Budget game pc in de BBG

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-07 09:40
Beste tweakers,

Aangezien het toch weer een beetje begint te kriebelen en het erg leuk vind om ze te bouwen ben ik op zoek hoe ik goedkoop een leuk game systeempje in elkaar kan zetten voor weinig geld. Vroeger altijd mijn pc's zelf gebouwd, en uiteindelijk verkocht omdat mijn school en werk voor gingen en toch de ps3 daarnaast gebruikte.

Nu ik toch af en toe weer een spelletje op de laptop speel wil ik hier weer een pc voor aanschaffen ipv mijn laptop.

Mijn vraag: Hoe houd de BBG budget gamepc van 370 euro het uit met games en normaal internet gebruik?

Ter vergelijking: Momenteel doe ik het allemaal op een dell xps 15 met de volgende specs:
- intel core i7 2630qm
- 8 gb ram
- gt540m 2gb

Zal het een aanzienlijk stuk beter zijn dan de dell of ga ik hier niet veel van merken?

De dell mag dan wel een i7 en alles hebben, maar het blijft een laptop. ;)

Graag jullie reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-07 15:29
De budgetgame PC uit de BBG is al aanzienlijk sneller, vooral de GPU dan.

(gewoon ter info: De basisgame PC uit de BBG loopt rondjes rond jouw laptop)

Ik zou nog even wachten, volgende week is er de BBG editie november en ik ben er zeker van dat er wel iets zal veranderen in de budget game PC. Door de verlaagde prijzen kan er een betere GPU in.

Wat is je budget eigenlijk? En welke games denk je te spelen op welke resolutie en settings?

[ Voor 55% gewijzigd door Inrage op 23-10-2012 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
Inrage,

Ik denk dat je het andersom bedoeld? de budget game pc is goedkoper dan de basis (aanzienlijk).

Mijn vraag is dus of de goedkope, de budget ook prima zal voldoen, en deze ook mijn laptop in het niet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-07 15:29
kevindelange schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:20:
Inrage,

Ik denk dat je het andersom bedoeld? de budget game pc is goedkoper dan de basis (aanzienlijk).

Mijn vraag is dus of de goedkope, de budget ook prima zal voldoen, en deze ook mijn laptop in het niet zetten.
Nee, wat ik bedoelde heb ik ook effectief geschreven. Basis PC BBG > jouw laptop, maar je moet nu niet verwacthen om er BF3 op Full HD op high mee te spelen...

Ik ken je budget/eisen/monitor/... niet maar als het de 400€ is waarvoor de BBG bedoeld is dan kan je er een betere GPU in plaatsen dan de 7770 die er nu inzit. Een 650ti of nog beter een 7850. Maar dat zal ook wel veranderen in de volgende BBG (van November dus)

Heb even een spatietje toegevoegd misschien is het zo duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
Oh mijn excuus.

Ik verwacht nog niet gelijk volgende week iets aan te schaffen dus ik houd mijn ogen open voor alles.

Mijn budget zal ongeveer op de 380 euro liggen, misschien zonder kast. Qua randapparatuur heb ik alles al. Een logitech g15 v2 toetsenbord, een corsair M90 muis en een dell u2311h 23" ips scherm.

Games die ik speel op het moment zijn WOW MoP, en BF3. Maar dit breid natuurlijk uit in de loop van de tijd.

Battlefield 3 moet ik dan ook wel belachelijk laag zetten om uberhaubt speelbaar te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Falqoon op 23-10-2012 16:36 ]