Ik ben van mening dat je met de eerste twee spellen niets zinnigs over de mol kunt zeggen. In het 1e spel ging het om hooguit een paar honderd euro per persoon, waarom je je als mol niet drukmaakt. Als je als mol 200 euro verdient zet dat ook geen zoden aan de dijk. In het 2e spel is de kansklein dat iemand zijn vrijstelling verkoopt. Wie verkoopt is duidelijk geen mol, dus schakelt zichzelf zo goed als uit.
In deze fase heb je inderdaad gewoon nog helemaal niets aan de hints die je lijkt te krijgen. De laatste paar seizoenen stopt de redactie voor elke kandidaat talloze hints in de afleveringen, waardoor je het niet realistisch al "op kan lossen". Neemt niet weg dat ik er ook schuldig aan ben om in elk stukje graffiti een hint te zien hoor
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
https://twitter.com/joepvandeudekom/status/14697127979
Joep gebruikt het excuus van een nekhernia wel vaker.
Joep gebruikt het excuus van een nekhernia wel vaker.
interessante eerste aflevering 
ik zat op Tim en dat blijft voorlopig zo
ik zat op Tim en dat blijft voorlopig zo
Ze zijn overigens wel fan van Hans Zimmer: hevig gebruik van de score van The Dark Knight Rises in de eerste aflevering, en vorig jaar (of daarvoor?) ook al die van Inception.
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Joep was ook weinig in beeld deze aflevering, hij stond opeens in de kerk, hij speelt de mol goed als vertrouwensrol denk ik.
Wel leuk trouwens, eindelijk weer een WIDM zonder BNers
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Hans Zimmer maakt dan ook briljante muziekRam0n schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 13:35:
Ze zijn overigens wel fan van Hans Zimmer: hevig gebruik van de score van The Dark Knight Rises in de eerste aflevering, en vorig jaar (of daarvoor?) ook al die van Inception.
Nou voor mij is wel duidelijk dat Zarayda de mol is hoor!
1) Zarayda is een leeuw, 1 van de big 5
2) Op een gegeven moment zegt Zarayda: Dit is... en houdt het kaartje met DE MOL voor haar gezicht
3) 82 = geboortejaar van Zarayda
4) op een gegeven moment zegt Art je zou zomaar eens naast de mol kunnen staan en dan komt degene die naast Zarayda staat in beeld
5) Voor de test zegt Art, wie de meeste fouten heeft gaat naar huis, behalve de mol, die gaat nooit naar huis en vervolgens verschijnt Zarayda
6) de meest opvallende, zarayda betekent blijkbaar "De Mol" http://www.brabbels.com/baby-namen/zarayda
2) Op een gegeven moment zegt Zarayda: Dit is... en houdt het kaartje met DE MOL voor haar gezicht
4) op een gegeven moment zegt Art je zou zomaar eens naast de mol kunnen staan en dan komt degene die naast Zarayda staat in beeld
5) Voor de test zegt Art, wie de meeste fouten heeft gaat naar huis, behalve de mol, die gaat nooit naar huis en vervolgens verschijnt Zarayda
6) de meest opvallende, zarayda betekent blijkbaar "De Mol" http://www.brabbels.com/baby-namen/zarayda
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Anoniem: 26306
Mijn collega zei dat hij opvallend veel groene dingen had gezien. Groenhart?
Ik ga het nog eens helemaal bekijken over een paar dagen.
Ik ga het nog eens helemaal bekijken over een paar dagen.
Mogelijke afvallerstheorie voor dit seizoen? Janine had een gesprek met Sander de Heer v/d Coen&Sander show, waarbij ter sprake kwam dat haar exit zo rond aflevering 3 moet zijn. Ewout is al exit. Joep dus exit na aflevering twee? Maar dan.. Janine haar vertrek komt voor iedereen onverwachts i.v.m. dat nare ongeluk, dus mogelijk aflevering 4 niemand naar huis?
Dan heb je de eerste groep van drie weggestreept. Vraag blijft of ze dan over gaan naar de tweede groep van vier of naar de derde groep van drie die kort na elkaar in beeld komen. Gezien de middelste vier uit de tweede groep toch het meest verdacht overkwamen, gok ik erop dat de afvallerstheorie doorgaat met de groep van drie. Dus Paulien, Tania en Kees exit. Hou je Tim, Carolien, Daniël en Zarayda over. En aangezien men onderaan begint met wegstrepen in een groep, Tim exit en finalisten: Carolien, Daniël en Zarayda blijven over.

Blijft de vraag wie dan winnaar, verliezer en mol is.
Dan heb je de eerste groep van drie weggestreept. Vraag blijft of ze dan over gaan naar de tweede groep van vier of naar de derde groep van drie die kort na elkaar in beeld komen. Gezien de middelste vier uit de tweede groep toch het meest verdacht overkwamen, gok ik erop dat de afvallerstheorie doorgaat met de groep van drie. Dus Paulien, Tania en Kees exit. Hou je Tim, Carolien, Daniël en Zarayda over. En aangezien men onderaan begint met wegstrepen in een groep, Tim exit en finalisten: Carolien, Daniël en Zarayda blijven over.

