Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 17:09
dutchgio schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 22:11:
Tijdens googelen foto's van de zwarte versie tegengekomen, inclusief meer informatie:

"JIAYU G4 Phone Accept Pre-Order only,we will arrange shipment according the payment date once it is in stock.(Approx. April 2013)The earlier you buy it ,the earlier you will get this Great wonderful Phone!
Black color will be Release Earlier then White color,so we recommand pre-order Black priority.
Every pre-order buyers will get GIFT
Free Gifts:
1*LEATHER CASE
1*Mobile Phone EarPhone"

April is wel een beetje laat, dat hoop ik tch niet. Maar het goede nieuws; de zwarte versie schjint eerder beschikbaar te zijn dan de witte, en word dus aangereden om deze te bestellen.

Bron inclusief foto's van de zwarte versie, die ik zelf graag wil maar nog geen foto's van had gezien. http://china-made-wholesale.com/jiayu-g4.html
Vergeet niet dat je daar nog verzendkosten moet betalen waardoor hij duurder wordt dan op Pandawill.
Ik verwacht de zwarte versie op Pandawill achter het Chinese nieuwjaar. Maandag 18 februari dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:42

XanderDrake

Build the future!

OK. Ik denk dat de stock per webshop kan verschillen, ook de leveringen. Grote webshops hebben het toch echt over midden maart of eerder.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:14
CedricD schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 10:31:
[...]

Vergeet niet dat je daar nog verzendkosten moet betalen waardoor hij duurder wordt dan op Pandawill.
Ik verwacht de zwarte versie op Pandawill achter het Chinese nieuwjaar. Maandag 18 februari dus :).
Ik was ook niet van plan om daar te bestellen, alleen de informatie over de zwarte versie vond ik interresant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talicus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-08 14:34
Hebben andere mensen ook last van dat bij Pandawill de zoekfunctie geen resultaten geeft voor Jiayu?
Via mijn zoekgeschiedenis kan ik hem nog wel vinden maar dat is niet echt betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Talicus schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 22:35:
Hebben andere mensen ook last van dat bij Pandawill de zoekfunctie geen resultaten geeft voor Jiayu?
Via mijn zoekgeschiedenis kan ik hem nog wel vinden maar dat is niet echt betrouwbaar.
Klopt.
Maar hij staat gewoon bij android OS phone dus niks aan de hand, waarschijnlijk een klein probleempje met de search-engine van pandawill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-08 22:04
"Presell Product Lead-time:2013-02-28 00:00:00" <-- Staat nu op Pandawil

Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 16:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
@ de twee hierboven:
Staat er al een maand zo op hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
New bericht op Gizchina, korte samenvatting:

- Jiayu devices comin up; mogelijk schrappen van "Basic" G4 versie omdat dit de verkoop van de g2 en g3 zou overnemen, en die toestellen niet meer verkocht worden.
- g6; phablet(5-6 inch telefoon) met stylus
- g10: tablet
- prijzen bekend, al zijn dit lokale prijzen, niet de internationale aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
dutchgio schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 23:09:
[...]

Klopt.
Maar hij staat gewoon bij android OS phone dus niks aan de hand, waarschijnlijk een klein probleempje met de search-engine van pandawill.
typ JIAYU met hoofdletters en het werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablo_GT
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 10:35

Diablo_GT

nbx

Ziet er interressant uit. Wat ik niet terug kan vinden in specs is welke chipset de aansturing van de GPS, wifi en Bluetooth verzorgt. Mocht dit hetzelfde zijn als wat in de G3 zit, mtk 6220( dacht ik) ben je met de aanschaf van een G4 niet veel opgeschoten tov een G3. Je blijft iniedergeval dezelfde gps problemen houden vermoed ik.

nbx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Diablo_GT schreef op maandag 18 februari 2013 @ 01:00:
Ziet er interressant uit. Wat ik niet terug kan vinden in specs is welke chipset de aansturing van de GPS, wifi en Bluetooth verzorgt. Mocht dit hetzelfde zijn als wat in de G3 zit, mtk 6220( dacht ik) ben je met de aanschaf van een G4 niet veel opgeschoten tov een G3. Je blijft iniedergeval dezelfde gps problemen houden vermoed ik.
Inderdaad, als dit blijkt, stap ik als de brandweer over op de Newman N2, die heeft gewoon quality Samsung chipsets en is gewoon leverbaar.
Ik heb geen geduld voor WiFi en GPS issues.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:39

John Doos

ClaudZaque

"De telefoon draait op een Mediatek MT6589, een quacore-soc"

ff control + f tikken bij het wijzigen, en dan veranderen naar quadcore :P

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-09 22:28
Narathan schreef op zondag 17 februari 2013 @ 00:00:
"Presell Product Lead-time:2013-02-28 00:00:00" <-- Staat nu op Pandawil

