Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ikk heb die melding nooit gezien, waanneer verschijnt die? Meteen na het opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
DaveD1109 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 17:37:
Als mijn telefoon gaat terwijl de headset erin zit komt de ringtone over de speaker. Iemand hiermee bekend?
Iemand??

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 11:09
3x3 schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 11:32:
ik heb een klein probleempje met mijn telefoon. Hij zegt de hele tijd 'dit tabel is leeg of wordt niet herkend'

Heeft iemand dit probleem ook gehad?
En wat is de beste fix.
Reset (volume up & down 10sec indrukken) al geprobeerd neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
3x3 schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 11:32:
ik heb een klein probleempje met mijn telefoon. Hij zegt de hele tijd 'dit tabel is leeg of wordt niet herkend'

Heeft iemand dit probleem ook gehad?
En wat is de beste fix.
Had ze om de 3 seconden.
Een androidapp was de boosdoener,

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
Ik heb nu het probleem dat ik niet in kan loggen op publieke wifi spots waarbij je via een webpagina moet accepteren. Ik heb wel verbinding met het netwerk, maar er blijft staan "IP verkijgen...". Daarnaast wordt ik dus niet doorgestuurd naar de inlogpagina. Iemand een idee?
Ik heb geprobeerd Bluetooth aan en uit, mobiel entwerk aan en uit...Ook heb ik geprobeerd "Overdracht tussen toegangspunten" aan en uit te zetten, dat hielp ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Werkt bij meer mensen de compas app niet? hij staat standaard op de z10 maar geeft aan dat deze niet beschikt over de benodigde sensoren?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Lijkt me niet normaal, bij mij werkt het ding prima, Heb je de BBVE al eens gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Ga ik straks is even doen. Wel vaag! Draai trouwens de laatste officiële update van vodafone.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Hmmmm zowel de compas als versnellingsmeter werken niet volgens bbve.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Dat lijkt me niet OK, wat ik zou doen is even helemaal resetten en dan nog eens proberen, mocht het dan nog niet werken dan moet het toestel worden gerepareerd/vervangen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
begintmeta schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:25:
Dat lijkt me niet OK, wat ik zou doen is even helemaal resetten en dan nog eens proberen, mocht het dan nog niet werken dan moet het toestel worden gerepareerd/vervangen lijkt me.
Daar ben ik wel bang voor want heb hem net al hersteld via link en probleem blijft zich voordoen! :(

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jslaman
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-07 11:16
Is het mogelijk om de tab 'meldingen' uit te schakelen in de hub? Ik vind het merendeel van deze meldingen namelijk verre van interessant om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-10 23:21
Hub, Meer, Instellingen, Hub-beheer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jslaman
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-07 11:16
Daar kun je inderdaad aangeven of je de meldingen alleen in de hub of in een apart account wil laten weergeven. Ik wil die berichten echter helemaal niet zien en die optie staat er helaas niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:18

t3q

Say yes to teq

Blackberry Promotion actie is verlengt, nu nog met € 50 retour op de Z10:

http://www.blackberrypromotions.nl/14-0111/

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg*

[ Voor 96% gewijzigd door RoD op 08-04-2014 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Nou ben mijn z10 2 weken kwijt ivm sensor problemen! Hopelijk snappen die sukkels van dynafix een beetje wat het probleem is.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 12:41
Ik heb geen Z10, maar kon geen ander topic vinden.

Dan maak je er eentje? :?

[ Voor 70% gewijzigd door RoD op 08-04-2014 18:16 ]

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Een dezer dagen verschijnt er ook een facebook messenger app in blackberry world! Native app!! :-)
http://forums.crackberry....ok-messenger-bb10-915010/
De bar file is wel al te downloaden en via Chrome te installeren!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GugPanub
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Weet iemand of de horizon-app van Upc aan de praat te krijgen is. De tv-gids werkt, zo blijkt uit mijn eigen praktijk en dit forum maar kijken lijkt via de snap/Androidapp vooralsnog niet mogelijk of ben ik abuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krmn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-07-2023
GugPanub schreef op woensdag 09 april 2014 @ 15:16:
Weet iemand of de horizon-app van Upc aan de praat te krijgen is. De tv-gids werkt, zo blijkt uit mijn eigen praktijk en dit forum maar kijken lijkt via de snap/Androidapp vooralsnog niet mogelijk of ben ik abuis?
krijg bij de horizon app ook geen beeld 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Leuk feitje: Installeer een launcher zoals Nova of Apex en je krijgt toegang tot de hele Android interface! Je hebt standaard contacten, camera, telefoon, calculator enz. en het werkt nog supersnel ook!.Dan kan je ook Android settings aanpassen zoals bijvoorbeeld hoe snel de animaties binnen apps verlopen (in developer options). Ook grappig: De settings interface laat je niet zien dat je bent verbonden met Wifi, maar internet werkt wel.
Als je echetr vanuit de Android interface een niet-voorgeinstalleerde app start wordt je wel via BB10 naar de app omgeleid en er zitten wat andere eigenaardigheden in, dus heel erg bruikbaar is het niet, maar het is toch grappig om er even mee te kunnen spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
krmn schreef op woensdag 09 april 2014 @ 15:18:
[...]

krijg bij de horizon app ook geen beeld 8)7
Dat is ook zo met de ziggo app. Ik hoop dat de vodafone thuis app voor glasvezel wel werkt! }:O

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
thefal schreef op woensdag 09 april 2014 @ 15:28:
Leuk feitje: Installeer een launcher zoals Nova of Apex en je krijgt toegang tot de hele Android interface! Je hebt standaard contacten, camera, telefoon, calculator enz. en het werkt nog supersnel ook!.Dan kan je ook Android settings aanpassen zoals bijvoorbeeld hoe snel de animaties binnen apps verlopen (in developer options). Ook grappig: De settings interface laat je niet zien dat je bent verbonden met Wifi, maar internet werkt wel.
Als je echetr vanuit de Android interface een niet-voorgeinstalleerde app start wordt je wel via BB10 naar de app omgeleid en er zitten wat andere eigenaardigheden in, dus heel erg bruikbaar is het niet, maar het is toch grappig om er even mee te kunnen spelen!
Grappig!! Er is toch ook zo'n soort skin van facebook?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blackberry heeft al een 5 jarig contract met foxconn en het zat er aan te komen maar wellicht stopt blackberry zelf met de bouw van smartphone's voor de consumenten markt en zal er wellicht via Waterloo nog
alleen high end toestellen komen. De divisie Blackberry OS zal dan zoals het lijkt overgaan naar QNX Mobile welke dan weer licenties kan uitgeven aan bedrijven als HTC, Samsung etc.

De blackberry Z3 en Q20 en nog een enkele high end smartphone zal nog gelanceerd worden dit jaar en de laatste twee zullen in Waterloo gemaakt worden in hun eigen fabriek. Dus dit worden high end toestellen voor de zakelijke markt en foxconn zal toestellen maken zoals het in de toekomst lijkt met QNX Mobile oftewel Blackberry 10 :) Ik krijg ook het idee dat Blackberry zal adverteren met de nieuwe Z50 met QNX Mobile OS. Dit houdt in dat men de software zal gaan promoten en niet de hardware.

