Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Professioneel Darts - Deel 1

Pagina: 1 ... 71 ... 78 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Teknix1982
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
ik222 schreef op zondag 30 december 2018 @ 20:44:
[...]

MvG heeft dit toernooi over een hele wedstrijd al aanzienlijk beter gegooid dat wat Smith nu over de eerste 2 sets laat zien. Dus nee kansloos zou ik eker niet zeggen, sterker nog ook tegen Smith zou hij gewoon de favoriet zijn.

Het is eerder dat Aspinall gewoon niet thuis geeft voorlopig. Als die zijn legs gewoon in 15 darts uitgegooid had was hij nog niet gebroken en had hij Smith al wel gebroken... Smith heeft nog geen enkele 12 darter of beter gegooid.
Klopt alleen MvG is wel een niveau apart. Die gooit dit WK idd wel beter en ik denk dat Van Gerwen zich ook beter kan opladen tegen een Smith of Anderson. Zie de premier league finale maar. Toen was Smith ook goed maar in de finale tegen MvG kon hij het niveau niet aan.

• Mugwump
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 14:37
ik222 schreef op zondag 30 december 2018 @ 20:44:
[...]

MvG heeft dit toernooi over een hele wedstrijd al aanzienlijk beter gegooid dat wat Smith nu over de eerste 2 sets laat zien. Dus nee kansloos zou ik eker niet zeggen, sterker nog ook tegen Smith zou hij gewoon de favoriet zijn.

Het is eerder dat Aspinall gewoon niet thuis geeft voorlopig. Als die zijn legs gewoon in 15 darts uitgegooid had was hij nog niet gebroken en had hij Smith al wel gebroken... Smith heeft nog geen enkele 12 darter of beter gegooid.
Spelers staan wel vaker even te vlammen. Zelfs in die eerste set stond Smith toch "slechts" 107 gemiddeld te gooien.

Bij MvG heb ik zelf altijd al snel het idee dat hij matig staat te gooien, maar dan blijkt hij alsnog gewoon tegen de 105 gemiddeld te staan. :P

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 16:15

Quad

Selectief doof

Topicstarter
Aspinall.. Damn! :D

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓
Ik ben niet raar, ik ben alleen heel bijzonder. ✓✓

• ArthurMorgan
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Exocet schreef op zondag 30 december 2018 @ 20:38:
Tegen dit niveau gaat van Gerwen het niet redden met zijn huidige spel.
Maar eerst eens kijken of ie het tegen Anderson kan bolwerken.
Laat Smith eerst deze wedstrijd maar eens winnen :-P

Maar zelfs over de eerste set.. mvg heeft heel wat van dat soort sets al gegooid dit toernooi... Tegen Lewis gooide hij 108 over de hele wedstrijd. Dus welk huidige spel precies?

ArthurMorgan wijzigde deze reactie 30-12-2018 21:03 (23%)

I got a bad feeling about this.

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 14:54
MvG is als hij goed is gewoon altijd 100 - 110 gemiddeld maar daarbij ook precies op de goede momenten dodelijk voor zijn tegenstander.

Zowel tegen Lewis als tegen Joyce gooit hij op 2-1 voor in sets, 2-1 achter in legs vervolgens 2 legs waar de tegenstander gewoon niet aan kan komen (drie 11 darters en gisteren een 13 darter in zijn eigen leg ). Dat is geen toeval, tegenstander denkt terug te komen tot 2-2 en wordt dan keihard alsnog op een 3-1 achterstand gezet. Op zo'n moment is de wedstrijd bijna beslist.

• Teknix1982
  • Niet online
Ligt het aan mij of zoekt Aspinall wel vaak contact tijdens de wedstrijd met zijn tegenstander? Hij lijkt echt te genieten en heeft veel respect voor Smith.

Teknix1982 wijzigde deze reactie 30-12-2018 21:10 (24%)

• Mugwump
Teknix1982 schreef op zondag 30 december 2018 @ 21:09:
Ligt het aan mij of zoekt Aspinall wel vaak contact tijdens de wedstrijd met zijn tegenstander? Hij lijkt echt te genieten en heeft veel respect voor Smith.
Volgens mij sowieso wel een sympathieke gast net als Smith, maar het zal ook wel helpen dat hij nu 100.000 pond rijker is. Hij schijnt het niet heel breed te hebben aangezien hij vol op het darten heeft ingezet terwijl hij ook nog een jong gezin heeft. Dan is alles wat hij nu nog extra mee pakt een mooie bonus.

