Wie is.. de Mol? 2013 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 19:47
WTF Zarayda eruit???

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11-2024

MrSleeves

You'll thank me later.

timmert26 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 21:06:
'De mol trekt aan het langste eind' zarayda dus :)
Niet dus...

Ook wel duidelijk dat Zarayda niet de mol is in één of andere taal.

[ Voor 16% gewijzigd door MrSleeves op 21-02-2013 21:27 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-06 17:57

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Nu ben ik de weg kwijt :p

Last.fm | Code Talks

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-06 09:09

jeka

Support your local club.

Zarayda is dus gewoon dom....

FCG

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-06 14:25
Wordt wel steeds interessanter

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
WTF inderdaad. Hoeveel hints wezen er wel niet naar Zarayda? Ik ga echt nooit meer voorspellingen doen, want het heeft gewoon geen zin.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Maarja als je het goed hoorde zei die mol, "en spreekt nu vloeiend zulu", maar misschien heeft de mol het niet over zichzelf natuurlijk. Anders hadden ze dat denk ik er niet zo ingemonteerd.

Nu wordt wel spannend, ik ga voor Paulien.

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:24

Vuvuzela

My spire is forming

bah als het Paulien is dan ;( zo'n slechte mol

I served in a company of heroes.

• RedHat
Wat mij opvalt, de hints van Zarayda kunnen gewoon niet zo duidelijk zijn EN van haar zelf komen. Dat toeval is mij te groot. Ik denkt dat er toch hier en daar stukjes in scene worden gezet.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:09
Over het algemeen goed gespeeld bedoel je, ze maakte zich verdacht en elimineerde zo mede kandidaten.

Wel echt fucked-up gemonteerd.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:29

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Vuvuzela schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 21:30:
Idd. Nietzeggend figuur ook. Saaie unit.

Denk dat ik maar weer terug ga naar Carolien, als zij het is win ik in het in de poule :p

Battle.net Spud#2543

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-05 12:23

Deem

Ontcijfer mij!

OMG, ik dacht dat Surayda de mol was omdat ik dacht dat mensen nooit zo dom in werkelijkheid zijn. :')

[ Voor 4% gewijzigd door Deem op 21-02-2013 21:37 ]

"May our framerates be high and our temperatures low."

• MrSleeves
  • Laatst online: 22-11-2024

MrSleeves

You'll thank me later.

Vuvuzela schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 21:30:
Volgens mij is iedere mol altijd een slechte mol. Als zij de mol is, heeft ze ons wel lang laten denken dat het Zarayda was.
En eigenlijk acteert ze het best goed; in dat spel in dat park waar ze de mol speelde, kwam ze wel goed zenuwachtig over.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:32

13art

Moderator Mobile
Whaha denk dat nu voor heel veel mensen 'hun' mol nu uit het spel is. In ieder geval voor mij wel...
Maar ik zet nu wel in op Paulien. Maar eerlijk is eerlijk ik vind het wel weer goed gespeeld door de Mol. Toch weer die tunnelvisie....

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-06 22:28
Zit nu die 'moltalk' te kijken, wat amateuristisch is dat vergeleken met het echte programma zeg :P Maarja wel leuk dat ze het doen en er zijn natuurlijk niet zoveel viewers om het groot aan te pakken.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik zit nu nog meer op Kees. Het zulu-woord voor tafel was erg makkelijk, toen Carolien voorstelde een foto van een tafel te maken zei hij ' of een boom', en dat woord was een stuk moeilijker.

