Je moet het bestand gewoon op je gsm hebben. Heb je wel je gsm geroot?? Anders zie je idd het bestand niet!argon007 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 21:56:
@gertnl : Kan je mij even het gps.conf bestand/map doorsturen/uploaden? Ik hebt dit zelfs niet staan op mijn smartphone ?
Nou, ik heb voor de lol ook gekeken en zie het bestand ook niet staan...
- edit -
Ja toestel is geroot en juiste vinkjes staan aan, anders kom je ook niet in de system/etc folder.
Maakt mij niet uit. Ik had het GPS probleem niet, 't was pure interesse hoe het bestand er bij mij uit zou zien.
- edit -
Ja toestel is geroot en juiste vinkjes staan aan, anders kom je ook niet in de system/etc folder.
Maakt mij niet uit. Ik had het GPS probleem niet, 't was pure interesse hoe het bestand er bij mij uit zou zien.
[ Voor 61% gewijzigd door Chris.nl op 12-12-2012 22:13 ]
Kwestie van in de goede map kijken (dus 'up to root' aangevinkt hebben in ES File Explorer)...?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
gsm is geroot, bestand bestaat gewoon weg niet (zou dus wel eens het probleem kunnen zijn). Net het gps.conf bestand zelf samengesteld met de info vanop internet. Even gsm rebooten en testen :-)
Edit: nog geen succes. Is het mogelijk om uw gps.conf eens te uploaden?
[ Voor 16% gewijzigd door argon007 op 12-12-2012 22:17 ]
Probeer anders de app Fasterfixargon007 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 22:07:
gsm is geroot, bestand bestaat gewoon weg niet (zou dus wel eens het probleem kunnen zijn). Net het gps.conf bestand zelf samengesteld met de info vanop internet. Even gsm rebooten en testen :-)
Die regelt dit zelf voor je
Lukt nog altijd niet... Op mijn galaxy S3 staat naast het gps.conf bestand ook nog een gps.xml (in de map /system/etc) bestand. Hebben jullie dit ook op de Jiayu G3?
Ik heb het bestand ook niet. G3 is geroot. Pure interesse eigenlijk wat er bij mij in stond want ik heb geen problemen met GPS. Altijd binnen 20 sec een fix binnen en buiten binnen 8/9 seconden.
Ik zit net weer even op es file exploreren te kijken en kom mijn gps.conf op de root van de sd tegen.
Ik zit net weer even op es file exploreren te kijken en kom mijn gps.conf op de root van de sd tegen.
[ Voor 25% gewijzigd door OzzieMann op 13-12-2012 09:51 . Reden: Toch knap 3x binnen gebruiken in 1 zin ]
https://untappd.com/user/OzzBier
Er zit helemaal geen gps.conf in de ROMs voor de G3. Dit heb ik al heel vaak gezegd hier. Daar zit dan waarschijnlijk ook het probleem. Je kunt er wel een neer zetten maar deze word niet gebruikt. De mensen die dit er wel hebben staan hebben waarschijnlijk al een GPS fix geprobeerd die een "verbeterde gps.conf" installeert. Maar aangezien het bestand niet word aangesproken wanneer je gps wil gebruiken, zijn deze useless.
[ Voor 40% gewijzigd door -ION- op 13-12-2012 10:37 ]
Trouwens, toen ik mijn G3 rootte lukte de methode uit de TS niet, omdat mijn Win7 PC de Jiayu niet herkende. Daarvoor moest ik eerste de PDAnet installeren.
Dus moet die stap er niet tussen gezet worden in de TS?
Dus moet die stap er niet tussen gezet worden in de TS?
Bij mij stond hij er toch wel (stock rom) alleen geroot. FIles stonden op een Chinese server ingesteld.-ION- schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:34:
Er zit helemaal geen gps.conf in de ROMs voor de G3. Dit heb ik al heel vaak gezegd hier. Daar zit dan waarschijnlijk ook het probleem. Je kunt er wel een neer zetten maar deze word niet gebruikt. De mensen die dit er wel hebben staan hebben waarschijnlijk al een GPS fix geprobeerd die een "verbeterde gps.conf" installeert. Maar aangezien het bestand niet word aangesproken wanneer je gps wil gebruiken, zijn deze useless.
Wellicht is het een placebo maar het toestel vond na het veranderen + reboot ineens 11 satellieten.
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Welke ROM? En zou je die gps.conf even kunnen posten die je hebt?RobertowNL schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:48:
[...]
Bij mij stond hij er toch wel (stock rom) alleen geroot. FIles stonden op een Chinese server ingesteld.
Wellicht is het een placebo maar het toestel vond na het veranderen + reboot ineens 11 satellieten.
EDIT: Rom geupdate naar 29-11-2012 en heb nu wel die gps.conf. en een paar satalieten in beeld. Wel heel erg zwak.
Hier een tool voor het maken van die gps.conf.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1685726
Nu aan het testen...
EDIT2:
Hij ziet er nu zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| NTP_SERVER=0.europe.pool.ntp.org NTP_SERVER=1.europe.pool.ntp.org NTP_SERVER=2.europe.pool.ntp.org NTP_SERVER=3.europe.pool.ntp.org NTP_SERVER=0.nl.pool.ntp.org NTP_SERVER=1.nl.pool.ntp.org NTP_SERVER=2.nl.pool.ntp.org NTP_SERVER=3.nl.pool.ntp.org XTRA_SERVER_1=http://xtra1.gpsonextra.net/xtra.bin XTRA_SERVER_2=http://xtra2.gpsonextra.net/xtra.bin XTRA_SERVER_3=http://xtra3.gpsonextra.net/xtra.bin SUPL_HOST=supl.google.com SUPL_PORT=7276 SUPL_TLS_HOST=lbs.geo.t-mobile.com SUPL_TLS_CERT=/etc/SuplRootCert INTERMEDIATE_POS=1 ACCURACY_THRES=2500 DEFAULT_AGPS_ENABLE=TRUE DEFAULT_USER_PLANE=FALSE |
[ Voor 55% gewijzigd door -ION- op 13-12-2012 11:50 ]
Anoniem: 72251
Daarnet Google Now erop geflashed. Stock rom van 15 november:
Deze file erop gezet via CWM: http://www.mediafire.com/download.php?hsos53699wq2ttm
Werkt als een tierelier :-)
Deze file erop gezet via CWM: http://www.mediafire.com/download.php?hsos53699wq2ttm
En wat is dat laatste, die downloadlink is dat Google Now?Anoniem: 72251 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:28:
Daarnet Google Now erop geflashed. Stock rom van 15 november:
Da's inderdaad de laatste download link naar Google Now: De online/offline versie.Flbderks schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:36:
[...]
