Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 667450

Hij heeft zojuist zichzelf hersteld nadat ik een verwijderde app terug gezet heb

Toch bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy11
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-03 17:51
Ik heb sinds een tijdje het probleem dat mijn scherm op zwart gaat/de telefoon zich uitschakelt.
Ik moet dan de batterij eruit halen en dan start hij gewoon weer op.
Het is echt heel willekeurig wanneer dit gebeurt, soms 2 keer op een dag en soms de gehele week niet.

Iemand enig idee, het betreft hier een gewone G4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomvanuffel
  • Laatst online: 04-12-2021
Hallo, sinds gisteren kan ik enkele toetsen niet meer gebruiken. De wistoets en entertoets werken niet meer. Als ik scherm draai heb ik dat probleem niet. Is zowel bij origineel toetsenbord als bij SwiftKey. Is hier iets aan te doen? Kan het zijn dat het scherm rechtsonder stuk is. Heb SwiftKey al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357522

Help, na een factory reset bleef mijn G4 Advanced opstarten in de recovery mode Android mannetje, andere rom geflasht en nu heb geen IMEI meer en kan ook niet meer bellen.

Iemand een oplossing hiervoor?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:02

RobertowNL

For your gear!

Anoniem: 357522 schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 09:38:
Help, na een factory reset bleef mijn G4 Advanced opstarten in de recovery mode Android mannetje, andere rom geflasht en nu heb geen IMEI meer en kan ook niet meer bellen.

Iemand een oplossing hiervoor?

Alvast bedankt
Je kan je imei vaak wel terugplaatsen. zo bijvoorbeeld: http://www.androiddevs.net/restoring-lost-imei-mtk-phone/
tomvanuffel schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 10:32:
Hallo, sinds gisteren kan ik enkele toetsen niet meer gebruiken. De wistoets en entertoets werken niet meer. Als ik scherm draai heb ik dat probleem niet. Is zowel bij origineel toetsenbord als bij SwiftKey. Is hier iets aan te doen? Kan het zijn dat het scherm rechtsonder stuk is. Heb SwiftKey al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Daar lijkt het wel op. Even een app downloaden waarmee je dat kan testen. Kans is dat je digitizer stuk is op die plek. Ben wel bang dat je dan het hele scherm moet vervangen.
YouTube: Screen replacement Jiayu G4
jernij schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 10:02:
Is het mogelijk android 4.2 te updaten op deze foon? Heb de 1e versie nog.
Zie Needrom voor diverse roms. Waar official bij staat zijn uitgekomen vanuit Jiayu. Even checken welke versie je hebt en dan kijken of je nog kan updaten. Op youtube zijn ook wel een aantal video's te vinden over hoe je moet upgraden.

[ Voor 61% gewijzigd door RobertowNL op 16-05-2015 10:20 ]

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
Is het mogelijk android 4.2 te updaten op deze foon? Heb de 1e versie nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@RobertoNL

Mijn G4 A is nu morsdood,omdat de eerste stappen van de tutorial niet lukte heb ik de 2de methode via Flashtool geprobeerd en daar heb ik wss wat verkeerd gedaan ,omdat ik in Flashtool geen actie zag heb ik de telefoon verwijdert en nu start hij niet meer op,zelfs het oplaadlampje brandt niet als ik hem aan de oplader hang!!!

Weggooier zeker ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Anoniem: 357522 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 09:44:
@RobertoNL

Mijn G4 A is nu morsdood,omdat de eerste stappen van de tutorial niet lukte heb ik de 2de methode via Flashtool geprobeerd en daar heb ik wss wat verkeerd gedaan ,omdat ik in Flashtool geen actie zag heb ik de telefoon verwijdert en nu start hij niet meer op,zelfs het oplaadlampje brandt niet als ik hem aan de oplader hang!!!

Weggooier zeker ?
Hoop dat de bootloader niet weg is. Geen enkele reactie als je hem aan de pc hangt met batterij erin?

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RobertowNL schreef op zondag 17 mei 2015 @ 12:01:
[...]

Hoop dat de bootloader niet weg is. Geen enkele reactie als je hem aan de pc hangt met batterij erin?
De enige reactie als ik hem op de pc aansluit is dat het stuurprogramma geinstalleerd wordt, MTK USB PORT COM 11

In computer wordt hij niet herkent en ook de Preloader krijg ik niet geinstalleerd,dit lukte ook al niet als hij nog werkte ondanks het volgen van een tutorial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Ah, dat is toch nog enigszins goed nieuws dat hij nog een kik geeft. Wellicht niet helemaal de juiste drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RobertowNL schreef op zondag 17 mei 2015 @ 12:24:
Ah, dat is toch nog enigszins goed nieuws dat hij nog een kik geeft. Wellicht niet helemaal de juiste drivers?
Er zijn blijkbaar een aantal MTK drivers,weet jij mss wat de juiste zijn,ik dacht dat ik vroeger ergens een auto istaller was tegengekomen.
Wanneer ik de preloader wil installeren krijg ik Apparaat start niet(code 10) wat wel logisch is want hij staat niet aan maar daarvoor wou het ook niet lukken Windows 7,mag normaal toch geen probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij doet het weer !!! Andere SP Fashtool gebruikt dan deze in de OP.
Moet nu nog het IMEI probleem zien op te lossen.

Edit:

Zowat alles geprobeerd om IMEI te recoveren,géén resultaat,heb heel internet afgezocht.

De methode die je me aangereikt hebt via Flashtool geeft me 2 errors:

1 : een mounting error
2: een adbd error

Ik weet het niet meer,maar toch moet dit naar mijn gevoel opgelost kunnen worden

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 357522 op 17-05-2015 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483935

Jiayu G4S (2GB/16GB)

Volgende probleem; scherm kapot gegaan (type TFT5K0139FPC-A2-E) heb hiervoor een nieuwe besteld (IPS8K9366FPC-A1-E) Aangesloten: geen beeld (beeldscherm licht alleen op, touch werkt wel) Dacht dat het nieuwe scherm defect was maar de verkoper houdt vol van niet en beweert dat een recentere stock ROM moet worden geinstalleerd i.v.m. nieuwer type scherm (IPS) Kan iemand mij dit bevestigen en zo ja welke ROM kan ik het beste installeren? (Zit nu Salamander custom-ROM op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Dat de nieuwere schermen een ander type zijn, is een feit.
Of daar problemen door in het OS zouden kunnen ontstaan lijkt mij vreemd, maar zou zomaar kunnen.
Aan de computer ermee, en proberen een recentere ROM te flashen.

Edit: Een recentere ROM van Jiayu zelf zou mijn eerste stap zijn.
ejiayu.com. Rete trage site, althans hier bij mij.

Good luck! :P

[ Voor 19% gewijzigd door HMC op 19-05-2015 14:12 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tnx, ik ga het proberen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb laatste stock-rom geinstalleerd.....probleem blijft....scherm licht alleen op en geeft geen beeld.
Oude beeldscherm wel, maar ja.....ander type en daarvan werkt touchscreen niet helemaal :-/
Zal het scherm dan toch gewoon defect zijn? itt wat de verkoper beweert....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:35
Elroy11 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 14:57:
Ik heb sinds een tijdje het probleem dat mijn scherm op zwart gaat/de telefoon zich uitschakelt.
Ik moet dan de batterij eruit halen en dan start hij gewoon weer op.
Het is echt heel willekeurig wanneer dit gebeurt, soms 2 keer op een dag en soms de gehele week niet.