Ben benieuwd...
...ondertussen...
Presell Product Lead-time:2013-03-15 00:00:00
15 maart dus. Nog een maandje geduld. Ik begin bijna te twijfelen tussen de G4 en de G3 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 16:10
Dat is al tijden zo: de 16GB uitvoering zou 28 februari moeten uitkomen volgens Pandawill; de Advanced 15 maart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
guapper schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 08:47:
Dat is al tijden zo: de 16GB uitvoering zou 28 februari moeten uitkomen volgens Pandawill; de Advanced 15 maart
- Jiayu devices comin up; mogelijk schrappen van "Basic" G4 versie omdat dit de verkoop van de g2 en g3 zou overnemen, en die toestellen niet meer verkocht worden.

http://www.gizchina.com/2...iayu-g4-g5-g5-g10-tablet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
JIAYU G4 in 'Pure Black' uitvoering op de blog van jiayushop.

Helaas met zilveren rand. Laten jullie ook even weten welke uitvoering julile voorkeur heeft?

[ Voor 16% gewijzigd door guapper op 20-02-2013 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
Dat ziet er erg strak uit! Heeft een mooie, professionele no-nonsense uitstraling.

Zelf blijft ik bij de witte variant hangen omdat deze mij persoonlijk beter aanspreekt. Heb ook de witte Nexus gehad en heb nu een rode Xperia p waar ik erg veel plezier van heb, op de korte accuduur na

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Het viel me alleen op dat de foto van de Pure Black uitvoering van 23-01-2013 stamt, en die met de zwarte rand van 03-02-2013.

Het is nu gewoon wachten op een foto van 04-02-2013 of later. Massaproductie is toen gestart. Ik neem aan dat er 1 zwarte en 1 witte uitvoering komt (voor wat betreft de schil dan). Pre-productie model is met zilveren rand (ldacht ik), maar ik heb de volledig zwarte versie al meermaals voorbij zien komen.

[ Voor 14% gewijzigd door guapper op 20-02-2013 15:07 ]

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
de g4 is zeg maar de samsung s4, maar de g4 zal niet met draadloze lader komen gok ik zo?

• CedricD
jernij schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 08:56:
de g4 is zeg maar de samsung s4, maar de g4 zal niet met draadloze lader komen gok ik zo?
Nee, de S4 komt met een octacore processor en een 5" Full HD scherm.
Vergelijk hem liever met een S3, maar dan met wat mindere specs.

Ik heb alvast de Newman N2 besteld. Benieuwd hoe deze mij bevalt.
Misschien dat ik later dan een JIAYU G4 koop. Er is voor mij momenteel te veel onduidelijkheid ;)

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik ben blij dat mijn LG O2X met ICS het nu best goed doet, ik kan het nog uithouden. Succes met je N2 Cedric.

• guapper

• jernij
zal wel wat afhakers opleveren ;)

• guapper
Bekijk het van de zonnige kant: het wordt makkelijker kiezen als je niet al te lang wil wachten. ;)
Met de perikelen rond de G3 in het achterhoofd...

• jernij
guapper schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:06:
Bekijk het van de zonnige kant: het wordt makkelijker kiezen als je niet al te lang wil wachten. ;)
Met de perikelen rond de G3 in het achterhoofd...
ja klopt, maar die 2 ram en 3000mha batterij en kleine 30 euro goedkoper dan de newman n2 waren wel erg aantrekkelijk.... (ik blijf een nederlander hè, iets met dubbeltje en 1e rang)

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

De N2 is wel sneller, dus dat is die 30€ min of meer wel waard.

Ik vind de N2 gewoon een beetje lelijk, daarom koop ik hem niet ;)

• jernij
XanderDrake schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:12:

Ik vind de N2 gewoon een beetje lelijk, daarom koop ik hem niet ;)
het gaat me meer om wat er in zit, niet de buitenkant, maar dit hoort waarschijnlijk weer thuis in het topic newman n2 :9

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Nee, over de N2 kan je alleen lelijke dingen zeggen in een ander topic :+

• jernij
Chris.nl schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:10:
Nee, over de N2 kan je alleen lelijke dingen zeggen in een ander topic :+
haha, dat geldt voor alles wat off topic is?

• dutchgio
Noooo, nog langer wachten..
De N2 spreekt mij ook niet echt aan, 30 euro duurder. Voor een processor van samsung die helemaal niet beter hoeft te zijn. En het design is ook niet alles...

• guapper
hoeft niet beter te zijn, maar het is wel een beproefd concept. De nieuwe MT chipset moet zich nog bewijzen.

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Is wel beter, jongens laten we ons geen illusies maken. De MT6589 is gewoon een ARM Cortex A7 chipset en de Exynos van Samsung een Cortex A9 chipset, dat scheelt ~25% clock-for-clock ruwe rekenkracht. Allicht is de MT6589 snel genoeg voor alles wat je er mee wilt doen, hij is sowieso een stuk zuiniger. Ook is de GPU technisch beter maar mogelijk minder snel als die van de Exynos (welke een zwaar overclockte Mali-400 bezit).