En wat is dat laatste, die downloadlink is dat Google Now?
Heeft iemand overigens ook al ooit de LeWa Rom geprobeerd? is een mui rom en schijnt ook goed te zijn....
Ik heb hier 2 dezelfde toestellen waarvan 1 er wel goed werkt en de andere niet.
En allebij hadden ze wel het betreffende bestandje.
Misschien de buitenkant hetzelfde maar van binnen niet
Nu heb ik nog wat anders gevonden.
Heb het net zelf ook geïnstalleerd.
Ik heb deze methode genomen
ICE CREAM SANDWICH FLASHING MODE [4.0.x]
1. Download this file : http://www.mediafire.com/?13b8nskz5x0hhar
2. Make sure you have an updated Nandroid backup
3. Flash this file in ClockWorkMode Recovery and reboot.
4. See if the gps works.
5. If it doesn't work, restore stock ics gps H/W from here http://www.mediafire.com/?69wld5el79b7xl5
6. If it does work, ENJOY!
Het komt van deze site....... http://www.alliance-rom.com/community/wiki/gps-fix/
Succes!!
En allebij hadden ze wel het betreffende bestandje.
Misschien de buitenkant hetzelfde maar van binnen niet
Nu heb ik nog wat anders gevonden.
Heb het net zelf ook geïnstalleerd.
Ik heb deze methode genomen
4. See if the gps works.
5. If it doesn't work, restore stock ics gps H/W from here http://www.mediafire.com/?69wld5el79b7xl5
Het komt van deze site....... http://www.alliance-rom.com/community/wiki/gps-fix/
Succes!!
Flbderks schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:40:
Heeft iemand overigens een downloadlink van de originele ROM van 15-11-2012 zonder root of iets dergelijks.
Met dank aan Chris.nlChris.nl schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 23:05:
[...]
Ok, hier een nandroid van de 15-nov-2012 firmware met permanente CWM. link
Ik had de vier Chinese apps eruit gehaald en hem geroot met SuperUser.
Wanneer android 4.1.x uitkomt kan je wel weer updaten naar SuperSU.
Wanneer je via de playstore SuperUser niet kan updaten, moet je eerst even Superuser Update Fixer installeren.
Link werkt rond 23:40, upload is nog bezig.
[ Voor 5% gewijzigd door Gertnl op 13-12-2012 13:01 ]
Die had ik al :):) maar gewoon een originele rom zonder iets erbij of eraf
Ik heb er geen......Maar pas daar wel mee op want IMEI nr wordt dan ook verandert, dus daar moet je dan een backup van maken!!Flbderks schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:01:
[...]
Die had ik al :):) maar gewoon een originele rom zonder iets erbij of eraf
Als je root heb en CWM werkend heb dan kan je Booten in recovery en dan een factory reset.
Op die manier is die zoals je hem binnen kreeg.
Ja ik kan een factory reset doen geen probleem, maar de rom van 25-11-2012 blijft er dan natuurlijk wel op staanGertnl schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:05:
[...]
Ik heb er geen......Maar pas daar wel mee op want IMEI nr wordt dan ook verandert, dus daar moet je dan een backup van maken!!
Als je root heb en CWM werkend heb dan kan je Booten in recovery en dan een factory reset.
Op die manier is die zoals je hem binnen kreeg.
Volgens mij ga je dan naar de eerste rom die erop stondFlbderks schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:07:
[...]
Ja ik kan een factory reset doen geen probleem, maar de rom van 25-11-2012 blijft er dan natuurlijk wel op staan
NopeGertnl schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:08:
[...]
Volgens mij ga je dan naar de eerste rom die erop stond
"gege"Flbderks schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:04:
Net overigens Lewa geprobeerd, beviel me helemaal niet gege
Waarom beviel het je niet?
Nou in eerste instantie omdat het op miui gebaseerd is ( ben ik geen fan van maar kun je oplossen met andere launcher) ten 2e ik had direct geen herkenning qua simkaart en moest de APN instellingen zelf instellen, Taal was half engels en half Nederlands, en ik vond de launcher opmerkelijk traag reageren.
er helpt bij mij echt niets om dat gps probleem op te lossen. Als de versie van 15/11 geinstalleerd, 29/11. blijft hetzelfde.
Soms heb ik met gps test (na handmatig A-gps data te downloaden) een snelle fix van 7 a 9 sattelieten, maar na een reboot van het toestel krijg ik geen fix meer terug.
Open ik Mobile Uncle tools dan krijg ik bijna binnen de 10 seconden een fix! Waarom kunnen die andere programmas (Runkeeper, Maps, GPS test, GPS Status) dit dan ook niet? Ik word er zot van ! ene persoon heeft ook het gps.conf bestand, andere persoon heeft het niet...
laatste *.zip oplossing van Gertnl ook al geprobeerd: zonder succes. Ik krijg er echt geen vat op !
Edit: plots werkt het gps signaal toch op de 15/11 versie. Vraag mij niet waarom... 4x opnieuw opgestart, google maps geprobeerd, runkeeper, en plots werkt dit allemaal.
Zou dit nu natuurlijk graag werkend krijgen op de 29/11 versie :-)
Soms heb ik met gps test (na handmatig A-gps data te downloaden) een snelle fix van 7 a 9 sattelieten, maar na een reboot van het toestel krijg ik geen fix meer terug.
Open ik Mobile Uncle tools dan krijg ik bijna binnen de 10 seconden een fix! Waarom kunnen die andere programmas (Runkeeper, Maps, GPS test, GPS Status) dit dan ook niet? Ik word er zot van ! ene persoon heeft ook het gps.conf bestand, andere persoon heeft het niet...
laatste *.zip oplossing van Gertnl ook al geprobeerd: zonder succes. Ik krijg er echt geen vat op !
