Oke mooi bedankt!
Ik heb nooit LewaOS gedraaid. Heb ondertussen maar weer deze terug geflashed. Werkt prima.Chris.nl schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 12:45:
[...]
Je kan dus wel custom roms flashen, maar geen custom romsDe mijne kan je ook custom noemen.
Welke Android heb je erop staan? Gisteren was er ook al iemand die gedoe had met LewaOS Ow, dat was jijzelf. Dan weet ik het ook niet meer..
Misschien dat anderen beter bij LewaOS kunnen wegblijven, om dit probleem te voorkomen...
Nou gelukkig heb je het weten op te lossen!Ruffzz schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 12:57:
Ik heb nooit LewaOS gedraaid. Heb ondertussen maar weer deze terug geflashed. Werkt prima.
Ja maar dat gaf ik eerder al aan. Custom roms die op de needrom site staan werken allemaal. Het probleem is dat ik geen stock rom kan flashenChris.nl schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 13:00:
[...]
Nou gelukkig heb je het weten op te lossen!
Wat is de juiste procedure als ik de telefoon weer helemaal 100% stock wil hebben?
[ Voor 12% gewijzigd door Ruffzz op 19-01-2013 13:14 ]
Is idd een goed idee, maar dat pad wil ik niet inslaan met mijn zip's.Rikkiz0r schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 13:38:
Chris misschien is het trouwens een goed idee om mobile uncle tools in die zip te stoppen
Gaat mij er puur om dat ie, in tegenstelling tot de stock rom, CWM geschikt is en CWM ermee behouden blijft.
Dat ik Busybox v1.20.2 erbij gedrukt hebt lijkt me vanzelfsprekend ivm root. Ik hou ze liefst 99,9% stock.
Verder kan iedereen er mee doen wat ie wil.
Ik kan niet de gemaakte zips met busybox flashen via CWM.
Ook lukt het me niet als ik zelft de update file aanpas.
Verschillende errors, status 4 en status 6 etc
Nee
Mmh zit wat in, maar om het e.a. te vergemakkelijken kan je de default language wel op Engels zettenChris.nl schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 14:03:
[...]
Is idd een goed idee, maar dat pad wil ik niet inslaan met mijn zip's.
Gaat mij er puur om dat ie, in tegenstelling tot de stock rom, CWM geschikt is en CWM ermee behouden blijft.
Dat ik Busybox v1.20.2 erbij gedrukt hebt lijkt me vanzelfsprekend ivm root. Ik hou ze liefst 99,9% stock.
Verder kan iedereen er mee doen wat ie wil.
Goeie! Alleen ik zou niet weten hoe ik default instellingen kan aanpassen.Rikkiz0r schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 16:28:
Mmh zit wat in, maar om het e.a. te vergemakkelijken kan je de default language wel op Engels zetten?
Echt apart dit..John Doos schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 16:13:
Ik kan niet de gemaakte zips met busybox flashen via CWM.
Ik ga nog even een en ander testen, als ik niets vind zet ik wel een 4.1.2. SuperSU + Busybox nandroid online, wellicht helpt dat.
- edit -
Ik kan heen en weer down/upgraden wat ik wil maar kom geen errors tegen
Op dit moment ben ik dus maar een 4.1.2. SuperSU + Busybox nandroid aan het uploaden, wellicht dat dit werkt voor wie errors krijgen.
Mocht alleen ik geen fouten krijgen bij m'n update.zip's dan kan ik ze net zo goed weer offline halen, zijn er ook luitjes bij wie het updaten wel gewoon werkt?
- edit -
Nandroid: clockworkmod G3-20130116-221844 link
[ Voor 55% gewijzigd door Chris.nl op 19-01-2013 17:58 ]
Anoniem: 448785
[quote]Chris.nl schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 16:29:
[...]
Goeie! Alleen ik zou niet weten hoe ik default instellingen kan aanpassen.
[quote]
Dit kan door in build.prop de locale op US en us te zetten:
ro.product.locale.language=us
ro.product.locale.region=US
Ik heb nu een complete clean install gedaan van de rom (geflashed via flashtools)
Heb dan nog steeds dat Called ID probleem (vreemd dat niemand anders dit nog evaren heeft)
Tevens heb ik dat als ik bel het soms erg lang duurt voordat ik verbinding krijg
(telefoon blijft op Kiezen staan) dit gebeurt bij beide SIM's, en heb ook al gehad dat als iemand mij belde de telefoon bij mij niet over ging (kwam er achter door een gemiste oproep SMS)
Tevens heb ik dat als ik gebeld wordt de telefoon nog trilt terwijl ik trillen uit heb gezet in het Audioprofielen menu.
Misschien komen deze problemen omdat ik de flashtool versie gebruikt heb?? Zal als ik tijd heb de versie van jou (Chris) is proberen, en kijken of ik deze problemen dan niet heb.
[...]
Goeie! Alleen ik zou niet weten hoe ik default instellingen kan aanpassen.
[quote]
Dit kan door in build.prop de locale op US en us te zetten:
ro.product.locale.language=us
Ik heb nu een complete clean install gedaan van de rom (geflashed via flashtools)
Heb dan nog steeds dat Called ID probleem (vreemd dat niemand anders dit nog evaren heeft)
Tevens heb ik dat als ik bel het soms erg lang duurt voordat ik verbinding krijg
(telefoon blijft op Kiezen staan) dit gebeurt bij beide SIM's, en heb ook al gehad dat als iemand mij belde de telefoon bij mij niet over ging (kwam er achter door een gemiste oproep SMS)
Tevens heb ik dat als ik gebeld wordt de telefoon nog trilt terwijl ik trillen uit heb gezet in het Audioprofielen menu.
Misschien komen deze problemen omdat ik de flashtool versie gebruikt heb?? Zal als ik tijd heb de versie van jou (Chris) is proberen, en kijken of ik deze problemen dan niet heb.
Ah, thnx voor de tip man!
De build.prop aanpassen is goed te doen.
Je bedoelde waarschijnlijk trouwens:
ro.product.locale.language=en
Ik heb gelijk even de timezone op Europe/Amsterdam gezet.
Ben de twee roms nu opnieuw aan het uploaden.
Rikkiz0r thnx voor het idee!
Hier geen prob's met bellen en gebeld worden.
Wel heb ik een bugje ontdekt dat er bij SMSjes nu geen vinkje (ontvangen) komt te staan wanneer je onder instellingen Verzendrapport vragen wel aangevinkt hebt staan. Dus bugjes zullen er vast wel inzitten, het is ook niet voor niets een beta-rom. 'k Ben wel dik tevreden, vind het zelf de moeite zeker waard om geüpdatet te hebben. Systeem loopt smooth / vlot en ik heb de indruk dat de browser ook sneller is geworden.
De build.prop aanpassen is goed te doen.
Je bedoelde waarschijnlijk trouwens:
ro.product.locale.language=en
Ik heb gelijk even de timezone op Europe/Amsterdam gezet.
Ben de twee roms nu opnieuw aan het uploaden.
Rikkiz0r thnx voor het idee!
Hier geen prob's met bellen en gebeld worden.
Wel heb ik een bugje ontdekt dat er bij SMSjes nu geen vinkje (ontvangen) komt te staan wanneer je onder instellingen Verzendrapport vragen wel aangevinkt hebt staan. Dus bugjes zullen er vast wel inzitten, het is ook niet voor niets een beta-rom. 'k Ben wel dik tevreden, vind het zelf de moeite zeker waard om geüpdatet te hebben. Systeem loopt smooth / vlot en ik heb de indruk dat de browser ook sneller is geworden.
[ Voor 27% gewijzigd door Chris.nl op 19-01-2013 20:14 ]
Ik probeer het nou elke keer te snappen, maar wat schiet ik daar allemaal mee op. Kijk, rooten snap ik, maar de rest? Uncle Sam, recovery, JB. Doet nog steeds nix bij me rinkelen.fotojunk schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 18:15:
Ik gebruik deze Lewa Touch Recovery, daar zet ik elke ROM ermee op..
Ook zeer goede backup en restore optie..
Het staat er toch echt stap voor stap...maartend schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 18:53:
[...]
Ik probeer het nou elke keer te snappen, maar wat schiet ik daar allemaal mee op. Kijk, rooten snap ik, maar de rest? Uncle Sam, recovery, JB. Doet nog steeds nix bij me rinkelen.