Iemand enig idee, het betreft hier een gewone G4
Deep sleep bug, heb het ook. Enige optie lijkt een wakelock app te zijn...
Ik gebruik hier softlocker free.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Anoniem: 483935 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 22:35:
Heb laatste stock-rom geinstalleerd.....probleem blijft....scherm licht alleen op en geeft geen beeld.
Oude beeldscherm wel, maar ja.....ander type en daarvan werkt touchscreen niet helemaal :-/
Zal het scherm dan toch gewoon defect zijn? itt wat de verkoper beweert....
Tsja, als hij dat zo stellig beweert, dan misschien een middagje met hem doorbrengen waarin hij het scherm installeert op een toestel en laat zien dat het scherm werkt? :?
Lijkt mij de enige mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja inderdaad, maar dat wordt dan wel een tripje naar China ;-) Bij mijn weten was Rom update voor m.n. touchscreen en niet zozeer voor lcd. Ben al in onderhandeling met Aliexpress (dispute) voor restitutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-06 13:17

..Christiaan..

..zwll..

Ik heb de rom 'salamander' geïnstalleerd. Merk niet veel verschil met Chilapos. Ik mis wel dat als ik het meldingen scherm open dag naar beneden swypen dat ik de meldingen niet kan sluiten dmv een kruisje. Ik moet ze nu eerst openen om ze weg te krijgen. Iemand een oplossing?

Edit....

http://tincandroid.com/update-jiayu-g4s-to-5-0-lollipop/

Iemand hier ervaring mee? Volgens mij is het nep namelijk.

[ Voor 19% gewijzigd door ..Christiaan.. op 27-05-2015 10:52 ]

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humptydumpty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-04 22:14
..Christiaan.. schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 23:21:
Ik heb de rom 'salamander' geïnstalleerd. Merk niet veel verschil met Chilapos. Ik mis wel dat als ik het meldingen scherm open dag naar beneden swypen dat ik de meldingen niet kan sluiten dmv een kruisje. Ik moet ze nu eerst openen om ze weg te krijgen. Iemand een oplossing?
Melding naar links swypen. Dan verdwijnen ze bij mij. ;)

Heb of had je salamander V1 (1.0) of V2 (1.2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr99
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Beste allemaal,

Misschien is het hier al beschreven maar ik kan het zo snel niet vinden.

Ik heb een G4C versie met 2.5 GB geheugen naast een 8 GB SD. Ik heb de Jiayu ES app erop gezet en via die app een 4.4.2 rom gedownload. Zodra ik die via de recovery mode wil inladen gaat hij wel van start maar stop met de melding 'Invalid partition setting'.

Ik vond ook op internet een andere rom ook van 4.4.2 maar een zelfde melding.

Wat gaat er nou fout?

Ik wil mij bestaande 4.2.2 updaten vanwege de aanschaf van een stukje hardware. De bijbehorende app heeft een hogere versie van de Jiayu nodig.

Is het wellicht mogelijk om naar lollipop te gaan? Ik zag wat artikelen maar het lijkt erop dat je een geroot toestel moet hebben en dat zal mijn baas niet zo fijn vinden.

Ben ook doodsbenauwd dat bij een fout je gelijk in de Japanse teksten beland en je er niet meer mee verder kan.

Marcel

Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Japanse teksten nog wel. :P

Ik ben nog geen Jiayu tegengekomen die niet standaard geroot is.
Gewoon proberen. Je toestel is vast en zeker al geroot. Staat er super user tussen je apps?
En als dan toch chinese tekens krijgt te zien; onthoud de plaatjes voor language settings en Google ff "English" in het Chinees, wat zelfs hoogstwaarschijnlijk gewwon als "English" aangeduid staat.

Edit:
Oh, en partition settings kan je helemaal makkelijk Google'n.
Ext partition Rom blabla (nummer/versie)

[ Voor 12% gewijzigd door HMC op 10-06-2015 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

humptydumpty schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 14:10:
[...]

Melding naar links swypen. Dan verdwijnen ze bij mij. ;)

Heb of had je salamander V1 (1.0) of V2 (1.2)
Ik had V2, maar nu overgestapt op Miui V6. Werkt mijn mi band met mijn g4s. Ook de 'unlock your phone' optie en ik krijg een trilling als ik sms krijg.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-02 09:45
Ik heb afgelopen dagen het imei op een mpai hersteld.
De imei nrs staan onder je batterij
Schrijf die op.
Zet mobile uncle op je phone
Ga naar engineer, mtk, Connectivity, cds information, radio information , phone 1,

Zet bovenin at+ egmr=1,7,"jouwimei1"

En voor je tweede sim moet de 7 een 10 zijn. En de IMEI van 2e sim.
Let op de spatie tussen at+ en egmr.

Er zijn nog meer manieren, maar die werktwn bij mij niet
Succes
Anoniem: 357522 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 14:10:
Hij doet het weer !!! Andere SP Fashtool gebruikt dan deze in de OP.
Moet nu nog het IMEI probleem zien op te lossen.

Edit:

Zowat alles geprobeerd om IMEI te recoveren,géén resultaat,heb heel internet afgezocht.

De methode die je me aangereikt hebt via Flashtool geeft me 2 errors:

1 : een mounting error
2: een adbd error

Ik weet het niet meer,maar toch moet dit naar mijn gevoel opgelost kunnen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-06 12:47
Ik heb nog een zwarte Jiayu G4 scherm nieuw en compleet liggen. Tevens heb ik nog een paar MicroUSB bordjes liggen voor mensen met problemen met hun MicroUSB aansluiting van hun G4. Mocht iemand daar interesse in hebben dan kan je even een berichtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-06 11:58
Even wat troubleshooting hier bij de peoples met de G4'tjes. Zit met een irritant probleem, ik dacht eerste dat het softwarematig was maar het blijft ook na een factory reset en ROM update.

Zie het filmpje voor een impressie. Soms gaat het wel goed trouwens, kan soms hele gesprekken voeren op whatsapp of een lang youtube filmpje kijken zonder het probleem!

[YouTube: https://youtu.be/T5cOMNTeYNg]

Iemand hier met een idee? Hele scherm vervangen....? :F (heb ze al op ebay zien staan en wordt toevallig hierboven ook nog aangeboden, wordt wel een leuk klusje dan)

[ Voor 10% gewijzigd door Yonni op 19-06-2015 16:23 ]

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Mijn scherrn deed ook wazig met niet reageren en zo.
Dacht dat het het einde was.

Toen ik echter de achterkant eraf haalde om de batterij er weer eens uit te halen, viel er een schroefje uit.
Alle schroefjes weer aangedraaid en alles weer ok.