Edit: plots werkt het gps signaal toch op de 15/11 versie. Vraag mij niet waarom... 4x opnieuw opgestart, google maps geprobeerd, runkeeper, en plots werkt dit allemaal.
Zou dit nu natuurlijk graag werkend krijgen op de 29/11 versie :-)
[ Voor 15% gewijzigd door argon007 op 13-12-2012 22:04 ]
Ik zit op de 29/11 versie en had hetzelfde probleem.
Vanochtend even geprobeerd hetzelfde te doen als jij hebt gedaan. Met GPS TEST een handmatige download en toen een kwartiertje laten wachten (het lijkt wel een kookadvies ... ;-) )
Daarna pakte hij eindelijk de positie.
Na uit en weer aanschakelen had hij de GPS al na 10 seconden! Doet het nu perfect. Ga vanavond naar huis fietsen en zal kijken of hij het dan blijft doen.
Vanochtend even geprobeerd hetzelfde te doen als jij hebt gedaan. Met GPS TEST een handmatige download en toen een kwartiertje laten wachten (het lijkt wel een kookadvies ... ;-) )
Daarna pakte hij eindelijk de positie.
Na uit en weer aanschakelen had hij de GPS al na 10 seconden! Doet het nu perfect. Ga vanavond naar huis fietsen en zal kijken of hij het dan blijft doen.
Ik heb plots nu ook het bestand gps.conf (in /system/etc/) op mijn toestel staan. (had ik voorheen niet)
[ Voor 12% gewijzigd door pinibo op 14-12-2012 09:37 ]
Toch blijft het wel een vreemd verhaal!
Ik heb hier een grijze en een zwarte G3.
En ook met het laatste gps.conf bestandje krijg ik wel een fix maar blijft er wel duidelijk een verschil.
De grijze krijgt meer fix maar ook een sterkere lock dan de zwarte.
Het lijkt alsof er twee verschillende mt6620 processors zijn gebruikt.
Nu ben ik er al achtergekomen dat deze een update heeft gekregen, en dat er meer gebruikers met andere merk toestellen last hebben van dit probleem.
Ik heb al gekeken of je de processor kan updaten maar kan dat nergens vinden.
Als je dit zo leest zou je toch denken aan een hardware/firmware probleem.
Ik heb hier een grijze en een zwarte G3.
En ook met het laatste gps.conf bestandje krijg ik wel een fix maar blijft er wel duidelijk een verschil.
De grijze krijgt meer fix maar ook een sterkere lock dan de zwarte.
Het lijkt alsof er twee verschillende mt6620 processors zijn gebruikt.
Nu ben ik er al achtergekomen dat deze een update heeft gekregen, en dat er meer gebruikers met andere merk toestellen last hebben van dit probleem.
Ik heb al gekeken of je de processor kan updaten maar kan dat nergens vinden.
Als je dit zo leest zou je toch denken aan een hardware/firmware probleem.
Hoe zou het dan te verklaren zijn dat die Mobile Uncle tool binnen de 10 a 15 seconden een fix verkrijgt en andere programma's als Runkeeper, Maps,... gewoon geen fix kunnen krijgen.
Ofwel werkt GPS voor alles ofwel werkt het totaal niet dacht ik zo...
Ofwel werkt GPS voor alles ofwel werkt het totaal niet dacht ik zo...
Ik heb precies hetzelfde met Mobileuncle op beide toestellen.
Totaal geen idee hoe dat komt.
Hmmm... wat ik zou kunnen bedenken maar dat zal het vast niet zijn.
Die externe programma,s dus Gps test etc maken automatische gebruik van AGPS en GPS EPO.
Google maps niet automatische, tenzij je dat heb ingeschakeld bij LOCATIEDIENSTEN--->GPS EPO HULP aanvinken----->A-GPS aanvinken.
Totaal geen idee hoe dat komt.
Hmmm... wat ik zou kunnen bedenken maar dat zal het vast niet zijn.
Die externe programma,s dus Gps test etc maken automatische gebruik van AGPS en GPS EPO.
Google maps niet automatische, tenzij je dat heb ingeschakeld bij LOCATIEDIENSTEN--->GPS EPO HULP aanvinken----->A-GPS aanvinken.
[ Voor 3% gewijzigd door Gertnl op 14-12-2012 11:25 ]
Iemand trouwens een idee wat dit kan zijn?
Ik heb die rom van 29-11 en krijg de laatste tijd heel veel meldingen dat mijn System UI gecrashed is, dan wordt die balk boven aan opnieuw geladen en ben ik soms daarna mijn achtergrond kwijt.
Ik heb die rom van 29-11 en krijg de laatste tijd heel veel meldingen dat mijn System UI gecrashed is, dan wordt die balk boven aan opnieuw geladen en ben ik soms daarna mijn achtergrond kwijt.
Geen last van.Hailfall schreef op maandag 17 december 2012 @ 09:22:
Ook geen last van. Draai al een redelijke tijd nu de 29-11 rom uit de TS zonder problemen. Nog geen enkele keer een vastloper gehad en ook nog niet opnieuw hoeven opstarten vanwege problemen.
Heb jij misschien Titanium Backup of iets dergelijks gebruikt om system data te restoren? Dat zou wel eens een boosdoener kunnen zijn.
Heb jij misschien Titanium Backup of iets dergelijks gebruikt om system data te restoren? Dat zou wel eens een boosdoener kunnen zijn.
[ Voor 26% gewijzigd door OzzieMann op 17-12-2012 09:52 ]
Dit zou het heel goed kunnen zijn, ik kreeg na een restore van system data via TB ook rare dingen. Kon m'n WiFi niet meer aanzetten na een restore van WiFi profiles, vind de software toch niet helemaal fijn blijkbaar.nickvanozzie schreef op maandag 17 december 2012 @ 09:50:
Apps+data heb ik overigens zonder enig probleem kunnen restoren.
"Find what you love and let it kill you"
GPS Probleem:
GPS probleem blijft nog altijd op de gsm van mijn vriendin. Daarnet de Jiayu G3 voor mijn vader ontvangen. Onmiddellijk geroot en custom rom op geplaatst. GPS getest en deze werkt perfect !