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

• Bartske
1. Volgens mij zat Ewout niet op wie iedereen denkt dat 'ie zat.
2. Ah Joep. Die Joep heeft niet één keer gelijk gehad.
3. Jammer dat Janine er niet meer bij is. Ze werd een goede vriendin van me. Tim zag trouwens wel een rood scherm in aflevering 3.
4. Weet je wie er in aflevering 4 er eigenlijk naar huis had gemoeten, als niet bijna iedereen een groene kaart had getrokken? Tania.
5. Het Wie is de Mol-spel in het Krugerpark was vooral aan het begin en aan het eind spannend. Voor mij dan.
6. 'Ontmoet de mol' was zo spannend. Heeft niemand mij gezien? Of herkende, bedoel ik. Echt niet?
7. 7 kokers, beste medekandidaten. 7. Ik heb er 3 opengemaakt.
8. Mol in het Zulu is dus Infusai, grappig he? Ik spreek dus heel goed Zulu

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:12

Saffie_time

Why use this? 42!

Bartske schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 21:49:
Zit nu die 'moltalk' te kijken, wat amateuristisch is dat vergeleken met het echte programma zeg :P Maarja wel leuk dat ze het doen en er zijn natuurlijk niet zoveel viewers om het groot aan te pakken.
Ik ben daar toevallig bij mogen zijn en er is niet zo heel veel ruimte om veel mensen uit te nodigen. Ik heb ook het idee dat ze het op deze manier een beetje exclusief en low budget tegelijk willen houden.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06 13:41
l3art schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 21:44:
Whaha denk dat nu voor heel veel mensen 'hun' mol nu uit het spel is. In ieder geval voor mij wel...
Maar ik zet nu wel in op Paulien. Maar eerlijk is eerlijk ik vind het wel weer goed gespeeld door de Mol. Toch weer die tunnelvisie....
Is het nu echt zo goed gespeeld door de Mol? Er zitten gewoon ontzettend veel hints richting Zarayda in het programma, daar heeft de Mol weinig mee te maken. Ik dacht echt dat ik het dit keer goed had met Zarayda, mijn redenatie: Onmogelijk dat iemand zo lomp is, dat moet de Mol wel zijn :')

Ik hoop niet dat het Paulien is, dan is het voor de zoveelste keer een stille Mol die een beetje op de achtergrond blijft.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:06
Bartske schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 22:02:
1. Volgens mij zat Ewout niet op wie iedereen denkt dat 'ie zat.
2. Ah Joep. Die Joep heeft niet één keer gelijk gehad.
3. Jammer dat Janine er niet meer bij is. Ze werd een goede vriendin van me. Tim zag trouwens wel een rood scherm in aflevering 3.
4. Weet je wie er in aflevering 4 er eigenlijk naar huis had gemoeten, als niet bijna iedereen een groene kaart had getrokken? Tania.
5. Het Wie is de Mol-spel in het Krugerpark was vooral aan het begin en aan het eind spannend. Voor mij dan.
6. 'Ontmoet de mol' was zo spannend. Heeft niemand mij gezien? Of herkende, bedoel ik. Echt niet?
7. 7 kokers, beste medekandidaten. 7. Ik heb er 3 opengemaakt.
8. Mol in het Zulu is dus Infusai, grappig he? Ik spreek dus heel goed Zulu
volgens de ondertiteling op NL1 was het:
2. Joep heeft één keer gelijk gehad

Life is what happens while you're busy making other plans

• Bartske
Luister het filmpje maar, het is toch echt dattie niet 1 keer gelijk heeft gehad

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:19
timmert26 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 21:06:
'De mol trekt aan het langste eind' zarayda dus :)
In princiepe was het langste touw voor Carolien.

Ik herinner me ineens dat zij volgens mij steeds probeerde het touw langs de kikker te trekken, dan is het logisch dat het zwaar gaat, je trekt hem gewoon vast.

Ik vond haar ook verdacht bij het zulu spel, de enige die verdacht deed eiegenlijk, zo probeerde ze moeilijke woorden te laten fotograferen "want die leveren misschien meer op" (of te wel die leren ze moeilijker). en volgens mij probeerde ze ook foto's te wissen of zo.

