een jaar in gebruik en heeft feilloos gefunctioneerd. Vooral de dikke batterij is een enorm pluspunt gebleken en verder zijn het gewoon uitstekende Android toestellen gebleken die ook valpartijen (in een TPU case weliswaar) goed hebben doorstaan. Nog geen krasje of barst in het Gorillaglass. Het witte toestel oogt zelfs nog als nieuw wanneer die uit de case wordt gehaald. De zwarte versie heeft wat glimmende plekjes op het matzwarte rubber gekregen en verfloslating langs de bezelrand. De tevredenheid was tot nu toe maximaal.

Echter sinds een dag is de JiaYu G4 van mijn zoon helemaal dood. De aan-uit schakelaar doet niets meer, de USB koppeling aan de PC werkt niet, geen leven meer in de telefoon te krijgen. De batterij was niet leeg, bij wisseling van de batterijen en controle in het andere toestel bleek er 23% lading in te zitten. Het defect lijkt te zijn ontstaan terwijl de telefoon aan het opladen was. Een in de andere JiaYu 100% geladen batterij verhelpt het probleem ook niet. Het gekke is dat de Flash-LED na het plaatsen van de volle batterij en bij het indrukken van de aan-uit knop nog een keer permanent is gaan branden, weliswaar met een lichte flikkering, maar er leek dus een hardware response te zijn op de aan-uit schakelaar. Na het weer uitschakelen van de brandende LED met de power button reageert de telefoon nu totaal niet meer. Ook geen brandende LED meer dus. Een Power-Volume Up of Power-Volume Down reset doen ook niks. Omdat de USB koppeling met de PC niet lukt, zie ik ook niet zo goed hoe ik de telefoon opnieuw kan flashen zo. Heeft iemand een tip waarmee ik verder kan? Of denken jullie dat dit een gevalletje overleden hardware is?
Waarschijnlijk het laaste,
Heb het toestel zelf niet maar ik zou m uit elkaar halen, kijken of er geen kortsluiting is (als ie zo spontaan stuk gaat bestaat die kans ook), en of er geen kabeltjes stuk/los zijn.
Er zal hier vast wel iemand zijn die de G4 al eens uit elkaar heeft gehaald en je daar verder mee kan helpen.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
Iemand anders dit probleem met de jiayu g4s.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2lk67o8.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

bangsat schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:25:
Iemand anders dit probleem met de jiayu g4s.

[afbeelding]
Ik heb afgelopen weekend dit nog geinstalleerd op m'n nieuwe g2f. Geen enkel probleem. Ik heb versie 2.6.1 gebruik van deze pagina: http://repo.xposed.info/m....android.xposed.installer
Mijn g2f heeft trouwens Android 4.2.2, misschien draait jouw g4s op 4.4?

[ Voor 8% gewijzigd door hars73 op 24-11-2014 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedewenl
Ik ben op zoek geweest naar een repairvideo hoe ik de G4 uit elkaar moet halen. Ik kom namelijk niet veel verder dan het losschroeven van 6 schroefjes. Aan één kant kan ik het frame dan een beetje oplichten van het glaspaneeltje, maar aan de andere kant klemt de boel nog steeds. Ik weet trouwens ook niet zo goed waar ik naar zou moeten kijken als ik het allemaal open heb. De binnenkant ziet er nog strak en betrekkelijk schoon uit dus losliggende kabeltjes of kortsluiting door vervuiling of vocht lijkt me zo op het oog onwaarschijnlijk. Ik constateer wel een gebroken lipje aan het frame. Ik kan niet goed beoordelen of zoonlief de telefoon eens heeft laten vallen of dat het openen van de back eens een keer wat onvoorzichtig is gegaan.Er zitten in elk geval geen electronische componenten aan bevestigd.

De USB verbinding wordt hier in de thread wel eens als zwak punt genoemd. Een enkeling heeft die ook zelf vervangen. Ik kan er echter geen verdere informatie over vinden hoe dat moet. Omdat de verbinding aan PC en lader geen response geeft begin ik die ook te verdenken. Maar een volle batterij doet ook niks in de telefoon dus lijkt er meer aan de hand dan USB aansluiting defect. Ik houd me aanbevolen voor repairtips. Eventueel een reparatieadres voor JiaYu is ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
hars73 schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:29:
[...]

Ik heb afgelopen weekend dit nog geinstalleerd op m'n nieuwe g2f. Geen enkel probleem. Ik heb versie 2.6.1 gebruik van deze pagina: http://repo.xposed.info/m....android.xposed.installer
Mijn g2f heeft trouwens Android 4.2.2, misschien draait jouw g4s op 4.4?
Nee draait gewoon op 4.2. Vreemd. Andere mensen met een Jiayu G4s die dit kunnen beamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedewenl
Goed, de aan-uit schakelaar e.d. werken weer. Alles een keer los gehad en weer vastgezet. Aan de hand van dit filmpje https://www.youtube.com/watch?v=A3h_n-U7Oyw durfde ik wel iets meer kracht te zetten en de boel los te maken. Ik moet eerlijk zeggen het ging mij niet zo makkelijk af als de Spanjool in de tutorial. Het leek wel of het frame in de telefoon van mijn zoon gelijmd zat terwijl die in het filmpje allemaal heel erg losjes in elkaar lijkt te zitten. De USB connector op het toestel van mijn zoon is niet helemaal jofel meer. Bij wat wiebelen valt de verbinding weg. Ik denk dat ik een USB connector bestel en die binnenkort eens vervang. Het onderdeel kost maar een paar euro heb ik gezien en zelf vervangen lijkt goed te doen.

Maar goed eerst de volgende hindernis, want ondanks dat de telefoon weer inschakelt werkt het allemaal niet meer zoals het hoort. WiFi en GSM ontvangst doen het niet meer. Is de oplossing om WiFi en GSM weer terug te krijgen vervolgens een goede ROM flashen? Of kan ik eerst iets anders proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay99
pedewenl schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:53:
Goed, de aan-uit schakelaar e.d. werken weer. Alles een keer los gehad en weer vastgezet. Aan de hand van dit filmpje https://www.youtube.com/watch?v=A3h_n-U7Oyw durfde ik wel iets meer kracht te zetten en de boel los te maken. Ik moet eerlijk zeggen het ging mij niet zo makkelijk af als de Spanjool in de tutorial. Het leek wel of het frame in de telefoon van mijn zoon gelijmd.....

Maar goed eerst de volgende hindernis, want ondanks dat de telefoon weer inschakelt werkt het allemaal niet meer zoals het hoort. WiFi en GSM ontvangst doen het niet meer. Is de oplossing om WiFi en GSM weer terug te krijgen vervolgens een goede ROM flashen? Of kan ik eerst iets anders proberen?
Ik heb m onlangs uit elkaar gehaald, en idd in het midden is het binnendeksel gelijmd.

