The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Goed, briljant einde van de finale.
Goede winnaar, samen met Price de grootste kandidaten voor het WK.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Wat een einde nog
Loting is straks o.a. te zien via het Youtubekanaal van RTL7Darts: YouTube: YouTube
Zal tevens het laatste dartstoernooi zijn dat via een standaard TV pakket te volgen is, daarna gaat het helaas achter een extra betaalmuur.
En Paul Lim mag wéér meedoen.
Eerste rondes geen hele pittige namen tegen elkaar, wel in de 2e ronde een aantal grote clashes mogelijk, waaronder mogelijk Anderson - Lewis en Cross - van Barneveld.
[ Voor 48% gewijzigd door Quad op 29-11-2021 20:31 ]
⏩ PVOutput☀️
Dat was toch al langer bekend
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
Ja op zich, maar het blijft gewoon bijzonder als je z'n naam hoort.
⏩ PVOutput☀️
Gerwyn Price (1) vs Edhouse/Wen | Peter Wright (2) vs Meikle/Schmutzler |
![]() | Damon Heta (31) vs Woodhouse/Wilson |
Stephen Bunting (16) vs R.Smith/J.Smith | Ryan Searle (15) vs Borland/Brooks |
![]() ![]() | ![]() |
Jonny Clayton (8) vs Barry/Lam | Jose de Sousa (7) vs Lowe/Larsson |
Gabriel Clemens (25) vs L.Williams/Shibata | Mensur Suljovic (26) vs Soutar/Portela |
Michael Smith (9) vs ![]() | Nathan Aspinall (10) vs Murnan/Lim |
Glen Durrant (24) vs O’Connor/Lauby | Brendan Dolan (23) vs Rydz/Yamada |
James Wade (4) vs ![]() | ![]() |
![]() | Chris Dobey (30) vs Ru.Rodriguez/Robb |
Joe Cullen (13) vs Evetts/J.Williams | Dave Chisnall (14) vs Labanauskas/Losper |
Simon Whitlock (20) vs ![]() | Luke Humphries (19) vs Ro.Rodriguez/Kenny |
![]() | Gary Anderson (6) vs Lewis/Campbell |
Devon Petersen (28) vs Hughes/R.Smith | Ian White (27) vs Mitchell/ ![]() |
Krzysztof Ratajski (12) vs Lennon/Razma | Rob Cross (11) vs ![]() |
Mervyn King (21) vs Joyce/Benecky | Daryl Gurney (22) vs Evans/Kumar |
[ Voor 54% gewijzigd door Pinobigbird op 29-11-2021 21:20 ]
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

⏩ PVOutput☀️
De site van Nieuwlaat heeft een bracket https://mastercaller.nl/t...championship/2022/bracket
Voorzichtige voorspelling: De finale wordt Price - Wright
RTL7 zendt alle wedstrijden live uit, dat is dan nog wel mooi
Heb nog geen poule/bracket gevonden van RTL op challonge.tweakduke schreef op zondag 5 december 2021 @ 10:37:
En het schema in een mooi plaatje
[Afbeelding]
De site van Nieuwlaat heeft een bracket https://mastercaller.nl/t...championship/2022/bracket
Voorzichtige voorspelling: De finale wordt Price - Wright
RTL7 zendt alle wedstrijden live uit, dat is dan nog wel mooi
Ben benieuwd of ze het dit jaar wel doen.
Edit: Ik zie op poules.com dat daar een bracket aan te maken is, indien interesse wil ik een Tweakers wk darts 2022 aanmaken?
[ Voor 9% gewijzigd door Quad op 05-12-2021 10:44 ]
⏩ PVOutput☀️
Ik vind het primaQuad schreef op zondag 5 december 2021 @ 10:42:
[...]
Heb nog geen poule/bracket gevonden van RTL op challonge.
Edit: Ik zie op poules.com dat daar een bracket aan te maken is, indien interesse wil ik een Tweakers wk darts 2022 aanmaken?
Saturday December 18 (13:30u)
Darius Labanauskas v Charles Losper (R1) Mike De Decker
[ Voor 16% gewijzigd door Hackus op 06-12-2021 18:07 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Zeker interesse inQuad schreef op zondag 5 december 2021 @ 10:42:
[...]
Stack Sats
+1Quad schreef op zondag 5 december 2021 @ 10:42:
[...]
