Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
[ Voor 56% gewijzigd door hypz op 20-12-2012 21:38 ]
Je hebt het steeds over vestiging Emmen en de webshop.
Wat nou als je een andere vestiging probeert?
En hem dan telefonisch bestelt en niet verteld dat je met de bon komt betalen.mathy_ schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 13:11:
Heb even vlug het topic door gelezen.
Je hebt het steeds over vestiging Emmen en de webshop.
Wat nou als je een andere vestiging probeert?
Dat zou wel prettig zijn ja. Hopelijk wil de rechtsbijstand ook iets doen en koopt die het niet zelf af voor 500 euro. Dan missen bij namelijk wat entertainmenthypz schreef op donderdag 13 december 2012 @ 21:54:
Ik laat het zeker even weten wat de rechtsbijstand hierover zegt. Ik zit bij SRK rechtsbijstand trouwens.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
De rechtsbijstand van de winkel zal de winkel dan adviseren gewoon te leveren en in het vervolg duidelijker voorwaarden op te stellen.
Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.
Dit.coyote1980 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 19:05:
Ach, ik neem aan dat de winkel de boze brief doorgeeft aan hun eigen rechtsbijstand. Die zal moeten concluderen dat de winkel inderdaad gewoon moet leveren, tenzij de voorwaarden van de bon duidelijk stellen dat electronica is uitgesloten.
De rechtsbijstand van de winkel zal de winkel dan adviseren gewoon te leveren en in het vervolg duidelijker voorwaarden op te stellen.
Je rechtsbijstand zal gewoon een brief schrijven met doet verzoek te leveren, daarna een sommatie en dan een dagvaarding. Die besteden ongeveer 5 minuten per brief. Template openen, 3 zinnetjes aanpassen en gaan.
Hun jurist zal na de 1e brief al zeggen: leveren, leergeld, end of story.
[ Voor 5% gewijzigd door RedHat op 14-12-2012 19:48 ]
Dat bedoelt hij niet. De meeste rechtsbijstand checkt in hoeverre jij recht hebt, hoeveel geld ermee gemoeid is en hoeveel tijd ze denken kwijt te zijn. Als het meer kost om te regelen dan het bedrag dat ermee gemoeid is, betalen ze gewoon zelf uit.coyote1980 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 19:05:
Ach, ik neem aan dat de winkel de boze brief doorgeeft aan hun eigen rechtsbijstand. Die zal moeten concluderen dat de winkel inderdaad gewoon moet leveren, tenzij de voorwaarden van de bon duidelijk stellen dat electronica is uitgesloten.
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Geld > principes. Zo werkt dat eenmaal.
Nog geen bericht van de rechtsbijstand, zal wel begin volgende week worden.
[ Voor 17% gewijzigd door hypz op 14-12-2012 20:02 ]
Al bij Domesta geinformeerd? Domesta heeft de waardebon gekocht en de voorwaarden mogelijk geaccepteerd. (Zie verder ook de door mij gequote reactie).Nextron schreef op donderdag 13 december 2012 @ 21:04:
[...]
Ik denk dat je het hier toch bij het goede eind hebt, en daarom eigenlijk bij Domesta moet klagen, want:
[...]
Domesta neemt -blijkbaar- bonnen af met beperkingen en belooft jou een bon waarbij geen beperkingen worden vermeld. Vervolgens leveren ze je een bon die niet voldoet aan die belofte.
e: heb je je stoel eigenlijk al gekregen?
[ Voor 10% gewijzigd door GreatDictator op 17-12-2012 09:57 ]
Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n
Ze schrikt zich rot van een klant die met rechtsbijstand aan komt zetten en beseft zichzelf dat ze inderdaad fout zitten, maar ja, zij kan niet zomaar knopen doorhakken en zal ook niet zelf zomaar naar haar leidinggevende stappen...
Zo, dat is wel weer genoeg profielschets
Aan de andere kant: afwachten tot de rechtsbijstand het geregeld heeft kan ook helpen voorkomen dat je op wat voor manier dan ook achteraf je eigen glazen blijkt te hebben ingegooid
[ Voor 47% gewijzigd door hypz op 20-12-2012 21:37 ]
Laat even weten of het gelukt is.