Over wifi en gsm..
Gsm A. Heb je de sim kaarten er goed in gedaan? Check tekeningetjes.
Wifi b. Wel raar dat deze er dan ook mee gestopt zou zijn. Wifi punt verwijderen/vergeten en opnieuw toevoegen,?

Succes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedewenl
Bedankt voor het meedenken. SIM kaart zit er goed in. De WiFi kan ik niet eens inschakelen, laat staan een
WifFi punt verwijderen. Ik denk dat het iets is met een antenne circuit of systeemsoftware voor WiFi en GSM is. Met de onbetrouwbare USB durf ik flashen niet aan, dat doen we maar als het USB circuit binnen is en vervangen. Ik draai straks een backup van de bestanden die bewaard moeten blijven en dan zal ik eens een reset naar fabriekssoftware doen. Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedewenl
De reset naar fabriekssoftware levert weer een hele kale JiaYu in allerlei Chinese instellingen op, met allerlei apps in het Chinees. Pfffff, een nieuwe ROM flashen is bijna noodzaak, hoewel de telefoon opnieuw configureren ook kan. Tenslotte heb ik dat anderhalf jaar geleden ook allemaal eens gedaan en kwam er een keurige van bloatware en Chinese apps ontdane Android package onder vandaan. Maar waar ik echt van baal is dat ook met de fabrieks software de WiFi en GSM ontvangst het niet meer doen. Toch hardware problemen lijkt het :-( Maar weer verder puzzelen of daar een apart circuit voor te koop is, of dat het moederbordje in zijn geheel vervangen zou moeten worden. In dat laatste geval weet ik nog niet zeker wat ik ga doen. Vervanging van de telefoon ligt dan meer voor de hand. Mijn zoon kijkt de laatste tijd ook wel erg begerig naar mijn OnePlus One :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay99
pedewenl schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 09:34:
De reset naar fabriekssoftware levert weer een hele kale JiaYu in allerlei Chinese instellingen op, met allerlei apps in het Chinees. Pfffff, een nieuwe ROM flashen is

. Vervanging van de telefoon ligt dan meer voor de hand. Mijn zoon kijkt de laatste tijd ook wel erg begerig naar mijn OnePlus One :D
Pech. Lijkt idd hw probleem. Zou ik niet zelf repareren.

Dat wordt andere phone. Hemaphone? (Zopo) of een van de honderden mooie Chinese dingen?

• royegek
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 14:53
Ik ben nu bijna een week in het bezit van een 4GS met een stock ROM (4.2.2) zonder Chinese apps. Alles werkt als een zonnetje, echter wil de telefoon niet koppelen met mijn Toyota carkit. De koppeling lijkt goed te gaan totdat ik de functie telefoon wil activeren. Op dat moment vliegt de bluetooth verbinding er weer uit. Zijn er mensen die dit probleem kennen en misschien een oplossing weten? Alvast bedankt!

• humptydumpty
@royegek

Wel eens wat over gelezen. Volgens mij was de oorzaak de mtk chip die in het toestel zit.
Dit stond ergens in het tweakers forum en ik dacht in het "onbekende chinese smartphones" topic.
(Het kwam er op neer dat niet iedereen er last van had en dat je maar beter een andere auto of anders een andere telefoon met quaalcom chip kan kopen.)

Succes.

• humptydumpty
@..Christiaan..

Bedankt voor je reactie. Zit alleen met het idee dat ik dan straks weer een patch van TF moet gebruiken om weer terug te gaan naar de oude touchscreen drivers. Anders past de oude rom er niet meer op.
Daarom had je touch problemen met de TF rom. Bij het overstappen naar de officiële kitkat rom (of de roms die daarop zijn gebaseerd, oa chilapos) krijg je andere drivers voor je scherm. De 4.2.2 en de kitkat van TF gebruiken de oude drivers en die roms werken niet met de nieuwe drivers.
leuk_he schreef op zondag 23 november 2014 @ 22:23:
[...]

De eerste keer dat je naar kitkat gaat (.b.v. chilapos hierboven is kitkat, maar draai ik niet zelf) verlies je je nvram, (emei nummer invalid). dus zorg dat je een goede backup hebt.
Dank voor je advies! Backup doe ik zeker.
Wil wel graag kitkat maar heb liever een lange accutijd en werkende gps.
Graag ook een schone rom en een westers toetsenbord. Zit dat op die Poolse rom?

Groet,
HD

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:52
Dekay99 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 14:57:
;) de Chinese bluetooth GPS ding is binnen zo met een buiten checken of die wel een goede, stabiele en snelle ontvangst geeft. En ingress speelbaar is. Verslag volgt.

GPS ding doet goed. Prima GPS positie , meteen door.
Maar on t te gebruiken, moet je allow fake locations aan zetten. En dat mag van ingresss niet.
Helaas dus voor t spel.
Prima voor routeplanner e.d.
Kun je zeggen welke GPS antenne je hebt gekocht? Ik word gek van interne antenne!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay99
vortexnl1982 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 23:42:
[...]

Kun je zeggen welke GPS antenne je hebt gekocht? Ik word gek van interne antenne!
Ja het is de GPS Bluetooth 65C Data Logger geworden (klein zwart ding met drie knopjes voorop en plaatje van sattelliet). Zit ook een mTK chip in :-). Maar die doet het qua GPS wel goed, sneller en constante in verbinding.
Het dataloggen hoeft van mij niet. Het bijgevoegde minidisk doet t in mijn laptop niet eens. Boeien.
Je moet om m t gebruiken de app Buetooth GPS hebben en Fake locations (in developer settings) aan zetten.

Via Aliexpress 29 Dollar
http://www.aliexpress.com/snapshot/6295797897.html

>:)

Dekay99 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-02-2024
Waar ik me erg aan stoor bij dit toestel is de interne opslag. Waarom is die in godsnaam maar 1,5 GB en installeert die apps naar deze plaats? Ik heb bijgevolg dus maar een klein aantal apps waardoor de interne opslag wel bijna vol zit, maar het telefoongeheugen heeft nog 18 GB vrij. Waarom kan die niet gewoon hier naar installeren? Iemand die hier een oplossing voor weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
Iemand enig idee hoe ik mijn standaard locatie kan veranderen naar nl? Hij blijft China aangeven.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2ldj86d.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay99
vdvaxel schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 23:35:
Waar ik me erg aan stoor bij dit toestel is de interne opslag. Waarom is die in godsnaam maar 1,5 GB en installeert die apps naar deze plaats? Ik heb bijgevolg dus maar een klein aantal apps waardoor de interne opslag wel bijna vol zit, maar het telefoongeheugen heeft nog 18 GB vrij. Waarom kan die niet gewoon hier naar installeren? Iemand die hier een oplossing voor weet?
Bij Android 4.4 (chilapos Rom) is in te stellen welk geheugen gebruikt moet worden, onder instellingen/geheugenruimte. Boven aan, eerst mogelijke instelling.

Verder kan je bij apps, bij elke apart nog aangeven op welk geheugen het moet staan.

