Klopt ook weer niet helemaal. Bij lage temperaturen, net boven het vriespunt, ben je ook verplicht winterbanden te voeren. Doe je dit niet risceer je een boete van €40,00. Ik was een van gelukkige vorige maand, de Duitse politie weet de Nederlanders vaak gemakkelijk te vinden. Als je in de grensstreek woont en je moet dagelijks maar 3km door Duitsland vergeet je nog wel eens de regeltjesTheCeet schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 15:52:
[...]
ik lees hier het volgende op het internet:
Geen vaste periode voor winterbanden
In de Duitse wet wordt geen periode vermeld waarin winterbanden verplicht zijn. De verplichting geldt zoals gezegd alleen bij winterse omstandigheden ("Glatteis, Schneeglätte, Schneematsch, Eis- oder Reifglätte"). Dat betekent dus dat als je in Duitsland een auto bestuurt terwijl de omstandigheden niet winters zijn, je best op zomerbanden mag rijden. Niets staat dan een weekendje Düsseldorf, een rit over de Autobahn naar de wintersport in Oostenrijk of een tripje vlak over de grens naar de Duitse supermarkt dan in de weg.
Overigens heb ik mijn Nexus vanmiddag ook afgehaald. 13:10 e-mail, 13:40 stond ik in de Saturn. Aardige medewerkers in Kleve, wist mij te vertellen dat ze ook nog een aantal toestellen in voorraad hadden. Sla je slag