Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 00:34
Nice! Wel geinig om t zo terug te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Zit wat te lezen over GBU en Mavs, zegt iemand dat als je een SPI maakt via TGP op een gebouw, je TGP eigenlijk door het gebouw heen kijkt. Je kan dan met je neuswiel aan/uit knopje via je laser een SPI maken. Is dit nog steeds zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-05 14:28
Je TGP kijkt nie direct naar de grond. Maar met de laser kan je de afstand bepalen voor een betere resolutie op je target.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Oké iets wat je altijd wel kan doen of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:52
Streskip schreef op zondag 06 december 2015 @ 21:18:
Zit wat te lezen over GBU en Mavs, zegt iemand dat als je een SPI maakt via TGP op een gebouw, je TGP eigenlijk door het gebouw heen kijkt. Je kan dan met je neuswiel aan/uit knopje via je laser een SPI maken. Is dit nog steeds zo?
De TGP kijkt op de grond, hoe hoger je vliegt des te kleiner de hoek tussen de TGP en de grond, dus hoe preciezer ie is zonder laser. Als je laag vliegt kijk je dus eigenlijk door alles heen op de grond, soms honderden meters achter het doel wat je in het vizier hebt.

Als je de laser aanzet voor je een SPI maakt is het geen waar je naar kijkt ook echt je doelwit, omdat je nu ook een afstand meegeeft aan de boord computer.

In deze video wordt het duidelijk uitgelegd: YouTube: DCS A-10C Ground Attack With The Targeting Pod

[ Voor 8% gewijzigd door MBgek op 06-12-2015 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
99% van de keren dat ik via de TGP een target SPI maak. Doe ik eerst Point mode, Laser, TMS UP LONG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 12:02
MBgek schreef op zondag 06 december 2015 @ 21:33:
[...]

De TGP kijkt op de grond, hoe hoger je vliegt des te kleiner de hoek tussen de TGP en de grond, dus hoe preciezer ie is zonder laser. Als je laag vliegt kijk je dus eigenlijk door alles heen op de grond, soms honderden meters achter het doel wat je in het vizier hebt.

Als je de laser aanzet voor je een SPI maakt is het geen waar je naar kijkt ook echt je doelwit, omdat je nu ook een afstand meegeeft aan de boord computer.
Je leeft weer! :D kom je weer eens mee vliegen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:52
Ircghost schreef op zondag 06 december 2015 @ 21:34:
[...]

Je leeft weer! :D kom je weer eens mee vliegen? :)
Binnekort hoop ik weer mee te vliegen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Helemaal duidelijk thanks mannen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NinjaTrek2891

Vlucht 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Ik had natuurlijk gisteren al een sneak preview gezien, maar mooi filmpje! Had je eigenlijk ook nog gefilmd waar je de info in de cdu plemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolrx
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-10-2022
Na nieuwjaar ga ik ook weer vliegen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
Ircghost schreef op maandag 07 december 2015 @ 07:43:
Ik had natuurlijk gisteren al een sneak preview gezien, maar mooi filmpje! Had je eigenlijk ook nog gefilmd waar je de info in de cdu plemt?
Voor jou maak ik even een speciaal filmpje vandaag! Is wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
A-10 kleurboek zoals die vroegah onder de piloten rond ging :P
Afbeeldingslocatie: http://www.simhq.com/_air/images/air_053a_2.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.simhq.com/_air/images/air_053a_3.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.simhq.com/_air/images/air_053a_4.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.simhq.com/_air/images/air_053a_5.gif
_O-

Afbeeldingslocatie: http://www.simhq.com/_air/images/air_053a_6.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.simhq.com/_air/images/air_053a_7.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.simhq.com/_air/images/air_053a_8.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.simhq.com/_air/images/air_053a_9.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.simhq.com/_air/images/air_053a_10.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.simhq.com/_air/images/air_053a_11.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Thanks voor het filmpje! Het is mij nu duidelijk, ik miste 2 stappen. 1 ik had niet meegekregen dat ik TGT moest invullen alvorens de coördinaten in te vullen. Tevens dacht ik dat ik de coördinaten in moest vullen onder het kopje waar staat: 11WS 98. Vandaar dat het niet lukte :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
Ircghost schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:38:
[...]