Er zijn diverse apps in google play die dat ook kunnen (maar die waren er, omdat het anders niet via android zelf kon)

Wil een screenshot uploaden.. Maar dat lijkt niet te kunnen vanaf phone. :(

Succes

[ Voor 9% gewijzigd door Dekay99 op 29-11-2014 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
Dekay99 schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 11:48:
[...]

Bij Android 4.4 (chilapos Rom) is in te stellen welk geheugen gebruikt moet worden, onder instellingen/geheugenruimte. Boven aan, eerst mogelijke instelling.

Verder kan je bij apps, bij elke apart nog aangeven op welk geheugen het moet staan.

Er zijn diverse apps in google play die dat ook kunnen (maar die waren er, omdat het anders niet via android zelf kon)

Wil een screenshot uploaden.. Maar dat lijkt niet te kunnen vanaf phone. :(

Succes
Bij instellingen > opslagruimte heb ik bovenaan ook zo'n optie, maar dat lijkt niets te veranderen...
Er staat 'Voorkeursinstallatielocatie' waar ik kan kiezen tussen 'Interne opslag', 'Telefoongeheugen' en 'Het systeem laten bepalen'. Bij mij staat het op 'Telefoongeheugen' maar dat werkt dus niet zo te zien.
Daaronder is nog een optie 'Standaard schrijfschijf' met als keuzes 'Telefoongeheugen' en 'SD-kaart'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay99
vdvaxel schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 12:21:
[...]

Bij instellingen > opslagruimte heb ik bovenaan ook zo'n optie, maar dat lijkt niets te veranderen...
Er staat 'Voorkeursinstallatielocatie' waar ik kan kiezen tussen 'Interne opslag', 'Telefoongeheugen' en 'Het systeem laten bepalen'. Bij mij staat het op 'Telefoongeheugen' maar dat werkt dus niet zo te zien.
Daaronder is nog een optie 'Standaard schrijfschijf' met als keuzes 'Telefoongeheugen' en 'SD-kaart'.
Dan blijft over om per app (Instellingen/apps/per app ionstellen verplaatsen naar telefoongeheugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vingibson
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-07-2023
Vraagje. Ik gebruik zelf de Jiayu G4S met de Chilapos rom, erg tevreden over. GPS werkt niet goed bij de telefoon, maar dat is bekend.

Ik heb een ander toetsenbord geinstalleerd (swiftkey), want die vind ik prettiger werken. De trilfunctie als ik toetsen in tik werkt bij dat toetsenbord alleen niet. Bij het stocktoetsenbord werkt de haptische feedback wel. Iemand enig idee waar dit aan ligt?\

edit: heb het al opgelost. Lag aan de instellingen van Swiftkey zelf

[ Voor 8% gewijzigd door vingibson op 29-11-2014 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hailfall
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-04-2015
Weet iemand misschien hoe dit komt? Mijn vriend en ik hebben allebei dezelfde G4 (geen mod erover zover ik mij kan herinneren, is wel even tijdje geleden maar allebei wel gerootet) alleen hij schijnt meer Interne geheugen te hebben als ik maar ik beschik daarnaast wel over nog een "Phonestorage" geheugen en hij dan niet.

Ik heb nu best wel problemen met het installeren van Apps.. die kunnen pas geupdate worden als ik cache laat wissen maar als ik het Interne Geheugen had wat mijn vriend heeft dan had ik dit probleem niet.

Dit is een screenshot van de G4 van mijn vriend:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8EAmnof.png

En deze is van mij, ik heb naast de Interne Geheugen en Phone Storage ook nog een SD card.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TT7EqKE.png

Iemand een idee of ik hier iets aan kan doen?

Helaas kan ik er geen mod overzetten omdat mijn USB port een "wakkelcontact" heeft, zit een beetje los en heb dan niet constante verbinding tenzij ik het raar vasttape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
Dekay99 schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 14:00:
[...]

Dan blijft over om per app (Instellingen/apps/per app ionstellen verplaatsen naar telefoongeheugen)
Dat doe ik ook altijd, maar er blijft altijd een deel van de app op de interne opslag staan. Ik heb net als Hailfall maar 1.5 GB interne opslag :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Hailfall schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 20:28:
Weet iemand misschien hoe dit komt? Mijn vriend en ik hebben allebei dezelfde G4 (geen mod erover zover ik mij kan herinneren, is wel even tijdje geleden maar allebei wel gerootet) alleen hij schijnt meer Interne geheugen te hebben als ik maar ik beschik daarnaast wel over nog een "Phonestorage" geheugen en hij dan niet.
Het ligt niet zozeer aan de mod, maar de partities die je erop hebt geflashed. Die kun je los van de mod op je flash geheugen zetten.

ZOek naar modify EBR

Ik heb ook dat gewone geheugen wat groter gemaakt, maar daarmee wis je dus wel alle gebruikers data (niet de system partities) van de telefoon. :o

Je moet de aangepaste EBR er volgens mij altijd met spflash erop zetten , dus als je usb gammel is zou ik het niet doen.

Je kunt beter met link2sd een een sd kaart met 2 partities erin zetten. link2sd kan iets meer verplaatsen naar de SD kaart dan dat android standaard doet. maar dan nog hebben applicaties internal geheugen nodig dat bij jou op is.

[ Voor 6% gewijzigd door leuk_he op 29-11-2014 22:37 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
Vreemd idd.
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/ras0v9.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb geen NL Alert op mijn G4S ontvangen, anderen wel?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
anandus schreef op maandag 01 december 2014 @ 12:30:
Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Phreak
  • Laatst online: 08-12-2021
Hallo,

Natuurlijk nog steeds problemen met de GPS van mijn Jiayu G4S. Momenteel draai ik met de ROM: Chilapos v2.2 G4S-20141113-154404. Het bijzondere aan de GPS in mijn Jiayu is het volgende:
- YGPS binnen Mobile Uncle Tools vindt redelijk snel de verschillende satellieten en krijgt een GPS Fix.
- Schakel ik over naar een GPS based applicatie (bijv. Ingress), lijkt die GPS Fix verloren te gaan ..
- Switch ik weer naar YGPS binnen Mobile Uncle Tools duurt het ff maar krijg ik weer een GPS fix.

Ik vindt het raar dat deze GPS fix na het overschakelen van YGPS naar Ingress verloren lijkt te gaan. Ik heb binnen YGPS verschillende settings geprobeerd zoals: 'Show Location' en 'Run in Backhround' dit lijkt echter niet te helpen.
Is dit probleem herkenbaar? Iemand een oplossing. Helaas ondersteunt Ingress geen externe GPS. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:32
Le_Phreak schreef op maandag 01 december 2014 @ 17:07:
Ik vindt het raar dat deze GPS fix na het overschakelen van YGPS naar Ingress verloren lijkt te gaan. Ik heb binnen YGPS verschillende settings geprobeerd zoals: 'Show Location' en 'Run in Backhround' dit lijkt echter niet te helpen.
Is dit probleem herkenbaar? Iemand een oplossing. Helaas ondersteunt Ingress geen externe GPS. :(
Ik heb sinds vanmorgen dezelfde Chilapos 2.2 ROM (aanrader, buiten het feit dat er nog geen Recovery versie is). Mijn GPS is exact hetzelfde als met alle andere ROMs zover, in mijn geval prima (en jawel, nog steeds met alu strip mod). Tweaks in Engineering mode/YGPS/NTP heb ik de laatste tijd nooit meer uitgevoerd, want dat bleek bij mij sowieso niets it te maken.

