Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zondernaam
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-12-2024
Dekay99 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 21:01:
[...]

Heb je onder instellingen, beveiliging, superuser gekeken? Dat is de optie die rooten mogelijk maak.

Dekay99!
Daniel
8)7
Heb ik niet gedaan. Wel net gecontroleerd en de optie stond niet aan. Morgen nog even opnieuw proberen.
Bedankt voor de tip alvast !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zondernaam
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-12-2024
Dekay99 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 21:01:
[...]

Heb je onder instellingen, beveiliging, superuser gekeken? Dat is de optie die rooten mogelijk maak.

Dekay99!
Dat was dus idd de oplossing. Bij het inschakelen kreeg ik meteen de root.
In de vorige versie dit nooit eerder gezien _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Ik heb een paar weken terug mijn Galaxy S4 ingeruild voor een G4S. Een (2e hands) Galaxy S5 overwogen, maar dat model werd me net te groot. Als ik nu voor een merk zou moeten gaan zou het de 4.6" Sony Z3 Compact worden.

Ik ben een lichte gebruiker: normaal alleen Data aan (2G only), Google sync aan, mail/weer push, dagelijks <1u browsen (wifi), half uurtje bellen, soms gps, geen BT.

Voordelen
- Prima prijs/kwaliteit
- Snelheid: Prima: G4S voelt sneller dan SGS4 (zelfs zonder TouchWiz).
- Behuizing: dikker maar compacter, iets zwaarder, iets mindere afwerking. Al met al prima.
- Scherm: prima qua formaat, betere helderheid, 720p resolutie prima op dit formaat, zwart is meer grijs maar dat stoort me niet (meeste gebruik bij lichte achtergrond)
- Accuduur: Uitstekend! Bij licht gebruik: met SGS4 haalde ik max. 2.5 dagen en 1.5u schermtijd. Met G4S gisteren op 4 dagen met 3u schermtijd, voor mij ongekend!

Nadelen
- Camera: fotokwaliteit is iets minder dan ik had gehoopt.
- GPS is minder maar valt niet heel erg tegen (was me bekend + met alu folie wat verbeterd). Kompas vrijwel onbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:47
Ik heb een G4s en kan sinds kort opeens geen SMS meer ontvangen, meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-09 15:53
Camera is identiek en maakt zelfde schitterend mooie foto's. Ik heb de rom gelaten zo die is en ik zie echt geen chinese apps. Ook geen baidu, of andere bookmarks ed. bestel ook een voor mezelf denk ik. Gewoon een heel leuk toestel voor erg weinig centen.
Vlizzjeffrey schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 23:31:
[...]

ik heb ook een g4s besteld vorige week bij pandawill voor 148 euro, ik vraag me af, is de camera van de g4s precies hetzelfde als die in de g4, of zijn er verbeteringen aangepast?

ik heb zelf al een '' normale'' g4 en ik vind dat die al mooie fotos maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wetzel
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-08-2024
henkb123 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:45:
Camera is identiek en maakt zelfde schitterend mooie foto's. Ik heb de rom gelaten zo die is en ik zie echt geen chinese apps. Ook geen baidu, of andere bookmarks ed. bestel ook een voor mezelf denk ik. Gewoon een heel leuk toestel voor erg weinig centen.

[...]
Henk waar heb je jouw toestel besteld? Dus zonder die Chinese apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
veertje schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:11:
Ik heb een G4s en kan sinds kort opeens geen SMS meer ontvangen, meer mensen dit probleem?
Loop de instellingen van je netwerk/provider eens na.
Meestal wanneer de provider dingen aanpast, wordt je toestel automatisch bijgewerkt. Echter de provider herkent de Jiayu niet, dus moet je dat zelf doen.
En een reboot wil hier ook wel eens helpen als ik geen SMS kan verzenden.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 16:50

..Christiaan..

..zwll..

Ik wil KitKat graag flashen op mijn Jiayu g4s. Welke versie en welke handleiding kan ik het beste gebruiken?

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Via Aliexpress besteld. http://www.aliexpress.com...id-4-2-2G/1473903419.html

I gewoon standaard Android 4.2.2 zo te zien, zie geen chinese apps zoals ik wel op mijn eerdere G4A had. Taal is ook direct in het Engels dus geen gepruts in het chinees.

Ook zeer goede communicatie met Mark (seller)

GSM is echt heel goed voor de doorsnee gebruiker. Snel, goede stabiele android, ook al is het niet KitKat. Schijnt nu ook een tempered glass folie voor te krijgen te zijn. Heb daar reviews van gezien op Youtube. GPS heb ik niet kunnen testen want mijn kennis wilde uiteraard zo snel mogelijk zijn toestelletje hebben. Be wel benieuwd of dat zilverfolie echt helpt. Zou ook wel blij zijn met een klein voorbeeldfotootje als het echt een verschil maakt.
Wetzel schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 08:03:
[...]

[ Voor 32% gewijzigd door henkb123 op 28-10-2014 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-02 09:45
..Christiaan.. schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 19:56:
Ik wil KitKat graag flashen op mijn Jiayu g4s. Welke versie en welke handleiding kan ik het beste gebruiken?
Veel mensen gaan voor de team force ROM
In heb nu zelf de chalapos ROM, werkt als been trein.
(De standaard ROM is overigens ook niet slecht)

Handleiding.. Tja bij de ROM op needrom.COM staat een kort stappen plan. Er zijn in dit forum (inleidende pagina van dit topic staan links voor gebruik van spflash tools) ik heb bij deze Phone alleen met stock recovery en spflashtool gewerkt.
Succes

[ Voor 4% gewijzigd door Dekay99 op 29-10-2014 09:15 . Reden: correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Dank voor je antwoord. Ik zie dat jouw toetsenbord 'phone' ook verandert in 'iPhone' :).

Ik lees nogal wat mensen die problemen met de sd kaart krijgen. Hoe groot is dat risico en is het weer te herstellen?

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
Ik heb de 1e versie van de jiayu. Ik heb ooit een keer de agenda er afgegooid denk ik.... Iemand enig idee hoe ik er weer een agenda op krijg.
Met een app werkt niet, want dan wil die steeds synchen met een agenda uit het toestel...
Hellup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Sinds mei heb ik een Jiayu G4C. Nu heb ik echt nul verstand van telefoons dus vraag ik hier jullie hulp. Sinds een week werkt een balk midden op het touchscreen niet meer. Nu heb ik mijn leverancier gevraagd voor hulp maar verrassend genoeg blijft het stil vanuit zijn kant. Sinds vandaag flipt mijn scherm ook af en toe, ik heb geen idee waar dit aan ligt. Ik heb hem al gereboot naar fabrieksinstellingen, zonder succes helaas, maar verder weet een leek als ik niet zo goed wat ze moet doen. Ligt dit aan de software? Zo ja, wat moet ik doen?

