Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Makkelijk antwoord, daar hebben we het wetboek voor.Quad schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 12:13:
Heb het topic eens doorgenomen, er worden dingen door elkaar gehaald. De discussie is vanaf het begin af aan, Iemand die zegt dat hij op kinderen valt is een crimineel. Dus niet iemand die zich aan kinderen vergrijpt!
Eens of oneens?
Niet dus.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
+1Ardana schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 12:19:
Ik denk dat je emorie niet uit de discussie moet weglaten, als dat uberhaupt al mogelijk is. Je moet erkennen dat het er is, maar niet de boventoon laten voeren.
Emotie gebaseerd zou ik zeggen dat iemand die er voor uit komt ook gewoon ziek is, en behandeld moet worden daar aan.Ardana schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 12:19:
Ik denk dat je emorie niet uit de discussie moet weglaten, als dat uberhaupt al mogelijk is. Je moet erkennen dat het er is, maar niet de boventoon laten voeren.
Kijk je er juridisch naar is hij of zij gewoon onschuldig tot tegendeel bewezen is.
⏩ PVOutput☀️
In beide gevallen heb je gelijk. Ook al wordt er in de wetenschap langzaam aan de optie geopteerd (he, wat lekker) dat het een gerichtheid is (geaardheid wordt eigenlijk niet meer gebruikt).Quad schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 12:29:
[...]
Emotie gebaseerd zou ik zeggen dat iemand die er voor uit komt ook gewoon ziek is, en behandeld moet worden daar aan.
Kijk je er juridisch naar is hij of zij gewoon onschuldig tot tegendeel bewezen is.
Maar eigenlijk maakt het nix uit, in beide gevallen moet je denk ik ondersteuning zoeken zodat je hier op een niet schadelijke manier mee kunt leven.
Preventie is niet per definitie slecht, maar dat betekent niet dat men iedereen met pedofiele neigingen/geaardheid maar als geestesziek moet zien of behandelplichtig.Quad schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 12:29:
Emotie gebaseerd zou ik zeggen dat iemand die er voor uit komt ook gewoon ziek is, en behandeld moet worden daar aan.
Eensch.Ardana schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 12:19:
Het probleem is dat dit vereist dat de persoon inziet dat behandeling nodig is (acceptatie door de persoon) en dat het een stigma is met het grote risico dat de buurt je uitkotst of men geweld tegen je gaat gebruiken. Zoals ook in dit topic te zien is, zijn er mensen die elke nuance weigeren te zien en zeer agressief zijn tegen mensen met pedofiele neigingen.maartend schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 12:31:
Maar eigenlijk maakt het nix uit, in beide gevallen moet je denk ik ondersteuning zoeken zodat je hier op een niet schadelijke manier mee kunt leven.
[ Voor 29% gewijzigd door gambieter op 14-12-2012 12:34 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Die persoon moet het wel zelf willen in principe.gambieter schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 12:32:
[...]
Preventie is niet per definitie slecht, maar dat betekent niet dat men iedereen met pedofiele neigingen/geaardheid maar als geestesziek moet zien of behandelplichtig.
[...]
Eensch.
[...]
Het probleem is dat dit vereist dat de persoon inziet dat behandeling nodig is (acceptatie door de persoon) en dat het een stigma is met het grote risico dat de buurt je uitkotst of men geweld tegen je gaat gebruiken. Zoals ook in dit topic te zien is, zijn er mensen die elke nuance weigeren te zien en zeer agressief zijn tegen mensen met pedofiele neigingen.
⏩ PVOutput☀️
Maar dan nog: durft de persoon het aan? Denk aan homoseksueel zijn vijftig jaar terug in de biblebelt, hoeveel zullen het aangedurfd hebben dit toe te geven, zelfs aan een vertrouwenspersoon? Het risico is namelijk erg groot.Quad schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 12:49:
Die persoon moet het wel zelf willen in principe.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Maar zolang het nog zo gillend in een verdomhoek wordt geschopt duwen we die mensen ook verder in die verdomhoek en dat maakt het juist veel gevaarlijker.