GPS aan, dan heb ik <10s een stabiele fix, zowel in GPS test als in Google Maps. Bewegingsrichting (blauwe pijl) in Maps klopt nog steeds geen hout van, maar locatie is prima. :)

Foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.needrom.com/wp-content/uploads/userfiles/2014/alu_fix.JPG

[ Voor 12% gewijzigd door iisworks op 05-12-2014 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
iisworks schreef op maandag 01 december 2014 @ 18:48:
[...]

Ik heb sinds vanmorgen dezelfde Chilapos 2.2 ROM (aanrader, buiten het feit dat er nog geen Recovery versie is). Mijn GPS is exact hetzelfde als met alle andere ROMs zover, in mijn geval prima (en jawel, nog steeds met alu strip mod). Tweaks in Engineering mode/YGPS/NTP heb ik de laatste tijd nooit meer uitgevoerd, want dat bleek bij mij sowieso niets it te maken.

GPS aan, dan heb ik <10s een stabiele fix, zowel in GPS test als in Google Maps. Bewegingsrichting (blauwe pijl) in Maps klopt nog steeds geen hout van, maar locatie is prima. :)
Bedankt voor de tip. Zal deze vanavond testen. Problemen met je IMEI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Phreak
iisworks schreef op maandag 01 december 2014 @ 18:48:
[...]

Ik zou deze Alu Strip Mod fix graag willen uitproberen ... weet echter nog niet exact hoe. Uit je beschrijving kan ik nog niet precies opmaken waar deze ergens geplaatst zou moeten owrden. Een foto''tje stel ik zeer op prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Le_Phreak schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 10:52:
Ik zou deze Alu Strip Mod fix graag willen uitproberen ... weet echter nog niet exact hoe. Uit je beschrijving kan ik nog niet precies opmaken waar deze ergens geplaatst zou moeten owrden. Een foto''tje stel ik zeer op prijs ;)
Ik heb tevergeefs gezocht naar een eenvoudige manier om een foto te uploaden naar een post hier. Zie ik iets over het hoofd? Het zou IMO een slechte zaak zijn als dat niet ondersteund wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
Weet iemand hoe ik mijn standaard locatie kan veranderen naar Nederland??

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/jfggti.png
Dit krijg ik elke keer te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Phreak
iisworks schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 15:03:
[...]

Ik heb tevergeefs gezocht naar een eenvoudige manier om een foto te uploaden naar een post hier. Zie ik iets over het hoofd? Het zou IMO een slechte zaak zijn als dat niet ondersteund wordt...
Hmmm.... Ik denk dat zoals hierboven veelvuldig gebruik wordt gemaakt van http://tinypic.com/ ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Le_Phreak schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 22:25:
[...]

Hmmm.... Ik denk dat zoals hierboven veelvuldig gebruik wordt gemaakt van http://tinypic.com/ ....
offtopic:
Ik denk dat er vooral veel gebruik wordt gemaakt vanhet Tweakers-fotoalbum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

anandus schreef op maandag 01 december 2014 @ 12:30:
Je moet in specifiek cellbroadcast aanzetten, en kanaal 919 toevoegen. Ik heb op mijn vodafoon simkaart 1 nl alert gekregen, en 12 van kpn op mijn 2e simkaart.

Berichten -> Instellingen knop -> Algemeen -> Cell broadcast, -> voor elke actieve simkaart -> Cell broadcast inschakelen + instelingen mobiele uitzending voo... -> kanaal toevoegen -> naam "nl alert"(hoeft niet exact te zijn) + kanaal 919

Verder heb ik vanochtend een virus ofzoiets (chinese apps stonden er opeens bij). Was een goede rede chilapos er op te flashen. Net een paar opties erbij :) en... eindelijk werkt wifi location positioning in ingress :*) :*) :*) moest wel weer het EMEI nummer erin zetten. Deze keer mobileuncle daarvoor gebruikt, aangezien mtkdroidtools vertikte adbd te zien in root. (terwijl adb shell + su wel werkte... :F )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Phreak
leuk_he schreef op woensdag 03 december 2014 @ 23:16:
[...]
en... eindelijk werkt wifi location positioning in ingress :*) :*) :*) moest wel weer het EMEI nummer erin zetten. Deze keer mobileuncle daarvoor gebruikt, aangezien mtkdroidtools vertikte adbd te zien in root. (terwijl adb shell + su wel werkte... :F )
Hoe vergaat het jou Ingress met een Jiayu G4S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Le_Phreak schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:33:
[...]

Hoe vergaat het jou Ingress met een Jiayu G4S?
GPS is slecht. Vaak niet genoeg sattelieten als ik met tools kijk. soms duurt een GPS lock minuten. soms is gps weer heel goed. signaal sterkte is in ieder geval duidelijk minder dan andere telefoons die ik heb gehad. Ben daarom dus blij dat wifi locatie bepaling wel werkt met de rom die ik link mijn vorige post. Voor ingress kun je beter een telefoon kiezen die wel een goede gps test heeft. (en dat is moeilijk te vinden.... :( )

Standby tijd en 3g antenne is juist weer duidelijk beter als mijn vorige telefoons. batterij is ook heel redelijk , met ingress. Ook als GPS en wifi hotspot aanstaat is de standby tijd netjes(relatief...) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik wil ook wel de Chilapos-ROM proberen, nu staat SPAOSP erop.

Maar ik begrijp dat je Chilapos niet zoals andere ROMS installeert? (in recovery->choose zip file->klaar)
En er is iets met de IMEI?
Is er ergens een howto?

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 04-12-2014 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

anandus schreef op donderdag 04 december 2014 @ 19:59:

Maar ik begrijp dat je Chilapos niet zoals andere ROMS installeert? (in recovery->choose zip file->klaar)
En er is iets met de IMEI?
Is er ergens een howto?
1 backup emei nummer via mtkdroidtools en mtkdroid
2 [google=spflash guide mtk]

Als je geen format hoeft te doen ben je je nvram eens kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
Hebben er meer mensen last van dat de SD-kaartjes wel erg snel "slijten"?
Ik had meteen na aanschaf van mijn Jiayu G4 een 32 GB SD-kaartje gekocht en erin gezet en die heeft het amper een jaar uitgehouden. Nu kun je er niets meer op schrijven. Format gaat ook niet meer, etc. en je krijgt daardoor de meest vage errors op je mobiel.
Dus nieuwe gekocht, pak 'm beet een half jaar geleden, en die begint dezelfde kuren te vertonen.
- Schrijven gaat heel traag en soms dus fout.
- Scannen van cache van files duurt nu echt ettelijke minuten.
- Toestel reboot af en toe vast.
Precies dezelfde kuren die ik had voordat dat andere SD-kaartje stuk ging.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay99
TD-er schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 07:33:
Precies dezelfde kuren die ik had voordat dat andere SD-kaartje stuk ging.
Nee....(nog) geen last van gehad. Eigenlijk nog nooit een probleem met een sd kaartje gehad...