De muziek van de (overigens vrij briljante) TV-serie Sherlock kwam ook meerdere keren langs.Ram0n schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 13:35:
Ik ga ook voor Zarayda. Vooral puntje 6 doet 't m voor mij.Royz schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 14:10:
Nou voor mij is wel duidelijk dat Zarayda de mol is hoor!
[ Voor 18% gewijzigd door DarkFly op 05-01-2013 13:16 ]
Klopt, net als vorig jaar. Alleen paste de muziek er dit keer goed bij en vorig seizoen werd het constant op de verkeerde momenten gebruikt. De eerste aflevering was goed gemonteerd en zat leuk in elkaar, hopelijk gaat het zo doorRaCio schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 10:06:
[...]
De muziek van de (overigens vrij briljante) TV-serie Sherlock kwam ook meerdere keren langs.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
De muziek was inderdaad erg goed gemonteerd vond ik. Ik dacht op een gegeven moment in die kerk trouwens ook de Dexter tune nog voorbij te horen komen voor een paar secondes, maar ik kan me uiteraard vergissen.
Ach, ik heb het toch altijd fout, dus ik heb besloten dat ik dit jaar ga genieten van de serie en geen publiekelijke uitspraken meer ga doen over wie dan wel de mol is
Ach, ik heb het toch altijd fout, dus ik heb besloten dat ik dit jaar ga genieten van de serie en geen publiekelijke uitspraken meer ga doen over wie dan wel de mol is
Anoniem: 39993
Ik ook. En mij viel nog iets op:DarkFly schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 12:04:
[...]
Ik ga ook voor Zarayda. Vooral puntje 6 doet 't m voor mij.
Alle deelnemers zijn aangekomen in die Regina Mundi kerk. Dan zie je op een gegeven moment Zarayda in beeld en ze heeft het dan (tegen de camera) over het voordeel wat de eerste 3 kandidaten hebben met de teksten die voorgedragen worden als er een kandidaat vooraan de kerk, bij de voorganger, staan. Zarayda zegt in dat stukje letterlijk: "Maarja, ik ben nummer 8." En wat was dat ook alweer met nummer 8.... dat is het getal van de mol.
Allemaal leuk en aardig, maar dat vind ik een veel te opvallende aanwijzing. In WIDM zoeken ze vaak van die aanwijzingen die voor de meeste mensen geen aanwijzing meer zijn (omdat je het nooit zou bedenken of omdat het gewoon onmogelijk vergezocht is). Neem bijvoorbeeld in het tweede of derde seizoen, dat ze een achterstevoren afgespeeld geluid als aanwijzing gebruikten. Wat in WIDM vaak als aanwijzing wordt gebruikt is veel minder opvallend. De betekenis van iemands naam is too obvious. Een leuke toevalligheid, maar niet echt geloofwaardig voor mij.DarkFly schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 12:04:
[...]
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat Zarayda de Mol niet is. Ik vind één aflevering te weinig om te kunnen zeggen wat nou wel en wat niet klopt...
Je kan maar beter geen signature hebben dan een inhoudsloze.
Lijkt mij inderdaad ook veel te opvallend, om daar je mol kandidaat op uit te zoeken lijkt mij redelijk kansloos.
Wellicht hebben we als Mollenjagers hier nog wat aan...
Heb weinig ervaring met 'wie is de mol' maar wat ik erg vond opvallen bij die laatste scene waarin ze op die laptop te zien krijgen wie naar huis moeten, is dat boven het hoofd van die volendammer een graffiti stond met hand die naar beneden wijst. Weet niet of de camera's vast staan op 1 plek maar iedere keer dat hij in beeld kwam stond die wijzende vinger er. Dus ik ga voor hem.
Het is een som van aanwijzingen. Opvallendste voor mij is de titel "Het verlossende woord" van deze uitzending, ik verwacht dan er in de uitzending dan een mol is die zegt dat hij/zij de mol is. Zarayda is de enige bij wie dat gebeurde in de vorm van Dit is en dan het kaartje met De Mol voor haar gezicht.Phyxion schreef op zondag 06 januari 2013 @ 10:04:
Lijkt mij inderdaad ook veel te opvallend, om daar je mol kandidaat op uit te zoeken lijkt mij redelijk kansloos.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
In voorbereiding op de volgende aflevering over een paar dagen de onvermijdelijke poll's:
Poll: Wie is... De Mol (na aflevering 1)?
• Janine Abbring
• Paulien Cornelisse
• Kees Tol
• Zarayda Groenhart
• Joep van Deudekom
• Tim Haars
• Daniël Boissevain
• Carolien Borgers
• Tanja Kross
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
Poll: Wie valt er af in aflevering 2?