[ Voor 14% gewijzigd door Nivado op 21-02-2013 22:27 ]

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik vraag me af in hoeverre de stem in het filmpje vervormd is en of daadwerkelijk door de mol is ingesproken, maar het doet me wel het meest denken aan Carolien.

• Bartske

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:19
wat een bogus.

Ik vond het wel verdacht dat ze het initiatief aan zarayda liet aan het einde van de zulu opdracht.

Anoniem: 478239

Kees heeft 3 kokers open gemaakt, dan is kees hem dus

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Carolien heeft gezegd.. Te zien bij 'volgende week' na afl. 7: 'ik spreek nu dus vloeiend Zulu' Zij kan dus ook Zulu.

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

De mol kende de opdracht in en om de school. In de school heeft ze Zulu geleerd en voor het maken van de foto's moest de mol weten welke woorden onmogelijk te onthouden zijn zodat er gestuurd kon worden naar die foto's. In beide gevallen heeft de mol Zulu moeten leren. Non-hint dus.

Ik blijf bij Carolien. Er zijn me te veel subtiele acties waarop ze invloed zou kunnen hebben.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-06 03:30

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Die stem moet me erg denken aan Carolien... Ik zit op Carolien dus

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:25
Als ik het goed hoor(misschien spuit 11) zegt de mol dat in zulu het woord mole ivucusawi(fonetisch :P) is. Volgens woordenboek is dit "ivukuzi/amavukuzi".

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 20:27

Mentalist

[avdD]

Ik denk dat Carolien bewust die hint open en eerlijk uitflapte naar Zarayda. Ik denk dat ze al wist dat dat Zarayda van de wijs zou brengen zodat die op haar zou gaan zitten ipv. Paulien.

Iemand zei al tegen me, meerdere afleveringen geleden, "Ik denk dat het Paulien is". Ik begin steeds meer te denken dat dat wel kan kloppen.

Als ik erop let zie ik soms net even heel kort iets in d'r blik wat niet klopt. Misschien zie ik het niet goed, misschien zijn het toch micro-expressies.

Bij de test zegt Paulien dit:

"Ik denk dat Kees de mol is, maar als ie dat niet is dan"

"lig ik eruit."

Dat zegt ze gewoon als één zin, maar ik ben er bijna zeker van dat de editor daartussen heeft zitten knippen. "dan" en "lig" lopen niet vloeiend in elkaar over.
frumper schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 22:08:
[...]

volgens de ondertiteling op NL1 was het:
2. Joep heeft één keer gelijk gehad
Ondertitelen is iets wat computers doen, na afloop gaat er dan nog even een mens overheen om te zien of het niet al te ranzig is. Het is een wonder dat de computer dat er nog van weet te maken.

[ Voor 20% gewijzigd door Mentalist op 22-02-2013 04:09 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Laatst online: 12:12

Saffie_time

Why use this? 42!

Het is wel raar dat ze het filmpje met de mol onine gooien voor mijn gevoel.
Hele afleveringen is normaal maar waarom maken ze het ons hier zo makkelijk?
Willen ze dat de voor de hand liggende conclussies gemaakt worden?

Bijvoorbeeld ik spreek nu vloeiend Zulu wijst als je niet doordenkt naar Paulien.

Ze hadden dit ook niet hoeven doen en mensen gewoon laten knippen en plakken waarmee ook de contouren van de mol (?) niet zo heel duidelijk waren.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Saffie_time schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 07:38:
Het is wel raar dat ze het filmpje met de mol onine gooien voor mijn gevoel.
Hele afleveringen is normaal maar waarom maken ze het ons hier zo makkelijk?
Willen ze dat de voor de hand liggende conclussies gemaakt worden?

Bijvoorbeeld ik spreek nu vloeiend Zulu wijst als je niet doordenkt naar Paulien.