Een volledig Nandroid backup genomen van mijn vaders gsm en zal die backup nu terug plaatsen op de gsm van mijn vriendin, even zien als dit iets uithaalt of niet :-)
GPS probleem blijft nog altijd op de gsm van mijn vriendin. Daarnet de Jiayu G3 voor mijn vader ontvangen. Onmiddellijk geroot en custom rom op geplaatst. GPS getest en deze werkt perfect !
Een volledig Nandroid backup genomen van mijn vaders gsm en zal die backup nu terug plaatsen op de gsm van mijn vriendin, even zien als dit iets uithaalt of niet :-)
Hier moet ik ook nog wat fixes proberen, maar m'n JiaYu ligt al 'n paar dagen in 'n laadje ergens achter
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Voor zover ik getest heb is het gelukt! Dus toch ergens een software foutje denk ik. Ik test het morgen nogmaals en hoop op een snelle fix :-)
Ik krijg het toch nog echt niet voor elkaar om in de goeie recovery mode te komen.
Krijg wel zo'n android met 'n mooi rood driehoekje uit z'n buik maar geen menu items. Is er iemand die daar een oplossing voor gevonden heeft toevallig??
Krijg wel zo'n android met 'n mooi rood driehoekje uit z'n buik maar geen menu items. Is er iemand die daar een oplossing voor gevonden heeft toevallig??
Zie TS 
Rom-update van 29-11-2012 installeren met permanente ClockWorkMod-recovery:
Bij sommige mensen werkte het installeren van de ClockWorkMod-recovery niet permanent. Met de MobileUncle app
kan je dan eenmalig booten in CWM-recovery. Met deze update, wordt ClockWorkMod permanent geinstalleerd,
en je hebt rootacces met SuperSU!Gebruik deze versie dus alleen wanneer je de CWM-recovery niet permanent hebt!)
Hiervoor heb je dus al wel rootacces nodig!
- Bestanden downloaden + bestanden downloaden
- Zet de map 'clockworkmod' in de root van je SD-kaartje
- Zet het bestand 'recovery_cwm5.5.0.4_ENG' in de root van je SD-kaartje
- Start de MobileUncle applicatie en kies voor 'Update recovery' en kies voor 'recovery_cwm5.5.0.4_ENG'
- Klik in CWM op 'backup and restore' en daarna op 'restore'
- Kies daarna de backup '2012-12-06.19.00.27' en bevestigen maar
LET OP: Telefoon wordt gewiped dus instellingen & apps worden gewist (dus gebruik 'n backup!)
Credits to: Chris.nl
edit: moet eerst lezen voor ik dezelfde oplossing als hierboven nog even zelf typ :-)Anoniem: 72251 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 11:33:
Ik krijg het toch nog echt niet voor elkaar om in de goeie recovery mode te komen.
[ Voor 57% gewijzigd door argon007 op 18-12-2012 12:11 ]
Voor de gene onder ons die een probleem hebben met het back-uppen van een nandroid, MD5 mismatch error!!
The best solution for such a problem, if I ever happen to face one is:
1. Create an empty text document on your desktop.
2. Rename it to "nandroid.md5"
3. Place this renamed empty text document (nandroid.md5) in your clockworkmod backup folder.
4. Try restoring again. It should work.
PS:
What basically has been done here is that the CWM has been made to skip MD5 checking by placing an empty md5 in the backup folder. This is the only solution I adopt whenever a md5 error is seen. CWM keeps omitting the nandroid.md5 file while creating backups!
Bij mij heeft het geholpen, binnen 10 seconden gebeurt!
The best solution for such a problem, if I ever happen to face one is:
1. Create an empty text document on your desktop.
2. Rename it to "nandroid.md5"
3. Place this renamed empty text document (nandroid.md5) in your clockworkmod backup folder.
4. Try restoring again. It should work.
PS:
What basically has been done here is that the CWM has been made to skip MD5 checking by placing an empty md5 in the backup folder. This is the only solution I adopt whenever a md5 error is seen. CWM keeps omitting the nandroid.md5 file while creating backups!
Bij mij heeft het geholpen, binnen 10 seconden gebeurt!
Ik heb al een hoop gelezen over dit fantastische toestel.
Heb hem zelf afgelopen Dinsdag gekregen, gelijk geroot. Helemaal super!
Helaas heb ik hetzelfde probleem als velen hier.
Alle driver goed geinstalleerd, ook de preloader driver. Vervolgens met de flashtool het toestel booten en en ik krijg unknown device. Vervolgens kan ik de drivers nergens vinden.
Maar goed, voordat ik hier nu veel tijd in ga stoppen...buiten dat het grappig is. Waarom zou ik CMW erop zetten? Zolang er nog geen custom ROMS zijn heeft dit toch helemaal niet zoveel toegevoegde waarde? Of heb ik het nu mis?
(Mijn oude HTC Desire heb ik wel gedaan, maar daar waren dan ook vele custom roms voor verkrijgbaar...)
Alle driver goed geinstalleerd, ook de preloader driver. Vervolgens met de flashtool het toestel booten en en ik krijg unknown device. Vervolgens kan ik de drivers nergens vinden.
Maar goed, voordat ik hier nu veel tijd in ga stoppen...buiten dat het grappig is. Waarom zou ik CMW erop zetten? Zolang er nog geen custom ROMS zijn heeft dit toch helemaal niet zoveel toegevoegde waarde? Of heb ik het nu mis?
(Mijn oude HTC Desire heb ik wel gedaan, maar daar waren dan ook vele custom roms voor verkrijgbaar...)
Er zijn inderdaad weinig custom roms maar er is wel een goeie uit, de Jelly Bean ROM. Heb 'm er zelf sinds gister op staan en bevalt erg goed. Sneller dan stock en enkele bluetooth issues lijken verdwenen (bij mij althans).DrDoo schreef op donderdag 20 december 2012 @ 08:40:
Ik heb al een hoop gelezen over dit fantastische toestel.
Creqaw in "[JiaYu G3] Ervaringen en Discussie"
Hoe zit het met het GPS-signaal met deze ROM? Dat is toch ook een veel gehoord probleem.M-Opensource schreef op donderdag 20 december 2012 @ 09:04:
[...]
