Particuliere verkoop perikelen , wie is verantwoordelijk ?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een storm in een glas water dit topic.
Gaan alle Tweakers nu voortaan alles aangetekend verzenden?
Let wel er is ook nog verschil tussen aangetekende en verzekerde verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Verwijderd schreef op zondag 05 mei 2013 @ 23:02:
Nee, dat is aan de Tweakers zelf. Echter niet verzekerd verzenden maar wel de koper de risico's in de schoenen schuiven gaat niet zo. Overigens kunnen Tweakers dit dan gewoon onderling afspreken en eventueel delen in de kosten. Lijkt me alleen maar een goede ontwikkeling.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op zondag 05 mei 2013 @ 23:02:
Wat mij betreft is dit topic zeker geen storm in een glas water.
Er wordt heel duidelijk dat mensen allerlei dingen veronderstellen die logisch lijken maar niet conform wet/jurisprudentie zijn.

Je kunt bijv. dus ook gewoon afspreken dat het pakket verzekerd verzonden wordt maar dat het risico van non-arrival bij de koper ligt.
Er is heel veel mogelijk maar het ligt er gewoon aan wat je afspreekt.!

[ Voor 18% gewijzigd door Help!!!! op 06-05-2013 11:48 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik denk ,dat voor velen dit zeker van belang kan zijn bij toekomstige aankopen en verkopen op V&A en daarbuiten.

Ik vraag me nog wel 1 ding af:

Waarom heeft de verkoper deze keer wel gekozen om het inclusief te verzenden en niet zoals hij volgens eigen zeggen normaliter doet exclusief de verzendkosten? Ik neem aan ,dat de verkoper bekend is met de mogelijkheid ,dat bij het verzenden met een externe partij er altijd een kans bestaat ,dat de zending zoek raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
mystie schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:40:
Waarom heeft de verkoper deze keer wel gekozen om het inclusief te verzenden en niet zoals hij volgens eigen zeggen normaliter doet exclusief de verzendkosten? Ik neem aan ,dat de verkoper bekend is met de mogelijkheid ,dat bij het verzenden met een externe partij er altijd een kans bestaat ,dat de zending zoek raakt.
Zie het gesprek, ze zijn onderling een "inclusief" prijs overeen gekomen. Koper had namelijk een goedkopere prijs gevraagd, omdat hij hem anders wel elders haalt.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
LiquidT_NL schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:36:
[...]Nee, dat is aan de Tweakers zelf. Echter niet verzekerd verzenden maar wel de koper de risico's in de schoenen schuiven gaat niet zo. Overigens kunnen Tweakers dit dan gewoon onderling afspreken en eventueel delen in de kosten. Lijkt me alleen maar een goede ontwikkeling.
Natuurlijk kan dat wel. Je kunt als koper de kans op kwijtraken afwegen tegen de extra kosten van de verzending en de waarde van het item, en alsnog kiezen voor onverzekerde verzending.

Je kunt ook als verkoper aangeven dat er standaard onverzekerd verzonden wordt (met het bijbehorende risico voor de koper, en de kostenbesparing), tenzij anders overeengekomen.

Of aangeven dat er standaard verzekerd verzonden wordt. Whatever, als de keus maar bewust gemaakt en gecommuniceerd wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
joopv schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:43:
[...]

Natuurlijk kan dat wel. Je kunt als koper de kans op kwijtraken afwegen tegen de extra kosten van de verzending en de waarde van het item, en alsnog kiezen voor onverzekerde verzending.

Je kunt ook als verkoper aangeven dat er standaard onverzekerd verzonden wordt (met het bijbehorende risico voor de koper, en de kostenbesparing), tenzij anders overeengekomen.

Of aangeven dat er standaard verzekerd verzonden wordt. Whatever, als de keus maar bewust gemaakt en gecommuniceerd wordt
Uiteraard, doelde meer op dit voorbeeld omdat er nogal verontwaardigd werd gezegd dat we dan voortaan maar alles verzekerd moeten doen. Dit soort dingen moet je goed afspreken onderling. Je kunt alleen niet zoals hier het onverekerd versturen, niets over afspreken maar bij problemen de koper er mee laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Het lijkt mij dat de discussie over deze V&A ad nu wel bijna klaar is? het probleem is opgelost en op een nette manier, al moet de ts nog wel ff melden wanneer het geld is bijgeschreven.

[ Voor 216% gewijzigd door pino85 op 06-05-2013 17:53 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJCP Trading
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-09 22:29

JJCP Trading

JJCP Trading

Het geld is zondag overgemaakt, en zou vandaag op de rekening van TS moeten staan.

JJCP Trading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17
Het geld is inderdaad ontvangen, zal mijn beoordeling daarop aanpassen met de melding dat het geld toch retour is gekomen
Pagina: 1 2 3 Laatste