Die persoon zal kapot gepest gaan worden. Daar durf ik om te wedden.gambieter schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 12:51:
[...]
Maar dan nog: durft de persoon het aan? Denk aan homoseksueel zijn vijftig jaar terug in de biblebelt, hoeveel zullen het aangedurfd hebben dit toe te geven, zelfs aan een vertrouwenspersoon? Het risico is namelijk erg groot.
⏩ PVOutput☀️
Maar om hulp te zoeken hoef je het niet openbaar te maken. Dat is dan ook wel weer een kant.Quad schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 12:55:
[...]
Die persoon zal kapot gepest gaan worden. Daar durf ik om te wedden.
Ennogmaals, het staat beschreven in de DSM-IV (en het blijft ook in V), dus de GGZ zou er iets mee moeten kunnen doen.
Nogmaals: ik meende dat hier gelezen te hebben maar ik had dat kennelijk in een ander topic op een andere plek gelezen. Het is geen "discussietechniekje" ofzo, ik zat er gewoon naast en ze gdaar ook gewoon netjes 'sorry' voor.maartend schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 11:47:
Kom op man, is toch ook niet nodig.
Wat zijn pedofiele neigingen volgens jou dan? Want als iemand de behoefte heeft seks te hebben met een kind lijkt het me dat die persoon zelf behandeling zou moeten willen. Seksuele driften kun je niet ff uitschakelen ofzo.gambieter schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 12:32:
Preventie is niet per definitie slecht, maar dat betekent niet dat men iedereen met pedofiele neigingen/geaardheid maar als geestesziek moet zien of behandelplichtig.
[ Voor 40% gewijzigd door Hydra op 14-12-2012 13:05 ]
https://niels.nu
Maar je kan er als bewust persoon prima voor kiezen om er niet naar te handelen.Hydra schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 13:03:
Wat zijn pedofiele neigingen volgens jou dan? Want als iemand de behoefte heeft seks te hebben met een kind lijkt het me dat die persoon zelf behandeling zou moeten willen. Seksuele driften kun je niet ff uitschakelen ofzo.
Ik ben aangetrokken tot vrouwen, maar ik blijf netjes met mijn poten van een vrouw af als ik merk dat ze al bezet is of niet in mij geïnteresseerd. Simpelweg omdat ik eerst denk, dan doe, zoals een fatsoenlijk persoon hoort te doen.
Het verschil tussen een pedofiel en een pedoseksueel zit in het (bewuste of onbewuste) gebrek aan remming en beheersing. Maar dat is precies hetzelfde gebrek aan zelfbeheersing wat een geweldpleger of gokverslaafde heeft. Dan kom alleen net een andere drift eerder naar boven waarop impulsief op gehandeld wordt.
We moeten er juist naartoe om dat zelfbeheersingsprobleem aan te pakken, niet de aantrekking naar kinderen toe.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Zullen we dat als uitgepraat beschouwen?Hydra schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 13:03:
Nogmaals: ik meende dat hier gelezen te hebben maar ik had dat kennelijk in een ander topic op een andere plek gelezen. Het is geen "discussietechniekje" ofzo, ik zat er gewoon naast en ze gdaar ook gewoon netjes 'sorry' voor.
Klopt, dat zou vertrouwelijk moeten blijven. Toch zijn er genoeg voorbeelden waar die vertrouwelijkheid geschonden is. Denk aan de pedoseksuelen die hun straf hebben uitgezeten, waar de buurt toch ingelicht is, zelfs als dat expliciet verboden is. Het blijft een risico.maartend schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 12:57:
Maar om hulp te zoeken hoef je het niet openbaar te maken. Dat is dan ook wel weer een kant.
Ennogmaals, het staat beschreven in de DSM-IV (en het blijft ook in V), dus de GGZ zou er iets mee moeten kunnen doen.