[ Voor 40% gewijzigd door XanderDrake op 21-02-2013 11:44 ]

• jvkl
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-08 07:44
dutchgio schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:24:
Noooo, nog langer wachten..
De N2 spreekt mij ook niet echt aan, 30 euro duurder. Voor een processor van samsung die helemaal niet beter hoeft te zijn. En het design is ook niet alles...
Het blogbericht is van 28 januari jl....... a very very old rumor.....

• atomix9
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-09 11:50
Heb deze telefoon "voorgelegd" aan mijn kameraad in China (ga binnenkort die kant op, dacht kan ik hem mooi meteen meenemen). Hij heeft her en der informatie ingewonnen bij "Locals". Gezien de reputatie van het bedrijf werd er afgeraden te wachten op deze foon. Kon wel eens een tijdje gaan duren, lees: heeeeel lang...(en er waren wel meer redenen om er vanaf te zien) :/

Wilde het alleen ff melden, doe ermee wat je wil...

Ik ga inmiddels voor een ander chinees merk, de Miui-telefoon van Xiaomi. Dit schijnt toch een wat betrouwbaarder bedrijf te zijn. :)

• jernij
atomix9 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 15:54:
Heb deze telefoon "voorgelegd" aan mijn kameraad in China (ga binnenkort die kant op, dacht kan ik hem mooi meteen meenemen). Hij heeft her en der informatie ingewonnen bij "Locals". Gezien de reputatie van het bedrijf werd er afgeraden te wachten op deze foon. Kon wel eens een tijdje gaan duren, lees: heeeeel lang...(en er waren wel meer redenen om er vanaf te zien) :/

Wilde het alleen ff melden, doe ermee wat je wil...

Ik ga inmiddels voor een ander chinees merk, de Miui-telefoon van Xiaomi. Dit schijnt toch een wat betrouwbaarder bedrijf te zijn. :)
dan denk ik dat het de n2 wordt en niet de jiayu g4...maar de twijfel blijft overheersen !@$#

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 12:53
Hier ook nog grote twijfel, vind de looks en de specs van de G4 beter/mooier. Maar ik heb ook geen zin om nog maanden te wachten. Half maart vind ik geen probleem, maar volgens de geruchten hier gaat het veel langer duren en zoveel geduld heb ik niet...

Verwijderd

XanderDrake schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:43:
Is wel beter, jongens laten we ons geen illusies maken. De MT6589 is gewoon een ARM Cortex A7 chipset en de Exynos van Samsung een Cortex A9 chipset, dat scheelt ~25% clock-for-clock ruwe rekenkracht. Allicht is de MT6589 snel genoeg voor alles wat je er mee wilt doen, hij is sowieso een stuk zuiniger. Ook is de GPU technisch beter maar mogelijk minder snel als die van de Exynos (welke een zwaar overclockte Mali-400 bezit).
Ik vind het jammer dat er nog geen Linpack o.i.d benchmarks uit zijn. ARM zegt dat de A7 ongeveer 50% sneller zou moeten zijn als de A8 en ze zeggen exact hetzelfde over de A9 (ook 50% sneller als de A8), qua DMIPS / MHz ontloopt het elkaar ook nauwlijks maar hoe dit zich vertaalt naar de praktijk :?

• guapper
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 18:09:
[...]

Ik vind het jammer dat er nog geen Linpack o.i.d benchmarks uit zijn. ARM zegt dat de A7 ongeveer 50% sneller zou moeten zijn als de A8 en ze zeggen exact hetzelfde over de A9 (ook 50% sneller als de A8), qua DMIPS / MHz ontloopt het elkaar ook nauwlijks maar hoe dit zich vertaalt naar de praktijk :?
*kuch*
XanderDrake schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 17:13:
[...]

Nee. Ter vergelijking, één Cortex A7 core doet 1.9 dmips/mhz. Ter vergelijking: Cortex A8 (van de oude high end smarphones, Galaxy S1 bijv.) doet 2 dmips, Cortex A9 doet 2.5 dmips en Qualcomm's S4 Pro's doen 3.5 dmips.

Maar hij zou erg zuinig moeten zijn en klein in oppervlak, dus goedkoop.
GPU is wel lekker snel.
op de vraag of de G4 sneller is dan een Galaxy SII:
XanderDrake schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 17:25:
[...]

Euhm moeilijk, maar ik denk het niet. Volgens mij was de Galaxy S2 een Cortex A9 dualcore op 1.2ghz, dus das per core iets van 3 dmips. Deze quad doet per core 2.3 dmips max. Ik heb liever Cortex A9 want je hebt inderdaad mindere scaling per core...

trouwens, DMIPS
en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 18:17
offtopic:
De Newman N2 lijkt wel veel op de Wolfgang AT-AS43D2 welke de Aldi een tijdje terug heeft verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 18:09:
Er zitten wel vernieuwingen en optimalisaties in de A7 die niet in de A8 zitten, zeker op het gebied van multimedia en RAM. Dáár haalt de PR van ARM uit dat de A7 "50% sneller is" dan de A8.
Maar we mogen niet vergeten dat de A7 gewoon is ontwikkeld als goedkope en zuinige oplossing, de chips zijn erg klein, en bepaalde performance architecture zit er niet in, zoals een out-of-order excecution en branch-prediction.

