[Sony Xperia Z] Discussie en Ervaringen (deel 1 pre-release) Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 29 Laatste
Acties:
  • 144.869 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Matched: z
Donstil schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 20:55:
[...]
Je kunt een slecht scherm voor jezelf goedpraten omdat jij persoonlijk houd van een slechte kijkhoek maar voor het gros van de mensen is het gewoon een (groot) nadeel
Het is geen slecht scherm, de kijkhoek is "minder" en nogmaals niemand heeft het hier echt in handen gehad
Maar goed ik heb nog nooit mensen horen zeggen, "Goh wat een mooi scherm heeft jou telefoon zeg, de kijkhoek is ook zo lekker slecht" 8)7 . Misschien spreek ik de verkeerde mensen hoor dat zou kunnen.
Dat zegt meer over de waarde die jij aan die meningen hecht :+

Maar zoals AmbroosV al zegt, laten we eerst het daadwerkelijke retail toestel in het echt testen om een oordeel te vellen, dat ik nou geen moer geef om een kijkhoek wil niet zeggen dat andere dat niet doen.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Matched: xperia, z

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:51
Ben benieuwd hoe onderwaterfoto's en film eruit zien, met deze camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voidmage
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-10-2020

voidmage

ad maiora natus sumus

ziet er niet naar uit dat je zelf makkelijk de batterij kan vervangen aangezien de platen zijn verlijmd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
boratnl schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 22:40:
Ben benieuwd hoe onderwaterfoto's en film eruit zien, met deze camera.
Ja ik eigenlijk ook wel, op vakantie koop ik wel eens een analoog onderwaterkameratje. grappig voor op het strand enz.

Volgende vakantie dus maar met de Z proberen.
voidmage schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 22:45:
[...]

ziet er niet naar uit dat je zelf makkelijk de batterij kan vervangen aangezien de platen zijn verlijmd :(
Dat is ook niet de bedoeling.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voidmage

voidmage

ad maiora natus sumus

Niet voor velen maar, voor tweakers... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
voidmage schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 22:49:
[...]

Niet voor velen maar, voor tweakers... }:O
Nee maar ivm de waterdichtheid enz, althans dat lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:52
Matched: xperia
En toch, het aantal keren dat ik me telefoon gefixed heb door de batterij te verwijderen en er weer in te doen de afgelopen 2 jaar :>

Voor me xperia play had ik een iphone 3G die een aantal keer helemaal leeg moest lopen voor ik hem weer kon gebruiken.

[ Voor 32% gewijzigd door svenk91 op 20-01-2013 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat is zeker niet zo mooi. Want dat zou ook betekenen dat als je hem voor je op de tafel hebt liggen, dat je dan gewoon helemaal niet zo goed erop kan kijken. Toch vond ik de kijkhoeken van de S en de T in de winkel best goed. De Z en ZL zouden toch weer beter moeten zijn. Dit ziet er in elk geval niet zo mooi uit.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:17
Jorgen schreef op zondag 20 januari 2013 @ 09:49:
Dat is zeker niet zo mooi. Want dat zou ook betekenen dat als je hem voor je op de tafel hebt liggen, dat je dan gewoon helemaal niet zo goed erop kan kijken. Toch vond ik de kijkhoeken van de S en de T in de winkel best goed. De Z en ZL zouden toch weer beter moeten zijn. Dit ziet er in elk geval niet zo mooi uit.
Dat ligt er dus ten eerste aan welke helderheid er is gekozen, de schermen van Sony gaan over het algemeen erg helder en staan meestal van zichzelf ook flink helder ingesteld. Killing voor je kijkhoeken. Ten tweede is de vergelijking met de S3 wat oneerlijk vanwege de AMOLED techniek, bovendien ga ik er vanuit dat mensen die een 1080p scherm kunnen waarderen niet vrolijk worden van een nep-720p scherm (pentile). De One X heeft wel echt een fantastisch scherm en ik twijfel er ook aan of er een scherm daarvan in de buurt kan komen, domweg omdat dit de eerste generatie 1080p schermen is, en die in de One X al de nodige iteraties heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voidmage

voidmage

ad maiora natus sumus

Donstil schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 23:30:
[...]

Nee maar ivm de waterdichtheid enz, althans dat lijkt me.
ik hoopte ook op een systeem dat niet verlijmd is maar, een geklemde rubber ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
Cyleo schreef op zondag 20 januari 2013 @ 11:08:
[...]

Dat ligt er dus ten eerste aan welke helderheid er is gekozen, de schermen van Sony gaan over het algemeen erg helder en staan meestal van zichzelf ook flink helder ingesteld. Killing voor je kijkhoeken. Ten tweede is de vergelijking met de S3 wat oneerlijk vanwege de AMOLED techniek, bovendien ga ik er vanuit dat mensen die een 1080p scherm kunnen waarderen niet vrolijk worden van een nep-720p scherm (pentile). De One X heeft wel echt een fantastisch scherm en ik twijfel er ook aan of er een scherm daarvan in de buurt kan komen, domweg omdat dit de eerste generatie 1080p schermen is, en die in de One X al de nodige iteraties heeft gehad.
Opzich mag je de vergelijking met een amoled maken want daar moet de xperia Z toch echt tegen concureren. En als je de kijkhoek een breekpunt vind kan je in die vergelijking ook niet meer meenemen dat de ander pentile is want dat maakt voor je breekpunt niet uit, pas als de kijkhoek aan je minimum eisen voldoet neem je dat mee.