Haha, dan krijg je die stoel er zonder te betalen bij aangezien ze dan de laagste prijsgarantie toepassen.hypz schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 20:01:
Als men dan toch de koffie automaat blijkt te moeten leveren kan ik ook nog aanspraak maken op de laagste prijsgarantie zoals ze op de website hebben staan. Hij is ergens anders namelijk goedkoper verkrijgbaar
Nog geen bericht van de rechtsbijstand, zal wel begin volgende week worden.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Over welke meubelzaak hebben we het hier? (There is no such thing as bad publicity
Ben benieuwd naar de uitkomst maar de handelswijze van de betreffende meubelzaak is onjuist.
[ Voor 22% gewijzigd door eL_Jay op 17-12-2012 13:43 ]
Dan moet de TS nog meer bestellen om aan het bedrag van € 500,- te komenLuPo schreef op maandag 17 december 2012 @ 13:28:
[...]
Haha, dan krijg je die stoel er zonder te betalen bij aangezien ze dan de laagste prijsgarantie toepassen.
Ik zie nergens de voorwaarden, alleen in de mail die ze sturen (die kan ik ook zo uit mijn duim zuigen). Ook op de grote foto van twitter zie ik "Waardecheque" staan ipv "Meubelcheque" oid. Ik zou wel eens een scan of duidelijke foto van die cheque willen zien (voor- en achterkant). Geen voorwaarden is voor mij geen voorwaarden
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Verwijderd
Ik hoor sommige zeggen dat de klantvriendelijkheid laag is. Ik ben dan benieuwd naar het volgende:
Wat zouden jullie gedaan hebben als de winkel netjes excuses had aangeboden en toegegeven zou hebben een fout gemaakt te hebben om het niet als voorwaarde te stellen, en hopen op begrip dat zij de koffiemachine niet kunnen leveren voor die waardebon?
We weten verder ook niet wat er geregeld is tussen de makelaar en de winkel, misschien dat de makelaar 250 euro per bon betaald heeft. Als de koffiemachine inkoop 250 euro is dan kunnen ze hem zonder verlies leveren.
Dat is ook klantonvriendelijk, maar wat minder erg dan gewoon een klantvraag negeren.Verwijderd schreef op maandag 17 december 2012 @ 14:05:
Leuk topic, ben benieuwd hoe het af gaat lopen.
Ik hoor sommige zeggen dat de klantvriendelijkheid laag is. Ik ben dan benieuwd naar het volgende:
Wat zouden jullie gedaan hebben als de winkel netjes excuses had aangeboden en toegegeven zou hebben een fout gemaakt te hebben om het niet als voorwaarde te stellen, en hopen op begrip dat zij de koffiemachine niet kunnen leveren voor die waardebon?
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Verwijderd
Als ondernemer pak je dan gewoon je verlies nadat je je fout hebt toegegeven.Verwijderd schreef op maandag 17 december 2012 @ 14:05:
Hangt natuurlijk ook af van het aantal uitgedeelde bonnen hoe "gewoon" het isVerwijderd schreef op maandag 17 december 2012 @ 14:10:
[...]
Als ondernemer pak je dan gewoon je verlies nadat je je fout hebt toegegeven.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Verwijderd
Precies, juist vandaag de dag zijn bedrijven volop bezig met beperken van schade. Ik heb ook al vaak zat meegemaakt dat ik na een slechte review (op PW bijvoorbeeld) wordt gebeld om het op te lossen. Soms wordt er ook gevraagd of ik de review veranader, maar dat doe ik niet, ik vul hem hoogstens aan.Verwijderd schreef op maandag 17 december 2012 @ 14:19:
Des te groter het uitgedeelde aantal bonnen des te beter het is om je verlies te pakken. Legio voorbeelden van bedrijven die dat niet deden en in deze tijden van social media, irritante consumentenprogramma's en websites loopt het alleen maar slechter voor je bedrijf af.
Overdrijven is ook een kunst. Dit kost hem zilch aan omzet.windwarrior schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 11:21:
Wat ik me vooral afvraag is hoeveel het de betreffende firma nu kost, 6 pagina's aan negatieve publiciteit op Gathering of Tweakers.
[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2012 20:33 ]
[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2012 20:33 ]
Peace is not simply the absence of war.
