Toon posts:

Nieuwe game PC / Overige toepassingen - Heavy user

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal een combinatie zijn, waaronder Gamen ( BF3 en andere FPS en SC ), Standaard office applicaties, enkele virtual machines als test omgevingen, renders uit After Effects, etc

Eyefinity / Nvidia Surround mogelijkheid.

Ga niet overclocken met het systeem.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ergens rond de € 1500,-, begint er een max. aan te komen, maar wil gewoon een erg goed systeem en dan komt het naar mijn mening niet aan op de laatste € 10,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op dit moment heb ik al 3x een Samsung XL2370, Toetsenbord en muis is ook al aanwezig. Zat nog te denken aan mijn 1TB schijf, maar gezien de prijzen van de WD Red, wil ik die ook maar vervangen.

Huidige systeem bevat nog een Nvidia GTX280, maar merk gewoon dat gamen op max. niet meer mogelijk is.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Kast, Moederbord, Processor, Geheugen, HD, Videokaart, Koeler, Voeding en jullie advies ;)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet zo zeer, maar qua processor voor Intel, althans tot op heden de beste ervaringen mee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Zo goed als geen wensen, geluidsniveau zou minimaal mogen zijn, maar watercooling is niet gewenst.

1e poging qua samenstelling:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770 Boxed€ 261,40€ 261,40
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 119,45€ 119,45
2Asus HD7950-DC2T-3GD5-V2€ 302,10€ 604,20
1Western Digital Red WD20EFRX, 2TB€ 99,90€ 99,90
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 93,97€ 93,97
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 34,99€ 34,99
1Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10€ 67,99€ 67,99
1LG GH24NS90 Zwart€ 16,90€ 16,90
1XFX ProSeries 750W XXX Edition€ 92,-€ 92,-
1Samsung 840 series SSD 250GB€ 152,94€ 152,94
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.543,74

Wat vinden jullie hier van en wat zou ik hier nog aan kunnen verbeteren?

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
Je hebt massa's tips gekregen in Nieuwe game PC / Overige toepassingen ( Budget +/- €1500 )

Waarom een exact kopie van dat topic? Maar dan zonder de tips te gebruiken...

[ Voor 24% gewijzigd door Inrage op 21-12-2012 21:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Omdat het in ieder geval geen kopie is van de hardware en de vragen die ik had werden niet beantwoord.
Daarnaast is er qua hardware wel het één en veranderd. Maak ik een nieuw topic, omdat het niet de bedoeling is om een oud topic uit de grond te trekken is dat ook weer niet goed.......

En volgens mij heb ik grotendeels de adviezen gevolgt. Geen K-processor, het gekozen geheugen, het moederbod, allemaal vermelde hardware door Madrox.

Ik zit alleen een beetje met de videokaart in de maag. Waarom de RoyalKing? Ongeacht die nu slecht leverbaar is.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2012 00:20 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Voor gamen zou ik een i5 3550 of 3570 CPU pakken, hyperthreading van de i7 doet frames per second weinig goed. ;) Aangezien je niet gaat overclocken zou ik géén K-variant pakken. De Samsung 840 zou ik vervangen voor de Samsung 830. Heb je meer storage, lagere prijs en nagenoeg gelijke performance, scheelt misschien 1%.

Doe je echt veel aan rendering met After Effects? Als je dat gebruikt voor het maken van filmpjes vanuit gameplay: pak dan lekker de i5, verschil merk je dan amper, voor het renderen met After Effects kun je namelijk Intel's QuickSync gebruiken. :)

[ Voor 37% gewijzigd door CH4OS op 22-12-2012 00:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zou je het verschil ook niet merken met het renderen van After Effect compositions?

Ik zit bij Azerty te kijken of ze alles op voorraad hebben, op zich kan Salland.eu ook een optie zijn, dit in verband met het fysiek ophalen van de hardware. Mijn huidige hardware vertoont kuren en ik moet snel een ander systeem opzetten, want het werken op mijn huidig systeem begint onwerkbaar te worden.

