Verschil tussen deze 2 systemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-07 09:40
Jongens,

Is het performance gehalte tussen deze 2 pc's het zelfde? En zijn deze 2 beide te upgraden naar een i5 processor?

Betreft een gaming pc voor normale hedendaagse games.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G860 Boxed€ 56,30€ 56,30
1Asrock B75M-DGS€ 51,18€ 51,18
1Club3D Radeon HD7850 1Gb royalKing€ 168,80€ 168,80
1Fractal Design Core 1000€ 30,20€ 30,20
1Corsair CMV8GX3M2A1333C9€ 31,45€ 31,45
1Corsair Builder CX430 V3€ 40,95€ 40,95
1Samsung 830 series 128GB€ 87,40€ 87,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 466,28

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock B75 Pro3€ 63,95€ 63,95
1Club3D Radeon HD7850 1Gb royalKing€ 168,80€ 168,80
1Fractal Design Core 3000€ 55,90€ 55,90
1Corsair Builder CX430 V3€ 40,95€ 40,95
1Samsung 830 series 128GB€ 87,40€ 87,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 504,75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-07 15:40
Het enige verschil tussen deze 2 builds is de kast en het bord als ik het zo snel zie... De kast is geen performance-issue, dus je zoekt de performance-verschillen in de borden. Het verschil tussen een B75 Pro3 en een B75M-DGS is dat de Pro3 een ATX-bord is (de ander een uATX-bord), de Pro3 heeft ook veel meer connectie-mogelijkheden en ondersteund oa crossfire. Qua performance zal het niet veel verschil maken, maar de 2 borden hebben verschillende doeleinden. De Pro3 is een bord dat gericht is op gaming, met veel disks. De DGS is een bord dat gericht is op compactheid met performance, maar met weinig uitbreidingsmogelijkheden. Maar met een heel klein beetje inzet had je dit zelf ook kunnen uitvinden natuurlijk.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-05 18:21
Met ^^.

Ga naar de Asrock-site, selecteer je moederbord en klik op "CPU support list".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:22
Je hebt twee onderdelen die verschillen.. Is het echt zo moeilijk om dit zelf te googelen? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
Waar het mij om ging was het atx vs matx, word het zootje een stuk warmer met de matx en de kleinere kast, en is het verstandiger om een ATX of MATX bord te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
kevindelange schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:39:
Waar het mij om ging was het atx vs matx, word het zootje een stuk warmer met de matx en de kleinere kast, en is het verstandiger om een ATX of MATX bord te kopen?
Ook op die vragen kan je makkelijk met wat inzet een antwoord vinden. ATX-formaat is 30,5 x 24,4cm, en uATX is 24,4 x 24,4cm. Gevolg daarvan is dat je o.a wat PCI(e) bussen mist, en vaak 2 ipv 4 dimm-banken hebt. De kast maakt het uiteraard iets warmer ja, maar daar heb je een case-fan voor toch? Daarbij praat je eerst over performance-verschil, en nu over temperatuurs-verschil... Dat zijn toch 2 heel verschillende dingen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
Klopt, daar was ik niet duidelijk. Maar bovenal gaat het mij erom wat nu het verstandigst is om te kopen, daar ben ik al zo'n beetje een dag mee bezig maar nergens geven ze een specifiek antwoord op die vraag. Is werkelijk het enige verschil dat je een paar sloten mist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 15:44

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Misschien is het handig als je voor jezelf een rijtje met eisen maakt
  • wil je veel uitbreidingskaarten in je moederbord stoppen? Neem dan een moederbord die daar in ieder geval genoeg genoeg slots voor heeft en een kast die genoeg ruimte heeft.
  • wil je veel geheugen in je moederbord stoppen en/of deze later uitbreiden? Bedenk dan of je aan twee geheugenslots genoeg hebt of dat je er vier nodig hebt.
  • Welke apparatuur wil je allemaal aansluiten? Bekijk of de benodigde aansluitingen op het moederbord zitten.
  • Wil je overclocken? Kijk dan of er genoeg airflow in de kast mogelijk is, of je moederbord een bios/uefi heeft die dit gemakkelijk maakt en of je geheugen het aankan
  • <insert andere eis die je misschien hebt>. --> zoek op internet naar ervaringen en maak een keuze op basis van al je eisen.
Door dit voor jezelf zo duidelijk mogelijk op een rijtje te zetten, kan je vrij gefundeerd een keuze maken. Als je dan nog specifieke vragen hebt die niet in reviews/vergelijkingen te vinden zijn, kan je ze hier stellen.

edit: ik zie dat je al eerder topics in Desktop Aankoop Advies en Componenten Aankoop Advies. Waarschijnlijk komt je huidige lijstje hier uit voort? Het lijkt me handig om dat even te vermelden en aan te geven waar je twijfel nog en waarom.