Er zijn inderdaad weinig custom roms maar er is wel een goeie uit, de Jelly Bean ROM. Heb 'm er zelf sinds gister op staan en bevalt erg goed. Sneller dan stock en enkele bluetooth issues lijken verdwenen (bij mij althans).
Creqaw in "[JiaYu G3] Ervaringen en Discussie"
Heeft hij verder nog invloed op zaken als de camera oid, aangezien het origineel een ROM voor een andere telefoon is?
Als hij verder goed is lijkt het me ook een goed idee om naar de Jelly Bean ROM over te stappen (ivm Google Now en het feit dat hij sneller (oogt/is?)).
De GPS heb ik nog niet goed kunnen testen, de ROM staat er sinds gisteravond op en ben voornamelijk bezig geweest met al m'n accounts en ringtones e.d weer op orde te krijgen.Smobbo schreef op donderdag 20 december 2012 @ 09:32:
[...]
Hoe zit het met het GPS-signaal met deze ROM? Dat is toch ook een veel gehoord probleem.
Heeft hij verder nog invloed op zaken als de camera oid, aangezien het origineel een ROM voor een andere telefoon is?
Als hij verder goed is lijkt het me ook een goed idee om naar de Jelly Bean ROM over te stappen (ivm Google Now en het feit dat hij sneller (oogt/is?)).
Ik kan je wel zeggen dat de camerakwaliteit hetzelfde lijkt als bij de stock ROM, niet goed dus.
Buiten dat heb ik nog geen issue's kunnen ontdekken.
Ben op het moment een review aan het schrijven waar ik ook aandacht geef aan de Jelly Bean ROM, ik post de link in de topics als ie online staat. Zal uiterlijk vanavond worden.
Hou staat het met de GPS, werkt deze nu beter?M-Opensource schreef op donderdag 20 december 2012 @ 09:34:
[...]
De GPS heb ik nog niet goed kunnen testen, de ROM staat er sinds gisteravond op en ben voornamelijk bezig geweest met al m'n accounts en ringtones e.d weer op orde te krijgen.
Ik kan je wel zeggen dat de camerakwaliteit hetzelfde lijkt als bij de stock ROM, niet goed dus.
Buiten dat heb ik nog geen issue's kunnen ontdekken.
Ben op het moment een review aan het schrijven waar ik ook aandacht geef aan de Jelly Bean ROM, ik post de link in de topics als ie online staat. Zal uiterlijk vanavond worden.
Iemand al gehoord van de volgende Rom?
http://www.gizmochina.com...update-ready-to-download/
LeWa OS, 2 Talig Chinees/Engels, Android 4.0.4, zelfde overscroll effect als in de stock rom, nogsteeds die choppy animaties. Zie het als een slechte MIUI rip-off, die bovendien je privacy schaadt omdat deze persoonlijke data verstuurd naar een chinese server.Gertnl schreef op donderdag 20 december 2012 @ 20:28:
Iemand al gehoord van de volgende Rom?
Heb hem even geprobeerd maar vind het nog niks, misschien dat een toekomstige JellyBean versie beter is.

Iemand enig idee hoe dit komt?
Ik volg de guide uit de TS (https://docs.google.com/d...12YmAedSfGcQtF3mWsK9pRnXs) en ben bij stap 7 (Druk op de toets Volume-Up en hou die ingedrukt terwijl je de usb-kabel insteekt).
Echter disconnect de telefoon steeds. In de device manager zie ik wel de PreLoader USB VCOM(Android) verschijnen, en een paar tellen later verdwijnt hij weer.
Ik heb al een andere USB kabel geprobeerd (welke rechtstreeks op een USB poort zit), maar dit mocht niet baten.
Heef het misschien te maken dat ik Windows 8 heb? Met de zoektermen "preloader usb vcom disconnect" komt ik in ieder geval niet verder.
Ik volg de guide uit de TS (https://docs.google.com/d...12YmAedSfGcQtF3mWsK9pRnXs) en ben bij stap 7 (Druk op de toets Volume-Up en hou die ingedrukt terwijl je de usb-kabel insteekt).
Echter disconnect de telefoon steeds. In de device manager zie ik wel de PreLoader USB VCOM(Android) verschijnen, en een paar tellen later verdwijnt hij weer.
Ik heb al een andere USB kabel geprobeerd (welke rechtstreeks op een USB poort zit), maar dit mocht niet baten.
Heef het misschien te maken dat ik Windows 8 heb? Met de zoektermen "preloader usb vcom disconnect" komt ik in ieder geval niet verder.
Op pagina 1 staat de juiste methode die er is.Bart0n schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 21:30:
Iemand enig idee hoe dit komt?
Rooten van je JiaYu G3:
Root van een telefoon wordt veelal gebruikt, omdat je daarna veel meer permissies hebt om wat te doen, extra applicaties te installeren of instellingen te veranderen wat normaal zonder root-acces niet lukt.
Je kunt bijv. volledige backups maken van je telefoon, tweaks toepassen of custom rom's installeren.
Er zijn momenteel twee populaire applicaties waarmee je root-applicaties kunt beheren:
Je hebt namelijk de SuperSU applicatie en de SuperUser applicatie...
Welke applicatie je wilt gebruiken, moet je zelf weten, maar de laatste tijd is SuperSU iets populairder...
- Bestanden downloaden
- Bestanden uitpakken
- Toestel aansluiten op de PC
- 'USB debugging' aanvinken op de telefoon
- 'RunMe' batchbestand uitvoeren op de PC
- Kiezen voor 'keuze 1' op de PC
- Kiezen voor 'restore' op de telefoon
- Telefoon reboot 2x achter elkaar
- Je zal de 'SuperSU' applicatie geïnstalleerd zien
- Rootacces op de JiaYu G3 is een feit, spelen maar
Rooten is inmiddels gelukt.
Nu wil ik de ClockWorkMod installeren, en kom ik bij hetzelfde probleem.
