• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-05 12:13
Update 20-12:

Ik heb van de week gebeld en afgesproken het even in de winkel met elkaar te bespreken. Vanavond ben ik bij ze langs geweest en inmiddels een heel goed gesprek gehad en dat levert toch veel meer op dan onpersoonlijk heen en weer gemail via internet.

De actie was niet op deze manier bedoeld natuurlijk maar ik ben blij dat het nu goed is opgelost. Dus uiteindelijk toch helemaal tevreden met de oplossing, en ik heb een koffie machine.

Wij hebben een cadeaubon gekregen toen wij ons huis kochten. We hebben het huis gekocht van een woningcorporatie en die hadden een actie dat je een cadeaubon van een meubelzaak krijgt t.w.v. 500 euro.

Nu hebben wij dus gekeken op de website en de meubels die ze hebben zijn niet het soort wat ons trekt. We hebben ook geen meubels nodig verder, maar toen zagen we dat ze ook koffie apparaten verkopen. Best mooie luxe dingen waar je bonen in kan doen, deze kosten 489 euro. Wij dachten dus mooi, dan hebben we mooi die cadeaubon gebruikt.

Wij dat proberen te bestellen in de webshop, dat lukte niet, denk een bugje ofzo want het verkoop systeem werkte niet omdat het eindbedrag 0 euro was dan kon je geen betaalmethode kiezen en niet verder klikken. De kortingscode werd wel toegepast, maar het betalingssysteem functioneerde gewoon niet als het 0 euro eindbedrag is.

Mijn vrouw dus even bellen naar de winkel, deze zit bij ons in Emmen ook met een filiaal. Ze zeiden stuur even een mailtje met welk apparaat je wil hebben dan zorgen wij dat het bij ons in Emmen komt en dan kun je hem bij ons komen ophalen.

Ik dus dat mailtje sturen welke machine we wilden, krijg ik een mail terug dat ze intern overlegd hebben en dat ze geen elektronica voor de cadeaubon willen verkopen.

Mijn vraag nu dus eigenlijk: Kan men dit zomaar doen?

[ Voor 33% gewijzigd door hypz op 20-12-2012 20:44 ]

Anoniem: 472287

Je hebt gewoon een waardebon van 500 euro, waar ze dus verder geen voorwaarden aan verbonden hebben. Dat mogen ze dan achteraf ook niet inneens gaan toevoegen, laat staan onder de noemen "willen" verkopen. Ik zou anders gewoon even bij de winkel langsgaan.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:05
Dit soort "cadeau" bonnen zijn voornamelijk lokkertjes. Ze ziet het ook vaak met keukens gebeuren waar een bedrijf een overpriced keuken aanbied, waar je dan "korting" op krijgt met een cadeaubon. Ik vermoed dat ze alleen dit niet hadden verwacht. :P
hypz schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:02:
Wat ik nog kan doen is het ding toch in de webshop bestellen met de bon, als ik er iets van 20 euro bij zoek dan werkt het bestelsysteem wel gewoon en moet ik gewoon nog een tientje met ideal betalen 8)7 . Denk dat ze er dan niet meer onderuit komen, of ze moeten het al onderscheppen voor ze het verzenden >:)
Zou ik doen, wordt lachen met een koopovereenkomst, verwacht er alleen niet te veel van.

[ Voor 50% gewijzigd door Cardinal op 13-12-2012 10:10 ]

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-05 16:14

Qon

Staat er ook een rede waarom ze geen elektronica voor de cadeaubon willen verkopen? Aangezien je dit niet vermeld zou ik je aanraden om hier wat meer informatie over te vragen. Er zijn meerdere redenen voor te bedenken waarom ze dit niet kunnen doen namelijk.

Zo hoef je niet te speculeren en hoeven er geen voorbarige discussies te ontstaan.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Cardinal schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:08:
Ik vermoed dat ze alleen dit niet hadden verwacht. :P
Ik ook :) Maar het lijkt me niet dat ze er onderuit kunnen.

• hypz
Nee ze geven geen reden, denk gewoon dat ze dit niet verwacht hadden en dat op die apparaten gewoon niet genoeg winstmarge zit. Denk dat ze een deal hebben met die woningcoöperatie dat die bijvoorbeeld die cadeaubonnen van 500 euro goedkoper bij hun afnemen, en dat het met zo'n apparaat niet uit kan voor de winkel omdat daar misschien maar een tientje marge op zit i.p.v. meubels waar veel meer winstmarge op zit denk ik.