Ik denk zeker dat een A7 core in de praktijk een stuk langzamer gaat zijn dan een A9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
XanderDrake schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 08:44:
[...]

Er zitten wel vernieuwingen en optimalisaties in de A7 die niet in de A8 zitten, zeker op het gebied van multimedia en RAM. Dáár haalt de PR van ARM uit dat de A7 "50% sneller is" dan de A8.
Maar we mogen niet vergeten dat de A7 gewoon is ontwikkeld als goedkope en zuinige oplossing, de chips zijn erg klein, en bepaalde performance architecture zit er niet in, zoals een out-of-order excecution en branch-prediction.

Ik denk zeker dat een A7 core in de praktijk een stuk langzamer gaat zijn dan een A9.
Ikdenk dat 1 A7 ook niet snel is, maar het feit dat je er 4 hebt haal je toch prima prestaties. En ik denk dat het best wel batterijzuinig is. Daarnaast kan hij dus niet mee met andere quad cores in high end toestellen, omdat diemisschien 2 A7's en 2 A9's hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
dutchgio schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:22:
[...]

Ikdenk dat 1 A7 ook niet snel is, maar het feit dat je er 4 hebt haal je toch prima prestaties. En ik denk dat het best wel batterijzuinig is. Daarnaast kan hij dus niet mee met andere quad cores in high end toestellen, omdat diemisschien 2 A7's en 2 A9's hebben.
De top toestellen van vorig jaar SGSIII en One X hebben 4 A9 kernen. De nieuwe toptoestellen hebben 4 A15 kernen. De A7 is ontwikkeld voor het BIG.little principe, waarbij in standby bijvoorbeeld energiezuinigheid belangrijk is, maar snelheid minder.. dan zetten ze een paar A7's langs A15's die onzuinig zijn. Een MTK quadcore A7 scored in antutu ongeveer 10.000/12.000 een A9 ongeveer 14.000 16.000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
dangerousp schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:48:
[...]

De top toestellen van vorig jaar SGSIII en One X hebben 4 A9 kernen. De nieuwe toptoestellen hebben 4 A15 kernen. De A7 is ontwikkeld voor het BIG.little principe, waarbij in standby bijvoorbeeld energiezuinigheid belangrijk is, maar snelheid minder.. dan zetten ze een paar A7's langs A15's die onzuinig zijn. Een MTK quadcore A7 scored in antutu ongeveer 10.000/12.000 een A9 ongeveer 14.000 16.000.
Ach, je moet het ook niet vergelijken met een s3 of one x. Die kosten ook 3 keer zoveel.
Voor dagelijks gebruik voldoen 4 A9's prima,maar ik verwacht niet dat elke HD game vloeiend te spelen is. Dit hoeft ook niet van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
dutchgio schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:14:
[...]

Ach, je moet het ook niet vergelijken met een s3 of one x. Die kosten ook 3 keer zoveel.
Voor dagelijks gebruik voldoen 4 A9's prima,maar ik verwacht niet dat elke HD game vloeiend te spelen is. Dit hoeft ook niet van mij.
? de Newman N2 heeft exact dezelfde SoC als de S3 een LG scherm en Sony camera, dus waarom qua hardware niet vergelijken? Qua software schiet het nog wel aardig tekort.

De Jiayu zou dus in feite ook daarmee moeten concureren, aangezien het verschil in prijs minimaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
The ARM Cortex™-A15 MPCore™ processor is today’s high-performance engine for your highly-connected device.

The ARM Cortex™-A9 processor is the power-efficient and popular high performance choice in low power or thermally constrained cost-sensitive devices.

The ARM Cortex™-A8 processor, based on the ARMv7 architecture, has the ability to scale in speed from 600MHz to greater than 1GHz.

The ARM Cortex™-A7 MPCore™ processor is the most efficient application processor ARM has ever developed and dramatically extends ARM’s low-power leadership in future entry level smart phones, tablets and other advanced mobile devices.

The ARM Cortex™-A5 processor is the smallest, lowest cost and very energy efficient applications processor capable of delivering the internet to the widest possible range of devices.

Bron: http://www.arm.com/products/processors/cortex-a/
dangerousp schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:21:
[...]

? de Newman N2 heeft exact dezelfde SoC als de S3 een LG scherm en Sony camera, dus waarom qua hardware niet vergelijken? Qua software schiet het nog wel aardig tekort.
Die telefoons zijn beiden zeker te vergelijken qua hardware. Maar denk dat je daar toch beter in het N2 topic over verder dicussieert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
CedricD schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:23:
The ARM Cortex™-A15 MPCore™ processor is today’s high-performance engine for your highly-connected device.

