Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• De-Hamster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-04 12:57
Beste Tweakers,

Momenteel ben ik op zoek naar een tablet voor de kerst die maximaal 150 euro kost. Ik wil 8 inch of groter en ik wil er voornamelijk mee internetten, YouTube surfen, lezen, uitzending gemist kijken en verder niet heel veel schokkends.

Ik heb vier opties alleen bij deze Chinese merken weet ik niet welke goed zijn en welke minder goed zijn,

1. Ampe A10 Quad Core i.MX6Q 1.2GHz 10.1 Inch IPS Android 4.0 16GB Tablet

2. Sanei N10 i.MX6Q Quad Core 1.2GHz 10.1 Inch IPS Android 4.0 16GB Tablet

3. PIPO MAX-M1 RK3066 Dual-Core 1.6GHz 9.7 Inch Android 4.1 16GB Tablet PC

4. CUBE U30GT RK3066 Dual-core 1.6GHz 10.1 Inch IPS Android 4.0 16GB Tablet

Twee dual-cores en twee quad cores maar wel met een lagere Ghz. Wat is hierin beter? Allemaal hebben ze een IPS scherm dat is dus niet onderscheidend. Daarnaast zijn het ook allemaal 16 gb varianten. Ik zie door de bomen het bos niet meer, ze kosten allen rond de 150 euro, welke is dan het beste en heeft de meeste opties of is het snelst. Waarin verschillen ze dan voornamelijk?

Ik heb hier heel weinig verstand van dus als ik stomme vragen stel dan merk ik het wel. Maar van deze vier tablets welke is dan echt de beste en waarin verschillen ze?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:35
Als je de namen van de tablet intikt in google vind je genoeg reviews en gebruikerservaringen.

De 1e heeft een waardeloze accu (3 tot 7 uur) en kan veel games niet draaien omdat de GPU niet wordt ondersteund.
Het scherm van nummer 4 schijnt problemen te geven.

De rest mag je zelf googlen.

TheS4ndm4n#1919

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-11 19:05
en de pipo M2 wifi versie? dat is er een die ikzelf op de verlanglijst heb staan

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-11 12:57
Waarom iets uit China halen (vergeet heffingen e.d. niet) als je om de hoek voor € 160,- klaar bent: Kruidvat 10,1" Pro-Line 2.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• De-Hamster
Ik ben even wat reviews aan het lezen maar die van de Kruidvat zijn niet heel erg positief. Veel commentaar over flikkeringen bij lage helderheid, slechte Wi-Fi en beperkte accuduur.

Verwijderd

Check dit topic eens daar zitten mensen die ervaring hebben met China tablets en ook regelmatig verwijzen naar ervaringen van anderen ik geloof op bijvoorbeeld Slatedroid: Het topic voor onbekende en exotische Android-tablets

• RocketKoen
Foxio schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 16:30:
Ik ben even wat reviews aan het lezen maar die van de Kruidvat zijn niet heel erg positief. Veel commentaar over flikkeringen bij lage helderheid, slechte Wi-Fi en beperkte accuduur.
Tsja, iets met een dubbeltje en op de 1e rij willen zitten.
De ipad of galaxy tab zijn niet voor niets minstens €300

TheS4ndm4n#1919

• Taigu
Foxio schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 16:30:
De cube uit jouw lijst je is zo goed als hetzelfde apparaat. Verwacht voor die prijs niet ineens veel betere apparaten. Zijn trouwens ook voldoende positieve reviews in het betreffende topic en je vergeet de importheffing en douanekosten mee te rekenen. Tel maar € 40 bij de prijs op.

[ Voor 15% gewijzigd door Taigu op 30-11-2012 22:41 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-11 12:57
RocketKoen schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 18:34:
[...]

Tsja, iets met een dubbeltje en op de 1e rij willen zitten.
De ipad of galaxy tab zijn niet voor niets minstens €300
Ik denk niet dat je dat zomaar kan zeggen, als je een beetje zoekt kun je voor weinig geld prima tablets vinden. Voor 145 euro heb je bijvoorbeeld een SmartQ K7 uit China. Okee, je moet wel wat geduld hebben voordat je hem binnen hebt, maar je krijgt voor dat geld een degelijke tablet met alles erop en eraan :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• De-Hamster
Dus jullie geven aan dat het Kruidvat model niet onder doet ten opzichte van de andere modellen die ik als voorkeur had? In dat geval zou ik natuurlijk altijd de Kruidvat variant kiezen, maar ik dacht dat de Chinese varianten beter waren.

http://www.tabletguide.nl...o-line-2-kruidvat-review/

De kruidvat variant is hem niet helemaal volgens mij. Stel hij werkt nu echt niet naar behoren kan ik dan binnen x termijn mijn geld nog terugkrijgen?

[ Voor 32% gewijzigd door De-Hamster op 01-12-2012 02:08 ]

• RocketKoen
Foxio schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 02:00:
Dus jullie geven aan dat het Kruidvat model niet onder doet ten opzichte van de andere modellen die ik als voorkeur had? In dat geval zou ik natuurlijk altijd de Kruidvat variant kiezen, maar ik dacht dat de Chinese varianten beter waren.

De kruidvat variant is hem niet helemaal volgens mij. Stel hij werkt nu echt niet naar behoren kan ik dan binnen x termijn mijn geld nog terugkrijgen?
Nee...
Maar dat gaat je bij de chinese import ook niet lukken.