• Teknix1982
  • Niet online
Sympathiek lijken ze me zeker. En het geld zal zeker helpen. Helemaal als hij het niet breed heeft.

• Quad

Quad

Selectief doof

Topicstarter
Mugwump schreef op zondag 30 december 2018 @ 21:20:
[...]

Volgens mij sowieso wel een sympathieke gast net als Smith, maar het zal ook wel helpen dat hij nu 100.000 pond rijker is. Hij schijnt het niet heel breed te hebben aangezien hij vol op het darten heeft ingezet terwijl hij ook nog een jong gezin heeft. Dan is alles wat hij nu nog extra mee pakt een mooie bonus.
Denk niet dat hij het als een bonus ziet in dit stadium.
Verschil tussen 1 ton of 2 ton (of zelfs 5) zit 'm ook in het feit dat je in de T32 of T16 terecht komt. En T16 maakt 't darten voor je net wat makkelijker denk ik.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

Machtig mooie partij zeg

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• ik222
Het is in elk geval wel een lekkere wedstrijd om te kijken. Alleen al omdat beide gewoon een goed tempo gooien en geen gekke dingen doen.

• Mugwump
Quad schreef op zondag 30 december 2018 @ 21:25:
[...]

Denk niet dat hij het als een bonus ziet in dit stadium.
Verschil tussen 1 ton of 2 ton (of zelfs 5) zit 'm ook in het feit dat je in de T32 of T16 terecht komt. En T16 maakt 't darten voor je net wat makkelijker denk ik.
Natuurlijk maakt dat uit, maar ik kan me zo voorstellen dat acute financiële stress meer druk op je legt. Ik bedoel ook niet dat het hem niets uitmaakt, maar dat hij wat onbevangener kan spelen.

Als ik zo naar de OoM kijk dan komt hij net wel / net niet in de top 32 als hij hier verliest en net in de top 16 als hij wint, al weet ik niet of de OoM al helemaal bijgewerkt is.
Ik vind het wel jammer dat het WK een steeds zwaardere stempel op de OoM drukt. Het prijzengeld is echt fors hoger dan in de overige majors.

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 16:43
Gave pot zeg en hoop dat Smith het gewoon afmaakt en net zo kan gooien in de finale, dan wordt het sowieso een knalfinale tegen mvg of Anderson.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Mugwump
Ik hoop helemaal niet dat Smith het zo afmaakt, maak er maar een mooie 6-5 van. :P

• tweakduke
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 15:53

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

Aspinall belooft wat te worden voor de toekomst. Smith is echt gegroeid en laat zien dat hij deze partijen nu ook kan beslissen. Gaat een knalfinale worden d:)b

Heb ook hoge verwachtingen van de pot die dadelijk komt.

• ik222
Voor de toekomst is natuurlijk leuk en aardig. Maar die Aspinall is slechts 2 jaar jonger dan MvG, en die is toch al ruim 5 jaar de nummer 1 van de wereld. Dat wordt ook wel eens vergeten dat MvG gewoon van dezelfde generatie is als die "talenten voor de toekomst".

• Mugwump
ik222 schreef op zondag 30 december 2018 @ 21:53:
Voor de toekomst is natuurlijk leuk en aardig. Maar die Aspinall is slechts 2 jaar jonger dan MvG, en die is toch al ruim 5 jaar de nummer 1 van de wereld. Dat wordt ook wel eens vergeten dat MvG gewoon van dezelfde generatie is als die "talenten voor de toekomst".
Darts is in tegenstelling tot bijvoorbeeld voetbal ook veel minder iets waar je echt al van jongs af aan volop mee bezig moet zijn.

Sterker nog, Aspinall is zelfs nog semi-profvoetballer geweest en heeft in de jeugd van Manchester United gezeten. ;)

Darts is ook een te kleine sport voor velen in het gelijk professioneel te gaan doen. Van Gerwen kwam heel vroeg, kreeg een dipje en domineerde daarna zo ongeveer het darten (afgezien van Taylor initieel). Er zijn echter ook genoeg "zij-instromers". Mensen die pas op latere leeftijd besluiten vol voor het darten te gaan.

• rg-mohwa
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 15:11

rg-mohwa

Phoe Hé

Ben nu op tv naar rtl7 aan het kijken maar kan ik via Ziggo ook ergens iets met Engels commentaar kijken ? BBC zend het niet uit toch ?