Revive the guild!
/f/image/yTZJ39j15dsfSIvHd75YV6mf.png?f=fotoalbum_large)
Bracket: WK Darts 2022 - Tweakers.net Editie
Achtergrond:
Ik heb gekozen voor Challonge, omdat dit bij eerdere keren van RTL7 mij zeer goed beviel, het is laagdrempelig, snel in te vullen en vergt weinig onderhoud.Het is echter niet echt besloten, dus het kán zijn dat er anderen, onbekende, voorspellers meedoen. Ik heb wel aangegeven dat deze bracket uit de overzichten en zoekmachines gehaald is, dus in dat opzicht zou je alleen met de link deze bracket kunnen vinden.
How-to en spelregels:
⏩ De bracket is hier te vinden: https://challonge.com/nl/WK2022_Tweakers_net⏩ Klik op Create a prediction om een voorspelling in te vullen.
⏩ In de voorspelling klik je simpelweg op de winnaar van elk potje en de rest vult zichzelf in.
⏩ Geef onderaan je voorspelling aan:
- De winnaar van het toernooi.
- Een titel van je voorspelling
- Je e-mailadres
⚠️ Je e-mailadres is niet publiekelijk zichtbaar, zelfs niet voor mij, echter wel noodzakelijk om je bracket wellicht later weer aan te passen.
⚠️ Een link naar de bracket vindt je weer terug via mijn Tweakers signature, mocht je deze kwijt zijn.
⚠️ Inschrijven en je bracket invullen kan tot en met 15 december 20:59!
Tot slot:
Veel succes en veel plezier met het WK Darts 2022.cc: @Jelte,89, @Pinobigbird, @tweakduke, @Hippocampus, @Hackus, @Stovirpi, @Freee!!, @!mark, @Pino112, @Masch, @Dagion en anderen.
[ Voor 9% gewijzigd door Quad op 06-12-2021 22:28 ]
⏩ PVOutput☀️
Ingevuld!
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
Idem.
Paar verrassingen erin gepropt, denk dat ik nog wel wat ga aanpassen gezien de namen die tegen elkaar (kunnen) spelen in de vroegere rondes.
Ik heb 'm een beetje safe ingevuld eigenlijk.. Waarschijnlijk goed voor middenmoot.Dagion schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:48:
Heb hem ook ingevuld, lastig heur! Sommige namen zeggen me ook weinig dus maar een beetje nattevingerwerk
Paar verrassingen erin gepropt, denk dat ik nog wel wat ga aanpassen gezien de namen die tegen elkaar (kunnen) spelen in de vroegere rondes.
Meestal worden de goede scores ingevuld door personen die helemaal niets van de sport weten en dus vaak random een keuze maken.
Overigens zijn voorspellingen ook openbaar te maken tot aan de start van het toernooi, maar ik heb gekozen dit niet te doen, niets zien van een ander houdt het mooi spannend, en je ziet dan enkel de scores en je eigen bracket.
⏩ PVOutput☀️
Paul Lim als winnaar
/s
(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!
Revive the guild!
Ga hem morgen ook even invullen.
Wel lastig met het grote aantal niet top 32 spelers die meedoen, ken er een groot deel eigenlijk gewoon niet. Maar dat maakt het juist interessant.
https://challonge.com/nl/WK2022_Tweakers_net/predictionsJelte,89 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 23:33:
Ik weet niet precies hoe het werkt, nog niet ingevuld, maar wel benieuwd naar de medetweakert zn invulling, kan ik dat straks inzien of moeten we dat dan delen?
Resultaten/tussenstand kun je zodra het toernooi begint in ieder geval hier zien.
Voorspelling vooraf denk ik niet
[ Voor 56% gewijzigd door !mark op 08-12-2021 01:09 ]
Ik kan aanzetten dat je elkaars voorspelling ziet, die wordt, volgens de omschrijving, verborgen als het toernooi bezig is.Jelte,89 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 23:33:
Ik weet niet precies hoe het werkt, nog niet ingevuld, maar wel benieuwd naar de medetweakert zn invulling, kan ik dat straks inzien of moeten we dat dan delen?
Alleen om te voorkomen dat je een andere voorspelling gaat gebruiken voor jouw eigen gewin, en mogelijk daarom eenzelfde/andere winnaar gaat kiezen zou ik zelf ervoor kiezen om dit besloten te houden.