Ga gewoon naar de winkel en vraag of ze een showmodel hebben die je in de winkel kan uitproberen.
Bij de mediamarkt hier liggen en bijvoorbeeld 25 verschillende tablets (aan een staalkabeltje) die je in de winkel kan uitproberen.

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Voor de Kruidvat varianten zou ik gewoon even de topics hier door lezen:
Kruidvat 10,1" Pro-Line 2
Kruidvat 9.7'' dual-core PRO-LINE

De eerste versie van de 9.7" inch versie had nogal wat problemen en dat zie je terug in die review. Het model wat nu in de winkel ligt heeft volgens mij geen van die problemen meer.

Verwijderd

Wil je niet voor een klein beetje meer een Nexus 7 overwegen? Sure, niet precies waar je om vroeg, maar wel een tablet dat volgens velen veruit de beste in zijn klasse is. Je betaalt wat meer, maar het ding is dan ook gewoon erg, erg goed.

• Taigu
Foxio schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 02:00:

Sowieso binnen 7 dagen bij online bestellen, maar je kunt ook 2 jaar gebruik maken van de garantie. Dat lijkt mij een groot voordeel t.o.v. Chinese tablets. Alleen de accu verschil met de Cube (6000 VS 7200mah). Natuurlijk is de Nexus beter, maar dat is appels met peren.

De review die je post is trouwens van de 9.7 inch, niet van de 10.1 inch. Scherm verschilt behoorlijk tussen de twee (4:3 met 1027*768 VS 16:9 met 1280*800)

[ Voor 9% gewijzigd door Taigu op 01-12-2012 11:35 ]

Verwijderd

Taigu schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 08:51:
Natuurlijk is de Nexus beter, maar dat is appels met peren.
Appels met Ferrari's, zou ik eerder zeggen :p Zoveel scheelt het qua prijs nu ook weer niet, dus het is het overwegen waard.

• De-Hamster
RocketKoen schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 03:21:
[...]

Nee...
Maar dat gaat je bij de chinese import ook niet lukken.

Ga gewoon naar de winkel en vraag of ze een showmodel hebben die je in de winkel kan uitproberen.
Bij de mediamarkt hier liggen en bijvoorbeeld 25 verschillende tablets (aan een staalkabeltje) die je in de winkel kan uitproberen.
Ja de Media Markt wel inderdaad, maar in mijn prijsklasse vind je daar amper tablets > 7 inch die een beetje het geld waard zijn.

Daarnaast heb ik toch ergens gelezen dat je je geld terug kan krijgen. Op internet heb je sowieso 14 dagen herroepingsrecht om zonder opgaaf van redenen het product terug te sturen en je geld terug te krijgen. Zoiets is er toch ook bij een fysieke winkel dat als het on deugdelijk is etc.
Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 04:17:
Wil je niet voor een klein beetje meer een Nexus 7 overwegen? Sure, niet precies waar je om vroeg, maar wel een tablet dat volgens velen veruit de beste in zijn klasse is. Je betaalt wat meer, maar het ding is dan ook gewoon erg, erg goed.
Nee, 7 inch vind ik echt te klein voor een tablet.
Taigu schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 08:51:
[...]

Sowieso binnen 7 dagen bij online bestellen, maar je kunt ook 2 jaar gebruik maken van de garantie. Dat lijkt mij een groot voordeel t.o.v. Chinese tablets. Alleen de accu verschil met de Cube (6000 VS 7200mah). Natuurlijk is de Nexus beter, maar dat is appels met peren.

De review die je post is trouwens van de 9.7 inch, niet van de 10.1 inch. Scherm verschilt behoorlijk tussen de twee (4:3 met 1027*768 VS 16:9 met 1280*800)
Bij Kruidvat.nl staat 14 dagen in de algemene voorwaarden. Die garantie is leuk maar mijn ervaring met garanties is dat zowat alles daar buiten valt dus daar gok ik niet op. Maar inderdaad, het koop op afstand verhaal is wel fijn inderdaad. Dan valt het idd al mee als de review over een ander product gaat.

Dus de Cube heeft een betere accu, maar verder hebben al deze toestellen weinig voorsprong op de kruidvat tablet?

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:11

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik verplaats dit topic even naar het juiste forumdeel, Mobile Aankoopadviesforum. Het is op Tweakers ook wel de bedoeling dat je zelf ook onderzoek doet en dat laat zien in de startpost. Nu lijkt je startpost op een boodschappenlijstje en dat is niet de bedoeling.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• De-Hamster
janvanduschoten schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 12:41:
Ik verplaats dit topic even naar het juiste forumdeel, Mobile Aankoopadviesforum. Het is op Tweakers ook wel de bedoeling dat je zelf ook onderzoek doet en dat laat zien in de startpost. Nu lijkt je startpost op een boodschappenlijstje en dat is niet de bedoeling.
Zoals al verder in het topic blijkt, heb ik wel degelijk voorronderzoek gedaan. Alleen ze hebben allemaal tal van reviews waardoor ik liever advies wil van de mensen hier dan een onbekende reviewer op amazon of iets dergelijks. Daarbij hebben ze allemaal nagenoeg dezelfde specificaties waardoor ik juist hier de meer ervaren tabletgebruikers om advies vraag.
Pagina: 1