• Janine Abbring
• Paulien Cornelisse
• Kees Tol
• Zarayda Groenhart
• Joep van Deudekom
• Tim Haars
• Daniël Boissevain
• Carolien Borgers
• Tanja Kross
• Niemand
Tussenstand:

Poll: Wie is... De Mol (na aflevering 1)?
• Janine Abbring
• Paulien Cornelisse
• Kees Tol
• Zarayda Groenhart
• Joep van Deudekom
• Tim Haars
• Daniël Boissevain
• Carolien Borgers
• Tanja Kross
Tussenstand:
Poll: Wie valt er af in aflevering 2?
• Janine Abbring
• Paulien Cornelisse
• Kees Tol
• Zarayda Groenhart
• Joep van Deudekom
• Tim Haars
• Daniël Boissevain
• Carolien Borgers
• Tanja Kross
• Niemand
Tussenstand:
http://giel.vara.nl/media/202710Ja, beste luisteraars!
Hier tegenover u zit een ander mens, een beter mens, een mooier mens, en niet door het nieuwe jaar of omdat ik allemaal goede voornemens heb of omdat god aan mij verschenen is, nee...Ik doe namelijk mee aan Wie Is De Mol!
Sinds donderdag verkeer ik in een heel ander universum,[verhaspeling "ik..."] ineens heb ik honderden volgers op Twitter erbij, zelfs in mijn eigen familie ben ik in status gestegen, mijn eigen kinderen hoor ik bijna hardop denken: "Ja pap, leuk dat je wel eens bij Paul de Leeuw je grapjes staat te ventileren maar nu hoor je d'r pas echt bij!"
Op straat wordt het zelfs 'unheimlich', alsof iedereen naar je kijkt, maar niet kijkt van "Hey!Kijk!Een BN'er!" of "Hey! Kijk! Daar heb je Joep!" Nee,ze kijken alsof ze door je heen willen kijken,alsof ze zouden kunnen zien of je de Mol bent, met zo'n merkwaardige spiedende blik!
Ineens ontvang ik raadselachtige glimlachjes van wildvreemde vrouwen, zijn er mensen met een peuk in hun mond, die 'm met hun vingers in mijn borst priemen en zeggen "Hey! ben jij de Mol, mag je zekker niet zeggen hè!?"
Soms [verhaspeling "mag"] krijg ik van een, [verhaspeling "..."] alleen een afstand een soort samenzweerderige blik, zo van, "Ja, ik weet wel dat jíj de Mol bent! Maar wees gerust ik hou mijn mondje dicht"
Het lijkt alsof alleen de nabijheid van iemand die de Mol zou kunnen zijn, voor mensen al bijzonder is, het mysterie dat ze daar even dichtbij konden zijn, en dat ze dat aan konden raken.
Jomanda had ingestraald water en ik ben ineens een soort ingestraalde Mol-messias!
Ik snap ineens hoe Christus zich gevoeld moet hebben;
'Is hij écht de verlosser?', moeten de mensen allemaal om hem heen gedacht hebben, 'Is hij écht gezonden door God'.
Ineens snap ik de megalomaangheid van Peter R. de Vries! Ik snap ineens het aureool dat om het hoofd van Sven Kockelman hangt! Ik snap ineens waarom Jan Smit dacht dat 'ie kon acteren!
Giel die in het 'Glazen Huis'al vastend 12 miljoen ophaalt! Ineens begrijp ik waarom 'ie zo'n waanzinnig, veel te knappe vriendin heeft; Macht erotiseert!
Maar dat valt in het niet bij het meedoen aan Wie Is De Mol. Mijn kapsel heeft inmiddels wel '500 Tinten Grijs'. Die aanbiddende aandacht, het doet iets met je. Het merkwaardige is doordat mensen je ineens een bijzondere eigenschap toedichten, word je ook écht bijzonderder!
Het is een soort aandachts placebo; een soort placebo pilletje krijgt echt werking omdat iemand in dat pilletje gelooft. Ik, ik voel ook dat ik die bijzondere gave ontwikkel, omdat mensen om mij heen denken dat ik die heb.
Ik snap ineens religie; als je maar met genoeg mensen gelooft dat iemand bijzonder is, dan wordt 'ie ook bijzonder!
Tegen de Paus hebben ze ook, net als tegen de Mol, ook gewoon maar gezegd: "Hey! Jíj bent 'm!"
Maar het feit dat [verhaspeling] u mijn stem nu hoort, de stem van iemand die de Mol zou kunnen zijn, dat heeft al een zalvende werking op u, of u wil(t) of niet!
En het leuke is, het maakt in feite niet uit wat je doet tijdens de Mol, als je in de uitzending iets slims doet dan denken mensen dat je de Mol bent omdat je iets slims doet maar als je ook, als je ook iets heel doms doet omdat je gewoon, zoals ik, een hele opdracht niet begrijpt, dan denken de mensen juist dat je de Mol bent.