Ze hadden dit ook niet hoeven doen en mensen gewoon laten knippen en plakken waarmee ook de contouren van de mol (?) niet zo heel duidelijk waren.
Tijdens de moltalk zeiden ze dat ze het filmpje alvast online hebben gegooid omdat "mensen het anders toch wel bij elkaar zouden plakken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Laatst online: 20-04 16:44

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Ik zit sinds aflevering 2 of 3 op Carolien als mol, daar blijf ik bij :) Ze is redelijk subtiel en houdt zich vaak afzijdig, maar beïnvloedt via via vaak toch hoe dingen verlopen.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Voor mij is het Kees of Caroline. Maar het kan net zo goed Pauline zijn. :+ De zaken die je in het programma ziet zijn, net als andere jaren, totaal niet representatief voor wie de Mol is. Het gaat echt (alleen) om de subtiele hints die verstopt zitten in van alles en nog wat. Dat maakt dat je als kijker overal wat achter gaat zoeken, wat soms ook klopt/lijkt te kloppen maar doordat je niet weet of het nou een hint was of een toevalligheid blijf je sowieso gissen.

Wat een tof programma is het toch (en een zeer goed seizoen wat mij betreft) en extreem knap dat ze tot het allerlaatst de Mol geheim weten te houden. Super! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Laatst online: 06-06 16:43
Saffie_time schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 07:38:
... waarmee ook de contouren van de mol (?) niet zo heel duidelijk waren.
Het silouet dat je in beeld ziet, is behoorlijk statisch
Volgens mij beweegt het totaal niet
Dus dat het lijkt me dat dat gewoon een plaatje is, om juist niks van vormen van bv de lichaamsbouw van de Mol weer te geven.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Je kunt er natuurlijk niets mee, maar ik denk juist Kees te herkennen in het filmje. Althans, als hij zegt "aflevering 3" bespeur ik daar een licht Volendams accent. Maar ach, wat weet ik er nou van. Mijn Mol ging gisteren naar huis.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-06 11:49
Mijn mol is er uit, niemand kan zo slecht in die spelletjes zijn dacht ik. Haar hulp bij dat touw trekken was het touw naar beneden trekken waardoor het alleen maar moelijk wordt. niks aan geld binnen gehaald door de hele serie heen. Ik zou het nu niet zeker weten dit weekend even dat lijstje checken en kijken wie er dan uit komt.

Hopen dat ze bij de volgende Wie is de Mol minder mensen er in zetten die motorisch gestoort zijn en daardoor mol lijken. :+

[ Voor 16% gewijzigd door ArgantosNL op 22-02-2013 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

posttoast schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 09:36:
Je kunt er natuurlijk niets mee, maar ik denk juist Kees te herkennen in het filmje. Althans, als hij zegt "aflevering 3" bespeur ik daar een licht Volendams accent. Maar ach, wat weet ik er nou van. Mijn Mol ging gisteren naar huis.
Dat dacht ik ook bij Frits Sissing, ik was zelfs héél overtuigd... En toch was hij niet de mol...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 04-06 10:22

Royz

Kleurenblind!!

Je kan eigenlijk gewoon niet van hints uit gaan. In het begin toch ook die 82, en dan achteraf straks zeggen ja dat was geen hint etc maar ze willen je gewoon expres op het verkeerde spoor zetten. Zo kan je dus van alle hints wel afvragen of dat wel hints zijn. Volgens mij is de enige realistische kijk nog de pot

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Nu online
Mijn mol is er nu dus ook uit :(..
Volgens mij hebben de makers van WIDM een prachtig baantje, overal valse hints instoppen :P. Wetende dat de kijkers toch overal wat achter gaan zoeken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-06 10:16
Anoniem: 244101 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 19:30:
[...]