Dekay99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay99
Heb net de Chilapos 2.2 over de Chilapos v2 G4S-20141113-154404 gezet (via SP flash tools) en t werkt weer als een trein.

Er zouden enkele verbeteringen in zitten (Andere Root app, Gmail/Weerbericht,...), bij de vorige had ik nergens last van, maar toch weer hoop op snelle GPS :).. Daar valt bij mij geen pijl op te trekken. De ene keer heeft hij in 5 sec GPS de andere keer in 1min30... geen idee waarom. Nu ook weer. Hij doet t dus. Ik vermoed stiekem >:) dat het afhangt van het aantal Chinese satellieten die boven ons hangen :)

Wat opvalt is dat bij deze Flash mijn gebruikers data is blijven staan. Dat is toch mooi.

1. Backup maken van Imei via Mobile UNcle Tools (wel naar externe SD kaart doen). Heb m oveirgens niet nodig gehad.
2. BAckup maken van apps via Titanium Backup (Dit duurt t langst 15min. ik backup eigenlijk alleen de apps)
3 De rom die je hebt gedownload, uitpakken.
4. SPflashtools downloaden en gebruiken = http://www.needrom.com/download/tutorial-mt65xx-flashing/
Daar staat ook de laatste versie. Van Spflashtools. Dat duurt 2 min
5. Weer even mijn GmailAccount gekoppeld.
6. Titanium Backup geïnstalleerd, backup weer teruggezet (15min). En voor mijn mail etc weer even de accounts ingesteld. 5min.

Antutu score blijft rond de 30731 :) 'Excellent how can you be so good!'

[ Voor 3% gewijzigd door Dekay99 op 05-12-2014 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Le_Phreak schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 10:52:
[...]
Heb een foto toegevoegd aan mijn eerdere post (stukje hierboven). Let op dat de locatie van essentieel belang is, net een stukje verschoven en het werkt tegen. Dus eerst ff met een klein plakbandje wat prutsen tot het signaal OK is. Bij mij werkte het het beste als ik hem nét een fractie over de bovenrand vouw. Succes! :)

PS: IMO een groot gemis dat je op een groot forum als dat van Tweakers niet gewoon een simpel fotootje kunt uploaden, maar goed...

PS2: Bij Fotoalbum krijg ik: "Het fotoalbum is enkel toegankelijk voor gebruikers met voldoende karma", dus geen optie...

[ Voor 8% gewijzigd door iisworks op 06-12-2014 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Laatst online: 03-09 09:15
iisworks schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 13:23:
[...]
PS: IMO een groot gemis dat je op een groot forum als dat van Tweakers niet gewoon een simpel fotootje kunt uploaden, maar goed...
offtopic:
Dat kan wel, via het fotoalbum

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

Bij mij is er ook een 16GB kaartje overleden, niets meer mee te doen.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
heeft er iemand deze rom draaien op zijn jiayu g4 ?
http://www.needrom.com/do...nt-page-6/#comment-126004

reacties zijn niet slecht, en ik vind mui wel fijn, hoop alleen dat batterij drain niet meer is dan met stock rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Phreak
iisworks schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 13:23:
[...]

Heb een foto toegevoegd aan mijn eerdere post (stukje hierboven). Let op dat de locatie van essentieel belang is, net een stukje verschoven en het werkt tegen. Dus eerst ff met een klein plakbandje wat prutsen tot het signaal OK is. Bij mij werkte het het beste als ik hem nét een fractie over de bovenrand vouw. Succes! :)
Ben er vanmiddag even mee aan de slag geweest en het zit toch nog knap ingewikkeld in elkaar en ik krijg het signaal niet optimaal. Het lijkt er op dat bepaalde satelliet signalen sterker worden als ik deze mod toe pas maar andere satellietsignalen juist weer zwakker. Ik heb hier toevallig ook een defecte Jiayu G4A liggen. Opvallend hieraan is dat de GPS antenne van de G4A anders in elkaar steekt dan die van de G4S. De antenne van de G4A lijkt het zelfs beter te doen .... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Wel onhandig dat ze de app niet bij naam noemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay99
Bij de jiayu standaarf ROM vindt de virus scanner eset zowiezo een 4tal virus/troyans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-09 15:53
Ik heb 4 jiayu draaien in mijn gezin. Alle vier hebben een chinees SD kaartje. Alle vier draaien zonder problemen. De laatste is trouwens een G4S, ook deze geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay99
Hmm er valt mij nu bij chilapos2.2 op dat ik niet meer beide Sims op data verbinding heb. En als ik aan het bellen ben valt data verbinding uit.
Raar.
Was bij vorige chulapis niet... Iets verkeerd ingesteld?
Dekay99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallywortel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-09-2022
Hallo,

nieuw hier. Ik heb een G4S sinds kort en heb een probleem en hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen

Provider = Mobile Vikings (België)
Android versie = 4.4.2

Probleem: Ik kan met de beste wil van de wereld niet op mobiel internet.

Als ik wifi opzet dan werkt alles naar behoren. Als ik echter thuis weg ben en ik wil op internet dan werkt het gewoonweg niet.

Ik kan in mijn dropdow-menu (of in settings) "data connection" opzetten en dan licht dat ook op (al staat daar nog een blauw icoontje bij) maar dan nog werkt mijn internet niet.
Ook staat in mijn statusbalk altijd '3G' vermeld naast mijn signaalbalkjes.Het maakt niet uit of data en wifi op of afstaan.

Ik heb al wat zitten zoeken op internet en ik heb 2 dingen gevonden waar het misschien kan aan liggen?
1) Mijn APN: bij mijn APN staat reeds 'Base Mobile Internet" en "Base MMS" als ik de SIM in de phone plaars. Ik kan mijn eigen APN aanmaken maar er staat bij geen enkele APN een bullet point, dus ik kan niet selecteren welke APN ik wil gebruiken. Ook kan ik die 2 standaardAPN (Base) niet bekijken, wijzigen of verwijderen.

2) Bij, settings - about phone - status - sim status, staat de parameter "mobile network state" op disconnected en ik kan die niet wijzigen.

Ik ben ten einde raad; als ik mijn SIM in mijn oude GSM steek dan werkt alles perfect, het ligt dus niet aan de provider of aan mijn SIM.

Iemand die raad weet?