En ook als je niks opvallends doet, ja dan ben je wel héél verdacht en zelfs als je heel verdacht zit te mollen dan doe je dat omdat, [verhaspeling "men..."] zodat de mensen denken dat je de Mol bent omdat je expres zo doet zodat de mensen zullen denken dat je de Mol wel niet zou zijn, want die zou nooit opvallend zitten mollen.
En het feit dat ik dit nu allemaal vertel zal voor vele de definitieve bevestiging zijn dat ik de Mol ben, want anders zou ik dit natuurlijk nooit doen; of andersom!
En als je alle eerste letters van elke zin van deze column achter elkaar zet is er een aanwijzing! Ook op de webcam is er op de achtergrond een aanwijzing te zien en ondanks dat u dat allemaal wel begrijpt dat dit een grap is zullen d'r mensen zijn die dit tóch gaan uitzoeken, want je weet maar nooit!
Heerlijk!!!
Wat een goed begin van 2013!!!
Joep geeft een hint weg bij Giel.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ik kan er hard om lachen vanmorgen!Quad schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 16:37:
[...]
http://giel.vara.nl/media/202710
Joep geeft een hint weg bij Giel.
Jammerrr!
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Waarom dit t-shirt?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Moth is een vlinder.
⏩ PVOutput☀️
En Zarayda volgende week een rood shirt (met de tekst: Ongetemd), na het groen van vorige week.
[ Voor 15% gewijzigd door BreadFan op 10-01-2013 21:29 ]
Ik ben klaar met dat tweede scherm. De 'voorbeschouwing' klapte er regelmatig uit en ik kreeg geen enkele vraag. Behalve vraag 8... al ruim voor de vragenronde. Ik tikte op Joep en kreeg "1 van de 8 goed" . Dus het schermengedoe was voor mij niet echt spannend meer 
Ik zat overigens op Joep, nu op Daniel. En dan alleen maar vanwege zijn indrukwekkende blik in de camera toen hij zei "trust nobody"
Ik zat overigens op Joep, nu op Daniel. En dan alleen maar vanwege zijn indrukwekkende blik in de camera toen hij zei "trust nobody"
I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath
Tot dusver klopt hetJoosie200 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 16:20:
Mogelijke afvallerstheorie voor dit seizoen? Janine had een gesprek met Sander de Heer v/d Coen&Sander show, waarbij ter sprake kwam dat haar exit zo rond aflevering 3 moet zijn. Ewout is al exit. Joep dus exit na aflevering twee? Maar dan.. Janine haar vertrek komt voor iedereen onverwachts i.v.m. dat nare ongeluk, dus mogelijk aflevering 4 niemand naar huis?
[afbeelding]
⏩ PVOutput☀️
klopt, maar zie bijvoorbeeld Dennis die had het t-shirt "Creature" dat is net zo algemeen. Het is mij net iets te opvallend in beeld.Quad schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 21:29:
Moth is een vlinder.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Tot dusver zit ik goed, ik had Joep al als afvaller op mijn lijstje staan. Volgende week is ook al duidelijk, gezien ze in de teaser in het water aan het springen waren.
Joosie200 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 16:20:
[afbeelding]
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Poll: Wie is... De Mol (na aflevering 2)?
• Janine Abbring
• Paulien Cornelisse
• Kees Tol
• Zarayda Groenhart
• Tim Haars
• Daniël Boirssevain
• Carolien Borgers
• Tania Kross
Tussenstand:

• Janine Abbring
• Paulien Cornelisse
• Kees Tol
• Zarayda Groenhart
• Tim Haars
• Daniël Boirssevain
• Carolien Borgers
• Tania Kross
Tussenstand:
Maar niemand gezien dat Daniël geld in zijn broekzak heeft gestopt?
⏩ PVOutput☀️
Ik welQuad schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 22:10:
Maar niemand gezien dat Daniël geld in zijn broekzak heeft gestopt?
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Zou wel gaaf zijn als er nu al een kloppende theorie over de afvallers zou zijn gevonden.
Ik vond die opdracht met die lasers echt gaaf. Moest ook gelijk aan portal denken. Wat ik wel raar vond is dat ze allemaal gingen bukken en met die spiegeltjes die lasers blokkeren, terwijl ze op hun benen helemaal geen detector hadden zitten. Volgens mij konden ze er gewoon doorheen lopen.
Ik vond die opdracht met die lasers echt gaaf. Moest ook gelijk aan portal denken. Wat ik wel raar vond is dat ze allemaal gingen bukken en met die spiegeltjes die lasers blokkeren, terwijl ze op hun benen helemaal geen detector hadden zitten. Volgens mij konden ze er gewoon doorheen lopen.
Ik zet mijn geld ook in op Daniël. Waarom überhaupt de enveloppen openen. Toffe gast is dat toch
"May our framerates be high and our temperatures low."
