Ik ben de build van mijn thuisserver nog is onder de loep aan het nemen. Daarbij ben ik vooral aan het kijken om het verbruik van het ding omlaag te krijgen. Er zat een WD raptor in als OS/ VM disk. Aangezien ik geen of nauwelijks meer VM's draai is deze eruit gehaald. Ik ben nu aan het bekijken of het nut heeft om de "core" componenten te upgraden.
Huidige specs hieronder, er zit natuurlijk nog meer in. Maar die componenten blijven en staan dus ook niet ter discussie.
Waar ik aan zat te denken is de volgende upgrade.
Het probleem is alleen het volgende. Hoe bereken ik enigzins betrouwbaar het verbruik van de componenten? De info van de fabrikanten is leuk maar vertrouw ik nooit helemaal. Als je gaat kijken naar reviews dan krijg je altijd het verbruik van het hele systeem waar ik weer vrij weinig mee kan.
Als er iemand nog tips heeft om het verbruik van de upgrade omlaag te halen zijn die natuurlijk ook altijd welkom.
Huidige specs hieronder, er zit natuurlijk nog meer in. Maar die componenten blijven en staan dus ook niet ter discussie.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Athlon II X2 240E Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Gigabyte GA-MA785GM-US2H | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Western Digital Blue WD3200AAJS , 320GB | € 71,40 | € 71,40 |
| 2 | OCZ Platinum DDR2 PC2-6400 Vista Performance | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master Extreme Power 400W | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 937,24 | |
Waar ik aan zat te denken is de volgende upgrade.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G2120 Boxed | € 81,45 | € 81,45 |
| 1 | ASRock B75 Pro3-M | € 57,90 | € 57,90 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 82,50 | € 82,50 |
| 1 | Corsair CMV8GX3M1A1333C9 | € 31,95 | € 31,95 |
| 1 | Seasonic G-Serie 360Watt | € 59,95 | € 59,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 313,75 | |
Het probleem is alleen het volgende. Hoe bereken ik enigzins betrouwbaar het verbruik van de componenten? De info van de fabrikanten is leuk maar vertrouw ik nooit helemaal. Als je gaat kijken naar reviews dan krijg je altijd het verbruik van het hele systeem waar ik weer vrij weinig mee kan.
Als er iemand nog tips heeft om het verbruik van de upgrade omlaag te halen zijn die natuurlijk ook altijd welkom.