Ik denk persoonlijk dat dit een goede zet is en het artikel dat Blackberry geheel uit de markt van mobiel stapt klopt niet. De toestellen zullen wel exclusief blijven en ook voor overheden en regeringen en dan moet je denken aan toestellen die aangepast zijn en de kosten ook 2700 eure welke ook in Waterloo zijn gemaakt in blackberry zijn eigen fabriek.

Het bashen van de naam en het afwachten om te adverteren omdat er steeds negatief nieuws was vooraf de lancering van Blackberry 10 is niet meer te repareren ,hoewel ik wel veel positieve reacties zie ook op forums komt het niet van de grond en blijft de naam iets negatiefs houden bij veel mensen.

De OS is een mix van het beste van alle OS-en en met veel goede dingen die het werken op social media gebeuren veel makkelijker maakt maar men wil samsung of apple met een home button en omslachtig blijven werken en geen multitasken met 8 apps tegelijk waar je veel sneller kan switchen en dat moeten we maar accepteren als blackberry gebruikers. Ik vindt de Blackberry OS geweldig en als HTC met QNX Mobile op de markt komt ben ik de eerste gebruiker wellicht _/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2014 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 12:41
De Q20 ziet er wel mooi uit zeg, benieuwd naar de adviesprijs.
Jammer dat de 9900 nog steeds zo duur is, terwijl die alweer uit 2011 is.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik ben ook erg positief over de Blackberry Z10.

Ik ben aan een Z10 begonnen voor door de cash-back actie.
Als dat er niet was geweest, dan had ik denk ik niet gauw aan een BB phone gehad.
Met de komst van de Z3, kunnen ze ook de budget markt kunnen bedienen.
Zonder de jeugd is het ook lastig om nog extra terrein te winnen.

Wat ik nog niet snap is waarom ze lang blijven wachten met het releasen van 10.2.1.2228 of hoger via OTA. Deze geeft echt een hele verbetering op de accu duur. Dat is bijna wel nummer een van de klachten top 10.

Blackberry laat toch maar mooi zien dat een telefoon niet high-end hardware hoeft te hebben om lekker te kunnen werken. Optimalisatie is toch het antwoord!
Iets was Apple ook heeft laten zien. Weinig soorten hardware maakt het een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-10 15:45
wat de UPC horizon app betreft, het lijkt een android runtime probleem. Misschien is het een streaming codec issue, hoewel ik wel via de npo app gemiste uitzendingen kan kijken. De livestreams daar werken ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:46
Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2014 @ 08:31:
Blackberry heeft al een 5 jarig contract met foxconn en het zat er aan te komen maar wellicht stopt blackberry zelf met de bouw van smartphone's voor de consumenten markt en zal er wellicht via Waterloo nog
alleen high end toestellen komen. De divisie Blackberry OS zal dan zoals het lijkt overgaan naar QNX Mobile welke dan weer licenties kan uitgeven aan bedrijven als HTC, Samsung etc.

De blackberry Z3 en Q20 en nog een enkele high end smartphone zal nog gelanceerd worden dit jaar en de laatste twee zullen in Waterloo gemaakt worden in hun eigen fabriek. Dus dit worden high end toestellen voor de zakelijke markt en foxconn zal toestellen maken zoals het in de toekomst lijkt met QNX Mobile oftewel Blackberry 10 :) Ik krijg ook het idee dat Blackberry zal adverteren met de nieuwe Z50 met QNX Mobile OS. Dit houdt in dat men de software zal gaan promoten en niet de hardware.

Ik denk persoonlijk dat dit een goede zet is en het artikel dat Blackberry geheel uit de markt van mobiel stapt klopt niet. De toestellen zullen wel exclusief blijven en ook voor overheden en regeringen en dan moet je denken aan toestellen die aangepast zijn en de kosten ook 2700 eure welke ook in Waterloo zijn gemaakt in blackberry zijn eigen fabriek.

Het bashen van de naam en het afwachten om te adverteren omdat er steeds negatief nieuws was vooraf de lancering van Blackberry 10 is niet meer te repareren ,hoewel ik wel veel positieve reacties zie ook op forums komt het niet van de grond en blijft de naam iets negatiefs houden bij veel mensen.

De OS is een mix van het beste van alle OS-en en met veel goede dingen die het werken op social media gebeuren veel makkelijker maakt maar men wil samsung of apple met een home button en omslachtig blijven werken en geen multitasken met 8 apps tegelijk waar je veel sneller kan switchen en dat moeten we maar accepteren als blackberry gebruikers. Ik vindt de Blackberry OS geweldig en als HTC met QNX Mobile op de markt komt ben ik de eerste gebruiker wellicht _/-\o_
Hoewel ik het OS lekker vind werken klop je verhaal in mijn ogen niet. Ik weet niet of je voor BB werkzaam bent oid maar dit is net teveel met een BB bril op gekeken. BB is naar mijn idee te laat op de 'smartphone' trein gesprongen en heeft zich wellicht ook op de verkeerde doelgroep gericht? Zo denk ik dat wanneer zij vanaf het begin een OS 10 hadden ontwikkeld gericht op de zakelijke gebruiker ze daar nog steedss succesvol had kunnen worden. Want als ik het goed begrijp worden daar nog steeds veel OS7 toestellen verkocht.
Verder hebben ze ook qua pricing geen handige strategie gehad. Een beetje de richting van WP telefoons. Heel hoog in de markt inzetten ( premium merk dus premium prijs) maar gaandeweg een enorme vlucht naar beneden gemaakt qua prijs.
En hoewel ik voorheen absoluut niet van BB gediend was zie ik nu zeker wel de sterke punten. Kijkend maar de Z10 is dat het OS, geheugenkaart en een mooi scherm. Alleen ben ik ook tegen de minpunten aangelopen zoals een zeer beperkte voorraad van enkele onderdelen, een batterij die zo zo is voor mijn gebruik.

Dus tja, bijzonder jammer als het inderdaad gaat gebeuren maar begrijpelijk en realistisch. Momenteel gooien ze gewoon geld down the drain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://crackberry.com/wha...aid-his-reuters-interview

Soskes de strategie van Blackberry is 10 maanden geleden al helemaal omgegooid na aanblijvende negatieve berichten vanuit de media welke totaal niet op waarheden berust waren en dat was al voordat er uberhaupt een BB10 OS was of het toestel. De media heeft het kleine Blackberry, de underdog met het minste geld onderuit gehaald en dat is mooi voor alle haters, ik vindt het allemaal best zolang is de OS kan gebruiken al was het op een Nokia of een HTC. De OS is geweldig.

Maar goed de strategie waarmee Thorsten is begonnen en welke Chen heeft overgenomen gaat de goede richting uit en het klopt dat er foute beslissingen zijn genomen maar waar Thorsten wel gelijk in had was dat na de superbowl de negatieve utiingen in de media niet op konden wegen tegen veel reclame uitingen en ook na de introductie zag men dat niet zitten en was het afwachten tot het over waaide maar dat gebeurde niet. Na 4 maanden wist blackberry dat men zich volledig moest focussen op enterprise en diensten en Chen bevestigd dit nogmaals en ze hebben gelijk gehad.