-edit-
Ok, aangepast naar Intel Core i5 3570K / 3.4 GHz - 4 Cores

Dan nog alleen het probleem van de voeding en of de Crucial m4 - Solid state drive wel nodig is.
Daarnaast de videokaart, maar dat zal altijd een twijfel bij mij blijven. Zou ik last van hebben dat het mobo geen 16x pci-e sloten heeft? Schijnbaar in de omschrijving staat er dat er 1 op 8x en 1 op 4x staat, of lees ik dat nou verkeerd.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2012 00:25 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 00:22:
Zou je het verschil ook niet merken met het renderen van After Effect compositions?
Zoals ik al zei, als je filmpjes van games verwerkt, dan ga je dat verschil bijna niet merken. Al helemaal niet als je QuickSync gebruikt, wat gewoon hardware rendering is door de GPU. ;)
Ik zit bij Azerty te kijken of ze alles op voorraad hebben, op zich kan Salland.eu ook een optie zijn, dit in verband met het fysiek ophalen van de hardware. Mijn huidige hardware vertoont kuren en ik moet snel een ander systeem opzetten, want het werken op mijn huidig systeem begint onwerkbaar te worden.
Kijk ook even naar Alternate, wellicht niet in de buurt en wat duurder, maar een vele malen betere service!
-edit-
Ok, aangepast naar Intel Core i5 3570K / 3.4 GHz - 4 Cores
Pak deze CPU: pricewatch: Intel Core i5 3570 Boxed, die is 10 euro goedkoper, aangezien je toch niet gaat overclocken, heb je aan een unlocked multiplier niks.
Dan nog alleen het probleem van de voeding en of de Crucial m4 - Solid state drive wel nodig is.
Daarnaast de videokaart, maar dat zal altijd een twijfel bij mij blijven.
Met videokaarten ga je dat altijd hebben. Ik raad altijd CF of SLI af. Over een paar jaar (meestal 2 jaar) zijn de videokaarten alweer zoveel sneller, dat ze 2 kaarten die dan in CF of SLI draaien compleet kunnen vervangen. Maar die wil je dan ook weer in CF of SLI, omdat het dan zo lekker presteert; ergo, jij meer geld kwijt terwijl de winst er nou niet echt naar is. ;)
Zou ik last van hebben dat het mobo geen 16x pci-e sloten heeft? Schijnbaar in de omschrijving staat er dat er 1 op 8x en 1 op 4x staat, of lees ik dat nou verkeerd.
Je bedoelt dit?
PCI, PCI-e 2.x 16x, 2x PCI-e 3.x 16x
Er zijn 3 16x poorten (in totaal): 1 PCI-e v2 en 2 PCI-e v3.

[ Voor 45% gewijzigd door CH4OS op 22-12-2012 00:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Alternate is niet echt in de buurt en qua service kom ik er wel uit, verwacht dat toch niet zoveel, tot niet nodig te hebben. CPU aangepast naar je suggesties, zie het verschil niet eens 8)7

Nog suggesties voor ?
  • Voeding
  • Videokaart
  • Crucial M4 SSD

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2012 00:30 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Voeding ziet er goed uit. Qua videokaarten zou ik zeggen: zie hierboven. De Crucial M4 zou ik dan eventueel vervangen voor de Samsung 830, die is net iets sneller en kost maar weinig meer dan de M4 (en is tegenwoordig misschien zelfs goedkoper).

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 22-12-2012 00:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Voeding is helaas dus niet leverbaar...... Op zich heb ik wel een voeding van mijn huidige setup voor tijdelijk. Dan kan ik de voeding die ik hier heb vermeld gewoon bestellen.

Met betrekking tot de Crucial M4 SSD als Cache, daar kun je dus ook een Samsung 830 128 GB voor gebruiken of als er nog een 64GB die dan?

Met betrekking tot de PCIe sloten, ik dacht ergens te lezen dat er 1 echte 16x PCIe slot er op zit en de anderen worden wel 16x genoemd, maar hebben de snelheid van 8x.

Met betrekking tot de videokaart, als je geen SLI of Crossfire zou gaan draaien, moet ik dan nog een andere videokaart gaan gebruiken? Maar zou wel graag Eyefinity willen gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Samsung 830 serie is niet meer leverbaar in de 256 GB en de 840 op dit moment is goedkoper, dus dat maakt in dit geval niet veel uit.