Iemand enig idee?Hoe de ClockWorkMod-recovery te installeren:
- Bestanden downloaden
- Uitpakken en dan zie je vier dingen:
mapje 'FlashTool', mapje 'MT65xx', mapje 'root' en applicatie PdaNetZ350
- Zet je telefoon aan en sluit deze aan op de computer
- Installeer PdaNet
- Haal je batterij uit je telefoon en sluit deze weer aan op de computer
- Ga naar 'configuratiescherm' en dan naar 'apparaatbeheer' op de computer
- Je zal zien dat er een gele driehoek staat bij de 'MT65xx drivers'
- Rechtermuisknop en klik op 'stuurprogramma's bijwerken'
- Kies voor 'op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken'
- Blader naar de map 'MT65xx' en laat deze drivers installeren
- Verbreek de verbinding van de telefoon met de computer
- Start de FlashTool applicatie uit het mapje 'FlashTool'
- Laad in de tweede regel 'scatter-loading' het 'MT6577_Android_scatter_emmc.txt' bestand (mapje 'root')
- Selecteer 'recovery' en zorg ervoor dat hij naar 'recovery_cwm5.5.0.4_ENG.img' verwijst (mapje 'root')
- Druk op F9 en druk daarna op 'ja'
- Druk op de volume+ toets en sluit de usb-kabel aan tussen computer en telefoon
- Er verschijnt vrij snel een rode lijn onderaan het scherm. Dan mag je de knop loslaten
- Daarna verschijnt er een blauwe balk totdat je melding van succes krijgt en ben je klaar
Credits to: BaDMan
Je kan CWM ook via mobileuncle tools installerenBart0n schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 23:18:
Rooten is inmiddels gelukt.
[...]
Iemand enig idee?
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Bedankt RobertowNL! Het is via de mobileuncle tool gelukt.RobertowNL schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 23:40:
[...]
Je kan CWM ook via mobileuncle tools installerenis makkelijker en sneller.
Ik heb gister via mobile uncle mijn toestel voorzien van CMW. Het lijkt er nu echter op dat ik geen gps fix meer krijg....voordat ik CMW erop zette was dit buiten binnen 10 seconde....
Ik ga het topic nog even doorspitten want ik weet dat er al een hoop over gepost is en even kijken of ik het kan fixen.
Ik ga het topic nog even doorspitten want ik weet dat er al een hoop over gepost is en even kijken of ik het kan fixen.
Bij uitgebreide ontwikkelaarsinstellingen "GPU rendering afdwingen" uitzetten, en het probleem is weg.Hailfall schreef op maandag 17 december 2012 @ 09:22:
[ Voor 3% gewijzigd door TheMHZ op 24-12-2012 20:21 ]
Dat stond al uit, maar ik heb het "probleem" opgelost.. was kennelijk een photo editor app die geinstalleerd was waar mijn telefoon het niet echt mee eens was haha
Welke app? Ik heb het zelfde verschijnsel.Hailfall schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 22:13:
Dat stond al uit, maar ik heb het "probleem" opgelost.. was kennelijk een photo editor app die geinstalleerd was waar mijn telefoon het niet echt mee eens was haha
Voor als iemand geen zin heeft in al het gezeur en gepiel.
Gewoon rooten met de manier die op de mainpage hiero staat.
Vervolgens met mobileuncle, de clockwork mod installeren / opstarten.
En vanuit daar een backupje maken op je sd, en daarna data + cache + dalvik cache allemaal wipen.
En de zip naar keuze flashen + gapps.
Gewoon rooten met de manier die op de mainpage hiero staat.
Vervolgens met mobileuncle, de clockwork mod installeren / opstarten.
En vanuit daar een backupje maken op je sd, en daarna data + cache + dalvik cache allemaal wipen.
En de zip naar keuze flashen + gapps.
Nee
Dat was dus deze appGionimo schreef op donderdag 27 december 2012 @ 09:50:
[...]
Welke app? Ik heb het zelfde verschijnsel.
Google Play: Photo Editor
Tja. net binnen. Rooten totaal geen probleem. En dan nu nadenken wat ik er op wil zetten. En eigenlijk heb ik nauwelijx een idee. Titanium staat erop. En dat is het zo ongeveer.
Hmm, die app heb ik er nog nooit op gehad. Er zijn misschien dus andere apps die het probleem veroorzaken, al denk ik eerder dat de oorzaak op een ander gebied ligt.Hailfall schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 19:44:
[...]
Dat was dus deze app
Google Play: Photo Editor
Wat is de nieuwste rom van het moment?
Ik draai nu de gare 4.1.2 wat eigenlijk gewoon ICS was toch?
Iemand enig idee van een nieuwe?
Of een gelijkwaardige hardwarematige phone met wie zn roms we kunnen experimenteren?
Of een gelijkwaardige hardwarematige phone met wie zn roms we kunnen experimenteren?
Nee
Anoniem: 494723
Hallo allemaal,
Ik heb net op forum fok gevraagd of ik een jiayu g3 of een andere smartphone van 200 euro zou moeten kopen. Ik namelijk maar een budget van 200 euro. Ik kreeg een paar reactie, waarvan 1 die een video erbij geeft. Nu is mijn vraag: Geeft deze video een goed beeld van de Jiayu G3? Want ik had echt niet verwacht dat de kwaliteit zo goed was als in dat filmpje. De link van dat filmje is YouTube: Jiayu G3 review .
Groeten Xaja
Ik heb net op forum fok gevraagd of ik een jiayu g3 of een andere smartphone van 200 euro zou moeten kopen. Ik namelijk maar een budget van 200 euro. Ik kreeg een paar reactie, waarvan 1 die een video erbij geeft. Nu is mijn vraag: Geeft deze video een goed beeld van de Jiayu G3? Want ik had echt niet verwacht dat de kwaliteit zo goed was als in dat filmpje. De link van dat filmje is YouTube: Jiayu G3 review .
Groeten Xaja
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 494723 op 30-12-2012 18:07 ]
Filmpje niet bekeken maar de kwaliteit is echt goed. Voor 150 euro koop je in Nederland geen telefoon die de zelfde kwalieteit/specs heeft.Anoniem: 494723 schreef op zondag 30 december 2012 @ 18:06:
Hallo allemaal,
Groeten Xaja
Nog een review (tekst): productreview: Jiayu G3 Zwart review door RobertowNL
Iemand toevallig al een goede oplossing gevonden voor het gps probleem?
