Maandag een FLIR One (oude model) ontvangen, op Marktplaats gekocht voor een schijntje

Wilde afwachten tot de FLIR One SE zou uitkomen, maar die zou qua prijs toch te duur worden waarschij
nlijk en deze aanbieding kon ik niet laten liggen. Uiteindelijk doen ze allebei hetzelfde immers. Het is niet alsof het oude model waardeloze beelden maakt.
Wat een tof speelgoed

Alleen jammer dat ik constant de iPhone 5s van m'n vriendin moet confisqueren

Zit al te kijken naar een tweedehands iPhone 5, maar die zijn nog vrij prijzig. Zelfs modellen met gebarsten scherm e.d.
Wel jammer dat de FLIR One niet op iPad schijnt te werken, heeft iemand al eens getest met een Lightning extension cable. Fysiek zou het gewoon moeten werken (Lightning = Lightning immers), maar de app doet een check of het device een iPhone is en zegt "lolnope, dit ga ik niet doen"

iPod Touch (5e gen.) scheen volgens iemand op EEVblog ook niet te werken...
Ik mis trouwens wel de temperatuurschaal zoals in deze plaatjes:
art in "[IR] Het grote Ik wil/heb een warmtebeeldcamera" dat is wel jammer dat ze dat niet in de app hebben gebouwd. Of zou de sensor dat niet 'kunnen'? Toch wel een handige feature, nu lijken sommige dingen erg warm, terwijl het in werkelijkheid maar een graad of 5 boven de omgevingstemperatuur is.
[
Voor 44% gewijzigd door
ThinkPad op 20-05-2015 13:51
]