Alvast dank voor jullie hulp!

Ps. De telefoon wordt nu niet meer verkocht geloof ik. Dit zijn de specs: Jiayu G4C Mobile Phone is Jiayu G4 Upgrade Version,Jiayu G4C pre-installed with Android 4.2 OS,with Quad Core MTK6589T 1.5GHZ,RAM 1GB and ROM 4GB,4.7 Inch LG IPS Screen,3.0M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

@jernij
Ik begrijp niet precies wat je bedoelt, want iedere agenda app werkt op onze G4B toch?
De agenda app op de eerste phones heet "ToDo" en die is inderdaad niet zomaar te vinden op Play.
Wil je geen Google alternatief gebruiken? Is dat wat je bedoelt?

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedway4
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 17:20
Ik zit te denken om mijn Xiaomi M2S in te wisselen (verkopen) en een Jiayu G4S te kopen, wellicht te ruilen via tweakers. Aangezien ik de mogelijkheid van een geheugenkaart toch wel erg mis. Maar na een hoop te hebben gezocht en gelezen kan ik toch nog wel wat tips gebruiken.

Er is voor zover ik weet nog geen 4.4.4 AOSP roms beschikbaar, wel 4.4.2 AOSP, zijn die volledig stabiel? roms voor te vinden? En deze zijn enkel voor de G4S heb ik begrepen (niet voor de G4C)?
Ik heb geen zin in ColorOS/Miui/Lewa ...

Welke rom raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
HMC schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 17:09:
@jernij
Ik begrijp niet precies wat je bedoelt, want iedere agenda app werkt op onze G4B toch?
De agenda app op de eerste phones heet "ToDo" en die is inderdaad niet zomaar te vinden op Play.
Wil je geen Google alternatief gebruiken? Is dat wat je bedoelt?
Bij mij lijkt geen enkele agenda te werken?
Snap er zelf geen hout van.... Als ik een agenda app installeer, kan ik er vervolgens niks in zetten
Het scherm blijft op laden... staan

Edit, sunrise doet het wel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-09 12:45
Ik heb de Jiayu G4S vandaag mogen ontvangen, weet iemand een goede MIUI rom voor dit toestel? de G4A versie werkt niet op de G4S neem ik aan.

Ik heb dit gevonden,
http://4pda.ru/forum/index.php?showtopic=584914

Maar ik kan vrijwel geen russisch, kunnen lezen dat Bormental de beste rom is? (versie van Борменталь )

Ik wil deze graag downloaden maar kan geen download vinden? :/ Iemand beter russcisch?

[ Voor 53% gewijzigd door supayoshi op 30-10-2014 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay99
Speedway4 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 17:26:
Ik zit te denken om mijn Xiaomi M2S in te wisselen (verkopen) en een Jiayu G4S te kopen, wellicht te ruilen via tweakers. Aangezien ik de mogelijkheid van een geheugenkaart toch wel erg mis. Maar na een hoop te hebben gezocht en gelezen kan ik toch nog wel wat tips gebruiken.

Er is voor zover ik weet nog geen 4.4.4 AOSP roms beschikbaar, wel 4.4.2 AOSP, zijn die volledig stabiel? roms voor te vinden? En deze zijn enkel voor de G4S heb ik begrepen (niet voor de G4C)?
Ik heb geen zin in ColorOS/Miui/Lewa ...

Welke rom raden jullie aan?
Van de 4.4.2 vind ik die Chilapos rom erg goed werken. (Geen chinese apps en andere dingen werken ook goed., ensuper snel). http://www.needrom.com/download/chilapos-rom-2/
geen problemen met wat dan ook gehad. (Ben wel eerst van stock naar stock 4.4.2 gegaan, en dan naar Chilapos). Overigenjs heeft deze ook de Jiayu standaard dingen (themes- die zijn best aardig). Lijkt idd alleen voor G4S (niet voor 4C)
Hij is stabiel (nog geen vastlopers of spontane reboots tijdens bellen gehad, had ik wel bij Stockrom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay99
supayoshi schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 09:55:
Ik heb de Jiayu G4S vandaag mogen ontvangen, weet iemand een goede MIUI rom voor dit toestel? de G4A versie werkt niet op de G4S neem ik aan.

Ik heb dit gevonden,

Maar ik kan vrijwel geen russisch, kunnen lezen dat Bormental de beste rom is? (versie van Борменталь )

Ik wil deze graag downloaden maar kan geen download vinden? :/ Iemand beter russcisch?
Hier staan G4S roms (en ook Miui roms daarvoor). Je kan makkelijk een account aan maken om te kunnen downloaden. http://www.needrom.com/category/jiayu/g4s/

Heb geen ervaring met Miui Roms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedway4
Dekay99 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 19:15:
[...]
Van de 4.4.2 vind ik die Chilapos rom erg goed werken. (Geen chinese apps en andere dingen werken ook goed., ensuper snel). http://www.needrom.com/download/chilapos-rom-2/
geen problemen met wat dan ook gehad. (Ben wel eerst van stock naar stock 4.4.2 gegaan, en dan naar Chilapos). Overigenjs heeft deze ook de Jiayu standaard dingen (themes- die zijn best aardig). Lijkt idd alleen voor G4S (niet voor 4C)
Hij is stabiel (nog geen vastlopers of spontane reboots tijdens bellen gehad, had ik wel bij Stockrom)
Super! Maar is deze rom Vanila Android of niet? Want bij de omschrijving staat dat hij gebasseerd is op de Jiayu stock rom, die rom maakt gebruik van een skin toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedway4
supayoshi schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 09:55:

Ik heb dit gevonden,

Waarom koop je geen Xiaomi dan als je Miui wilt draaien? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay99
Speedway4 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:43:
[...]

Super! Maar is deze rom Vanila Android of niet? Want bij de omschrijving staat dat hij gebasseerd is op de Jiayu stock rom, die rom maakt gebruik van een skin toch?
Is idd jiayu skin ( feitelijk is dat stock en via themes de mogelijkheid tot een 7tal verschillende vormgeving van icons oa default Android maar ook iPhone machtige dingen) ik vind t leuk om af en toe een andere te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-09 23:15
heb mijn jiayu g4s ook binnen, van pandawill, staat vol met chinese apps die er niet af kunt halen.

ik heb een grote fout gemaakt, ik heb root uninstaller gedownload en ik ben begonnen
chinese apps te verwijderen maar blijkbaar zat er een systeem app tussen.