Ik heb van alles veranderd zoals een nieuwe gps.conf (gemaakt met de tool van xda) in /etc en in system/etc maar dit werkt niet. De gps.conf van een werkende telefoon gepakt en deze in de betreffende mappen gezet maar dit werkt ook niet.
Ook geprobeerd:
4. See if the gps works.
Dit werkt ook niet.
Als de telefoon een kwartier buiten ligt dan komt er een fix maar als je gaat rijden dan kan deze maar zo wegvallen en dan komt er geen signaal meer terug. Dan moet je in de Mobile Uncle tool de A-GPS resetten en hopen dat er na een kwartier weer een signaal wordt gevonden.
Ik heb van alles veranderd zoals een nieuwe gps.conf (gemaakt met de tool van xda) in /etc en in system/etc maar dit werkt niet. De gps.conf van een werkende telefoon gepakt en deze in de betreffende mappen gezet maar dit werkt ook niet.
Ook geprobeerd:
4. See if the gps works.
Dit werkt ook niet.
Als de telefoon een kwartier buiten ligt dan komt er een fix maar als je gaat rijden dan kan deze maar zo wegvallen en dan komt er geen signaal meer terug. Dan moet je in de Mobile Uncle tool de A-GPS resetten en hopen dat er na een kwartier weer een signaal wordt gevonden.
Wat ik doe: A-GPS gegevens downloaden, dan op 3G zetten en dan 3 minuten wachten. Dan heeft hij bij mij wel een fix.
Jiayu heeft gisteren de G2 een update naar 4.1.2 gegeven. Hoewel die een andere chipset heeft hoop ik dat de G3 niet lang achterblijft en daarmee gelijk het GPS verhaal beëindigd wordt. 'k Heb zelf een prima GPS ontvangst maar lijk hiermee in de minderheid.
De mijne heeft 4.0.4 ??? Dan loopt de mijne wel heel erg achter.John Doos schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 18:02:
Wat is de nieuwste rom van het moment?
Heeft iemand de bestanden voor mij die ik nodig ben voor ROOT ?
Van die download site kan ik niks meer halen zonder te betalen .
Al gelukt via een proxy...
Van die download site kan ik niks meer halen zonder te betalen .
Al gelukt via een proxy...
[ Voor 13% gewijzigd door fotojunk op 02-01-2013 16:23 ]
Ik heb root access nu..
Maar na terugzetten apps met Titanium backup blijf ik fouten krijgen dat processen zijn gestopt en kan niks met het ding beginnen.
Wanneer moet je de knoppen weer loslaten om in de standaard recovery te komen ?
Er gebeurd niets bij mij..
Maar na terugzetten apps met Titanium backup blijf ik fouten krijgen dat processen zijn gestopt en kan niks met het ding beginnen.
Wanneer moet je de knoppen weer loslaten om in de standaard recovery te komen ?
Er gebeurd niets bij mij..
Pffff, draai sinds het begin al de Jelly Bean ROM. Ging hele tijd prima, sinds vanmiddag heb ik om het half uur wel een spontane reboot. Er zijn geen nieuwe apps geinstalleerd of updates geweest... ROM ineens onstabiel 
Lekker dilemma, een ICS ROM waar ik via carkit niet mee kan bellen, of een JB ROM die blijft rebooten...
Lekker dilemma, een ICS ROM waar ik via carkit niet mee kan bellen, of een JB ROM die blijft rebooten...
Als ik dat gele icoontje met rode driehoek heb is dat de recovery mode ?
Maar hoe dan verder ?
Als ik HOME druk komt er geen menu..wat is er fout ?
Maar hoe dan verder ?
Als ik HOME druk komt er geen menu..wat is er fout ?
[ Voor 22% gewijzigd door fotojunk op 02-01-2013 20:48 ]
Flash de recovery via Mobile Uncle (te downloaden vanaf de play store). het CWM bestandje vind je in de beginpost:
- Start de MobileUncle applicatie en kies voor 'Update recovery' en kies voor 'recovery_cwm5.5.0.4_ENG'
Uw smartphone daarna rebooten en je zal in recovery mode zitten.
In mobileuncle (geinstalleerd via ADP) geef ik de file aan en dan boot ie naar de recovery mode en vervolgens gebeurt er niets..argon007 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 21:38:
Flash de recovery via Mobile Uncle (te downloaden vanaf de play store). het CWM bestandje vind je in de beginpost:
In recovery mode (home + volume) krijg ik ook geen menu als ik op home druk
je dient de aan/uit toets ingedrukt te houden + de volume up. Dus niet uw home toets !
sorry die bedoel ik ook..argon007 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 22:03:
je dient de aan/uit toets ingedrukt te houden + de volume up. Dus niet uw home toets !
Ik kom in recovery mode maar krijg GEEN menu..
Kon nog net in Mobile Uncle recovery.img selecteren en dan boot ie naar recovery mode en vervolgens gebeurt er niks..
wat als je dan eens op volume up of down drukt? Krijg je dan nog altijd geen menu ?
NOPE, dat is het probleem..argon007 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 22:09:
wat als je dan eens op volume up of down drukt? Krijg je dan nog altijd geen menu ?
Kan ik er firmware op een andere manier inschieten ? bv met ADP
Via fastboot en ADB lukt dit ja:
http://androidforums.com/...via-fastboot-sd-card.html
Toch moet het normaal bij u ook lukken. Heb er hier ondertussen al 3 geroot en met een custom firmware geflashed zonder problemen.
Toch moet het normaal bij u ook lukken. Heb er hier ondertussen al 3 geroot en met een custom firmware geflashed zonder problemen.
Heb jij een link naar een goed custom ROM die ik op die manier kan flashen ?argon007 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 22:15:
Via fastboot en ADB lukt dit ja:
Ik zit gewoon nog altijd op de Officiele 29 november release van Jiayu zelf. Enkel met behulp van ES file explorer de chinese Apps gedelete. Werkt allemaal zonder problemen momenteel.