Blackberry ondersteunt alle merken zoals windows OS, ios en Android OS en dat is niet alleen met BES maar ook in de auto met Apple Carplay. BBM welke op alle platformen komt met daarnaast wallet een beveiligde betaaldienst die niet alleen met creditcard maatschappijen gaat samenwerken maar ook met banken. Wallet ondersteunt ook spaarkaarten en kortingen en veel meer en dat zal wellicht icm met BBM gaan. Blackberry 10 OS nu nog op Blackberry zou wellicht in de toekomst als QNX Mobile verder kunnen gaan met licenties voor andere gebruikers en dan houden ze alleen nog waterloo over en dat is waar ze dan wel winst op kunnen maken. Het is precies wat Chen zegt op diensten, service en veiligheid zijn ze gewoon de beste met een groot team en enorm veel ervaring tov de concurrentie maar op verkoop van hardware is het niet winstgevend en dat zal in de toekomst anders moeten worden maar ze hebben enorm veel goede ideen ook met internet voor veilig shoppen en prive internet gebruik waar ik enorm fan van ben.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2014 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
O jee, ik voel me weer eens hartstikke dom. Ik heb net mijn allereerste smarttelefoon binnen, een mooie Z10. Hij lijkt goed te werken .... totdat ik probeer een gesprek aan te nemen. Ik druk dan op het nummer en sleep het naar beneden. (Overigens krijg ik niet de animatie van de pijltjes die naar beneden gaan niet te zien) Wat er dan gebeurt en is dat het rinkelen van de telefoon stopt, maar het gesprek wordt niet aangenomen. De beller blijft horen dat de telefoon overgaat.

Ik heb trouwens inmiddels ontdekt dat het niet uitmaakt waar ik het scherm aanraak als hij rinkelt. Het geluid stopt dan gewoon altijd, maar het gesprek wordt niet aangenomen. Na een korte poos wordt de beller doorverbonden met mijn voicemail.

Ik doe ongetwijfeld iets fout, maar heb geen idee wat. Wie kan me even op weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GugPanub
  • Niet online
Ik neem op mijn z10 gesprekken aan door vanaf het midden onderin het scherm richting de groene cirkel te schuiven die zich linksonder op het scherm bevindt. Schuif ik naar rechts dan weiger ik het gesprek. In beide gevallen houdt het rinkelen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GugPanub
  • Niet online
Ik begrijp inmiddels dat we een andere manier hebben om gesprekken aan te nemen. Over de swipe naar beneden methode kunt u hier meer vinden:

http://forums.crackberry....incoming-call-z10-778301/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Het belscherm is gewijzigd in 10.2.1 volgens mij, ik ken alleen de manier van het cirkeltje in het midden het naar links (richting de groene cirkel) te slepen.. Of naar rechts om niet op te nemen.

Kan het zijn dat je nog niet de nieuwste update hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifa4ever
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-09 15:47
Ik heb een vraagje over de Z10. In mijn standby scherm staat altijd: Volgende gebeurtenis en dan een verjaardag van iemand. Dit haalt hij waarschijnlijk op uit facebook of hotmail. Kan ik dit ook uitzetten? Want al die verjaardagen vind ik niet heel belangrijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
GugPanub schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 14:45:
Ik neem op mijn z10 gesprekken aan door vanaf het midden onderin het scherm richting de groene cirkel te schuiven die zich linksonder op het scherm bevindt. Schuif ik naar rechts dan weiger ik het gesprek. In beide gevallen houdt het rinkelen op.
Ja, dat is inderdaad de oplossing. Tjongejonge, wie houdt er nou rekening mee dat deze functie met een update veranderd is? Ik las al oplossingen als vinger nat maken en langzaam omlaag schuiven of besturingssysteem opnieuw installeren en nummer enkele seconde ingedrukt houden en dan omlaag schuiven. :(

Hartelijke bedankt voor deze hulp heren, nu kan ik tenminste weer verder. _/-\o_ Lijkt een fijn toestel trouwens. Ook de geluidskwaliteit over de koptelefoon is indrukwekkend, evenals de kwaliteit van de fotocamera. Voor nog geen 170 euro (incl 50 euro cashback) voorwaar een koopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GugPanub
  • Niet online
Graag gedaan, persoonlijk vind ik het een erg prettig toestel met een uitstekende prijskwaliteit-verhouding. Met de android-apps helemaal. Veel plezier er mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
fifa4ever schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 16:47:
Ik heb een vraagje over de Z10. In mijn standby scherm staat altijd: Volgende gebeurtenis en dan een verjaardag van iemand. Dit haalt hij waarschijnlijk op uit facebook of hotmail. Kan ik dit ook uitzetten? Want al die verjaardagen vind ik niet heel belangrijk..
Dat zit in je Kalender inderdaad. Je kan het uitvinken door in de kalender van bovenaf op het scherm naar beneden te swipen, dan kun je kiezen voor 'beheer' of 'beheren' oid. (manage staat er bij de engelse variant :) )
De google calendar laadt standaard ook de verjaardagen van contactpersonen in de kalender. Dus die zie je dan ook in het standby scherm.

[ Voor 6% gewijzigd door joenja op 11-04-2014 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker626
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
En 'de grijze stip' omhoog / omlaag is naar voicemail.
Direct of na de normale rinkeltijd.
GugPanub schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 14:45:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:58
EdGnoj schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 18:27:
[...]

Ja, dat is inderdaad de oplossing. Tjongejonge, wie houdt er nou rekening mee dat deze functie met een update veranderd is? Ik las al oplossingen als vinger nat maken en langzaam omlaag schuiven of besturingssysteem opnieuw installeren en nummer enkele seconde ingedrukt houden en dan omlaag schuiven. :(

Hartelijke bedankt voor deze hulp heren, nu kan ik tenminste weer verder. _/-\o_ Lijkt een fijn toestel trouwens. Ook de geluidskwaliteit over de koptelefoon is indrukwekkend, evenals de kwaliteit van de fotocamera. Voor nog geen 170 euro (incl 50 euro cashback) voorwaar een koopje.
en dat de bedenken dat die eerst 115 euro kostte :P
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Z10 (ik heb hem net een paar weken) is een geweldige verbetering na mijn android HTC. Met een grote maar: hij haalt vaak maar amper het einde van de dag met zijn batterij (software 10.2.1.2102, OS 10.2.1.2141, radio 10.2.1.2142). Met wifi gaat het, maar zodra ik die niet heb lijkt het energieverbruik in een vrije val te komen (en juist als ik onderweg ben heb ik mijn BB nodig, thuis en op het werk heb ik een laptop voor alle emails e.d.). Nu lees ik hier over de goede batterijtijd die je krijgt met 2947.

Nu heb ik een hele hoop forum gelezen (althans: zover als me in redelijkheid lukt, er zijn wel heel veel posts) maar ik krijg nog steeds geen helder beeld hoe ik dat moet doen. Sachesi lijkt ideaal (http://supportforums.blac...-like-Update/td-p/2785507) geeft een prachtig stappenplan, maar de codes werken alleen voor de upgrade naar de versie die ik al heb.