De telefoon starte zodra ik die app verwijderde meteen opnieuw op en na het jiayu logo en de groene animatie blijft die op het jiayu logo staan.

Ik heb geprobeerd om in recovery mode te komen door middel van volume knop en power knop tegelijk indrukken maar dat lukt ook niet.
De telefoon was voor een collega, ik verwijderde de app toen hij hier net was om de telefoon op te halen, hoezo lullig.

[ Voor 74% gewijzigd door Vlizzjeffrey op 31-10-2014 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:52
Iemand nog een oplossing voor het GPS probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Unclemobile? 'Het' GPS probleem?

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Heb dat ook gedaan inderdaad, of het heeft geholpen weet ik niet, maar in de open lucht heb ik tussen de 5 en 60 seconden gps ontvangst. Soms binnen ook wel, maar dan boven beter dan beneden. Hoe het voor de tijd was, weet ik eigenlijk niet (meer).

Onderstaande link werkt trouwens ook wel aardig.

YouTube: Jiayu, Smartphone, GPS FIX G4S&G5S

[ Voor 24% gewijzigd door jernij op 01-11-2014 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
veertje schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:11:
Ook last van gehad, heb toen de app hangouts geinstalleerd en probleem was verholpen. Ik kon trouwens niet meer verzenden en ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Ik denk niet dat ik de gok neem om een andere rom te installeren. Als ik zie wat ik moet doen en wat nu al niet lukt dan ben ik bang dat ik de boel kapot maak.
http://www.needrom.com/download/tutorial-mt65xx-flashing/

Die volg ik om sp flash tools te installeren. De driver kan ik niet installeren. Geen handtekening zegt Windows (8).....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay99
vortexnl1982 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 23:05:
Het GPS probleem krijg ik niet opgelost. Ik speel INgress, heb GPS signaal nodig.. Om dan te zien of de telefoon actioef naar GPS zoekt gebruik ik de App "GPS test". De ene keer duurt t 5 sec (vraag me niet waarom), de andere keer duurt t 1 min 30sec,,, En laatst lukt het gedurende 5 minuten niet.
Heb ook GPS status gebruikt... maar daar kan je niet goed zien hoe ver die is met verkijgen van Fix. Anderzijds helpt ie ook de telefoon om bewust te zoeken naar Sattellieten.

Verder schijn je t signaal te kunnen versterken door wat aluminium of koper over de antenne te plakken.. maar dat heeft bij mij maar beperkt gewrekt.
Dat haalt namelijk niet t probleem weg dat ie om na 1 minuut toch weer vergeet actief naar sattelieten te zoeken. Of je nu 5 punten (op 100) betere ontvangst hebt of niet.

Het actief downloaden van A-Gps informatie... ik heb geen idee of dat nu echt helpt of niet.

De beste oplossing voor goede GPS is een telefoon met een goede gps. OF.. wat ik nu heb gedaan. en Bluetooth GPS bestellen.. (moet m nog ontvangen).

Dekay99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Dekay99 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 14:52:
[...]

Het GPS probleem krijg ik niet opgelost. Ik speel INgress, heb GPS signaal nodig.. Om dan te zien of de telefoon actioef naar GPS zoekt gebruik ik de App "GPS test". De ene keer duurt t 5 sec (vraag me niet waarom), de andere keer duurt t 1 min 30sec,,, En laatst lukt het gedurende 5 minuten niet.
Heb ook GPS status gebruikt... maar daar kan je niet goed zien hoe ver die is met verkijgen van Fix. Anderzijds helpt ie ook de telefoon om bewust te zoeken naar Sattellieten.

Verder schijn je t signaal te kunnen versterken door wat aluminium of koper over de antenne te plakken.. maar dat heeft bij mij maar beperkt gewrekt.
Dat haalt namelijk niet t probleem weg dat ie om na 1 minuut toch weer vergeet actief naar sattelieten te zoeken. Of je nu 5 punten (op 100) betere ontvangst hebt of niet.

Dekay99
Eenmaal een fix, blijft een fix hier.
Gebruik de gps voor runkeeper en/of strava en navfree, werkt prima!

edit: na het volgen van het filmpje op youtube heb ik steeds binnen 20 sec een fix (binnen bij het raam ook) buiten is het vaak al binnen 10 seconden :-)

[ Voor 6% gewijzigd door jernij op 01-11-2014 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedway4
Dekay99 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 16:08:
[...]

Is idd jiayu skin ( feitelijk is dat stock en via themes de mogelijkheid tot een 7tal verschillende vormgeving van icons oa default Android maar ook iPhone machtige dingen) ik vind t leuk om af en toe een andere te doen.
Default Android als in AOSP stijl? Geen gekke switches en geen instellingen ingedeeld in 'standaard' en 'geavanceerd' ?

Ik zag op needrom overigens ook deze rom (Team Force):
http://www.needrom.com/download/spaosp-spanish-aosp/
Spanish AOSP, niet alleen Spaans maar ook gewoon Engels/Nederlands, dus ik denk dat ik daarvoor ga. Maandag neem ik afscheid van mijn Xiaomi, dan komt de Jiayu er voor in de plaats!

Welke recovery gebruiken jullie CWM? Philztouch? TWRP?

Jammer dat er geen 4.4.4 roms zijn nog :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:03
Ik ondek hier net een overwachte feature van de twee G4S hier. Als je gebruik maakt van de GPS (bijvoorbeeld de app GPS Test, maar ik denk niet dat het beperkt blijft tot deze app) en je draait je scherm van landscape naar portret dan verlies je je fix. Dit effect treed consequent op bij twee G4S'en met twee verschillende roms. Zet je de scherm orientatie vast dan treed het effect niet op. Lijkt dus 100% een software issue en geen hardware probleem.

Work around is dus trouwens wel makkelijk, je scherm niet draaien of je orientatie vast zetten gedurende het navigeren. Meer mensen die dit kunnen reproduceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay99
jernij schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 16:32:
[...]

