Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal een combinatie zijn, waaronder Gamen ( BF3 en andere FPS en SC ), Standaard office applicaties, enkele virtual machines als test omgevingen, etc
Eyefinity / Nvidia Surround mogelijkheid.
Ga niet overclocken met het systeem.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ergens rond de € 1500,-, maar kwaliteit gaat voor prijs.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?Op dit moment heb ik al 3x een Samsung XL2370, Toetsenbord en muis is ook al aanwezig.
Huidige systeem bevat nog een Nvidia GTX280.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Kast, Moederbord, Processor, Geheugen, HD, Videokaart, Koeler, Voeding
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet zo zeer, maar qua processor voor Intel, althans tot op heden de beste ervaringen mee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Zo goed als geen wensen, geluidsniveau zou minimaal mogen zijn, maar watercooling is niet gewenst.
1e poging qua samenstelling
Mogelijke alternatieven ten op zichte van de huidige samenstelling
Ik zou graag EyeFinity willen gebruiken voor BF3 en SC en de toekomstige games en ik lees veel positieve verhalen over de GTX670, maar daar in tegen juist niet over Nvidia Surround.
In dat geval zou ik dan beter qua performance kunnen kiezen voor de Radeon 7970.
Maar daar kom ik dan weer de 2 keuzes tegen zoals hier boven staan vermeld en wat dan beter is, om eerlijk te bekennen heb ik geen idee meer na het lezen van reviews.
Daarnaast het verschil van het Corsair geheugen, grootste en misschien het enige verschil is de CAS Latency, maar of dat nou belangrijk is voor mijn opzet betwijfel ik.
Hebben jullie misschien nog suggesties / advies?
Het systeem zal een combinatie zijn, waaronder Gamen ( BF3 en andere FPS en SC ), Standaard office applicaties, enkele virtual machines als test omgevingen, etc
Eyefinity / Nvidia Surround mogelijkheid.
Ga niet overclocken met het systeem.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ergens rond de € 1500,-, maar kwaliteit gaat voor prijs.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?Op dit moment heb ik al 3x een Samsung XL2370, Toetsenbord en muis is ook al aanwezig.
Huidige systeem bevat nog een Nvidia GTX280.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Kast, Moederbord, Processor, Geheugen, HD, Videokaart, Koeler, Voeding
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet zo zeer, maar qua processor voor Intel, althans tot op heden de beste ervaringen mee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Zo goed als geen wensen, geluidsniveau zou minimaal mogen zijn, maar watercooling is niet gewenst.
1e poging qua samenstelling
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 87,30 | € 87,30 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 26,90 | € 26,90 |
| 2 | Asus GTX670-DC2T-2GD5 | € 393,- | € 786,- |
| 1 | Intel Core i7 3770K Boxed | € 298,10 | € 298,10 |
| 1 | Corsair Enthusiast TX750M | € 104,10 | € 104,10 |
| 1 | Samsung 830 series 256GB | € 159,30 | € 159,30 |
| 1 | Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10 | € 79,20 | € 79,20 |
| 1 | Gigabyte GA-Z77X-D3H | € 116,80 | € 116,80 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.657,70 | |
Mogelijke alternatieven ten op zichte van de huidige samenstelling
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | MSI Radeon R7970-2PMD3GD5/OC | € 339,99 | € 339,99 |
| 1 | Sapphire HD 7970 OC Dual-X 3GB GDDR5 | € 389,- | € 389,- |
| 1 | Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1600C9 | € 87,50 | € 87,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 816,49 | |
Ik zou graag EyeFinity willen gebruiken voor BF3 en SC en de toekomstige games en ik lees veel positieve verhalen over de GTX670, maar daar in tegen juist niet over Nvidia Surround.
In dat geval zou ik dan beter qua performance kunnen kiezen voor de Radeon 7970.
Maar daar kom ik dan weer de 2 keuzes tegen zoals hier boven staan vermeld en wat dan beter is, om eerlijk te bekennen heb ik geen idee meer na het lezen van reviews.
Daarnaast het verschil van het Corsair geheugen, grootste en misschien het enige verschil is de CAS Latency, maar of dat nou belangrijk is voor mijn opzet betwijfel ik.
Hebben jullie misschien nog suggesties / advies?