⏩ PVOutput☀️
Haha, dat kan ook nog ja, mij ging het alleen om de nieuwsgierigheidQuad schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:07:
[...]
Ik kan aanzetten dat je elkaars voorspelling ziet, die wordt, volgens de omschrijving, verborgen als het toernooi bezig is.
Alleen om te voorkomen dat je een andere voorspelling gaat gebruiken voor jouw eigen gewin, en mogelijk daarom eenzelfde/andere winnaar gaat kiezen zou ik zelf ervoor kiezen om dit besloten te houden.
Ik ga em ook invullen!
Revive the guild!
Nu de sint weer lekker in Spanje zit begint het toch weer te kriebelen. Nog een klein weekje

Gewoon invullen en zien waar het strand.Hippocampus schreef op donderdag 9 december 2021 @ 17:03:
Ik ben altijd heel slecht gebleken in poules invullen dus ik heb het opgegeven. (toch bedankt)
Nu de sint weer lekker in Spanje zit begint het toch weer te kriebelen. Nog een klein weekje
⏩ PVOutput☀️
https://dartsnieuws.com/p...arten-gratis-live-te-zien
⏩ PVOutput☀️
Juan Rodriguez wordt helaas vervangen door Gordon Mathers. Kun je dat als eigenaar nog aanpassen in het bracket zonder dat voorspellingen ongeldig worden
https://dartsnieuws.com/p...s-na-positieve-coronatest
Tot het toernooi begonnen is, kun je de voorspellingen aanpassen.!mark schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:29:
@Quad
Juan Rodriguez wordt helaas vervangen door Gordon Mathers. Kun je dat eigenaar nog aanpassen in het bracket zonder dat voorspellingen ongeldig worden![]()
Thanks!!mark schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:29:
@Quad
Juan Rodriguez wordt helaas vervangen door Gordon Mathers. Kun je dat als eigenaar nog aanpassen in het bracket zonder dat voorspellingen ongeldig worden![]()
⏩ PVOutput☀️
Ik ben wel echt benieuwd of ze commentatoren meenemen en wie eventueel in de studio zit. Laatst was het duo Jacques en Koert/Kurt aan het verslaggeven en dat beviel me eigenlijk best wel. Misschien na de Formule 1 ook hier wel tijd voor een frisse wind? Een andere interviewer op locatie mag sowieso wel van mij.Quad schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:33:
Darts tot 1 maart gratis te volgen via het YouTube kanaal van ViaPlay.
https://dartsnieuws.com/p...arten-gratis-live-te-zien
[ Voor 8% gewijzigd door Dagion op 14-12-2021 20:46 ]
Ik hoop dat Jacques sowieso behouden blijft. Dartswereld is niet zo groot maar hij weet echt álles van iedereen. En is ook gewoon een prettige commentator om naar te luisteren.Dagion schreef op donderdag 9 december 2021 @ 23:18:
[...]
Ik ben wel echt benieuwd of ze commentatoren meenemen en wie eventueel in de studio zit. Laatst was het duo Jacques en Koert/Kurt aan het verslaggeven en dat beviel me eigenlijk best wel. Misschien na de Formule 1 ook hier wel tijd voor een frisse wind? Een andere interviewer op locatie mag sowieso wel van mij.
Poosje terug was hij ook als analist aanwezig, toch wel gek om hem dan zo te zien.
Nog 1 dag tot het toernooi begint, dus gauw de bracket even invullen als je het niet gedaan hebt.
⏩ PVOutput☀️
Jeffrey Zwaan is daarvoor aan het bidden denk ik.Dagion schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:45:
De Chinese qualifier gaat ook niet meer afreizen ivm visumproblemen, die had ik al door laten gaan tegen Edhouse dus net nog even aangepast. Laatste dag toch voor wijzigingen?
Wen is uit de lijst gehaald en vervangen door Peter Hudson.
[ Voor 8% gewijzigd door Quad op 14-12-2021 20:54 ]
⏩ PVOutput☀️
Ben ook wel benieuwd wat het gaat kosten, ben niet vaak in de gelegenheid om veel darten te zien (werk vaak in de avonduren, in ieder geval rondom de toernooien lijkt het
Revive the guild!