[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2012 20:33 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Verwijderd
Mooi recent voorbeeld. Hier bouw je dus enorm veel goodwill mee op bij je bestaande klanten.Verwijderd schreef op maandag 17 december 2012 @ 14:05:
Patrick89 in "Levering : Western Digital Green WD20EZRX, 2TB"
Appels met peren. Een grote webwinkel die z'n klanten van Tweakers plukt en een dorpszaak met meubels voor bejaarden die nog nooit internet hebben gezien.Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 11:29:
Mooi recent voorbeeld. Hier bouw je dus enorm veel goodwill mee op bij je bestaande klanten.
Patrick89 in "Levering : Western Digital Green WD20EZRX, 2TB"
Verwijderd
http://www.bellio.nl/
Zier er ook uit als een zaak waar mijn oma gaat shoppen inderdaad.

Hoe dan ook. Dit is wel hoe je met je klanten hoort om te gaan als je als bedrijf fouten maakt. Hoe groot of klein je ook bent.
Dat vind ik niet. In dat geval waar jij heen linkt, vind ik dat de winkel ook gewoon excuus had kunnen maken, en het zou ze sieren dat ze daar dan misschien een korting bij doen. Het is ontzettend netjes dat zij hun verlies nemen, maar van mij hoeft niet elke winkel dat te doen, zeker niet de kleinere, gezien die gewoon niet het kapitaal hebben.Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 12:32:
Hoe dan ook. Dit is wel hoe je met je klanten hoort om te gaan als je als bedrijf fouten maakt. Hoe groot of klein je ook bent.
Ik ben helemaal voor meer klantentevredenheid en eerlijk behandelen. Dat is wat mij betreft niet dat als jij een prijs op je site hebt die duidelijk niet klopt, dat je dan alsnog uitlevert, dat is iets waar 99% van hun klanten nooit mee te maken krijgt. Ik heb liever structureel betere service.
Goed punt. Ik zou bij een kleinere aankoop hier verder vrede mee hebben. Bij TS zijn geval heeft hij echter een waardecheque van een behoorlijk bedrag gekregen wat door verkopende partij bedoeld is om iemand als klant over de streep te trekken. Als hij vooraf de 'voorwaarden' (lees: hoe Bellio acht dat de cheque besteed wordt) van de waardecheque wist was hij misschien wel niet tot aankoop overgegaan.Verwijderd schreef op maandag 17 december 2012 @ 14:05:
Om trouwens een mythe uit de wereld te helpen die in dit topic rond gonst: Winkeliers/verkopers zijn absoluut niet gevoelig voor de termen rechtsbijstand, kassa, radar en consumentenbond. Veelal zijn dit alleen maar dreigementen, en de reflex die bij de verkoper dan optreedt is om een klant dan al helemaal niet toeschietelijk te zijn om niet aan zijn dreigementen toe te geven.
Het komt vaardiger over om als klant zelf een voorwaarde te stellen aan de verkopende partij, bijvoorbeeld:
"Per X verwacht ik dat u product Y aan mij levert voor deze waardecheque".
Vervolgens moet je hier dan een consequentie aan verbinden:
"Mocht u niet aan dit verzoek voldoen dan zal ik mij op verdere stappen beraden".
Het ligt aan de situatie. Ja, heb je mensen die bereid zijn te helpen, dan kan dreigen dat inderdaad omkeren. Anderzijds, heb je een bedrijf dat jou toch niet gaat helpen, dan is dreigen de laatste stap voordat je de daad bij het woord voegt.Leejow(saait) schreef op woensdag 19 december 2012 @ 13:19:
[...]
Om trouwens een mythe uit de wereld te helpen die in dit topic rond gonst: Winkeliers/verkopers zijn absoluut niet gevoelig voor de termen rechtsbijstand, kassa, radar en consumentenbond. Veelal zijn dit alleen maar dreigementen, en de reflex die bij de verkoper dan optreedt is om een klant dan al helemaal niet toeschietelijk te zijn om niet aan zijn dreigementen toe te geven.
Kleine winkels zijn zeker gevoelig voor rechtsbijstand.
[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2012 20:36 ]
http://www.bellio.nl/domesta/
Ik snap niet hoe je die had kunnen missen, of zouden ze dat dan toch pas hebben toegevoegd na dit specifieke geval. Riekt er toch wel erg sterk naar...