(Aan ROM's waag ik me liever niet tenzij er geen andere mogelijkheid is)

[ Voor 2% gewijzigd door wallywortel op 10-12-2014 01:34 . Reden: aanvullende info ]

• vingibson
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-07-2023
Volgens mij moet je je APN handmatig instellen. Als je het op zoekt bij google moet dat lukken.

voor de mobile viking belgie zijn het de volgende gegevens

(https://mobilevikings.be/nl/account/configuration-settings/)

voer de volgende stappen uit op je telefoon:

1 instellingen
2 draadloos en netwerken
3 mobiele netwerken
4 namen toegangspunten
5 kies de sim waar je het internet op wil gebruiken
6 als het goed is zie je nu een overzicht van je huidige instellingen. klik op je optieknop op je telefoon en kies voor 'nieuwe APN'.
7 voer hier de gegevens in vanuit de URL die hierboven staat. (APN = web.be / gebruikersnaam = web / wachtwoord = web). Belangrijk, vergeet de nieuwe APN instellingen niet te bewaren ;-)

Hoop dat het je zo lukt!

[ Voor 4% gewijzigd door vingibson op 11-12-2014 00:11 ]

• vortexnl1982
Ik ben klaar met de GPS van dat ding. Geef hem aan mijn moeder en ga zelf voor de opo!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
vingibson schreef op donderdag 11 december 2014 @ 00:10:
7 voer hier de gegevens in vanuit de URL die hierboven staat. (APN = web.be / gebruikersnaam = web / wachtwoord = web). Belangrijk, vergeet de nieuwe APN instellingen niet te bewaren ;-)
^ Dat inderdaad.
Base is niet de provider, MV is het. (MV gebruikt wel het net van Base, maar de instellingen zijn dus anders).
Gebruik hier zelf ook MV op een Jiayu G4 zonder problemen.

Klik: .joeri. !

• wallywortel
vingibson schreef op donderdag 11 december 2014 @ 00:10:
Volgens mij moet je je APN handmatig instellen. Als je het op zoekt bij google moet dat lukken.

voor de mobile viking belgie zijn het de volgende gegevens

(https://mobilevikings.be/nl/account/configuration-settings/)

voer de volgende stappen uit op je telefoon:

1 instellingen
2 draadloos en netwerken
3 mobiele netwerken
4 namen toegangspunten
5 kies de sim waar je het internet op wil gebruiken
6 als het goed is zie je nu een overzicht van je huidige instellingen. klik op je optieknop op je telefoon en kies voor 'nieuwe APN'.

Hoop dat het je zo lukt!
Hallo, al bedankt

Ik heb dit reeds gedaan.
De MV APN staat er dan wel tussen maar naast die APNs kan ik niet selecteren welke ik wil gebruiken (ik heb geen 'bolletje' dat ik kan selecteren), ik vermoed dus dat hij die van BASE gebruikt maar die kan ik niet verwijderen.
Enig idee hoe ik een APN kan verwijderen? als ik bij de APN's op de optieknop druk krijg ik enkel 'nieuwe APN toevoegen' en 'standaardinstellingen terugzetten'

• bangsat
wallywortel schreef op donderdag 11 december 2014 @ 03:33:
[...]

Hallo, al bedankt

Ik heb dit reeds gedaan.
De MV APN staat er dan wel tussen maar naast die APNs kan ik niet selecteren welke ik wil gebruiken (ik heb geen 'bolletje' dat ik kan selecteren), ik vermoed dus dat hij die van BASE gebruikt maar die kan ik niet verwijderen.
Enig idee hoe ik een APN kan verwijderen? als ik bij de APN's op de optieknop druk krijg ik enkel 'nieuwe APN toevoegen' en 'standaardinstellingen terugzetten'
Heb je een custom rom?

Het klinkt alsof je imei nummer niet gekoppeld is aan de sims.

Kijk met mobile uncle tools is in

- Engineer mode (MTK)
- Connectivity
- CDS Information
- Radio Information
- Phone 1

Leeg imei nummer?

[ Voor 10% gewijzigd door bangsat op 11-12-2014 08:47 ]

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
wallywortel schreef op donderdag 11 december 2014 @ 03:33:
[...]

Hallo, al bedankt

Ik heb dit reeds gedaan.
Tap even op die Base-apn; en dan 'opties' waar je 'weggooien' kan selecteren.
Dan is ie wel verplicht om de MV apn te gebruiken lijkt me...

Bij mezelf heb ik ook geen selectiebolletje bij de MMS apn, maar ik gebruik mms toch niet dus ondervindt hier ook geen problemen mee. Ik kan echter wel kiezen tussen Base of MV.

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallywortel
bangsat schreef op donderdag 11 december 2014 @ 08:38:
[...]

Heb je een custom rom?

Het klinkt alsof je imei nummer niet gekoppeld is aan de sims.

Kijk met mobile uncle tools is in

- Engineer mode (MTK)
- Connectivity
- CDS Information
- Radio Information
- Phone 1

Leeg imei nummer?
neen, het IMEI nummer staat ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallywortel
.joeri. schreef op donderdag 11 december 2014 @ 11:02:
[...]

Tap even op die Base-apn; en dan 'opties' waar je 'weggooien' kan selecteren.
Dan is ie wel verplicht om de MV apn te gebruiken lijkt me...

Bij mezelf heb ik ook geen selectiebolletje bij de MMS apn, maar ik gebruik mms toch niet dus ondervindt hier ook geen problemen mee. Ik kan echter wel kiezen tussen Base of MV.
tappen of longpressen brengt geen menuutje. het doet gewoon niets....

Ik moet denk ik gewoon die APN kunnen wissen en dan zal het lukken ommobiel internet te krijgen...
Indien iemand een goede tutorial en custom rom weet mag men die geven.
Ik weet wel niets van rooten etc. ik heb het 1x geprobeerd met die teamforce rom en ben in een bootloop terecht gekomen :( dus graag een stap voor stap guide

bedankt

[ Voor 25% gewijzigd door wallywortel op 12-12-2014 04:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Na een paar maanden gebruik moet ik concluderen dat de G4S mijn beste smartphone tot nu toe is, en dat voor EUR150! Hoewel de bouwkwaliteit net wat minder is dan de duurdere galaxy S4 die ik had, bevalt hij al met al een stuk beter. Hij is merkbaar vlotter, de Mediatek CPU is zuiniger, en voor wat ik ermee doe werkt alles probleemloos (minpuntje: wat zwakkere GPS). De dikke accu compenseert het gemis van een Full HD Amoled scherm voor mij ruimschoots. Het 4.7" G4S scherm is weliswaar wat kleiner en "slechts" 720p, maar ook véél helderder (en toch erg zuinig) en voor dagelijks gebruik absoluut toereikend.

De laatste Chilapos 2.2 voor G4S bevalt uitstekend:
http://www.needrom.com/download/chilapos-rom-2/

Zeer energiezuinig en tot zover geen enkel issue mee gehad. Ik haal ruim 4 dagen op een acculading met 3G aan (data 's nachts 8 uur uit), regelmatig wifi en ca. 3u schermtijd. Dat is me met geen enkele andere smartphone ooit gelukt (op de S4 haalde ik met moeite de helft)!