Je kunt ze niet uitschakelen maar er zijn genoeg mensen die hun gevoelens voldoende kunnen onderdrukken, al dan niet gedwongen door een maatschappelijk corset. Hoeveel mannen van middelbare leeftijd kijken verlekkerd naar dames van rond de twintig, en zouden het geen probleem vinden om daar een seksuele relatie mee te hebben, maar weten dat het niet geaccepteerd zou worden en controleren hun driften? Hoeveel mensen hebben een ingebouwde agressiviteit, maar beheersen zich juist omdat ze weten dat het van kwaad tot erger zou gaan?Hydra schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 13:05:
Wat zijn pedofiele neigingen volgens jou dan? Want als iemand de behoefte heeft seks te hebben met een kind lijkt het me dat die persoon zelf behandeling zou moeten willen. Seksuele driften kun je niet ff uitschakelen ofzo.
[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 14-12-2012 13:10 ]
Nou, het is wel een nogal primair instinct he.Stoney3K schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 13:09:
Maar je kan er als bewust persoon prima voor kiezen om er niet naar te handelen.
Kan jij je voorstellen hoe het zou zijn om, hoe graag je ook seks wil, dat nooit van je leven nog te kunnen hebben? Het is makkelijk praten als seks hebben geen issue is. Een hetero- of homoseksueel kan altijd aan seks komen, eventueel betaald. Een pedofiel kan dat gewoon niet. Ik kan me zo indenken dat libidoverlagende middelen dan een aardige opluchting kunnen zijn.Ik ben aangetrokken tot vrouwen, maar ik blijf netjes met mijn poten van een vrouw af als ik merk dat ze al bezet is of niet in mij geïnteresseerd. Simpelweg omdat ik eerst denk, dan doe, zoals een fatsoenlijk persoon hoort te doen.
Ik geloof niet dat je het kan vergelijken met agressie. Hoewel sommige mensen er meer last van hebben is dat volgens mij geen basisbehoefte van een mens (eerder het tegenovergestelde). Seks is wel een basisbehoefte en een heteroseksueel kan dat altijd krijgen, eventueel tegen betaling. Zonder prostitutie zou je waarschijnlijk veel meer verkrachtingen zien.gambieter schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 13:10:
Je kunt ze niet uitschakelen maar er zijn genoeg mensen die hun gevoelens voldoende kunnen onderdrukken, al dan niet gedwongen door een maatschappelijk corset. Hoeveel mannen van middelbare leeftijd kijken verlekkerd naar dames van rond de twintig, en zouden het geen probleem vinden om daar een seksuele relatie mee te hebben, maar weten dat het niet geaccepteerd zou worden en controleren hun driften? Hoeveel mensen hebben een ingebouwde agressiviteit, maar beheersen zich juist omdat ze weten dat het van kwaad tot erger zou gaan?
[ Voor 36% gewijzigd door Hydra op 14-12-2012 13:13 ]
Daarom zijn er ook een heel aantal pedofielen die zich laten castreren.Hydra schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 13:11:
[...]
Nou, het is wel een nogal primair instinct he.
[...]
Kan jij je voorstellen hoe het zou zijn om, hoe graag je ook seks wil, dat nooit van je leven nog te kunnen hebben? Het is makkelijk praten als seks hebben geen issue is. Een hetero- of homoseksueel kan altijd aan seks komen, eventueel betaald. Een pedofiel kan dat gewoon niet. Ik kan me zo indenken dat libidoverlagende middelen dan een aardige opluchting kunnen zijn.
Anders was het erg makkelijk. Elke zedendeliquent een depot geven en hup, de maatschappij weer in.
Waar haal je dat vandaan?Pikoe schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 13:13:
[...]
Daarom zijn er ook een heel aantal pedofielen die zich laten castreren.
Oke, er is in de UK een onderzoek bezig/geweest waarbij ong. 100 gedetineerde pedofielen (ik denk dus dat het pedosexuelen zijn) opteren voor chemische castratie, maar dan komt punt 1 wwer naar boven. Je doet het niet meer, maar je wordt er zelf nix beter van. Je zult dit dus in combinatie met therapie moeten doen.
[ Voor 60% gewijzigd door maartend op 14-12-2012 13:19 ]
Hoe kom je erbij dat ze gedragingen niet veranderen?maartend schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 13:14:
Libidoverlagende middelen doen precies dat. Maar het lijkt niet dat ze de gedachten of gedragingen veranderen.