Misschien dat dat bij jou ook kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:17
Mijn vrouw heeft ook de G4s, de mijne heb ik al weggedaan omdat GPS niet goed werkt. Zij heeft nu last van dat het scherm soms zwart blijft (accu uit/in dan werkt het weer). Ook allerlei andere rare storingen.0

Ik wil nu de telefoon wipen alleen kom ik bijna niet in het recovery menu (USB kabel er in, VOL DOWN, Power). Als ik al in het menu zit dan zie ik bij wipen data menu een omgevallen android mannetje met een rood kruis op zijn buik. Ik heb al geprobeerd om de recovery menu te update (zip gedownload van jiayu.es app en uitgepakt met mobile uncle). Echter lukt het me bijna niet om in het recovery menu te komen met eerder genoemde toetsencombinatie. Ik moet er wel bij zeggen dat de USB connector echt super brak is van het telefoon (bekend euvel)....

Iemand nog ideeën om in het recovery menu te komen (eventueel via software) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

vortexnl1982 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 07:30:

usb foutopsporing (debugging )aanzetten, in de ontwikkelaars optie.

adb driver installeren op pc http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2588979

usb (zoek een goede kabel) aansluiten op pc <--> telefoon

commando "adb reboot recovery"
(telefoon reboot onmiddelijk)

[ Voor 3% gewijzigd door leuk_he op 03-07-2015 18:12 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

vortexnl1982 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 07:30:

Via Mobileuncle kun je rebooten naar recovery.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
De Jiayu g4 van mijn verloofde doet vreemd: sommige pleken op eht scherm werken niet. zo kan je in sms bijvoorbeeld de letters iop niet typen, mar als je de telefoon draait kan je bivoorbeeld andere letters weer nei ttypen. sos werken bepaalde aanrakingien niet(zoals beide kanten op slepen bij unlocken kan niet maar 1 kant op wel). Kan er een softwarematige rede zijn waarom het scherm niet werkt of is het altijd hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:00
Ik heb mijn G4S voor het eerst geflashed (met SP flash tool). Naar de nieuwste officiele ROM op needrom maar nu krijg ik de melding dat mijn IMEI "invalid" is. Heb ondertussen ook 2 andere ROMs geprobeerd maar zelfde probleem.

Nu heb ik gelezen dat dit op te lossen is met MTKDroidTools maar die komt niet door mijn virusscanner heen. Iemand andere suggesties voor ik toch dit probeer?

*edit* net met mobile uncle tools geprobeerd imei in te voeren, maar zonder succes.

[ Voor 12% gewijzigd door veertje op 23-07-2015 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

veertje schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:19:
Ik heb mijn G4S voor het eerst geflashed (met SP flash tool). Naar de nieuwste officiele ROM op needrom maar nu krijg ik de melding dat mijn IMEI "invalid" is. Heb ondertussen ook 2 andere ROMs geprobeerd maar zelfde probleem.

Nu heb ik gelezen dat dit op te lossen is met MTKDroidTools maar die komt niet door mijn virusscanner heen. Iemand andere suggesties voor ik toch dit probeer?

*edit* net met mobile uncle tools geprobeerd imei in te voeren, maar zonder succes.
Heb je de VOLLEDIGE procedure doorlopen?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2734161

Ieder stapje is belangrijk.
De downlaods staan ook op die pagina.
1.download Mobileuncle MTK IMEI Write Tool Mobileuncle MTK IMEI Write Tool.zip
input"Y",input IMEI code
finally,create IMEI .BAK,move it to ur phone or SD card Click image for larger version

Name: F2@4@I]]9O}{)MNT%KD(PA4.jpg
Views: 45459
Size: 6.7 KB
ID: 2713694
2.download mobileuncle_MTK_toolv2.9.9.apk
3.need root, run mobileuncle MTK tool,choose IMEI backup and restore,restore IMEI.bak.
Anders (staat ook in de comments daar) gewoon MTKDroidTools gebruiken.
Maar ook daar zit een stap-voor-stap procedure aan vast.
Het is in ieder geval geen virus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veertje
uiteindelijk gelukt met MTKDroidTools in combinatie met busybox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

veertje schreef op maandag 27 juli 2015 @ 12:46:
uiteindelijk gelukt met MTKDroidTools in combinatie met busybox
Klasse! :D

Ik had nog nooit van busybox gehoord. Even opgezocht. Handige tool.
Maar hoe heeft dat jou geholpen dan?
Zou wel tof zijn als je je procedure hier stap-voor-stap neerpent.

Ik denk dat je daarmee een hoop MTK-phone users behulpzaam zou kunnen zijn.

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veertje
Tsja het was gisteren erg laat toen ik het eindelijk voor elkaar had, dus heb het niet meer zo goed voor de geest.

Allereerst kon ik met MTKDroidTools geen root toegang krijgen, ik kreeg een foutmelding.
Toen heb ik wat gegoogled en de volgende uitleg gevonden voor mijn probleem.

* Exit PdaNet in system tray if open
* Close MTK droid tools
* Disconnect the phone from PC
* Download Busybox apk
* Install Busybox on the phone and click Open after installation
* Wait for initialization to finish (100%)
* Still in Busybox, click Install wand wait till you get a prompt saying installation was successful
* Re-launch MTK droid tools
* Reconnect the phone to PC

En dat werkte gelukkig.
Heb dus wel allemaal voor mij onbekende apps zonder nadenken root toegang gegeven, en virus scanner moeten uitschakelen.
Maar als je telefoon niet meer werkt moet je soms wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Juist, dat dus. Echt ieder stapje is belangrijk. Het luistert allemaal zeer nauw.
Bedankt voor je reactie. Die hebben we zwart op wit in dit topic nu als naslagwerk. :)

Tsja, de apps. Het lijken me wel apps gemaakt door behulpzame Tweakers.
En nu alles weer werkt kan je ze er ook weer afgooien. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joper
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-01-2021
Touch screen Probleem met mijn G4 Advanced

Sinds vorige week heb ik een probleem met mijn touch screen, over de hele linker kant kan ik niets meer aanduiden. Sinds gisteren echter is dit uitgebreid naar ook een deel in het midden, ik kan over sommige plaatsen wel horizontale lijnen tekenen maar geen verticale lijnen. Er zit gewoon een gap van een centimeter tussen. Er zijn geen uiterlijke kenmerken van een breuk in het glas en ook is mijn gsm recentelijk niet gevallen.

Mijn vraag : is dit een soft of een hardware probleem? Met andere woorden hebben jullie weet van nog zo een zaken?

Wat heb ik al geprobeerd :
- Fabrieksinstellingen weergezet : geen oplossing
- Firmware touch screen proberen te installeren maar dit lukt niet omdat ik een error krijg als ik de update wil opstarten in 'display/touch screen program updates'. De error die ik krijg is "mxnfwloader".

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-06 12:59

Gwannoes

Solderen moet je leren

Zeer waarschijnlijk hardware probleem.

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

joper schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:48:
Touch screen Probleem met mijn G4 Advanced

Sinds vorige week heb ik een probleem met mijn touch screen, over de hele linker kant kan ik niets meer aanduiden. Sinds gisteren echter is dit uitgebreid naar ook een deel in het midden, ik kan over sommige plaatsen wel horizontale lijnen tekenen maar geen verticale lijnen. Er zit gewoon een gap van een centimeter tussen. Er zijn geen uiterlijke kenmerken van een breuk in het glas en ook is mijn gsm recentelijk niet gevallen.

Mijn vraag : is dit een soft of een hardware probleem? Met andere woorden hebben jullie weet van nog zo een zaken?