Die sensoren waren er alleen maar om het mooier te maken. Iemand raakte mijn z'n hoofd een laser en was direct af.VantageR schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 22:11:
Zou wel gaaf zijn als er nu al een kloppende theorie over de afvallers zou zijn gevonden.
^ Post is hierboven!
Tuurlijk, er zit achter de schermen gewoon iemand op een knop te rammen zodra hij/zij ziet dat iemand geraakt wordt. Die sensoren zijn volgens mij om de deelnemers zelf te laten zien of ze af zijn of niet.
En toch ook weer portofoons die niet werkte, bij Tim en ik weet Paulien.
Volgende week werkt het ook niet goed, bij Carolien en Daniël (preview stukje).
Toch een terugkerend fenomeen dat
⏩ PVOutput☀️
Stond ook iemand met een laser vol in de rug, maar ging niet af...
Gewoon onfeilbare porto's maken en profitQuad schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 22:14:
Inderdaad, gewoon van die action portofoons, een kanaal etc.F.West98 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 22:15:
[...]
Gewoon onfeilbare porto's maken en profit
⏩ PVOutput☀️
Tijdens mijn werk gebruik ik ook vaak portofoons en ik ervaar constant problemen met die dingen als ik met mensen werk die ze nog nooit gebruikt hebben. Je hebt vaak zelf niet in de gaten dat je onverstaanbaar bent.Quad schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 22:14:
You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....
Van kanaal veranderen gebeurt niet zomaar.
⏩ PVOutput☀️
Jawel, tikje tegen de knop aan en hij staat op een ander kanaal.
You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....
Mja. gevoelig voor een mollenstreek, tijdwinst.
⏩ PVOutput☀️
Verder viel mij op dat Tim heel rustig was bij de executie, terwijl hij nr. 3 was die er toch vaak uit gaat.
En hoe konden Carolien weten dat er jokers lagen? (of Kees)
En hoe konden Carolien weten dat er jokers lagen? (of Kees)
Kees zag ze liggen, dat was vrij duidelijk. Hij zag ze ook pas op de terugweg. Carolien heeft ze inderdaad sneaky meegenomen en die hebben we er daarna ook niet veel meer over gehoord.
Tim zat ook erg centraal tijdens de gedichtopdracht waardoor hij altijd centraal in de discussie zit.
Carolien ging om de lasers heen, ze lagen in dat gangetje.
⏩ PVOutput☀️
En omdat Carolien vrij veel lijkt te weten over alles denk ik dat zij de mol isMuchachooo schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 22:24:
Kees zag ze liggen, dat was vrij duidelijk. Hij zag ze ook pas op de terugweg. Carolien heeft ze inderdaad sneaky meegenomen en die hebben we er daarna ook niet veel meer over gehoord.
Ook wel raar dat Tim direct mee ging voor de €500...
[ Voor 6% gewijzigd door F.West98 op 10-01-2013 22:25 ]
Anoniem: 377445
Had Daniël nu geld achter gehouden?
Hij pakte de envelop en zei 750 euro
Hij zegt dan als die terug komt bij de tent.650 euro.
Waar is die 100 dan
Waar is die 100 dan
Ik heb ook mijn vermoedens ja. Ze hield zich opvallend stil in aflevering 1, maar is af en toe net iets té duidelijk bezig met haar verdenkingen. Ze komt in ieder geval over als iemand die een spel als dit heel slim kan spelen...F.West98 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 22:24:
[...]
En omdat Carolien vrij veel lijkt te weten over alles denk ik dat zij de mol is
Vervolgens zegt Paulien heel duidelijk in de camera dat hij terugkwam met 750 euro. Dus misschien versprak hij zich, ik weet het niet.Anoniem: 377445 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 22:26:
Waar is die 100 dan
In Daniels broek, hij stopte het voor het oog van de camera in zijn broekAnoniem: 377445 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 22:26:
Waar is die 100 dan
⏩ PVOutput☀️
Misschien om het later terug te geven? Zodat hij het niet in zijn handen hoefde te houden ofzo..Quad schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 22:27:
[...]
In Daniels broek, hij stopte het voor het oog van de camera in zijn broek
Ze heeft meerdere lagen steeds aan. Een mot is een nachtdier zie je overdag niet net als een mol die in het donker leeft.Quad schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 21:29:
Moth is een vlinder.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Wat mij opviel is dat in het theater stoelnummer 28 meerdere malen vrij duidelijk in beeld kwam. 28 in 'spiegelbeeld' geeft de - jawel - 82 die we zagen in de eerste aflevering. Verband?
EDIT ik zie net dat niemand minder dan Zarayda op die desbetreffende stoel zat. Werd er ook al niet een verband gelegd tussen haar en die mysterieuze '82?
EDIT ik zie net dat niemand minder dan Zarayda op die desbetreffende stoel zat. Werd er ook al niet een verband gelegd tussen haar en die mysterieuze '82?