Hierboven (en op crackberry) zie ik allerlei links naar allerlei bestanden (voor autoloader, niet autoloader, alleen veranderde bestanden, etc), en ik ben een beetje bang iets fout te doen (daarvoor is het een te fijn toestel). Er zijn blijkbaar veel verschillende manieren, maar ik begrijp wel dat sachesi de makkelijkste en veiligste is.
Is er iemand met meer ervaring die kort kan aangeven:
- kan ik met sachesi upgraden?
- is die 2947 die met de beste batterijtijd (daar gaat het me vooral om)?
- zo ja, moet dat met die landencodes en zo in sachesi, of kan ik ergens die bestanden downloaden?
- sommigen hebben het ook over andere radiofiles. Of zitten die in die downloads?

Nu zijn deze vragen vast al eerder beantwoord, maar ik kon het niet vinden (of zocht verkeerd). Excuus als het al beschreven staat, dan zou een link heel welkom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2014 @ 08:15:
Mijn Z10 (ik heb hem net een paar weken) is een geweldige verbetering na mijn android HTC. Met een grote maar: hij haalt vaak maar amper het einde van de dag met zijn batterij (software 10.2.1.2102, OS 10.2.1.2141, radio 10.2.1.2142). Met wifi gaat het, maar zodra ik die niet heb lijkt het energieverbruik in een vrije val te komen (en juist als ik onderweg ben heb ik mijn BB nodig, thuis en op het werk heb ik een laptop voor alle emails e.d.). Nu lees ik hier over de goede batterijtijd die je krijgt met 2947.

Nu heb ik een hele hoop forum gelezen (althans: zover als me in redelijkheid lukt, er zijn wel heel veel posts) maar ik krijg nog steeds geen helder beeld hoe ik dat moet doen. Sachesi lijkt ideaal (http://supportforums.blac...-like-Update/td-p/2785507) geeft een prachtig stappenplan, maar de codes werken alleen voor de upgrade naar de versie die ik al heb.

Hierboven (en op crackberry) zie ik allerlei links naar allerlei bestanden (voor autoloader, niet autoloader, alleen veranderde bestanden, etc), en ik ben een beetje bang iets fout te doen (daarvoor is het een te fijn toestel). Er zijn blijkbaar veel verschillende manieren, maar ik begrijp wel dat sachesi de makkelijkste en veiligste is.
Is er iemand met meer ervaring die kort kan aangeven:
- kan ik met sachesi upgraden?
- is die 2947 die met de beste batterijtijd (daar gaat het me vooral om)?
- zo ja, moet dat met die landencodes en zo in sachesi, of kan ik ergens die bestanden downloaden?
- sommigen hebben het ook over andere radiofiles. Of zitten die in die downloads?

Nu zijn deze vragen vast al eerder beantwoord, maar ik kon het niet vinden (of zocht verkeerd). Excuus als het al beschreven staat, dan zou een link heel welkom zijn.
Met een autoloader kan bijna niets fout gaan.Hoeveel weken heb je het toestel? Hij heeft echt minimaal 2 weken nodig om de accu en apps qua gebruik te optimaliseren!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem nu vier weken. De eerste dagen was het een ramp, maar toen ging het wel snel beter en zat ik op het einde van de dag op 40-50% vol. Maar de afgelopen week wordt het steeds nijpender. Nu bij normaal gebruik maar net genoeg (10-20%, maar dan dus een groot deel van de dag via wifi), maar als ik een dag op pad ben (en dus afhankelijk van 3G) haal ik thuis geen eens. En zonder oplaadmogelijkheid zit ik dan klem, juist daar heb ik hem voor nodig. Zo wordt hij voor mij onbruikbaar, en dat zou ik wel heel jammer vinden, want de hub functie is fantastisch (en de rest eigenlijk ook).

Ik meen gelezen te hebben dat je bij de autoloader alles kwijt was en alle bb apps en android apps opnieuw moest installeren (en bij sachesi niet). Ik vond het nogal een gedoe om dat snap erop te krijgen en vooral om alle agenda's gesynchroniseerd te krijgen (op mijn werk zitten we op het google ecosysteem, en alleen met heel veel moeite kreeg ik de agenda's van mijn collega's te zien, heeft me een avond gekost, en ik weet niet of ik het weer gereproduceerd krijg). Als ik alles kwijt ben kost me dat dus bij elke update een of twee avonden. Of er is natuurlijk een manier die ik niet weet, kan ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
Je kan met sachesi een non destructive install doen. Een autoloader wist je huidige installatie.
http://forums.crackberry.com/bb10-leaked-beta-os-f395/
Hierin staan stickies, bijvoorbeeld de verschillende codes voor gebruik in sachesi. Maak iig een backup van je huidige systeem via BlackBerry Link.
Let erop dat als je via sachesi update, dat je de goede variant kiest, bijvoorbeeld stl100-2. Check dit bij je os onder instellingen.
Ik gebruik nu softwareversie 2234, met goede resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker626
  • Niet online
  1. Snoei in de radio's: als je Wifi, BT, NFC, 4G, etc toch niet gebruikt zet het dan uit.
  2. Heb je Wifi onderweg echt nodig?
  3. Kies afhankelijk van je wensen 2G, 3G, 4G of een combi. Vooral een slechte dekking en vaak schakelen kost energie. Zelf heb ik hem op 2G/3G gezet; mijn provider biedt geen 4G snelheden en voor mail is zelfs 2G prima.... ;)
  4. Kijk bij Toestelcontrole (prima ingebouwde BB tool! _/-\o_ ) wat je grootste verbruikers zijn (ook qua data...).
  5. Let op met Android apps: zie Crackberry forum voor diverse power suckers.
  6. Rebooten via vol keys wil ook wel eens helpen. (vol up+ vol down >10s ingedrukt houden)
  7. Let op met social media apps: die willen vaak konstant updaten/syncen.
  8. Let op bij veel contacts & sync instellingen: zie Crackberry forum.
  9. FB is ook een notoire zuigert: kijk bij toestelcontrole maar eens bij het dataverbruik. FB wil konstant updaten/syncen.
  10. Sync instellingen? Heb je echt push nodig voor 1001 accounts? (ook social media instellingen!)
  11. Het scherm is één vd grootste verbruikers: zet de helderheid lager, en een time out.
  12. Swipe to unlock uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Tweaker626 op 13-04-2014 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank jullie
@Tweaker626:
1. BT, NFC en 4G staan uit. Wifi is de enige die aanstaat en iig mogelijk maakt om mail te checken zonder leeg te lopen (bv. nu na een halve dag 20% op, maar dus thuis en constant verbonden met wifi. Dat is prima).
2. had ik ook al gelezen, op 2G/3G gezet.
3. system blijkt bij mij de grote zuiger.
4. Ik doe alle apps meteen uit, er is er normaal geen meer aan (of ik denk dat, zoiets weet je nooit helemaal zeker).
5. Wie weet, maar hoe kom ik daar achter?
6. Rebooten via vol keys? Wat bedoel je?
7. FB is heel laag. Eigenlijk is alles laag (meestal <1% in de toestelmonitor), alleen PIM en vooral systeem lijken alles leeg te trekken. Ik hoopte dat een nieuw os juist dat systeem verbruik omlaag zou kunnen brengen. Want dat email en afspraken (dat is toch PIM neem ik aan) in de kalender op orde moeten zijn is nu eenmaal zoals het is en waarvoor ik zo'n toestel heb.
8. Tja, niet voor sociale media, maar wel voor de rest. Maar zoals gezegd: dat verbruik lijkt wel mee te vallen volgens de toestelmonitor.
9. FB valt mee, altijd <1%
10. sync instelling: wel nodig voor mail en afspraken.
11. Klopt, maar heb ik al minimaal gezet.
12. Dat ken ik niet, ik unlock altijd via dat cijfertjes scherm met een achtergrondfoto (vond ik een geniale oplossing). Is dat swipe to unlock? Is het ww beter?