Anyway, ik heb hem zojuist in de webshop besteld met een goedkoop stoeltje erbij zodat ik 20 euro nog bij moest betalen en toen kon ik hem dus wel bestellen. Ik zie wel of hij verstuurd word vandaag.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ja, later :)

Als ze dit willen voorkomen hadden ze er maar bij moeten zetten: 'bij minimale besteding van x euro'.

Het is een beetje een zure methode, maar ik denk dat als je er iets van 20 euro bij zoekt en een tientje over maakt ze er moeilijker onderuit komen dan nu. Ze kunnen op zich wel weigeren je iets te verkopen, maar als je het al gewebshopt en geïdeald hebt hebben ze gewoon dikke pech.

edit: oh, je hebt hem net besteld. Lekker :) Waarschijnlijk is dit een andere afdeling en wordt 'ie nu gewoon door een mannetje in een doosje gestopt.

[ Voor 16% gewijzigd door TheZeroorez op 13-12-2012 10:24 ]

• hypz
TheZeroorez schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:24:
Ja, later :)

Als ze dit willen voorkomen hadden ze er maar bij moeten zetten: 'bij minimale besteding van x euro'.

Het is een beetje een zure methode, maar ik denk dat als je er iets van 20 euro bij zoekt en een tientje over maakt ze er moeilijker onderuit komen dan nu. Ze kunnen op zich wel weigeren je iets te verkopen, maar als je het al gewebshopt en geïdeald hebt hebben ze gewoon dikke pech.

edit: oh, je hebt hem net besteld. Lekker :) Waarschijnlijk is dit een andere afdeling en wordt 'ie nu gewoon door een mannetje in een doosje gestopt.
Yes :) , ben benieuwd ik zal de voorgang laten weten hier. Ben wel bang dat het niet zo'n groot bedrijf is en dat het onderschept word en dat ze het toch niet versturen maar ik zie het wel. Gelukkig een rechtsbijstand verzekering achter de hand mocht het daar op aankomen. :)

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Je hebt bij het ontvangen van de cadeaubon niet naar de voorwaarden van betreffende zaak gevraagd, zoals bij de advertentie voor de woning staat? En deze ook niet ergens apart op een blaadje gekregen?
NU TIJDELIJKE ACTIE: bij levering in 2012 krijgt de koper een waardebon t.w.v. € 500,-- te besteden bij www.debetreffendemeubelzaak.nl !! (vraag naar de voorwaarden)

[ Voor 13% gewijzigd door Angeloonie op 13-12-2012 10:38 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• hypz
Nope, maar bij de woning die ik heb gekocht was het ook niet vermeld in de omschrijving trouwens. Ik heb het alleen van de makelaar zelf mondeling gehoord dat er een actie is dat je een waardecheque van 500 euro krijgt, en deze heb ik inderdaad ook gekregen.

• hypz
Trouwens: http://www.funda.nl/koop/...48592117-rolderbrink-247/

Hij staat nog op funda, zoals je ziet staat het daar niet bij. Ook niet apart op een blaadje o.i.d.

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik zou de betreffende organisatie gewoon een mailtje sturen wat de voorwaarden zijn van de waardebon, ze adverteren er nu namelijk nog steeds mee (http://www.[naam]-wonen.nl/house/show/281) (mits ik de juiste Google-skills had :P)

[ Voor 18% gewijzigd door Angeloonie op 13-12-2012 10:55 ]

• hypz
Tja nu zullen ze zeggen dat het niet mag omdat ze zich nu al ter plekke bedacht hebben dat ze het maar niet op elektronica doen. Maar vooraf waren er helemaal geen voorwaarden hierover opgesteld blijkbaar.

Ze hebben zelfs mondeling toegezegd aan mijn vrouw dat het prima was en dat we het in de winkel zouden ophalen met die cadeaubon. Achteraf krabbelen ze terug dat ze overlegd hebben intern en dat ze het niet op elektronica willen doen. Die voorwaarden zouden ze toch ergens beschreven moeten hebben dan? Ze zijn gewoon zelf stom geweest om dit niet van te voren te bedenken.

[ Voor 13% gewijzigd door hypz op 13-12-2012 10:51 ]

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Om eerlijk te zijn zou ik gewoon bellen en aangeven dat het eerst geen probleem is (en dit mondeling is toegezegd), en na overleg wel, terwijl er geen voorwaarden zijn die dit onderbouwen, en dus gewoon eisen dat ze OF het meubel leveren, OF de voorwaarden laten zien waaruit blijkt dat zij mogen afzien van de verkoop.

Ga eerst dat doen, alles wat we hier doen is speculeren over hoe mogelijk de voorwaarden zijn.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• hypz
Ja ik heb het apparaat nu dus via internet besteld met een stoeltje erbij zodat ik 20 euro kon bijleggen via ideal. Bestelling staat dus, als hij binnen komt bij mij vind ik het prima, en als hij niet verzonden word dan maar verder kijken.