[ Voor 29% gewijzigd door Muchachooo op 10-01-2013 23:24 ]
hé bagger, mijn random mol is uit het spel.moet ik een andere verdachte zoeken
ora et labora
Als aanvulling op mijn afvallerstheorie: de afvallers wijst de volgende afvaller aan. Ewout ging exit en zat aldus de voice-over op Joep. Joep ging exit en zat aldus zijn voice-over op Janine. Janine gaat exit in aflevering 3 (zie voortuitblik met een Tim die in het water springt), maar zij kan geen test maken want de safari-tour is een opdracht voor de wateropdracht denk ik. Daarna ligt immers het spel stil. Onverwacht > Janine naar huis, kan geen test invullen > geen voice-over van haar: niemand exit in aflevering 4. In aflevering 4 weet je dan niet wie er uit zal gaan, maar diegene wijst dan gewoon de rest v/d afvallers aan.
En oh: niemand die de zinnen van die priester van aflevering 1 nogmaals had bekeken?
Op wieisdemol.com wel! Als je die op een rij zet krijg je..
Is het dan...
Anyhow.. Carolien
Indeed Angelina Jolie alike zoals Daniël zei! Daniël is net een Herman-Brood-type qua hoofd, kapsel, manier van praten en doen
Carolien zat in dè molpositie voor de laseropdracht. Als laatste en als enige over en gewoon 1000 euro binnen slepen. Dat doet een mol niet. Of toch? Om de verdenking van zich af te halen, is dit de manier. Enfin.. dan nog had zij naast Paulien de mogelijkheid om in de jury v/h dicteespel express een fout extra te maken door een letter door te krassen (veel doorwerkfouten met fan/van, hout/houd e.d.) En daarentegen had Paulien weer de mogelijkheid gemakkelijk geld te verduisteren die in de losse, geopende enveloppen lag tussen beide iPads. De rest was druk bezig met het spel, zij kon ongezien 750 missende moleuro's verduisteren!
Dus: verdachten van mij zijn nu Paulien of Kees. Tim/Daniël zijn op en top kandidaat, Carolien na deze aflevering ook. Tania/Zarayda voel ik geen molkriebels bij. En als we van links naar rechts werken in de afvaltheorie blijven Tania, Paulien en Kees over in de finale. Kortom: dat zou hem nog wel eens kunnen zijn!
En oh: niemand die de zinnen van die priester van aflevering 1 nogmaals had bekeken?
Grote spoiler die nu komt.. link naar plaatjeCase of...
In South Africa...
South Africa
Today South Africa...
Humanity...
Even though...
Music is a way of life...
Our country...
Lush and ....
Elephant
spoiler:
Is het dan...
spoiler:
Case als in Kees zoals Kees bij de molmailfilmpje 'soetkees' zei voor zijn koffer annex suitcase? Of is het dan Carolien? Of toch Paulien Cornelisse?
Anyhow.. Carolien
Dus: verdachten van mij zijn nu Paulien of Kees. Tim/Daniël zijn op en top kandidaat, Carolien na deze aflevering ook. Tania/Zarayda voel ik geen molkriebels bij. En als we van links naar rechts werken in de afvaltheorie blijven Tania, Paulien en Kees over in de finale. Kortom: dat zou hem nog wel eens kunnen zijn!

c als in she -> zij is de mol.
⏩ PVOutput☀️
Ik blijf bij Daniel. Misschien de tunnelvisie al, maar in deze aflevering kwam het door onderstaande reden:
Daniel kwam verdacht veel in beeld via de (zonne)bril van medespelers. Voor een aflevering die "Spiegelbeeld" heet, vond ik dit wel een goede.
Daniel kwam verdacht veel in beeld via de (zonne)bril van medespelers. Voor een aflevering die "Spiegelbeeld" heet, vond ik dit wel een goede.
Ik ga voor Zarayda. Tunnelvisie misschien.. maar ik vind dr ontspannen ogen op momenten dat het voor de groep "spannend" wordt (uitleg van opdrachten oid) en gespannen als ze in de belangstelling van de groep staat.
I served in a company of heroes.
Kees was ook te zien in de zonnebril van Tania.Hogader schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 01:27:
Ik blijf bij Daniel. Misschien de tunnelvisie al, maar in deze aflevering kwam het door onderstaande reden:
Die site is aangepast vanwege WIDM. En een naam die "mol" betekent? Onwaarschijnlijk. Google translate kan er ook niets mee (het zou Swahili zijn, maar mol in Swahili is mole of fuko.DarkFly schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 12:04:
[...]
Het betekent gewoon zonsopkomst: http://www.zeevannamen.nl/names.aspx?nameid=58744
Ik ga voor Tim, maar dat kan allemaal natuurlijk de montage zijn.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Ik heb google translate gebruikt, maar Za Ray da betekent wel Van een straal, en gisteren zag je allemaal laser stralen!MrSleeves schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 10:07:
[...]