Nee, hoe het moet snap ik wel. Maar de nut. Snap ik nog steeds niet.fotojunk schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 18:55:
[...]
Het staat er toch echt stap voor stap...
De uitleg is zelfs voor mij begrijpelijk.
Voor mij heeft ROOT access nut omdat ik dan Titanium backup kan installeren.maartend schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 18:57:
[...]
Nee, hoe het moet snap ik wel. Maar de nut. Snap ik nog steeds niet.
De uitleg is zelfs voor mij begrijpelijk.
Zo zijn er meer handige apps die enkel werken met ROOT access..
Wat ik zeg. Rooten snap ik. Maar daar heb je uncle sam niet voor nodig of die recovery of dat JB. En daarom snap ik het nut niet. Van alles dat na dat rooten komt.fotojunk schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 18:59:
[...]
Voor mij heeft ROOT nut omdat ik dan Titanium backup kan installeren.
Zo zijn er meer handige apps die enkel werken met ROOT..
We zijn nartuurlijk tweakers we willen allerlei ROM's testen en geen apparaat waar restricties op zitten..
Dus met "rommelen"gaat er ook wel eens wat mis dus moet je een goede "recovery" hebben.
Maar hou je gewoon je "stock" ROM dan is dat allemaal niet nodig..
Dus met "rommelen"gaat er ook wel eens wat mis dus moet je een goede "recovery" hebben.
Voor mij is dus rooten blijkbbaar voldoende. Dan houd ik het daarbij.fotojunk schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 19:05:
We zijn nartuurlijk tweakers we willen allerlei ROM's testen en geen apparaat waar restricties op zitten..
Thnx
Voor de liefhebbers er staat alweer een nieuwe ROM
4 votes. Gemiddeld ; 1 out of 5.fotojunk schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 21:47:
Voor de liefhebbers er staat alweer een nieuwe ROM
Ik denk dat ik mijn G3 een hard brick heb gegeveven. Ik heb stomme fout gemaakt in SP flash tools door een volledige NAND format (verwijdert ook de bootloader en NVRAM Bin Region) uit te voeren met als resultaat dat de telefoon niet meer aan gaat en zich niet meer op laad laad (dat vermoed ik tenminste aangezien het led lampje niet gaat branden). Ik heb geen toegang tot CWM.
De telefoon wordt nog wel herkend in Windows en zelfs SP flash tools ziet de telefoon nog steeds.
Misschien kan ik de telefoon weer in leven brengen met SP flash tools door een rom te flashen maar ik krijg dit maar niet voor elkaar. Wanneer ik de "MT6577_Android_scatter_emmc" scatter file laad mis ik alle bestanden. Ik weet niet waar ik deze vandaan haal of hoe dit precies in zijn werk gaat.
Als iemand mij kan uitleggen hoe ik een rom kan flashen met SP flash tools hoor ik dat graag !
De telefoon wordt nog wel herkend in Windows en zelfs SP flash tools ziet de telefoon nog steeds.
Misschien kan ik de telefoon weer in leven brengen met SP flash tools door een rom te flashen maar ik krijg dit maar niet voor elkaar. Wanneer ik de "MT6577_Android_scatter_emmc" scatter file laad mis ik alle bestanden. Ik weet niet waar ik deze vandaan haal of hoe dit precies in zijn werk gaat.
Als iemand mij kan uitleggen hoe ik een rom kan flashen met SP flash tools hoor ik dat graag !
Ben nu niet thuis achter de pc, dus kan die SP flash tools niet voor je uitproberen.
Ik had ooit begrepen dat deze phone vrijwel niet te bricken is, omdat ie idd altijd nog te benaderen is via usb. Ik weet er echt niet het fijne van, een andere tweaker kan je waarschijnlijk beter helpen, maar volgens mij heb je alleen bootloader + CWM recovery nodig om in CWM te kunnen booten. Eenmaal daar kan je eventueel ook weer een volledige ROM flashen. In dit topic kwam ook iemand met een andere recovery, misschien kan je die ook proberen.
Kortom: het zou te fixen moeten zijn.
Ik had ooit begrepen dat deze phone vrijwel niet te bricken is, omdat ie idd altijd nog te benaderen is via usb. Ik weet er echt niet het fijne van, een andere tweaker kan je waarschijnlijk beter helpen, maar volgens mij heb je alleen bootloader + CWM recovery nodig om in CWM te kunnen booten. Eenmaal daar kan je eventueel ook weer een volledige ROM flashen. In dit topic kwam ook iemand met een andere recovery, misschien kan je die ook proberen.
Kortom: het zou te fixen moeten zijn.
Misschien dat je iets hebt aan deze link ?
http://www.needrom.com/tutorial-mt657x-flashing/
http://www.needrom.com/tutorial-mt657x-flashing/
EDIT.
Heb inmiddels de officiële beta rom succesvol kunnen flashen via SP flash tools. Helaas gaat de telefoon nog steeds niet aan. Opladen doet hij ook niet. Ik vrees het ergste
Heb inmiddels de officiële beta rom succesvol kunnen flashen via SP flash tools. Helaas gaat de telefoon nog steeds niet aan. Opladen doet hij ook niet. Ik vrees het ergste
[ Voor 84% gewijzigd door Ruffzz op 20-01-2013 11:42 ]
De officiële beta rom bevat geen uboot daarom boot je telefoon nog niet.Ruffzz schreef op zondag 20 januari 2013 @ 10:06:
EDIT.
Heb inmiddels de officiële beta rom succesvol kunnen flashen via SP flash tools. Helaas gaat de telefoon nog steeds niet aan. Ik vrees het ergste
download een ander ROM bijv. de officiële 4..0 welke wel uboot bevat en je telefoon werkt weer.
Bij mij heeft de CWM+SuperSU update goed gewerkt, geen problemen, snel en redelijk stabiel (1x een onverwachte reboot gezien terwijl hij (naar mijn weten) werkeloos naast me lag). Dus Chris.nl, bedankt voor de service.
Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8
Snap alleen niet dat nog niemand last heeft van het caller id probleem met +31 nummers vanuit google contacts geïmporteerd? Of gebruikt niemand dit?
Thanks ! Daar lag het idd aan. Telefoon is weer helemaal stock en werkendAnoniem: 448785 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 11:43:
[...]
De officiële beta rom bevat geen uboot daarom boot je telefoon nog niet.
download een ander ROM bijv. de officiële 4..0 welke wel uboot bevat en je telefoon werkt weer.
Ik gebruik dat en ga vanavond ff flashen, ik zal even checken of ik het probleem ook heb.Anoniem: 448785 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 12:17:
Snap alleen niet dat nog niemand last heeft van het caller id probleem met +31 nummers vanuit google contacts geïmporteerd? Of gebruikt niemand dit?
"Find what you love and let it kill you"
Bezig weer terug te gaan naar 4.0 heb zelf toch te veel probleempjes:
- Batterij gaat veel sneller leeg
- Probleem met Caller ID (wel op te lossen dus niet echt een probleem)
- Als ik iemand bel dan werkt dit af en toe niet (blijft op kiezen staan)
- Telefoon blijft vibreren bij inkomende oproep ondanks het uitschakelen hiervan.
Batterij probleem en CID probleem wordt door sommige chinezen ook op het Jiayu forum vermeld.
Maar het is ook nog maar een Beta, wacht wel op de officiële niet Beta release.
- Batterij gaat veel sneller leeg
- Probleem met Caller ID (wel op te lossen dus niet echt een probleem)
- Als ik iemand bel dan werkt dit af en toe niet (blijft op kiezen staan)
- Telefoon blijft vibreren bij inkomende oproep ondanks het uitschakelen hiervan.
Batterij probleem en CID probleem wordt door sommige chinezen ook op het Jiayu forum vermeld.
Maar het is ook nog maar een Beta, wacht wel op de officiële niet Beta release.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 448785 op 20-01-2013 16:52 ]
Ik blijf bij deze beta hangen. Accuduur is mij nog lang genoeg (ik heb niet indruk dat die zwaar vermindert is), trilstand wil ik sowieso en prob's met bellen of contactpersonen ben ik niet tegengekomen.
Grote voordelen van 4.1.2 vind ik dat de browser vlotter is, en SwiftKey toetsenbord heeft veel minder lag. Op 4.0.4 vond ik SwiftKey helaas onacceptabel sloom, nu gebruik ik hem weer met plezier.