[ Voor 15% gewijzigd door gwystyl op 12-11-2012 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-07 15:29
Als beide Mobo's voor jou genoeg features bieden dan ... --> ga voor het goedkoopste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
kevindelange schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:49:
Klopt, daar was ik niet duidelijk. Maar bovenal gaat het mij erom wat nu het verstandigst is om te kopen, daar ben ik al zo'n beetje een dag mee bezig maar nergens geven ze een specifiek antwoord op die vraag. Is werkelijk het enige verschil dat je een paar sloten mist?
Is het je nu nog steeds niet gelukt de specs naast elkaar te leggen?? En dat terwijl je nota bene de links naar de producten in je post hebt staan... 2e tabblad is specificaties. Daar zie je precies welke aansluitingen het bord heeft, en daaruit kun je ook opmaken welk bord voor welk doel bedoeld is. Wil je storage, en uitbreidingsmogelijkheden? Dan kies je het pro-bord. Wil je de huidige specs en niet upgraden, maar wel een compacte machine, dan kies je het DGS-bord.
Daarbij scheelt het ook als je een duidelijke vraag stelt in plaats van 2 systemen neer te gooien en te roepen "zoek de verschillen". Uberhaupt begrijp ik niet op basis waarvan je de keuze voor deze borden hebt gemaakt. Niet dat het slechte borden zijn, maar als je de verschillen niet weet, dan kan je onmogelijk een gefundeerde keuze hebben kunnen maken voor die borden, en mogelijk dat een ander bord veel beter op je wensen aansluit als je je wensen eens kenbaar zou maken. Tot nu toe hebben we bitter weinig informatie hierover van je ontvangen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
Bedankt voor je reactie gwystyl,

Klopt inderdaad, ik probeer een systeem samen te stellen wat zo voordelig mogelijk is, maar ook degelijk is en redelijk te upgraden in de toekomst. Dit, om hedendaagse games te kunnen spelen, omdat ik met mijn huidige laptop niet veel aan kan qua games.

Specificaties zeggen overigens niet alles, daarom dat ik er naar vroeg en hopelijk een reactie zou krijgen van mensen met soortgelijke systemen en wat bijvoorbeeld een voor en een nadeel is.

Ik maak hieruit op dat menig man een beetje geïrriteerd is, mijn excuus daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
zoals ik al aangaf is het voornaamste probleem dat je niet goed aangeeft wát je nou precies wilt aan games, (en overige software) en wat je budget is. Je hebt echter al wel 2 borden gekozen, maar al sla je me dood op basis waarvan je die selectie hebt gemaakt. Zoals ik ook al aangaf zijn er mogelijk nog wel veel geschiktere borden voor je, als je ons verteld wat je nu precies wilt. Je kan beter te veel dan te weinig vertellen wat dat betreft.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
Daar komtie:

Gamen:
- COD Black Ops 2
- Battlefield 3
- WOW MoP
- Most Wanted (2012)

Werk
- Photoshop & Illustrator
- Text editor
- Office 2012

Wat mag het kosten?

Het liefst rond de 450 euro, mocht het goedkoper kunnen is het altijd een plus, maar hier ga ik niet vanuit. Mocht er voor 20 euro meer een totaal betere setup zijn is dat natuurlijk voor de hand liggend.

Ik hoop echt dat ik zo iets duidelijker ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Aangezien je zowel moderne games wilt draaien (GPU-kracht) en wilt gaan photoshoppen (CPU)-kracht vraag ik me af of je wel de juiste CPU hebt gekozen. Voor de games kan je prima uit de voeten, maar met name voor photoshop kan je nog wel eens te kort schieten in CPU. Het zou het overwegen waard kunnen zijn om naar een snellere CPU over te stappen.
Dan wat betreft het bord. Gegeven dat je niet heel bijzondere eisen hebt, zouden alle2 de borden die je aangeeft kunnen volstaan. (niet mijn persoonlijke voorkeur, maar daarmee nog niet ongeschikt). Gezien je niet aangeeft veel storage te willen gaan gebruiken, en het ook niet direct in de lijn de verwachtingen ligt dat je nog eveel uitbreidings-kaarten erin wilt gaan steken (gebaseerd op het feit dat dit voor de genoemde toepassingen waarschijnlijk niet veel zal uithalen), kan je prima voor het DGS-bord kiezen. De expansie-sloten op de Pro3 ga je niet gebruiken; hooguit de geheugenbanken, en zelfs dat is te betwijfelen als je er nu meteen 8GB in propt.
Zelf zou ik eerder naar een Asus P8B75M-LE kijken, maar dat zal weinig anders opleveren voor je t.o.v. het DGS-bord.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
Even nagedacht, het word eigenlijk alleen een systeem voor internet/office/download + gaming pc, mijn laptop is er nog voor het werk.