Thanks voor het filmpje! Het is mij nu duidelijk, ik miste 2 stappen. 1 ik had niet meegekregen dat ik TGT moest invullen alvorens de coördinaten in te vullen. Tevens dacht ik dat ik de coördinaten in moest vullen onder het kopje waar staat: 11WS 98. Vandaar dat het niet lukte :).
TGT is een voorkeur en optioneel. Is om je steerpoint beter te herkennen in de hud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-07 19:53
Man man man.. ik hoop dat falcon bms ooit net zo mooi wordt als dcs :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
Tricq schreef op maandag 07 december 2015 @ 17:03:
Man man man.. ik hoop dat falcon bms ooit net zo mooi wordt als dcs :P .
D'r moet gewoon een F16 module komen voor DCS. Dan gaan heel veel BMS gebruikers over :)

----

FF iets snel vanmiddag opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-07 19:53
NinjaTrek2891 schreef op maandag 07 december 2015 @ 17:04:
[...]

D'r moet gewoon een F16 module komen voor DCS. Dan gaan heel veel BMS gebruikers over :)
Als 'ie zo gedetailleerd is als BMS dan zou ik zo over gaan ja :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 13:55
Jammer genoeg is denk ik alle huidige code van BMS al dan niet opensource of proprietary... Anders zou het een leuk zakcentje kunnen zijn voor een paar huidige developers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
NinjaTrek2891 schreef op maandag 07 december 2015 @ 17:04:
[...]

----

FF iets snel vanmiddag opgenomen.
[video]
Is dat Santa zijn koerier route? :9

Krijg gelijk weer zin om te vliegen :P

[ Voor 5% gewijzigd door Streskip op 07-12-2015 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logion
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 12:58
Omtrent de CDU, ik heb voor de A10c mijn volledig scratchpad gebind op mijn keyboard. Handig als je de keyboard shortcuts voor de A10C toch niet gebruikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outlaw28
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-12-2023
Vandaag voor het eerst meegevlogen en voor het eerst de A-10C aangeraakt.
Opstijgen ging goed, landen ging goed, handelen en formatievliegen degelijk en ik heb door wat switches over te zetten de GAU aan de praat gekregen en geprobeerd wat doelen te besproeien. Ging niet onaardig dacht ik zo, totdat mijn vleugel er af werd geschoten omdat ik met 10 meter hoogte over het vijandelijke vliegveld scheerde. Geen succesverhaal, maar de A-10C smaakt naar meer! :)

EDIT: Ohja voor de mensen die mij niet kennen. Ik ben een vriend van Ircghost. Speel niet zo heel lang/veel DCS, maar wil het graag eens serieuzer aanpakken als alleen de FC3 kisten. Verder nul ervaring met het spelen met andere mensen, laat staan Nederlands-taligen.

[ Voor 22% gewijzigd door Outlaw28 op 07-12-2015 23:36 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outlaw28
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eYeiUyz.jpg

Ik geloof dat ik een tijdje naast Carlos vloog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Vond het mooie avond! Heb veel geleerd door het hoge niveau van de SAMs, was een interessante uitdaging :). Als ik niet zo baldadig werd bij de AAA's had ik het zelf zonder schade kunnen doen (althans mijn 2e volledige poging). Thanks voor het hosten!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VWj1iSC.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/C6kntAp.jpg

Weinig screens gemaakt vanavond verder, maar ga nog later wel wat gave screens maken bij die eerste aanval van Martijn en Carlos op de SAM's haha, zo veel raketten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Outlaw28 schreef op maandag 07 december 2015 @ 23:39:
[afbeelding]

Ik geloof dat ik een tijdje naast Carlos vloog..
Idd, hier zat je onder me.
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5738/22966290584_7be28b0ec4_o.jpg

Binnenkort maar weer even doen, wel leuk oefenen zo :) En was tacview vergeten volgende keer maar weer :9

En drukte op F6 en was hier getuige van
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5651/23226573499_7a807f1cb1_o.jpg

Thnx voor het hosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
Was weer gezellig! Veel losses gehad volgens mij! Maar dat drukt te pret niet:)
Morgen na werk ga ik gelijk even wat foutjes fixen in de missie. Ook zal ik Objectives toevoegen voor de heli's en F15's.