Nou, dergelijke stemmen gaan op en ik vind er wel wat voor te zeggen. Maar dat is natuurlijk enorm ingrijpend.Anders was het erg makkelijk. Elke zedendeliquent een depot geven en hup, de maatschappij weer in.
Het gaat gewoon om chemische castratie. En bij dierproven is al duidelijk geworden dat het gedrag niet veranderd. Dus de mens blijft nog steeds vallen op kids.Hydra schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 13:17:
[...]Hoe kom je erbij dat ze gedragingen niet veranderen?
Ja, maar de seksdrive vermindert wel enorm sterk. En daar gaat het om. De seksuele voorkeur is niet te veranderen inderdaad.maartend schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 13:21:
[...]
Het gaat gewoon om chemische castratie. En bij dierproven is al duidelijk geworden dat het gedrag niet veranderd. Dus de mens blijft nog steeds vallen op kids.
Dus als iemand er al probleemgedrag bij vertoond (dus idd. pedosexueel is en dat actief is en rechtvaardigd voor zichzelf), dan zal dat blijven en zich verplaatsen.
Als hij niet kan neuken doordat hij geen erectie krijgt, dan maar anders. En dat opent dus de weg naar heftiger misbruik.
Ik zou het zelf erg prettig vinden als er een middel komt dat de neiging tot verlaagd/verminderd/laat verdwijnen. Dus de neiging tot het vallen op kids.
Verwijderd
[ Voor 67% gewijzigd door argro op 14-12-2012 13:47 ]
Dan zouden ze ook op die manier van homo's hetero's kunnen maken. Denk niet dat ze dat gaat lukkenmaartend schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 13:25:
Ik zou het zelf erg prettig vinden als er een middel komt dat de neiging tot verlaagd/verminderd/laat verdwijnen. Dus de neiging tot het vallen op kids.
Nee, men zou dan a-sexueel worden. Maar mogelijk zou ook je affectie voor andere mensen verdwijnen. Gevolg, psychopathologie, dus dat gaat dan ook de verkeerde kant op.Hydra schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 13:48:
[...]
Dan zouden ze ook op die manier van homo's hetero's kunnen maken. Denk niet dat ze dat gaat lukken
En dat is nu net wat ons als mensen onderscheidt van honden, apen en tijgers. Eerst nadenken voordat we ergens op af springen en niet blind onze instincten volgen.Hydra schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 13:11:
[...]
[...]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
om psycopathologie zo oppervlakkig te beschrijven is een beetje raar...maartend schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 13:52:
[...]
Nee, men zou dan a-sexueel worden. Maar mogelijk zou ook je affectie voor andere mensen verdwijnen. Gevolg, psychopathologie, dus dat gaat dan ook de verkeerde kant op.
Was ook een erg snelle gedachtengang toen ik de eerste woorden aan het typen was.kristan schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 16:09:
[...]
om psycopathologie zo oppervlakkig te beschrijven is een beetje raar...
Beetje effect van anti-hoofdpijnpillen waarvan de bijwerking is dat je hoofdpijn kunt krijgen.
Verwijderd
Jij springt toch ook niet op iedere dame die je leuk vindt? Er zit voor de meeste een wereld van verschil tussen (ergens aan) denken en doen, al zijn er altijd figuren die die twee niet uit elkaar kunnen houden. Dat is tussen volwassenen en mannen en vrouwen net zo verwerpelijk als bij kinderen en volwassenen.Hydra schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 13:11:
Maar als ik lees dat pedo en homo en hetero en hubo en animalfielen voor elkaar onderdoen moet ik toch echt STOP roepen!
Dit gaat echt nergens over, de pot verwijt de poot dat hij zwartn..kt!
Dus, seksuele geaardheid heeft totaal helemaal niets met verkrachting aanranding of wat dan ook te maken, hooguit met de plaatjes waarop het desbetreffende individu zijn of haar hoogtepunt behaaldt!
‘Eén dode is een tragedie, een miljoen doden een statistiek.’
Verwijderd
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2012 23:35 ]