Wat heb ik al geprobeerd :
- Fabrieksinstellingen weergezet : geen oplossing
- Firmware touch screen proberen te installeren maar dit lukt niet omdat ik een error krijg als ik de update wil opstarten in 'display/touch screen program updates'. De error die ik krijg is "mxnfwloader".

Iemand een idee?
Totale dubbelpost, sorry, maar schroefjes aan achterkant aangedraaid?
Geen idee precies waarom, maar toen er bij mij een schroefje uitviel toen ik achterklep eraf haalde, en die weer erin deed en anderen ook een extra zetje gegeven had, waren mijn vage ervaringen met het scherm weg.

Als die nog allemaal mooi vastzitten, tsja, dan zou je een nieuw schermpje kunnen halen.

Als software probleem zou je een calibratie app kunne downloaden.

Edit:
En vraagje: Heb je een screen protector sticker er op zitten? Zo ja, haal die er eens af :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joper
nee geen screen protector, ik zie wel dat mijn zijkant een heel klein beetje open staat.
Zou er misschien iets tussen kunnen raken of zo? In dat geval wel een hardware probleem dus ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

joper schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:40:
nee geen screen protector, ik zie wel dat mijn zijkant een heel klein beetje open staat.
Zou er misschien iets tussen kunnen raken of zo? In dat geval wel een hardware probleem dus ;-(
De zijkant van wat? Ik neem aan dat je niet gewoon de afneembare klep bedoelt?
Als je bedoelt tussen scherm en batterijhouder-plastic ding, zou je juist eens kunnen proberen de schroefjes er UIT te draaien en er dan weer in na een paar goeie blazen.

• Leihcim
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-05 18:36
Ik heb na 2 jaar gebruik van mijn Jiayu G4 ook problemen met het touch screen. Soms slaat het op hol en begint vanzelf allerlei acties uit te voeren. Al bij activeren van aanlogscherm wordt vaak het noodnummerscherm geactiveerd en diverse nummers (random) ingevoerd en gebeld. Gelukkig nog niet echt gebeld naar 112... Vaak ook geen reactie bij aanzetten telfoon, pas na 2, 3 keer activeren. Nieuwe ROM van Jiayu.es app er op gezat, geen verschil. Voorheen (nieuwe ROM ondersteund dit niet) scherm calibratie uitgevoerd zonder succes. Ga nu nieuwe telefoon kopen. Waarschijnlijk wel weer uit China (prijsverschil blijft groot) maar twijfel sterk over volgende Jiayu, al lijkt die S3 zeker niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 18:05

gjs

Scoobydoobydoo

Ik had sinds gisteren een wifi probleem met mij G4S, hij bleef maar proberen om op wifi te connecten en dan werd de wifi verbinding na een aantal pogingen geblokkeerd met iets van poor quality.
Na wat rommelen bleek de wifi wel te werken met een static ip adres. Het werkt nu ook weer via dhcp door de bestanden (lease en pid) in de folder /data/misc/dhcp te verwijderen.
Ik draai de Cyanogen11 G4S port rom.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407817

Laatst heeft mijn Jiayu G4S waterschade opgelopen, na een overnachting in een rijstbak kwam hij weer tot leven toen ik hem koppelde aan mijn laptop. Eergisteren is hij weer uitgevallen en nu lijkt hij helemaal dood te zijn. Wederom in een bak rijst gelegd maar tot op heden nog geen teken van leven...

Aangezien ik toch al aan het kijken was voor een vervanger is dat niet het ergste. Wel baal ik er ontzettend van dat ik veel bestanden en foto's op de telefoon heb staan. Iemand enig idee of er een alternatieve manier is om bestanden alsnog van deze telefoon af te halen? Geen idee of je die harde schijf misschien op een of andere manier kunt uitlezen.

Een hele zoektocht op internet heeft me helaas nog niet geholpen. Ik hoor graag van jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Anoniem: 407817 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:23:
Laatst heeft mijn Jiayu G4S waterschade opgelopen, na een overnachting in een rijstbak kwam hij weer tot leven toen ik hem koppelde aan mijn laptop. Eergisteren is hij weer uitgevallen en nu lijkt hij helemaal dood te zijn. Wederom in een bak rijst gelegd maar tot op heden nog geen teken van leven...

Aangezien ik toch al aan het kijken was voor een vervanger is dat niet het ergste. Wel baal ik er ontzettend van dat ik veel bestanden en foto's op de telefoon heb staan. Iemand enig idee of er een alternatieve manier is om bestanden alsnog van deze telefoon af te halen? Geen idee of je die harde schijf misschien op een of andere manier kunt uitlezen.

Een hele zoektocht op internet heeft me helaas nog niet geholpen. Ik hoor graag van jullie!
Eehhh, staan die niet gewoon op de SD kaart die je eruit kan halen en dan in een card reader kan stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407817

HMC schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:13:
[...]

Eehhh, staan die niet gewoon op de SD kaart die je eruit kan halen en dan in een card reader kan stoppen?
Eehhh... Nee... Denk je nou werkelijk dat ik dat niet al geprobeerd zou hebben? Haha, bedankt voor je hulp man... :/
Er bestaat nog altijd zoiets als een intern geheugen waar ook dingen op staan, daar kan ik nu dus niet meer bij helaas. Hij start nog altijd niet op, heb vanalles al geprobeerd. Please help!

• HMC

HMC

Pluviophile

Anoniem: 407817 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 20:59:
[...]

Eehhh... Nee... Denk je nou werkelijk dat ik dat niet al geprobeerd zou hebben? Haha, bedankt voor je hulp man... :/
Er bestaat nog altijd zoiets als een intern geheugen waar ook dingen op staan, daar kan ik nu dus niet meer bij helaas. Hij start nog altijd niet op, heb vanalles al geprobeerd. Please help!
Nou nou, je hoeft niet boos te worden hoor.
SD kaartje is nou juist perfect voor foto's. Waarom zou je die in intern geheugen willen zetten? :?

Als je phone niet opstart kan je niet bij het interne geheugen. Dat valt niet te fixen natuurlijk zolang je niet kan opstarten.

Heb je het geprobeerd met de "geen batterij erin en aan de computer hangen"-methode?

offtopic:
Voordeel: In ieder geval wel geleerd dat foto's op een SD horen. ;)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:35
Hier doet sindskort de trilmotor niks meer. Viel me vanmorgen ineens op toen ik telefoon kreeg zonder dat er iets lag te rammelen op mijn bureau. Gok dat het komt omdat ie vorige week vanaf anderhalve meter op de laminaatvloer is geklapt. Iemand ervaringen met reparatie, of wordt dit gewoon een andere telefoon bestellen?

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:17

Lightah

Strikes Again

Ik heb me echt een ongeluk zitten zoeken naar een geschikte 4.4 rom voor de G4 advanced met 2/32 GB.

Degene die ik heb gevonden en geprobeerd geven problemen.

De vredniiy 4.5 rom heeft amper signaal op beide sims en ziet het 32 GB geheugen niet.