Trouwens ferdw en albertjh thnx voor jullie feedback!
Grote voordelen van 4.1.2 vind ik dat de browser vlotter is, en SwiftKey toetsenbord heeft veel minder lag. Op 4.0.4 vond ik SwiftKey helaas onacceptabel sloom, nu gebruik ik hem weer met plezier.
Trouwens ferdw en albertjh thnx voor jullie feedback!
[ Voor 12% gewijzigd door Chris.nl op 20-01-2013 23:53 ]
Ik heb vandaag de 4.1.2 met SuperSU geinstalleerd en kreeg toen de melding installation aborted.
Daarna heb ik het zipbestand uitgepakt en de update.zip op de SD-card gezet en deze via CWM als update.zip geinstalleerd (dus de tweede optie). Alles werkt tot nu toe prima en ik heb nog geen reboots gehad. Chris.nl bedankt.
Daarna heb ik het zipbestand uitgepakt en de update.zip op de SD-card gezet en deze via CWM als update.zip geinstalleerd (dus de tweede optie). Alles werkt tot nu toe prima en ik heb nog geen reboots gehad. Chris.nl bedankt.
Gisteravond de beta van 4.1.2 erop gezet met Superuser, lijkt tot nu toe goed te draaien. Stabiel en snel.
Wat mij opvalt, ik las dat iemand anders dit ook had, is dat Swiftkey 3 eindelijk weer normaal reageert. Bij de vorige 4.1.2 ROM (port van UMI) had Swiftkey vaak lag tijdens het typen en soms werden er gewoon letters over geslagen... All better now
Nummerprobleem heb ik nog niet geconstateerd, allebei m'n sims zitten in deze telefoon en heb even geen vaste telefoon in de buurt om te testen, maar ik zal vast gebeld worden vandaag. Hier kom ik dus nog op terug.
(edit)
Ik merk nu dat Google Talk er niet in zit, kan deze ook niet toevoegen via de Play Store
(edit2)
In m'n contactenlijst zijn al m'n contacten weer door elkaar gegooid, iets wat ik in het begin ook had. Alles is clean, geen restore gedaan van apps, slechts accounts toegevoegd. Ik ga terug naar m'n UMI X1 ROM en zoek dit vanavond rustig uit...
Dit issue: M-Opensource in "[JiaYu G3] Ervaringen en Discussie"
De vorige keer leek dit door een restore van Whatsapp te komen, deze stond er nu nog niet op
Wat mij opvalt, ik las dat iemand anders dit ook had, is dat Swiftkey 3 eindelijk weer normaal reageert. Bij de vorige 4.1.2 ROM (port van UMI) had Swiftkey vaak lag tijdens het typen en soms werden er gewoon letters over geslagen... All better now
Nummerprobleem heb ik nog niet geconstateerd, allebei m'n sims zitten in deze telefoon en heb even geen vaste telefoon in de buurt om te testen, maar ik zal vast gebeld worden vandaag. Hier kom ik dus nog op terug.
(edit)
Ik merk nu dat Google Talk er niet in zit, kan deze ook niet toevoegen via de Play Store
(edit2)
In m'n contactenlijst zijn al m'n contacten weer door elkaar gegooid, iets wat ik in het begin ook had. Alles is clean, geen restore gedaan van apps, slechts accounts toegevoegd. Ik ga terug naar m'n UMI X1 ROM en zoek dit vanavond rustig uit...
De vorige keer leek dit door een restore van Whatsapp te komen, deze stond er nu nog niet op
[ Voor 31% gewijzigd door M-Opensource op 21-01-2013 11:55 ]
Ik heb mijn contacten in google in groepen gezet, daarna kan je in contactpersonen --> Zichtbare contacten aangeven welke je in je telefoonlijst wil zien ik kies dan voor Aanpassen. Hierna nooit meer problemen gehad met contacten die door elkaar staan.M-Opensource schreef op maandag 21 januari 2013 @ 11:36:
(edit2)
Het is geen weergaveprobleem, check de link naar het oorspronkelijke probleem. Er worden daadwerkelijk contacten aangepast.Anoniem: 448785 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:53:
[...]
Ik heb mijn contacten in google in groepen gezet, daarna kan je in contactpersonen --> Zichtbare contacten aangeven welke je in je telefoonlijst wil zien ik kies dan voor Aanpassen. Hierna nooit meer problemen gehad met contacten die door elkaar staan.
Vreemd heb ook meerdere accounts maar hier geen last van, hebben bepaalde contacten waar dat mee gebeurt toevallig precies dezelfde naam (weergavenaam)?M-Opensource schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:55:
[...]
Het is geen weergaveprobleem, check de link naar het oorspronkelijke probleem. Er worden daadwerkelijk contacten aangepast.
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 448785 op 21-01-2013 12:58 ]
Gistermiddag een clean flash gedaan van de beta Jellybean, geen enkele setting of app geimporteerd welke met accounts te maken hebben en nu lijkt het wel goed te gaan, geen rare shit met contacts meer. Kostte wel een hoop tijd om alles weer netjes geconfigureerd te krijgen.
Verder de ROM al vrij intensief kunnen gebruiken gister en vanochtend, hier tot nu toe m'n bevindingen. Deze zijn vergeleken met de UMI X1 Jellybean port:
- Soepel, Swiftkey 3 en Nova Launcher draaien aanmerlijke beter
- Wifi bereik/stabiliteit is prima (had er zelf geen last van voorheen)
- Algemene soepelheid van apps starten en switchen is beter
- Ben zelf beter verstaanbaar aan de andere kant van de lijn volgens vriendin
- Geen Google Talk, moet vast met een losse APK te installeren zijn
- Batterydrain lijkt prima, merk nog geen verschil met vorige ROM. Afgelopen nacht 8% gedaald terwijl Wifi/Bluetooth/GPS en beide SIMS actief zijn
- Geen rare bevindingen met +31 of 06 nummers, alles lijkt zoals verwacht door te komen
- Bluetooth media keys Sennheiser headset werken perfect en reageren sneller dan voorheen
Onderdelen die ik nog wil testen:
- Bluetooth media keys Sennheiser headset, ligt op te laden
- Bluetooth media keys auto, auto staat bij garage, hopelijk over een week testen
- GPS, ik ga vanmiddag even een stukje wandelen
Voor mij is deze ROM al de daily driver, hij lijkt prima te werken tot nu toe
Verder de ROM al vrij intensief kunnen gebruiken gister en vanochtend, hier tot nu toe m'n bevindingen. Deze zijn vergeleken met de UMI X1 Jellybean port:
- Soepel, Swiftkey 3 en Nova Launcher draaien aanmerlijke beter
- Wifi bereik/stabiliteit is prima (had er zelf geen last van voorheen)
- Algemene soepelheid van apps starten en switchen is beter
- Ben zelf beter verstaanbaar aan de andere kant van de lijn volgens vriendin
- Geen Google Talk, moet vast met een losse APK te installeren zijn
- Batterydrain lijkt prima, merk nog geen verschil met vorige ROM. Afgelopen nacht 8% gedaald terwijl Wifi/Bluetooth/GPS en beide SIMS actief zijn
- Geen rare bevindingen met +31 of 06 nummers, alles lijkt zoals verwacht door te komen
- Bluetooth media keys Sennheiser headset werken perfect en reageren sneller dan voorheen
Onderdelen die ik nog wil testen:
- Bluetooth media keys Sennheiser headset, ligt op te laden
- Bluetooth media keys auto, auto staat bij garage, hopelijk over een week testen
- GPS, ik ga vanmiddag even een stukje wandelen
[ Voor 3% gewijzigd door M-Opensource op 22-01-2013 14:29 ]
Hmm vreemd dat het bij mij niet werkt, je hebt wel je contacten uit google gesynchroniseerd nu?M-Opensource schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 08:24:
Heb in het framework de number matching op 7 gezet en nu werkt het wel naar behoren bij mij. Maar al een aantal keren een clean install gedaan en dan werkt het niet totdat ik de aangepaste framework file weer er op zet.
Zodra ik nummers gewoon als 06xxxxxxxx er in zet werkt het wel (dan zie ik wie er belt) maar zodra ik hier weer +316xxxxxxx van maakt dan niet, vreemd...

Mja voor de rest draait ie prima nu met de aangepaste framework file.