Een 64GB SSD van samsung 830 serie is niet leverbaar in een ophaal shop, maar die kan ik ook achteraf plaatsen neem ik aan, dus die kan ik wel bestellen.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

64GB is wel weinig ruimte voor een SSD. Ik spreek uit ervaring, heb 2x 60GB gehad in RAID0 en heb dat een jaar later (dit jaar) vervangen voor een Samsung 830 256GB. :)

Verwijderd

Topicstarter
Er komt sowieso een 250 GB SSD er in. Maar die Crucial M4 was bedoeld voor Cache wat in de BBG stond. Ik dacht dat je die bedoelde die je zou willen vervangen voor een normale SSD 8)7

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Euh, ja, want je hebt alleen de Samsung 840 in je lijst. Dus dacht dat je verder keek toen ik de 830 aanraadde. :)

Verwijderd

Topicstarter
Dus de Samsung 840 250 GB als main drive, aangezien de prijs lager is dan de 830 op dit moment.
Crucial M4, laat ik wel achterwege, kan altijd later nog geplaatst worden.

Voeding kom ik ook wel uit.

Dan blijft nog 1 ding, Crossfire setup met de 2 Radeon, of 1 kaart die eventueel zwaarder is?

Of je moet nog andere suggesties hebben ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2012 01:03 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zou gewoon een enkele 7970 doen. Is goedkoper dan 2 7950 in CF. Qua performance minder, maar in de long run goedkoper. ;) Met een 7970 ga je zeker de komende 2 jaar namelijk wel mee redden qua performance. (Dan ga ik er wel vanuit dat je geen Eyefinity gebruikt voor gaming)

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik daar nog even goed over nadenken, heb toch al een setup van 3 schermen, dus eyefinity zou wel een leuke toevoeging zijn.

Hopelijk is de setup dan nu zo'n beetje een goeie setup waar ik 2 á 3 jaar mee vooruit kan.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ikzelf heb twee schermen hier en gebruik Eyefinity eigenlijk nauwelijks. Komt ook wel omdat mijn schermen een verschillende grootte hebben. Maar als ik het dan toch instel, zitten de bezels van de schermen wel erg storend in de weg, waardoor je gewoon dingen mist. Bij Battlefield 3 is dat bijvoorbeeld erg irritant.

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-04 13:45

mirno

私の名前はMirnoです

Ik lees een aantal keren dat je de i5 beter kan nemen. Dat zou ik eerst ook zeggen tot ik dit zag:
http://nl.hardware.info/r...met-10-cpus-battlefield-3
In de onderste tabel is een ruim verschil te zien met de i7 onder omstandigheden met crossfire +hoge resolutie.

Ik merk dat je veel budget hebt dus de alternatieven die ik ga noemen worden wel wat duurder.

De SSD: 250/256 GB is idd aan te raden 128 is zo vol. De samsung 840 PRO editie heeft wel fors meer prestaties dan de 830 en standaard 840. Die is misschien voor jouw nog wel het overwegen waard.

Het moederbord: Je kan het overwegen om voor een Gigabyte Z77x-ud3h te gaan. De componenten op dit bord zijn beter dan op de 3dh. Ook schijnen deze moederborden een langere levenduur te hebben, waar ud ook voor staat (ultra durable).

de CPU: Ik zie in de begin post een i7 3770 staan. Je moet met een Z77 bord wel een K variant nemen voor het overklokken ;), als je dus niet wilt overklokken kan je moederbord een stuk goedkoper.

RAM: 16GB vinden erg veel mensen te veel. Je zult het dan ook lang niet vol gebruiken. 8GB is genoeg. Je kan trouwens wel RAMdisc instaleren. Je kan dan data op je RAM zetten. Met als resultaat dat het supersnel is. Het is leuk maar of het echt nodig is... Wie weet heb je er wat aan :p

De voeding: wil je echte goede kwaliteit voeding, kijk eens voor seasonic X serie. Zeer stabile voltages en lekker efficient en stil etc. Ook corsair heeft TOP voedingen. De AX serie van corsair. Er is trouwens ook weer een nieuwe serie van de corsair voedingen. Je moet hier echter ook wel weer wat meer voor betalen.