De ansp rom herkent de 32 GB geheugen niet en de batterij indicator klopt niet meer. Ik heb de li-pol 3000 kernel geflashed (volgens de chinese tekens zou ik deze moeten hebben). EDIT: Ondanks de Chinese tekens die op de batterij staan blijkt de batterij toch li-ion te zijn. Met deze kernel is het batterij probleem verholpen.
http://www.needrom.com/download/ansp-v5/

Weet iemand toevallig een geschikte rom voor de advanced? Ik probeer het te vermijden maar anders moet ik zelf de rom maar in elkaar zetten.

edit:
Ik heb uiteindelijk maar de Miui 4.2 rom erop geflashed omdat het aanpassen van de 4.4 rom allerlei andere stabiliteitsproblemen opleverde.
Let erop dat het prutsen met een 4.4 rom het nvram kan verzieken waardoor je allerlei acties moet doen om je IMEI e.a. device configs terug te zetten.

[ Voor 26% gewijzigd door Lightah op 27-08-2015 12:23 ]

The Unpredictable Striker!

• Lightah

Lightah

Strikes Again

_JGC_ schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:56:
Hier doet sindskort de trilmotor niks meer. Viel me vanmorgen ineens op toen ik telefoon kreeg zonder dat er iets lag te rammelen op mijn bureau. Gok dat het komt omdat ie vorige week vanaf anderhalve meter op de laminaatvloer is geklapt. Iemand ervaringen met reparatie, of wordt dit gewoon een andere telefoon bestellen?
Gewoon even open maken en controleren of het motortje nog goed zit aangesloten. Mocht dat geen oplossing bieden dan is vervangen waarschijnlijk niet de makkelijkste optie...

http://www.aliexpress.com...Advanced/32305229752.html

[ Voor 9% gewijzigd door Lightah op 20-08-2015 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy11
  • Laatst online: 15-03 17:51
Laatst kreeg ik het bericht, sd kaart uitgeworpen.
Na enig onderzoek bleek mijn sd kaart kapot en heb ik via garantie een nieuwe gehad.
Nu enkele weken later gebeurd er weer precies hetzelfde.
Ik doe er dan tijdelijk een andere sd kaart in met minder geheugen en die werkt gewoon perfect maar die heeft dus te weinig geheugen om alles erop te zetten wat ik erop wil hebben.

Iemand enig idee waardoor mijn sd kaarten steeds kapot gaan?

De kaarten zijn Samsung Evo microSDHC 32GB en mij Jiuya is een G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Hulp! :)

Heb 2 G4B's. Mijne werkt goed, vriendins wilde niet meer laden. Uiteraard het welbekende probleem.
Dus voorzichtig opengemaakt en USB connector weer vast gesoldeerd.

Maar het weer dichtdoen van de phone ging moeilijk. De volume en power button connector-dingetjes kreeg ik maar niet op de goeie plek.

Veel gepriegel en alles zit weer goed, maar de power button is overleden. Dan doel ik op het koperen "bubbeltje" in de phone. Die is nu hol in plaats van bol.

Dus phone proberen aan te zetten via de methode "Volume up en down indrukken, dan telefoon aan comp hangen en ook meteen home indrukken en hele zooi vasthouden".
Werkt perfect.

Maar dan krijg je dus het menu voor een nieuwe ROM en zo installeren.
Maar... in het chinees...

Welke is de keuze voor "cancel and just reboot"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:18
Als het goed is de bovenste optie, maar dat weet ik niet zeker. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

dutchgio schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:44:
Als het goed is de bovenste optie, maar dat weet ik niet zeker. ;)
LOL. Ja ik heb er al 2 geprobeerd, met finger on the trigger om batterij eruit te rukken.
Bovenste nog niet.

Bij veel phones kreeg je slechts 2 opties, maar hier, in het chinees nog wel, een hele waslijst. Bovenste maar eens proberen.

Edit:
Bovenste gedaan. Toen een follow-up menu met 2 opties. Maar gewoon doorgegaan en toen een hele luide "PIEEEEP!" uit de speaker. Batterij er weer uit.

Morgen maar aan mandarin teacher op ons bedrijf vragen. Maar wilde graag met gefixte telefoon terugkomen morgen voor vriendin.
Ze is haar vertrouwen in Jiayu helemaal verloren.
"Slechts 2 jaar!"

Volgens mij gaan de topmerken ook niet veel langer meer mee. :P
Fail by design.

Edit2 :
BTW, dit test ik eerst op mijn eigen G4. Die andere ligt weer in stukjes omdat ik plannen heb om de power button te repareren.

Edit 3, de volgende dag:
D'OH!

Allemaal gelukt. Phone in dat menu, Chinees op werk zegt me dat het de onderste optie is.
Testen op eigen phone. Perfect, klopt.

Testen op gerepareerde phone ( maar wel zonder power button dus).
Guess welke knop je nodig hebt om te selecteren?
De power button!
|:(

Vriendin wil meteen nieuwe phone, wil niet aan de reparaties in een shop.

1 down, 1 still going strong.

[ Voor 58% gewijzigd door HMC op 26-08-2015 11:39 . Reden: De volgende dag. ]

• Lightah

Lightah

Strikes Again

Voor het factory mode menu heb ik nog wel een vertaling liggen.

Afbeeldingslocatie: https://wilmarvs.nl/doc/images/8/81/Jiayu_G4_Factory_mode_translation.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Al vindt mijn vriendin niets meer over de G4, ik kon het niet laten.
Ik dacht "dat ding moet gewoon aan te zetten zijn zonder power button."

Er zijn vele manieren en velen daarvan gaan over batterij erin/-uit met USB aangesloten op charger of computer, met juiste timingen en zo.
Geen van allen werkten, of zoals ik eerder zei, een menu waar de enige manier om iets te selecteren met de power button is.

YouTube: How to turn on and use Nexus One with broken power button
Deze werkte wel voor mij.

Aan lader/computer hangen, tijdens laden batterij eruit halen, en er snel weer in doen.
Lukte eerste niet, dus ik dacht weer een fail, maar ineens...aan. (Na zo'n 3 keer proberen.)

Nu meteen USB debug mode aangezet zodat het met ADB commando's kan in het vervolg.

Edit2: Ze gebruikt 'em wel weer. :P
Tot onze S3's aankomen...maandje nog.

[ Voor 7% gewijzigd door HMC op 29-08-2015 17:33 . Reden: verkeerde link :S ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vingibson
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-07-2023
Ik heb nog een G4S liggen waar ik niks meer mee doe als je geïnteresseerd bent? Gebruik inmiddels zelf de Jiayu S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Ik heb ook S3 besteld, al doet mijn G4 het nog goed.

Die van vriendin is al weer uitgegaan (batterij viel er uit :S ) en daardoor werd ze zo boos, dat ze gelijk een nieuwe "normale" telefoon heeft gekocht.

Tof van je aanbod trouwens. :D
Maar zou je hem naar Jakarta opsturen? ;)
Tanx anyway!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vingibson
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-07-2023
Ik ga toevallig in november naar Indonesië (vlieg op Jakarta). Dus had hem zo mee kunnen brengen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

vingibson schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 16:24:
Ik ga toevallig in november naar Indonesië (vlieg op Jakarta). Dus had hem zo mee kunnen brengen ;)
LOL. Dat is dan wel weer een heel mooi toeval. :D
Nou ja, neem dan maar je zin om een biertje te doen mee. DM me maar als je zin/tijd hebt.