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

hypz schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:50:
Tja nu zullen ze zeggen dat het niet mag omdat ze zich nu al ter plekke bedacht hebben dat ze het maar niet op elektronica doen. Maar vooraf waren er helemaal geen voorwaarden hierover opgesteld blijkbaar.
Daarom zou ik gewoon onder een andere naam de voorwaarden van dat ding opvragen bij de woningbouw. Hoef je niet onder je eigen naam te doen, gewoon als andere potentieël geïnteresseerde. :)

Anoniem: 22659

Ik ben inderdaad benieuwd of er algemene voorwaarden bij de bestellingen zijn gemeld of dat er op de bon staat dat er voorwaarden zijn verbonden aan het gebruik van de bon. If so, dan graag een linkje ;)

• hypz
Ik heb de hele site doorspit maar er staat niets over. Op de bon zelf staat ook echt helemaal niets.

"Deze actiecode kun je in onze webshop http://webshopadres, of kom met deze bon langs in een van onze winkels !"

Verder helemaal niets geen sterretje verwijzend naar voorwaarden o.i.d. Op de bon staat werkelijk niets over voorwaarden.

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Ga je de stoel nog terugbrengen en ze bedanken voor de lekkere koffie? :+

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• hypz
Haha fantastisch, daar had ik nog niet eens aan gedacht dat je de stoel weer terug kan brengen :)

• Speedmaster
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

Nextron schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:08:
Ga je de stoel nog terugbrengen en ze bedanken voor de lekkere koffie? :+
Dat dus, gewooon naar de winkel en de stoel inruilen, conform de wet koop op afstand... 8)

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:01

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik denk dat dit algemene voorwaarden op dit punt helemaal geen rol spelen:
Ik dus dat mailtje sturen welke machine we wilden, krijg ik een mail terug dat ze intern overlegd hebben en dat ze geen elektronica voor de cadeaubon willen verkopen.
Lijkt me stug dat die voorwaarden "on the go" verzonnen mogen worden. Het is leuk dat ze dit na intern overleg besluiten, maar daar zijn ze rijkelijk laat mee.

Overigens zou ik nog wel dat stoeltje terug brengen onder de "koop op afstand" wet. :) /spuit11

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Same, mocht je het krijgen mooi die stoel terugbrengen \o/

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• hypz
@Standeman: Dan dacht ik inderdaad ook

[ Voor 68% gewijzigd door hypz op 20-12-2012 21:36 ]

• LiquidT_NL
hypz schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:16:
Het zou echt een fantastische actie zijn inderdaad als dat allemaal lukt lol :) .

@Standeman: Dan dacht ik inderdaad ook, dat klopt niet helemaal dat die voorwaarden ter plekke na overleg worden bedacht.
Het punt is, het moet ook gewoon lukken. Als zij niet kunnen wijzen op voorwaarden, en jij hebt een mondeline toezegging en een acceptatie van de order, zal het moeilijk gaan. Ja, ze kunnen zich beroepen dat ze hebben aangegeven dat het niet kan, maar of dat geldig is is ook in het geding.

Laat het weten hoe het afloopt!

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:37
Let wel op dat ze zich niet gaan beroepen op uitzonderingen op de WKA. Voor je het weet is de stoel "op bestelling gemaakt" en geldt de WKA niet (volgens de winkel).

• hypz
Ja hij staat op voorraad op de website dus dat zal het probleem niet zijn :)

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:41
Goed screenshots overal van genomen ?
Niet dat er ineens overal kleine lettertjes opduiken...

• hypz
Ja ik heb alle pagina's producten en voorwaarden wat van toepassing is als pdf

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-06 16:10
Gebanned schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:28:
Let wel op dat ze zich niet gaan beroepen op uitzonderingen op de WKA. Voor je het weet is de stoel "op bestelling gemaakt" en geldt de WKA niet (volgens de winkel).
1) Dan moet dat duidelijk vermeld worden.
2) Als de TS nergens afmetingen heeft moeten ingeven gaat die vlieger ook niet op.

Op maat maken is echt niet iets wat men zomaar kan inroepen.

• RemcoDelft
Als je je koffiezetter nu niet krijgt, zou ik die cadeaubon voor 500 euro gaan inleveren bij de woningcorporatie die hem verstrekt heeft.

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-06 20:55
Haha prachtig, bookmarked! Ben benieuwd!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Gebanned schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:28:
Dan heeft hij nog een stoel en een koffieapparaat voor 20 euro en die bon wat hij een goede deal vindt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:37
chime schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:44:
[...]

