"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."
[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 11-01-2013 09:37 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
4 racetrucks en een snelle service?RickvN schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 08:32:
Team de Rooij vind ik ook zo mooi, jammer van de pech van Stacey, maar gewoon 4 goede rijders.
*Zie op de site dat ze in het team 5 rijders hebben?*.
Iig de Rooy, Stacey, Biasion en Kuipers doen/deden allemaal mee voor het klassement.
Jammer en erg triest.
Ondanks dat, en met alle respect, zie ik wel weer een discussie ontstaan over de Dakar en de veiligheid ervan. Dat terwijl het op een road section (verbindingsroute (?)) gebeurde. Zelfde verhaal als met het taxi-ongeluk. Het heeft weinig met de Rally zelf te maken, dit had een niet-rally motorrijder ook kunnen gebeuren als hij over de weg had gereden.
Ondanks dat blijft het wel triest.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Benieuwd hoe de race verder gaat verkopen tussen de Buggy en Mini. Nu zo een 3 min verschil...
En nog even over de Hummer. Ik zag hem net van voor rijden over een lang stuk in de aflevering. PRACHT-IG!! Voor mij wel de vetste auto in de race.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
En erg jammer dat van loon uitgevallen is door een crash... ging tot nu toe wel lekker met hem.
En die hummer doet mij weinig, geef mij maar zo'n HRX Ford!
Vandaag is het aan Peter versluis om de eer hoog te houden, bij WP3 kwam hij als snelste door.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
http://www.parool.nl/paro...Nooit-meer-zo-n-dag.dhtmlu_nix_we_all schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:15:
Grote problemen vandaag voor Gerard de Rooy. Hij is bij waypoint 1 al 1 uur verloren. Hij schijn wel weer te rijden maar het is me niet duidelijk of de problemen opgelost zijn, of dat hij nu langzaam onderweg is.
Vandaag is het aan Peter versluis om de eer hoog te houden, bij WP3 kwam hij als snelste door.
Hij vertelde dat het al na 2 kilometer misging. 'Een oorring, een afdichting voor de turbo in dit geval, klapte kapot. En niemand die zo'n ding bij zich had natuurlijk. Miki Biasion niet, René Kuipers niet, andere Nederlanders niet. We hebben drie kwartier staan wachten op onze service.'
Daarmee was het leed voor de Brabander niet geleden. 'We gingen rijden: stuurstang krom. Daarna een band kapot. Daarna de ruit kapot door een tak en vervolgens reden we ook nog een ravijn in, waar we door Jan Lammers uit zijn getrokken. Zo'n dag wil ik echt nooit meer meemaken', foeterde De Rooy.
http://www.dakar-derooy.com/2013/index.php
Kon gister helaas niet kijken op RTL, maar ik las het vanmorgen, balen zeg echt veel uitvallers onder de nederlanders dit jaar.
Is een leuke/goede dakar twitter feed
Edit:
Twee definitieve opgaves in #Dakar 2013: Nasser Al-Attiyah en Gert Huzink verschijnen allebei niet meer aan de start. Twee keer doodzonde.
[ Voor 37% gewijzigd door Dacuuu op 15-01-2013 09:21 ]
De rol van Huzink waardoor zijn aandrijflijn uit het lood is gegaan, hierdoor kan hij niet meer starten.
OorringnFo schreef op maandag 14 januari 2013 @ 22:25:
[...]
[i]Hij vertelde dat het al na 2 kilometer misging. 'Een oorring, een afdichting voor de turbo in dit geval, klapte kapot.

Gewoon een rubber pakking van een cm of 8 schat ik...

mwa, 'k denk dat er ietsjes meer druk op komt dan bij een default TDi blokjeMikeyMan schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 11:27:
Tsjah, als je ook zag dat het een vrij dom ringetje was, zou ik zeggen; leg een vel rubber in die wagen en knip zelf wat...
Gewoon een rubber pakking van een cm of 8 schat ik...
Zal er ook vooral een beetje aan liggen of het de turbine- of de compressorkant is ivm thermische belasting. De druk zal wel iets hoger zijn, maar dat verschil zal best meevallen.the noise schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 19:24:
[...]
mwa, 'k denk dat er ietsjes meer druk op komt dan bij een default TDi blokje
Maar; de Rooy gaat weer niet echt lekker; 19e bij WP1..
Bijna 10m dicht gereden.
[ Voor 46% gewijzigd door MikeyMan op 17-01-2013 19:47 ]
Nu nog een Nederlander bij de auto's .... go Tim

Edit:
Zitten zeker mooie bij
Alleen dat onderschrift bij #9
Wait Whut LOL .. check onderschrift #34 .... c/p zonder c ?
[ Voor 40% gewijzigd door u_nix_we_all op 17-01-2013 22:28 ]
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
't Is stil hier verder .....

Damn, daar zit mooi spul bij zeg
Zelfs mijn vriendin (totaal niet Dakar minded) vond ze prachtig.
En dan moet ik stilletjes een beetje aan Impry denken...die was er, maar moest helaas na een halve week alweer naar huis door het afvallen van Van Merkesteijn. Ik durf te wedden dat ie die plaatjes graag zelf gemaakt had
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Hopelijk mag ik volgend jaar weer mee, de video's vielen in ieder geval in de smaak bij het team, dus we zullen zien. Ze hebben wel de plannen om volgend jaar met twee auto's te gaan rijden, 1 voor Peter senior en 1 voor Peter junior.
[ Voor 6% gewijzigd door Impry op 19-01-2013 21:54 ]
idd, volgens mij bedenken ze dit net zo spontaan als die koffer.u_nix_we_all schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 23:31:
Haha, dat was wel een leuk stukje met Tim & Tom op RTL7
't Is stil hier verder .....
gedurende de rallye werd dat ook steeds verder uitgebreid.
Persoonlijk heb ik veel waardering voor onze vriend uit Harskamp, goed bezig met z'n Ginaf.
Wel gaaf ook hoe die bak achter zover in zn veren duikt als ie gas geeft.
Leuke Dakar geweest, hopelijk doen er volgend jaar wat meer Nederlanders met auto's mee en vallen er wat minder uit.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Asus Zenbook i7 256gb
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)