• FortezzA_64
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-02 12:09
Sailfish Community News, 8th January 2026 - New Year
Met nieuws over de onderdelen van de volgende SFOS update.
  • AppSupport Bluetooth support
  • AppSupport 13 (Android API level 33 compatibility) for all 64bit devices
  • VPN fixes
  • Plus smaller fixes
Sommige app zijn gestopt met werken onder Android 11. Die AppSupport 13 voor alle 64bit toestellen moet dat weer oplossen. Maar het lijkt er nu op dat AppSupport 13 voor 32bit toestellen (Sony Xperia XA2 en Xperia 10) er niet gaat komen.

• avanhel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-02 09:51
Dank je voor de tip.
Omdat mijn vorige telefoon ermee is gestopt. Heb ik mijn trouwe XA2 ingesteld en ben blij met hoe het werkt.
Dan ga ik toch upgraden naar een nieuwere telefoon in plaats van een nieuwe accu in deze.

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Voor de liefhebbers die de nieuwe Jolla Phone hebben besteld of dat nog overwegen: hier een uitgebreide eerste indruk van hoe de sample-telefoons er uitzien - van de hand van een Sailfish-fan/ex-Jolla werknemer die werd uitgenodigd om een kijkje te komen nemen op het Jolla hoofdkantoor: https://forum.sailfishos....e-appearance-models/27272

• TheLion01
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:02
Sailfish OS heeft over het algemeen wel wat aanpassingen gedaan aan de UI voor tablets maar een app die op dat vlak (en op alle andere vlakken ook :P ) tekortschiet is de Browser. Nu kwam ik laatst dit topic tegen op het Sailfish OS Forum met instructies om Qt6 te installeren. En het leuke daarvan is dat je dus de Angelfish browser van KDE kan installeren op Sailfish OS! En draaien dat het doet op mijn Xiaomi Pad! oOo
Ondersteund veel meer websites van nu en heeft een fatsoenlijke voor-tablets-geschikte UI.
Helaas krijg ik de Adblocker niet werkend en werkt Copy/Paste tussen de browser en het OS ook niet (bij mij althans), maar dat komt hopelijk nog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PCXmMiYgNUFCJtuZyQ0Dy02Y_b0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PB569qtq26ddW5AmSnrdz2nP.png?f=fotoalbum_large

iPhone 13 mini (iOS 26.2) // Pebble 2 Duo (wit) // Xiaomi Pad 6 (Sailfish OS 5.0.0.67 "Tampella")

• FortezzA_64
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-02 12:09
Release notes] Tampella 5.0.0.73 - Early Access
AppSupport is updated to Android version 13 now also on Xperia 10 II and 10 III.
En het lijkt er toch op dat de 32bit devices toch nog Android 13 support gaan krijgen;
We are looking into bringing the AppSupport 13 also to the older 32bit devices,
i.e. Xperia XA2 and 10, but unfortunately it did not make it into this release.
En goed nieuws over AppSupport Bluetooth Support. Die komt er ook, via Jolla Store als standalone package. Maar nog niet bekend wanneer.

• TheLion01
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:02
FortezzA_64 schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 20:23:

En goed nieuws over AppSupport Bluetooth Support. Die komt er ook, via Jolla Store als standalone package. Maar nog niet bekend wanneer.
Hier kijk ik ontzettend naar uit! Kan ik mijn Pebble 2 Duo hopelijk ook gebruiken op de nieuwe Jolla Phone straks. oOo

Voor de geïnteresseerden. Zojuist heb ik de topicstart aangevuld met alle ontwikkelingen op het gebied van Jolla / Sailfish OS van de afgelopen jaren. Was een leuke trip down the memory lane. Er is de afgelopen 14 jaar toch een hoop gebeurd al met al. ;)

iPhone 13 mini (iOS 26.2) // Pebble 2 Duo (wit) // Xiaomi Pad 6 (Sailfish OS 5.0.0.67 "Tampella")

• richdb
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16-02 12:36
Ik ben SailfishOS weer aan het herontdekken op de Fairphone 5. Good memories.

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

richdb schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:13:
Ik ben SailfishOS weer aan het herontdekken op de Fairphone 5. Good memories.
Gebruik je dan ook android emulatie? Ik heb op dit moment Calyx OS, maar de ontwikkeling ervan is nu effectief over. Ik zit er aan te denken om toch weer SFOS te gaan gebruiken, maar ik moet wel een paar android applicaties (o.a. Steam en een betere browser dan de standaard browser) kunnen draaien. Ik ben op zoek naar een manier om dat te bewerkstelligen.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:21
Dat kan toch alleen met de ondersteunde toestellen door Jolla (de Sony's)?

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Shinji schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:23:
Dat kan toch alleen met de ondersteunde toestellen door Jolla (de Sony's)?
Een paar maanden geleden had ik ergens gelezen dat dit misschien ook beschikbaar zou komen voor community ports. En Waydroid schijnt ook te werken. Maar ik wil eerst wat ervaringsverhalen gezien hebben voordat ik mijn telefoon ga omkatten maar een ander OS.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• richdb
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16-02 12:36
Nee geen Android emulatie, Waydroid werkt niet omdat dit nog gebaseerd is op Android 13 en de SailfishOS rom voor de Fairphone 5 gebaseerd is op Lineageos als basis (zoiets had ik gelezen).
Wat betreft de Fairphone 4 hetzelfde. Het zou in theorie moeten kunnen mits je basis dus dezelfde versie als Waydroid is. Bij niet ondersteunende toestellen is alleen Waydroid een optie zolang Jolla de verkoop van Appsupport niet vrijgeeft voor andere toestellen dan alleen de Sony's
Pagina: 1 ... 27 28 Laatste