Die site is aangepast vanwege WIDM. En een naam die "mol" betekent? Onwaarschijnlijk. Google translate kan er ook niets mee (het zou Swahili zijn, maar mol in Swahili is mole of fuko.
Het betekent gewoon zonsopkomst: http://www.zeevannamen.nl/names.aspx?nameid=58744
Anyway, de enige echte aanwijzing lijkt te zijn de introductie van de kandidaten, zoals eerder te zien is
Dat lijkt mij inderdaad een stuk logischer. Ik ga in ieder geval eerst eens op Zarayda.Quad schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 00:46:
c als in she -> zij is de mol.
Tania in zonnebril van Daniël.Awaken1 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 09:01:
[...]
Kees was ook te zien in de zonnebril van Tania.
Zou fijn zijn als er goede ideeën komen die ik in de TS kan zetten (met tijd etc)
[ Voor 19% gewijzigd door Quad op 11-01-2013 12:23 ]
⏩ PVOutput☀️
Wat voor mijn zonnebril gedoe de doorslag gaf, was niet het ene moment met Tania. Het was in de zaal met het "dictee" dat (voor zover ik het gezien heb) iedere zonnebril op de eerste rij van de dames richting Daniel wees. Heel vaag natuurlijk, maar misschien juist daardoor wel juist.
Was mij ook opgevallen, meteen na de 1e aflevering gekeken en niks over te vinden. Dag of wat later stond er ineens dat het 'Mol' zou zijn.MrSleeves schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 10:07:
[...]
Die site is aangepast vanwege WIDM. En een naam die "mol" betekent? Onwaarschijnlijk. Google translate kan er ook niets mee (het zou Swahili zijn, maar mol in Swahili is mole of fuko.
Als de pot straks weer leeg gaat dan doen de eerste twee afleveringen er weer vrij weinig toe. Aangezien de mol dan uiteindelijk zegt " Ik deed express goed mee, de pot ging toch leeg"
Verder vind ik Kees toch wel teveel kandidaat. Ik zit nu op Daniel of Caroline
Heeft geen signature.
Direct na afl 1 stond er wel degelijk dat het Mol betekent. Alhoewel ik het nu niet meer zo serieus neemagoNITE schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 12:36:
[...]
Was mij ook opgevallen, meteen na de 1e aflevering gekeken en niks over te vinden. Dag of wat later stond er ineens dat het 'Mol' zou zijn.
Misschien zat ik op een andere website te kijken. Maar neem dan ook aan dat als het echt 'mol' zou betekenen, dit op elke website met namen wel zou staan.Royz schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 12:40:
[...]
Direct na afl 1 stond er wel degelijk dat het Mol betekent. Alhoewel ik het nu niet meer zo serieus neem
Is het ook iemand opgevallen dat ze tijdens het paintbalspel geen beschermende kleding/maskers aan hadden er ook niemand (m.u.v Paulien na) geraakt is? Mijn theorie, het waren losse flodders en Paulien heeft zichzelf ondergesmeerd. Dit icm met:
- haar "moth"-shirt
- makkelijk bij het laserspel eruit
- bepalende positie in het dictee-spel. Ok, ze is gekozen door de deelnemers maar consequent een d ipv een t schrijven zorgt automatisch voor veel fouten.
M.a.w, voor mij is ze de mol.
- haar "moth"-shirt
- bepalende positie in het dictee-spel. Ok, ze is gekozen door de deelnemers maar consequent een d ipv een t schrijven zorgt automatisch voor veel fouten.
close up liet wel balletjes zien in de geweren die na elk Schot weg ging. Dus losse flodders, lijkt mij sterk
⏩ PVOutput☀️
Precies, dat denk ik ookagoNITE schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 12:49:
[...]
Misschien zat ik op een andere website te kijken. Maar neem dan ook aan dat als het echt 'mol' zou betekenen, dit op elke website met namen wel zou staan.
Titels van afleveringen worden natuurlijk pas bij de montage bepaald. De producenten en editors zouden dat dus toen pas opgemerkt kunnen hebben met de gedachte daar een hint voor de tv kijkers van te maken.BreadFan schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 12:36:
Ja maar dan zouden de kandidaten weten wie de mol is
Ik hoorde van een collega dat op het 2e scherm werd gezegd dat Daniel met links schreef, terwijl hij normaal rechtshandig is. Dat in combinatie met de naam van de aflevering (spiegelbeeld) is misschien een aanwijzing?