1) Dan moet dat duidelijk vermeld worden.
2) Als de TS nergens afmetingen heeft moeten ingeven gaat die vlieger ook niet op.

Op maat maken is echt niet iets wat men zomaar kan inroepen.
Volgens mij hoeft dat niet expliciet vermeld te worden. En bovendien, inroepen kan altijd. Of het terecht gebeurt is een tweede, maar daarmee heb jij je geld nog niet terug.

• hypz
Update:

Een mail terug over mijn gedane bestelling:
Helaas is het alleen mogelijk om interieur artikelen te bestellen van de waardebon.
Het is niet mogelijk om electronica produkten te bestellen.
Wij zullen de order van het koffiemachine annuleren.

Met vriendelijke groet,
Ik heb het volgende gereageerd:
Kunt u mij verwijzen naar de voorwaarden waar ik dit kan lezen? Ik kan het niet vinden in de algemene voorwaarden en er staan verder ook geen voorwaarden op de waardebon. Ik heb een waardebon te besteden bij Bellio ter waarde van 500 euro voor zover ik kan zien zonder verdere voorwaarden.

Ik wacht uw reactie af, ik stel voor dat u de order in de tussentijd even pauzeert.

Met vriendelijke groet,

[ Voor 4% gewijzigd door hypz op 13-12-2012 13:58 ]

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:02
Misschien ook een mooi moment om de woningcorporatie, die jou met deze waardebon over de streep getrokken heeft om tot aankoop over te gaan ;), op de hoogte te stellen van de problemen waar je nu tegenaanloopt bij het verzilveren van de waardebon. Je kunt ze dan bv. vragen om het voor je op te lossen.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:05
Of bied de woningcooperatie aan om het huis én de bon terug te geven en je geld terug te krijgen :)

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-06 18:42
hypz schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:55:
Update:

Een mail terug over mijn gedane bestelling:

[...]

Ik heb het volgende gereageerd:

[...]
En nu hopen dat ze niet opeens de algemene voorwaarden veranderen, dat het er wel in staat. Want ik kan mij volgens mij een topic ergens anders op het forum herinneren waar iets eerst niet in de voorwaarden stond en toen diegene dat het gemeldt omdat hij het er niet eens mee was, het er opeens wel in stond. (Volgens mij was het een topic over een sportschoolabonnement. O-) )

• hypz
Ik heb wel de pagina met de algemene voorwaarden voor de zekerheid even als pdf gesaved precies om die reden

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Kijk ook even of ze die algemene voorwaarden bij de KvK gedeponeerd hebben als ze lastig gaan doen over (door jou) te wijzigen PDF'jes, die zijn wat lastiger (door hen) 'on the fly" te wijzigen aangezien er dan een nieuwe datum bijstaat ;)

KvK - Algemene Voorwaarden deponeren

• hypz
Ja dat had ik al gechecked ze zijn inderdaad bij de kvk gedeponeerd :)

• hypz
Dit is een afspraak die gemaakt is met Domesta die de waardebonnen heeft aangekocht bij ons.
U bent van harte welkom om te komen kijken in een van onze winkels van Bellio.
Ook op www.bellio.nl staat er genoeg produkten.

--------------------------

Krijg ik nu terug.......
Eens even denken hoe ik het verder aan ga pakken nu. Tips?

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-06 14:34
hypz schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:18:
Dit is een afspraak die gemaakt is met Domesta die de waardebonnen heeft aangekocht bij ons.

Krijg ik nu terug.......
Wel heel erg leuk dat ze allemaal afspraken onderling maken, maar hoe had jij daar op de hoogte van moeten zijn? Ze hebben het nergens opgenomen op de websites of op de waardebon zelf.

Ze hebben dus niet het recht om nu te beslissen dat jij helemaal geen electronica mag kopen met die bon bij hun, en dat zou ik ze vertellen ook.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Krijg ik nu terug.......
Jij hebt niks te maken met de afspraak tussen Bellio en Domestra, zolang er niks vermeld is heb jij gewoon recht op je cadeaubon van 500€.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• RemcoDelft
Heb je de woningcorporatie al eens gebeld? Zij hebben je 500 euro winkeltegoed beloofd, dus dat hebben ze maar te regelen.

Op zich begrijpelijk, op meubels zit wellicht 50% marge, op koffieapparaten 10%, maar dat is niet jouw probleem.

• Kyumia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-02 20:22
RemcoDelft schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:26:
[...]

Heb je de woningcorporatie al eens gebeld? Zij hebben je 500 euro winkeltegoed beloofd, dus dat hebben ze maar te regelen.