Effe de Jiayu's naast elkaar leggen en alle anderen jaloers maken. :P

• Kees Klaassen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-06 19:44
Jongens de capacitive buttons van mijn G4 werken niet meer. Enorm irritant.

Iemand die hier ook last van heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Kees Klaassen schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:09:
Jongens de capacitive buttons van mijn G4 werken niet meer. Enorm irritant.

Iemand die hier ook last van heeft gehad?
Dat zal wel weer een kapot of los kabeltje of module zijn

Je zou Button Savior (Root of non Root) kunnen proberen als work-around.
YouTube: Capacitive/Touch Buttons not working? We've got a solution. [GS Tech]

Google Play: Button Savior Non Root

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay99
Mijn G4s aan mijn vrouw gegeven (Zelf even een Ulefone Be Touch 2 genomen). Maar opeens blijkt de G4S alleen op te laden als hij uitstaat....en niet wanneer deze aan staat.
HEeft iemand een verklaring voor dit mysterie, en een oplossing?

Dekay99

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Dekay99 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 18:28:
Mijn G4s aan mijn vrouw gegeven (Zelf even een Ulefone Be Touch 2 genomen). Maar opeens blijkt de G4S alleen op te laden als hij uitstaat....en niet wanneer deze aan staat.
HEeft iemand een verklaring voor dit mysterie, en een oplossing?

Dekay99
Toevallig met de settings lopen spelen die bepalen wat de phone moet doen als er een USB kabel ingestoken wordt? :)

Ook kan het aan de kabel liggen, hoe vreemd dat ook klinkt.

• Dekay99
Thx ga ik even na de.instellingen voor USB.
Andere kabels en adapters geprobeerd.

Heb her en der gelezen dat je t zou kunnen fixen door de USB pin iets omhoog te duwen... Dat heb ik nog niet gedaan, wel heb ik overbodige stof uit USB poort verwijderd..

Dekay99
HMC schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:38:
[...]

Toevallig met de settings lopen spelen die bepalen wat de phone moet doen als er een USB kabel ingestoken wordt? :)

Ook kan het aan de kabel liggen, hoe vreemd dat ook klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 697936

Kan iemand mij helpen,

Mijn gsm (jiayu G4) valt de hele tijd uit en opstarten gaat moeilijk of niet.
Ik kan niets meer doen op mijn gsm hierdoor.
Weet iemand hoe ik hem via de pc helemaal kan resetten via eventueel downloads?
Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Anoniem: 697936 schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:50:
Kan iemand mij helpen,

Mijn gsm (jiayu G4) valt de hele tijd uit en opstarten gaat moeilijk of niet.
Ik kan niets meer doen op mijn gsm hierdoor.
Weet iemand hoe ik hem via de pc helemaal kan resetten via eventueel downloads?
Alvast bedankt! :)
Via PC weet ik niet. Maar controleer je accu even, of die niet bol staat.

• joper
Hey,

weet er iemand een hersteldienst voor de Jiayu G4 A? Tot vorige maand heel tevreden van dit toestel, echter sinds kort was er een stuk van het touchscreen dat niet meer werkte. Geleidelijk aan meer en meer delen dat niet meer werken, nu is het onmogelijk om nog maar een juist tekstbericht te schrijven :-(

Alvast bedankt voor jullie hulp!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:14

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

joper schreef op woensdag 23 september 2015 @ 00:26:
Hey,

weet er iemand een hersteldienst voor de Jiayu G4 A? Tot vorige maand heel tevreden van dit toestel, echter sinds kort was er een stuk van het touchscreen dat niet meer werkte. Geleidelijk aan meer en meer delen dat niet meer werken, nu is het onmogelijk om nog maar een juist tekstbericht te schrijven :-(

Alvast bedankt voor jullie hulp!
ik heb hetzelfde en het schijnt een hardware probleem te zijn, de digitizer zou kapot gaan door overhitting..
vervanging is helaas de enige optie

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• joper
niet leuk :-(

weet er iemand een hersteldienst hiervoor?

• HMC

HMC

Pluviophile

joper schreef op woensdag 23 september 2015 @ 15:57:
niet leuk :-(

weet er iemand een hersteldienst hiervoor?
Voor zover ik weet is dat helemaal geen hardware probleem, maar puur software.
Je zou de moeite kunnen doen om een andere ROM te flashen, of een totale factory resdet en een screen calibration.

Het zou zomaar waar kunnen zijn over die oververhitting, maar daar heb ik echt nog NOOIT iets over gelezen. Maar dat kan ik dus gemist hebben.

Mijn screen doet ook wel eens raar, en dan is een simpele uit .aan(of handen droogmaken) genoeg.
Bij mijn phone is het echt ultra gevoelig, maar bij mijn vriendin's G4B weer niet.

Vervanging van het scherm raad ik echt niet aan. Beetje met de software klooien.

Als alles faalt dan een Jiayu S3 kopen. :+
Kost niet veel meer.

Ik weet niet hoe lang je je G4A al hebt, maar mijne gaat na dik 2 jaar gewoon nog goed, alhoewel scherm dus soms beetje vreemd doet met acties die ik zelf niet gedaan heb.

Leuke is dat 600 Euro phones ook maar 2 jaar meegaan, of men koopt een nieuwe "voor de heb".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
Hier ook slijtageverschijnselen denk ik... Na 2 jaar en 3 maand :-)
Telefoon gaat soms spontaan uit, scherm loopt vast. Eerst soms, nu meerdere malen per week.
Tijd voor een S3, maar wacht nog op de android 5.0/5,1 versie...
En het lijkt wel offie steeds heter wordt!

Edit: batterij ook opeens in no time leeg, normaal toch 40% nog wel na een dag....

[ Voor 21% gewijzigd door jernij op 23-09-2015 22:05 ]

• Dekay99
Heb alleen wat opgepoetst inde USB poort van toestel (veel stof).
En opeens.... een week later gaat ie opeens weer opladen terwijl deze aan staat :)

weird... een typisch geval van mysterieuze zelf oplossing. 8)7
Dekay99 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:51:
Thx ga ik even na de.instellingen voor USB.
Andere kabels en adapters geprobeerd.

Heb her en der gelezen dat je t zou kunnen fixen door de USB pin iets omhoog te duwen... Dat heb ik nog niet gedaan, wel heb ik overbodige stof uit USB poort verwijderd..

Dekay99

[...]

• HMC

HMC

Pluviophile

Hier is de S3 binnen, dus de G4B zal slechts als wifi tether gaan dienen. Wat een prachtige phone, en een goede backup voor het geval de S3 er mee kapt.

Robuuste mooie baksteen die gewoon z'n werk 2 jaar goed heeft gedaan.
Met een batterij die gewoon zeker dikke 4 dagen meegaat, vaak zelfs 5 of zelfs 6.

Ik verwacht hetzelfde van de S3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 18:05

gjs

Scoobydoobydoo

Ik heb op het moment CM12.1 op mijn G4S staan en moet zeggen dat ik redelijk tevreden ben. Zelfs de gps werkt weer, al is die niet heel nauwkeurig. Het enige probleem is dat de rom van 4pda.ru komt en mij Russisch niet al te best is...
De rom die bij mij goed werkt is de 4e versie van 15-08:
https://docs.google.com/u...pHVFBwNHc&export=download
De nieuwere versies heb ik geprobeerd maar daar werd mijn SIM kaart niet herkent, de laatste versie van 22-09 heb ik nog niet geprobeerd, hier schijnt ook de FM radio weer in te werken.
Zie ook: https://translate.googleu...4fZiFKsb47Un3_usrku5fYbeg

[ Voor 12% gewijzigd door gjs op 27-09-2015 13:50 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joper
Ik heb al een factory reset gedaan met geen enkel resultaat.