Ah zo maar die hint horen zien en zwijgen zegt toch ook genoeg? zarayda is de mol
Haha, altijd leuk om dit soort reacties terug te lezen ;)

Ik persoonlijk verdenk Carolien al vanaf aflevering 3, gewoon door mijn gevoel (kan wel wat hints opnoemen maar die zijn overal te lezen). Iets wat mij voorbeeld opviel; zo vindt Paulien bij de verduisteropdracht bijvoorbeeld een ladder (in de eerste plaats zou de mol dat niet doen als het net allemaal op het punt staat te mislukken) maar als ze deze vervolgens naar binnen brengt dan is de eerste die er op springt Carolien.

Ze zegt gelijk iets van "ah mooi die kunnen we goed gebruiken", zo lijkt het net of ze heel erg mee wil helpen tijdens dit soort opdrachten maar uiteindelijk wist zij ook dat ze vanaf dat punt niet meer kan mollen en het dus net zo goed mee kan helpen.

Maar goed we'll see :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Hoe kan de mol er uit gaan? :o

Net de aflevering gezien.. Kan niet! Zarayda komt volgende week terug.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Nu online
Maks schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 12:02:
[...]

Haha, altijd leuk om dit soort reacties terug te lezen ;)

Ik persoonlijk verdenk Carolien al vanaf aflevering 3, gewoon door mijn gevoel (kan wel wat hints opnoemen maar die zijn overal te lezen). Iets wat mij voorbeeld opviel; zo vindt Paulien bij de verduisteropdracht bijvoorbeeld een ladder (in de eerste plaats zou de mol dat niet doen als het net allemaal op het punt staat te mislukken) maar als ze deze vervolgens naar binnen brengt dan is de eerste die er op springt Carolien.

Ze zegt gelijk iets van "ah mooi die kunnen we goed gebruiken", zo lijkt het net of ze heel erg mee wil helpen tijdens dit soort opdrachten maar uiteindelijk wist zij ook dat ze vanaf dat punt niet meer kan mollen en het dus net zo goed mee kan helpen.

Maar goed we'll see :)
Precies, ze wist toch wel dat de kokertjes open gemaakt waren, dus geen geld zou worden ;).
Maar paulien kwam toch met het idee van de takken? (wat gedoemd was om te falen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Mjah, als er geen ladder zou zijn zou dat de enige optie zijn denk ik, maar jammer voor haar(de mol xD) werd de ladder toch gevonden:P

Het probleem met het spel is dat je
a) veel te weinig ziet om een goed idee te krijgen van de kandidaten behalve hetgeen je op tv ziet :P
b) nooit weet of het een molactie is die v/d mol komt of van een mollige grapjas. :D

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:37

Sharky

Skamn Dippy!

RedHat schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 21:31:
Wat mij opvalt, de hints van Zarayda kunnen gewoon niet zo duidelijk zijn EN van haar zelf komen. Dat toeval is mij te groot. Ik denkt dat er toch hier en daar stukjes in scene worden gezet.
Zou je denken? :P
Het is televisie jongens. Iedereen schijnt te denken dat iedere aflevering een afgewogen en eerlijke representatie van alle gebeurtenissen is, en dat alle gebeurtenissen uberhaupt niet gescript en eerlijk verlopen. Ga er vanuit dat alles op televisie nep is en dat je alleen maar ziet wat de makers willen dat je ziet. Voorspellingen doen over wie de mol is, is zinloos.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Sharky schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 13:24:
[...]
Voorspellingen doen over wie de mol is, is zinloos.
Precies. Maar het is wel jammer dat we niet eens de kans krijgen om een voorspelling te doen. Je kan niet meedoen nu

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik blijf het knap vinden dat je niets weet, en dat is eigenlijk altijd zo, maar dat het toch blijft boeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

MeNTaL_TO

The future is not set

Het viel me wel op dat op een gegeven moment Kees voor het schoolbord staat en precies achter hem op het bord mol (of mole) staat.
Nu heb ik de uitzending nog niet terug gekeken of dat woord al langer op het bord stond, maar het leek me zo'n "onopvallende" hint.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 13:18

Geckoo

Good news, everyone!

