vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
PDC-supremo Barry Hearn is ook degene die de snooker in handen heeft, en laten de topspelers daar dezelfde klachten hebben. Tennisers klagen er ook over. Hun contracten verplichten ze ook bepaalde types toernooien te spelen, of ze nou zin hebben of niet.
Een beetje realistischer mag wel, een beetje minder azijnpissen ook.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Wij stervelingen werken ook vijf dagen en zijn er twee vrij. Ik lees dat zij precies hetzelfde hebben. Er zijn een hele hoop beroepen waarbij men minder vrij is voor meer inspanning tegen een stuk minder geld. Dan heb je nog dat dankzij de gokindustrie men goed betaald krijgt voor een 'kroegsport'. Ze zouden in hun handjes moeten wrijven voor het privilege en de huidige dotaties.
Zonder PL waarin goed te verdienen valt, speel je een stuk minder toernooien. Misschien moet ie maar afbellen?
Er zijn overigens zat sporten waarbij je als topper een stuk minder verdient. Zie o.a. deze column: http://content.nrccarrier...alleen-kun-je-niet-leven/
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik ben een Barney fan, hij heeft ervoor gezorgd dat het darten in Nederland populair geworden is. MvG heeft het weer doen opbloeien nadat prestaties van Barney tegen vielen. Maar Barney is wel een echte zeiksnol, zijn hele uitstraling als het allemaal niet lukt is gewoon verschrikkelijk en ik kan dan ook wel begrijpen dat mensen dat als vervelend ervaren.
Over geld hoeft Barney niet te klagen, hij heeft zóveel merchandise dat hij alleen daarvan goed kan leven. Juist omdat hij in Engeland zo populair is hoeft hij echt niet wakker te liggen dat hij te weinig verdient.
Ter land, ter zee en in de kroeg
Ja, hij verdient vast een stuk beter dan de meesten hier én zijn hobby is z'n werk, maar hij is wel echt veel van huis volgens mij.
Zonder te generaliseren, maar darten is een volkssport en dat zal een groot deel van je doelgroep beslaan. Je zal dat soort uitspraken maar lezen als iemand die 40-50 uur per week + reistijd werkt op een minimumloon. Verwacht ie echt sympathie op te wekken met dit soort uitspraken? Niemand heeft hem gedwongen dit beroep uit te oefenen, hij had ook gewoon postbode kunnen blijven (of alsnog weer worden)."Natuurlijk is het lekker verdienen, maar je hebt amper tijd voor je familie."
"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."
Wat zie jij als absolute top? The order of merit is gebaseerd op een aantal (niet eens alle) PDC events en het opgehaalde prijzengeld. Daar zit de top 38 al op > 100.000 euro. Dat is dan het verdiende geld op ranking toernooien in de afgelopen 2 jaar.rik86 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:33:
Je verdient natuurlijk alleen echt goed als je in de absolute top zit, al dat reizen zal ook niet gratis zijn én het is natuurlijk wel zo dat met de meeste 5 dagen werken, 2 dagen vrij-banen je dan ca. 40 uur werkt en 5-10 uur reist, het zou met niet verrassen als ze met het vliegen alleen al op 20 uur in een week zitten.
Ja, hij verdient vast een stuk beter dan de meesten hier én zijn hobby is z'n werk, maar hij is wel echt veel van huis volgens mij.
RvB staat daar al op 261K GBP = ruim 350.000 euro.
En daar zit dus bij lange niet alles in. Masters niet, Premier league niet...en dan heb je ook nog persoonlijke sponsors en merchandise en andere betaalde optredens.
Ik denk dat Barney nooit meer postbode hoeft te worden.. sterker nog... als hij goed met zijn geld is omgegaan hoeft zelfs Mason zich nooit zorgen te maken.
Als hij het niet voor het geld doet, dan moet ie gewoon lekker wat rustiger aan gaan doen. Niks mis mee.