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 16:27

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

rg-mohwa schreef op zondag 30 december 2018 @ 21:59:
Ben nu op tv naar rtl7 aan het kijken maar kan ik via Ziggo ook ergens iets met Engels commentaar kijken ? BBC zend het niet uit toch ?
Sky (ook een Britse zender), weet niet of je die bij Ziggo kan ontvangen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• ArthurMorgan
  • Niet online
Sky is een betaalzender, dus nee niet echt makkelijk in Nederland te krijgen.

• rg-mohwa
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 15:11

rg-mohwa

Phoe Hé

Freee!! schreef op zondag 30 december 2018 @ 22:03:
[...]

Sky (ook een Britse zender), weet niet of je die bij Ziggo kan ontvangen.
Dank, helaas volgens mij is dat niet op Ziggo beschikbaar

• RedHat
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 12:42
Gaat een episch potje worden denk ik.

Diablo3 BattleTag: RedHat#2846
Mijn Diablo 3 Monk Season 16

• Mugwump
111 tegen 106 gemiddeld vooralsnog, dat biedt perspectief. :P

• Exocet
  • Niet online
Dat was wel een heel fijn setje

• jaapstobbe
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 24-06 12:10
Waar Anderson z'n befaamde 3e pijl mist, doet MvG dat juist niet. Resultaat 2-0 voor.

Ohja en een hoger gemiddelde ;)

• ArthurMorgan
  • Niet online
Slopen doe je zo.

• RedHat
Die gemiddelden zijn ook zo veel hoger dan pak em beet 10 jaar geleden 8)7

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Zit je ff niet op te letten is het 2-0

• Mugwump
Exocet schreef op zondag 30 december 2018 @ 22:25:
Dat was wel een heel fijn setje
Wel voor MvG, toch iets te veel scorend matige beurten voor Gary. En drie pijlen op een dubbel missen kun je je in dit soort potjes ook niet echt veroorloven.

• jaapstobbe
RedHat schreef op zondag 30 december 2018 @ 22:26:
Ook vergeleken met het BDO WK van nu ligt het gemiddelde 10 punten hoger.

• Mugwump
Even voor je opgezocht, toen gooide Taylor Barney er met bijna 111 gemiddeld vanaf in de finale. :P

• ArthurMorgan
  • Niet online
Toen keken we bdo, volgende week gewoon weer die gemiddelden ;-)
Overigens ook genoeg wedstrijden dit wk met dat soort gemiddelden.

• Hippocampus
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 14:28
hjs schreef op zondag 30 december 2018 @ 22:26:
Zit je ff niet op te letten is het 2-0
Maar goed dat mijn koelkast niet zo ver weg staat idd :9

• tweakduke

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

Poe strakke finishes van MvG en scorend ook goed. Dit gaat hard zo, Anderson moet snel paar tandjes erbij.

• jaapstobbe
Die commentatoren, reclame maken terwijl er voor de set gegooid wordt. Echt geen schaamte.

• Teknix1982
  • Niet online
jaapstobbe schreef op zondag 30 december 2018 @ 22:34:
Die commentatoren, reclame maken terwijl er voor de set gegooid wordt. Echt geen schaamte.
Ik dacht hetzelfde. Erger me wel vaker aan de commentatoren..

• RedHat
Mugwump schreef op zondag 30 december 2018 @ 22:28:
[...]

Even voor je opgezocht, toen gooide Taylor Barney er met bijna 111 gemiddeld vanaf in de finale. :P
Ik doelde meer op het BDO tijdperk. Ik herinner mij dat partijtje nog, maar dat was toch niet op een WK?

Toen was een gemiddelde van 99-100 echt uitzonderlijk goed.

In 2008 won John Part.

Taylor gooide 91 gemiddeld tegen V Barneveld die 89 gemiddeld gooide.

RedHat wijzigde deze reactie 30-12-2018 22:42 (18%)

• tweakduke

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

Ik luister top 2000 Jacques en Frank zitten er te lang met elkaar, letten vaak niet eens op wat er gebeurd.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Dat gebaar van "rotzooi" als hij 140 gooit blijft toch altijd lekker :-D

Gooi je 104 gemiddeld, wijn je 1 leg in 3 sets...

ArthurMorgan wijzigde deze reactie 30-12-2018 22:39 (26%)

• Mugwump
RedHat schreef op zondag 30 december 2018 @ 22:35:
[...]

Ik doelde meer op het BDO tijdperk. Ik herinner mij dat partijtje nog, maar dat was toch niet op een WK?