Eenmaal een fix, blijft een fix hier.
Gebruik de gps voor runkeeper en/of strava en navfree, werkt prima!

edit: na het volgen van het filmpje op youtube heb ik steeds binnen 20 sec een fix (binnen bij het raam ook) buiten is het vaak al binnen 10 seconden :-)
OK ik ga t bekijken. Ben benieuwd.
D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedway4
Kan iemand voor mij het volgende even bevestigen:
Klopt het dat beide simkaart sloten 3G ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Gisteren de officiële KitKat via recovery op mijn g4s gezet. Werkt tot nu toe naar behoren. In de Playstore zit een Jiayu app die dit ondersteunt. Erg simpel en zonder gedoe op je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
mijn jiayu start nu zelfs niet meer nadat ik heb geprobeerd via de pc mijn rom te flashen, kom ook niet in recovery, ik vrees dat de telefoon overleden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel36
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-01 11:32
Net geprobeerd om kitkat TF rom op een g4s te krijgen van een vriendin, maar hij blijft haken op het boot logo en start daarna opnieuw op. Nu heb ik gelezen dat dit wel eens voorkomt als er iets is met de recovery software en niet zo zeer de custom rom. Hoe krijg ik de recovery software er opnieuw op?

Frustrerend want bij die van mij lukte het in 1 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds 2,5 maand een Jiayu G4S en was er zeer tevreden over. Sinds een week heb ik echter problemen met de schermontgrendeling. De telefoon reageert hierop zeer traag of zelfs helemaal niet, zodat ik gemiddeld tien keer het de vergrendelingsknop moet indrukken, voordat mijn telefoon daadwerkelijk ontgrendeld wordt. Zijn er meer Jiayu-gebruikers die hier ervaring mee hebben? Hebben jullie tips of trucs?

Jiayu is geimporteerd uit China, dus terugsturen en aanspraak maken op de garantie is niet echt een optie, denk ik..

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Goed nieuws Chrtisiaan. Betreft het die jiayu.es app? Welke rom heb je er op gezet? die je download via de App?

gr Henk
..Christiaan.. schreef op zondag 02 november 2014 @ 09:30:
Gisteren de officiële KitKat via recovery op mijn g4s gezet. Werkt tot nu toe naar behoren. In de Playstore zit een Jiayu app die dit ondersteunt. Erg simpel en zonder gedoe op je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Die ja, Google Play: Jiayu.

Dan zie bij Downloads de CWM Recovery Carliv en de KitKat staan. Eerst recovery en dan de kitkat via de recovery flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Nu online
Ik heb ondertussen al flink wat keren Stock KK & TF 2.0 geïnstalleerd op een aantal G4S-en, maar ik vroeg me af of iemand op de hoogte is van hoe je een "No-Wipe" upgrdade kunt uitvoeren van een ROM, dus met behoud van User data (vanuit flash tools of recovery)?

De meeste custom ROMs voor Samsung devices ondersteunen dit vanuit de flashable ZIP, maar bij de G4S custom ROMS op NeedRom kan ik hier nergens iets over vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel36
Michiel36 schreef op zondag 02 november 2014 @ 17:36:
Net geprobeerd om kitkat TF rom op een g4s te krijgen van een vriendin, maar hij blijft haken op het boot logo en start daarna opnieuw op. Nu heb ik gelezen dat dit wel eens voorkomt als er iets is met de recovery software en niet zo zeer de custom rom. Hoe krijg ik de recovery software er opnieuw op?

Frustrerend want bij die van mij lukte het in 1 keer.
Voor iemand die dit probleem ook heeft. Ik heb denk ik de fout gemaakt door niet eerst kitkat stock erop te zetten, maar meteen te flashen naar KK TF. De oplossing? Met CWM eerst spaanse stock KK erop gezet, toen TWRP, want CWM kreeg ik niet opnieuw geladen, toen met TWRP alsnog KK TF erop gezet _/-\o_ .

Maar nu heb ik een nieuw probleem, los van KK TF, het toetsenbord staat qua touch net iets te hoog. Dus elke letter die je aanklikt, dan reageert de letter eronder, die dus lager staat. Alsof alle aanraaktoetsen naar boven zijn verschoven. Nu weet ik dat je de G sensor kan kalibreren onder scherm instellingen, maar dit lijkt niet te helpen. Iemand anders een oplossing? Dit typt voor geen meter. Overigens ook in landscap modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Nu online
Michiel36 schreef op maandag 03 november 2014 @ 09:11:
[...]
Maar nu heb ik een nieuw probleem, los van KK TF, het toetsenbord staat qua touch net iets te hoog. Dus elke letter die je aanklikt, dan reageert de letter eronder, die dus lager staat. Alsof alle aanraaktoetsen naar boven zijn verschoven. Nu weet ik dat je de G sensor kan kalibreren onder scherm instellingen, maar dit lijkt niet te helpen. Iemand anders een oplossing? Dit typt voor geen meter. Overigens ook in landscap modus.
Dat is het beruchte Touch screen driver issue (zit in nieuwere stock firmwares, geeft issues i.c.m. roms van daarvoor):
http://www.needrom.com/do...atch-for-v3-on-jiayu-g4s/

[ Voor 5% gewijzigd door iisworks op 03-11-2014 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Mark wel even vragen om een eu versie op te sturen. Dan krijg je stock rom en eu adapter etc
Wetzel schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 08:03:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Poeh, ik begin een beetje overzicht kwijt te raken :P

Ik heb nu op mijn G4S stock-ROM "G4S 20140410-165225".
Android 4.2.2
Nu wil ik wel eens iets anders proberen.

Het liefst zo probleemvrij als mogelijk.
Is dit dan de beste methode?
..Christiaan.. schreef op zondag 02 november 2014 @ 21:14:
Die ja, Google Play: Jiayu.

Dan zie bij Downloads de CWM Recovery Carliv en de KitKat staan. Eerst recovery en dan de kitkat via de recovery flashen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Ik werd gek van alle flashtools, afkortingen, drivers en waarschuwingen. Ik ben niet heel handig, maar deze optie werkte voor mij vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Voor mij ook (ook al was-ie in het begin in het Spaans :+ ). Supersimpel :) Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Bij mij ook, maar schakelde vanzelf naar het Nederlands. Fijn dat het werkt. Spread the app for n00bs :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hmm.. Ik ben toch niet zo happy met de laatste officiële ROM voor G4S (die van 1 november)
Hij raakt heel snel leeg (werd vanochtend wakker: Accu leeg) en het lijkt erop dat de SD-kaart niet herkend wordt.

Jammer, verder was ik er wel content mee.

Dan toch maar naar die chipotle-versie kijken (of hoe dat ook heet :P )

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 05-11-2014 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Mijn batterij is ook sneller leeg ja. Was de apps al aan het nalopen welke de oorzaak kon zijn. 'Android systeem' bleek het te zijn. Ik ga ook maar eens op zoek naar een rol. Bij voorkeur via de recovery te flashen. Mijn sd card staat er btw gewoon bij hoor.