Op zich begrijpelijk, op meubels zit wellicht 50% marge, op koffieapparaten 10%, maar dat is niet jouw probleem.
Hoezo, dan maken ze juist alleen maar meer verlies toch?
Als een meubel 500 euro kost, waarvan de inkoopwaarde 250 euro is en
het koffiezetapparaat ook 500 euro kost, waarvan de inkoopwaarde 450 is.

Dan maken ze op de meubel 250 "verlies" en op het koffiezetapparaat 50.

Of bekijk ik dit verkeerd?

• coyote1980
Phyxion schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:21:
[...]

Jij hebt niks te maken met de afspraak tussen Bellio en Domestra, zolang er niks vermeld is heb jij gewoon recht op je cadeaubon van 500€.
De vraag is alleen of Bellio daar wel voor moet bloeden... Het kan best zijn dat die twee de genoemde afspraak "niet voor electronica" gemaakt hebben, maar het was imo de taak van Domestra om jou daarvan op de hoogte te stellen.

In wezen heeft Domestra nu een bon geleverd die niet conform de afspraken tussen jou een Domestra is. Een stukje non-conformiteit wellicht? Ik verwacht dat Domestra je aanspreekpunt zal zijn.

• RemcoDelft
Ja. Kijk naar de kosten, niet naar de "gemiste winst", die is namelijk irrelevant.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarschijnlijk hebben ze die waardebonnen verkocht aan de woningbouwmaatschappij voor de helft van het bedrag (dus 250 euro ipv 500, bedragen even fictief).
Als ze er dan een meubel mee verkopen hebben ze 0 euro winst of verlies. Bij een koffiezetter hebben ze 200 euro verlies.

De reden dat ze die bonnen op die manier weggeven is natuurlijk reclame en om mensen te lokken die dan waarschijnlijk voor veel meer dan die 500 euro aan meubels kopen, waarmee ze dat verlies, of gebrek aan winst dus ruimschoots weer goed kunnen maken.

• LiquidT_NL
Kyumia schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:29:
[...]

Ligt er aan waar je van uit gaat. In de situatie dat een specifiek persoon X dat ding sowieso wilde kopen, heb je gelijk: ze hadden 500 kunnen krijgen, maar lopen dit mis.

Ga je er van uit dat iemand sowieso nooit dat apparaat (bij jou) zou kopen, dan ben je puur de inkoopwaarde aan het afschrijven, dan heb je dus ongelijk.

Het gaat er dus om of je hem "in je hoofd" al had verkocht of niet.

• paularts
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:01

paularts

Paulux !!!!!!

Kyumia schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:29:
[...]

Net anders om, 450 op het koffie apparaat en maar 250 op het meubel (ze zouden 50 euro winst maken op het koffiezet apparaat en 250 op het meubel met jou prijzen)

spuit11

(Multiple exclamation marks are a sure sign of a diseased mind)

Anoniem: 32279

Ik zie nog wel een mogelijkheid:

Koop voor 500 euro een meubel in de winkel in emmen, ga een dag later naar een ander filiaal en zeg dat het niet goed in je interieur past en dat je hem komt terugbrengen. Krijg je (mits dat niet anders in de voorwaarden staat) 500 euro contant.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 11:57
Zouden ze daarin trappen wanneer je iets aanschaft met een waardebon?

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• coyote1980
Anoniem: 32279 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:41:
Ik zie nog wel een mogelijkheid:

Koop voor 500 euro een meubel in de winkel in emmen, ga een dag later naar een ander filiaal en zeg dat het niet goed in je interieur past en dat je hem komt terugbrengen. Krijg je (mits dat niet anders in de voorwaarden staat) 500 euro contant.
Dan zou je het meubel al online moeten bestellen...

Als je in de winkel iets koopt en 'je wilt het niet' dan heb je niet het recht het product terug te brengen.

• Casper de Boer
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:40
Helaas is het alleen mogelijk om interieur artikelen te bestellen van de waardebon.
Het is niet mogelijk om electronica produkten te bestellen.
Wij zullen de order van het koffiemachine annuleren.

Met vriendelijke groet,
Vertel je toch dat het koffiezetapparaat als interieur gebruikt gaat worden :)

LG-HM123MR-U34 | LG-G12WL (ARTCOOL Stylist) | Orcon HRC-500 MaxComfort | 4.160 WP Oost-West

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:02
coyote1980 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:42:
[...]

Dan zou je het meubel al online moeten bestellen...

Als je in de winkel iets koopt en 'je wilt het niet' dan heb je niet het recht het product terug te brengen.
Dan zou de TS dus via internet een meubel (bank, tafel, of wat dan ook) moeten bestellen t.w.v. €500 en die retourneren. De vraag is dan of hij €500 terug gestort krijgt op zijn rekening of gewoon een nieuwe bon.

coyote1980 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:42:
Mmm, boel gedoe. Maar is de makerlaar al gebeld?