Enige wat me nu nog op valt is dat de telefoon altijd trilt bij een inkomende oproep (ook al staat dit uit)
Alle andere problemen kwamen denk ik door mijn gare SIM kaart, heb nu een nieuwe aangevraagd.
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 448785 op 22-01-2013 09:08 ]
Ik heb contacten vanuit 3 gmail accounts gesynced staan en het gaat tot nu toe prima.Anoniem: 448785 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 09:05:
[...]
Hmm vreemd dat het bij mij niet werkt, je hebt wel je contacten uit google gesynchroniseerd nu?
Heb in het framework de number matching op 7 gezet en nu werkt het wel naar behoren bij mij. Maar al een aantal keren een clean install gedaan en dan werkt het niet totdat ik de aangepaste framework file weer er op zet.
Zodra ik nummers gewoon als 06xxxxxxxx er in zet werkt het wel (dan zie ik wie er belt) maar zodra ik hier weer +316xxxxxxx van maakt dan niet, vreemd...
Mja voor de rest draait ie prima nu met de aangepaste framework file.
Enige wat me nu nog op valt is dat de telefoon altijd trilt bij een inkomende oproep (ook al staat dit uit)
Alle andere problemen kwamen denk ik door mijn gare SIM kaart, heb nu een nieuwe aangevraagd.
@gomez2010,
Heb je toevallig een tele2 abbo?
Dit had ik ook met de Neo N002 terwijl met een KPN kaartje dit geen problemen gaf.
Ben benieuwd als ik over ga op de nieuwe ROm of ik dit euvel dan ook op de JiaYu G3 icm mijn tele2 abbo heb.
@All,
Zijn er al bevindingen van personen die het WiFi uitval probleem hadden en de dit nu niet meer hebben met de nieuwe Beta ROM? Tot nu toe las ik alleen een bevinding van een tweaker die met vorige als deze beta ROM geen WiFi iisues had. Alvast dank voor alle reacties
Dit had ik ook met de Neo N002 terwijl met een KPN kaartje dit geen problemen gaf.
Ben benieuwd als ik over ga op de nieuwe ROm of ik dit euvel dan ook op de JiaYu G3 icm mijn tele2 abbo heb.
@All,
Zijn er al bevindingen van personen die het WiFi uitval probleem hadden en de dit nu niet meer hebben met de nieuwe Beta ROM? Tot nu toe las ik alleen een bevinding van een tweaker die met vorige als deze beta ROM geen WiFi iisues had. Alvast dank voor alle reacties
Hey, ik zit bij T-Mobile (daar valt tele2 ook onder) dus dat zou kunnen idd. Heb een fix voor je als je toch over wil gaan naar JB. Dit is een update ZIP voor CWM, als je deze installeert dan is het opgelost.JD_1971 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 11:14:
@gomez2010,
@All,
Ik zou zeggen probeer het eerst is zonder fix en daarna met. Weten we gelijk waar het aan ligt
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 448785 op 22-01-2013 11:22 ]
@gomez2010,
Dank voor je reactie!
Ik heb gezocht naar je caller ID fix zip maar heb hem zo snel niet kunnen vinden.
Zou je deze aub kunnen uploaden?
Alvast dank!
Dank voor je reactie!
Ik heb gezocht naar je caller ID fix zip maar heb hem zo snel niet kunnen vinden.
Alvast dank!
Caller ID FIx voor G3 JB voor degene die hier wel problemen mee hebben:JD_1971 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 12:51:
@gomez2010,
Dank voor je reactie!
Alvast dank!
http://www.multiupload.nl/HC8JR6M9Z6
How to:
- zet deze zip op je SD-kaart
- start op in CWM recovery
- Kies install zip en dan van SD
- open de zip
- je ziet nu dat deze geïnstalleerd wordt
- reboot je telefoon.
Mocht je CID hierna nog niet werken dan moet je je contacten-opslag leeggooien (let op je contacten worden gewist)
Hierna je contacten weer terug zetten, hierna zal de fix werken en zie je de Caller ID wel.
Wat doet deze fix:
de fix bestaat uit framework.odex welke is aangepast om maar 7 cijfers te vergelijken met de contacten database i.p.v. 11 cijfers.
[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 448785 op 22-01-2013 13:04 ]
Ik ben toch terug gegaan naar de 4.0.4. rom van 29-11-2012.
Met de 4.1.2. beta kreeg ik last van een bluetooth bug -> wanneer ik de verbinding met mijn stereo headset had verbroken moest ik hem opnieuw opstarten om weer verbinding te kunnen maken. Dat twee tot vier keer per dag doen, vond ik toch iets te veel gedoe.
Ik wel flink zin gekregen in een stabiele 4.1.2. (of volgende beta) omdat ik hierbij SwiftKey weer prettig kan gebruiken. Maar ach, weer een maandje id terug naar 4.0.4. is ook geen ramp.
Met de 4.1.2. beta kreeg ik last van een bluetooth bug -> wanneer ik de verbinding met mijn stereo headset had verbroken moest ik hem opnieuw opstarten om weer verbinding te kunnen maken. Dat twee tot vier keer per dag doen, vond ik toch iets te veel gedoe.
Ik wel flink zin gekregen in een stabiele 4.1.2. (of volgende beta) omdat ik hierbij SwiftKey weer prettig kan gebruiken. Maar ach, weer een maandje id terug naar 4.0.4. is ook geen ramp.
IK krijg geen 3G/HSDPA verbinding op de 4.1.2 rom 
provider = simyo.
iemand hetzelfdfe probleem?
provider = simyo.
Ik heb diverse roms die in de startpost vermeld staan, proberen te installeren via clockword, alleen krijg ik bij alle roms installation aborted te zien.
Het maakt in dit geval niet uit als ik hem direct probeer te installeren via sd, of rename naar update.zip en daarna probeer te installeren, ik heb alle instellingen geprobeerd, signature en scripts....
DOM DOM DOM fout gevonden..... dacht dat het de rom was die ik gedownload had maar is een gezipte ROM
Ook lijkt het me verstandig in de uitleg van een "hoe een clockwork recovery installeren op een G3" hierbij te vermelden dat in sommige gevallen tijdens de "rode balk" de accu geplaatst dient te worden.
Het maakt in dit geval niet uit als ik hem direct probeer te installeren via sd, of rename naar update.zip en daarna probeer te installeren, ik heb alle instellingen geprobeerd, signature en scripts....
DOM DOM DOM fout gevonden..... dacht dat het de rom was die ik gedownload had maar is een gezipte ROM
Ook lijkt het me verstandig in de uitleg van een "hoe een clockwork recovery installeren op een G3" hierbij te vermelden dat in sommige gevallen tijdens de "rode balk" de accu geplaatst dient te worden.
[ Voor 14% gewijzigd door fvandenreek op 22-01-2013 15:58 . Reden: probleem opgelost ]
Money isn't rellevant..... who you are is.....
En je hebt de nummers er niet dubbel in staan? (wellicht gehide?) Ik weet iig dat het eerder (Android 2.2) was dat wanneer je nummers er dubbel in had staan (dus in 2 verschillende contacten) dat je dan ook alleen het nr te zien kreeg.Anoniem: 448785 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 09:05:
[...]
Opgelost.G-NiLES schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:01:
IK krijg geen 3G/HSDPA verbinding op de 4.1.2 rom
provider = simyo.
Zo vreemd dit. Heb absoluut niks aan de simkaarten gedaan. Gisterenochtend had ik nog 3G/H in het scherm staan, voelde ook zo tijdens internetten.
Rom geupdate, alleen nog maar GRPS. Simkaart in andere slot gedaan, nu weer HSDPA.
Ik weet dus zéker dat ik die nooit heb omgewisseld.
Nee, en het probleem is dus nu echt duidelijk. Had dit probleem niet in 4.0 maar dat klopt want in 4.0 staat het gene wat ik veranderd heb in framework al wel op 7:joris1989 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:33:
[...]
En je hebt de nummers er niet dubbel in staan? (wellicht gehide?) Ik weet iig dat het eerder (Android 2.2) was dat wanneer je nummers er dubbel in had staan (dus in 2 verschillende contacten) dat je dan ook alleen het nr te zien kreeg.