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2014 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap echt de problemen die sommigen hebben met de accuduur niet. Ofja snappen.. Ik kan moeilijk zeggen dat er gene problemen mee zijn als die er wel zijn.

Ik heb zelf .2102, gebruik m'n bb echt intensief, 50%helderheid en verder alles op max. (notificaties, verbindingen, 4g kpn etc) Ik kom altijd de dag door en heb vaak nog een derde accuspanning over als ik ga slapen. (rond 23.00 gemiddeld) S'nachts aan de lader en ik kan er weer een volle dag tegenaan.

Ik denk dat bepaalde (android) apps veel accu trekken.. Misschien draait er wat van die meuk op de achtergrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@janduke: wie weet heb ik iets draaien, alleen verschijnt dat niet in mijn toestelmonitor. Die heeft het alleen over system en pim als grootverbruikers. Of worden android apps daarin niet bijgehouden? Ik probeer alles voortdurend uit te laten, even te gebruiken, en dan weer uit te doen. Alleen heb ik mail en agenda sync nodig voor mijn werk als ik niet achter een laptop zit. Daar zit hem juist de kneep. En een dag thuis of op het werk (met de hele tijd wifi) gaat gewoon goed, het gaat pas mis als ik 2g/3g nodig heb.
In dat grafiekje van de toestelmonitor kan ik precies zien waar ik was (langzaam dalend: wifi; snel dalend: buiten wifi bereik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@joenja: dank je, ik ga het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker626
  • Niet online
Het lijkt erop dat er bij jou toch iets raars aan de hand is. Kijk eens op het Crackberry forum: daar staan diverse topics hierover: bv deze: PIM & Battery
Vaak is het een nukkige (Android) app die dwars ligt, of wil een reset wel eens helpen. Rebooten via vol keys: volup + voldown >10s ingedrukt houden.

Betreft syncen: snap dat je het nodig hebt voor werk, maar er valt veel in te stellen. Zo was er een user met >8000 contacts die konstant werden gesynct....tsja 8)7

Unlocken: het gaat om het 'aanzetten' of uit de slaapstand halen vh scherm. Kan met de knop op de bovenkant of via een swipe, maar voor dat laatste moet het touchscherm wel aanstaan natuurlijk....

En tenslotte: als je iets verandert heeft de Z10 een paar dagen nodig om te settlen.
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2014 @ 12:51:
Dank jullie
@Tweaker626:
1. BT, NFC en 4G staan uit. Wifi is de enige die aanstaat en iig mogelijk maakt om mail te checken zonder leeg te lopen (bv. nu na een halve dag 20% op, maar dus thuis en constant verbonden met wifi. Dat is prima).
2. had ik ook al gelezen, op 2G/3G gezet.
3. system blijkt bij mij de grote zuiger.
4. Ik doe alle apps meteen uit, er is er normaal geen meer aan (of ik denk dat, zoiets weet je nooit helemaal zeker).
5. Wie weet, maar hoe kom ik daar achter?
6. Rebooten via vol keys? Wat bedoel je?
7. FB is heel laag. Eigenlijk is alles laag (meestal <1% in de toestelmonitor), alleen PIM en vooral systeem lijken alles leeg te trekken. Ik hoopte dat een nieuw os juist dat systeem verbruik omlaag zou kunnen brengen. Want dat email en afspraken (dat is toch PIM neem ik aan) in de kalender op orde moeten zijn is nu eenmaal zoals het is en waarvoor ik zo'n toestel heb.
8. Tja, niet voor sociale media, maar wel voor de rest. Maar zoals gezegd: dat verbruik lijkt wel mee te vallen volgens de toestelmonitor.
9. FB valt mee, altijd <1%
10. sync instelling: wel nodig voor mail en afspraken.
11. Klopt, maar heb ik al minimaal gezet.
12. Dat ken ik niet, ik unlock altijd via dat cijfertjes scherm met een achtergrondfoto (vond ik een geniale oplossing). Is dat swipe to unlock? Is het ww beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2014 @ 13:04:
@joenja: dank je, ik ga het proberen.
PIM is inderdaad een probleem! Was bij mijn vrouw ook zo. Toevallig hotmail ingesteld? Bij accounts kan je instellen welk account wat synct. Ik heb zelf bijv gmail voor contacten, kalender en mail. Bij de rest alles uit of handmatig. 4g is een hele grote slurper!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
Pim was voor mij ook een issue, nadat ik de Sync van Gmail en de bijbehorende calender en contacten had omgezet van 30 min naar een uur, werd m'n accuduur benoemenswaardig beter. Pim % verbruik zakte ook stevig daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@joenja Ik zal mijn prive accounts naar een uur zetten, maar mijn werk account (via gmail), contacten en adressen moeten eigenlijk push zijn. Maar goed, dat is er maar een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alle accounts (muv mijn werkaccount) of hooguit 1x per uur synchroniseren gezet, contacten zelfs terug naar eens in de twee uur. Maar echt uitmaken doet het niet. Hier een screenshot van de toestelcontrole. Tot half een op het werk via wifi en keurig verbruik. Dan een half uur gewandeld, en dan gaat het los. Er is blijkbaar iets met dataverkeer (want bellen lijkt nauwelijks uit te maken) dat hem veel stroom kost als het niet via de wifi gaat. Ontvangst is prima, eigenlijk altijd vier of vijf streepjes.

Afbeeldingslocatie: http://i1304.photobucket.com/albums/s536/chrisvanswaay/2014-04-14110903_zps20113cf0.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=42084242,noline]cvsw123 schreef op maandag 14 april 2014 @ 13:28
Bij mij was het telegram, niet te zien in de stats dat dat het was overigens. Zodra ik hem sloot (ik heb het nog steeds installed) ging het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker626
  • Niet online
@cvsw123
Reduceren en deduceren.
Zoom eens in op de laatste 12u; nu kijk je naar 'sinds laatst opgeladen' met hoofdzakelijk wifi gebruik. Dat zegt dus niet zo veel over je probleem met 2/3G. Nog beter; zet hem eens zo lang mogelijk op 2/3G, en kijk dan naar je verbruik.