Die kan dus betekenen dat er een CAP komt aan de russische kant. Even kijken want dan dial ik de sams wat terug. :)

Hier een videootje van vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:23

GurbY{nl}

GurbY{nl}

logion schreef op maandag 07 december 2015 @ 22:37:
Omtrent de CDU, ik heb voor de A10c mijn volledig scratchpad gebind op mijn keyboard. Handig als je de keyboard shortcuts voor de A10C toch niet gebruikt!
Dat is inderdaad wel een idee ja.. heb je een overzicht welke keys je aan de functietoetsen hebt gebind? Dus aan b.v. PREV en zo?

Overigens: de gratis iPad app die de CDU overneemt is ook een absolute aanrader!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
NinjaTrek2891 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 00:21:
Was weer gezellig! Veel losses gehad volgens mij! Maar dat drukt te pret niet:)
Morgen na werk ga ik gelijk even wat foutjes fixen in de missie. Ook zal ik Objectives toevoegen voor de heli's en F15's.

Die kan dus betekenen dat er een CAP komt aan de russische kant. Even kijken want dan dial ik de sams wat terug. :)

Hier een videootje van vanavond.
[video]
Mooi filmpje! Zou jij misschien als host de replay nog eens willen opnemen met tacview / replay aan mij sturen zodat ik het kan doen? Ik mis een hoop informatie als slechts de client. Volgens mij valt er een hoop interessante informatie uit te halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
Ircghost schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 08:30:
[...]

Mooi filmpje! Zou jij misschien als host de replay nog eens willen opnemen met tacview / replay aan mij sturen zodat ik het kan doen? Ik mis een hoop informatie als slechts de client. Volgens mij valt er een hoop interessante informatie uit te halen!
Ik stuur hem op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
  • Laatst online: 15-09 20:59
Als men een keer met een menselijke JTAC wil spelen, laat het maar weten. Binnen mijn wing vervul ik die rol vaker.

Documenten over het hoe en wat zijn ook beschikbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Dat zou zeker leuk zijn! Wat een leven hier opeens weer, heerlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
Oh nice! Daar is wel een leuke missie voor te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Ben nu nog steeds mij de Huey aan het eigen maken.. YT videos over Autorotaties, VRS recovery etc gekeken.. ik moet nog steeds een beetje oefenen, alhoewel de Autorotaties nu al beginnen te komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Hoe meer ik in de Huey vlieg des te leuker die wordt. In het begin leek die erg moeilijk maar begint steeds beter te gaan. Ik merkte zelfs verschil met vliegen in de NTTR map, zal wel door de warmte zijn, maar mijn musle memory werkte eventjes niet meer :9

Edit:
Misschien wat doelen voor de Huey in de missie gooien, ik vlieg daarmee liever niet op Sams af :+

[ Voor 17% gewijzigd door Streskip op 08-12-2015 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:48

Compizfox

Bait for wenchmarks

Jezus, NTTR is ook gewoon €50. Denk dat dat hoe dan ook wachten wordt op een sale, dus in de opzicht maakt het niet zoveel uit dat ie nog niet op Steam staat ;)

EDIT:

Ik heb net trouwens even gevlogen met mijn nieuwe DelanClip, werkt een stuk beter dan mijn eigen bouwsel :P

[ Voor 60% gewijzigd door Compizfox op 08-12-2015 19:18 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:54
Compizfox schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 18:44:
Jezus, NTTR is ook gewoon €50. Denk dat dat hoe dan ook wachten wordt op een sale, dus in de opzicht maakt het niet zoveel uit dat ie nog niet op Steam staat ;)
10 euro minder als je hem een week eerder kocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Streskip schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 18:33:
Hoe meer ik in de Huey vlieg des te leuker die wordt. In het begin leek die erg moeilijk maar begint steeds beter te gaan. Ik merkte zelfs verschil met vliegen in de NTTR map, zal wel door de warmte zijn, maar mijn musle memory werkte eventjes niet meer :9

Edit:
Misschien wat doelen voor de Huey in de missie gooien, ik vlieg daarmee liever niet op Sams af :+
We kunnen ook een deel van de missie maken dat de huey de jtac als het ware afzet. En /of daarna moet beschermen tegen kleine counterintelligence acties van de tegenstander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Heeft er iemand trouwens een keer zin om 'serieus' te gaan vliegen? Dat lijkt me namelijk erg leuk om te leren. Ik kan op zich omgaan met de systemen van de A-10C, maar heb nog een hoop te leren als het gaat om het opzoeken van targets, omgaan met SAMs, enzovoort. Lijkt me wel leuk als iemand me dat een keer wil leren ;)

We spelen soms wel missions met 'moeilijkere' targets, maar meestal wordt dat niets aangezien ik meteen wordt afgeknald zodra ik daarnaartoe vlieg.