.line 519
.local v7, minMatchLen:I
const/4 v7, 0x7
.line 743
.local v0, minMatchLen:I
const/4 v0, 0x7
in 4.1 staat hier nog 11:
.line 519
.local v7, minMatchLen:I
const/4 v7, 0xb
.line 743
.local v0, minMatchLen:I
const/4 v0, 0xb
Daar zat dus het probleem in, als iemand mij belt staat er 06xxxxxxxx in beeld en als de telefoon op 11 karakters gaat controleren met +316xxxxxxxx in mijn telefoonlijst dan kan deze geen match maken. Nu dit op 7 staat wel. Het is dus iets wat ze nog goed moeten zetten in een nieuwe versie van de 4.1 ROM.
Vermoedelijk komt bij andere providers +316xxxxxxxx in het scherm te staan waardoor de match wel goed gedaan kan worden en anderen dit probleem dus niet hebben die bijv. bij KPN of Vodafone o.i.d. zitten.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 448785 op 22-01-2013 16:08 ]
Welke file is dat die je daarvoor moet aanpassen? Ik heb hetzelfde probleem.....
Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8
zie de multiupload link een aantal posts hierbovenferdw schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 18:30:
Welke file is dat die je daarvoor moet aanpassen? Ik heb hetzelfde probleem.....
Heb deze telefoon gister via een Tweaker besteld en verwacht hem morgen of overmorgen binnen te krijgen. Ik ben me dus al een beetje aan het verdiepen in welke ROM ik op het toestel wil gaan draaien maar ben er nog niet geheel over uit. Momenteel draai ik Jelly Bean 4.1.2 (CM10) op mijn ZTE Blade en zie het eigenlijk niet echt zitten om terug naar ICS te moeten. Nu begrijp ik echter dat sommige mensen toch nog niet helemaal tevreden zijn over de beta 4.1 voor de G3. Met wat Googelen kwam ik op nieuwsberichten uit december waarin een officiële Jelly Bean update voor de G3 wordt aangekondigd, een specifieke datum wordt echter niet genoemd. Is er hier wellicht al het een en ander bekend over wanneer deze update het levenslicht zal zien? Ben trouwens sowieso van plan het toestel te rooten i.v.m. sommige apps die ik gebruik.
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
De beta draait hier perfect..MiBe schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 12:35:
Heb deze telefoon gister via een Tweaker besteld en verwacht hem morgen of overmorgen binnen te krijgen. Ik ben me dus al een beetje aan het verdiepen in welke ROM ik op het toestel wil gaan draaien maar ben er nog niet geheel over uit. Momenteel draai ik Jelly Bean 4.1.2 (CM10) op mijn ZTE Blade en zie het eigenlijk niet echt zitten om terug naar ICS te moeten. Nu begrijp ik echter dat sommige mensen toch nog niet helemaal tevreden zijn over de beta 4.1 voor de G3. Met wat Googelen kwam ik op nieuwsberichten uit december waarin een officiële Jelly Bean update voor de G3 wordt aangekondigd, een specifieke datum wordt echter niet genoemd. Is er hier wellicht al het een en ander bekend over wanneer deze update het levenslicht zal zien? Ben trouwens sowieso van plan het toestel te rooten i.v.m. sommige apps die ik gebruik.
Maar keuze zat uit andere "Custom ROMS" hier
Hier draait de Beta nu ook probleemloos na nieuwe SIM geplaatst te hebben en het CID probleem te hebben opgelost.fotojunk schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 12:41:
[...]
De beta draait hier perfect..
Maar keuze zat uit andere "Custom ROMS" hier
Ik heb die beta nu al een tijdje draaien echter word mijn Sandisk SD-kaartje de hele tijd 'geumount' in de zin van hij kan er niet meer bij en als je dan bij instellingen op SD kaart unmounten klikt en dan weer op mounten dan doet die het weer. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Telkens als ik mijn Jiayu G3 wil aansluiten herkent Windows 7 hem niet. Komt dit door een slechte driver oid?
Fixed. Foutje met PDAnet
Fixed. Foutje met PDAnet
[ Voor 11% gewijzigd door Matuna op 23-01-2013 18:48 ]
Als ik mijn phone via USB aan mijn lappy koppel valt de verbinding steeds weg, komt hij terug, .. enzovoorts. Héél frustrerend, heb hem uiteindelijk geroot via MobileUncle. Na wat roms proberen toch maar terug de stock (de prerooted van deze thread, hoewel de SuperSU kuren heeft) er terug op gegooid.
Leuk avontuurtje; maar ik wacht nog wel tot de update volledig op punt staat.
Leuk avontuurtje; maar ik wacht nog wel tot de update volledig op punt staat.
Gaat nu wel hard 4 Custom ROM's in 2 dagen..
Ik wil een Windows-netwerkshare mounten op de telefoon, waarvoor een tweetal modules nodig is, namelijk cifs.ko en md4.ko. Hier heb ik al wel een guide gevonden hoe die modules gecompileerd worden voor één of andere tablet, maar dat zal voor de G3 weinig verschillen neem ik aan.
Gezien de variatie in binaire roms ga ik er van uit dat er ook ergens de source van de kernel te downloaden is? Dan zou het dus ook mogelijk moeten zijn om de modules te compileren?
Gezien de variatie in binaire roms ga ik er van uit dat er ook ergens de source van de kernel te downloaden is? Dan zou het dus ook mogelijk moeten zijn om de modules te compileren?
Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.
Beste mede tweakers,
IK heb de thread van CJB t/m pagina 10 zitten lezen en van alles getest met als resultaat dat mij Jiayu nu niet meer wil starten (t/m het logo van jiayu en niet verder, ik vermoed geen brick want de comp ziet de device nog wel)
Mijn probleem is, zoals zovelen, dat de flash tool niet verder komt dan de rode 100%. Daarna disconnect de device en reconnects nog 1x en dan krijg ik een error in de flash tool.
In eerste instantie d8 ik dat windows 8 de oorzaak was, maar ook windows 7 heeft dit probleem. De device wordt wel herkent als Preloader en ik zie ook geen geel uitroepteken, dus ik neem aan dat de drivers correct zijn geinstalleerd.
Ook mobile uncle werkt bij mij niet. Na het opstarten krijg je een liggend android logo met een rood uitroep teken (dieze krijg ik ook bij het opstarten met de volume + ... volgens mijd e standaard recover)
Zoals CJB al vermeld, 100x geprobeerd en geen resultaat, wat zovelen wel is gelukt
Wie oh wie kan mij op weg helpen?Ik begin nu wel erg desperate te worden, aangezien ik de jiayu nu geens meer opgestart krijg (ps mijn android is gister binnen gekomen, volgens mij dus de 29-11 versie als default)
IK heb de thread van CJB t/m pagina 10 zitten lezen en van alles getest met als resultaat dat mij Jiayu nu niet meer wil starten (t/m het logo van jiayu en niet verder, ik vermoed geen brick want de comp ziet de device nog wel)
Mijn probleem is, zoals zovelen, dat de flash tool niet verder komt dan de rode 100%. Daarna disconnect de device en reconnects nog 1x en dan krijg ik een error in de flash tool.
In eerste instantie d8 ik dat windows 8 de oorzaak was, maar ook windows 7 heeft dit probleem. De device wordt wel herkent als Preloader en ik zie ook geen geel uitroepteken, dus ik neem aan dat de drivers correct zijn geinstalleerd.
Ook mobile uncle werkt bij mij niet. Na het opstarten krijg je een liggend android logo met een rood uitroep teken (dieze krijg ik ook bij het opstarten met de volume + ... volgens mijd e standaard recover)
Zoals CJB al vermeld, 100x geprobeerd en geen resultaat, wat zovelen wel is gelukt
Wie oh wie kan mij op weg helpen?Ik begin nu wel erg desperate te worden, aangezien ik de jiayu nu geens meer opgestart krijg (ps mijn android is gister binnen gekomen, volgens mij dus de 29-11 versie als default)
Anoniem: 344287
Misschien een klein beetje afwijkend van dit onderwerp, maar heeft misschien toch iets met de gebruikte rom te maken.
Toen ik mijn Jiayu G3 in oktober ontving en in gebruik nam gebeurde het al redelijk snel dat hij een aantal keer in de week zijn 3G verliest en dan ook het totale bereik. Ik kan dan ook niet meer gebeld worden, niets werkt dan meer. Vreemde is dat de ontvangsttekentjes van beide simkaarten gewoon een goed bereik lijken te hebben, maar ze hangen en veranderen niet meer op de sterkte.