wij hebben dat ook gezien en zette ons ook aan het denken.
het kan ook door iemand zijn geschreven welke op het bord heeft geschreven... (paulien dus)

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 15:15
Geckoo schreef op maandag 25 februari 2013 @ 10:05:
wij hebben dat ook gezien en zette ons ook aan het denken.
het kan ook door iemand zijn geschreven welke op het bord heeft geschreven... (paulien dus)
volgens mij was 1 van de woorden op het lijstje dat ze in zulu moesten leren ook mol, dus opzich is het niet heel raar als het er had gestaan aangezien ze andere woorden ook op het bord schreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Laatst online: 06-06 20:48
Lieuwe15 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 12:59:
[...]Precies, ze wist toch wel dat de kokertjes open gemaakt waren, dus geen geld zou worden ;).
Maar hoe kon ze dat weten? Die kokers openmaken hadden Tania en Zarayda op hun kamer gedaan.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06 13:41
Pompi schreef op maandag 25 februari 2013 @ 10:13:
[...]

volgens mij was 1 van de woorden op het lijstje dat ze in zulu moesten leren ook mol, dus opzich is het niet heel raar als het er had gestaan aangezien ze andere woorden ook op het bord schreven.
Wel een raar woord om op die lijst te zetten. De woorden die er op stonden waren allemaal dingen die je eenvoudig tegen kunt komen in een dorp zodat met wat zoekwerk alles op de foto kon worden gezet. Een mol lijkt me een lastig ding om op de foto te krijgen....

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

XyritZz schreef op maandag 25 februari 2013 @ 14:16:
[...]

Wel een raar woord om op die lijst te zetten. De woorden die er op stonden waren allemaal dingen die je eenvoudig tegen kunt komen in een dorp zodat met wat zoekwerk alles op de foto kon worden gezet. Een mol lijkt me een lastig ding om op de foto te krijgen....
Tenzij 1 van de kandidaten met de camera de mol is ;-)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Hmm denk nu wel duidelijk de stem van Carolien te herkennen. Of het moet door iemand anders ingesproken zijn.

• Quad
  • Nu online
Finale vanavond! Wie is de winnaar? De Mol en de verliezer wordt volgende week bekend.

PVOutput☀️

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ja, dus vanavond weten we nog niks toch? Maar wel spannend hoor, ik vind het echt weer een geweldige serie. Jammer dat ze nooit iets winnen dat heeft de crew wel verdiend :)

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 13:18

Geckoo

Good news, everyone!

Argh!

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-05 17:44
Wat is het eigenlijk een irritant spel :D

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Ben nog geen steek wijzer wat kut spel

[ Voor 7% gewijzigd door Pierre op 28-02-2013 21:34 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Dat is vreemd? http://live.avro.nl/#spel

Carolien zit er nog in en kees is eruit :P

• Quad
  • Nu online
Als Paulien de mol is vreet ik een hoed op. Bah.

PVOutput☀️

• GreatDictator
  • Laatst online: 06-06 20:48
Ik verdenk toch Kees nu wel heel sterk. Hij had de vragen van de barman volgens mij als enige goed, en kreeg zijn eigen naam te zien als mol. Caroline leek wel erg veel wijzer te zijn geworden van zijn molboekje, en die teruggeven heeft enkel geen nut als Kees toch niet kan afvallen.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:38
Royz schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 21:37:
Dat is vreemd? http://live.avro.nl/#spel

Carolien zit er nog in en kees is eruit :P
? Bij mij is Paulien eruit? mindfuck

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ja ze hebben het nu verbeterd. In #moltalk hebben ze nog wel gegevens waarin Paulien grijs is

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Okeej.... Ik weet het ook niet meer nu -.-

Want a cookie?!

• Mindwalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:50

Mindwalker

zappen is zinloos

Leuke opdracht in de trein, mooie setting.