Hij hoeft niet al die toernooien af te gaan. Hell...als ie het net als Anderson doet, kun je met WK titels in 2 jaar volgens mij rustig 11 maanden per jaar op je gat zitten en alsnog hoog in de ranking staan...
Mist ie alleen wel steeds de verjaardag van zijn kleinzoon
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Denk het juist niet. Je bent in sommige gevallen sneller in Engeland dan door een aantal Nederlandse files.rik86 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:33:
Je verdient natuurlijk alleen echt goed als je in de absolute top zit, al dat reizen zal ook niet gratis zijn én het is natuurlijk wel zo dat met de meeste 5 dagen werken, 2 dagen vrij-banen je dan ca. 40 uur werkt en 5-10 uur reist, het zou met niet verrassen als ze met het vliegen alleen al op 20 uur in een week zitten.
100.000 pond in 2 jaar is ruim 2x modaal, maar ik vermoed dat de kosten die een darter maakt verhoudingsgewijs een stuk hoger zijn dan normale kantoorbanen zoals jij (aanname...) en ik hebben.En natuurlijk, ze ontvangen ook sponsorgeld etc, maar ik vermoed dat 't voor darters buiten de top 20 echt geen vetpot is, en misschien buiten de top 10 zelfs.sanderb schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:56:
[...]
Wat zie jij als absolute top? The order of merit is gebaseerd op een aantal (niet eens alle) PDC events en het opgehaalde prijzengeld. Daar zit de top 38 al op > 100.000 euro. Dat is dan het verdiende geld op ranking toernooien in de afgelopen 2 jaar.
RvB staat daar al op 261K GBP = ruim 350.000 euro.
En daar zit dus bij lange niet alles in. Masters niet, Premier league niet...en dan heb je ook nog persoonlijke sponsors en merchandise en andere betaalde optredens.
Ik denk dat Barney nooit meer postbode hoeft te worden.. sterker nog... als hij goed met zijn geld is omgegaan hoeft zelfs Mason zich nooit zorgen te maken.
Als hij het niet voor het geld doet, dan moet ie gewoon lekker wat rustiger aan gaan doen. Niks mis mee.
Hij hoeft niet al die toernooien af te gaan. Hell...als ie het net als Anderson doet, kun je met WK titels in 2 jaar volgens mij rustig 11 maanden per jaar op je gat zitten en alsnog hoog in de ranking staan...
Mist ie alleen wel steeds de verjaardag van zijn kleinzoon
Neemt niet weg dat iemand als Barney als 't goed is nooit meer hoeft te werken inderdaad, maar stop dan gewoon en klaag niet zo
Toch komen jullie opmerkingen nogal over als die van de kleine mensjes die denken dat het een leuk bestaan is om zoveel van huis te zijn. Ik zou dat beroep niet willen hebben.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Je kunt gewoon 'met de vrouw overleggen' dat je dat gaat doen. "Schat, ik ga me de komende 10-15 jaar volledig toeleggen op professioneel darten en daarmee tonnen binnenhalen. Betekent wel dat ik 80% van de tijd niet thuis en/of bij de kinderen ben. Eens of niet eens?"
En dan kies je. Klinkt allemaal simpel, en dat is het uiteindelijk ook.
"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Ik volgde het darten vroeger veel meer als nu. Laatst toevallig weer eens voor de lol op YouTube gekeken en daar zag ik een compilatie van 9-darters, echt bizar en je ziet ook dat spelers de afgelopen jaren veel beter zijn gaan gooien als vroeger.Señor Sjon schreef op zondag 10 januari 2016 @ 00:41:
Dat is zeker. De sfeer is ook wel grotendeels verdwenen van de Lakeside als ik dat vergelijk met de PDC toernooien. Laten we het ook niet over het niveau hebben. De andere halve finale had gemiddeldes van ~90 en 77,5.
Maar toch vind ik dat de Lakeside vroeger het meeste had, het spelniveau is omhoog gegaan maar het niveau van het publiek is om te janken. Spelers die continue worden geïrriteerd is gewoon zwaar irritant om naar te kijken.
Commercie heeft voordelen maar zeker ook nadelen....