Ik dacht dit op te kunnen lossen door de laatste rom (november) op deze site te installeren, maar het probleem blijft.
Moet de telefoon dus een aantal keer per week herstarten. Het vervelende is dat je dus niet kan zien dat hij hangt (niemand kan me bereiken) of ik kom er pas achter als er geen mail meer binnenkomt en internet niet meer werkt. De rest van de telefoon blijft op dat moment overigens gewoon prima werken, alleen dus de totale verbinding/bereik hangt (internet en bellen).
Nog een kleine aanvulling, misschien heeft het er iets mee te maken: mijn data simkaart werkt perfect, mijn 2e simkaart die ik alleen voor bellen gebruik word constant als roaming gezien, staat ook een R in het bereik tekentje. Meerdere keren per dag krijg ik dan ook in het melding venster bovenin te zien dat de gegevensverbinding roaming verbroken is, terwijl deze sim dus geen internet heeft en ook niet in het 3G slot zit....
Op geen van de fora kan ik hier iets over vinden. Heeft iemand anders dit ook en zo ja, misschien een oplossing??
Toen ik mijn Jiayu G3 in oktober ontving en in gebruik nam gebeurde het al redelijk snel dat hij een aantal keer in de week zijn 3G verliest en dan ook het totale bereik. Ik kan dan ook niet meer gebeld worden, niets werkt dan meer. Vreemde is dat de ontvangsttekentjes van beide simkaarten gewoon een goed bereik lijken te hebben, maar ze hangen en veranderen niet meer op de sterkte.
Ik dacht dit op te kunnen lossen door de laatste rom (november) op deze site te installeren, maar het probleem blijft.
Moet de telefoon dus een aantal keer per week herstarten. Het vervelende is dat je dus niet kan zien dat hij hangt (niemand kan me bereiken) of ik kom er pas achter als er geen mail meer binnenkomt en internet niet meer werkt. De rest van de telefoon blijft op dat moment overigens gewoon prima werken, alleen dus de totale verbinding/bereik hangt (internet en bellen).
Nog een kleine aanvulling, misschien heeft het er iets mee te maken: mijn data simkaart werkt perfect, mijn 2e simkaart die ik alleen voor bellen gebruik word constant als roaming gezien, staat ook een R in het bereik tekentje. Meerdere keren per dag krijg ik dan ook in het melding venster bovenin te zien dat de gegevensverbinding roaming verbroken is, terwijl deze sim dus geen internet heeft en ook niet in het 3G slot zit....
Op geen van de fora kan ik hier iets over vinden. Heeft iemand anders dit ook en zo ja, misschien een oplossing??
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 344287 op 26-01-2013 21:34 ]
Gisteren heb ik mijn Jiayu g3 ook ontvangen. Uiteindelijk heeft het toestel mij ~160,- gekost via Ebay incl. verzenden.
Direct begonnen met rooten via het batchbestand, wat ook direct niet lukte
. Uiteindelijk succes door pdaNet te instaleren, pc opnieuw op te starten. Toen aanwijzingen uit de openingpost gevolgt en alles werkte als bedoeld.
CWM bestand op de sd gezet en via mobileuncle geflasht, binnen een minuut gepiept.
Zojuist de beta 4.1.2 met SU root er op uitgepakt en erop gezet. Toen via CWM geupdate. Ook weer perfect gegaan.
Het geheel werkt nu behoorlijk soepel, best een leuke telefoon voor zo'n prijs.
Direct begonnen met rooten via het batchbestand, wat ook direct niet lukte
CWM bestand op de sd gezet en via mobileuncle geflasht, binnen een minuut gepiept.
Zojuist de beta 4.1.2 met SU root er op uitgepakt en erop gezet. Toen via CWM geupdate. Ook weer perfect gegaan.
Het geheel werkt nu behoorlijk soepel, best een leuke telefoon voor zo'n prijs.
AMD Ath II X4 760K, G.Skill 8GB DDR3-2133, Saphire 2GB R7 260X OC in een mooi Coolcube Maxi doosje
Please ignore
[ Voor 98% gewijzigd door pinibo op 26-01-2013 16:28 ]
Ik stel de vraag even hier kan namelijk het antwoord niet vinden via google.
Gisteren was er een update voor mijn G3, ik installeer dat ding, dus natuurlijk alles naar fabrieksinstellingen (logisch).
Vervolgens root ik hem en wil ik weer Titanium backup installeren.
Maar dan krijg ik plots de melding dat er niet genoeg ruimte is om hem te installeren en de mogelijkheid apps te verwijderen.
Ach, op mijn g3 is nog zo ongeveer 1,5GB vrij om het over mijn SD maar niet te hebben.
iemand een idee?
Gisteren was er een update voor mijn G3, ik installeer dat ding, dus natuurlijk alles naar fabrieksinstellingen (logisch).
Vervolgens root ik hem en wil ik weer Titanium backup installeren.
Maar dan krijg ik plots de melding dat er niet genoeg ruimte is om hem te installeren en de mogelijkheid apps te verwijderen.
Ach, op mijn g3 is nog zo ongeveer 1,5GB vrij om het over mijn SD maar niet te hebben.
iemand een idee?
Wil hij hem wel direct naar je telefoon schrijven?
En niet naar een partitie op je sd kaart?
Probeer het is zonder SD kaart in.
Nee
Aha, er kan op de een of andere manier niet naar mijn telefoon worden geschreven.John Doos schreef op zondag 27 januari 2013 @ 22:39:
Wil hij hem wel direct naar je telefoon schrijven?
Ik zie die telefoon ook niet in mijn windows explorer, ook al staat usb aan. Ik zie enkel de SD-kaart.
edit ; gevonden.
Moest eerst de oude map verwijderen van mijn SD kaart.
[ Voor 8% gewijzigd door maartend op 28-01-2013 11:00 ]
OMG ... geen idee waarom bij mij andere drivers wel werken:
http://www.4shared.com/folder/Q_MYd0k_/MT6516_Tools.html
w8woord: bm-smartphone-reviews.blogspot.com
Deze drivers handmatig installeren door de tel inc batterij aan te sluiten (tel niet aanzetten) ... Vervolegns bij apparaat beheer zie je idd een geel driehoekje bij overige apparaten (wanneer ik de tel aanzet of ik zet de tel zonder batterij aan de usb, dan krijg ik de gele uitroepteken niet)
Flash tool, werkt bij mij nu ALLEEN wanneer de batterij dus in de tel blijft zitten, en ook niet de volume + gebruiken. Gewoon de tel aansluiten dmv usb en het update process werkt.
Heel bizar waarom dit bij mij op deze manier wel werkt. Misschien een nieuwe lichting telefoons?K heb m net een week.
Misschien heeft iemand er wat aan.
http://www.4shared.com/folder/Q_MYd0k_/MT6516_Tools.html
w8woord: bm-smartphone-reviews.blogspot.com
Deze drivers handmatig installeren door de tel inc batterij aan te sluiten (tel niet aanzetten) ... Vervolegns bij apparaat beheer zie je idd een geel driehoekje bij overige apparaten (wanneer ik de tel aanzet of ik zet de tel zonder batterij aan de usb, dan krijg ik de gele uitroepteken niet)
Flash tool, werkt bij mij nu ALLEEN wanneer de batterij dus in de tel blijft zitten, en ook niet de volume + gebruiken. Gewoon de tel aansluiten dmv usb en het update process werkt.
Heel bizar waarom dit bij mij op deze manier wel werkt. Misschien een nieuwe lichting telefoons?K heb m net een week.
Misschien heeft iemand er wat aan.
Ervaring van de accu klein uurtje spelen menutjes doorscrollen direct 10% drained van de batterij. Heeft iedereen deze ervaring?
Don't Dream it, Be it
Heb precies t zelfde, accuduur is bij mij helemaal niet zo goed, kan er net een dag mee redden.dr.nld schreef op maandag 28 januari 2013 @ 15:50:
Ervaring van de accu klein uurtje spelen menutjes doorscrollen direct 10% drained van de batterij. Heeft iedereen deze ervaring?