Eén van de vragen was "wat spreekt luider dan woorden". Dat zal wel de waterval geweest zijn, die de woorden in dat spel overstemde. En Kees zocht een tactische plek, zo dicht bij de waterval, zodat zijn woorden slecht te verstaan waren.

Net als de cryptische omschrijving "de priester gaf je alle antwoorden die je nodig hebt". Dat zal gaan om de beginletters van de zinnen, waarvan je "C is the mole" kunt maken. De C van Cornelis -> Kees.

Ik verdenk Kees!

I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Kees kon 3000 winnen op de berg maar is met 1500 terug gekomen. Hij koos toen voor Carolien. Kees heeft ook 1 koker van Tim gejat. De 7de koker.
Aan het mollenboekje van Kees heb je niks. Surayda mocht in de aflevering waar ze afviel namelijk het boekje van Kees overschrijven.

[ Voor 31% gewijzigd door Deem op 28-02-2013 22:02 ]

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-06 08:57

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Mindwalker schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 21:53:
Net als de cryptische omschrijving "de priester gaf je alle antwoorden die je nodig hebt". Dat zal gaan om de beginletters van de zinnen, waarvan je "C is the mole" kunt maken. De C van Cornelis -> Kees.

Ik verdenk Kees!
En hoe spreek je Case uit? ;) Deze had ik nog niet gezien, ik zat al behoorlijk op Kees na de hints van de trein-opdracht maar nu ik dit gezien heb.. :o

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-05 11:52

Moortn

Hallo

31, 2, 7, 29, 18, 35, 6, 45, 3, 7
Zal het een hint naar de mol zijn, of alleen voor de opdracht (het juiste kistje) in de trein.

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Zet alle woorden van de schoolopdracht eens achter elkaar en correspondeer dat met de cijfers...

De uitslag is al bekend dus ;)

• Bartske
Hooglander1 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 22:23:
Zet alle woorden van de schoolopdracht eens achter elkaar en correspondeer dat met de cijfers...

De uitslag is al bekend dus ;)
Doe eens? :P

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Afbeeldingslocatie: http://www.realitynet.org/images/widm13/shots/E08/WIDM13E08-018.jpg

Zo?

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

boom televisie kast schoen deur fiets bed huis oma emmer

Tol is de mol

• RedHat
Hooglander1 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 22:30:
[...]

boom televisie kast schoen deur fiets bed huis oma emmer

Tol is de mol
Die volg ik even niet.

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Neem de cijferreeks en tel de letters. Die maken samen de zin Tol is de mol

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

De cijfers die Paulien in de trein te horen kreeg ;)

• RedHat
Hmmm.. Dat is wel zo'n 'diepe, complexe' hint dat het wel moet kloppen. Ben ik bang.

• Osiris
  • Niet online
Hooglander1 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 22:40:
[...]

Maar de woorden die je zegt uit dat 'lijstje' corresponderen totaal niet met "Tol is de mol"? :?

• Biersteker
  • Laatst online: 06-06 18:39
Kees is de mol, maar ook penningmeester......Paulien wint 0 euro?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
b
[b]o[/b]
[b]o[/b]
m
t
[b]e[/b]
[b]l[/b]
e
v
i
s
i
e
k
a
s
t
[b]s[/b]
c
h
o
e
n
d
e
u
r
f
[b]i[/b]
e
[b]t[/b]
s
b
e
[b]d[/b]
h
u
i
s
o
m
a
e
m
[b]m[/b]
e
r

[ Voor 69% gewijzigd door Biersteker op 28-02-2013 22:47 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-05 11:52

Moortn

Hallo

Osiris schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 22:43:
[...]