Schakel Battery Level Pro eens uit: dat is geen native BBOS10 app en hij verbruikt wel veel voor een achtergrond app. Met een swipe up zie standaard ook je battery level in %.
Schakel één voor één je apps uit en kijk dan naar het verbruik.
Heb je al een reset gedaan?
Heb je de standaard OS versie, of een bèta?
Kijk nog eens goed naar je sync instellingen. Als test kun je natuurlijk ook je werkaccount een uurtje niet syncen, niet iets om konstant te doen, maar dan kun je dat wel als oorzaak uitsluiten/aanwijzen. Gmail is wel vaker het probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door Tweaker626 op 14-04-2014 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank jullie.
- ik laad hem even op en doe dan de wifi uit, eens kijken wat er vanavond is gebeurd.
- die battery level pro heb ik uitgedaan, dat swipen wist ik niet en is net zo goed.Dank voor de tip (ik weet vast nog heel veel niet :-).
- net gereboot met vol keys 10 sec ingedrukt.
- ik heb de standaardversie (software 10.2.1.2102, OS 10.2.1.2141, radio 10.2.1.2142)
Vanavond eens kijken waar hij op staat met een middag zonder wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijgsheer
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-05-2023
Ben blij met de cashbackactie die er is geweest, anders waarschijnlijk nooit aan Blackberry z10 gedacht.
Wat ik wel mis is een goede gps voor voetgangers/fietsers. Ik moet voor mijn werk vaak de baan op maar doe dit ook zeer vaak met de fiets in de stad. Heb al wat zitten zoeken op het net maar zie door de bomen het bos niet meer en meestal zegt men alleen dat er een voetgangersmodus op zit.
(OsmAnd, Mireo, Bemaps 10 pro, Magellan, Waze, Sygic, google maps (sommigen zeggen dat dit niet volledig werkt of nog een ander)).

Heb ook wel al drie keer gehad dat mijn telefoon gewoon uit zichzelf herstart en ik mijn pin terug moet invoeren, Is dit door een update? Is er een mogelijkheid dat de telefoon dit eerst vraagt voor dat hij dit doet of ten minste een geluid laat horen want nu is het ambetant omdat je het niet weet?
Ik bezit de gsm nu twee weken en ben voor de rest wel zeer content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
Ik vind je PIM verbruik vrij hoog, kijk eens hoeveel dat verbruikt heeft door erop te klikken. Dan zie je het verbruik van de laatste 48u.
Mijn PIM is over de laatste 48u 12%.
Daarbij heb ik 1 gmail account met calendar en contacts (sync per uur), 1 hotmail, manual sync (zonder contacts/calendar) en FB, ook manual, met contacten.

Verder vind ik je verbruik van 28% in zo'n 7 uur tijd niet slecht als ik naar je overzicht kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
@krijgsheer: google maps werkt prima, alleen heb je dan wel een data-abonnement nodig voor navigatie. Ik gebruik zelf ook Sygic, dat werkt ook perfect. En die heeft ook een optie voor fietsers/voetgangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Vandaag komt mijn z10 terug van dynafix. Zij hebben aangegeven hem niet te kunnen repareren omdat zij daar niet toe bevoegd zijn. 8)7 Wel vaag want ik moest hem van typhone naar dynafix sturen. Heb met hen contact opgenomen en moet hem nu naar typhone sturen zodat zij hem bij BlackBerry gaan aanbieden ter reparatie. Iemand hier ervaring met garantie afhandeling via BlackBerry en met name de snelheid hiervan?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Had een micro hdmi adapter besteld bij bic... Sturen ze een mini hdmi adapter... Weer twee weken wachten... Maargoed als die er eenmaal is wel een super apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09 17:42
krijgsheer schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:09:
Ben blij met de cashbackactie die er is geweest, anders waarschijnlijk nooit aan Blackberry z10 gedacht.
Wat ik wel mis is een goede gps voor voetgangers/fietsers. Ik moet voor mijn werk vaak de baan op maar doe dit ook zeer vaak met de fiets in de stad. Heb al wat zitten zoeken op het net maar zie door de bomen het bos niet meer en meestal zegt men alleen dat er een voetgangersmodus op zit.
(OsmAnd, Mireo, Bemaps 10 pro, Magellan, Waze, Sygic, google maps (sommigen zeggen dat dit niet volledig werkt of nog een ander)).

Heb ook wel al drie keer gehad dat mijn telefoon gewoon uit zichzelf herstart en ik mijn pin terug moet invoeren, Is dit door een update? Is er een mogelijkheid dat de telefoon dit eerst vraagt voor dat hij dit doet of ten minste een geluid laat horen want nu is het ambetant omdat je het niet weet?
Tijdens het gebruik dat hij herstart of als hij in je broekzak zit? Ik heb namelijk als ik geen hoesje gebruik wel vaker dat hij herstart wordt, maar dat komt omdat ik de knop gewoon per ongeluk 3sec heb ingedrukt in me broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er inmiddels (denk ik) wel achter waar mijn stroomverbruikprobleem vandaan komt (dank voor alle tips).
Alleen wifi:keurig verbruik
Alleen 2G/3G (dus wifi hard uitgeschakeld): keurig verbruik

Maar loop ik buiten wifi bereik met de wifi schakelaar op aan, dan schiet het verbruik de hoogte in. Ik vermoed dat hij de hele tijd probeert wifi punten te vinden waar ik op mag en daar heel druk mee is. Gek genoeg heb ik daar bij vroegere smartphones nooit last van gehad (en ik heb ze al sinds de windows mobile 3 of zo, elk jaar een andere). Bij mijn vorige androids ging dit probleemloos.
Maar op zich is mijn probleem opgelost: ben ik een dag buiten kantoor, dan hoef ik alleen wifi hard uit te schakelen en het gebruik is weer keurig.

Net ook weer: vanaf 6.00h tot 12.30h van 100 naar 82% (wifi en 3g aan, maar dus op kantoor met wifi verbinding, keurig verbruik dus), en van 12.30h tot 13.00h buiten wandelen: van 82 naar 72% in een half uur. En gisterenmiddag zoals gezegd de hele middag op alleen 3g ook maar 20% daling (ook geen probleem).
Ik laat deze versie van het OS lekker staan en weet nu waar ik op moet letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Great, mijn muziekspeler is aan het flippen. Ik ga naar de Album view en zie al mijn Albums, klik ik er op een dan kom ik op een lijst die totaal niet klopt! Sommige albums hebben helemaal geen muziek (maar laten wel heel veel lege regels zien) waardoor er ook geen acties mogelijk zijn, zie plaatje 1 en 2, sommige nummers staan in het verkeerde album en van 1 album komt elk lied in bijna elk anders album voor! Het rare is, al ik naar Playlists ga en muziek toevoeg vanuit de Album view daar, laat hij wel alles correct zien! (plaatje 3) Reboot werkt niet, muziek erop en eraf werkt niet, ik ben bang dat alleen een full reset hiertegen gaat werken :(

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2589ctv.png

[ Voor 10% gewijzigd door thefal op 15-04-2014 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 13:18:
Ik ben er inmiddels (denk ik) wel achter waar mijn stroomverbruikprobleem vandaan komt (dank voor alle tips).
Alleen wifi:keurig verbruik
Alleen 2G/3G (dus wifi hard uitgeschakeld): keurig verbruik

Maar loop ik buiten wifi bereik met de wifi schakelaar op aan, dan schiet het verbruik de hoogte in. Ik vermoed dat hij de hele tijd probeert wifi punten te vinden waar ik op mag en daar heel druk mee is. Gek genoeg heb ik daar bij vroegere smartphones nooit last van gehad (en ik heb ze al sinds de windows mobile 3 of zo, elk jaar een andere). Bij mijn vorige androids ging dit probleemloos.
Maar op zich is mijn probleem opgelost: ben ik een dag buiten kantoor, dan hoef ik alleen wifi hard uit te schakelen en het gebruik is weer keurig.

Net ook weer: vanaf 6.00h tot 12.30h van 100 naar 82% (wifi en 3g aan, maar dus op kantoor met wifi verbinding, keurig verbruik dus), en van 12.30h tot 13.00h buiten wandelen: van 82 naar 72% in een half uur. En gisterenmiddag zoals gezegd de hele middag op alleen 3g ook maar 20% daling (ook geen probleem).
Ik laat deze versie van het OS lekker staan en weet nu waar ik op moet letten.
Nu je toch bezig bent met analyseren, wellicht een andere radio file proberen om te kijken of dat wat oplevert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
krijgsheer schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:09:

Spontane reboots was vooral bij veel mensen het geval bij OS10.0 en 10.1. Volgens mij bij 10.2 en 10.2.1 grotendeels opgelost. Ik hoor er nog maar weinig van iig. Ook een mogelijke oorzaak kan de batterij connectie zijn van de Z10 die bij sommige niet helemaal lekker is, en dat de phone reboot bij het simpel wegleggen op een harde ondergrond.
Maar reboots is wel een verhaal van de Z10 ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf bijna 10 maanden een Z10 gehad en nooit een reboot gehad behalve een enkele keer dat de camera even bleef hangen. Nu de BlackBerry Z30 en werkt perfect. Wat je zou kunnen doen na de laatste update een complete fabrieksinstellingen terug te zetten, je wist dan wel alles.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2014 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eager
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10 20:02

Heb je al gekeken naar Nogago maps? Volgens eigen zeggen geoptimaliseerd voor fietsers en voetgangers.
Zie: http://www.nogago.com/

Ziet er nogal outdoors uit maar zou ook in de stad moeten werken,
Krijgt goede reviews, is verkrijgbaar vanuit je Blackberry Wolrd:
http://appworld.blackberr...8/?countrycode=NL&lang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alve
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-07-2024
Hoe kan ik het toetsenbord in het scherm krijgen als ik een muis heb gekoppeld?

Als ik links onderin het scherm ga staan veranderd de cursor wel in een toetsenbordje maar ik krijg het toetsenbord niet in beeld (wel als ik met 2 vingers naar boven schuif).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eager
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10 20:02
Ik ben juist erg tevreden met de batterijduur van de z10. Als je een beetje rustig aandoet, zoals hierboven beschreven, doe ik zo drie dagen met een lading. Thuis en op mijn werk heb ik WiFi, mobiele data kan dan gewoon uit (of gaat dat automagisch?). Verder geen NFC en geen Bluetooth. Locatieservices staat meestal ook uit. 'S avonds zet ik de wekker en gaat ie in nachkastmodus. Syncen van kalender en contacten (via iCloud) gebeurt eens in de twee uur, mail komt onmiddelijk binnen , ook via iCloud.

Oh ja, ik heb, behalve Flitsmeister, geen enkele app geïnstalleerd op mijn BB.
Alles wat ik nodig heb (bellen, SMS, mail, contacten, agenda, camera) zit er op en doet wat het moet doen.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/604341/blackberry-screenshot.png

[ Voor 13% gewijzigd door Eager op 16-04-2014 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Is het mogelijk om het toetsenblok van de kiezer stil te krijgen? Ik kan die instelling nergens vinden.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-10 19:55
Ik heb sinds gister avond ook de Z10

En nu even tijd gehad om er mee te spelen,
Echter ik zie dat er een nieuwe update voor de os uit is,
maar ik draai nog op :
Software: 10.2.1.2102
OS-Versie: 10.2.1.2141

Maar via de OTA krijg ik geen update of kan dit alleen via de blackberry aan te sluiten op de pc en dan te upgraden?

En is het ook verstandig om de accu de eerste ladingen zeg 3 of 4 keer helemaal leeg te laten lopen en dan volledig op te laden?

Want ik weet met Android was dat wel zo.
En in de manual kan ik er niets van vinden en op internet zegt die van wel en de andere van hoeft niet.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
evilution schreef op donderdag 17 april 2014 @ 11:02:
Is het mogelijk om het toetsenblok van de kiezer stil te krijgen? Ik kan die instelling nergens vinden.
Voeg een nieuwe contactpersoon toe met het nummer dat je wilt bellen en gel dan die contactpersoon.

Zet de telefoon op stille stand voor je begint met het intoetsen van de nummer.

Download flow dialer of een van de Android dialers.

Niemand een ideetje hiervoor trouwens?
thefal schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 14:23:
Great, mijn muziekspeler is aan het flippen.

[afbeelding]

[ Voor 22% gewijzigd door thefal op 17-04-2014 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinko
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-07-2021
De z10 bevalt hier nog steeds goed, alleen kan ik sinds gisteren de telefoon niet meer via het touchscreen unlocken. Voor de rest doet het touchscreen het nog prima volgens mij. Is hier ergens een instelling voor (de telefoon heeft zichzelf gisteren in mijn zak geunlockt en toen stonden allerlei instellingen anders), of kan ik terug naar de winkel? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-10 19:55
Ìs dat niet onder instellingen en dan weergave?
Daaronder staat een knop om de veeg vergrendeling in of uit te schakelen.

Denk dat die bij jou uit staat.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Je bedoelt Wipe-Up to Power-On and Unlock?
Deze feature kan je vinden onder Settings->Display->Swipe to Wake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinko
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-07-2021
Dank, het werkt weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-10 16:19
Heb helaas weer hetzelfde probleem als 2 weken terug:
geekeep in "[BlackBerry Z10] Ervaringen & Discussie"

Simpel uitgelegd:
1. Ik maak een foto met de native camera app
2. Ik sluit camera app.
3. Ik open Gallery app -> nieuwe foto niet te zien.
4. Ik open File Manager -> nieuwe foto staat tussen de rest, maar zónder thumbnail (een wit vierkantje met bloemetje ipv de foto zelf in het klein).

Voorheen was Telegram de verdachte, nu dus ook zonder tussenkomst van deze app dit probleem. Toendertijd het voorval opgelost met een herstel van het toestel.

Heb de telefoon net opnieuw opgestart, toen leek alles weer in orde. Echter blijkt nu weer dat nieuwe foto's op de één of andere manier niet goed opgeslagen/bijgehouden worden door het systeem.

Ik vermoed zelf een corrupte file database? Herstarten of herstellen is verre van een oplossing als dit dagelijks gaat voorkomen denk ik zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Ik heb hetzelfde ook wel eens meegemaakt. Denk idd corrupte database. Als ik ze in de filemanager heb geopend dan verschijnen ze daarna wel in de gallery.

Ik heb mijn SD toen opnieuw geformateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geekeep schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 21:22:
Heb helaas weer hetzelfde probleem als 2 weken terug:
geekeep in "[BlackBerry Z10] Ervaringen & Discussie"

Simpel uitgelegd:
1. Ik maak een foto met de native camera app
2. Ik sluit camera app.
3. Ik open Gallery app -> nieuwe foto niet te zien.
4. Ik open File Manager -> nieuwe foto staat tussen de rest, maar zónder thumbnail (een wit vierkantje met bloemetje ipv de foto zelf in het klein).