Kortom: G4S blijft een aanrader, zeker qua prijs/kwaliteit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 16:50

..Christiaan..

..zwll..

Als ik bel of gebeld word, dan is de foto van het contact dat belt enorm ingezoomd. Kan ik dat ook naar verhouding uitzoomen?

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relativity
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-08 22:03
Iemand hier misschien een idee waarom mijn gps het niet meer doet?

Op oudere versies deed hij het altijd. Ook vrij vlot, maar nu sinds de customs roms niks meer. Ik draai de custom mg rom en hij maakt helemaal geen verbinding meer :/

Zou het aan de rom liggen?

Iemand trouwens al de Jiayu s3 gezien?
Afbeeldingslocatie: http://www.jiayu-store.com/media/catalog/product/cache/1/image/350x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/j/i/jiayu_s3_2.jpg Jiayu S3 4G 5.5 Inch MT6752 Octa Core RAM 3GB 1080P Screen Dual SIM 4G LTE Mobile Phone

Het mooiste is de prijs: 169 USD :D

[ Voor 45% gewijzigd door relativity op 15-12-2014 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
relativity schreef op maandag 15 december 2014 @ 14:31:
Iemand hier misschien een idee waarom mijn gps het niet meer doet?
Op oudere versies deed hij het altijd. Ook vrij vlot, maar nu sinds de customs roms niks meer. Ik draai de custom mg rom en hij maakt helemaal geen verbinding meer :/
1. Turn GPS off on your phone.
2. Open Root Explorer and find the mtkgps.dat file in /data or /data/misc
3. Delete mtkgps.dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relativity
iisworks schreef op maandag 15 december 2014 @ 18:04:
[...]

1. Turn GPS off on your phone.
2. Open Root Explorer and find the mtkgps.dat file in /data or /data/misc
3. Delete mtkgps.dat
Bedankt maar dat heb ik al geprobeerd :( Heb ook al verschillende tweaks geprobeerd bij gps.conf, maar hij wil op geen enkele manier verbinding maken met de satellieten. Ik word er een beetje moedeloos van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
relativity schreef op maandag 15 december 2014 @ 18:27:
[...]
Bedankt maar dat heb ik al geprobeerd :( Heb ook al verschillende tweaks geprobeerd bij gps.conf, maar hij wil op geen enkele manier verbinding maken met de satellieten. Ik word er een beetje moedeloos van.
Met gps.conf tweaks heb ik nog nooit iets buiten een placebo-effect kunnen bewerkstelligen idd. ;)

Je zou een Factory Reset kunnen doen, of een kale (stock) ROM erop kunnen zetten om te kijken of-ie hardwarematig überhaupt nog wat doet (tip: Chilapos 2.2)? Of had je dat ook al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relativity
iisworks schreef op maandag 15 december 2014 @ 18:44:
[...]

Met gps.conf tweaks heb ik nog nooit iets buiten een placebo-effect kunnen bewerkstelligen idd. ;)

Je zou een Factory Reset kunnen doen, of een kale (stock) ROM erop kunnen zetten om te kijken of-ie hardwarematig überhaupt nog wat doet (tip: Chilapos 2.2)? Of had je dat ook al geprobeerd?
Chilapos ga ik eens proberen ja. Hoor dat de mensen vrij tevreden zijn over die rom. Alleen is die niet deodexed ofwel? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
relativity schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 15:33:
[...]

Chilapos ga ik eens proberen ja. Hoor dat de mensen vrij tevreden zijn over die rom. Alleen is die niet deodexed ofwel? :9
Ik gebruik de custom mg ROM. Deze vind ik persoonlijk beter dan de chillapos, welke ik ook heb getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relativity
bangsat schreef op woensdag 17 december 2014 @ 14:59:
[...]

Ik gebruik de custom mg ROM. Deze vind ik persoonlijk beter dan de chillapos, welke ik ook heb getest.
DIe gebruik ik zelf ook. Erg tevreden over, maar ik heb totaal geen gps-signaal? Hoe zit dat bij jou? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
relativity schreef op woensdag 17 december 2014 @ 15:05:
[...]

DIe gebruik ik zelf ook. Erg tevreden over, maar ik heb totaal geen gps-signaal? Hoe zit dat bij jou? :P
Had ik ook niet. Ik ging van chillapos naar custom mg en GPS was compleet weg. Geen icoon, niks. Toen heb ik de 4.4 van polen (officiële) terug geflashed. Daarna weer de custom mg en GPS is terug.

Maar GPS is soieso erg slecht bij mijn g4s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relativity
bangsat schreef op woensdag 17 december 2014 @ 15:10:
[...]

Had ik ook niet. Ik ging van chillapos naar custom mg en GPS was compleet weg. Geen icoon, niks. Toen heb ik de 4.4 van polen (officiële) terug geflashed. Daarna weer de custom mg en GPS is terug.

Maar GPS is soieso erg slecht bij mijn g4s
Officeele van polen terug geflashed?

Mijn GPS deed het eerst uitstekend :( had maar een paar meter afwijking en binnen luttele seconden een fix.

Je bedoelt http://jiayupolska.pl/jiayu-download-g4s-rom.html ?
Die eerst flashen en dan custom mg?

Als ik gps op deze rom weer werkend zou krijgen zou dat formidabel zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
relativity schreef op woensdag 17 december 2014 @ 16:36:
[...]

Officeele van polen terug geflashed?

Mijn GPS deed het eerst uitstekend :( had maar een paar meter afwijking en binnen luttele seconden een fix.

Je bedoelt http://jiayupolska.pl/jiayu-download-g4s-rom.html ?
Die eerst flashen en dan custom mg?

Als ik gps op deze rom weer werkend zou krijgen zou dat formidabel zijn :D
Klopt. Die ROM inderdaad. Maak wel een backup van je imei. Deze was ik kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relativity
bangsat schreef op woensdag 17 december 2014 @ 16:41:
[...]

Klopt. Die ROM inderdaad. Maak wel een backup van je imei. Deze was ik kwijt.
Dat sowieso :P dat is me al een keer eerder gebeurd :P
Bedankt voor je advies. Ga het dadelijk eens uitproberen.

Moet ik met sp flash tools full upgrade of download doen? :9

[ Voor 10% gewijzigd door relativity op 17-12-2014 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
relativity schreef op woensdag 17 december 2014 @ 16:46:
[...]

Dat sowieso :P dat is me al een keer eerder gebeurd :P
Bedankt voor je advies. Ga het dadelijk eens uitproberen.

Moet ik met sp flash tools full upgrade of download doen? :9
Ik heb met SP flash eerst de Poolse met full flash gedaan. Daarna met recovery de mg custom erover. Well met de wipe zoals beschreven bij de rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relativity
bangsat schreef op woensdag 17 december 2014 @ 19:17:
[...]

Ik heb met SP flash eerst de Poolse met full flash gedaan. Daarna met recovery de mg custom erover. Well met de wipe zoals beschreven bij de rom
Ok thanks.