[ Voor 18% gewijzigd door Compizfox op 08-12-2015 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
CrashOverDrive schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 18:54:
[...]

10 euro minder als je hem een week eerder kocht :P
En noppes als je de A-10C Beta had gekocht.. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Koriel schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 19:57:
[...]

En noppes als je de A-10C Beta had gekocht.. ;-)
In de tijd dat DCS: A-10C in beta was, had ik er überhaupt nog nooit van gehoord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Compizfox schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 19:57:
Heeft er iemand trouwens een keer zin om 'serieus' te gaan vliegen? Dat lijkt me namelijk erg leuk om te leren. Ik kan op zich omgaan met de systemen van de A-10C, maar heb nog een hoop te leren als het gaat om het opzoeken van targets, omgaan met SAMs, enzovoort. Lijkt me wel leuk als iemand me dat een keer wil leren ;)
Wij vliegen nu behoorlijk serieus op nttr :p. Maar ik wil best nog eens terugvallen naar 1.5 voor jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ircghost schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 20:00:
[...]

Wij vliegen nu behoorlijk serieus op nttr :p. Maar ik wil best nog eens terugvallen naar 1.5 voor jou ;)
Ah, OK :P Ik val zeker een beetje buiten de boord zo zonder NTTR. Wel irritant dat het twee verschillende installaties zijn. Hopelijk gaan ze snel 1.5 met 2.0 mergen zodat je de Black Sea map ook in 2.0 kunt spelen.

Welke dingen zijn trouwens nog meer nieuw in 2.0? Zitten de nieuwe explosies er al in bijvoorbeeld?

[ Voor 10% gewijzigd door Compizfox op 08-12-2015 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
I know.. komt binnenkort wel weer goed! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outlaw28
Gaan mensen vanavond toevallig de lucht in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
Ik neem vanavond een rust avondje. Morgen weer! :)
Wel ga ik mn missie wat aanpassen. Kleine foutjes er uit halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Heb wel zin. Huey svp. Probeer te komen, afhankelijk van plannen eega... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Ircghost schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 19:44:
[...]

We kunnen ook een deel van de missie maken dat de huey de jtac als het ware afzet. En /of daarna moet beschermen tegen kleine counterintelligence acties van de tegenstander.
Dat zou wel geinig zijn idd. Hoe je laatst die convoy had gemaakt die over de snelweg reed, zulke dingen zijn ook geinig om met de Huey te pakken. Ik zal nog ff wat proberen te verzinnen.

Misschien een idee om de enemy niet op een vliegveld te zetten maar in de bergen, het is nu eigenlijk een beetje voor de hand liggend waar de enemy is. Beetje ala Afghanistan, Irak.. Is waarschijnlijk wel veel werk maar zou leuk kunnen zijn om een terrorist kamp te maken ergens in de bergen, waar we te maken hebben met een groep terroristen die optrekken naar een bepaald vliegveld. Wij moeten dan die enemies uitschakelen voordat ze daar zijn en tegelijkertijd hun terrorist kamp vernietigen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Kan makkelijk voor een volgende keer inderdaad, het ging mij er nu vooral om gewoon een werkende missie te hebben! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outlaw28
Ik suggereer gewoon één keer een missie te maken waar alle kisten in zitten. Van de populairdere iets meer, maar van de minder gebruikelijke hooguit één of twee. En dan in één van de hoeken A2A en in een andere hoek weer A2G en ergens anders weer een combinatie daarvan, etc. Dat is dan even één keer werk en daar heb je weken plezier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
Outlaw, das inderdaad een idee. Maar voor de mission creator veel werk. Zeker als je iedereen een tasking wilt geven.