Voorheen was Telegram de verdachte, nu dus ook zonder tussenkomst van deze app dit probleem. Toendertijd het voorval opgelost met een herstel van het toestel.

Heb de telefoon net opnieuw opgestart, toen leek alles weer in orde. Echter blijkt nu weer dat nieuwe foto's op de één of andere manier niet goed opgeslagen/bijgehouden worden door het systeem.

Ik vermoed zelf een corrupte file database? Herstarten of herstellen is verre van een oplossing als dit dagelijks gaat voorkomen denk ik zo...
SD kaart even in je computer steken en formatteren kan een optie zijn. Probeer ook meteen even een tooltje te draaien die aangeeft hoe gezond je kaart verder is. En verder: Koop NOOIT een BB! scheelt in een hoop problemen zoals deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
Verwijderd schreef op maandag 21 april 2014 @ 13:49:
[...]

En verder: Koop NOOIT een BB! scheelt in een hoop problemen zoals deze.
Beste tip ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een hulpkreet krijg van iemand die problemen heeft met zijn/haar telefoon is het in 90% van de gevallen iemand met een BB. Op de dag dat RIM stopt met telefoons maken ga ik een feestje vieren en duim ik er voor dat al de mensen die nog zo dom waren er 1 te kopen snel overstappen op iets dat langer al een paar dagen werkt. 't zal mij een hoop tijd en vooral frustratie schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Zeg je dat ook tegen de mensen die die hulpkreet naar je uitten, dat ze nog zo dom zijn een BlackBerry te kopen?
Of is die 90% misschien op 1 hand te tellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

intricate schreef op maandag 21 april 2014 @ 17:24:
Zeg je dat ook tegen de mensen die die hulpkreet naar je uitten, dat ze nog zo dom zijn een BlackBerry te kopen?
Of is die 90% misschien op 1 hand te tellen?
Als mensen om advies vragen zeker, en het aantal BB's in mijn omgeving is gelukkig op 1 hand te tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvin
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 03:15

calvin

Failure is not an option

Wat doe je dan in dit forumdeel HenkPJ, op mij kom je over als een troll..

offtopic, ik probeer die BBM groep te joinen @intricate maar wordt denied, reden???

message from GOD: everybody logout, gonna reboot the universe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Zal eens ff kijken of de QR code gewijzigd is. Dat gebeurt wel eens om nog niet geheel vastgestelde reden.

Edit: probeer nu eens, blijkt dat de code gewijzigd is.

[ Voor 21% gewijzigd door intricate op 21-04-2014 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

intricate schreef op maandag 21 april 2014 @ 18:57:
Zal eens ff kijken of de QR code gewijzigd is. Dat gebeurt wel eens om nog niet geheel vastgestelde reden.
Daar heb je met een BB wel eens vaker last. Van dingen die zonder reden misgaan en niemand weet wat of waarom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:En nu is het klaar met trollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvin
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 03:15

calvin

Failure is not an option

Dank u RoD de Mod :)

En nu werkt het wel, zit er in Intricate

message from GOD: everybody logout, gonna reboot the universe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:02
Ik heb hier anders met mijn z10 nergens last van en nog nooit iemand zijn hulp moeten hebben.
Het is gewoon een top tel.

[ Voor 3% gewijzigd door Gunth op 21-04-2014 19:44 ]

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg* ik zei dat het getroll op moest houden :/

Ik zelf heb nu 3 BB10 toestellen in huis een Q5, Z10 en Z30 en tot nu toe nooit een probleem gehad met reboots, vastllopers (behalve 1x met de camera (10 seconden) . De toestellen zijn allemaal lekker snel en kan na 5 jaar android niet meer terug waarom zou ik überhaupt een z30 hebben gekocht na de z10 omdat de software doet waar het goed in is voor alle social media, email en een geweldig virtueel keyboard en echt multitasking met meerdere apps.

Ik ben nu 14 maanden een BlackBerry 10 gebruiker en ga niet terug naar een andere OS. Het merk of de toestellen mogen ze houden maar BB10 is voor mij persoonlijk erg goed en als op een HTC zou zitten zou ik ook dat kopen.

[ Voor 75% gewijzigd door RoD op 21-04-2014 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hjtel
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-02-2024
@nlb:
Mag ik je vragen waarom jij 3 toestellen hebt? Zelf heb ik nu een jaar een BB Z10. Ben er dik tevreden mee, maar twijfel of ik toch zal overstappen op een Z30. Maar dan zeg ik tegen mezelf: "Gekkenwerk, waarom zou je een toestel waar je zeer tevreden mee bent, vervangen door een duurdere BB?" Vandaar mijn vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Hjtel schreef op maandag 21 april 2014 @ 22:34:
@nlb:
Mag ik je vragen waarom jij 3 toestellen hebt? Zelf heb ik nu een jaar een BB Z10. Ben er dik tevreden mee, maar twijfel of ik toch zal overstappen op een Z30. Maar dan zeg ik tegen mezelf: "Gekkenwerk, waarom zou je een toestel waar je zeer tevreden mee bent, vervangen door een duurdere BB?" Vandaar mijn vraag...
Je kan een voorkeur hebben voor een bepaald formaat.

Wat wel zo is, dat de z30 een paar objectieve voordelen heeft tegenover de Z10.
-supergoede speakers (beter dan htc beats)
-Een antenne met 4x beter bereik
-4 microfoons met actieve ruisonderdrukking (ipv 2)
-natural sound technologie
-snellere en zwaardere processor,
-langere batterijtijd.

Dus, ook al is de z10 zeer goed voor zijn prijs,
De Z30 excelleert op een paar punten nog wat meer dan zijn kleinere broertje.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hjtel schreef op maandag 21 april 2014 @ 22:34:
@nlb:
De Z10 is naar de vrouw gegaan en ik ben geupgrade naar de Z30. De Q5 heb ik gekocht voor een prikje en gebruik ik als ik moet klussen, of ergens heen ga zoals paintballen, kroeg of onzinnig ergens graven bij iemand in de tuin. Ik laat dan mijn Z30 thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 12:45:
[...]

De Z10 is naar de vrouw gegaan en ik ben geupgrade naar de Z30. De Q5 heb ik gekocht voor een prikje en gebruik ik als ik moet klussen, of ergens heen ga zoals paintballen, kroeg of onzinnig ergens graven bij iemand in de tuin. Ik laat dan mijn Z30 thuis.
Onzinnig ergens graven???? :-p

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anne87
  • Laatst online: 08-03-2023
Mag ik hier stiekem ook meepraten, ook al heb ik een Q10?
Besturingssysteem is exact hetzelfde als van de Z, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Anne87 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 14:15:
Mag ik hier stiekem ook meepraten, ook al heb ik een Q10?
Besturingssysteem is exact hetzelfde als van de Z, of niet?
Meepraten mag altijd!! ;)

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anne87
  • Laatst online: 08-03-2023
Dat is mooi :P.

Het is mijn eerste BB trouwens, aangezien ik een toestel met toetsenbord wilde hebben en deze nogal schaars zijn onder de Android-toestellen. Maar ik ben er ontzettend blij mee tot nu toe!
Pagina: 1 ... 38 ... 48 Laatste