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
Allereerste darttoernooi wat ik ga bezoeken, en dat een weekje na carnaval (lees: goedgetrainde lever)
Vrijstaand 1990 | Brabant | 210m2 | Quatt Hybrid Duo | 100 m2 VVW | HR++ | 7cm spouwmuur isolatie | 7cm dakisolatie | Gasverbruik voor Quatt: 1700m3

Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Present!AzzKickah schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 20:52:
Nog mensen aan het kijken momenteel?
nope
Damn die 167 finish, en meteen 180 er achteraan
[ Voor 63% gewijzigd door AzzKickah op 04-02-2016 20:58 ]
Intussen 4-6 en Wade favoriet.
En nog een break door Wade, 4-7 en finito.
[ Voor 15% gewijzigd door gambieter op 04-02-2016 21:14 ]
Heb net de partij van van Barneveld gezien, dat was niet verkeerd! 6 legs 100% op de dubbels! Poeh..AzzKickah schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 20:52:
Nog mensen aan het kijken momenteel?
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ja toch zeer jammer dat ie die laatste dubbel met 2 pijlen mistte!Gynnad schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 22:01:
[...]
Heb net de partij van van Barneveld gezien, dat was niet verkeerd! 6 legs 100% op de dubbels! Poeh..
Ben benieuwd of Thornton zometeen weer op zo'n lullige manier gaat verliezen
[ Voor 0% gewijzigd door AzzKickah op 04-02-2016 22:13 . Reden: mis, mist, miste, mistte, ik ga voor de laatste ]
Lullig gaat het in elk geval niet worden, nu al 0-2 achter..AzzKickah schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 22:12:
[...]
Ja toch zeer jammer dat ie die laatste dubbel met 2 pijlen mistte!
Ben benieuwd of Thornton zometeen weer op zo'n lullige manier gaat verliezen
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Maar ik bedoelde het anders idd
Het gevolg van het uitzenden van een PDC toernooi is blijkbaar:The first Champions League of Darts will be broadcast live across the BBC in what is being billed as an "exciting new era" for the sport. The eight-player tournament will be held in Cardiff on 24-25 September. It will feature the leading eight players from the PDC Order of Merit come the end of July's World Matchplay, and the champion will earn £100,000.
Dat gaat auw doen bij de BDO...The decision to broadcast the new event means the BBC will cease to cover the BDO World Championship.
Maar eerlijk is eerlijk, BDO is ook niet om aan te gluren tegenwoordig.
Nu Jackpot - MvG, kijken welke Lewis en Michael we vanavond hebben
Doet Anderson afgelopen 3/4 jaar al wel, het hele jaar eigenlijk niets presteren en alles op het wk zetten.gambieter schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 22:14:
Net Taylor - Anderson gezien bij de PL. Anderson was vorige week tegen MvG al niet in topvorm, vanavond tegen Taylor ook niet. Na 8 legs een gemiddelde van 93 en verloor 7-4. Uit vorm?
Nu Jackpot - MvG, kijken welke Lewis en Michael we vanavond hebben
⏩ PVOutput☀️
Ik zit in het VK en heb Sky Sportsn2theb schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 22:17:
Waar kan je darts nu op kijken? Rtl 7 bezet door voetbal..
MvG is bezig met een wereldrecord en zakt de laatste leg opeens in.
Het oude record was 118,66.

[ Voor 3% gewijzigd door Pinobigbird op 25-02-2016 21:51 . Reden: 123,69 was niet de eindscore ]
Dit dus.
Wat was het, 10 minuutjes gooien en klaar?
En Gary Anderson staat 2-8 achter tegen een qualifier, nog maar 1 leg verwijderd van uitschakeling. En intussen 3-9 en Anderson out.
[ Voor 66% gewijzigd door gambieter op 05-03-2016 16:04 ]
Ik snap wat je bedoeld, maar 106.8 gemiddeld is wel echt heel goedgambieter schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 15:56:
MvG even een 9-darter bij de UK Open. Speelt niet eens zo goed, maar boem. Maar toch, in de laatste twee wedstrijden 4x 170 finish. Zijn tegenstander speelt goed.
/edit: Ja dat zie je dus aankomen, van 3-2 wordt het dan gelijk 8-2 voor MvG. Partij is beslist
[ Voor 20% gewijzigd door ik222 op 05-03-2016 23:17 ]
2-0 voor
5-0 voor
9-0 voor
gewonnen 10-0
[ Voor 60% gewijzigd door jaapstobbe op 06-03-2016 14:22 ]
Hoe kijk jij? Stream van rtl7 wil niet laden bij mij.jaapstobbe schreef op zondag 06 maart 2016 @ 15:36:
nu van gerwen.
[ Voor 87% gewijzigd door gambieter op 06-03-2016 16:26 ]
"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House
En dat was dan de finale, 11-4. Briljante quote ook van de commentator: "tot 1-1 was het spannend". Maar het klopte nog ook
[ Voor 33% gewijzigd door ik222 op 06-03-2016 22:58 ]
Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl
Maar dit is wel een lekkere wedstrijd voor hem weer.