[ Voor 3% gewijzigd door ..Christiaan.. op 05-11-2014 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Afgelopen vrijdag een nieuwe accu geplaatst in de oude G4T die steeds random uitviel als deze niet aan de lader zat. Ding heeft het 2 dagen goed gedaan, vervolgens dropt batterij van ~45% naar 12% en mag ik gaan opladen. Na opladen duurt het gewoon weer 2 dagen voordat hetzelfde probleem weer opspeelt.

Zijn die battery drops met calibrarie te fixen? 2 dagen is op zich vrij normaal voor een toestel als deze (mijn G3 deed 1-1,5 dag op 2700mAh), lijkt me puur een uitleesfout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
..Christiaan.. schreef op woensdag 05 november 2014 @ 08:57:
Mijn adresgegevens kaart staat er btw gewoon bij hoor.
Na het uitzetten, fysiek verwijderen van SD, opstarten, uitzetten en SD kaart weer terugdoen doet-ie het bij mij ook. Weird :P

Desalniettemin, ben niet blij met het accugebruik, dus ga even verderkijken naar een andere ROM :)

Edit: Zit nu op SPAOSP, so far is-ie fijn :)

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 05-11-2014 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Is er een rom voor de 4gs die wel goede wifi location heeft? De official kitkat heeft alleen gps (in combinatie met ingress).

Extra antenne eraan solderen (dun draadje van 4 cm ) geeft maar een paar % verbetering. niet echt goed.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
leuk_he schreef op woensdag 05 november 2014 @ 21:08:
Is er een rom voor de 4gs die wel goede wifi location heeft? De official kitkat heeft alleen gps (in combinatie met ingress).

Extra antenne eraan solderen (dun draadje van 4 cm ) geeft maar een paar % verbetering. niet echt goed.
heb binnen 20 sec een fix zonder rom, maar met wat app geknoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Ben blij dat dit werkt voor de 4.4 kitkat. Deed het met mijn G4A ook altijd via de jiayu.es app. Werkte daar feilloos mee.

Thnx Christiaan
..Christiaan.. schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 21:19:
Bij mij ook, maar schakelde vanzelf naar het Nederlands. Fijn dat het werkt. Spread the app for n00bs :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Maar als iemand een andere rom heeft die te flashen is op de telefoon zelf houd ik mij aanbevolen :)

Toevoeging: Gisteren wilde ik C-Locker Pro installeren, maar tijdens de configuratie haperde de telefoon en startte opnieuw op......bootloop als gevolg. Recovery mode werkt niet meer, dus ik zie een eeuwig draaiende Android 4.4 logo....

[ Voor 54% gewijzigd door ..Christiaan.. op 07-11-2014 06:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel36
iisworks schreef op maandag 03 november 2014 @ 09:18:
[...]

Dat is het beruchte Touch screen driver issue (zit in nieuwere stock firmwares, geeft issues i.c.m. roms van daarvoor):
http://www.needrom.com/do...atch-for-v3-on-jiayu-g4s/
Super bedankt! Ik ga het proberen, maar van wat ik lees doe je die patch vanaf KK stock? Of kan ik hem nu ook erop gooien vanaf KK TF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Nu online
Michiel36 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:12:
[...]
Super bedankt! Ik ga het proberen, maar van wat ik lees doe je die patch vanaf KK stock? Of kan ik hem nu ook erop gooien vanaf KK TF?
Volgens mij heb ik hem er toen gewoon achteraf overheen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Yups, ik heb hem ook na het flashen eroverheen gedaan. Recovery, choose zip. Zo gepiept :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

..Christiaan.. schreef op donderdag 06 november 2014 @ 20:53:
Maar als iemand een andere rom heeft die te flashen is op de telefoon zelf houd ik mij aanbevolen :)

Toevoeging: Gisteren wilde ik C-Locker Pro installeren, maar tijdens de configuratie haperde de telefoon en startte opnieuw op......bootloop als gevolg. Recovery mode werkt niet meer, dus ik zie een eeuwig draaiende Android 4.4 logo....
Ten einde raad met flashtool geprobeerd er een nieuwe rom op te flashen (chilapos) maar de telefoon maakt maar kort verbinding met de laptop. Even het geluid van verbinden en dan weer het geluid van afmelden.

Iemand een tip?

Op xda ook draadje gestart: http://forum.xda-develope...icial-kitkat-4-4-t2932210

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Kun je niet gewoon de Chilapos rom op de sd kaart zetten en dan met de jiayu app deze flashen? zou wel erg handig zijn.

Iemand die dat reeds gedaan heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

..Christiaan.. schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 20:52:
[...]

Ten einde raad met flashtool geprobeerd er een nieuwe rom op te flashen (chilapos) maar de telefoon maakt maar kort verbinding met de laptop. Even het geluid van verbinden en dan weer het geluid van afmelden.
Dat is een goed, teken, je preloader op de telefoon werkt nog. Denk dat je de mtk recovery drivers nog goed moet installeren. zoek maar eens naar guides daarvoor.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Ik heb deze net geprobeerd, maar geen resultaat....

http://www.gizmochina.com...ll-cwm-to-you-mtk-device/

Morgen deze tut nog eens volgen, maar meer relevants vind ik niet hierover...

http://www.theandroidhow....covery-sp-flash-tool.html

Ik krijg nu de melding dat het usb apparaat niet meer herkend word en het geluid van connecten blijft maar gaan.......

[ Voor 16% gewijzigd door ..Christiaan.. op 08-11-2014 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wetzel
Nou....ik heb mijn G4S ook ontvangen van Pandawill, binnen 14 dagen zonder bijbetalen en mooi toestel. Maar...ik had vooraf gevraagd om het toestel NIET te rooten en nu blijkt als ik MobileIron wil installeren ivm werk email ik de melding krijg dat niet kan omdat het toestel geroot is. Weet iemand of je het toestel vrij makkelijk kan unrooten en hoe dat in zijn werk gaat? Zijn er bv ook telecomshops die dit voor je kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 19:42
Wetzel schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 16:18:
Nou....ik heb mijn G4S ook ontvangen van Pandawill, binnen 14 dagen zonder bijbetalen en mooi toestel. Maar...ik had vooraf gevraagd om het toestel NIET te rooten en nu blijkt als ik MobileIron wil installeren ivm werk email ik de melding krijg dat niet kan omdat het toestel geroot is. Weet iemand of je het toestel vrij makkelijk kan unrooten en hoe dat in zijn werk gaat? Zijn er bv ook telecomshops die dit voor je kunnen doen?
Elke G4S wordt standaard met root mogelijkheden geleverd. Je moet daarvoor naar de instellingen en dan in beveiliging superuser aan- of uitzetten misschien staat die bij jou al op aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
..Christiaan.. schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 13:31:
Ik heb deze net geprobeerd, maar geen resultaat....

http://www.gizmochina.com...ll-cwm-to-you-mtk-device/

Morgen deze tut nog eens volgen, maar meer relevants vind ik niet hierover...

http://www.theandroidhow....covery-sp-flash-tool.html

Ik krijg nu de melding dat het usb apparaat niet meer herkend word en het geluid van connecten blijft maar gaan.......
je moet zelf de nieuwe drivers installeren, maar als je de telefoon aansluit doet windows(7) dit uit zichzelf, dan moet je snel annuleren klikken voordat die dat doet en dan kan je handmatig zelf de goede drivers installeren.

ik was er uitgekomen door youtube filmpjes.