Welke nieuwe rom kan ik flashen op een G4a?
HMC schreef op woensdag 23 september 2015 @ 16:56:
[...]

Voor zover ik weet is dat helemaal geen hardware probleem, maar puur software.
Je zou de moeite kunnen doen om een andere ROM te flashen, of een totale factory resdet en een screen calibration.

Het zou zomaar waar kunnen zijn over die oververhitting, maar daar heb ik echt nog NOOIT iets over gelezen. Maar dat kan ik dus gemist hebben.

Mijn screen doet ook wel eens raar, en dan is een simpele uit .aan(of handen droogmaken) genoeg.
Bij mijn phone is het echt ultra gevoelig, maar bij mijn vriendin's G4B weer niet.

Vervanging van het scherm raad ik echt niet aan. Beetje met de software klooien.

Als alles faalt dan een Jiayu S3 kopen. :+
Kost niet veel meer.

Ik weet niet hoe lang je je G4A al hebt, maar mijne gaat na dik 2 jaar gewoon nog goed, alhoewel scherm dus soms beetje vreemd doet met acties die ik zelf niet gedaan heb.

Leuke is dat 600 Euro phones ook maar 2 jaar meegaan, of men koopt een nieuwe "voor de heb".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

joper schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 01:14:
Ik heb al een factory reset gedaan met geen enkel resultaat.

Welke nieuwe rom kan ik flashen op een G4a?

[...]
Ik ben geen expert met ROMs, want ik ben altijd blij geweest met de standaard ROM.
Ze staan alemaal mooi gesorteerd op Needrom, voorzover ik weet.

Screen calibration al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

HMC schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 14:22:
[...]
Ze staan alemaal mooi gesorteerd op Needrom, voorzover ik weet.
Asl je daar een mooie hebt gevonden, wel effe kijken of je de orignele daarvan niet kunt vinden. Ik heb daar een keer een versie gehad die ik verdenk van "extra"software. ... lees malware.... (begon opeens extra popups te geven met advertenties)

ook effe goed lezen, er is een versie met scherm-firmware update voorbij gekomen, waarna je niet terug kunt naar oude versies.

Mijn GPS heb ik aan de gang gekregen door er extra draadjes op de antenne te solderen, en net zo lang te kloten tot die draadjes op een manier lagen dat er (soms) gps ontvangst is.

[ Voor 14% gewijzigd door leuk_he op 01-10-2015 15:40 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
De Jiayu G4 van mijn partner is na 2 jaar nu echt aan vervanging toe.
Positief vond ik dat mijn partner die 2 jaar echt heel blij is geweest met de telefoon. Wat ik minder vind is de duurzaamheid van het toestel. In de afgelopen 2 jaar is de usb-connector 3 keer opnieuw vastgesoldeerd(konden we niet zelf dus 3 keer 30 euro). Sinds juli is het scherm instabiel aan het worden. Soms worden allerlei acties ongevraagd uitgevoerd en soms werkt aanraking op bepaalde gedeeltes van het scherm niet. Vervanging van het scherm vinden we niet meer de moeite.
Omdat ik wel wat teleurgesteld ben in de levensduur van dit toestel heb ik besloten me bij de aanschaf van een nieuw toestel niet meer te laten leiden door de bekendheid van een merk maar me enkel te richten op de verhouding tussen prijs en specificaties. Voor de prijs van een entry-level wolfgang bij de aldi heb ik nu een high-end smartphone besteld(de Blackview Arrow voor 102 euro). Dat vind ik het leuke van zo'n zoektocht, een telefoon vinden voor 100 euro die qua specificaties op veel gebieden beter is dan de iphone 6splus.
Conclusie: de Jiayu g4 is qua uiterlijk een mooi robuust toestel, met goede specificaties. Maar de extra prijs door de bekendere merknaam wordt niet waargemaakt door de fabrieksfouten en relatief korte levensduur.
(wil je meer weten over de telefoon die ik nu heb gekocht zie dan levertijden en prijzen-topic van onbekende chinese smartphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-04 08:38
Als je die G4 nog kwijt wil, ik heb de onderdelen om hem weer aan de gang te krijgen.
Die usb aansluiting heb ik meer gehoord maar van de ondertussen 4 G4's hier in huis geen een met defecte usb.
Wel al een paar defecte touch screens maar allen na vallen en 1 zelfs smijten door de vader van een vriend van mijn dochter die hem een paar maanden geleend had.
In ieder geval succes met je Blackview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@mehari72: Nee mijn partner wil he niet weg doen. Maar als jij hem voor een schappelijk prijse zou willen opknappen mail me dan even op dick@deds.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adgpb
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-11-2024
Hallo,

Ik heb hier al veel gelezen over een nieuwe Rom flashen (op mijn G4advanced, waarvan de captivetoetsen niet meer reageren en ik na gebruik van elke functie het teostel nu reboot)
De link naar een handleiding via Mega.co.nz (https://mega.nz/#!WYk11AR..._a1BvZjthZ2fcA7sR7vicYSGY) werkt niet meer.

Ik heb de drivers gedownload en de spaanse Rom geunzipped.
Met het indrukken van de volumetoets, het aansluiten van de laadkabel en power on kom ik in een keuzemenu, echter niet het menu waar ik de flash kan uitvoeren.

De volgende (noob?)vragen daarbij:
- In welke map op mijn SD kaart moet ik de drivers , cd plaatsen?
- Zou iemand hier stapsgewijs kunnen uitleggen hoe ik de nieuwe CD actief maak?
- Heeft iemand anders ook problemen (het niet werken van) de drie toetsen onderaan en het niet kunnen downswipen van de bovenste statusbalk?

Graag te lezen, groet Han

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@adgpb: er zijn in dit topic de laatste maanden ook al meerdere Jiayu g4-toestellen(waaronder de onze) voorbij gekomen met touchscreenproblemen. Ik heb tot nu toe nog van niemand gelezen dat de firmware-update die problemen heeft verholpen. Als het bij jou helpt heb je geluk, maar anders is je touchscreen aan vervanging teo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

adgpb schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 14:09:
Hallo,

Ik heb hier al veel gelezen over een nieuwe Rom flashen (op mijn G4advanced, waarvan de captivetoetsen niet meer reageren en ik na gebruik van elke functie het teostel nu reboot)
De link naar een handleiding via Mega.co.nz (https://mega.nz/#!WYk11AR..._a1BvZjthZ2fcA7sR7vicYSGY) werkt niet meer.

Ik heb de drivers gedownload en de spaanse Rom geunzipped.
Met het indrukken van de volumetoets, het aansluiten van de laadkabel en power on kom ik in een keuzemenu, echter niet het menu waar ik de flash kan uitvoeren.