Maar de woorden die je zegt uit dat 'lijstje' corresponderen totaal niet met "Tol is de mol"? :?
Het duurde even voordat ik het snapte, maar zoek de 31ste, 2e, 7e, 29ste etc letter uit het lijstje
`boom televisie kast schoen deur fiets bed huis oma emmer`
En dan krijg je `Tol is de mol`

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

• Osiris
  • Niet online
Oh zooooo :P

• Biersteker
  • Laatst online: 06-06 18:39
Maar de mol heeft de pot nu, en Kees wilde niet eens de pot ruilen voor zijn molboekje. Ik denk dat daar nog wel een staartje aan komt.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• Vos
  • Laatst online: 17:00

Vos

AFCA

Hooglander1 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 22:40:
[...]

Maar voor Paulien is dat nooit te ontcijferen, of ze moet het precies onthouden hebben.

Wel mooi gevonden :)

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:21

Pinobigbird

doesn't share food!

Biersteker schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 22:49:
Maar de mol heeft de pot nu, en Kees wilde niet eens de pot ruilen voor zijn molboekje. Ik denk dat daar nog wel een staartje aan komt.
Waarom? Dat Kees de penningmeester is wil niet zeggen dat Paulien de pot niet wint.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Vos schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 23:08:
[...]

Maar voor Paulien is dat nooit te ontcijferen, of ze moet het precies onthouden hebben.

Wel mooi gevonden :)
Idd en dan moet je het ook nog maar eens relateren aan de zulu lessen pfff
Ow wacht, die werden op de iPad getoond :p

[ Voor 7% gewijzigd door Royz op 28-02-2013 23:56 ]

• Vos
  • Laatst online: 17:00

Vos

AFCA

De antwoorden van Kees aan de bar:

De mol
Als enige
Op de berg

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:25
haha, overduidelijke hints nu :)

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Misschien ook wel bij die man met dat groene scherm toen Kees die groene kaart trok.

That one is the only one. De enige kleur die de mol namelijk ziet

• Quad
  • Nu online
Erg duidelijke hints nu, weten wij dat ook weer! :+

PVOutput☀️

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ja maar misschien gaan we nu wel weer te ver. Die eerste vrouw die Kees ontmoette heette Claire. Dat lijkt weer op een Clear case oftewel uitgemaakte zaak :')

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Er is wel 10 keer gezegd dat Kees homo is.
Ik denk dan toch elke keer weer dat een mol en een homo allebei graag in een holletje zitten :P

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Kees is ook homo. Of hij graag in een holletje zit weet ik niet :+

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:44

mrc4nl

Procrastinatie expert

dat betekend iig dat ik het juist had dat het een man zou zijn ;)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Het was gewoon echt zijn profiel! ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LlZzhbjKm9h01XQIMvVvSIAV/full.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Royz op 01-03-2013 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Pinobigbird schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 23:08:
[...]

Waarom? Dat Kees de penningmeester is wil niet zeggen dat Paulien de pot niet wint.
Het is de taak van de mol om de pot zo klein mogelijk te maken. De mol heeft de pot. Wat zal d'r met de pot gebeuren? :+

Lijkt me sterk dat ze zoiets doen though. Niet echt sportief in dit stadium van het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 22:40

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Tomba schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:22:
Vooropgesteld, ik verdenk Carolien nog steeds het meeste maar ik vond het zeer opvallend dat Kees plassend te zien was tijdens de kooi/big5 opdracht. Zou daar soms geld gelegen hebben? (waar ze door zijn actie dus niet naar gingen kijken ;) )
Kees was door de route die ze volgden de eerste die vrij kwam en kwam daardoor goed in positie om (onopvallend?) te mollen.
Het lijkt me inderdaad wel duidelijk dat t haast Kees wel moet zijn nu.... Hoop nu dat mijn theorie van hierboven inderdaad terug te zien is volgende week ;)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

Ankh

|true

Het kan natuurlijk ook niet anders dat Kees de mol is. Paulien en Carolien zitten op Kees. Kees zit op Paulien, het zou dan bijna niet kunnen dat Carolien is doorgekomen tot de Finale.

Daarnaast knap dat die hints zijn gevonden :-)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste