Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Hij is behoorlijk opgeknapt, tijdje terug was hij echt vervelend. Nu is het een jonge, redelijk goede darter die nog moet leren een positieve show neer te zetten (of echt goed te worden, MvG is ook niet zo'n showman).Hackus schreef op zondag 12 november 2017 @ 13:47:
[...]
Gurney was te sterk op de dubbels. Ik vind die gast niks aan eerlijk gezegd
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Zie liever MenziesFreee!! schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:32:
[...]
Hij is behoorlijk opgeknapt, tijdje terug was hij echt vervelend. Nu is het een jonge, redelijk goede darter die nog moet leren een positieve show neer te zetten (of echt goed te worden, MvG is ook niet zo'n showman).
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Begrijpt iemand Van Barneveld? Is dit de grootste dramaqueen ooit?
Er is veel aanwas wat een hoog gemiddelde kan gooien. Barney is niet echt gegroeid binnen de PDC en hij heeft weer de 23g pijlen gepakt ipv 25g eerder het toernooi. Tjajaapstobbe schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 17:42:
http://www.rtl7darts.nl/n...rneveld__039__039_dan_ka/
Begrijpt iemand Van Barneveld? Is dit de grootste dramaqueen ooit?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Als je fysiek fit bent sta je mentaal veel sterker en kun je een beter niveau halen.
Als je terug kijkt naar de oude Barney en hoe die nu staat, zegt dat genoeg.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Zeiss Distagon 21 f/2.8
De 50-jarige Hagenaar is van plan om nog zeker vijf jaar door te gaan op het hoogste niveau.
"Het was dom om over stoppen te beginnen", erkent Van Barneveld vrijdag in gesprek met het AD. "Ik vraag me weleens af waarom er na verloren wedstrijden interviews gegeven moeten worden."
Heel wonderlijk inderdaad, totdat je bedenkt dat het verslag inderdaad live was tijdens de wedstrijd, maar de wedstrijd zelf niet live is uitgezonden, althans niet op TV. * Freee!! was not amused.Gonadan schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 23:21:
Toch wonderlijk dat je bij een live verslag hele stukken wedstrijd mist.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
Is vrij vaak als Voetbal Inside komt. Was ook tijdens de PDC league zo dat als er op donderdagavond EL voetbal was er ook maar samenvattingen werden uitgezonden i.p.v. Live.Freee!! schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 12:26:
[...]
Heel wonderlijk inderdaad, totdat je bedenkt dat het verslag inderdaad live was tijdens de wedstrijd, maar de wedstrijd zelf niet live is uitgezonden, althans niet op TV. * Freee!! was not amused.
Barney is altijd zo na een verloren pot
Dat Barney zo is na een verloren pot is ook bekend. Des te sneuer is het dat hij dan ook elke keer weer nog een keer in het nieuws komt waarin hij aan geeft dat hij het beter niet kon zeggen. Die emo krijgt veel te veel aandacht op die manier. Liever gewoon negeren dat gejank. Laat hem maar wennen aan het feit dat hij niet meer in het middelpunt van de aandacht staat.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
We moeten eens kijken of we een buitenlandse zender of een stream kunnen vinden waarop het op die tijden wel rechtstreeks te zien is. Met een beetje mazzel is het commentaar daar ook beter.Gonadan schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 14:04:
Als dit standaard is na VI dan weet ik dat ik op die dagen dus niet meer ga kijken.
Ze zouden hem gewoon eens andere vragen moeten stellen na zo'n verloren pot. Zijn antwoorden en reactie op die standaardvragen zijn ondertussen genoegzaam bekend.Dat Barney zo is na een verloren pot is ook bekend. Des te sneuer is het dat hij dan ook elke keer weer nog een keer in het nieuws komt waarin hij aan geeft dat hij het beter niet kon zeggen. Die emo krijgt veel te veel aandacht op die manier. Liever gewoon negeren dat gejank. Laat hem maar wennen aan het feit dat hij niet meer in het middelpunt van de aandacht staat.
Las net een nieuw interview van het AD, of update mbt Barney
Ja ben wel benieuwd.Freee!! schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 15:11:
[...]
We moeten eens kijken of we een buitenlandse zender of een stream kunnen vinden waarop het op die tijden wel rechtstreeks te zien is. Met een beetje mazzel is het commentaar daar ook beter.
Wat voor vragen dan? In mijn optiek kan je sowieso weinig zinnige vragen stellen.Ze zouden hem gewoon eens andere vragen moeten stellen na zo'n verloren pot. Zijn antwoorden en reactie op die standaardvragen zijn ondertussen genoegzaam bekend.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
[ Voor 63% gewijzigd door TinusTegengas op 18-11-2017 23:22 ]
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Zeker! En geen vervelende trekjes, gewoon lekker gooien. Respect.Martinusz schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 23:43:
Goede speler die Crosszo uit het niets zo goed spelen, petje af.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Blij dat die chagrijnige idioot stopt, had ie eerder moeten doen. Geweldige darter in zijn hoogtijdagen die Phil Taylor, maar een lul van vent als persoon.MvG net in reactie: 'Nadat ik d12 gooide voor 63 en we een pauze hadden, kreeg ik een duw van Phil. Ik moest niet zo juichen en zo. Onzin. Mijn reactie: Oprotten lul. Blijf van me af. Daarna wilde ik geen leg meer verliezen. Ik heb hem afgeslacht. Heerlijk.' #rtl7darts
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Haha ja Taylor is een onwijs slechte verliezerHan schreef op zondag 19 november 2017 @ 21:16:
Tweet van Arjan vd Giessen:
[...]
Blij dat die chagrijnige idioot stopt, had ie eerder moeten doen. Geweldige darter in zijn hoogtijdagen die Phil Taylor, maar een lul van vent als persoon.
Wel mooie finale tegen Wright. Ik had het idee dat de hele zaal voor Wright was, wel een spotieve gozer ook na afloop (zo kan het ook)
Volgens mij kunnen hij en MvG het samen best wel redelijk vinden. MvG kon er ook wel om lachen dat Wright het haar van zijn dochtertje even modelleerde.Murrays schreef op maandag 20 november 2017 @ 00:37:
[...]
Wel mooie finale tegen Wright. Ik had het idee dat de hele zaal voor Wright was, wel een spotieve gozer ook na afloop (zo kan het ook)
Ik denk dat hij binnen nu en 2 jaar toch echt stopt.
Soms begrijp ik hem ook wel, zoals toen tegen Michael, toen gooide hij 109 gemiddeld over de partij, verloor die alsnog omdat Michael 111 gemiddeld gooidetweakduke schreef op woensdag 22 november 2017 @ 22:36:
Barney was in Darts inside. Hij wil graag die beker weer omhoog houden, maar geeft ook aan dat zijn niveau niet altijd genoeg is. Tja ik blijf iemand zien die aan het twijfelen is.
Ik denk dat hij binnen nu en 2 jaar toch echt stopt.

Hij kan natuurlijk nog steeds uitstekend darten, maar toernooi winsten lijken ver weg voor hem door wisselvalligheid. Ik denk dat hij ook met pensioen gaat binnen nu en 2 jaar. (ik neem aan dat financieel het wel goed zit voor hem)
Ik ga de hele zaterdag, zo vaak komen die toppers niet in Nederland, dus ben erg benieuwd.
https://www.pdc-europe.tv...dutch-darts-masters-2018/
[ Voor 20% gewijzigd door St@m op 23-11-2017 11:06 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Michael heeft dan ook het talent om altijd net wat beter te gooien dan de ander en hij maakt ook bijna geen fouten. Die druk kan Barney niet meer opleggen bij zijn tegenstander. Zeker nu je ziet dat hij de laatste jaren het geregeld aflegd tegen de favorieten. Dat is slecht voor je vertrouwen en dat gaat ook knagen aan je motivatie.Martinusz schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:54:
[...]
Soms begrijp ik hem ook wel, zoals toen tegen Michael, toen gooide hij 109 gemiddeld over de partij, verloor die alsnog omdat Michael 111 gemiddeld gooideDus dan gooi je een keer gigantisch goed, heb je de pech dat je tegenstander die dag hetzelfde doet. Het lijkt alsof hij nooit eens ff dat geluk heeft wat je soms nodig hebt.
Hij kan natuurlijk nog steeds uitstekend darten, maar toernooi winsten lijken ver weg voor hem door wisselvalligheid. Ik denk dat hij ook met pensioen gaat binnen nu en 2 jaar. (ik neem aan dat financieel het wel goed zit voor hem)
Het lijkt nu net alsof hij vindt dat hij ongeëvenaard hard traint en hij het gewoon verdient om toernooien te winnen. Zoek een psycholoog of stop er gewoon mee.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
RvB heeft baat bij sets omdat hij niet zo constant gooit. Hij gooit zomaar drie hoge finishes boven de 100 om er vervolgens weer 9 pijlen elke triple te missen. Hij mist net dat beetje om zijn tegenstander te demotiveren. Goed beschouwd is hij altijd al zo geweest. De BDO-finale tegen Klaassen 10-11 jaar geleden ging eigenlijk ook al zo.
[ Voor 11% gewijzigd door Señor Sjon op 23-11-2017 13:55 ]
Ik ben er dan ook nog niet over uit of ik het nu wel leuker vind. Aan de ene kant wint de speler die daadwerkelijk beter is nu vaker, aan de andere kant is het bij een voorsprong van een paar legs ook gewoon meteen klaar. Terwijl je met sets met het pieken op juiste momenten nog wel spanning kon terug brengen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat is dus bij legsysteem weer anders, dat gaat (ook niet altijd) veel sneller.
Klopt. De gemiddeldes stijgen. Een paar jaar terug waren ze al lyrisch over 95 gemiddeld op het WK, maar binnen een paar jaar is 100+ eerder regelmaat aan het worden. De BDO is wel op dat niveau blijven hangen. Dat is gewoon niet meer om aan te zien als je de kanonnen gewend bent. RvB was gewoon minder sterk dan hij dacht.Hackus schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:51:
Ik vind het in sets vaak spannender. Over RvB, die dacht bij de PDC even met Taylor de lakens uit te kunnen delen. Dat is mede door zijn vele materiaal wissel niet uitgekomen. RvB is ook niet echt beter gaan spelen binnen de PDC, wat anderen wel zijn.
Sets mogen er wel wat meer komen bij toernooien. Met best of 31 of erger zit je gewoon de tijd uit te zitten bij sommige afranselingen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Snap Taylor wel, hij is jarenlang onaantastbaar geweest en van Gerwen is gewoon al jaren beter dan dat hij is. Het niveau is gewoon zo erg omhoog gegaan en dat zie je nu ook , dat Taylor nu niks meer wint. Als van Gerwen zo doorgaat verbreekt hij al die records van Taylor nog wel.Murrays schreef op maandag 20 november 2017 @ 00:37:
[...]
Haha ja Taylor is een onwijs slechte verliezerMaarja hoeveel jaar heeft die man zowat alles gewonnen? Dan wordt verliezen erg pijnlijk
![]()
Bij die finale tegen Klaassen was hij een slechte verliezer. MvG is altijd realistisch in commentaar ook als die verliest. Dan zegt die ook gewoondat hij slecht speelde en toont respect naar de andere speler.Señor Sjon schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:54:
In de wedstrijd het jaar ervoor ging van alles goed bij RvB en gooide hij v. Gerwen het toernooi uit. Even later strandt hij dan toch weer. Hij kan wel pieken, maar kan het niet vasthouden. Die wedstrijd vorig jaar was ongelooflijk, aan de andere kant kan een tegenstander je ook opzwepen.
RvB heeft baat bij sets omdat hij niet zo constant gooit. Hij gooit zomaar drie hoge finishes boven de 100 om er vervolgens weer 9 pijlen elke triple te missen. Hij mist net dat beetje om zijn tegenstander te demotiveren. Goed beschouwd is hij altijd al zo geweest. De BDO-finale tegen Klaassen 10-11 jaar geleden ging eigenlijk ook al zo.
Barney had toen al door moeten hebben dat zijn niveau omhoog moet, maar dat krijgt hij niet voor elkaar.
Het is denk ik een harde conclusie, maar Barney is al lang over zijn hoogtepunt heen. Hij is niet meegegroeid met het niveau van de andere spelers.
Stiekem hoop ik wel dat als die dit leest hij toch weer een beetje pit in zijn spel krijgt
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Een reactie na een partij die je verliest blijft lastig. Het beste is dan toch wel een standaard reactie te geven, dan dat alle emoties erbij komen.
Als je ziet waartoe MvG in staat is, dan kan ie rustig ergens zeggen dat ie slecht heeft gespeeld bij gemiddeldes <107.Gonadan schreef op donderdag 23 november 2017 @ 17:49:
In hoeverre is het respectvol om bij verlies standaard te zeggen dat je zelf slecht was? Daarmee zeg je in feite dat het niet echt kwam omdat de tegenstander gewoon goed speelde.
RvB heeft ook een tijdje zitten rotzooien met een bril of lenzen. Al hoeft dat niet een excuus te zijn als we kijken naar Anderson. Ik dacht 2 of 3 jaar geleden. Achteraf gaf hij toe dat hij bijna blind gooide.
PSN: Curvaa_
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Niet dat hij zou winnen van MvG, maar kan het hem wel lastig maken.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Ze hebben Phil Taylor ook jarenlang gepruimd, dus dat zal wel meevallen. Daarnaast zijn er een aantal jonge spelers in opkomst waar ook MvG het nog wel eens moeilijk mee zou kunnen krijgen.St@m schreef op zondag 26 november 2017 @ 23:19:
Dit wordt wel een beetje een probleempje voor de dartsport. Hoe lang vindt het publiek dit nog leuk..
Toen had je 4/5 tv toernooien per jaar, als het er al zo veel waren.Freee!! schreef op maandag 27 november 2017 @ 06:58:
[...]
Ze hebben Phil Taylor ook jarenlang gepruimd, dus dat zal wel meevallen. Daarnaast zijn er een aantal jonge spelers in opkomst waar ook MvG het nog wel eens moeilijk mee zou kunnen krijgen.
Ik zeg dat men op een gegeven moment stopt met kijken als altijd dezelfde wint.
Dat heb ik nu al. Als er een paar grote spelers uit zijn en Mvg niet, dan weet ik al genoeg en kijk liever een filmpje.St@m schreef op maandag 27 november 2017 @ 07:20:
[...]
Toen had je 4/5 tv toernooien per jaar, als het er al zo veel waren.
Ik zeg dat men op een gegeven moment stopt met kijken als altijd dezelfde wint.
Dat zou een puntje kunnen zijn, maar MvG is niet zo oppermachtig als PT indertijd.St@m schreef op maandag 27 november 2017 @ 07:20:
[...]
Toen had je 4/5 tv toernooien per jaar, als het er al zo veel waren.
Dan zal men eerst stoppen met kijken naar de finales, na de halve finales is de uitslag bekend en is het toch al bedtijd. Misschien dat ze dan ook eens wat aan het schema gaan doen en die finales niet zo belachelijk laat uitzenden op zondagavond.Ik zeg dat men op een gegeven moment stopt met kijken als altijd dezelfde wint.
Wat mij betreft net zo oppermachtig. MvG wint zo'n beetje alles wat er te winnen valt al zo'n 4 jaar lang, en de rest wordt alleen maar minder. MvG blijft gewoon constant presteren. Hartstikke goed, maar ik had gisteravond nou niet zo iets van "Goh, dit worden een spannende halve finale en finale".Freee!! schreef op maandag 27 november 2017 @ 07:29:
[...]
Dat zou een puntje kunnen zijn, maar MvG is niet zo oppermachtig als PT indertijd.
De uitslag is van te voren al bekendDan zal men eerst stoppen met kijken naar de finales, na de halve finales is de uitslag bekend en is het toch al bedtijd. Misschien dat ze dan ook eens wat aan het schema gaan doen en die finales niet zo belachelijk laat uitzenden op zondagavond.
Maar ik kijk meer voor de wat onbekendere Nederlanders uit bijvoorbeeld mijn competitie. Leuk om op woensdag tegen die jongens te gooien in teamverband om ze 's weekends te zien sch(u)itteren.
[ Voor 10% gewijzigd door St@m op 27-11-2017 09:23 ]
Plaats twee, drie en vier echt niet
Leuk als je ze kent, maar soms kijk ik alleen voor de opkomst, sommige van die gasten geven een leuke show (en Dimitri Van Den Bergh kan zelfs aardig dansen).Maar ik kijk meer voor de wat onbekendere Nederlanders uit bijvoorbeeld mijn competitie. Leuk om op woensdag tegen die jongens te gooien in teamverband om ze 's weekends te zien sch(u)itteren.
En ik geef het nog een jaar, dan kan MvG aardig weerwerk verwachten van Rob Cross, die vliegt op deze manier Peter Wright nog wel voorbij.
Man man, dat is toch ook gewoon niet om aan te zien die man ... vreselijke stijl, darts zitten niet goed in het bord. Gelukkig speelt hij wel iets vlotter dan jaren terug maar meer als dit zit er voor hem niet meer in.Freee!! schreef op zondag 26 november 2017 @ 21:45:
Van Justin Pipe moeten we het in ieder geval niet hebben.
Ik hoop het wel, qua stijl en manier van doen lijken ze erg op elkaar. Gisteren was het niet best wat Cross liet zien maar hij moet nog verder rijpen en veel ervaring opdoen op grote podiaEn ik geef het nog een jaar, dan kan MvG aardig weerwerk verwachten van Rob Cross, die vliegt op deze manier Peter Wright nog wel voorbij.
[ Voor 31% gewijzigd door Dhrax op 27-11-2017 12:19 ]
Het gevolg (nog steeds) van een ongeluk in 1993. Ik vind dat hij aardig teruggekomen is van totaal weggeweest.Dhrax schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:14:
[...]
Man man, dat is toch ook gewoon niet om aan te zien die man ... vreselijke stijl, darts zitten niet goed in het bord. Gelukkig speelt hij wel iets vlotter dan jaren terug maar meer als dit zit er voor hem niet meer in.
MvG stond er ook niet van de ene op de andere dag. Cross moet inderdaad meer rijpen en we zien wel wat de toekomst brengt, maar als hij zo doorgaat, is het waarschijnlijk vrij vlot gedaan met het monopolie van MvG. Aan de andere kant weet ik ook niet of we zo blij moeten zijn met een duopolie, dan is bij voorbaat de finalepartij al bekend, alleen de uitslag is dan nog een vraagteken.Ik hoop het wel, qua stijl en manier van doen lijken ze erg op elkaar. Gisteren was het niet best wat Cross liet zien maar hij moet nog verder rijpen en veel ervaring opdoen op grote podia
Idd. de tijd van PT is ook heel anders vergeleken met het huidige PDC. En MvG is geen Engelse. je hoort dat ook duidelijk bij Eng. commentaar. bijv bij Beaton v Wattimena en Jan Dekker v Peter Jacques.St@m schreef op zondag 26 november 2017 @ 23:19:
Dit wordt wel een beetje een probleempje voor de dartsport. Hoe lang vindt het publiek dit nog leuk..
(ze) zijn ook heel blij met een speler als Cross. maar de tijd zal het leren (Go Barney)
Eens, echter hoe hard hij er ook voor werkt. Ik vind het geen aanwinst voor de dart sportFreee!! schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:27:
[...]
Het gevolg (nog steeds) van een ongeluk in 1993. Ik vind dat hij aardig teruggekomen is van totaal weggeweest.
[...]
We zullen moeten afwachten wat de toekomst brengt. Ik ben aan de ene kant MvG moe aan het worden, je weet inderdaad op voorhand vaak al wat er gaat gebeuren. Aan de andere kant, hij doet het elke keer wel weer en steekt gewoon in alles boven de rest uit. Zijn beste wapen is natuurlijk het mentale, daar kan geen enkele andere darter aan tippen op dit moment.MvG stond er ook niet van de ene op de andere dag. Cross moet inderdaad meer rijpen en we zien wel wat de toekomst brengt, maar als hij zo doorgaat, is het waarschijnlijk vrij vlot gedaan met het monopolie van MvG. Aan de andere kant weet ik ook niet of we zo blij moeten zijn met een duopolie, dan is bij voorbaat de finalepartij al bekend, alleen de uitslag is dan nog een vraagteken.
Er zijn nu ook best een aantal spelers die MvG kunnen verslaan, Anderson, Wright, Taylor (al is dat bijna gedaan), Lewis (even een dip), en nog wel meerderen. Het zit hem er echter in dat MvG zijn niveau het jaar door kan vasthouden. Anderen zie je met het WK even vlammen, en op de rest van de toernooien veel minder presteren (RvB is daar een typisch voorbeeld van).Freee!! schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:27:
[...]
Het gevolg (nog steeds) van een ongeluk in 1993. Ik vind dat hij aardig teruggekomen is van totaal weggeweest.
[...]
MvG stond er ook niet van de ene op de andere dag. Cross moet inderdaad meer rijpen en we zien wel wat de toekomst brengt, maar als hij zo doorgaat, is het waarschijnlijk vrij vlot gedaan met het monopolie van MvG. Aan de andere kant weet ik ook niet of we zo blij moeten zijn met een duopolie, dan is bij voorbaat de finalepartij al bekend, alleen de uitslag is dan nog een vraagteken.
Of dat motivatie of echt kunnen is, laat ik maar in het midden. Maar er zijn veel meer spelers die rond de 110 gemiddeld kunnen gooien, alleen dat niet vasthouden de rest van de toernooien door.
Who's general failure, and why is he reading my disk?
En wanneer hebben die spelers MvG dan verslagen? 10x in de afgelopen 4 jaar? Ik ga het niet nazoeken, maar je doet net alsof er een top 5 is ofzo.Ora et Labora schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:33:
[...]
Er zijn nu ook best een aantal spelers die MvG kunnen verslaan, Anderson, Wright, Taylor (al is dat bijna gedaan), Lewis (even een dip), en nog wel meerderen. Het zit hem er echter in dat MvG zijn niveau het jaar door kan vasthouden. Anderen zie je met het WK even vlammen, en op de rest van de toernooien veel minder presteren (RvB is daar een typisch voorbeeld van).
Of dat motivatie of echt kunnen is, laat ik maar in het midden. Maar er zijn veel meer spelers die rond de 110 gemiddeld kunnen gooien, alleen dat niet vasthouden de rest van de toernooien door.
Op een goede dag kan ik ook wel een wedstrijd winnen van iemand die 90 gemiddeld gooit omdat ik dat ook eens heb gedaan. Betekent niet dat ik daardoor een serieuze uitdager ben.
[ Voor 9% gewijzigd door St@m op 27-11-2017 12:49 ]
De twee gelegenheden die ik uit mijn hoofd weet, zijn bijna twee en drie jaar geleden (01-01-2015 en 01-01-2016), beide Gary Anderson. Verder heeft Phil Taylor het een paar keer gedaan in die periode. En daarnaast afgelopen jaar heeft hij ook niet alles gewonnen in de Premier League.St@m schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:45:
[...]
En wanneer hebben die spelers MvG dan verslagen? 10x in de afgelopen 4 jaar? Ik ga het niet nazoeken, maar je doet net alsof er een top 5 is ofzo.
Dit jaar verslagen door Phil Taylor, Raymond van Barneveld, John Henderson, Ritchie Edhouse, Anderson, Steve Beaton, Peter Wright, en vast nog wel meer die ik zo niet weet.St@m schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:45:
[...]
En wanneer hebben die spelers MvG dan verslagen? 10x in de afgelopen 4 jaar? Ik ga het niet nazoeken, maar je doet net alsof er een top 5 is ofzo.
Op een goede dag kan ik ook wel een wedstrijd winnen van iemand die 90 gemiddeld gooit omdat ik dat ook eens heb gedaan. Betekent niet dat ik daardoor een serieuze uitdager ben.
Ook krijgt hij regelmatig matchdarts tegen die dan worden gemist, MvG is mentaal enorm sterk en kan onder druk goed gooien.
Hij is de absolute nummer 1, maar is zeker niet onverslaanbaar.
Wat ik probeer aan te tonen, de eerder genoemde namen, en uiteraard nog meer, kunnen hetzelfde niveau als MvG echt wel aan, dat zie je ook RvB of Anderson tijdens het WK, maar de rest van het jaar houden ze dat niveau niet vast.
Cross is een leuke nieuwkomer, maar hij speelt nog zonder druk. Na het eerste jaar komt meestal de klap. Codby zijn ze bij RTL7 lyrisch over, maar elke wedstrijd op TV van hem is hij matig. Clayton had gisteren zijn kruit al verschoten tegen Cross. Ik had ook niet verwacht dat ie iets kon doen.
Ik snap je punt niet. Ik stel dat het er voor de kijker niet leuker op wordt. MvG doet mee en wint 99 van de 100 keer (gechargeerd). Waarom denk je dat men niet meer (of in ieder geval een stuk minder) naar de Champions League kijkt bij het voetballen? Omdat dezelfde teams altijd winnen. Geen drol meer aan. Nu is darten nog steeds upcoming. Maar als dit nog een aantal jaren doorgaat vindt niemand het meer leuk. Goh, weer een darttoernooi op tv, spannend. MvG zal wel winnen.Ora et Labora schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:16:
[...]
Dit jaar verslagen door Phil Taylor, Raymond van Barneveld, John Henderson, Ritchie Edhouse, Anderson, Steve Beaton, Peter Wright, en vast nog wel meer die ik zo niet weet.
Ook krijgt hij regelmatig matchdarts tegen die dan worden gemist, MvG is mentaal enorm sterk en kan onder druk goed gooien.
Hij is de absolute nummer 1, maar is zeker niet onverslaanbaar.
Wat ik probeer aan te tonen, de eerder genoemde namen, en uiteraard nog meer, kunnen hetzelfde niveau als MvG echt wel aan, dat zie je ook RvB of Anderson tijdens het WK, maar de rest van het jaar houden ze dat niveau niet vast.
Ik betrap me er nu al op dat ik de tv niet meer altijd aanzet voor darten.
Mag je een totaal andere mening over hebben hoor, daar niet van. Maar ik stel dat de monopoly van MvG uiteindelijk een probleem gaat worden voor de dartsport. Als je vindt dat MvG niet de monopoly in handen heeft dan is dat een hele andere discussie uiteraard.
Mijn punt is dat er best wel een aantal spelers zijn die MvG kunnen verslaan, omdat ze net zulke, of hogere gemiddeldes kunnen gooien en hem af en toe ook daadwerkelijk verslaan.St@m schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:23:
[...]
Ik snap je punt niet. Ik stel dat het er voor de kijker niet leuker op wordt. MvG doet mee en wint 99 van de 100 keer (gechargeerd). Waarom denk je dat men niet meer (of in ieder geval een stuk minder) naar de Champions League kijkt bij het voetballen? Omdat dezelfde teams altijd winnen. Geen drol meer aan. Nu is darten nog steeds upcoming. Maar als dit nog een aantal jaren doorgaat vindt niemand het meer leuk. Goh, weer een darttoernooi op tv, spannend. MvG zal wel winnen.
Mag je een totaal andere mening over hebben hoor, daar niet van. Maar ik stel dat de monopoly van MvG uiteindelijk een probleem gaat worden voor de dartsport. Als je vindt dat MvG niet de monopoly in handen heeft dan is dat een hele andere discussie uiteraard.
Waarom enkelen tijdens het WK zo'n grote vorm laten zien, immers de 2 WK titels van MvG waren zeker wel voorzien van hele spannende wedstrijden met en tegen MvG, en de rest van het jaar niet, weet ik niet. Of gewoon geen zin, of mentaal een issue, of iets anders.
Daarom heeft MvG zo'n monopoly positie, omdat de rest alleen tijdens het WK piekt, en Michael het hele jaar door (bijna) constant op hoog niveau gooit, in tegenstelling tot anderen.
Gisteren was het inderdaad wel duidelijk wie zou winnen, en dat maakt het niet spannender of interessant om te gaan kijken.
Vergelijk het met Lance Armstrong, FC Barcelona, Usain Bolt, Sven Kramer (en zo zijn er vast nog wel meer sporten waar iemand bijna alles wint/heeft gewonnen).Ora et Labora schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:29:
[...]
Mijn punt is dat er best wel een aantal spelers zijn die MvG kunnen verslaan, omdat ze net zulke, of hogere gemiddeldes kunnen gooien en hem af en toe ook daadwerkelijk verslaan.
Er zijn er inderdaad enkelen die soms een gemiddelde van boven de 110 kunnen gooien.
Waarom enkelen tijdens het WK zo'n grote vorm laten zien, immers de 2 WK titels van MvG waren zeker wel voorzien van hele spannende wedstrijden met en tegen MvG, en de rest van het jaar niet, weet ik niet. Of gewoon geen zin, of mentaal een issue, of iets anders.
Daarom heeft MvG zo'n monopoly positie, omdat de rest alleen tijdens het WK piekt, en Michael het hele jaar door (bijna) constant op hoog niveau gooit, in tegenstelling tot anderen.
Gisteren was het inderdaad wel duidelijk wie zou winnen, en dat maakt het niet spannender of interessant om te gaan kijken.
Geen hol aan om te kijken toch? Of blijf je kijken voor die ene keer dat iemand wint van Sven Kramer. Ik niet hoor.
Ik vind het in ieder geval geen sterk tegenargument van je op mijn stelling.
Ach het voordeel is dat MvG niet tot z'n 50ste doorgaatSt@m schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:23:
[...]
Ik snap je punt niet. Ik stel dat het er voor de kijker niet leuker op wordt. MvG doet mee en wint 99 van de 100 keer (gechargeerd). Waarom denk je dat men niet meer (of in ieder geval een stuk minder) naar de Champions League kijkt bij het voetballen? Omdat dezelfde teams altijd winnen. Geen drol meer aan. Nu is darten nog steeds upcoming. Maar als dit nog een aantal jaren doorgaat vindt niemand het meer leuk. Goh, weer een darttoernooi op tv, spannend. MvG zal wel winnen.
Overigens vind ik het nog steeds leuk om te kijken, ook omdat MvG ook niet alleen met white washes wint, maar heel vaak toch ook aan de bak moet. Een achterstand alsnog omzet in een winst, ja hij wint dan uiteindelijk alsnog, maar dan kan de wedstrijd nog steeds spannend zijn
[ Voor 11% gewijzigd door Martinusz op 27-11-2017 13:39 ]
Zou ik ook doen, 12,5 jaar jubileum alles en iedereen aan gort gooienMartinusz schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:37:
[...]
Ach het voordeel is dat MvG niet tot z'n 50ste doorgaatdat heeft hij altijd al door laten schemeren, ik denk nog 10 jaar max.
Ik vind het ook nog steeds wel leuk, maar over een paar jaar denk ik niet meer (als hij deze lijn doortrekt). En ik denk dat dat niet goed is voor de dartsport.Overigens vind ik het nog steeds leuk om te kijken, ook omdat MvG ook niet alleen met white washes wint, maar heel vaak toch ook aan de bak moet. Een achterstand alsnog omzet in een winst, ja hij wint dan uiteindelijk alsnog, maar dan kan de wedstrijd nog steeds spannend zijn
[ Voor 41% gewijzigd door St@m op 27-11-2017 13:42 ]
Ik moet zeggen dat ik dat juist wel leuk vind om te kijken. CL doet Real of Bayern Munchen, of PSG (e.a) ook nog wel eens wat, 5 en 10 kilometer schaatsen kijk ik ook nog, met name met de hoop dat Bergsma wat gaat doen, darten kijk ik ook, in de hoop op een spannende wedstrijd. Gisterenavond was dat niet het geval, maar vaak ook nog wel.St@m schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:37:
[...]
Vergelijk het met Lance Armstrong, FC Barcelona, Sven Kramer (en zo zijn er vast nog wel meer sporten waar iemand bijna alles wint/heeft gewonnen).
Geen hol aan om te kijken toch? Of blijf je kijken voor die ene keer dat iemand wint van Sven Kramer. Ik niet hoor.
Ik vind het in ieder geval geen sterk tegenargument van je op mijn stelling.
De finale van de World Series was tot 6-4 ook nog best spannend, tegen Gurney (11-8) ook spannend, de Grand Slam of Darts tegen Cross (16-13) was ook heel spannend.
Tour de France kijk ik ook nog, al is Froome redelijk dominant, het zijn geen gelopen races.
Maar ik heb waarschijnlijk een andere kijk hierop.
Live te volgen via het YouTube-kanaal van RTL7 darts YouTube: LIVE - LOTING WK-DARTS!
Edit:
Vanwege technische problemen in Engeland wordt de livestream onderbroken en komt om 20:20 weer terug.
[ Voor 21% gewijzigd door Pinobigbird op 27-11-2017 19:45 ]
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Pinobigbird schreef op maandag 27 november 2017 @ 19:35:
Straks de loting voor het WK. Ik hoop voor Barney op een gunstige loting.
Live te volgen via het YouTube-kanaal van RTL7 darts YouTube: LIVE - LOTING WK-DARTS!
Edit:
Vanwege technische problemen in Engeland wordt de livestream onderbroken en komt om 20:20 weer terug.

(32) James Wilson v Krzystof Ratajski
(16) Gerwyn Price v Ted Evetts
(17) Ian White v Willard Bruguier/Cody Harris
(8) Dave Chisnall v Vincent van der Voort

(25) Steve Beaton v William O'Connor
(9) Raymond van Barneveld

(24) Kyle Anderson v Peter Jacques
(5) Mensur Suljovic v Kevin Painter
(28) Robert Thornton v Alan Ljubic/Brendan Dolan
(12) Jelle Klaasen

(21) Stephen Bunting v Dimitri Van den Bergh

(4) Daryl Gurney v Ronny Huybrechts

(29) John Henderson v Marko Kantele
(13) Michael Smith v Steve Lennon
(20) Rob Cross v Seigo Asada/Gordon Mathers
(2) Peter Wright v Diogo Portela
(31) Jonny Clayton v Kenny Neyens

(15) Alan Norris v Kim Viljanen
(18) Kim Huybrechts

(7) Adrian Lewis v Aleksandr Oreshkin/Kevin Munch
(26) Cristo Reyes v Antonio Alcinas
(10) Simon Whitlock v Martin Schindler
(23) Darren Webster v Devon Petersen
(6) Phil Taylor v Chris Dobey
(27) Justin Pipe v Xiao Chen Zong/Bernie Smith
(11) James Wade v Keegan Brown
(22) Mervyn King v Zoran Lerchbacher
(3) Gary Anderson v Jeff Smith/Luke Humphries
(30) Mark Webster v Kai Fan Leung/Paul Lim
(14) Benito van de Pas

(19) Joe Cullen v Jermaine Wattimena

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
PSN: Curvaa_
Twee in ieder geval (moeten tegen andere Nederlanders), de andere twee maken nog een kansje.

[ Voor 66% gewijzigd door Hackus op 01-12-2017 14:44 ]
Thnx, gefikstSeñor Sjon schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 14:40:
Deze is van vorig jaar. Donderdag is de 14e dit jaar.
bron
Dat is niet goed, ik wens hem spoedige beterschap.Hackus schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 20:07:
Peter Wright is vanmiddag met spoed naar het ziekenhuis vervoert. inmiddels wel weer thuis, maar deelname aan het WK is nog niet zeker.
bron
Spannende overwinning van Noppert op Scott Mitchel.
2e halve finale is saai nu
[ Voor 12% gewijzigd door Hackus op 10-12-2017 16:20 ]
met hier nog even de 1e ronde en voorronde op een rijtje.
Donderdag 14 december 20.00 uur
Steve Beaton v William O'Connor
James Wilson v Krzysztof Ratajski
Michael van Gerwen v Christian Kist
Gerwyn Price v Ted Evetts
Vrijdag 15 december 20.00 uur
Seigo Asada v Gordon Mathers (VR)
Stephen Bunting v Dimitri Van den Bergh
Phil Taylor v Chris Dobey
Rob Cross v Seigo Asada/Gordon Mathers
Zaterdag 16 december 13.30 uur
Alan Ljubic v Brendan Dolan (VR)
Benito van de Pas v Steve West
Mervyn King v Zoran Lerchbacher
Robert Thornton v Alan Ljubic/Brendan Dolan
20.00 uur
Jeff Smith v Luke Humphries (VR)
Joe Cullen v Jermaine Wattimena
Jelle Klaasen v Jan Dekker
Gary Anderson v Jeff Smith/Luke Humphries
Zondag 17 december 13.30 uur
Kenny Neyens v Jamie Lewis (VR)
Alan Norris v Kim Viljanen
Kyle Anderson v Peter Jacques
Jonny Clayton v Kenny Neyens/Jamie Lewis
20.00 uur
Willard Bruguier v Cody Harris (VR)
James Wade v Keegan Brown
Dave Chisnall v Vincent van der Voort
Ian White v Willard Bruguier/Cody Harris
Maandag 18 december 20.00 uur
Kai Fan Leung v Paul Lim (VR)
Mensur Suljovic v Kevin Painter
Daryl Gurney v Ronny Huybrechts
Mark Webster v Kai Fan Leung/Paul Lim
Dinsdag 19 december 20.00 uur
Aleksandr Oreshkin v Kevin Munch (VR)
John Henderson v Marko Kantele
Raymond van Barneveld v Richard North
Adrian Lewis v Aleksandr Oreshkin/Kevin Munch
Woensdag 20 december 20.00 uur
Xiao Chen Zong v Bernie Smith (VR)
Michael Smith v Steve Lennon
Simon Whitlock v Martin Schindler
Justin Pipe v Xiao Chen Zong/Bernie Smith
Donderdag 21 december 20.00 uur
Cristo Reyes v Antonio Alcinas
Kim Huybrechts v James Richardson
Darren Webster v Devon Petersen
Peter Wright v Diogo Portela
(VR) betekend voorronde voor deelname aan 1e ronde.
spelformat:
VR bo 3 sets
1e ronde bo 5 sets
(1 set bestaat uit bo 5 legs)
Spelen ze allemaal tegelijk of is het vanaf 20:00 potjes achter elkaar?Hackus schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:35:
Vandaag start het PDC WK Darts
met hier nog even de 1e ronde en voorronde op een rijtje.
Donderdag 14 december 20.00 uur
Steve Beaton v William O'Connor
James Wilson v Krzysztof Ratajski
Michael van Gerwen v Christian Kist
Gerwyn Price v Ted Evetts
Na elkaar op 1 podiumMartinusz schreef op donderdag 14 december 2017 @ 13:35:
[...]
Spelen ze allemaal tegelijk of is het vanaf 20:00 potjes achter elkaar?
Dank, scheelt weer zoeken
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Denk dat Bunting korte metten met hem maakt.Hackus schreef op donderdag 14 december 2017 @ 17:20:
Ik hoop dit jaar eens op een mooie verassing. Dimitri Van den Bergh in de halve finale ofzo
Wel terecht toch, grootste darter ooit (tot nu toe)..gambieter schreef op donderdag 14 december 2017 @ 16:37:
[...]
Dank, scheelt weer zoeken. Alle aandacht voorlopig voor Phil Taylor, met het melodramatische afscheidsgebeuren...
Ondanks dat hij dit jaar niet het meest leuke figuur is, gun ik hem wel de wereldtitel bij zijn afscheid, aangezien dat echt een waardig afscheid zou zijn..
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Dan moet ie wel een werelddag hebben.St@m schreef op donderdag 14 december 2017 @ 17:25:
[...]
Denk dat Bunting korte metten met hem maakt.
Mwah, nummer 21 op de order of merit tegen de nummer 43. Ik zou geld zetten op Bunting. Maar alles is mogelijk uiteraard. Omdat vd Bergh een keertje 102 gooit in een finale is hij niet meteen favoriet ofzo.
Hij gooit vaker rond de 100gem. vorig jaar tegen Reyes was het nipt verlies en gooide ie ook 100gem.St@m schreef op donderdag 14 december 2017 @ 17:34:
[...]
Mwah, nummer 21 op de order of merit tegen de nummer 43. Ik zou geld zetten op Bunting. Maar alles is mogelijk uiteraard. Omdat vd Bergh een keertje 102 gooit in een finale is hij niet meteen favoriet ofzo.
Ik zie hem ook liever een ronde verder als Bunting
Mij maakt het niet zoveel uit. Het zijn allemaal figuranten in de grote MvG show.Hackus schreef op donderdag 14 december 2017 @ 17:37:
[...]
Hij gooit vaker rond de 100gem. vorig jaar tegen Reyes was het nipt verlies en gooide ie ook 100gem.
Ik zie hem ook liever een ronde verder als Bunting
Maar de prestaties van vd Bergh zijn echt niet zo goed dat je hem als favoriet kunt bestempelen in de eerste ronde, en al zeker geen halve finale kandidaat. Bunting heeft natuurlijk veel veel betere resultaten geboekt de afgelopen periode. Dus die is wat mij betreft gewoon favoriet. Of vd Bergh nou 1 of 2 of 3x gemiddeld rond de 100 heeft gegooit. Als je niet aan checken toekomt blijft je gemiddelde hoog
Dit topic is gesloten.
Bracket is vast live!
In te vullen tot en met 15 december 19.00 uur.
https://challonge.com/nl/WKDarts2023
Ook in dit topic, net als op het hele forum, geldt dat het vragen naar en bespreken van illegale streams niet toegestaan is.
Real-time scores bij PDC-toernooien: http://live.dartsdata.com
Live Rankings:
https://www.dartsrankings.com
PDC YouTube kanaal:
YouTube: YouTube