Ik zie https://twitter.com/Belliointerieur wel een paar dagen twitteren over de bon en dat hij hem aan iemand gegeven heeft, ze maken er dus wel flink reclame voor, een makelaar heeft het denk ik gelijk opgelost met 1 telefoontje.

Anders even bellen met je rechtsbijstandsverzekering (als je die hebt) en die een brief laten sturen, dan is het ook binnen een paar dagen opgelost (belachelijk natuurlijk, maarja).
Terrz schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:46:
Dan zou de TS dus via internet een meubel (bank, tafel, of wat dan ook) moeten bestellen t.w.v. €500 en die retourneren. De vraag is dan of hij €500 terug gestort krijgt op zijn rekening of gewoon een nieuwe bon.
Ik zou iets kleins nemen, een bank terugbrengen is nogal wat werk :P

Als ze een bon terugsturen gewoon weer een ding bestellen en terugsturen net zolang totdat ze het geld aan je geven. Ze kunnen je volgens mij niet uitsluiten van koop namelijk. Maar daar maak je geen vrienden mee.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 13-12-2012 14:49 ]

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:35
Ik zie https://twitter.com/Belliointerieur wel een paar dagen twitteren over de bon en dat hij hem aan iemand gegeven heeft, ze maken er dus wel flink reclame voor, een makelaar heeft het denk ik gelijk opgelost met 1 telefoontje.
Ja: maar er staat daar wel heel duidelijk "meubelcheque" twv € 500,= van het betreffende bedrijf. Maar goed, zoals gezegd: probleem neerleggen bij de makelaar.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• hypz
Update, ik heb gereageerd weer.

[ Voor 91% gewijzigd door hypz op 20-12-2012 21:34 ]

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:49

-d-

Waarschijnlijk niet het huis van de TS, maar zie bv op deze advertentie staan:
NU TIJDELIJKE ACTIE: bij levering in 2012 krijgt de koper een waardebon t.w.v. € 500,-- te besteden bij www.bellio.nl !! (vraag naar de voorwaarden)
Er stond geen vergelijkbare advertentie bij jouw woning?

• hypz
-d- schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:54:
Waarschijnlijk niet het huis van de TS, maar zie bv op deze advertentie staan:

[...]

Er stond geen vergelijkbare advertentie bij jouw woning?
Nee
http://www.funda.nl/koop/...erbrink-247/omschrijving/

Hij staat er nog op. Op de website van de makelaar staat hij niet meer, maar daar stond het ook niet op, en dat weet ik 100% zeker. Daar stond hetzelfde verhaal als op funda.

[ Voor 6% gewijzigd door hypz op 13-12-2012 14:55 ]

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ze hebben het inderdaad over een meubelcheque. Ik kan het alleen niet goed aflezen op de foto hier op de iPad.
https://mobile.twitter.co...status/276045716563046400

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

• hypz
Tja dat ze het op twitter een meubelcheque noemen, tot voor kort is het altijd een waardecheque / tegoedbon / cadeaubon genoemd. Ik zie wel waar het schip strand ik heb niet veel te verliezen. Ik was alleen blij dat ze ook koffie apparaten bleken te hebben omdat ik er verder echt niets hoef te hebben. Anders zou ik een paar stoelen kopen voor reserve ofzo.

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:35
Póg mo Thóin schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:56:
Ze hebben het inderdaad over een meubelcheque. Ik kan het alleen niet goed aflezen op de foto hier op de iPad.
https://mobile.twitter.co...status/276045716563046400
*snip* geen HK hier

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 13-12-2012 23:29 ]

• hypz
Reactie terug alweer:
Wij zullen eerst niks doen met de order.
U kunt van de waardebon voor 500 euro aan interieur kopen bij www.bellio.nl

[ Voor 37% gewijzigd door hypz op 20-12-2012 21:35 ]

• Casper de Boer
rare vraag misschien maar wat voor plaatjes staan er allemaal op de bon? kan het namelijk niet goed zien op de twitter foto....
Volgens mij zie ik er ook een BBQ op staan? :?

LG-HM123MR-U34 | LG-G12WL (ARTCOOL Stylist) | Orcon HRC-500 MaxComfort | 4.160 WP Oost-West

• boe.i
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
hypz schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:00:
Reactie terug alweer:

[...]