Wees dan niet flauw, geef toe dat je hier niet op had gerekend, lever iemand zijn koffiemachine en zorg voortaan dat je je voorwaarden netjes op orde hebt. Pfff...
Verwijderd
Zo, dat is triest zeg, opeens voorwaarden online zetten met die zin van de koffiezetapparaten, wat een afgang. Wat een bedrijf en dan schermen met goede klantenserviceDipsausje schreef op woensdag 19 december 2012 @ 17:34:
Volgens mij zijn de voorwaarden compleet duidelijk toch, Domesta cheques zijn voor alle artikelen met uitzonder van koffiezetapparaten:

Lame van ze.. maar TS gaf geloof ik ook aan dat hij koffiezettert via on-line shop had besteld toch? Ik kan ze niet meer vinden. Zouden ze uit de shop zijn weggetovert? Lijkt me een win-win situatie voor de rechtsbijstand. Bewijsmateriaal zat van TS, simpele zaak.Dipsausje schreef op woensdag 19 december 2012 @ 17:34:
Volgens mij zijn de voorwaarden compleet duidelijk toch, Domesta cheques zijn voor alle artikelen met uitzonder van koffiezetapparaten:
..
En zoals gezegd, in het huidige tijdperk met social media, forums etc. kun je dit echt niet maken.
Nagenoeg/helemaal niks, de doelgroep van de winkel lijkt vrijwel niks met die van Tweakers te maken.windwarrior schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 11:21:
Wat ik me vooral afvraag is hoeveel het de betreffende firma nu kost, 6 pagina's aan negatieve publiciteit op Gathering of Tweakers. Als ze nou gewoon netjes gezegd hadden dat ze fout zaten had de TS misschien nog een goed woordje voor ze gedaan, en uiteindelijk ze misschien wel geld opgeleverd. Heerlijk hoe bedrijven niet zien dat goede klantenservice alleen maar een voordeel voor ze is.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Als ze de TS z'n koffieapparaat uitleveren en dit hebben gedaan om gezeik in de toekomst te voorkomen, dan lijkt me niets mis met de actie. Ze maken een fout door het niet te benoemen, maar moeten ze dan ook alle mensen met de nog uit te geven waardebonnen laten profiteren van hun fout? Wel voorop stellen natuurlijk dat iedereen die vóór de voorwaarde wijziging een koffieapparaat kan ophalen.Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 18:00:
[...]
Zo, dat is triest zeg, opeens voorwaarden online zetten met die zin van de koffiezetapparaten, wat een afgang. Wat een bedrijf en dan schermen met goede klantenservice
Ze hebben inderdaad later die apparaten van de webshop afgehaald en nu dus ook die voorwaarden voor de Domesta Cheque toegevoegd, die stonden er 100% zeker niet vorige week. (had de hele site doorzocht)Asure schreef op woensdag 19 december 2012 @ 18:10:
[...]
Lame van ze.. maar TS gaf geloof ik ook aan dat hij koffiezettert via on-line shop had besteld toch? Ik kan ze niet meer vinden. Zouden ze uit de shop zijn weggetovert?
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
http://webcache.googleuse...ache:http://www.bellio.nl
Onderaan bij Klantenservice staat het niet en nu staat er plots wel een extra linkje Domesta Cheque
Jongens ... hoe doorzichtig kan je zijn ... de "heldere" geesten proberen zich in te dekken. Hadden ze nu een deftige jurist gecontacteerd die had wel gezegd van "slik je verlies en pas dan de voorwaarden aan"
Maar ach, als ze zo blijven voortdoen gaan ze alleen op werkuren alleen al er meer in steken als de bon waard is.

Groetjes, FaceDown.
Daarvoor moet de topic titel nog even aangepast worden naar "Bellio weigert cadeaubon"FaceDown schreef op woensdag 19 december 2012 @ 23:47:
Deze anti-reclame zal in de lengte van dagen online blijven staan en omhoog komen bij zoekacties. Van PR hebben ze weinig kaas gegeten daar.

Oh oh wat sneu zeg om dit later toe te voegen. Hiermee geven ze wel toe dat ze zelf tekort hebben geschoten. De grap is alleen dat deze voorwaarden niet op de bon zelf staan noch schriftelijk bekend waren toen TS bon ontving. Elke simpele rechtsbijstand of rechtswinkel kan hier gehakt van maken.Dipsausje schreef op woensdag 19 december 2012 @ 17:34:
Ik snap niet hoe je die had kunnen missen, of zouden ze dat dan toch pas hebben toegevoegd na dit specifieke geval. Riekt er toch wel erg sterk naar...