⏩ PVOutput☀️
Inderdaad, en dat is jammer, want met het afgelopen WK bijvoorbeeld weet je bijvoorbeeld dat hij het hoogstwaarschijnlijk niet gaat halen, MVG had meer kans gehad.Señor Sjon schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:27:
Lijkt wel alsof Barney zich alleen op kan laden tegen Van Gerwen.
Who's general failure, and why is he reading my disk?
Schema voor 12 mei is bekend:
Robert Thornton v James Wade
Adrian Lewis v Gary Anderson
Phil Taylor v Michael van Gerwen
Peter Wright v Raymond van Barneveld
Rotterdam krijgt mooie wedstrijden, Taylor-MvG en Anderson-Lewis. Wright-Barney is ook niet slechtPinobigbird schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 14:25:
http://www.pdc.tv/news/ar...gue-weeks-ten-15-fixtures
Schema voor 12 mei is bekend:
Robert Thornton v James Wade
Adrian Lewis v Gary Anderson
Phil Taylor v Michael van Gerwen
Peter Wright v Raymond van Barneveld
Anders leer je de regels even

[ Voor 80% gewijzigd door AzzKickah op 02-04-2016 22:33 ]
[ Voor 28% gewijzigd door gambieter op 14-04-2016 21:57 ]
Heb zin in 12 mei
Toch leuk dat Barney nog gelijk weet te spelen.
[ Voor 28% gewijzigd door Fleximex op 12-05-2016 21:26 ]

Hmmm, beetje onsportief geroep tegen Taylor, jammer.
[ Voor 44% gewijzigd door Hippocampus op 12-05-2016 22:44 ]

Volgend jaar hopelijk weer!

Heb jij Taylor ook zo uitgefloten. Dat was echt jammer.Pinobigbird schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 00:00:
Ahoy was echt gaaf! Zeker de laatste partij met MvG ging het helemaal los, met als hoogtepunten de break en de winnende dubbel.Ben doorweekt van het bier dat door de zaal vloog.
Volgend jaar hopelijk weer!
Nee, die zijn er wel ja.Arjantje72 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 16:20:
[...]
Heb jij Taylor ook zo uitgefloten. Dat was echt jammer.
Even gekeken, 6 van de 21 dubbels raak.
[ Voor 20% gewijzigd door Vos op 19-05-2016 20:36 ]
Ergens hoop ik dat Gary in de finale komt en dat ze allebei knettergoed gooien.
Meehp..
[ Voor 5% gewijzigd door AzzKickah op 19-05-2016 21:41 ]

Edit
... Nog drie ...
[ Voor 14% gewijzigd door Pinobigbird op 19-05-2016 22:38 ]
Nah, Taylor moet nog even terugkomen, een beetje spanning mag wel in een finale.Pinobigbird schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 22:36:
Michael gaat met 7-3 de pauze in, nog vier legs winnen. Afmaken die hap!
Kampioen!
Vanmiddag was Barney nogal eens de zwakke schakel en moest MvG hem er doorheen helpen, maar in de finale is het andersom. MvG is matig, Taylor heel sterk, Barney magistraal en Lewis zwalkt compleet.
Taylor verslaat MvG, Barney verslaat Lewis, en in de dubbels is Barney groots en winnen ze.
Nu nog Taylor - Barney en eventueel Lewis - MvG.
Edit: helaas heeft Barney weer last van zijn Taylor complex, maakt veel fouten en verliest 4-1. Wel kansen gehad, maar Taylor maakt geen fouten. Dus nu Lewis-MvG voor de titel.
[ Voor 17% gewijzigd door gambieter op 05-06-2016 23:01 ]
Hopen dat MvG zich weer herpakt.
[ Voor 20% gewijzigd door Vos op 05-06-2016 23:02 ]
En het is pijnlijk. 2-0 voor Lewis met heel veel geklooi, WKs onwaardig. MvG mist 9 darts op een dubbel en wint nog steeds een leg, een break. Dat zegt wel wat...
[ Voor 89% gewijzigd door gambieter op 05-06-2016 23:13 ]
Dit topic is gesloten.
Bracket is vast live!
In te vullen tot en met 15 december 19.00 uur.
https://challonge.com/nl/WKDarts2023
Ook in dit topic, net als op het hele forum, geldt dat het vragen naar en bespreken van illegale streams niet toegestaan is.
Real-time scores bij PDC-toernooien: http://live.dartsdata.com
Live Rankings:
https://www.dartsrankings.com
PDC YouTube kanaal:
YouTube: YouTube