Probleem momenteel is ik kan NIKS meer op het toestel zelf..argon007 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 22:26:
Ik zit gewoon nog altijd op de Officiele 29 november release van Jiayu zelf. Enkel met behulp van ES file explorer de chinese Apps gedelete. Werkt allemaal zonder problemen momenteel.
Dus weet echt niet hoe nu verder..
via fastboot/adb moet je normaal gezien wel nog uw toestel kunnen "zien". Via ADB kan je dan die CWM.ima flashen als recovery. Daarna geraak je in de CWM recovery en moet je terug een ROM kunnen flashen.
Al gewerkt met ADB? Via het commando adb devices zou je dan een resultaat moeten zien. Als je dit niet ziet dan zijn we niet veel verder :-)
Al gewerkt met ADB? Via het commando adb devices zou je dan een resultaat moeten zien. Als je dit niet ziet dan zijn we niet veel verder :-)
ADB werkt wel..maar kan fastboot NIET inschakelen op het toestel..kom niet meer in de settings..
D:\download\JIAYU JY-G3>adb devices
List of devices attached
0123456789ABCDEF device
D:\download\JIAYU JY-G3>adb devices
List of devices attached
0123456789ABCDEF device
staat het bestand "fastboot" in de map D:\download\JIAYU JY-G3 ?
Krijg deze meldingen als ik inlog op het toestel
system-UI is gestopt
proces android.proces ascore is gestopt
proces com.android.phone is gestopt
en dit iedere keer achterelkaar aan
system-UI is gestopt
proces android.proces ascore is gestopt
proces com.android.phone is gestopt
en dit iedere keer achterelkaar aan
staat in het pathargon007 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 22:46:
staat het bestand "fastboot" in de map D:\download\JIAYU JY-G3 ?
D:\download\JIAYU JY-G3>fastboot
usage: fastboot [ <option> ] <command>
commands:
update <filename> reflash device from update.zip
flashall flash boot + recovery + system
flash <partition> [ <filename> ] write a file to a flash partition
erase <partition> erase a flash partition
format <partition> format a flash partition
getvar <variable> display a bootloader variable
boot <kernel> [ <ramdisk> ] download and boot kernel
flash:raw boot <kernel> [ <ramdisk> ] create bootimage and flash it
devices list all connected devices
continue continue with autoboot
reboot reboot device normally
reboot-bootloader reboot device into bootloader
wacht even, ik neem er mijn vriendin haar G3 er eens bij. Kan ik eventueel via Teamviewer eens meekijken op uw pc of zie je dit niet zitten?
je heb een DM of PM..met teamviewer gegevensargon007 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 22:52:
wacht even, ik neem er mijn vriendin haar G3 er eens bij. Kan ik eventueel via Teamviewer eens meekijken op uw pc of zie je dit niet zitten?
Weet niet of deze al voorbij gekomen was...
Hier staan een bups 4.1.2 custom rom's voor de G3.
'k Ga zelf niets uitproberen, maar blijkbaar zijn een boel mensen er best content mee
Hier staan een bups 4.1.2 custom rom's voor de G3.
'k Ga zelf niets uitproberen, maar blijkbaar zijn een boel mensen er best content mee
editfotojunk schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 21:59:
[...]
In mobileuncle (geinstalleerd via ADP) geef ik de file aan en dan boot ie naar de recovery mode en vervolgens gebeurt er niets..
In recovery mode (home + volume) krijg ik ook geen menu als ik op home druk
[ Voor 4% gewijzigd door Ruffzz op 05-01-2013 09:55 . Reden: nvm ]
Anoniem: 427169
Ik heb mijn G3 succesvol geroot maar nu? (gecheckt met: root checker) Ik kan alleen de bestanden van de sd kaart benaderen en niet de rom van het toestel wat moet ik hiervoor doen of installeren? graag wat hulp voor een leek!
Ik heb de root instructies gevolgd. Tot zover goed. Nu heb ik van contacten via titanium backups gemaakt. Nu heb ik mijn contacten geprobeerd terug te zetten en nu krijg het proces android.process.acore is gestopt
help
Fabrieksinstellingen teruggezet.
help
Fabrieksinstellingen teruggezet.
[ Voor 8% gewijzigd door Freakster86 op 05-01-2013 22:45 ]
Ik probeer CWM te installeren, ben nu bij deze stap:
- Er verschijnt vrij snel een rode lijn onderaan het scherm. Dan mag je de knop loslaten
- Daarna verschijnt er een blauwe balk totdat je melding van succes krijgt en ben je klaar
Als ik de telefoon verbind hoor ik een geluidje dat ie verbonden is, vrij kort daarna hoor ik weer een geluidje dat ie losgekoppeld is en soms gebeurt dat een aantal keer achter elkaar.
Al op m'n laptop (W7 64-bit) en desktop (W8 64-bit) geprobeerd, zelfde probleem.
Ik kan ook niet in de standaard recovery komen, dan krijg ik een raar tekentje met een uitroepteken ernaast.
Als ik de telefoon verbind hoor ik een geluidje dat ie verbonden is, vrij kort daarna hoor ik weer een geluidje dat ie losgekoppeld is en soms gebeurt dat een aantal keer achter elkaar.
Al op m'n laptop (W7 64-bit) en desktop (W8 64-bit) geprobeerd, zelfde probleem.
Ik kan ook niet in de standaard recovery komen, dan krijg ik een raar tekentje met een uitroepteken ernaast.
hoidoei
Anoniem: 427169
Ik heb de telefoon geroot maar ik kom via bestandsbeheer niet verder dan mijn SD card kan ik dit aanpassen of moet ik een ander "bestandsbeheer" app installeren?
Je moet opzoek naar een bestandsbeheer app met root acces: bijv: Root Explorer, Mi File Explorer, Solid ExplorerAnoniem: 427169 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 14:04:
Ik heb de telefoon geroot maar ik kom via bestandsbeheer niet verder dan mijn SD card kan ik dit aanpassen of moet ik een ander "bestandsbeheer" app installeren?
Ik kreeg het aanpassen van de recovery ook niet voor elkaar met de methode in de FP, maar met mobile uncle is het super makkelijk. Gewoon de recovery image van cwm (zie FP) in de root van je sd-kaart zetten. Mobile uncle opstarten en update recovery kiezen.