The ARM Cortex™-A9 processor is the power-efficient and popular high performance choice in low power or thermally constrained cost-sensitive devices.

The ARM Cortex™-A8 processor, based on the ARMv7 architecture, has the ability to scale in speed from 600MHz to greater than 1GHz.

The ARM Cortex™-A7 MPCore™ processor is the most efficient application processor ARM has ever developed and dramatically extends ARM’s low-power leadership in future entry level smart phones, tablets and other advanced mobile devices.

The ARM Cortex™-A5 processor is the smallest, lowest cost and very energy efficient applications processor capable of delivering the internet to the widest possible range of devices.

Bron: http://www.arm.com/products/processors/cortex-a/

[...]

Die telefoons zijn beiden zeker te vergelijken qua hardware. Maar denk dat je daar toch beter in het N2 topic over verder dicussieert.
Daarom leg ik daaronder ook de link naar de Jiayu, dat daarom de G4 (vind ik) ook wel gezien mag worden als een concurrent van de A-merken last year high end modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
dangerousp schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:21:
[...]

De Jiayu zou dus in feite ook daarmee moeten concureren, aangezien het verschil in prijs minimaal is.
Vergelijken met een s3 of een newman is natuurlijk ook een groot verschil.
Ik probeerde niet te zeggen dat je hem niet kunt vergelijken; je moet echter wel met de juiste maat meten.

[ Voor 10% gewijzigd door dutchgio op 22-02-2013 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Wat belangrijk is om te weten is dat chipsets eigenlijk niet zo duur zijn. Ik gok dat een Qualcomm S4 Pro (krait) rond de €20 kost. Allicht is een Cortex A7 maar €10 kost, uiteindelijk is dat maar een percentage van de totaal prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 15:21
Een Snapdragon S4 Pro kost nog minder zelfs, zo'n 17,50 euro.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

17,50 euro vind ik aardig rond de 20 :) Goede gok van mijn kant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Als het een wilde gok was zat je zeker in de goede richting inderdaad ;)

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Ik neem aan dat je er wel meer dan 1 moet afnemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Die prijs geldt alleen per sixpack :P

Om maar weer een keer ontopic te gaan; Ben wel benieuwd hoe de GPS in de G4 het zal doen. Schijnt in de G3 niet veel soeps te zijn namelijk. Mijn vriendin krijgt haar G3 als het goed is deze week binnen dus ben benieuwd, ze heeft niet zo'n zin om een losse GPS module te moeten gebruiken om met Sygic te navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-09 12:03
Dat geklaag over de GPS kwaliteit... Ik heb er geen problemen mee. Snelle fix ism Sygic werkt het prima.

Kans is groot dat ik de G4 ook ga halen.

[ Voor 17% gewijzigd door Tinman op 22-02-2013 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Het zou mooi zijn als dit toestel dat ook heeft, scheelt een hoop gedoe. Hoor echter verhalen dat het per toestel verschilt en dat het bij sommigen minuten duurt voordat ze überhaupt een fix hebben. Vooral in Google Maps blijkt het een probleem te zijn; offline navigatie (zoals Sygic dus) zou wat beter werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Gebruik toch nooit gps, dus het maakt me niks uit. Ik zou pas balen als bijvoorbeeld wifi problemen heeft, om maar een ander hardwarematig-probleem te noemen dat tot grote ergenis kan lijden als het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
Is dit toestel al ergens te bestellen, wil asap een bestelling plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:48

13art

Moderator Mobile
Misschien is het handig om de zoekfunctie eerst te gebruiken voor je een vraag zomaar dropt? Dit onderwerp is al meerdere malen voorbij gekomen.

Buiten dat, denk ik dat het ook tijd gaat worden dat hier een beschikbaarheid en levertijden topic voor gaat komen.

[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 25-02-2013 14:39 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Cabo schreef op maandag 25 februari 2013 @ 14:26:
Half maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Cabo schreef op maandag 25 februari 2013 @ 14:26:
Je kan hem al pre-orderen. Wanneer je hem gaat krijgen blijft een verrassing. Denk maar aan de G3 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
Ik hoop dat ze het niet te bont maken dan, ik heb niet 1-2-3 deze jongen nodig, maar het zou toch wel fijn zijn om hem nog rond april/mei in ontvangst te mogen nemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 16:13
Voor de geinteresseerde, we zijn op Samenkopen aan het proberen korting te regelen voor bestellingen van deze telefoon. Het schijnt dat Pandawill al een kortingscode heeft toegezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-09 22:00
Pandawill heeft een kortingscode van 6 of 7% toegezegd. Met de code panda4fok kan je al 5% korting krijgen. Effectief kom je dus maar op 1-2% korting uit. Dit komt neer op iets van 5 dollar.