Momenteel heb ik het volgende lijstje samengesteld welke ik even toelicht:

Ik vind de kast persoonlijk erg gaaf, en aangezien ik weinig slots zal gebruiken van mijn moederbord(kan alleen een videokaart bedenken) zou een mini-itx dus al moeten volstaan.

Hoe is deze setup voor gaming, en wat kan ik hier beter aan veranderen? Aangezien deze goed in het budget ligt.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock H61M-ITX€ 60,80€ 60,80
1Club3D Radeon HD 7850 royalQueen€ 157,-€ 157,-
1Hitachi Deskstar 7K1000.C, 500GB€ 48,45€ 48,45
1BitFenix Prodigy Zwart€ 68,97€ 68,97
1Antec VP350P€ 34,99€ 34,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 457,96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funnyname
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-11-2023
Moderne games gaan het hier zwaar mee hebben, er vanuit gaande dat je 1920 x 1080 gaat draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
Ja, 1920*1080 is wel de bedoeling, al hoeven alle settings niet maxed. Maar dit is dus niet krachtig genoeg om de hedendaagse games te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Da's al een betere onderbouwing. Mooi kastje ook. Zoek wel even na hoe groot die videokaart is en hoeveel ruimte er in de kast is. Mini-ITX kastjes staan meestal niet bekend om hun ruimte. Op het plaatje bij de specs staat een hdd-bay. Als die er uit kan denk ik dat je wel ruimte hebt voor een videokaart.

edit: op de site van de maker staat het volgende
Unmatched Flexibility Despite its small stature, Prodigy is engineered for maximum flexibility. Remove the top HDD cage to fit long graphics cards up to 320mm in length. Bolt a 240mm water cooling radiator in the top, or if the build demands it, remove the entire HDD cage and put the 240mm radiator in the front, while still being able to install up to five 2.5" drives. With multiple installation options, Prodigy is a small case that truly does it all.
Daar staan nog meer plaatjes, en zo te zien kan je als je die HDD-bracket verwijdert nog steeds twee HDD's kwijt.

[ Voor 53% gewijzigd door gwystyl op 12-11-2012 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
Die kan eruit, er moet ruimte genoeg zijn in de Bitfenix Prodigy.

Maar om even terug te komen op funnyname, hieruit concludeer ik dat het nu niet echt lekker games zal draaien. Kan iemand dit bevestigen of vertellen hoe dit ongeveer zal draaien? bijvoorbeeld met BF3/callofduty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

kevindelange schreef op maandag 12 november 2012 @ 23:16:
Die kan eruit, er moet ruimte genoeg zijn in de Bitfenix Prodigy.

Maar om even terug te komen op funnyname, hieruit concludeer ik dat het nu niet echt lekker games zal draaien. Kan iemand dit bevestigen of vertellen hoe dit ongeveer zal draaien? bijvoorbeeld met BF3/callofduty
Je kan even kijken op deze site: http://www.systemrequirementslab.com/cyri, of globaal kijken wanneer de spellen zijn uitgekomen en waar de reviews van de games toen mee gedaan zijn. Dat geeft een aardige indicatie hoe de prestaties zullen zijn met jouw setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
Deze mogelijkheid is er ook nog voor waarschijnlijk iets meer performance

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 82,20€ 82,20
1Asrock 970 Extreme3€ 68,95€ 68,95
1Club3D Radeon HD 7850 royalQueen€ 157,-€ 157,-
1Hitachi Deskstar 7K1000.C, 500GB€ 48,45€ 48,45
1Thermaltake Commander MS-I USB3€ 41,-€ 41,-
1Corsair Builder CX430 V3€ 40,90€ 40,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 469,95

ps: can you run it geeft ook al aan dat mijn laptop t prima moet aankunnen wat dus niet het geval is.
Specs:

- i7 2630qm
- gt540m 2gb
- 8gb ram
- 1920*1080 scherm

[ Voor 3% gewijzigd door Falqoon op 13-11-2012 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funnyname
Je kan nieuwe games heel behoorlijk draaien met deze HW, je zal alleen bij veel moderne spellen de instellingen naar beneden bij moeten stellen, als je daar genoegen mee neemt is er geen probleem.

