• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-03 14:33
Tweakers,

Besloten om richting februari een nieuw systeem te bouwen, maar aangezien ik nu een kast mag uitzoeken van mijn ouders voor het behalen van mijn rijbewijs zit ik te kijken welke kast ik zal nemen.

De volgende kasten spreken mij aan, met name de z9 en de z11 van zalman.

#ProductPrijsSubtotaal
1Sharkoon T9 Value Blue edition€ 57,90€ 57,90
1Zalman Z9 U3€ 59,80€ 59,80
1Zalman Z11 Plus€ 61,90€ 61,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 179,60

Het budget voor de kast is rond de 60 euro, maar hiervoor wil ik een fraaie kast die een tijd mee kan.
Zijn er misschien andere kasten die jullie meer aanbevelen?

Aangezien ik er in februari een budget game systeem in zal bouwen (waarschijnlijk iets richting de BBG budget game systeem van januari 2013) denk ik erover om alvast de volgende voeding mee te bestellen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec VP350P€ 32,38€ 32,38
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 32,38

Is het handig om alvast de voeding mee te bestellen? Ik neem aan dat voedingen niet eens enorm in prijs gaan kelderen en 33 euro is al vrij weinig.

Graag wat advies/discussie over een fraaie gaming kast van van rond de 60 euro.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:36

Quad

Doof

Als eerste de voeding. Het is geen slechte voeding, zeker niet, maar ik kan je aanraden om wellicht toch wat ruimer te gaan zitten met een 430 watt PSU (Be Quiet Pure power L8 bijvoorbeeld). Je weet nooit of je een financiële meevaller krijt waardoor je toch iets meer uit kan geven (wie weet hoe de markt in Januari ligt..) en je dan te weinig hebt aan de 350 watt PSU.

Wat kasten betreft, ik denk dat het erg persoonlijk is. Ik vind de behuizingen hieronder mooier:

pricewatch: Fractal Design Core 3000
pricewatch: Antec Three Hundred Two
pricewatch: Lian Li PC-Q07B
pricewatch: Antec One

En boven budget (dus geen PSU);
pricewatch: Antec Eleven Hundred
pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black
pricewatch: Corsair Carbide 500R Black

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Falqoon
Quad, ik snap dat de behuizing persoonlijk is, maar er zit toch ook een beetje een "performance" onderdeel in.

De kasten die jij weergaf die binnen mijn budget vallen, vind ik ook helemaal niets mis mee. Het enige is dat ik nu eigenlijk op zoek ben naar een kast met een "window" omdat ik altijd een saaie kast heb gehad. Nu hoeft het niet een kermis attractie te worden want ik houd wel van strak.

Over de voeding, ik snap je punt en daar ben ik het zeker mee eens. Ook al word het een budget pc, mocht ik een jaar later eventueel nog een andere processor kopen is het beter om voorbereid te zijn. Wat vind je dan van de Corsair Builder CX430 V2?

Deze ligt niet ver boven de prijs van de 350 watt Antec voeding die ik eerder noemde.

De behuizing vind ik echt moeilijk en blijf maar zoeken en zoeken. Mochten meer mensen hier een advies voor hebben zou ik dat erg fijn vinden! :)

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:36

Quad

Doof

Dan zou ik voor onderstaande gaan:
pricewatch: Sharkoon T9 Value Black edition

Itt de blue versie geen ledfans, maar wel strak en een degelijke behuizing :).

De Corsair Builder 430 geeft je wat meer lucht later inderdaad. Ik denk dat deze twee voor nu een prima combo is.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Falqoon
De psu lijkt me dan inderdaad prima, maar de kast ben ik nog niet over uit. Lastig.

Dit bedoel ik overigens met een kermis attractie:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1310570453.jpeg

De 2 van zalman vind ik nog prima kunnen.