Hoort trouwens wel in een andere thread dit
Welke ROM?dr.nld schreef op maandag 28 januari 2013 @ 15:50:
Heb nog gewoon de default 4.0.4 versie erop staat. De hele dag Wifi en Bluetooth al aanstaan. Vanochtend om 7:00 de telefoon van de lader gehaald. Al wat gebeld, geSMS'ed en gewatsapp'ed. Batterij staat nu op 81%.
Dat valt mij dus reuze mee.
Dat valt mij dus reuze mee.
Weet iemand eigenlijk waarom MediaTeK/EJiayu geen (volledige) kernelsource ter beschikking stelt? Ik heb er op XDA-developers naar gezocht, maar kan het nergens terugvinden... (Er is wel een halve kernel-source ergens te vinden, maar daar is dan ook alles mee gezegd...)
Ik had hier ook al last van!G-NiLES schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:49:
[...]
Opgelost.
Zo vreemd dit. Heb absoluut niks aan de simkaarten gedaan. Gisterenochtend had ik nog 3G/H in het scherm staan, voelde ook zo tijdens internetten.
Rom geupdate, alleen nog maar GRPS. Simkaart in andere slot gedaan, nu weer HSDPA.
Ik weet dus zéker dat ik die nooit heb omgewisseld.
Anoniem: 494420
Heb hem nu in recovery mode staan alleen nu al probleem geeft android poppetje aan met rode driehoek met uitroep teken wat moet ik doen? Als ik op de home knop druk gebeurd er niks.
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 494420 op 29-01-2013 09:05 ]
Goede vraag, zeker nu ik veel goede berichten lees over de snelheid van de offciele 4.1.2 beta (heb hem zelf nog niet geprobeerd) vraag ik me af of de kernel/drivers in de officiele 4.0.4 release zoveel slechter is of dat het aan Android zelf ligt. Dat is echter alleen gebaseerd op mijn ervaring met 4.0.4 (redelijk snel, maar reageert soms wat traag en GUI is niet altijd even snel) en wat ik lees over 4.1.2 (snellere GUI, Swiftkey die opeens een stuk beter reageert). Misschien zijn de developers bij Jaiyu/MediaTek nog druk bezig met verder ontwikkelen? Kan iemand me vertellen welke kernelversie in de 4.1.2 beta zit?Charles Nasi schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:17:
Weet iemand eigenlijk waarom MediaTeK/EJiayu geen (volledige) kernelsource ter beschikking stelt? Ik heb er op XDA-developers naar gezocht, maar kan het nergens terugvinden... (Er is wel een halve kernel-source ergens te vinden, maar daar is dan ook alles mee gezegd...)
Kernel versie
3.4.0
3.4.0
https://untappd.com/user/OzzBier
Heb wat aanpassingen aan de Stock 4.1.2beta rom gedaan:
Powergouvernor op Powersave gezet. 1 core draait nu offline, cpu schaalt van 250.25 tot 1001 mhz en geen lag in de interface (Met busybox en scriptje aanpassen), WA, SwiftKey 3 lopen goed. Alleen browser hakkelt een beetje: Tekst rendert zichtbaar. Heb verder een hoop apps uit /system verwijderd en de system footprint is zowat gehalveerd. Nu eerst wat tentamens leren en dan ga ik weer aan het hobbyen!
Goed nieuws is dat init.d werkt (Dat is in andere stock-roms wel eens anders...) en zo'n scriptjes dus makkelijk toegevoegd/aangepast kunnen worden
Powergouvernor op Powersave gezet. 1 core draait nu offline, cpu schaalt van 250.25 tot 1001 mhz en geen lag in de interface (Met busybox en scriptje aanpassen), WA, SwiftKey 3 lopen goed. Alleen browser hakkelt een beetje: Tekst rendert zichtbaar. Heb verder een hoop apps uit /system verwijderd en de system footprint is zowat gehalveerd. Nu eerst wat tentamens leren en dan ga ik weer aan het hobbyen!
Goed nieuws is dat init.d werkt (Dat is in andere stock-roms wel eens anders...) en zo'n scriptjes dus makkelijk toegevoegd/aangepast kunnen worden
[ Voor 14% gewijzigd door Charles Nasi op 29-01-2013 16:03 ]
Anoniem: 333920
Als ik in CWM me sd kaart wil open staat er;
can't mount /sdcard
Heeft iemand een oplossing?
can't mount /sdcard
Heeft iemand een oplossing?
Waarom zou je 1 core "offline" willen laten draaien? Scheelt het veel in batterijverbruik? Schalen van 250-1001 doet de standaard governor ('hybrid') onder 4.0.4 ook al, veel verschil met "ondemand" merkte ik niet (geforceerd met SetCPU). Heb al wel kort met sampling rates en thresholds zitten spelen, daar is denk ik nog wel wat te winnen aangezien de CPU het grootste deel van de tijd tikt op 1001Mhz, terwijl alles tussen 1001 en 250Mhz niet of nauwelijks gebruikt wordt.Charles Nasi schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 16:02:
Heb wat aanpassingen aan de Stock 4.1.2beta rom gedaan:
Wel interessant dat init.d werkt, die miste ik al

Misschien dat de kernelsources van Alcatel-telefoons (waar ook de MT6577 chipset wordt gebruikt in een aantal gevallen) nuttig zijn?
http://sourceforge.net/projects/alcatel/files/?source=navbar
Ik heb de OT_997_20121228.tar.xz bekeken. Daar zitten allerlei MTK driver sources in, inclusief CPU frequency-driver, bijvoorbeeld.
http://sourceforge.net/projects/alcatel/files/?source=navbar
Ik heb de OT_997_20121228.tar.xz bekeken. Daar zitten allerlei MTK driver sources in, inclusief CPU frequency-driver, bijvoorbeeld.
[ Voor 12% gewijzigd door serkoon op 30-01-2013 10:24 ]
Iemand deze Exchange policy patch al geprobeerd op de 4.1.2 rom?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=37108680
Ik krijg hem maar niet aan de praat, hij kan email.apk niet decompilen om 1 of andere reden.
Manuele patch werkt ook niet. Heb diezelfde patch nochtans op een hele reeks toestellen wel succesvol kunnen uitvoeren.
Misschien de iets meer technische mensen?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=37108680
Ik krijg hem maar niet aan de praat, hij kan email.apk niet decompilen om 1 of andere reden.
Manuele patch werkt ook niet. Heb diezelfde patch nochtans op een hele reeks toestellen wel succesvol kunnen uitvoeren.
Misschien de iets meer technische mensen?
Gisterenmiddag geprobeerd om mij G3 te rooten (voor AdAway).
Dit heb ik geprobeerd in combinatie met Windows 8 (wat een crime is dit). Je moet eerst de veilige opstartmodus weten te vinden in W8
Kies dan om met de muis naar recht-onder te gaan:
Instellingen > PC-instellingen (rechtsonder) > Algemeen > Geavanceerde startopties (Nu opnieuw starten).
Dan krijg je een scherm waar je een keuze kunt maken uit oa. (7. ) niet signeerde drivers toestaan.
Wat mij hielp om dan PDANET (for windows) te installeren in die modes. Daarna kon ik hem zo rooten.
Dit heb ik geprobeerd in combinatie met Windows 8 (wat een crime is dit). Je moet eerst de veilige opstartmodus weten te vinden in W8
Instellingen > PC-instellingen (rechtsonder) > Algemeen > Geavanceerde startopties (Nu opnieuw starten).
Dan krijg je een scherm waar je een keuze kunt maken uit oa. (7. ) niet signeerde drivers toestaan.
Wat mij hielp om dan PDANET (for windows) te installeren in die modes. Daarna kon ik hem zo rooten.
Don't Dream it, Be it
Als je alleen wil rooten zou ik voor de manier in de OP gaan: KLIKdr.nld schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 08:59:
Gisterenmiddag geprobeerd om mij G3 te rooten (voor AdAway).
Bij mij maakte W7 of W8 niet uit, werkt gewoon.
edit: ik heb weer niet goed gelezen, je hebt m reeds geroot. Naja, voor andere lezers of voor de toekomst dan maar

[ Voor 6% gewijzigd door BiggyB op 31-01-2013 14:35 . Reden: beter lezen BiggyB! ]
Ik heb gisteren de officiele JB beta ROM geinstalleerd. Ik had echter nog geen CWM dus daar moest ik eerst mee aan de slag. De manier beschreven door Badaa in de OP had voor mij geen effect, ook ik bleef de rode lijn houden. Uiteindelijk heeft het combineren van verschillende tips in de OP mij geholpen:
1. Root dmv script (CLB in "[JiaYu G3] Rooten & Custom ROM's")
2. recovery.cwm op de SD kaart geplaatst
3. update.zip (JB) op SD kaart.