Ze proberen de discussie gewoon af te kappen eignelijk.
Ze maken zich er lekker makkelijk vanaf. Lastig altijd, om er iets tegenin te brengen zonder meteen juridische stappen te nemen.
Klantvriendelijkheid is in Nederland zo ver te zoeken, om je te schamen.
In bijv. Amerika ligt dat (naar mijn ervaring) heel anders. Ik durf te wedden dat ze er daar geen probleem van hadden gemaakt. Zure Hollanders :'(

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-06 18:41
Koffiezet apparaten horen ook bij interieur :).

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
dat is ook de ts op de foto, toch? Wist je dat ze de foto op Twitter gingen publiceren?

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

• coyote1980
Heb je al met Domesta contact opgenomen?

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-06 18:42
Het is eigenlijk wel van de gekke dat je zou moeten gaan zoeken op hun twitter wat de voorwaarden zijn, aangezien dit gewoon duidelijk moet zijn vanaf het begin.
Hoe weten ze trouwens dat jouw bon via de makelaar gekomen is?
Als ze ook in de winkel waardebonnen verkopen en ze zijn hetzelfde, zou ik gewoon een vriend met die bon langs sturen voor het apparaat. Misschien krijgt hij hem dan wel mee ;)
Verder zou ik als je een rechtsbijstandverzekering hebt daar even informeren

• hypz
Ik maak inderdaad een melding bij de Rechtsbijstand, en reageer verder even niet zelf naar Bellio.

• coyote1980
Een andere optie kan ook zijn om op een drukker moment (zaterdagmiddag?) bij Bellio langs te gaan en stampij in de winkel te maken. Deze tactiek heb ik vaker gelezen en schijnt aardig te werken.

Het gemak voor Bellio om dan via het toetsenbord met een mailtje de zaak af te doen is dan weg.

[ Voor 20% gewijzigd door coyote1980 op 13-12-2012 15:18 ]

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
coyote1980 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:17:
Een andere optie kan ook zijn om op een drukker moment (zaterdagmiddag?) bij Bellio langs te gaan en stampij in de winkel te maken. Deze tactiek heb ik vaker gelezen en schijnt aardig te werken.

Het gemak voor Bellio om dan via het toetsenbord met een mailtje de zaak af te doen is dan weg.
Niet de meest politiek correcte maar inderdaad vaak wel een effectieve bij fysieke winkels als je er op andere manier niet uitkomt en je wilt niet gelijk een eindeloos juridisch welles-nietes-spel gaan spelen.

Houd het echter netjes, dus niet gaan schelden/tieren, gewoon "ietsjes" luider spreken dan je normaal doet (zodat andere klanten het goed kunnen horen ;)) en duidelijk maken dat je het niet eens bent met de gang van zaken.
Oh, en vragen naar de leidinggevende.

• hypz
Ja het is daar alleen niet druk denk ik ook niet op zaterdag. Ik heb een melding gemaakt bij de rechtsbijstand. Niet dat hun er direct achteraan moeten gaan bij de winkel o.i.d., maar in iedergeval voor advies, en wat ze er van vinden.

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Als ze zelf een beetje in de sociale media zitten wil het ook nog wel eens helpen om de discussie openlijk op twitter te voeren, vooral als je de makelaar er ook bij sleept. Zoiets kan hun marketing campagne flink onderuit halen, dus goeie kans dat het dan ineens wel netjes opgelost kan worden.

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-06 16:10
Je kunt het ook gaan rondtwitteren ... en eens kijken wie van de 2 eieren voor zijn geld kiest, de meubelzaak of de wooncoöperatie ...

• hypz
Ja ik blijf maar even netjes zelf, ik laat weten zodra ik iets hoor verder.

hypz schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:27:
Ja het is daar alleen niet druk denk ik ook niet op zaterdag. Ik heb een melding gemaakt bij de rechtsbijstand. Niet dat hun er direct achteraan moeten gaan bij de winkel o.i.d., maar in iedergeval voor advies, en wat ze er van vinden.
ik zou even vragen of ze een brief willen sturen naar het bedrijf, dat werkt bijna altijd, zo los ik dit soort dingen altijd op. Heb in 5 jaar tijd ze 3 keer een brief laten sturen en 3 keer was het heel snel opgelost.

• hypz
Klopt, heb ik ook weleens op die manier laten doen. Ze kunnen ijzersterke brieven schrijven die juristen :)

• LiquidT_NL
Jammer dat je dan DAT als e-mail terug krijgt. Ik zou de Rechtsbijstand afwachten, en anders even bellen. Dikke kans dat dit sowieso geen wenselijke gang van zaken is voor het bedrijf. Mail je met een afdeling of een persoon?

• hypz
Met een persoon. Tenminste ik mail naar het info mailadres en ontvang daar ook van, maar wel van dezelfde persoon.