Operation "Save Santa" is zo goed als klaar. Met tasking voor A-10C, Huey en F15-C.

De missie is voor 4 tot 6 personen.

Kleine verrassing als de F15-C richting runway taxi'en.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5HGWKOk.png

--

Ik heb de posts gelezen en met wat leuke ideeën gekomen. Dit vereist wel het serieuze werk! haha ;)

[ Voor 31% gewijzigd door NinjaTrek2891 op 08-12-2015 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Outlaw28 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 23:42:
Ik suggereer gewoon één keer een missie te maken waar alle kisten in zitten. Van de populairdere iets meer, maar van de minder gebruikelijke hooguit één of twee. En dan in één van de hoeken A2A en in een andere hoek weer A2G en ergens anders weer een combinatie daarvan, etc. Dat is dan even één keer werk en daar heb je weken plezier van.
Die is natuurlijk al gemaakt :) https://www.reddit.com/r/...git_nttr_tnn_test_server/
Je kunt de maker van de missie contacteren en dan stuurt hij de missie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Ik zag dat Outlaw het al op Reddit had gevraagd. Ik zit momenteel in de irc server. Gewoon de missie joinen en vervolgens uit je eigen cache halen is het makkelijkste.. ;-) Maar hij draait momenteel niet.

/Edit, heb hem binnen..
https://www.dropbox.com/s...200_2_0_nolove_3.miz?dl=0

/Edit 2.. onmeunige spelvout eruit gehaald.

[ Voor 26% gewijzigd door Koriel op 09-12-2015 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
Haha. Echt de tweaker way :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Alle online sessies worden in een track opgeslagen. Uit die track kun je de missie halen. Is een soort zip file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
Koriel schreef op woensdag 09 december 2015 @ 18:09:
Alle online sessies worden in een track opgeslagen. Uit die track kun je de missie halen. Is een soort zip file.
Het is zip. Met een andere extensie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Gebruik Total commander, die zal het een worst zijn hoe en wat, doet het gewoon. ;-)

• Koriel
Ik ben een beetje aan de gang geweest met instellingen. Het blijkt dat vooral Trees een grote impact heeft op frame-rate. Hieronder mijn huidige instellingen.. Voorlopig geen reden om mijn al bijna 3 jaar oude systeem van een upgrade te voorzien. In missies haal ik stabiele FPS van 60 of meer.

i7-3770, GTX680 (2G), 16G ram, op 1920x1080

Afbeeldingslocatie: http://www.wedda.nl/Settings.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Koriel op 10-12-2015 14:15 ]

• Ircghost
Ten eerste van harte gefeliciteerd Ten tweede, ik zie geen instellingen :P.

Wie doet ermee met vanavond wat vliegen?

[ Voor 7% gewijzigd door Ircghost op 10-12-2015 14:04 . Reden: En toen wijzigde jij je bericht :P ]

• Koriel
Ircghost schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:02:
Ten eerste van harte geïnstalleerd! Ten tweede, ik zie geen instellingen :P.

Moest nog ff uploaden

• Koriel
Dit is geen slowchat meer.. ;-)

• Ircghost
Ik probeerde te zeggen; van harte gefeliciteerd! Stomme typo haha. En je post nu al 2x achter elkaar met een dubbelpost.. jaartje ouder merk je duidelijk al :+ .

• Koriel
Uhuh... geen idee wat de plannen zijn vanavond.. ik heb wel zin iig

• Streskip
Koriel's birthday flight *O*

• Koriel
Nou nou... had niet eens door dat er een taartje onder mijn naam stond.. ;-)

Ik ben standby vanavond, dus mocht ik niet worden opgeroepen om alles in het echie te doen, dan heb ik misschien nog tijd, maar ook niet al te laat.

• Streskip
Ik kan tot iets voor 10'e :)

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ircghost schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:02:
Ten eerste van harte gefeliciteerd Ten tweede, ik zie geen instellingen :P.

NTTR zeker, of?

• Ircghost
Als jij mee wilt doen heb ik er geen problemen mee om te vliegen in 1.5 :)

• Streskip
Het is nogal crisis op mijn SSD dus laat het van te voren even weten, 1.5 staat eventjes niet geïnstalleerd :P

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ircghost schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:28:
[...]