4. Via MobileUncle de recovery geflasht naar CWM.
5. Geboot in CWM, gekozen voor update.zip (JB)
6. Werkend!
Ik had nog wel wat probleempjes met het terugzetten van mijn Titanium Backup. Bleek dat mijn LBE privacy guard direct na het starten ervoor zorgde dat m'n telefoon ging herstarten. Deze is er nu af en alles werkt prima!
1. Root dmv script (CLB in "[JiaYu G3] Rooten & Custom ROM's")
2. recovery.cwm op de SD kaart geplaatst
3. update.zip (JB) op SD kaart.
4. Via MobileUncle de recovery geflasht naar CWM.
5. Geboot in CWM, gekozen voor update.zip (JB)
6. Werkend!
Ik had nog wel wat probleempjes met het terugzetten van mijn Titanium Backup. Bleek dat mijn LBE privacy guard direct na het starten ervoor zorgde dat m'n telefoon ging herstarten. Deze is er nu af en alles werkt prima!
Dit probleem heb ik ook. Zie een aantal balkjes staan maar kan geen berichten meer verzenden / internet werkt niet meer.. Via WiFi kan ik dan wel weer op het internet maarja... Is dit nu een hardwarematige fout of ligt het aan de ROM?Anoniem: 344287 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 22:28:
Misschien een klein beetje afwijkend van dit onderwerp, maar heeft misschien toch iets met de gebruikte rom te maken.
Geraakt er iemand wijs aan onderstaande batterij gegevens? Ik heb eergisteren meteen de JB beta geflasht, weet dus niet of het hiervoor ook was. Ik ben me bewust van rare batterij percentages na het flashen van een rom, maar dit is toch een beetje overdreven, niet? Ik heb hem na het flashen al 1x volledig vol en weer leeg laten lopen.
Hij hangt hele nacht aan de stroom tot 8u 's morgens, na loskoppelen blijft hij tot 13u op 100% hangen waarna hij op minder dan een minuut ineens op 12% komt te staan. Deze 12% blijft dan ongeveer de rest van de avond staan.
Bij het flashen heb ik ook wel m'n /system gewiped, kan dit daar iets mee te maken hebben?
Geen 'battery stats wipen' comments aub
Zoals je kan zien onderaan blijft m'n 'kernel wakelock' statpage bij betterbattery ook helemaal leeg?
Deep sleep lijkt ook niet te werken...

Hij hangt hele nacht aan de stroom tot 8u 's morgens, na loskoppelen blijft hij tot 13u op 100% hangen waarna hij op minder dan een minuut ineens op 12% komt te staan. Deze 12% blijft dan ongeveer de rest van de avond staan.
Bij het flashen heb ik ook wel m'n /system gewiped, kan dit daar iets mee te maken hebben?
Geen 'battery stats wipen' comments aub
Zoals je kan zien onderaan blijft m'n 'kernel wakelock' statpage bij betterbattery ook helemaal leeg?

Deep sleep lijkt ook niet te werken...

Achterzijde van je telefoon aflaten, accu eruit, connecten, flashen zoals in de gebruiks aanwijzing en op het moment dat je rode balk start, dan de accu erin schuiven.freak-me-baby schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 22:06:
Beste mede tweakers,
Zorg wel dat je beide drivers geinstalleerd hebt.
Ik snapte het ook pas na twintig keer of zo

Iemand ervaring met de roms van needrom?
Ik was geinterreseerd in http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g3-14/
[ Voor 5% gewijzigd door fvandenreek op 31-01-2013 19:33 . Reden: info gevraagd needrom ]
LBE privacy guard gaf hier zelfde probleem nadat de JB rom er op gezet was.BiggyB schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:56:
Fix permissions via CWM heeft dit verholpen.
Zit ook al een paar dagen wat te zoeken bij de roms van reedrom. Waarnaar jij linkt was ik ook aan het overwegen. Ga 'em morgen misschien wel proberen...fvandenreek schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 19:24:
[...]
Iemand ervaring met de roms van needrom?
Ik was geinterreseerd in http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g3-14/
Laat even wat weten!
Ik ga van het weekend denk ik er ook mee aan de slag....
Nu nog eens een portje van cyanogenmod.... grrr
Na na jaren verse installs gedaan te hebben toch maar even een licentie van titanium besteld.....
zou het bevallen
Gelukkig kan dit ook zonder je creditcard gegevens bekend te maken aan google.... wanneer leren ze dat nou eens.... zouden ze aan mij een betere klant hebben.... sorry voor het off topic
Ik ga van het weekend denk ik er ook mee aan de slag....
Nu nog eens een portje van cyanogenmod.... grrr
Na na jaren verse installs gedaan te hebben toch maar even een licentie van titanium besteld.....
zou het bevallen
Gelukkig kan dit ook zonder je creditcard gegevens bekend te maken aan google.... wanneer leren ze dat nou eens.... zouden ze aan mij een betere klant hebben.... sorry voor het off topic

Ben erg benieuwd of die ROM Google Talk bevat, de stock ROMs van Jiayu hebben dat namelijk niet om een of andere redenTwisted-D schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 20:18:
[...]
Zit ook al een paar dagen wat te zoeken bij de roms van reedrom. Waarnaar jij linkt was ik ook aan het overwegen. Ga 'em morgen misschien wel proberen...
Ze claimen in de changelog van die ROM namelijk:
-full Google service
[ Voor 8% gewijzigd door M-Opensource op 01-02-2013 07:22 ]
Ja dat zou je denken, ik was dat ook al tegen gekomen, maar die manier werkt bij mij dus ook niet.fvandenreek schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 19:24:
[...]
Achterzijde van je telefoon aflaten, accu eruit, connecten, flashen zoals in de gebruiks aanwijzing en op het moment dat je rode balk start, dan de accu erin schuiven.
Zorg wel dat je beide drivers geinstalleerd hebt.
Ik snapte het ook pas na twintig keer of zo

Ik MOET echt me battrij erin hebben alvorens ik met de flashtool wil flashen (op zich wel makkelijker

Zie me bericht met een uitleg van een paar dagen later. Het is me dus wel gelukt uiteindelijk
[ Voor 7% gewijzigd door freak-me-baby op 01-02-2013 10:05 ]
Fix permissions? Is dit een optie binnen CWM recovery? Zijn er nog andere dingen die gebeuren als ik voor die optie ga?WillemJan schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 20:15:
[...]
LBE privacy guard gaf hier zelfde probleem nadat de JB rom er op gezet was.
Fix permissions via CWM heeft dit verholpen.
Nu net JIAYU G3 v 3.1.8 FULL op mijn mobiel gezet.
Wat direct opviel was bij opstarten een lange "592ZN" animatie.
Ik had 'em eerst zonder verdere reset erop gezet. Viel direct op dat de stock android keyboard weg was.
Aangezien de play store maar bleef crashen, besloten een factory reset te doen.
Na de reset staat alleen de "Google voice typing" input-app erop. Een keyboard op het scherm tonen zit er dus niet in >:(. Verder staat er nauwelijk apps op (waar ik wel blij om ben). Alleen een "592ZN"-app valt op.
Overigens staat er geen Google Talk op.
Nu maar even kijken of ik mijn bluetooth keyboard van mijn HP TouchPad hierop aan de gang kan krijgen. Anders krijg ik mijn accountgegevens never nooit ingevoerd >.<
Wat direct opviel was bij opstarten een lange "592ZN" animatie.
Ik had 'em eerst zonder verdere reset erop gezet. Viel direct op dat de stock android keyboard weg was.
Aangezien de play store maar bleef crashen, besloten een factory reset te doen.
Na de reset staat alleen de "Google voice typing" input-app erop. Een keyboard op het scherm tonen zit er dus niet in >:(. Verder staat er nauwelijk apps op (waar ik wel blij om ben). Alleen een "592ZN"-app valt op.
Overigens staat er geen Google Talk op.
Nu maar even kijken of ik mijn bluetooth keyboard van mijn HP TouchPad hierop aan de gang kan krijgen. Anders krijg ik mijn accountgegevens never nooit ingevoerd >.<