Heb je verder nog vragen of onduidelijk heden, kan je een DM sturen. Dat zie ik even sneller/vaken dan over het forum.

Hoop dat je eruit komt
mvg. Mirno

我的名字是Mirno

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

mirno schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 13:38:
Ik lees een aantal keren dat je de i5 beter kan nemen. Dat zou ik eerst ook zeggen tot ik dit zag:
http://nl.hardware.info/r...met-10-cpus-battlefield-3
In de onderste tabel is een ruim verschil te zien met de i7 onder omstandigheden met crossfire +hoge resolutie.

Ik merk dat je veel budget hebt dus de alternatieven die ik ga noemen worden wel wat duurder.

De SSD: 250/256 GB is idd aan te raden 128 is zo vol. De samsung 840 PRO editie heeft wel fors meer prestaties dan de 830 en standaard 840. Die is misschien voor jouw nog wel het overwegen waard.

Het moederbord: Je kan het overwegen om voor een Gigabyte Z77x-ud3h te gaan. De componenten op dit bord zijn beter dan op de 3dh. Ook schijnen deze moederborden een langere levenduur te hebben, waar ud ook voor staat (ultra durable).

de CPU: Ik zie in de begin post een i7 3770 staan. Je moet met een Z77 bord wel een K variant nemen voor het overklokken ;), als je dus niet wilt overklokken kan je moederbord een stuk goedkoper.

RAM: 16GB vinden erg veel mensen te veel. Je zult het dan ook lang niet vol gebruiken. 8GB is genoeg. Je kan trouwens wel RAMdisc instaleren. Je kan dan data op je RAM zetten. Met als resultaat dat het supersnel is. Het is leuk maar of het echt nodig is... Wie weet heb je er wat aan :p

De voeding: wil je echte goede kwaliteit voeding, kijk eens voor seasonic X serie. Zeer stabile voltages en lekker efficient en stil etc. Ook corsair heeft TOP voedingen. De AX serie van corsair. Er is trouwens ook weer een nieuwe serie van de corsair voedingen. Je moet hier echter ook wel weer wat meer voor betalen.

Heb je verder nog vragen of onduidelijk heden, kan je een DM sturen. Dat zie ik even sneller/vaken dan over het forum.

Hoop dat je eruit komt
mvg. Mirno
Heb je de conclusie ook gelezen van het artikel die je aanhaalt? Daar schrijft men namelijk het volgende:
Op basis van alle benchmarks mogen we een aantal conclusies trekken. Allereerst kunnen we concluderen dat je vanaf een Intel Core i5 3570K eigenlijk altijd wel de maximale prestaties van een high-end single-GPU videokaart kunt bereiken. Alleen wie kost-wat-kost de hoogste mogelijke scores wil bereiken, moet in een Core i7 investeren.
Met andere woorden: met de i5 3570 heb je voor gaming in principe al ruimschoots voldoende (de meeste bang for the buck dus), tenzij je jouw geld over de balk wil smijten. ;) Ook zie ik in geen enkele tabel een SLI of CF opstelling staan, dus hoe je bij dat grote verschil komt is mij een compleet raadsel. Daarbij is de enige uitschieter die tabel, bij de overige geteste games is het verschil dusdanig minimaal dat ik niet zou willen adviseren om een i7 te nemen. De meerwaarde boven de i5 3570 is dat gewoon niet waard.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 22-12-2012 14:00 ]

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-05 09:39

player-x

Disruptive by design

CptChaos schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 13:49:
Heb je de conclusie ook gelezen van het artikel die je aanhaalt? Daar schrijft men namelijk het volgende:
Hij heeft het over deze grafiek, waar de Quad + HT, wel degelijk een voordeel heeft in BF3.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VaQYFB5qKaG1RV6MW4eLYhnk/thumb.jpg

Persoonlijk heb ik geen vertrouwen in SSDs met TLC geheugen als de gewone 840, voor zwaarder gebruik, en zou ik gewoon een m4 nemen, als de 830 niet meer te koop is, daarnaast is de meerprijs van de 840 Pro niet het prestatie verschil waard om die te overwegen.