Wees dan niet flauw, geef toe dat je hier niet op had gerekend, lever iemand zijn koffiemachine en zorg voortaan dat je je voorwaarden netjes op orde hebt. Pfff...
Ben benieuwd. Denk ook dat degene die jou de bon verkocht heeft aansprakelijk gesteld dient te worden. Als de winkel slim was had ze vertelde dat dit zo was afgesproken en dat ze het betreuren dat het niet doorgecommunceerd is aan klanten van de coöperatie.
Zo hadden ze netjes en eerlijk geweest en hadden ze jou wellicht op een goed spoor gezet.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Lijkt me niet onverstandig. Webcare teams willen vaak ook wat meer...Phr34k schreef op donderdag 20 december 2012 @ 08:24:
Je kunt ze altijd nog proberen te overtuigen via Facebook... Lijkt me ook een plek waar je geen negatieve reclame wilt hebben, of een verwijzing naar dit topic.
Als dit geen schuldbekentenis is...Dipsausje schreef op woensdag 19 december 2012 @ 17:34:
TS: ook dit soort dingen even doorsturen naar je Rechtsbijstand, vinden ze volgens mij prachtig.
-- == Alta Alatis Patent == --
Dan kan je daarna daarmee je koffiemachine kopen.
Briljant!real-doc schreef op donderdag 20 december 2012 @ 10:16:
Verkopen ze geen cadeaubonnen in de winkel? Die zijn niet uitgesloten van de actie.
real-doc schreef op donderdag 20 december 2012 @ 10:16:
Verkopen ze geen cadeaubonnen in de winkel? Die zijn niet uitgesloten van de actie.
Geniaalreal-doc schreef op donderdag 20 december 2012 @ 10:16:

Ben echt benieuwd wat hier uit gaat komen!
Wel een luxe! Je krijgt je eigen voorwaarden op maat!hypz schreef op donderdag 13 december 2012 @ 19:01:
Nu nog een mailtje weer er achteraan van hun kant:
[...]
Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness
Ook het later toevoegen van de voorwaarden van die waardecheque..das geen zuivere koffie...
[ Voor 10% gewijzigd door Mike2k op 20-12-2012 13:23 ]
You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.
Webcare teams worden vaak vanuit marketing beheerd, niet vanuit service... die kunnen/mogen/willen gewoon wat verder mbt service om negatieve publiciteit te voorkomen.LiquidT_NL schreef op donderdag 20 december 2012 @ 08:48:
[...]
Lijkt me niet onverstandig. Webcare teams willen vaak ook wat meer...
Ik heb van de week gebeld en afgesproken het even in de winkel met elkaar te bespreken. Vanavond ben ik bij ze langs geweest en inmiddels een heel goed gesprek gehad en dat levert toch veel meer op dan onpersoonlijk heen en weer gemail via internet.
De actie was niet op deze manier bedoeld natuurlijk maar ik ben blij dat het nu goed is opgelost. Dus uiteindelijk toch helemaal tevreden met de oplossing, en ik heb een koffie machine.
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
[ Voor 53% gewijzigd door hypz op 20-12-2012 20:57 ]
Lijkt me een goede afsluiterVerwijderd schreef op donderdag 20 december 2012 @ 21:02:
Tot slot nog een foto van de aanwinst in de keuken?

[ Voor 41% gewijzigd door hypz op 20-12-2012 21:27 ]
Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets
Ziet er mooi uit, zelf losse koffiemolen en losse koffiezetter.
Belangrijk is goede bonen te kopen.
Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.
Geniet van de heerlijke koffie, en inderdaad koop goede (lees: verse) bonen. Dan is de koffie nog lekkerder
https://untappd.com/user/OzzBier

[ Voor 18% gewijzigd door coyote1980 op 21-12-2012 08:11 ]
Ben blij voor je dat ze het netjes opgelost hebben!