YouTube: Install MTK6577 VCOM USB Drivers For Mediatek MT6577 Devices On Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wetzel
ADDG schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 18:51:
[...]

Elke G4S wordt standaard met root mogelijkheden geleverd. Je moet daarvoor naar de instellingen en dan in beveiliging superuser aan- of uitzetten misschien staat die bij jou al op aan.
Heb het geprobeerd maar hij blijft zeggen "device state is compromised"

Nog andere oplossingen misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 21:02
Wetzel schreef op zondag 09 november 2014 @ 07:41:
[...]

Heb het geprobeerd maar hij blijft zeggen "device state is compromised"

Nog andere oplossingen misschien ?
Je kan proberen met rootcloaker, werkt met xposed geloof ik. Daarmee kan je per app instellen of die wel of niet op de hoogte mag zijn van je root mogelijkheden. Tijdje geleden dat ik het zelf gebruikt heb, maar het werkte toen perfect (wel voor een andere app, maar het doel was hetzelfde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-07 20:11
vortexnl1982 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 23:05:
Het GPS probleem op de G4s heb ik als volgt opgelost.

Als eerste moet je telefoon geroot zijn.

Download en installeer FasterGPS: Google Play: FasterGPS

Download en installeer mobile uncle tools: Google Play: Mobileuncle MTK Tools

Download en installeer Root explorer: Google Play: Root Explorer
Of elk andere app welke toegang geeft.

Start root explorer en ga naar /data/misc
Hernoem mtkgps.dat naar OLD_mtkgps.dat
en EPO.dat naar OLD_EPO.dat (als je het hebt)

Ga vervolgens naar /system/etc
Hernoem gps.conf naar OLD_gps.conf

Herstart je telefoon.

Start FasterGPS en kies Continent Europe en gebied nederland.
Hiermee zet hij nieuwe gegevens op je telefoon.

Ga naar buiten en start mobile uncle tools - MKT settings - Location - YGPS - Satelites (instellingen knop links en show location) Je kan ook gewoon je navigatie software starten. Ik had een fix binnen 30 seconden. GPS werkt eindelijk.
Eventueel wifi uitschakelen als je nog in de buurt bent van je woning.

Google maps navigatie. Nokia here beta werkt allemaal top.

[ Voor 5% gewijzigd door bangsat op 09-11-2014 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

BeArt schreef op zondag 09 november 2014 @ 09:03:
[...]

Je kan proberen met rootcloaker, werkt met xposed geloof ik.
xposed levert je standaard een bootloop op in de standaard rom. DUs weet wat je doet.

@bangsat: alles voorheen geprobeerd, maar volgens mij is de antenne het echte probleem.

voor de epo download, daar is ook app voor.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2709026

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Nog een vraag aan de flash cracks onder ons. Kan ik de Chilapos rom direct over de stock 4.2.2 android van een nieuw toestel flashen of moet eerst een 4.4.2 stock er op zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-07 20:11
leuk_he schreef op zondag 09 november 2014 @ 19:01:
[...]

xposed levert je standaard een bootloop op in de standaard rom. DUs weet wat je doet.

@bangsat: alles voorheen geprobeerd, maar volgens mij is de antenne het echte probleem.

voor de epo download, daar is ook app voor.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2709026
Ja klopt. Ik had onderstaande nog toegevoegd aan de GPS.conf

NTP_SERVER=0.europe.pool.ntp.org
NTP_SERVER=1.europe.pool.ntp.org
NTP_SERVER=2.europe.pool.ntp.org
NTP_SERVER=3.europe.pool.ntp.org
NTP_SERVER=0.nl.pool.ntp.org
NTP_SERVER=1.nl.pool.ntp.org
NTP_SERVER=2.nl.pool.ntp.org
NTP_SERVER=3.nl.pool.ntp.org
NTP_SERVER=nl.pool.ntp.org

TRA_SERVER_1=http://gllto.glpals.com/4day/glo/v2/latest/lto2.dat
XTRA_SERVER_2=http://gllto.glpals.com/4day/glo/v2/latest/lto2.dat
XTRA_SERVER_3=http://gllto.glpals.com/4day/glo/v2/latest/lto2.dat

# DEBUG LEVELS: 0 - none, 1 - Error, 2 - Warning, 3 - Info
# 4 - Debug, 5 - Verbose
DEBUG_LEVEL =0

# Intermediate position report, 1=enable, 0=disable
INTERMEDIATE_POS=0

# Accuracy threshold for intermediate positions
# less accurate positions are ignored, 0 for passing all positions
ACCURACY_THRES=0

# Report supl ref location as position, 1=enable, 0=disable
REPORT_POSITION_USE_SUPL_REFLOC=1

# Wiper (wifi positioning), 1=enable, 0=disable
ENABLE_WIPER=1

################################
##### AGPS server settings #####
################################

# FOR SUPL SUPPORT, set the following
SUPL_HOST=supl.google.com
SUPL_PORT=7276
SUPL_NO_SECURE_PORT=3425
SUPL_SECURE_PORT=7275
SUPL_TLS_HOST=FQDN
SUPL_TLS_CERT=/etc/SuplRootCert

# FOR C2K PDE SUPPORT, set the following
C2K_HOST=c2k.pde.com
C2K_PORT=1234

CURRENT_CARRIER=common
DEFAULT_AGPS_ENABLE=TRUE
DEFAULT_SSL_ENABLE=FALSE

# TRUE for "User Plane", FALSE for "Control Plane"
DEFAULT_USER_PLANE=TRUE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Kun je aangeven welke rom's je hebt gebruikt? de stock en de TF of Chilapos. Ik meende dat deze via needrom te downloaden zijn.
iisworks schreef op maandag 03 november 2014 @ 07:31:
Ik heb ondertussen al flink wat keren Stock KK & TF 2.0 geïnstalleerd op een aantal G4S-en, maar ik vroeg me af of iemand op de hoogte is van hoe je een "No-Wipe" upgrdade kunt uitvoeren van een ROM, dus met behoud van User data (vanuit flash tools of recovery)?