Weet iemand hier een mooi toernooischema te vinden? Vind het ''toernooicenter'' van RTL Darts maar een onoverzichtelijk ding.
⏩ PVOutput☀️
Ik heb ook niks met Visschr... Liever Jacques met iemand andersDagion schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 23:23:
@Quad ; Jacques is zeker prima, heb niet zoveel (meer) met Frank merk ik. Die dynamiek ken ik wel intussen, Koert vind ik prima in de studio of zo nu en dan als commentator. Stiekem best wel wat kennis volgens mij als je door de grappen heen kijkt
Ben ook wel benieuwd wat het gaat kosten, ben niet vaak in de gelegenheid om veel darten te zien (werk vaak in de avonduren, in ieder geval rondom de toernooien lijkt het). Nu met corona kan ik stiekem veel volgen van de latere fases in de toernooien en dat bevalt wel.
Schema van vanavond
Ritchie Edhouse v Peter Hudson (R1)
Ricky Evans v Nitin Kumar (R1)
Adrian Lewis v Matt Campbell (R1)
Gerwyn Price v Edhouse/Hudson (R2)
Format
Round 1 - Best of five sets
Round 2- Best of five sets
[ Voor 14% gewijzigd door Hackus op 15-12-2021 19:11 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Kleine aanvulling, vanaf de 2de ronde moet een beslissende set (dus bij 2-2 stand in sets tijdens R2) weer met 2 legs verschil gewonnen worden. Mocht het bij 5-5 nog gelijk zijn volgt één laatste leg welke de winnaar bepaald.Hackus schreef op woensdag 15 december 2021 @ 19:05:
Round 2- Best of five sets
Vorig jaar werd dit wegens Corona i.c.m. het vanaf een bepaalde tijd klaar moeten zijn tijdelijk niet gedaan, maar nu dus weer wel
Dus wat dat betreft is het voor Viaplay alleen een paar presentatoren erbij en kijken wie ze als commentatoren mee willen nemen.
Kijken of Lewis en Price vanavond een beetje wakker zijn.
De site van Jaques zelf is ook wel duidelijk om snel te zien wie welke dag moet spelen: https://mastercaller.nl/matchcentertomolino schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:42:
Weet iemand hier een mooi toernooischema te vinden? Vind het ''toernooicenter'' van RTL Darts maar een onoverzichtelijk ding.
[ Voor 43% gewijzigd door !mark op 15-12-2021 20:23 ]
Succes en veel plezier dit WK. 🎯🎯
PS. De voorspellingen staan openbaar, of dit na invullen scores nog steeds zo is, zie ik dan wel weer.. Is de eerste keer dat ik zelf een toernooi organiseer via Challonge.
[ Voor 40% gewijzigd door Quad op 15-12-2021 20:37 ]
⏩ PVOutput☀️
⏩ PVOutput☀️
⏩ PVOutput☀️
⏩ PVOutput☀️
Nee dat niet. Ik ben bang dat we dat ook niet snel meer gaan zien. Maar hij zou een beetje in het toernooi kunnen groeien en met een beetje geluk nog eens een een kwart of halve finale halen.tweakduke schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:55:
Toch 'gewoon' voor Lewis, vond hem nog niet geweldig gooien.
Campbell had hier wel de kans om hem te pakken maar kon de druk er niet opzetten. Toch geen slechte pot.
Maar goed, ik heb Wade ingevuld als winnaar in een finale tegen Searle of Anderson dus wat weet ik er nou van
Stack Sats
Searle zou ik dat meteen gunnen hoor, leuke gast.Dagion schreef op woensdag 15 december 2021 @ 23:01:
[knip]
Maar goed, ik heb Wade ingevuld als winnaar in een finale tegen Searle of Anderson dus wat weet ik er nou van
Price is niet populair in Ally Pally!
Morgenavond Lewis - Gary Anderson, vind ik persoonlijk jammer, de leermeester vs de leerling. Is wel vaker gebeurt maar niet zo vroeg in het toernooi al.
[ Voor 38% gewijzigd door Quad op 15-12-2021 23:15 ]
⏩ PVOutput☀️
Die doen straks wedstrijdje wie het hardst kan schreeuwen, Price of het publiek.