11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942
ik snap ook niet waarom het weg is gehaald. Het heeft toch werkelijk plaatsgevonden allemaal?Cartman! schreef op maandag 07 januari 2013 @ 11:37:
Wel jammer dat je alle eerdere correspondentie hebt weggehaald, ik vermoed nu eerder dat de winkel heeft gezegd dat ze hun naam gezuiverd zien in ruil dat jij het apparaat krijgt. Als tweakers hebben we er meer aan om te weten hoe dat gesprek is verlopen. Persoonlijk zou ik nog steeds een nare bijsmaak hebben bij het horen van de naam van deze winkel.
Idd vreemd.LiquidT_NL schreef op maandag 07 januari 2013 @ 13:43:
[...]
ik snap ook niet waarom het weg is gehaald. Het heeft toch werkelijk plaatsgevonden allemaal?
Voordat de naam ook in de vergetelheid beland:
www.bellio.nl
De TS heeft nou eenmaal het recht om zijn uitspraken aan te passen, daar doen we niet zo veel aan. De aanleiding van dit topic is verder gewoon nog te lezen dus zie ik het probleem niet zo.wimpie007 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 15:29:
[...]
Idd vreemd.
Voordat de naam ook in de vergetelheid beland:
www.bellio.nl
Overigens wordt de website van de winkel voldoende genoemd, dus die hoef je echt niet nogmaals te plaatsen.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Het is ook niet dat hij het recht niet heeft, of dat er een probleem is. Maar werkelijk de moeite nemen om een aantal posts aan te passen doet inderdaad wel vermoeden naar achterliggende motieven. En tja, dan gaan mensen nadenken over die motieven, dat is niet raar natuurlijk: ik heb eerder gehad dat een winkel mij wilde compenseren mits ik slechte feedback weghaalde van een of andere consumenten site. Hierdoor is die feedback nog negatiever gewordenStandeman schreef op maandag 07 januari 2013 @ 16:00:
[...]
De TS heeft nou eenmaal het recht om zijn uitspraken aan te passen, daar doen we niet zo veel aan. De aanleiding van dit topic is verder gewoon nog te lezen dus zie ik het probleem niet zo.
Daarbuiten gelaten dat TS zelf natuurlijk bepaalt of hij dit doet en of hij ons vertelt waarom hij het heeft gedaan. Ik ben in ieder geval wel benieuwd.
[ Voor 10% gewijzigd door LiquidT_NL op 07-01-2013 16:18 ]
Kom op jongens, de TS en een winkel waren het oneens over een cadeaubon. Lastig mailcontact. Nu is er een goed gesprek geweest in het echt en hypz heeft zijn koffiezetapparaat. Citaten en nog een paar stukjes tekst zijn nu weg.
Daar is echt niks vreemds aan, en als je echt niet snapt waarom de slechte dingen weggehaald zijn snap je volgens mij niet helemaal 'hoe het werkt'.
Heel mooi dat jullie er toch nog uit zijn gekomen!
Wat een rare uitspraak, ik weet wel degelijk "hoe het werkt". Het punt is dat er een vervelende ervaring is geweest, die is er hoe dan ook geweest. Ik vind persoonlijk dat de ervaring zo staat als dat hij is: eerst een slechte ervaring met slecht mailcontact, , maar door langs te gaan is het opgelost. Ondanks het goede gesprek zijn de dingen wel gezegd/gemaild zoals ze hier staan. Dat TS er voor kiest het weg te halen om wat voor reden dan ook zijn de TS zijn eigen zaken, maar als ik dat niet zou doen betekent niet dat ik ik niet snap "hoe het werkt".TheZeroorez schreef op maandag 07 januari 2013 @ 18:50:
Serieus?
Kom op jongens, de TS en een winkel waren het oneens over een cadeaubon. Lastig mailcontact. Nu is er een goed gesprek geweest in het echt en hypz heeft zijn koffiezetapparaat. Citaten en nog een paar stukjes tekst zijn nu weg.
Daar is echt niks vreemds aan, en als je echt niet snapt waarom de slechte dingen weggehaald zijn snap je volgens mij niet helemaal 'hoe het werkt'.
Als je bedoelt dat je het normaal vindt dat mensen hun reviews/ervaringen aanpassen in ruil voor een oplossing van een bedrijf: tja, ik loop zelf niet zo te koop met mijn principes. De laatste winkel die dat probeerde heeft een nog slechtere review gekregen.