De meeste custom ROMs voor Samsung devices ondersteunen dit vanuit de flashable ZIP, maar bij de G4S custom ROMS op NeedRom kan ik hier nergens iets over vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Nu online
henkb123 schreef op maandag 10 november 2014 @ 09:50:
Kun je aangeven welke rom's je hebt gebruikt? de stock en de TF of Chilapos. Ik meende dat deze via needrom te downloaden zijn.
[...]
TF van needrom. Vroeg me eigenlijk alleen af of iemand kan bevestigen dat dit wel/niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel36
anandus schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 12:14:
Yups, ik heb hem ook na het flashen eroverheen gedaan. Recovery, choose zip. Zo gepiept :)
Jup zo gelukt, alleen door de toetsenbug wel mooi op wipe data geklikt ipv alleen de cache enzo. Dus onnodig veel weg gegooid. |:(

Weet iemand een goede headset met microfoon combi die werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Goed; alles werkt weer. Chilapos rom draait. Maar..... :)
Ik zie dat deze (hopelijk) een betere gps heeft....

http://www.needrom.com/download/g4saosp-4-4-2-tf/

Volgens de handleiding moet ik die via de recovery flashen, maar mijn recovery werkt niet meer. Kan het ook via flashtool 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Nu online
..Christiaan.. schreef op maandag 10 november 2014 @ 18:47:
Goed; alles werkt weer. Chilapos rom draait. Maar..... :)
Ik zie dat deze (hopelijk) een betere gps heeft....

http://www.needrom.com/download/g4saosp-4-4-2-tf/

Volgens de handleiding moet ik die via de recovery flashen, maar mijn recovery werkt niet meer. Kan het ook via flashtool 5?
Je kunt een recovery installeren via flashtools:
- Pak een ROM uit
- Kies een scatter file
- Zet een recovery.img file in dezelfde folder neer (een van Needrom)
- selecteer alleen Recovery in Flashtools -> Flash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

De scatter file zit er niet bij.....of kan ik ook de scatter van Chilapos pakken?
Als ik een recovery selecteer, pakt ie dan ook de rom? Ik wil 'm compleet flashen. Ik heb btw een CWM recovery.

_________
Goed; via flashtools geprobeerd, maar ik kan nog steeds niet in de recovery komen. Hoe flash ik bovenstaande rom?
Via mobileUncle kom ik ook niet in recovery.....

[ Voor 39% gewijzigd door ..Christiaan.. op 10-11-2014 20:21 . Reden: aanvullingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:03
Toevallig een witte G4S? Bij die van mijn werkt de recovery (of boot animatie) ook niet. Blijkbaar net iets andere hardware dan de zwarte versies. Of dit met alle witte G4S telefoons is weet ik niet, maar het recovery probleem wordt wel vaker genoemd op needrom (en hier in dit forum). Mijn zwarte G4S heeft dit probleem dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Jep; ik heb een witte..... :).

Ik kom er achter dat de sd kaart niet meer bereikbaar is. Eens kijken hoe ik dat ga oplossen..

[ Voor 62% gewijzigd door ..Christiaan.. op 11-11-2014 06:39 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Nu online
..Christiaan.. schreef op maandag 10 november 2014 @ 19:00:
De scatter file zit er niet bij.....of kan ik ook de scatter van Chilapos pakken?
Als ik een recovery selecteer, pakt ie dan ook de rom? Ik wil 'm compleet flashen. Ik heb btw een CWM recovery.
Als je een ROM voor Flashtool (IMG files) hebt gedownload kan het een willekeurige zijn, dan recovery.img uit een andere download in de folder zetten en in Flashtool alles aanvinken wat je wilt flashen (dus alles aangevinkt laten voor de complete ROM + alternatieve recovery).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay99
..Christiaan.. schreef op maandag 10 november 2014 @ 22:31:
Jep; ik heb een witte..... :).

Ik kom er achter dat de sd kaart niet meer bereikbaar is. Eens kijken hoe ik dat ga oplossen..
Als he chilapos hebt geflashed, zit er de standaard jiayu recovery in, in Ben er eigenlijk nooit in gekomen via een knop combinatie, behalve via mobile uncle tools, daar kan je wel mee in je recovery komen

Dat van die SD hadden Anderen ook last van, staat mij bij DAT je de sd er even uit moet halen, rebooten, weer in doen. Dan wordt ie weer gezien.

Wat vond je van de chilapos rom verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Chilapos is er alweer af. :). Gebruik nu de TeamForce rom AOSP. Ik heb ctr 2.5 geflashed en kan idd via mobileUncle tools in de recovery komen. TF rom geflashed, maar nu zit met het touch screen probleem dat ie net niet goed staat. Tip?
Anders flash ik Chilapos weer als dat de oplossing is.

[ Voor 22% gewijzigd door ..Christiaan.. op 11-11-2014 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Het was ff prutsen met de drivers maar na de adb driver install en de G4S driver install plots direct verbinding in spflash na drukken volume knop.

via spflash de stockrom geflashed en daarna gsm opgestart. Geeft dan nog steeds chinees weer. Daarna direct weer de ROM van Chilapos geflashed. De taal is dan spaans, kon in 4.4.2 de taal niet vinden. Na installeren van de SIM pakte die automatisch de nederlandse taal. imei is nog aanwezig. Geweldig goede rom naar mijn mening.

Wil nog wel eens kijken wat het CWM concept inhoud.

• renehag
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-11-2017
Heeft iemand nu al een oplossing voor het wegvallen van de wifi tijdens de slaap stand. Hij blijft verbonden maar geen data meer...

En ja modem herstarten, opnieuw aanmelden ed ed. heb ik natuurlijk al geprobeerd! Met mijn vorige ROM had ik overigens nergens last van. Heel frustrerend dit.

• Tiborvv
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-12-2021
Heb net mijn G4S, met Chilapos rom, omdat ik ART eens uit wou proberen. Bevalt prima, muv de camera app die na een tilt niet meer normaal met touch zoom kan omgaan.