En daarna niks meer aangepast aan de gps.conf etc?
Wel vreemd dat het het zo wel zou doen, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
relativity schreef op woensdag 17 december 2014 @ 19:22:
[...]

Ok thanks.

En daarna niks meer aangepast aan de gps.conf etc?
Wel vreemd dat het het zo wel zou doen, niet?
Daarna niks meer met de GPS gedaan. Ja vreemd ja. Las op een Duits forum dat het met het modem te maken heeft.

• wallywortel
Kan iemand hier eens een stap voor stap guide linken om een rom op mijn G4S te zetten? ik heb dat nog nooit gedaan dus heb geen enkel idee wat ik moet bijhouden (gegevens op mijn gsm ala sms zijn niet belangrijk) en welke programma's ik moet runnen.

alvast bedankt, zonder rom is mijn GSM onbruikbaar

• relativity
wallywortel schreef op donderdag 18 december 2014 @ 00:32:
Kan iemand hier eens een stap voor stap guide linken om een rom op mijn G4S te zetten? ik heb dat nog nooit gedaan dus heb geen enkel idee wat ik moet bijhouden (gegevens op mijn gsm ala sms zijn niet belangrijk) en welke programma's ik moet runnen.

alvast bedankt, zonder rom is mijn GSM onbruikbaar
met custom recovery:
1) activeer root
2) download custom recovery (www.needromd)
3) install mobile uncle tools (play store)
-> Imei backuppen: Imei backup/restore
-> recovery update
*) backup alles met titanium backup
4) download flashable zip rom (www.needrom)
*) zet alles terug met titanium backup
5) gimme some love

met sp flash tools:
1) download sp flash tools + drivers (jiayu.es of needrom.com)
2) installeer drivers
3) sluit telefoon af en haal de batterij uit de telefoon
4) sluit telefoon aan (met originele kabel)
5) selecteer rom bij sp flash tool
6) firmware upgrade
7) gimme some love

:9

[ Voor 6% gewijzigd door relativity op 18-12-2014 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Heeft iemand ook het probleem dat zijn camera flash en microfoon van de camera niet meer werkt? Als ik de torch app opstart heb ik geen flash. Bij het opnemen van een filmpje heb ik geen geluid meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:03
Vandaag mijn G4S helaas gesloopt.De ear-speaker was plotseling niet meer 100% waardoor ik de andere kant van de lijn maar matig kon verstaan. Daarom het apparaat voorzichtig open gemaakt, dit om uit te vinden of dit onderdeel goed valt te vervangen. Reserve onderdelen zijn namelijk goed op internet te vinden. Helaas bij deze actie het kabeltje naar de aan/uitknop gesloopt :-(

Enorm jammer op veel punten beviel hij beter als mijn nexus 5:
- duosim
- Accu gaat echt 2x zo lang mee
- minisdcart slot

Maar helaas dus wel iets minder degelijk. Tot mijn onbezonnen actie echt voorzichtig met het apparaat geweest. Is er nog interesse in dit wrak voor onderdelen? De accu bewaar ik, maar als er animo is laat maar horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Valt dat kabeltje niet terug te frotten of solderen? Of een klein dun draadje zelf fabriceren? Of een stukje soldeertin er gewoon tussen of op kwakken? Of een (stukje van een) pootje van een R of een C?

Ik bedoel, "hoe" gesloopt is het kabeltje?

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:03
Kabeltje is losgescheurt van het pcb. Het is echt poppenspul, daar kan ik met mijn soldeerskills echt niks van maken. De telefoon werkte prima, maar is wat mij betreft niet echt geschikt om zelf echt aan te sleutelen (hardwarematig dan). Ik ben best voorzichtig geweest, youtube tutorial gebruikt, maar het in echt allemaal erg fijn spul. Weer een les wijzer, en een illusie armer :/

Ik har er gewoon met mijn tengels af moeten blijven. Dus aan iedereen die hem nog open wil maken. Kijk uit en ben voorzichtig of bezint eer ge begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE
  • Laatst online: 12-09 11:35

ArCadE

No banana available

@lithoijen,

ik zou graag de externe lader overnemen. De mijne is kapot... ;-(

Ik heb je een pb gestuurd.

[ Voor 15% gewijzigd door ArCadE op 23-12-2014 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:47
vortexnl1982 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 00:09:
Heeft iemand ook het probleem dat zijn camera flash en microfoon van de camera niet meer werkt? Als ik de torch app opstart heb ik geen flash. Bij het opnemen van een filmpje heb ik geen geluid meer...
flash probleem heb ik ook, microfoon weet ik zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallywortel
relativity schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:30:
[...]

met custom recovery:
1) activeer root
2) download custom recovery (www.needromd)
3) install mobile uncle tools (play store)
-> Imei backuppen: Imei backup/restore
-> recovery update
*) backup alles met titanium backup
4) download flashable zip rom (www.needrom)
*) zet alles terug met titanium backup
5) gimme some love

met sp flash tools:
1) download sp flash tools + drivers (jiayu.es of needrom.com)
2) installeer drivers
3) sluit telefoon af en haal de batterij uit de telefoon
4) sluit telefoon aan (met originele kabel)
5) selecteer rom bij sp flash tool
6) firmware upgrade
7) gimme some love

:9
Laat ik de eerste optie nemen.(custom rec is gewoon een manier veronderstel ik?)

1) Hoe activeer ik root?
2) zijn er verschillende custom recovery te kiezen? indien ja, welke kies ik?
3) titanium backup is dat een playstore app? is daar dan een optie 'alles back-uppen?'en waar sla ik die backup dan op?
4) zelde vraag als bij 2
en wat moet ik doen met die zip?
En dan is er een optie in TB 'zet alles terug?'
5) Some big love is already coming your way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-09 15:53
Ik heb een los aan/uit knopje besteld, deze: power button

Zelf erop gesoldeerd met een bout welke ik iets had verkleind op de slijpsteen. G4B werk nu weer als een trein.
lithoijen schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 22:29:
Vandaag mijn G4S helaas gesloopt.De ear-speaker was plotseling niet meer 100% waardoor ik de andere kant van de lijn maar matig kon verstaan. Daarom het apparaat voorzichtig open gemaakt, dit om uit te vinden of dit onderdeel goed valt te vervangen. Reserve onderdelen zijn namelijk goed op internet te vinden. Helaas bij deze actie het kabeltje naar de aan/uitknop gesloopt :-(

Enorm jammer op veel punten beviel hij beter als mijn nexus 5:
- duosim
- Accu gaat echt 2x zo lang mee
- minisdcart slot

Maar helaas dus wel iets minder degelijk. Tot mijn onbezonnen actie echt voorzichtig met het apparaat geweest. Is er nog interesse in dit wrak voor onderdelen? De accu bewaar ik, maar als er animo is laat maar horen.
Pagina: 1 ... 40 ... 43 Laatste

Let op:
Discussies over winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken horen hier *niet* thuis.
[Jiayu G4] Levertijden en prijzen