Ik denk dat de samenkopenactie vrij lastig gaat worden. Massainkoop is een optie, maar dan moet je weer inklaring/btw en verzendkosten betalen waardoor je waarschijnlijk nog duurder uit bent. (Al ben je dan wel zeker van je kosten)

Ik volg het topic echter op de voet. Er is heel wat animo voor het toestel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmxcivr
  • Laatst online: 04-07-2023
Hier foto's met de camera aan, naast de Meizu MX2.

Afbeeldingslocatie: http://www.jiayumobileshop.com/blog/wp-content/uploads/2013/02/1.jpg

en

Afbeeldingslocatie: http://www.jiayumobileshop.com/blog/wp-content/uploads/2013/02/2.jpg

bron: http://www.jiayumobilesho...with-bezel-meizu-mx2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
En zo zien we ook aan de camera dat het geen Android 4.2 maar wel 4.1 zal zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmxcivr
CedricD schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 09:23:
[...]

En zo zien we ook aan de camera dat het geen Android 4.2 maar wel 4.1 zal zijn :)
Ja maar volgens mij kunnen we, net zoals op de 3g, updates verwachten. Ik zou het persoonlijk leuker vinden als er miui op zou zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Nieuws: G4 wordt waarschijnlijk gelaunched eind maart:

http://www.gizchina.com/2...unch-by-the-end-of-march/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Nog ruim een maand en dan gaat het toch echt van start. Nog even wavhten dus,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Nice.
Vind de G4 er toch wel echt erg goed uit zien maar ik wacht toch nog maar even op de S1, vooral door de betere chipset.

hoidoei

• guapper
Bij Pandawill is de lead-time bij de voorverkoop van de G4 standaard en advanced verlengd tot 31-03-2013, waar die eerder nog 28-02 en 15-03 waren.
G3 all over again? Voorlopig nog ff afwachten dus.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Deze telefoon heeft ook mijn aandacht. Ik heb nu een Samsung Galaxy S3 en zoek eigenlijk iets met een goede resolutie, Dual SIM, een hip design en betaalbaar, toen vond ik deze telefoon. Het is nog even wachten.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• mcmxcivr
http://www.pandawillforum...from-manufacturer&p=99038

Nieuwe foto's vanuit de fabriek. Ziet eruit als een iPhone achterkant.

• dutchgio
Over de verpakking hoef je je iniedergeval geen zorgen te maken, volgens onze gote vriend andy dan.
Het feit dat er foto's zijn van de verpakking waar de G4 in zou zitten bevalt me meer.

http://www.gizchina.com/2...4-packaging-tough-enough/

• mcmxcivr
En nog maar een in het wit. (Het prototype)

http://www.jiayumobilesho...prototype-face-photo.html

[ Voor 5% gewijzigd door mcmxcivr op 28-02-2013 15:47 ]

• mcmxcivr
dutchgio schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 15:35:
Over de verpakking hoef je je iniedergeval geen zorgen te maken, volgens onze gote vriend andy dan.
Het feit dat er foto's zijn van de verpakking waar de G4 in zou zitten bevalt me meer.

http://www.gizchina.com/2...4-packaging-tough-enough/
Afbeeldingslocatie: http://www.gizchina.com/wp-content/uploads/images/jiayu-g4-package-test-1.jpg

Hahaha :D

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ja leuk. Nu moet er nog een G4 in zitten en dan ben ik pas tevreden ;)

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:53
Nu weet ik het toch wel ongeveer zeker. Ik wil 'm hebben. Maar niet als 'ie nóg eens uitgesteld worden. Is de kans groter dat je hem kort na de release krijgt wanneer je pre-ordered, of maakt dat niet zoveel uit?

• dutchgio
Gabliboeba schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 16:53:
[...]

Nu weet ik het toch wel ongeveer zeker. Ik wil 'm hebben. Maar niet als 'ie nóg eens uitgesteld worden. Is de kans groter dat je hem kort na de release krijgt wanneer je pre-ordered, of maakt dat niet zoveel uit?
Bij de pre-orders is alsnog de eerste die m pre-ordered als eerst. Maar je hebt hem waarschijnlijk eerder als je nu preordert dan dat je de aanschaf pas doet wanneer de G4 uit is. Toch wacht ik nog even.

• jernij
dutchgio schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 17:02:
[...]

Bij de pre-orders is alsnog de eerste die m pre-ordered als eerst. Maar je hebt hem waarschijnlijk eerder als je nu preordert dan dat je de aanschaf pas doet wanneer de G4 uit is. Toch wacht ik nog even.
ik vertrouw dat ergens niet dat pre-orderen, dus...ik wacht ook

geduld is een schone zaak :)

en steeds meer mtk6589 phones op pandawill :)

• dutchgio
jernij schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 17:07:
[...]

ik vertrouw dat ergens niet dat pre-orderen, dus...ik wacht ook

geduld is een schone zaak :)

en steeds meer mtk6589 phones op pandawill :)
Ik okk niet zo, awacht nog even af totdat ie echt op voorraad is, maar datduurt nog wel even.
Er verschijnen inderdaad meer quad core telefoons, maar slechts 1 daarvan heeft en 3000mah, en 2gb ram, en een mooi uiterlijk. If you know what I mean ;)

• jernij
dutchgio schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 18:18:
[...]