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Je staat juridisch hartstikke in je recht; eventuele beperkende specifieke voorwaarden moeten vooraf door de leverancier aan de klant overlegd worden; dat is niet gebeurd en dus heeft de leverancier gewoon een leveringsplicht. Koud kunstje voor elke jurist en/of rechter ...

Laat de meubelzaak eventueel maar met de makelaar uitvechten wie 'intern' voor de kosten moet opdraaien; daar mag jij als klant niet de dupe van zijn. En even een CCtje / retweet naar een consumentenbond wil ook wel eens helpen ;)

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• hypz
Ze hebben nu de koffiezet apparaten ineens van de website afgehaald lol ....

• Casper de Boer
Je had een screen print er van toch? :)
Ow, en had je nog kunnen kijken wat er allemaal op de "waardenbon" stond aan afbeeldingen?

• hypz
ja daar staan wat stoelen op enzo zo uit mijn hoofd, ik heb hem niet bij de hand nu ben nog aan het werk.

Ze weten volgens mij dat ik gewoon hartstikke in mijn recht sta, en daarom verkopen ze zeker ineens plotseling geen koffie apparaten meer zodat ik hem dan toch niet kan krijgen ondanks dat ik in mijn recht sta toen ik de bestelling deed.

[ Voor 53% gewijzigd door hypz op 13-12-2012 16:26 ]

Anoniem: 16328

Goed dat je nu je rechtsbijstand hebt ingeschakeld. Ze hadden beter gelijk jou dat koffiezetapparaat kunnen leveren want nu gaan ze er flink meer werk aan hebben :), en terecht moeten ze maar gewoon hun afspraken nakomen.

• hypz
Ben alleen bang dat het er op aan komt dat ik wel gelijk blijk te hebben, maar de winkel gewoon ineens geen koffie apparaten meer verkopen, en ik dus nog niet "gewonnen" heb en krijg wat ik wilde.

• LiquidT_NL
hypz schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:47:
Ben alleen bang dat het er op aan komt dat ik wel gelijk blijk te hebben, maar de winkel gewoon ineens geen koffie apparaten meer verkopen, en ik dus nog niet "gewonnen" heb en krijg wat ik wilde.
Dat lijkt me erg moeilijk, gezien je wel al een bestelling had geplaatst en deze waarschijnlijk ook is bevestigd. Zo makkelijk gaat het niet voor hun.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ze verkopen nog wel lampen.dat is toch ook elektronika :+

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
http://webcache.googleuse....1c.1.3qHQJp3_-y8&ct=clnk

Beschikbaarheid: In voorraad

Google cache :+

[ Voor 6% gewijzigd door Viper® op 13-12-2012 17:19 ]

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

[ Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 13-12-2012 23:31 ]

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

[ Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 13-12-2012 23:31 ]

• hypz
Nog even kort gerageerd op de laatste nietszeggende mail:
Prima, bedankt dat je de order even vasthoud. Zou je de artikelen wel even achter de hand willen houden? Ze waren immers in voorraad.

Met vriendelijke groet,
Zal wel terugkrijgen dat ze ze niet meer hebben en kunnen krijgen...

• hypz
Tijd voor een update
Je waardecheque van 500 euro is weer actief gemaakt. Je kan je code weer gebruiken in onze webshop en ook in onze winkels. Dit even ter aanvulling op de vorige mail.

Nogmaals excuus voor de verwarring met de koffieautomaat. Zoals eerder aangegeven is de cheque bestemd voor de meubels zoals getoond op www.bellio.nl en in onze winkel.

[ Voor 77% gewijzigd door hypz op 20-12-2012 21:33 ]

• hypz
<knip>

[ Voor 98% gewijzigd door hypz op 20-12-2012 21:34 ]

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ik denk niet dat je er verder mee gaat komen zonder juridische stappen te zetten. Al weet ik niet (IANAL) in hoeverre je hier in je recht staat.
Maar als zij jou nou toegeven dat je dat apparaat mag kopen voor die bon dan schept dat natuurlijk een precedent voor de andere ontvangers van die bon..

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• hypz
<knip>

[ Voor 96% gewijzigd door hypz op 20-12-2012 21:33 ]

• hypz
<knip>

[ Voor 98% gewijzigd door hypz op 20-12-2012 21:34 ]

• RemcoDelft
@hypz: Censureer de naam even in je quote: "Daarnaast heb ik zelfs met Pietje Puk besproken"...

Verder zou ik het nu aan je rechtsbijstandsverzekering overlaten. Je komt er toch niet uit zo. En gezien het feit dat de winkelier dit ziet als "dreigen", is het wel duidelijk dat-ie weet dat-ie fout zit.
Pagina: 1 2 3 Laatste