Las een stukje over wat LSI maker van raid chips zij, over de verschillen tussen SLC MLC en TLC.

NAND cells werken als condensatoren de meer elektronen je in een cell stopt des te betrouwbaarder hij is.

SLC heeft twee statusen aan of uit
MLC heeft vier statusen aan twee tussen standen of uit
TLC heeft acht statusen aan zes tussen standen of uit

Als je nu voor een SLC 100 elektronen heb om een stand van de cell te schrijven.
Dan heb je voor een MLC er nog maar 25 elektronen heb om een stand van de cell te schrijven.
En heb je voor een TLC er nog maar 12.5 elektronen heb om een stand van de cell te schrijven.

Voor mij TLC is iets waar ik iig nog geen vertrouwen in heb op de lange termijn, en met een of twee proces shrinks waar door het aantal elektronen weer verminderen, dan is het iets dat misschien dan zelfs niet meer betrouwbaar/mogelijk is.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

player-x schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 14:03:
Hij heeft het over deze grafiek, waar de Quad + HT, wel degelijk een voordeel heeft in BF3.
De pagina was wat onduidelijk inderdaad, ik had de tekst erboven niet gelezen, de tabel an sich is dus erg onduidelijk, als je daar alleen naar kijkt. :)
Uiteindelijk is het ook zo verwonderlijk niet: de engines van DICE zijn altijd al het sterktst afhankelijk geweest van de CPU. Maar goed, dan heb je er (zo te zien) alleen voordeel bij áls je én meerdere schermen (eventueel met Eyefinity) gebruikt én een hele hoge resolutie gebruikt. In hoeveel gevallen zal zoiets nou gebruikt worden?

[ Voor 36% gewijzigd door CH4OS op 22-12-2012 14:08 ]

• player-x

player-x

Disruptive by design

CptChaos schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 14:05:
De pagina was wat onduidelijk inderdaad,
Dat gebeurd wel meer bij HWI. :+

Daarnaast gaan ze van een 2400T naar een 3570, een tussen stapje qua prijs had zeer wenselijk geweest in de review.
alleen voordeel bij áls je én meerdere schermen (eventueel met Eyefinity) gebruikt én een hele hoge resolutie gebruikt. In hoeveel gevallen zal zoiets nou gebruikt worden?
In dit geval wil de TS zeer waarschijnlijk een 3 schermen opstelling en overweegt hij een 2de kaart later.

offtopic:
Heb zelf Quad-CF met 2GB 5870 Matrix kaarten, met een 3930K@5.1GHz, en zelfs ik heb uitschieters naar 100% load, met een gemiddelde rond 50~70% load, ben benieuwd wat 3 of 4 8970 kaarten straks gaat brengen, op 5x 1200x1920 voor 6000x1920 resolutie.

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-04 13:45

mirno

私の名前はMirnoです

Het i7 en i5 verhaal is al uitgelegd lees ik :p
Het ging idd om die grotere resolutie (meer schermen) en meerdere videokaarten idd. Die tabel van BF3 zit er nog een groot verschil in. Ik weet niet hoe dat zit met andere games.

Heb al de adviezen op erg goede en dure producten gebaseerd omdat de TS een nogal groot budget had. Idd betaal je voor de 840 pro wel een forse meer prijs.

Ik wist ook niet dat de 840 TLC geheugen had. Bedankt overigens voor de uitleg over SLC, MLC en TLC etc. , dit wist ik nog niet.

我的名字是Mirno

• player-x

player-x

Disruptive by design

Oooo zie nu dat de TS een WD RED wil gebruiken, WD REDs en REs zijn niet geschikt voor desktop gebruik maar in samenwerking met een raid controller.

De raid controller met TLER ondersteuning.

Het gebruik van RED/RE HDDs als opslag via een desktop controller, wil niet zeggen dat er fouten zullen optreden, alleen dat de kans er op aanzienlijk toeneemt.

Het is net zo iets als een roker, een roker kan makkelijk 100 worden, maar gemiddeld leeft een roker 14 jaar korter, je bent veel beter af met een WD Black of iig een WD Green.

WD Red als desktop disk

Pagina: 1