Er verschijnen inderdaad meer quad core telefoons, maar slechts 1 daarvan heeft en 3000mah, en 2gb ram, en een mooi uiterlijk. If you know what I mean ;)
+1

• savas40
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-08-2022
Er verschijnen inderdaad meer quad core telefoons, maar slechts 1 daarvan heeft en 3000mah, en 2gb ram, en een mooi uiterlijk. If you know what I mean
Ik wacht ook Maar, wat vinden jullie van deze :

http://www.pandawill.com/...ompass-3g-gps-p71835.html

2x 2800mAh Battery

alleen is het scherm 5.0 Inch TFT, capacitive touch screen misschien niet zo goed??
LINK WERKT :) NU

[ Voor 13% gewijzigd door savas40 op 28-02-2013 21:36 ]

• jernij
savas40 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 20:40:
[...]

http://www.pandawill.com/...-3g-gps-white-p71873.html

2x 2800mAh Battery

alleen is het scherm 5.0 Inch TFT, capacitive touch screen misschien niet zo goed??
Whoops, our bad...

The page you requested was not found, and we have a fine guess why.

If you typed the URL directly, please make sure the spelling is correct.
If you typed the URL directly, please make sure the spelling is correct.

What can you do?
Have no fear, help is near! There are many ways you can get back on track with Magento Store.

Go back to the previous page.
Use the search bar at the top of the page to search for your products.
Follow these links to get you back on track!
Store Home |My Account

uhm..

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

dutchgio schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 17:02:
[...]

Ik geef je 100% gelijk. Hier kan de Newman N2 niet tegen op. En ik wil er minstens een jaar mee doen, dan is een degelijk uiterlijk belangrijk!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 16:13
Nu staat er op Pandawill

Presell Product Lead-time:2013-03-31 00:00:00

• dutchgio
ivo001 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 21:33:
Nu staat er op Pandawill

Presell Product Lead-time:2013-03-31 00:00:00
Dan baal je als je al gepre-ordert had en het toestel rond die datum al in huis verwachtte ;)
[...]

2x 2800mAh Battery

2800 mah vs 3000 op 5 ich tegen 4.7 inch
Dual core vs quad core
1 gb ram vs 2gb ram
Het feit dat je 2 batterijen hebt zegt niet dat ze 2x zo lang meegaan, die 2e batterij moet je nog met je meetillen(lees: dragen) in je broekzak wat natuurlijk erg onprettig is, if youknow what I mean, en als de ene batterij leeg is, je telefoon uit doen, hoesje er af, batterij eruit, batterij erin, hoesje er weer op, mobiel weer aan..... En daar zit je dan met een lege batterij in je broekzak.
Prima ding hoor, goedkoop, maar mij overtuigt ie niet. Ik wacht nog even..

[ Voor 64% gewijzigd door dutchgio op 28-02-2013 21:50 ]

• jernij
[...]

2x 2800mAh Battery

stukje minder dan een quadcore denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

dutchgio schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 21:43:
in je broekzak wat natuurlijk erg onprettig is, if youknow what I mean,
dutchgio schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 18:18:
een mooi uiterlijk. If you know what I mean ;)
Afbeeldingslocatie: http://i2.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/430/609/3d9.png

Sorry, ik kon het niet laten :+
Sorry maar die phone en de G4 zijn niet echt te vergelijken. De specs zijn een behoorlijk anders. Daarnaast is Cortex A7 quad waarschijnlijk een stukje zuiniger dan Cortex A9 dual, dus heb je minder aan die 2800mAh.

Laten we ophouden over deze vergelijking, offtopic. Deze phone hoort thuis in het Chinese onbekende smartphone topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
XanderDrake schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 08:22:
[...]

[...]

[afbeelding]

Sorry, ik kon het niet laten :+

[...]

Sorry maar die phone en de G4 zijn niet echt te vergelijken. De specs zijn een behoorlijk anders. Daarnaast is Cortex A7 quad waarschijnlijk een stukje zuiniger dan Cortex A9 dual, dus heb je minder aan die 2800mAh.

Laten we ophouden over deze vergelijking, offtopic. Deze phone hoort thuis in het Chinese onbekende smartphone topic.
Wilde eigenlijk die foto plaatsenint klein aan de eind van de zin, maar geen tijd gehad om dat nog te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam onderstaande op het spoor via marktplaats en heb ze email gestuurd. Men zegt ze al te kunnen leveren..! Wat denken jullie hiervan?

/quote

Beste Jan,

Wij kunnen het toestel wel al leveren.