De volgende (noob?)vragen daarbij:
- In welke map op mijn SD kaart moet ik de drivers , cd plaatsen?
- Zou iemand hier stapsgewijs kunnen uitleggen hoe ik de nieuwe CD actief maak?
- Heeft iemand anders ook problemen (het niet werken van) de drie toetsen onderaan en het niet kunnen downswipen van de bovenste statusbalk?

Graag te lezen, groet Han
Je moet 'em juist NIET unzippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees Klaassen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-06 19:44
Alweer een tijdje geleden dat hier gepost is, kan toch niet zo zijn dat niemand meer met de G4 rondloopt :)

Iemand nog aanbevelingen voor een mooie, bruine flipcover btw? De originele is versleten, doet m'n G4 geen eer meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Zelf ben ik al weer enige tijd aan de S3, mijn dochter en haar vriend lopen nog wel met een G4(S).
Via Ali Express is nog van alles te vinden voor de G4, ook bruine flipcovers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Kees Klaassen schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:40:
Alweer een tijdje geleden dat hier gepost is, kan toch niet zo zijn dat niemand meer met de G4 rondloopt :)

Iemand nog aanbevelingen voor een mooie, bruine flipcover btw? De originele is versleten, doet m'n G4 geen eer meer...
G4 is robuust. Geen cover nodig. :P
Ik ook al over op S3, en mijn G4 dient nu als wifi tether voor de PC. Scherm reageert steeds minder op mijn aanrakingen en voelt inmiddels als klein aan.
Was wereld phone, maar wel gedimensioneerd om 2 jaar mee te gaan. S3 waarwschijnlijk ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Mijn dochter gebruikt mijn G4A, gaat nog steeds goed, ze klaagt alleen soms over gebrek aan geheugen.
En ze heeft helemaal niet veel geïnstalleerd, zegt ze. Tuurlijk meisje vast niet.
Ook nog een gewone G4, die al een en ander meegemaakt heeft en een volledig nieuwe behuizing nodig had, is nu in gebruik als mediaspeler.
Draait trouwens een rom van Vredniiy mod, leuke rom, Kitkat, 4.4.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 712955

hallo, ik heb een 2e hands jiayu g4 advanced gekocht, hij stond in fabrieksinstellingen. nu heb ik mijn simkaart erin gedaan geeft hij steeds de opmerking geen 2e sim gevonden controleer of er 1 in zit ( ik wil er maar 1 in.. ) als ik probeer te bellen geeft hij de melding de simkaart die je wil gebruiken is aan het roamen, geen simkaart nu beschikbaar maar ik heb alle data roaming al uitgeschakeld ( ik wil niet blut... ) :-( weet iemand hoe ik dat zou kunnen verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Sommige providers maken gebruik van een ander netwerk omdat ze zelf geen hebben.
Daarvoor moet roaming aanstaan.
Zolang je data maar uit hebt gaat het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

En die melding blijft van de 2e sim als je er maar één hebt. Melding wegswipen bij elke reboot van de telefoon en dan komt die niet meer naar voren.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Bij mijn g4s kan ik een sim disablen in het settings menu, zolang er maar 1 actief is.

enne covers kkop ik via china

b.v. http://nl.aliexpress.com/...or-Jiayu/32280074524.html

gewoon via ideal betalen, komen gewoon in envelop 2-3 weken gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalisj
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-02 10:04
dutchgio schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:15:
Heeft de G4 ook last van de 'berichten is gestopt' meldingbij het ontvangen van een SMS?

Indien ja, flash dit en het is opgelost

Patch, te flashen in recovery modus:
http://d-h.st/xja
Is er iemand die dit bestandje nog ter beschikking heeft? De link werkt niet meer ;(

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Mijn telefoon loopt telkens vast. Misschien te vaak laten vallen, misschien software issue.

maar affijn, zag wel dat er een 5.1.1 port was :

http://www.needrom.com/download/cyanogenmod-12-1-8/

formateren en proberen!

/edit: flashen gelukt, Ziet er mooi uit, maar:

Kan niet bellen of gebeld worden :( emei nummer leeg, met mobileuncle een backup van emei teruggezet.

Werkt perfect.

1. backup emei, backup applicatie data
2. download trpw recovery, rom, nano google apps, supersu
3. zet op phone en flash met recovery.
4 clean for upgrade (data+ system denk ik)
5. rom + nano + supersu
6 recover emei(als leeg )
7 herinstallleer van backup (ik gebruik titanium)

Zoek nog manier om zaklamp weer op lockscherm te krijgen

[ Voor 63% gewijzigd door leuk_he op 01-01-2016 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

5.1.1 voor de G4... Da's wel mooi. Gebruik de mijne inmiddels niet meer, maar heb hem nog wel liggen als reserve. Werkt deze alleen voor G4S, of ook voor G4A?

En is het steeds vastlopen nu voorbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Gwannoes schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 17:09:
5.1.1 voor de G4... Da's wel mooi. Gebruik de mijne inmiddels niet meer, maar heb hem nog wel liggen als reserve. Werkt deze alleen voor G4S, of ook voor G4A?

En is het steeds vastlopen nu voorbij?
G4S. Zie link. daar heb je met g4A niks aan denk ik.

Vastlopen is voorbij. Was dus instabiel geworden door software OF doordat bestaande configuratie corrupt was ofzo. geen idee. Heb nog wel een aantal logs opzijgezet, maar daar leek hij telkens op iets anders vast te lopen. (mediaserver/libc/applocker/bootlogo(?!) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305913

Ik heb sinds gisteren problemen met mijn G4s.
Touchscreen reageert totaal niet meer, telefoon start wel nog op.

Iemand een idee wat te doen ? Heb hem al eens open gedaan maar zie niets speciaals (waterschade etc).
Ook opladen/met pc verbinden doet hij niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Anoniem: 305913 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 12:13:
Ik heb sinds gisteren problemen met mijn G4s.
Touchscreen reageert totaal niet meer, telefoon start wel nog op.

Iemand een idee wat te doen ? Heb hem al eens open gedaan maar zie niets speciaals (waterschade etc).
Ook opladen/met pc verbinden doet hij niet meer..
Kan verschillende oorzaken hebben.

Doet hij het wel in de recovery mode? --> software probleem --> nieuwe ROM flashen.
Anders is het waarschijnlijk een hardware probleem. Is het scherm fysiek beschadigd? Kijk even goed onder verschillende hoeken naar het scherm.

De touch-controller zit via een aparte connector (apart van de display-kabel) verbonden aan het mainboard. Normaal gesproken zou dit niet los moeten kunnen laten, maar misschien was jouw toestel af-fabriek al niet in 100% in orde, en is hij alsnog losgeschoten.
Zie bijvoorbeeld dit filmpje; bij 1:14 wijst hij de touch controller connector aan. Als het zwarte lipje omhoog staat kun je de kabel losmaken; druk hem naar beneden om weer vast te zetten.
Vertrouw je het zelf niet, stuur me dan ff een DM.

Sorry, da's voor de S3... De G4 heb ik nog nooit open gehad. (Zal overigens wel vergelijkbaar werken)

[ Voor 4% gewijzigd door Gwannoes op 02-01-2016 14:04 ]

Pagina: 1 ... 42 43 Laatste

Let op:
Discussies over winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken horen hier *niet* thuis.
[Jiayu G4] Levertijden en prijzen