Wil je gewoon alles 'out of the box' kunnen spelen, dan heb je een i5 met een 7950 nodig ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:18
funnyname schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 09:59:
Je kan nieuwe games heel behoorlijk draaien met deze HW, je zal alleen bij veel moderne spellen de instellingen naar beneden bij moeten stellen, als je daar genoegen mee neemt is er geen probleem.

Wil je gewoon alles 'out of the box' kunnen spelen, dan heb je een i5 met een 7950 nodig ..
Echt niet een hd7850 zelfs met een amd CPU is sterk genoeg om battlefield op 1080p aan te kunnen bijna maxed out dus naarbeneden bijstellen is niet nodig.

http://m.tomshardware.com...iew-benchmark,3148-6.html niet zeker of het een betrouwbare bron is ga er wel van uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funnyname
Tomshardware is een goede bron, daar kan je goede informatie vinden.

Ik draai zelf met een i7 en een GTX670 en zelfs die combi heeft het soms lastig (op max, settings) tijdens hele drukke scenes die vaak ontstaan in BF3. Toekomstige games zullen waarschijnlijk nog zwaarder worden, dus vandaar ook mijn advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:18
Maar dat heeft te maken met de geheugen twee gig is inderdaad net te weinig ( same here) maar voor campaign is de hd7850 wel voldoende ( voor de mensen die dat nog spelen :P )

En funnyname i7 maakt helemaal geen verschil met i5 maar een CPU is nauwelijks bottleneck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:24

Quad

Doof

Achja, funnyname moet je ook niet al te serieus nemen :).
Als het aan hem ligt speelt iedereen met een GTX680 met een i7 3770k ongeacht budget.

Voor games moet je gewoon nadruk op grafische kaart leggen, dat is wat de FPS bepaalt.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Quad schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 14:01:
Achja, funnyname moet je ook niet al te serieus nemen :).
Als het aan hem ligt speelt iedereen met een GTX680 met een i7 3770k ongeacht budget.

Voor games moet je gewoon nadruk op grafische kaart leggen, dat is wat de FPS bepaalt.
:Y inderdaad. Je hebt niet zo gek veel CPU-kracht nodig. Met een i5 kan je prima uit de voeten, en zelfs op een i3 kan je nog best leuk aan de gang, zolang je maar altijd ervoor zorgt dat je software-configuratie klopt. je kan nog zo'n goed systeem bouwen, als je vervolgens 20 toolbars in je IE laat installeren, en 30 andere processen op de achtergrond hebt draaien, dan wordt het nog steeds niets.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funnyname
funnyname schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 09:59:

Schijnbaar heeft iedereen hier een bril nodig, ik heb namelijk nooit aangeraden een i7 te nemen, ik heb alleen kort mijn eigen config aangehaald om aan te geven waarom ik denk dat de huidige keuze van de TS niet zal leiden tot een vloeiende game ervaring. (van de nieuwste spellen op max. settings ..)

Best wel triest en kinderachtig om dergelijke posts te plaatsen eigenlijk, ik had meer een volwassen houding binnen Tweakers verwacht. :O
Maar goed, ik hoop dat het duidelijk is voor de TS, wat de rest er van zegt kan me eigenlijk niet veel schelen, tenzij ze technisch inhoudelijke zaken aanhalen natuurlijk, dan is het wat anders .. ;w

• Falqoon
Jongens, van t weekend ga ik dus bestellen en ik wil even een laatste check.

Dit is wat ik nu heb:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 83,40€ 83,40
1Asrock 970 Extreme3€ 68,90€ 68,90
1Club3D Radeon HD 7850 royalQueen€ 155,50€ 155,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 65,90€ 65,90
1Antec One€ 49,-€ 49,-
1LG GH24NS90 Zwart€ 14,95€ 14,95
1Corsair Builder CX430 V3€ 40,85€ 40,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 509,95

Kunnen jullie per onderdeel aangeven of het perfect is of dat ik voor de prijs/kwaliteit beter een ander onderdeel kan kiezen? Bijvoorbeeld de processor, deze doen of voor een intel 860 gaan? Deze is natuurlijk al een ruime tijd op de markt en misschien is de g860 wel beter om bijvoorbeeld over een jaar of 2 jaar up te graden naar een i5, maar deze is nu natuurlijk beter en hoelang zal hij meegaan...