Bestellen kan via onze webshop http://gateway.marktplaat...A%2F%2Fwww.Tech2deals.com

Met vriendelijke groet,
Tech2deals Team

> Reactie op uw advertentie 'Jiayu G4 Smartphone 4,7 Inch HD, IPS Retina
> Scherm, MTK6589'
>
> Goedenavond,
>
> Ik zit al enkele maanden te wachten tot de Jiayu G4 uitkomt. Klopt het dat
> u hem nu leverbaar heeft? Als ik andere bronnen nalees op internet is hij
> nog niet leverbaar namelijk.
>
> Hoor graag. Indien nog niet leverbaar kunt u mij een bericht doen zodra
> dit wel zo is?
>
> Woon zelf in Zeeland en zou graag een exemplaar bij u kopen.
>
> Mvg,

/unquote

Website: http://tech2deals.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik denk dat ze niet kunnen leveren. Ze willen je geld hebben en dan beginnen ze met uitstellen, en dat de telefoon onderweg is, en allerlei valse beloften, en dan uiteindelijk heb jij de telefoon halverwege april.
Het is een manier van pre-orderen zonder dat de klant weet dat hij een pre-order doet.
Vraag ze anders eens om een review. Als ze de telefoon al kunnen leveren kunnen ze een bak traffic naar hun site halen door een review te maken van de telefoon. Vanuit het oogpunt van een ondernemer de makkelijkste manier van adverteren.
Anders een foto van de verpakking/telefoon met de Volkskrant/NRC/elke andere nederlandse krant van vandaag.

[ Voor 9% gewijzigd door Derby op 01-03-2013 13:28 ]

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:56
Natuurlijk niet. Niemand ter wereld heeft nog een Jiayu G4, zelfs de Chinezen zelf niet. Jiayu heeft het model nog niet eens in productie dacht ik, ze zijn nog aan het tweaken en afronden. En dan zouden zij hem nu al kunnen leveren? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm ok bedankt. Nee het leek met inderdaad ook niet, zomaar een lekker houdertje dus. Ik zal ze wel terugmailen of het ook mogelijk is de telefoon fysiek in hun winkel te komen kopen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Het is jammer dat bedrijven zo proberen klanten aan zich te binden, maar dat zal wel door de economie komen.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Ik zag gisteren anders nog een foto voorbij komen van een medewerker van hunnie die op de doos van de G4 stond om de stevigheid daarvan te testen...

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
guapper schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 13:40:
Ik zag gisteren anders nog een foto voorbij komen van een medewerker van hunnie die op de doos van de G4 stond om de stevigheid daarvan te testen...

:+
Kijk eens naar de toppost van deze pagina (van l3awsz) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Verwijderd schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 13:06:
Ik kwam onderstaande op het spoor via marktplaats en heb ze email gestuurd. Men zegt ze al te kunnen leveren..! Wat denken jullie hiervan?

/quote

Beste Jan,

Wij kunnen het toestel wel al leveren.

Bestellen kan via onze webshop http://gateway.marktplaat...A%2F%2Fwww.Tech2deals.com

Met vriendelijke groet,
Tech2deals Team

> Reactie op uw advertentie 'Jiayu G4 Smartphone 4,7 Inch HD, IPS Retina
> Scherm, MTK6589'
>
> Goedenavond,
>
> Ik zit al enkele maanden te wachten tot de Jiayu G4 uitkomt. Klopt het dat
> u hem nu leverbaar heeft? Als ik andere bronnen nalees op internet is hij
> nog niet leverbaar namelijk.
>
> Hoor graag. Indien nog niet leverbaar kunt u mij een bericht doen zodra
> dit wel zo is?
>
> Woon zelf in Zeeland en zou graag een exemplaar bij u kopen.
>
> Mvg,

/unquote

Website: http://tech2deals.com/
Bestel daar vooral niet.
300 euro voor de simpele versie, die je dus voor rond de 150 euro in china kunt kopen.
Voorradig. Ik denk het ook. De zwarte versie nog wel. Exclusieve deal met jiayu. (Sarcasme)
Iedereen kan zo'n webshop opzetten, telefoons importeren en voor het dubbele verkopen. Hoe denk je dat hij eraan komt? Net als vele tweakers, de import.
Nog even verder gekeken: het schijnt zelfs erg lastig te zijn om "capacitief" te typen. Meerdere spelfouten hier en daar, niet eens een kopieer-plak actie dus. Of juist wel.

[ Voor 6% gewijzigd door dutchgio op 01-03-2013 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
Ik zou zeggen, laat ze een filmpje sturen/plaatsen waar ze 'm op laten zien... Het feit dat Jiayu zelf zegt dat ie nog niet uit is zegt genoeg lijkt mij.

"Find what you love and let it kill you"

Pagina: 1 ... 3 ... 43 Laatste

Let op:
Discussies over winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken horen hier *niet* thuis.
[Jiayu G4] Levertijden en prijzen