Toen was een gemiddelde van 99-100 echt uitzonderlijk goed.
Klopt, de PDC werd er ook wel eens van beticht borden te gebruiken met grotere triples. :P

Het grote verschil is dat het destijds vrij letterlijk "There's only one Phil Taylor" was die er met kop en schouders bovenuit stak. MvG gooit op hetzelfde niveau, maar daarnaast zijn er veel meer spelers die in staat zijn om over een langer format 110+ te gooien.

Het lijkt mij grotendeels het gevolg van de professionalisering van het darts. Er zijn veel meer spelers die ervan kunnen leven en het zich dus ook kunnen permitteren om er fulltime mee bezig te zijn in plaats van naast een baan nog een pijltje te moeten gooien.

• Exocet
  • Niet online
Nodigt Smith ook Van Gerwen uit voor zijn trouwerij? Dan kan Van Gerwen gelijk die beker meenemen. :+

• Han
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
W
tweakduke schreef op zondag 30 december 2018 @ 22:33:
Anderson moet snel paar tandjes erbij.
Ik vermoed dat zijn rug echt parten speelt. Menig break die hij om zijn oren kreeg was geeneens een top leg van MvG. Uiteraard speelt MvG goed, maar zeker niet subliem. Met een Anderson in goede doen was het gewoon gelijk op gegaan.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Hippocampus
We zijn gewoon verwend met / gewend aan die 100+ gemiddeldes, maar die hoge gemiddeldes zijn helemaal niet nodig om een berespannende pot te maken.

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Pfff, dat is MvG op stoom, zeg.

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• jaapstobbe
en te bedenken dat het nog 5-6 gaat worden omdat MvG zometeen weer bier in z'n gezicht krijgt.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik hoop alleen niet dat Michael een van Barneveldje doet. Een wedstrijd pieken alsof het de finale is en dan de wedstrijd erna inzakken.
Niet dat ik dat verwacht, maar ben er wel wat beducht voor. Dit is wel echt heel goed.

• Teknix1982
  • Niet online
Dit gun ik Anderson ook niet. Toch een van mijn favorieten. Hij kan helemaal niet mee komen en is ook niet op zijn oude niveau.

• Hippocampus
ArthurMorgan schreef op zondag 30 december 2018 @ 22:49:
Ik hoop alleen niet dat Michael een van Barneveldje doet. Een wedstrijd pieken alsof het de finale is en dan de wedstrijd erna inzakken.
Niet dat ik dat verwacht, maar ben er wel wat beducht voor. Dit is wel echt heel goed.
Dat gevoel had ik eigenlijk net bij Smith. Die was al zo emotioneel met zijn overwinning.

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
tweakduke schreef op zondag 30 december 2018 @ 22:36:
Ik luister top 2000 Jacques en Frank zitten er te lang met elkaar, letten vaak niet eens op wat er gebeurd.
Die kleine moeten ze lozen, die voegt meestal weinig toe. En als hij was zegt is het vaak nog fout ook. :D

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• Nicap
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 11:16

Nicap

Tsssk....

Bij begin van set 5 was het het op 4 na hoogste gemiddelde, on this stage. Volgens het commentaar op Sky. Weet niet of hij de halve finales bedoelde.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

• Quad

Quad

Selectief doof

Topicstarter
Pfft, ik heb het te doen met Anderson, zo sneu en dit verdient hij echt niet.

• tweakduke

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

Gonadan schreef op zondag 30 december 2018 @ 22:50:
[...]

Die kleine moeten ze lozen, die voegt meestal weinig toe. En als hij was zegt is het vaak nog fout ook. :D
Die andere jongens die in de middag mochten zitten, vond ik verfrissend. Eindelijk commentatoren die niet op de automatische piloot onzin zitten te kletsen. Maar helaas de grote wedstrijden gaat nog steeds naar de vaste kliek.

Nou kijken of Anderson een set op zijn naam krijgt.

• Martinusz
Nicap schreef op zondag 30 december 2018 @ 22:51:
Bij begin van set 5 was het het op 4 na hoogste gemiddelde, on this stage. Volgens het commentaar op Sky. Weet niet of hij de halve finales bedoelde.
Record was mvg - barney met 116 - 109 geloof ik?

• Han
  • Niet online
Kijk... en daar is de grote klasse van MvG. Tegenstander gaat beter gooien en dan knalt hij er maximaal overheen, over een statement gesproken; er valt niks te halen Gary :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• jaapstobbe
toch een set

• ArthurMorgan
  • Niet online
Dat is dan het setje voor Anderson, zal er wel bij blijven ook denk ik.

Gelijk een heel slechte beurt erachteraan.

ArthurMorgan wijzigde deze reactie 30-12-2018 23:02 (24%)

• Exocet
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op zondag 30 december 2018 @ 23:00:
Dat is dan het setje voor Anderson, zal er wel bij blijven ook denk ik.
Hij wint er nog 1 zeker

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Toch kan het nog spannend wordenen zo

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

En daar is de standaard MvG vertraging/voet van het gas/inzinking.

• Hupske
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 16:50

Hupske

AFCA

Dat waren veel dubbels.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Ja als je gewoon niet wilt zeg dat dan gewoon. :D

• tweakduke

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

Alleen maar uitstel van executie, niks vreemds aan een dipje na zoveel sets.

• Han
  • Niet online
Wel briljant hoe MvG die 160 wegzette; 20, bullseye, bullseye. En dan toch de leg pakken, dat moet zeer doen.

• Hupske
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 16:50

Hupske

AFCA

Die Anderson wil niet vandaag. Hoeveel heeft hij gewet op zichzelf?

• Han
  • Niet online
Nou... doe maar een break dan, dan is het klaar. Lekker begin met een 180’er

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Dit is niet wat ik van Anderson gewend ben.

• Quad

Quad

Selectief doof

Topicstarter
Wauw die 90 finish was weer super strak.

• tweakduke

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

En dan zo uitgooien, deze MvG wordt heel moeilijk om te verslaan.

• Han
  • Niet online
BAM!

En lekkere finish, bullseye en tops. Klaar.

• Exocet
  • Niet online
Die ging wel ineens heel veel dubbels missen

Exocet wijzigde deze reactie 30-12-2018 23:08 (3%)

• Martinusz
Smith had hoger gemiddelde en finish % :p vuurwerk hopelijk!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Kan erg mooi worden dinsdag, mits Michael een beetje goed gooit

:-D flauw ik weet het.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

MvG was even van de leg, maar Anderson haalde nooit zijn niveau vandaag. Verdiende eindstand, eigenlijk een beetje teleurstellend.

• jaapstobbe
Hoe gaan ze in de finale die 2 nu aankondigen steeds?
Mr Smith en Mister ven Gurwen?
Of toch The Bully en Mighty Mike?

• Nicap
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 11:16

Nicap

Tsssk....

Hij werd even emotioneel tijdens het interview.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

• Lekkerboeie86
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 25-06 15:47
Nou dat was niet echt een boeiende pot. Vond Dobey - Anderson denk ik de mooiste pot van dit WK. Finale zal iets spannender worden, maar van Gerwen is normaal gesproken gewoon veel sterker dan Smith.

PSN: lekkerboeie86

• Martinusz
Grappig dus hè dat mvg nu met 6-1 wint en dat ze dan zeggen ja Smith moet beter spelen om te winnen....Smith gooide dus over meer sets een hoger gemiddelde en finish %, oftewel die kan ook zomaar eens winnen.
Ik vind het in ieder geval geen zekerheidje voor mvg

• Oogje
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Martinusz schreef op zondag 30 december 2018 @ 23:16:
Grappig dus hè dat mvg nu met 6-1 wint en dat ze dan zeggen ja Smith moet beter spelen om te winnen....Smith gooide dus over meer sets een hoger gemiddelde en finish %, oftewel die kan ook zomaar eens winnen.
Andersom kun je redeneren dat t goede spel van Aspinall Smith daartoe dwong. Daar was bij mvg niet echt een noodzaak.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Ah joh, wedstrijd op zich. Feit is dat beiden heel best kunnen darten en hopelijk gaan ze het ook laten zien.

• Mugwump
Martinusz schreef op zondag 30 december 2018 @ 23:16:
Men riep hier na twee setjes van Smith dat de winnaar van MvG - Anderson van goede huize moest komen om deze Smith te verslaan. ;)

Het is gewoon weer een wedstrijdje op zich. Zoals door de heren analytici al vaak is aangehaald lijkt Smith vooral mentaal een stuk sterker. Voorheen was het na een mentale tik van zijn tegenstander vaak gespeeld, nu knokt hij zich weer terug.

Het is vooral te hopen dat de beide Michaels hun niveau van het begin van hun halve finales een hele wedstrijd lang kunnen volhouden, dan wordt het een fantastische pot op 1 januari.

• Stefan22
  • Registratie: november 2013
  • Niet online
Ben wel beetje teleurgesteld, erg jammer dan Anderson zijn niveau niet haalde, want dan had je gewoon een geweldige wedstrijd, waar deze nogal eenzijdig was. Ben benieuwd naar dinsdag, kan een mooie partij worden MvG tegen Smith!

• chim0
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 03:29
Een beetje teleurgesteld? Het was gewoon lachwekkend wat Anderson liet zien. Ik ben geen die-hard dart fanaat, kijk en af toe weleens, maar hier had ik toch wel vuurwerk verwacht. Maar hij werd afgedroogd als een amateur. Alsof je Real Madrid of Barcelona tegen een 4de klasser neer zou zetten. Diep, diep teleurgesteld!

Overigens ben ik helemaal geen fan van Van Gerwen. Z'n houding staat me totaal niet aan en ik ben blij voor die jongen dat ie gezegend is met dat talent want ik zou niet weten wat ie anders zou moeten doen. Die teksten, die er af en toe uit komen.. man man man. :') Ben dan ook voor Smith morgen.

• St@m
  • Laatst online: 15:51

St@m

@ Your Service

*knip* Doe eens lief en reageer niet zo op de man.

AGee wijzigde deze reactie 31-12-2018 09:19 (90%)

• chim0
Niks over de top, hij is gewoon niet sportief. Als je kijkt naar Smith tegen Aspinall, die gaven elkaar een boks, schouderklopje, handje, lachje. Zo hoort, dan ben je een prof. Dat zal je van Van Gerwen nooit zien. "Ik moet gewoon laten zien wie de beste is. Punt uit!" Wat is dat nou voor een houding? En dan dat overdreven juichen, stoom uit z'n oren en vuur uit z'n ogen als ie een 180 gooit. Volgens mij is het zo'n type dat als z'n vrouw wit brood haalt bij de bakker i.p.v. bruin brood, dat ie helemaal gek wordt en de boel kort en klein slaat. Dan denk ik van, gast relax man! Geweldig talent hoor, daar niet van. Ik kijk ook graag naar hem wat darten betreft, maar zijn houding bevalt me gewoon niet. Hij mag zich wel wat sportiever opstellen i.p.v. dat op 220 volt staan elke keer.

chim0 wijzigde deze reactie 31-12-2018 09:22 (9%)

• Han
  • Niet online
Wat een onzin... sowieso mag hij zijn mening geven, ook morgenavond en het feit is dat hij gewoon een punt heeft, meerdere zelfs. Zoals MvG zich uit tijdens een wedstrijd, tot het verdrevene toe, is ook best irritant maar wordt door velen geaccepteerd omdat het een Nederlander is. Wanneer een speler van een andere nationaliteit zo doet wordt het door Nederlanders eerder als overdreven of aanstellerig gedrag bestempeld. Enige bescheidenheid is hem ook vreemd terwijl hem dat juist zo sieren. En ja, hij mag zich zegenen met zijn talent, want voor de rest komt er weinig zinnigs uit. Maar dat geldt voor meer topsporters, zoals bijvoorbeeld bij sommige voetballers. Als ze het talent voor hun sport niet hadden gehad dan stonden ze aan de onderkant van de maatschappij.

Echter neemt het niet weg dat het ontzettend knap is wat hij doet maar geheel kritiekloos zijn is ook overdreven. En je bent niet verplicht om fan van hem te zijn puur omdat het een Nederlander is.

AGee wijzigde deze reactie 31-12-2018 09:21 (7%)
Reden: Quote aangepast

• Exocet
  • Niet online
Typisch nederlands weer dit. Hij is gewoon de beste en spreekt dat uit, hulde wat mij betreft.
Altijd dat politiek correcte gepraat van topsporters uit Nederland. Durf gewoon te zeggen dat alleen winnen telt. Gelukkig heeft van Gerwen dat wel. Zijn er niet zo veel van, Max Verstappen en Kjeld Nuis schieten me zo te binnen, als die tweede worden, hebben ze gewoon verloren.

• Crashhill
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 25-06 13:47
Nou, wat een pot hé. Anderson afgedroogd.
Dat juichen etc. moet er gewoon bij, dat is puur om de tegenstander te imponeren, en het lukt 95% van de gevallen ook. Lekker irritant zijn en in de tegenstander zen koppie kruipen!
Hadden meer Nederlandse sporters dat maar! Ik vind mooi!

Je bent topsporter (of je darts nu ziet als topsport of niet) en wilt alles winnen klaar, 2e plek is nog steeds een verliezer.

• St@m
  • Laatst online: 15:51

St@m

@ Your Service

Het ging me ook niet over de mening over MVG, maar Anderson wegzetten alsof het een 4e klasser is, terwijl die gewoon >100 gemiddeld gooit.. wat moet je dan tegen iemand die 115 gemiddeld staat te gooien (eerste 5 sets).

Als je hier even komt vertellen dat het lachwekkend is om >100 gemiddeld te gooien, dan heb je hier weinig te zoeken imo.

Dat er soms uitschieters zijn over dit format naar >110 gemiddeld is natuurlijk geweldig, maar er zijn er maar weinig (en dat blijkt het hele toernooi al) die constant boven de 100 gooien. Dat is al een topprestatie.

St@m wijzigde deze reactie 31-12-2018 09:33 (24%)

• chim0
Natuurlijk is ie een winnaar en dat is ook prima. Nogmaals, ik kijk graag naar hem want het is een geweldenaar, alleen hij moet zijn houding een beetje aanpassen. Dat zou hem nog meer sieren en nog meer een topsporter maken en niet van die teksten uitkramen als "Ik ben de beste. Punt uit!" Volgens mij heeft ie in zijn hoofd dat ie door iedereen gezien wil worden als de beste darter allertijden en dat er ook geen betere gaan komen na hem.

Maar goed, genoeg over Van Gerwen. Laten we hopen op in ieder geval een spannende finale!

@St@m Ik heb het toch ook niet over de gemiddeldes van Anderson? Maar 6 - 1 voor een halve finale voor iemand van zijn kaliber? Kom op.. Hij heeft hem nergens pijn gedaan of ook maar het idee gegeven dat er iets te halen valt en dat vond ik zwaar teleurstellend. Je verwacht van die twee toch vuurwerk tot de laatste dart? Maar nu was het gewoon eenrichtingsverkeer. Dat bedoel ik ermee te zeggen. Maar goed ook dat kan. Anderson is ook maar een mens uiteindelijk. Het was alleen jammer voor de neutrale kijker.

chim0 wijzigde deze reactie 31-12-2018 09:49 (32%)

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
@chim0 volgens mij vertekent de uitslag het ook nog een beetje voor je. Het komt mede door het gekozen systeem, dat zorgt ervoor dat iemand duidelijk één stapje beter is al zo'n uitslag kan krijgen.
Feitelijk is het 14-7 in legs als ik goed geteld heb, vergelijkbaar met bijvoorbeeld 4-2 in voetbal. Klinkt al snel heel anders dan 6-1 hè?
't Is net tennis. 6-0 6-0 kan evengoed heel spannend geweest zijn, ook al zegt de uitslag van niet. ;)

• chim0
@Gonadan Mja, daar zit ook wel weer wat in. Al zie ik vergelijking met tennis wel maar met voetbal niet. Bij voetbal heb je geen legs, games of sets. Daar is het gewoon doelpunt, klaar. Dus ja, wat dat betreft zou je inderdaad de wedstrijd terug moeten kijken en kijken waar Anderson verzaakt heeft, maar zelfs14 - 7 is ook nog een aardige tik, vind ik. Dan moet je inderdaad gaan terugkijken waar het 2 - 2 is geweest en wie z'n set het was en wie wie gebroken heeft en zo. Hoe dan ook, ze lieten beelden zien van de finale van vorig jaar. Daar ging het tot de 7 en toen stond het op een gegeven moment 3 - 3 in sets, geloof ik. Kijk, dat wil je zien van twee van zulke reuzen en dat was gisteren helaas niet.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Eens, de pot had echt wel spannender gekund. Maar ja, dat is nu eenmaal niet altijd. Op zich ook wel eens lekker anders zit ik nooit rustig op de bank. :P

Ik zie de 180 als een mooie steekpass en de finish als het uiteindelijke doelpunt. Scoren in de leg is slechts het voorbereidende veldspel voorafgaand aan het doelpunt. ;)

• Martinusz
Oogje schreef op zondag 30 december 2018 @ 23:20:
[...]

Andersom kun je redeneren dat t goede spel van Aspinall Smith daartoe dwong. Daar was bij mvg niet echt een noodzaak.
Ging mij erom dat er in die studio na de wedstrijd dan wordt gezegd wauw fantastisch gemiddelde, die interviewer (vergeet zijn naam altijd) die begint met "misschien wel je beste wedstrijd ooit" 8)7 en dan teksten als met deze cijfers maakt Smith haast geen kans....vervolgens kijk je naar de cijfers naar Smith over meerdere sets, dan zijn zijn cijfers nog beter _O- maar goed, het zal de euforie wel zijn ofzo, maar als Smith zijn vorm van de laatste potjes kan laten zien in de finale, dan wordt dat echt wel een zware kluif voor mvg wil hij dat winnen.

• Oogje
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Martinusz schreef op maandag 31 december 2018 @ 10:34:
[...]

Ging mij erom dat er in die studio na de wedstrijd dan wordt gezegd wauw fantastisch gemiddelde, die interviewer (vergeet zijn naam altijd) die begint met "misschien wel je beste wedstrijd ooit" 8)7 en dan teksten als met deze cijfers maakt Smith haast geen kans....vervolgens kijk je naar de cijfers naar Smith over meerdere sets, dan zijn zijn cijfers nog beter _O- maar goed, het zal de euforie wel zijn ofzo, maar als Smith zijn vorm van de laatste potjes kan laten zien in de finale, dan wordt dat echt wel een zware kluif voor mvg wil hij dat winnen.
Ah zo, dat geleuter in de studio/interviews kijk ik nooit :P

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Hippocampus
chim0 schreef op maandag 31 december 2018 @ 09:12:

Volgens mij is het zo'n type dat als z'n vrouw wit brood haalt bij de bakker i.p.v. bruin brood, dat ie helemaal gek wordt en de boel kort en klein slaat.
Volgens mij heeft ie in zijn hoofd dat ie door iedereen gezien wil worden als de beste darter allertijden en dat er ook geen betere gaan komen na hem.
Je hoeft geen fan van de darter te zijn, maar ik denk dat je een verkeerde indruk van de persoon Michael van Gerwen hebt. (of je hebt gewoon een erg levendige fantasie ;) )

• gr8slayer
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 13:07
Met wat voor een minachting hier ook weer over praktisch opgeleiden wordt gesproken..

Anderson wegzetten als een 4e klasse gaat er bij mij ook echt niet in. De man is top 10 aller tijden. Oké, dat doet er in dit geval dan even niet zo veel toe. Maar hij heeft een degelijk niveau neergezet, hij kon helaas net even niet dat tandje meer wat hij tegen bijvoorbeeld Wattimena wel kon. Hij heeft schitterende wedstrijden laten zien en ik had hem ook als titelfavoriet.

Play every day

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

Nadien kun je wel respect hebben voor je tegenstander (zeker Gary Anderson). vooraf mag er wel wat gesteggel zijn. Zeker tegen Ryan Joyce, die jongen doet niets verkeerd, en komt gewoon in de kwartfinale. Daar hoef je geen angst bij te hebben, of te kleineren. RJ heeft ook nooit de gedachte gehad te kunnen winnen van V Gerwen, en heeft dat ook nooit uitgesproken.
@Hippocampus Het is wel een apart kereltje(maar hij zal dit wel nodig hebben om zo te kunnen presteren)

Hackus wijzigde deze reactie 31-12-2018 12:11 (12%)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 16:27

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Gonadan schreef op maandag 31 december 2018 @ 09:55:
@chim0 volgens mij vertekent de uitslag het ook nog een beetje voor je. Het komt mede door het gekozen systeem, dat zorgt ervoor dat iemand duidelijk één stapje beter is al zo'n uitslag kan krijgen.
Feitelijk is het 14-7 in legs als ik goed geteld heb, vergelijkbaar met bijvoorbeeld 4-2 in voetbal. Klinkt al snel heel anders dan 6-1 hè?
't Is net tennis. 6-0 6-0 kan evengoed heel spannend geweest zijn, ook al zegt de uitslag van niet. ;)
Minimaal 18-7 (zes sets gewonnen dus minimaal 18 legs), weet even niet meer hoeveel hij in de set van Anderson gescoord heeft.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• Martinusz
Freee!! schreef op maandag 31 december 2018 @ 12:57:
[...]

Minimaal 18-7 (zes sets gewonnen dus minimaal 18 legs), weet even niet meer hoeveel hij in de set van Anderson gescoord heeft.
1ste set: 3-2
2de set: 3-0
3de set: 3-0
4de set: 3-1
5de set: 3-0
6de set: 2-3
7de set: 3-1

oftewel 20-7 :)

• Exocet
  • Niet online
Pagina: 1 ... 71 ... 78 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True