Anoniem: 244101
Zarayda is de mol 100%
Spiegelbeeld van de cijfers 82 uit de eerste aflevering = 28 (haar stoelnummer bij het dictee)
Dit plaatje in verticaal spiegelbeeld;
http://www.wieisdemol.com...361.0;attach=126724;image
Ook nam ze uitgebreid de tijd tijdens de laseropdracht en wist ze precies wat ze moest doen. Tevens lijkt ze een verbond te sluiten met Tanja en dat doet een mol wel vaker, 1 iemand als vertrouwenspartner pakken (zie Art destijds met Patrick)
Spiegelbeeld van de cijfers 82 uit de eerste aflevering = 28 (haar stoelnummer bij het dictee)
Ook nam ze uitgebreid de tijd tijdens de laseropdracht en wist ze precies wat ze moest doen. Tevens lijkt ze een verbond te sluiten met Tanja en dat doet een mol wel vaker, 1 iemand als vertrouwenspartner pakken (zie Art destijds met Patrick)
Ik hoop dat ze daar toch een keer mee stoppen, met zo'n veiling-idee. Dat haalt het hele concept onderuit.dommerick schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 12:37:
Als de pot straks weer leeg gaat dan doen de eerste twee afleveringen er weer vrij weinig toe. Aangezien de mol dan uiteindelijk zegt " Ik deed express goed mee, de pot ging toch leeg"
Tuurlijk niet, ideaal voor de mol om toch een paar keer geld te pakkenposttoast schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 13:43:
[...]
Ik hoop dat ze daar toch een keer mee stoppen, met zo'n veiling-idee. Dat haalt het hele concept onderuit.
Dat viel me ook al op, als je het shot bekijkt tijdens het dictee zie je iemand (volgens mij Daniel) met links schrijven. Vervolgens kon ik niemand vinden met de pen in de rechterhand.aaajeetee schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 13:35:
Ik hoorde van een collega dat op het 2e scherm werd gezegd dat Daniel met links schreef, terwijl hij normaal rechtshandig is. Dat in combinatie met de naam van de aflevering (spiegelbeeld) is misschien een aanwijzing?
Zal het vanmiddag even nakijken.
Beschermende kleding is niet echt nodig bij paintballen, zeker niet als het gedaan wordt door professionals die gewoon is uitgelegd dat vanaf x aantal meters mag worden geschoten. Levert hoogstens een blauw plekje op. Heb je wel eens zo'n papieren overal aangehad met paintballen? Houd geen kogel tegen!Henkes schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 12:54:
Is het ook iemand opgevallen dat ze tijdens het paintbalspel geen beschermende kleding/maskers aan hadden er ook niemand (m.u.v Paulien na) geraakt is? Mijn theorie, het waren losse flodders en Paulien heeft zichzelf ondergesmeerd. Dit icm met:
- haar "moth"-shirt
Zo kun je overal wel M lijkende lijntjes in trekken imho.Anoniem: 244101 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 13:39:
Zou kunnen ware het niet dat het alleen bij haar voorkomtBreadFan schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 13:48:
[...]
Zo kun je overal wel M lijkende lijntjes in trekken imho.
Oja de graffiti tekeningen die poppetjes die kun je ook vinden op het mutsje van Zarayda
Wat ik tot nu toe heb meegemaakt, is dat de minst verdachte gewoon de mol is. Ook vorig jaar had niemand in dit topic Annemarie als mol....
Dus Tania Kross is het
Dus Tania Kross is het
Tania heb ik achter de hand ja, iets klopt daar niet inderdaad.Royz schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 13:49:
Wat ik tot nu toe heb meegemaakt, is dat de minst verdachte gewoon de mol is. Ook vorig jaar had niemand in dit topic Annemarie als mol....
Dus Tania Kross is het
Kees of Paulien dus echt als enige twee overMisschien dat ik nu een dubbel iets post, maar kon het niet vinden.
Foto van de mol zijn (Ja een man) twitter account:
https://twitter.com/IkBenDeMol/status/259373646500466689/photo/1
En shot welke van andere kant is genomen:
http://community.avro.nl/cfs-filesystemfile.ashx/__key/CommunityServer-Components-ImageFileViewer/CommunityServer-Discussions-Components-Files-363/6746.Mol_5F00_ring.jpg_2D00_550x0.jpg
Wie zit daar? ::oink::
Te makkelijk, kan de regie ook expres tweeten om je op het verkeerde been te zetten
Vorige week was er wat getweet over een maatpak (bleek Ewout te zijn) en die is de mol ook niet.
Vorig jaar was dan ook een grote anticlimax. Ja ik heb eigenlijk niks gedaan, omdat dat het makkelijkst wasRoyz schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 13:49:
Dus Tania Kross is het
Heeft geen signature.
Het is Kees Tol. Die doet normaal al 'sullig', maar nu gewoon even te sullig. En daarnaast was hij het beste te zien als spiegelbeeld in een zonnebril.
Veel te weinig hints richting hem vanuit de regie. Kijk eens naar andere seizoenen zoals het IAM van AnneMarie etc daar moet je op letten voornamelijkBootje schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 14:51:
Het is Kees Tol. Die doet normaal al 'sullig', maar nu gewoon even te sullig. En daarnaast was hij het beste te zien als spiegelbeeld in een zonnebril.
Ik heb er ook nog 1BreadFan schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 13:48:
[...]
Zo kun je overal wel M lijkende lijntjes in trekken imho.

I served in a company of heroes.