Als jij mee wilt doen heb ik er geen problemen mee om te vliegen in 1.5 :)
Wil best meevliegen, maar als jullie liever allemaal NTTR doen hoeven jullie niet per se voor mij te schikken hoor ;)

Streskip schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:59:
Het is nogal crisis op mijn SSD dus laat het van te voren even weten, 1.5 staat eventjes niet geïnstalleerd :P
Je kunt hem natuurlijk ook gewoon op je HDD zetten. Of heb je die helemaal niet?

[ Voor 33% gewijzigd door Compizfox op 10-12-2015 17:43 ]

• NinjaTrek2891
Als ik er ben, zal het vanavond later worden. :)

• Streskip
Compizfox schreef op donderdag 10 december 2015 @ 17:43:
[...]

Wil best meevliegen, maar als jullie liever allemaal NTTR doen hoeven jullie niet per se voor mij te schikken hoor ;)

[...]

Je kunt hem natuurlijk ook gewoon op je HDD zetten. Of heb je die helemaal niet?
Hm ja dat kan gewoon idd. Maar moet nog wat dingen doen en 10 uur weer weg, denk niet dat ik kom..

• Koriel
Ben verhinderd.

Mss morgen overdag.

• Outlaw28
Gefeliciteerd in elk geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
Een vraagje voor mensen die de A10C beter willen leren kennen.

Is het misschien een idee om trainingmissies te maken. Geschikt voor multiplayer om samen bepaalde sorties te doen.

Zo kun je de systemen goed leren en aan workflows wennen.

Ik wil dus trainingmissies maken voor het opstarten van je vliegtuig. Configureren. Aanpassingen maken. Hoewel dat niet altijd nodig is, is het vooral handig voor cockpit verkenning. Dit ter aanvulling op de standaard tutorial's.

Dan ccip en ccrp bom runs. Verschillen tussen de mavericks. Gebruik van je GAU en air to air missiles.

Leuk idee of weg ermee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

NinjaTrek2891 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:27:
Een vraagje voor mensen die de A10C beter willen leren kennen.

Is het misschien een idee om trainingmissies te maken. Geschikt voor multiplayer om samen bepaalde sorties te doen.

Zo kun je de systemen goed leren en aan workflows wennen.

Ik wil dus trainingmissies maken voor het opstarten van je vliegtuig. Configureren. Aanpassingen maken. Hoewel dat niet altijd nodig is, is het vooral handig voor cockpit verkenning. Dit ter aanvulling op de standaard tutorial's.

Dan ccip en ccrp bom runs. Verschillen tussen de mavericks. Gebruik van je GAU en air to air missiles.

Leuk idee of weg ermee? :)
Leuk idee, maar zorg dan wel voor trainingsmissies die nog niet bestaan ;)

DCS A-10C heeft namelijk al een hoop goede trainingsmissies meegeleverd, o.a. voor het opstarten van het vliegtuig, landen en het gebruik van missiles en bommen. Het is dus een beetje dubbelop om daar nog eens extra trainingsmissies voor te maken.

Er zijn echter nog een hoop onderwerpen die niet (of niet in de praktijk) worden behandeld in de meegeleverde trainingsmissies. Dat zijn dan juist de dingen die ik in graag wil leren: omgaan met SAMs, missile evasion, opzoeken van targets, dat soort dingen.

Er is bijvoorbeeld wel een training over de CMS en RWR, maar daar wordt alleen uitgelegd hoe het werkt, en meer niet. Het wordt niet in de praktijk toegepast zeg maar, en dat vind ik jammer.

Ik probeerde laatst ook de eerste campaign-missie te doen van de A-10C, maar daar bakte ik meteen al niks van. Werd onder vuur genomen door AAA, maar kon met geen mogelijkheid targets vinden op de TGP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
De trainingsmissies van de a10c zijn inderdaad erg goed, en daardoor leer je de functies van de kist goed kennen. De meerwaarde zit het inderdaad in tutorials / missies waar je de functies leert te gebruiken.