Heb de GPS geprobeerd te optimaliseren met de "alu/koper fix", maar dat werkte niet (behalve als je een groot aluminium plaatwerk aan de achterkant van je mobiel gooit, maar daar heb ik geen zin in). Het komt allemaal door de mini GPS receiver, ik ben erachter gekomen dat als je snel een goede fix wilt je de telefoon gewoon even om moet draaien (omgedraaid naar de lucht gericht), scheelde bij mij rond de 30 procent bij ontvangst (gemiddeld 30 vergeleken met gemiddeld 20 via GPS test) en zorg ervoor dat je elke dag de nieuwe EPO hebt via de "MT GPS" app, geeft me een fix van tussen de 3 en 5 meter.

Hoop dat dit mensen helpt als ze toch onverhoopt met dit achtergestelde GPS apparaat iets willen doen!

[ Voor 7% gewijzigd door Tiborvv op 13-11-2014 19:33 ]

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:52
GPS is echt ruk, wat ik ook probeer. Kan dit toestel echt niemand aanraden die veel GPS gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
vortexnl1982 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 21:43:
GPS is echt ruk, wat ik ook probeer. Kan dit toestel echt niemand aanraden die veel GPS gebruikt.
Gebruik bijna elke dag gps, geen centje pijn! Binnen 20 seconden een fix zowel binnen als buiten. toestel van vorig jaar juni ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hier ook geen enkel probleem met GPS, ik gebruik het voor hardlopen, voor 9292, of voor Maps, werkt perfect :)

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 14-11-2014 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
anandus schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 15:09:
Hier ook geen enkel probleem met GPS, ik gebruik het voor hardlopen, voor 9292, of voor Maps, werkt perfect :)
Idd! Hardlopen (runkeeper), mountainbiken (strava), Navfree :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
ik vind het ook opmerkelijk dat de camera van de g4 beter is dan de camera van de xiaomi mi3, heb bijna 2 jaar een '' normale '' g4 gehad en heb nu sinds gisteren ook een g4s erbij, vind het over het algemeen ook een beter toestel dan de mi3 die ik nu 2 maanden heb.

ik heb die chilapos rom erop geflashed met flashtools want met CMW lukte dit niet, hebben jullie dit ook ervaren met die rom ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Vlizzjeffrey schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 00:36:
ik vind het ook opmerkelijk dat de camera van de g4 beter is dan [...]
Ik moet wel zeggen dat de camera in het donker, ondanks de flits, niet heel goed is, ik krijg een heel korrelig beeld (soms zelfs met groene korrels).
edit:
Met de G4S dan

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 15-11-2014 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
XXX

[ Voor 100% gewijzigd door jernij op 15-11-2014 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Vlizzjeffrey schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 00:36:
heb bijna 2 jaar een '' normale '' g4 gehad
Dat is een prestatie op zich, volgens mij kwam de eerste uit in 06-2013 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RavelineMusic
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-03-2022
Heb al eea geprobeerd maar de wifi van de g4 krijg ik niet meer aan de praat. De rest werkt verder nog prima. Iemand nog een idee?
De g4 advanced is eventueel ook te koop voor onderdelen, nadat mijn zoon iets anders heeft. Prijs weet ik zo nog niet.

Moet nog ergens een invite voor de oneplus zien te scoren.
Maar ik hoop stiekum eigenlijk nog op wat goed advies, eigenlijk zonde om dit toestel weg te doen.....iemand?

Grt,Johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RavelineMusic
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-03-2022
Oeps, heeft de quote niet helemaal meegenomen. Wifif werk niet meer na een val. Kleine printje onder in de g4 al vervangen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay99
Door alle software tweaks (Agps update etc) heb ik gemiddeld tussen 20 a 1min30 fix... maar die valt regelmatig weg, het zijn allemaal slappe satelliet signalen. Dus kijken of de antenne meer kan opvangen.

Heb net weer geprobeerd GPS antenne te versterken met alu (binnenwerk opengeschroefd en op alu door het gaatje naar de tussendeksel verwerkt, let op de lijm bij de simkaarten ;-)). Lekker geknusteld met als resultaat dat ik helemaal geen ontvangst meer had.
alles weer open alu eruit, danmaar traag en zwak.

en wachten op een betere tweak.

Even gefilmd hoe de mijn Jiayu G4s een fix krijgt tov een oude Samsung S1....heb niet gewacht tot de Jiayu klaar was....

http://youtu.be/dWel6nJyNBc

[ Voor 14% gewijzigd door Dekay99 op 15-11-2014 17:34 . Reden: Filmpje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
He Dekay,

Ik heb net weer een G4S geflashed met de chilaposrom en heb binnen 30 seconden een 3D fix. Heb twee G4S en bei beide goede fix. Wel vreemd dat die bij jou zo lang duurt. PS ik woon wel erg landelijk dus wie weet beter zicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Nu online
[b][message=43249520,noline]henkb123 schreef op zondag 16 november 2014 @ 13:53
Ik heb net weer een G4S geflashed met de chilaposrom en heb binnen 30 seconden een 3D fix. Heb twee G4S en bei beide goede fix. Wel vreemd dat die bij jou zo lang duurt. PS ik woon wel erg landelijk dus wie weet beter zicht?
Same here, ik heb 3 G4S-en gehad (nog 2 in gebruik), en alle 3 met redelijke GPS. Niet extreem problematisch, maar ook zeker niet te vergelijken met qualcomm devices.

Op mijn eigen heb ik een smalle alu strip helemaal aan de bovenkant erop geplakt. Dit voor wat extra S/N punten (vaak aantal >30,zelfs bij dit weer) en meer nauwkeurigheid, waardoor ik nu normaal <10s fix heb en ook behoorlijk accurate locatie in Maps.

PS: Let hierbij wel op dat lengte, vorm en vooral plaats van het alu stripje grote invloed zijn op het resultaat. Ik heb optimaal resultaat met een stripje van ca 4mm breed en 5cm lang (van camera tot rechter rand) horizontaal tegen de bovenrand.
Mijn ervaring is tevens dat het eigenlijk niet uitmaakt welke ROM je hebt nadat de NTP tweaks zijn uitgevoerd (omdat default settings niet altijd hetzelfde zijn).

Zal dus ook goed een exemplarisch probleem kunnen zijn...

[ Voor 20% gewijzigd door iisworks op 17-11-2014 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay99
Iisworks en Henk dank voor de reacties. Ik ga (als ik weer zin heb) wel weer op zoek naar mogelijke oorzaken en oplossingen.

Dekay
Pagina: 1 ... 39 ... 43 Laatste

Let op:
Discussies over winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken horen hier *niet* thuis.
[Jiayu G4] Levertijden en prijzen