Volgens mij moet er prima mee te gamen zijn overigens

[ Voor 4% gewijzigd door Falqoon op 15-11-2012 15:35 ]

• kroegtijger
CPU:
Prima CPU, maar inderdaad al wat aan het verouderen. Met een Socket AM3+ bord kan je wel weer relatief simpel upgraden naar een nieuwe CPU, zoals een FX8350. De setup in totaal heeft dus wel weer de nodige potentie.

Mobo:
Vrij standaard bord dat veel wordt gebruikt en zal voldoen voor wat je wilt. Het zou niet mijn keuze zijn, maar daarmee is deze asrock zeker geen slechte keuze (zelf blijf ik trouw aan de Asus-borden, maar dat wil niet zeggen dat het daarmee automatisch ook de beste keuze is).

Videokaart:
Voldoende voor vrijwel alle doeleinden. Zijn betere te verkrijgen, maar qua bang-for-buck zit je imho prima.

Disk:
Prima, maar redt je het met 1TB?

Case:
Niet mijn smaak. Verder weinig comments over te geven, aangezien het geen performance zal beinvloeden. Er zijn kwalitatief betere te vinden, maar ook slechtere. Valt of staat met het budget voornamelijk. Als jij hem mooi vindt en dit als budget ervoor over hebt, dan is het een prima keuze.

Geheugen:
Ik zou zelf voor DDR3-1600 kiezen ipv 1333. Dit werkt ook, maar kost je performance voor slechts een heel kleine besparing.

DVD-speler:
Zal het vast wel doen.

Voeding:
Volstaat wel. Ook hier weer niet het neusje van de zalm, maar ook niet een uit de kelders van PSU's. 430Watt moet wel volstaan voor deze build. Als je plannen hebt om in de (nabije) toekomst te gaan upgraden met meer video-geweld, en de nodige HDD's, dan zou ik toch een maatje groter vast kiezen en een voeding van rond de 550Watt nemen. Als dit de defintieve build is, en je hooguit nog eens een andere processor erop wilt prikken, dan is deze voeding ok.

Wel mis ik nog een aftermarket CPU-koeler. Het is geen must, maar ze zijn vaak wat stiller, en kunnen wat beter nog koelen. Kan je ook later alsnog eens doen, en als je niet gaat overclocken zou het alleen geluidsproductie reduceren. Geen must, maar een mogelijke optie dus.

iRacing Profiel

• funnyname
Per onderdeel is vaak lastig omdat onderdelen onderling goed op elkaar aan moeten sluiten.

Je budget bepaalt groot en deels de houdbaarheid van je systeem. Doordat je relatief betaalbare (maar prima) componenten kiest, zal de houdbaarheid t.o.v duurdere componenten natuurlijk wat minder zijn.

Als je voor de G860 zou kiezen kom je al snel bij een iets duurder MB, dus ik denk dat de AMD met dit budget een betere keuze is.
De 7850 is in dit prijs segment de juiste keuze, alleen de veel langzame gtx 650
is iets goedkoper (maar geen optie vanwege veel lagere performance).
De Seagate is een prima allround schijf, beste prijs/kwaliteit verhouding. Je moet zelf beslissen hoeveel Gb je nodig hebt, als je kiest voor 2 TB krijg je meer GB's/Euro ..
Antec maakt prima kasten, zeker in dit segment doen ze het prima. Wat uiterlijk betreft, dat moet je zelf maar beslissen.
De Corsair voeding is prima voor deze prijs. Natuurlijk kan je een duurder model kiezen, maar binnen deze setup is dit een prima keuze.
Rest van de onderdelen: die hebben weinig invloed op de performance, dat zit wel goed.

• funnyname
Ik had inderdaad even over het RAM heen gekeken, dit is maar enkele euro's duurder ..

• Falqoon
Kroegtijger, zou je hier misschien antwoord op willen geven?

Mobo:
Welk mobo had jij gekozen voor dit budget? (ongeveer tussen de 500 en 520)

Case:
Wat zou een betere case zijn qua kwaliteit?

Voeding:
Welke voeding zou eventueel beter zijn, (desnoods een maatje groter voor de toekomst)
Pagina: 1