Bijvoorbeeld: Hoe spot je targets goed met je TGP: Controleer eerst of je TGP links of rechts hangt, en waar mogelijk pas daar je draaicirkel op aan. Gebruik van black hot / white hot en de verschillende GAIN instellingen om targets zichtbaar te maken. Het gebruik van point / area en inertia tracking bij onzichtbare doelen. Dit laatste concept is weer belangrijk als je een doelwit achter een berg wilt uitschakelen, zoals bij een SAM site van laatst. En hoe kan een spottende a10c iemand informatie versturen die laag aan het wachten is bij die berg?

En inderdaad, hoe ontwijk je een missile? Hoe pas je welk CMS schema aan, en waarom? Hoe ontwijk je A-A aanvallen..

En dan kun je nog een iets zeggen over Mavericks, hoe werkt Force correlation, wat is de effectieve afstand en wat is het verschil tussen de D&H variant.

Ook het gebruik van clusterbommen en chute bommen kan best wat oefening gebruiken, niet het technische gebruik. Maar het praktische gebruik. Bijvoorbeeld het gebruik van de Yard stick van de TGP om in te schatten wat de spacing is tussen doelwitten om effectiever gebruik te maken van SGL RPL.

En last but not least, aanpassen en gebruik van de CDU.. is behoorlijk krachtig als je weet wat ermee kan. De tutorial is er redelijk summier over.

-------------------------------------
---- URGENT MESSAGE ----
-------------------------------------
DCS 1.5.2.48110.121 Changelog

DCS World
Memory leak is fixed.
Fixed crash when player give order of reconnaissance task to wingman
Create Fast Mission Generator. Incorrect number of wingman when generating mission is fixed.
ME. Uragan BM-27: Indication for minimum engagement distance is corrected.
ME. Condition box for Naval Groups corrected.
Encyclopedia. Air To Air R-3S and R-3R missiles added.
Corrected position of Batumi and Gelendzhik NDBs.
VOR beacons fixed.
A server crashed after an exit if a client cargo had been unhooking is fixed.

DCS A-10C
RWR switch off when starting from runway or parking hot positions is fixed.
Manually entered coordinates of initial positions are working now.
Elevation data for init position added.

DCS FC3
Su-27 Cockpit. Chinese textures updated.

DCS F-86F
Rudder trim is functional now.
Fire Warning Light Test Switch Bugs are fixed.
Canopy open/close controls corrected.
Input command for clock start/stop/reset button are functioning now.

DCS MiG-15bis
Marker receiver activates over all NDBs fixed.

DCS L-39
Sound will be heard when radar altimeter goes below warning level.

DCS Mi-8MTV2
Anti-icing system is corrected.

DCS Ka-50
Crash on leaving control of Ka-50 is fixed.

[ Voor 33% gewijzigd door Ircghost op 11-12-2015 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logion
  • Laatst online: 16-09 12:58
Wat ook interessant kan zijn: de noodsystemen voor de A10C in geval van schade zoals brand, gat in vleugel, elektronica die kapot is, engine failure, etc. Dan denk ik aan de blus systemen, de HARS, backup navigatie (al wordt TACAN wel al uitgelegd denk ik), emergency trim, ...

Aerial refueling is iets wat je zelfstandig moet leren vind ik. Als je het echter georganiseerd wilt aanpakken met (pre)contact, radio comms, etc. daar kun je mss wel nog eens overgaan. Maar het in formatie vliegen onder de boom moet je zelf leren. Formation flying zelf komt sowieso automatisch als je in een two ship/four ship vliegt.

Zelf vind ik tactieken om SAM en AAA te counteren het interessantste, i.e. een tutorial over de verschillende anti air systemen in DCS en hoe je ze kunt uitschakelen (of er net moet rondvliegen) in de A10C. De A10 heeft natuurlijk geen HARS missiles, maar dat maakt het wel wat uitdagender :). Ik vermoed dat hier wel al trainingsmateriaal rond bestaat, maar heb dit zelf nog niet opgezocht. Desalniettemin kan het interessant zijn om zo een training in groep te doen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:49
Is er een stappenplan hoe je een Oculus Rift DK2 kan gebruiken icm DCS A10?

Ik heb in maart dit jaar wel met een geleende DK2 kunnen vliegen maar nu zowel de game als de Oculus runtime beide een of meerdere versies verder zijn lukt het me niet meer om beeld te krijgen via de Rift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Leader98 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 17:07:
Is er een stappenplan hoe je een Oculus Rift DK2 kan gebruiken icm DCS A10?