En nogmaals, iedereen moet vooral zelf weten wat ze doen en om welke reden. Ik ben gewoon echter benieuwd naar de reden er omheen.
Ik vind ook dat er nogal een verschil zit tussen een review van een bedrijf, of het rechtstreeks naar een publiek forum kopiëren van allemaal mail die bedoeld is voor slechts twee partijen. Het is gewoon netjes als je dat weghaalt. Zeker als je een prettig gesprek hebt gehad (waarin de winkel wellicht heeft gevraagd 'joh, haal dat op internet waar je het over had even weg, wil je?).
En hierbij ook een einde aan deze discussie achteraf vanaf mijn kant. Voegt niet zo gek veel toe eigenlijk.
Nou er zijn er meer die benieuwd zijn hoor, er is nogal een verschil tussen een reactie van Bellio "als je de correspondentie verwijderd krijg je je koffieapparaat" of "je krijgt je koffieapparaat, sorry dat het zo liep en wil je de correspondentie verwijderen?"TheZeroorez schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 09:07:
Ik begrijp echt niet hoe je dus blijkbaar wel weet 'hoe het werkt', maar nog steeds vraagt naar de reden er omheen. Volgens mij ben je prima in staat om dat zelf te bedenken, en zo interessant is het nu ook weer niet.
Ik vind ook dat er nogal een verschil zit tussen een review van een bedrijf, of het rechtstreeks naar een publiek forum kopiëren van allemaal mail die bedoeld is voor slechts twee partijen. Het is gewoon netjes als je dat weghaalt. Zeker als je een prettig gesprek hebt gehad (waarin de winkel wellicht heeft gevraagd 'joh, haal dat op internet waar je het over had even weg, wil je?).
En hierbij ook een einde aan deze discussie achteraf vanaf mijn kant. Voegt niet zo gek veel toe eigenlijk.
Als we het dan toch gaan hebben over "snappen hoe iets werkt" dan snap jij toch ook wel hoe dat op een forum werkt: de TS komt hier voor hulp, raad en bijstand, die krijgt hij, en na afloop krijgt het forum een middelvinger in de zin van "en nu pas ik alles aan op basis waarvan jullie raad en advies hebben gegeven". Je snapt dan toch ook wel dat mensen op datzelfde forum die er energie in steken om de TS te helpen zich daar wat onprettig bij voelen, zeker als de TS niet aangeeft waarom hij de moeite neemt om al die correspondentie te verwijderen...
Dus samenvattend: TS, waarom is al die correspondentie met Bellio weggehaald?
PSN: DutchTrickle PVoutput
Verwijderd
*snip* ga je mond even spoelencoyote1980 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 09:16:
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2013 14:15 ]
Ik ben wel benieuwd ja. Als dat is omdat TS het niet meer relevant acht, OK dat is zijn mening. Was het een voorwaarde voor het koffie apparaat, dan vind ik dat kwalijk en zou ik dat willen weten, dat vind ik extra smet op die reputatie. Dus ik kan dat zelf niet bedenken, wel een aanname doen maar daar is niemand mee geholpen.TheZeroorez schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 09:07:
Ik begrijp echt niet hoe je dus blijkbaar wel weet 'hoe het werkt', maar nog steeds vraagt naar de reden er omheen. Volgens mij ben je prima in staat om dat zelf te bedenken, en zo interessant is het nu ook weer niet.
Er zit een verschil tussen ja. Maar ik vind het niet raar om e-mail verkeer te posten. Maar dat zijn meningen.TheZeroorez schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 09:07:
Ik vind ook dat er nogal een verschil zit tussen een review van een bedrijf, of het rechtstreeks naar een publiek forum kopiëren van allemaal mail die bedoeld is voor slechts twee partijen.
Inderdaad, het is netjes. En het kan zeker op die manier zijn gegaan. Maar daar ben ik juist nieuwsgierig naar. Er is nogal een verschil tussen "we zouden het fijn vinden als die dingen van internet verdwijnen" en "haal dat spul van internet, dan krijg jij je koffie apparaat".TheZeroorez schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 09:07:
Het is gewoon netjes als je dat weghaalt. Zeker als je een prettig gesprek hebt gehad (waarin de winkel wellicht heeft gevraagd 'joh, haal dat op internet waar je het over had even weg, wil je?).