Het is een beetje de vraag hoe graag Anderson nog wil winnen, ik krijg het idee dat het voor hem ook allemaal niet zo makkelijk meer gaat. (Ik moet dan denken aan Murtaugh; i'm too old for this sh*t! lethal weapon)Morgenavond Lewis - Gary Anderson, vind ik persoonlijk jammer, de leermeester vs de leerling. Is wel vaker gebeurt maar niet zo vroeg in het toernooi al.
Anderson kan juist voor een WK zich opladen, en staat in de ranking ook niet slecht voor. Maar ja, die gaat nog 1 seizoen door en dan is het wel klaar.Hippocampus schreef op woensdag 15 december 2021 @ 23:20:
[...]
Die doen straks wedstrijdje wie het hardst kan schreeuwen, Price of het publiek.![]()
[...]
Het is een beetje de vraag hoe graag Anderson nog wil winnen, ik krijg het idee dat het voor hem ook allemaal niet zo makkelijk meer gaat. (Ik moet dan denken aan Murtaugh; i'm too old for this sh*t! lethal weapon)
Edhouse pakt dus de 1e set, als Price de dubbels een keertje gaat pakken komt het wel goed.
⏩ PVOutput☀️
⏩ PVOutput☀️
Scores bracket zijn bijgewerkt, morgenmiddag zal ik niet na elke wedstrijd dit kunnen doen, hoeft op zich ook niet natuurlijk, maar zal wel zsm alles bijwerken zodra dit kan.
⏩ PVOutput☀️
Interessante stand van de brackets, 18 op een gedeelde eerste plaatsQuad schreef op woensdag 15 december 2021 @ 23:57:
Net voor 0:00 afgerond ook, top.
Scores bracket zijn bijgewerkt, morgenmiddag zal ik niet na elke wedstrijd dit kunnen doen, hoeft op zich ook niet natuurlijk, maar zal wel zsm alles bijwerken zodra dit kan.
Gelijk afvlaggen, zal @Quantor (P19) leuk vinden.Freee!! schreef op woensdag 15 december 2021 @ 23:58:
[...]
Interessante stand van de brackets, 18 op een gedeelde eerste plaats
⏩ PVOutput☀️
Is vooral de laatste paar toernooien bijzonder hinderlijk jaHippocampus schreef op woensdag 15 december 2021 @ 23:29:
Allemachtig wat is het publiek tegen Price bezig. Beetje jammer.

Kijk dat het na dat incidentje met Anderson inmiddels 3(?) jaar geleden het daaropvolgend toernooi een keertje zo is; prima. Maar inmiddels mag het toch wel een keer klaar zijn? Qua schreeuwen kan hij er wel wat van natuurlijk, maar dat kunnen mensen als Huybrechts, Lewis of MvG ook.
Het lijkt inmiddels gewoon een sport te zijn van 'Ik ga naar een dartswedstrijd dus fluit Price uit', erg jammer.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Edit: Vierde bouncer al voor Razma.
[ Voor 34% gewijzigd door Hippocampus op 16-12-2021 14:17 ]
Wel veel hangende/vallende/bouncende pijlen inderdaad, zou dat te maken hebben met de nieuwe samenstelling van die borden?
Zo, de Countryman pakt gewoon de set af met 3 - 0 van Mitchell, lekker. Mitchell mist wel zijn dubbels daar.
[ Voor 31% gewijzigd door Hippocampus op 16-12-2021 15:00 ]
Hopen op Landman dan maar, want die Mitchell hoeft van mij niet echt een rondje verder ondanks dat het in mijn bracket wel zo staat
⏩ PVOutput☀️
Mitchell normaal wel solide dus als hij zijn dubbels gaat raken dan wordt het nog een pittige opgave.
0/12 vs 6/12 dat is duidelijk ja.Hippocampus schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:08:
Zo, Mitchell mist voorlopig al zijn dubbels.

⏩ PVOutput☀️

En dat voor een BDO-wereldkampioen.
⏩ PVOutput☀️
Dit topic is gesloten.
Bracket is vast live!
In te vullen tot en met 15 december 19.00 uur.
https://challonge.com/nl/WKDarts2023
Ook in dit topic, net als op het hele forum, geldt dat het vragen naar en bespreken van illegale streams niet toegestaan is.
Real-time scores bij PDC-toernooien: http://live.dartsdata.com
Live Rankings:
https://www.dartsrankings.com
PDC YouTube kanaal:
YouTube: YouTube