Ik heb in maart dit jaar wel met een geleende DK2 kunnen vliegen maar nu zowel de game als de Oculus runtime beide een of meerdere versies verder zijn lukt het me niet meer om beeld te krijgen via de Rift.
Ben best wel even jaloers, zou het ook wel willen zien en ervaren .. ;) . Ik weet dat er gewerkt wordt aan goede OR ondersteuning, op het ED forum zal er wel wat over te vinden zijn.

Al vraag ik mij af hoe gebruiksvriendelijk het uiteindelijk zal zijn, maar dat is een andere discussie. Volgend jaar als je consumer versie uitkomt moeten we even goed nadenken of wij ( zoon en ik ) er een willen. Hij voor Minecraft e.d. ik voor flight-sims.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09 14:17
Kijken allemaal nog naar VFAT? :)
http://www.twitch.tv/virtualairshows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Zeker! Dit jaar deed jij niet mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
Ik heb jullie reacties genoteerd. The trues and falses, the good and bad er uit gehaald.

Ik denk dat ik wel wat kan. Wat ik vooral merk is dat een aanvulling op de tutorials en missies, defending en damage control een ding waar intresse is.

Ik kan je alleen vertellen dat als je achterom kijkt en je mist twee vleugels dat 'TRIM IT OUT' ook nie meer werkt :)

Zal van't weekend ff kieke!

Ondertussen vraag ik of mensen intresse hebben om Operation Save Santa weer eens te doen. Hij is nu klaar en de foutjes zijn er uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

NinjaTrek2891 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 22:19:
Ik kan je alleen vertellen dat als je achterom kijkt en je mist twee vleugels dat 'TRIM IT OUT' ook nie meer werkt :)
.. niet?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/REwFL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Ircghost schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 21:38:
Zeker! Dit jaar deed jij niet mee?
Was gisteren present met de Apache demo :)

Replay:
http://www.twitch.tv/virtualairshows/v/29403344

[ Voor 18% gewijzigd door SgtPoen op 12-12-2015 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
Kom ik op TS gaat mn TS over de zeik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Die had ik nog gezien ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
Ik heb de Weapons Training missie die in A10-C zit aangepast voor Multiplayer.

Zo kun je lekker lulkraak op doelen oefenen met wat je wilt. Ook weer de keuzes voor Hot and Cold starts.

De laatste waypoint heeft Anti Air meuk waar je niet vrolijk van word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
Wie heeft er zin om vanavond te vliegen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Yes :) Maar moet vannacht werken dus ken maar tot 2130 ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
Dan moeten we snel airborne gaan! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Wauw, plug mn hotas in en pc zelf heeft gewoon lag! Moment!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/633/23360465089_b11d06e530_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5667/23101374113_7a70332e0b_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/757/23645880521_35e0d78b1b_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
oh man. Die laatste is gaaf! :D Die heb ik gevoeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Wow wist niet dat jullie nu een tweakers vlieg clubje hadden ;-) Ik zou HEEL graag is meedoen met de a10c maar verder als de start procedure kom ik nog niet echt, vooral wapen systemen vind ik erg moeilijk. Komen er nog noob avonden ook? ;-)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
Donnie schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:27:
Wow wist niet dat jullie nu een tweakers vlieg clubje hadden ;-) Ik zou HEEL graag is meedoen met de a10c maar verder als de start procedure kom ik nog niet echt, vooral wapen systemen vind ik erg moeilijk. Komen er nog noob avonden ook? ;-)
Je bent gewoon welkom. Ik ben er wss vanavond tussen 2000u en 2300u.

Wel handig is om 2.0 te installeren. Die trekt het meeste bekijks :)

-----

Mijn missie word aangepast. De SA-15 vernaggelen het plezier een beetje. Ze zijn een beetje über :) even kijken wat het wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Ik kan vanavond ook, dus zal erbij zijn. Eten is al klaar, dus bijna kan meteen vliegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
ik ben er vanavond ook weer is bij.
Pagina: 1 ... 24 ... 64 Laatste

Let op:
Discord waar spelers elkaar kunnen vinden voor samenvliegen:
- CombatFlight https://discord.gg/sQcJps7Cqx