Leuk hoe mensen een discussie afkappen NA het laatste woord te hebben gehadEn hierbij ook een einde aan deze discussie achteraf vanaf mijn kant. Voegt niet zo gek veel toe eigenlijk.

Had een poosje hier niet gekeken wist niet dat er nog steeds gepost werd in dit topic vandaag de dag, maar zoals ik had aangegeven ben ik bij de winkel geweest, is het keurig opgelost na een goed mondeling gesprek. Winkel was ook op de hoogte van het draadje op internet en blijkbaar was er ook (niet door mij) over getwittert.coyote1980 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 09:16:
[...]
de TS komt hier voor hulp, raad en bijstand, die krijgt hij, en na afloop krijgt het forum een middelvinger in de zin van "en nu pas ik alles aan op basis waarvan jullie raad en advies hebben gegeven". Je snapt dan toch ook wel dat mensen op datzelfde forum die er energie in steken om de TS te helpen zich daar wat onprettig bij voelen, zeker als de TS niet aangeeft waarom hij de moeite neemt om al die correspondentie te verwijderen...
Kortom, het was niet mijn bedoeling de winkel aan de schandpaal te hangen, en ze hebben het goed voor mij opgelost verder, daarom heb ik hier en daar wat aangepast, de letterlijke mailwisselingen weg gehaald want dat is gewoon vervelend als dat altijd blijft hangen. Volgens mij is de kern van het verhaal nog prima te volgen verder.
Dit was niet een voorwaarde om het apparaat te krijgen, maar winkel gaf wel aan het vervelend te vinden dus in alle redelijkheid ik letterlijke mailwisselingen weg gehaald.
[ Voor 38% gewijzigd door hypz op 08-01-2013 10:53 ]
Waar slaat dat nou weer op, ik was gewoon benieuwd naar de aanleiding om de post weg te halen, TS heeft dat zojuist uitgelegd, prima, duidelijk zo.Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 09:46:
[...]
Man, ga iets nuttigs met je leven doen.
Zullen we het verwijten maken over wat wel en niet nuttig is in het leven om te doen achter ons laten?
Ik heb geleerd om als ik absoluut niets te melden heb, mijn mond te houden. Ik raad jou hetzelfde aan.Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 09:46:
[...]
Man, ga iets nuttigs met je leven doen.
Duidelijk. Nogmaals, het ging mij puur om de motivatie. Je reden is duidelijk en ik snap wel waarom je het hebt weggehaald. Bedankt in ieder geval dat je nog een reactie hebt gegeven.hypz schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 10:50:
[...]
Had een poosje hier niet gekeken wist niet dat er nog steeds gepost werd in dit topic vandaag de dag, maar zoals ik had aangegeven ben ik bij de winkel geweest, is het keurig opgelost na een goed mondeling gesprek. Winkel was ook op de hoogte van het draadje op internet en blijkbaar was er ook (niet door mij) over getwittert.
Kortom, het was niet mijn bedoeling de winkel aan de schandpaal te hangen, en ze hebben het goed voor mij opgelost verder, daarom heb ik hier en daar wat aangepast, de letterlijke mailwisselingen weg gehaald want dat is gewoon vervelend als dat altijd blijft hangen. Volgens mij is de kern van het verhaal nog prima te volgen verder.
Dit was niet een voorwaarde om het apparaat te krijgen, maar winkel gaf wel aan het vervelend te vinden dus in alle redelijkheid ik letterlijke mailwisselingen weg gehaald.
Publieke waarschuwing webwinkel Bellio
13-02-2014
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwt consumenten voor webwinkel www.bellio.nl, die design meubilair verkoopt. Via de website ConsuWijzer heeft ACM binnen korte tijd tientallen klachten ontvangen van consumenten die een product bestelden, maar dit niet geleverd kregen.
Ook blijkt dat consumenten die de aankoop ontbonden in verband met de leveringsproblemen het aankoopbedrag niet terugkregen. ACM wil hiermee verdere benadeling van consumenten voorkomen.
Meer informatie over de waarschuwing voor webwinkel Bellio
Toezichthouder ACM waarschuwt voor webwinkel Bellio
https://www.acm.nl/nl/pub...chuwing-webwinkel-Bellio/
http://www.consuwijzer.nl...uwt-voor-webwinkel-bellio