Persoonlijk vind ik een goede kijkhoek niet zo belangrijk. Sterker nog, het is dat ik de haat aan screenprotectors heb maar anders zou ik er zo een nemen die je kijkhoek beperkt.

De foto's en berichten zijn tot nu toe erg tegenstrijdig dus ik kan iedereen het advies geven een keer voor jezelf te kijken. Mijn voorlopige conclusie gebaseerd op de foto's is dat de kijkhoek slecht kan zijn met bepaalde instellingen maar best degelijk als alles goed staat. Maar kijk vooral voor jezelf op een echte xperia Z voor je een definitief oordeel velt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat lijkt me zeker handig om te doen ja!
Je kunt nog zoveel filmpjes en reviews bekijken, je zult het toch eerst zelf moeten beoordelen, alvorens je zeker weet of het is wat je wilt / niet wilt.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankaro
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-08-2020

Frankaro

Greatness Awaits

Oké misschien is de kijkhoek voor iedereen persoonlijk maar om dat nou een dealbreaker te maken vind ik wel erg ver gaan. Het gaat er om hoe je de telefoon dagelijks gebruikt en hoe het scherm zich dan gedraagt. En dan is voor mij persoonlijk de kleurkwaliteit velen malen belangrijker dan hoe het scherm eruit ziet als ik er van onder er op kijk.

En op basis van één foto zonder achtergrond informatie conclusies trekken is ook nogal voorbarig mensen. Ben erg benieuwd wat mijn gedachten zijn na een persoonlijke hands-on, kan niet wachten.

[ Voor 11% gewijzigd door Frankaro op 20-01-2013 13:24 ]

PSNid: robero50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Tsja, voor mij is ook de vaste accu een mogelijke dealbreaker, vooral als de behuizing volledig verlijmd is, waardoor je zonder schade nooit meer bij de accu kan. Ik wacht gewoon lekker de SGS4 af. Mocht die tegenvallen, dan kan ik altijd nog de Z nemen. Ik heb in 15 jaar nog nooit een telefoon kapot gehad met waterschade, dus waterdichtheid is voor mij geen dealmaker.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Vanwaar zou je persé de accu willen wisselen dan? Accu duur snap ik dan wel maar een accu zal in de 2 jaar dat je een telefoon hebt toch echt niet versleten zijn...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De SGS2 kon je een dikkere accu kopen van Samsung zelf. Daardoor klopt het toestel opeens, want de rare bobbel onderin is nu vlak, de cameramodule steekt niet meer uit en je gaat van 1650 naar 2000 mAh. Als een accu na 1,5-2 jaar slechter wordt, wil ik die kunnen vervangen zonder de telefoon te slopen. Ook is het bij een fuckupje weleens makkelijk om het toestel met een batterypull te resetten. En last but nog least, alle FCC meuk staat aan de binnenkant van het toestel, zodat je telefoon schoon blijft van al die teksten.

Samsung is één van de weinige fabrikanten die nog verwisselbare batterijen maakt. Ik snap niet waarom de andere fabrikanten dat niet kunnen integreren in hun ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 15:06

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Nieuwe render van de M7. Deze ziet er wat geloofwaardiger uit: http://pocketnow.com/2013/01/20/htc-m7-leak

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Zijn al gemeld in: [HTC M7] Ervaringen en Discussie

Die zwarte heeft trouwens 'n hele vage button layout, home aan de rechterkant... Don't think so :)
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BBDr8QzCcAAvNuF.jpg:large

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity88
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-07 22:48
De viewing angles zijn toch vrij goed van de xperia z : http://youtu.be/9LBr9ntA_kE?t=6m18s
Als de helderheid op maximum staat in een donkere omgeving en je hebt een camera die dan van uit een hoek dat bleeding effect nog eens versterkt, dan kan het er slecht uit zien ja. De helderheid van dat display is dan ook nog eens vrij hoog in vergelijking met andere toestellen. Sony heeft een bepaalde techniek gebruikt in deze xperia waarbij het contrast groter is als je er recht op kijkt. Het nadeel hier van is dat de kijkhoeken er een beetje onder kunnen lijden. Maar zoals je in bovenstaande video ziet, is er niets mis met de kijkhoeken.

Deze foto's stonden op esato :

Afbeeldingslocatie: http://i1156.photobucket.com/albums/p567/sonyvietmedia/xperia_z/xperia_z_ip5_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1156.photobucket.com/albums/p567/sonyvietmedia/xperia_z/xperia_z_ip5_2.jpg

De kleuren zien er enorm goed uit.

Naar mijn mening is er gewoon geen betere smartphone op dit moment te verkrijgen. En als de galaxy s4 uitkomt zal deze wel een snellere processor hebben, maar waarvoor heb je dat nog nodig? Alsof een quadcore snapdragon s4 niet snel genoeg is, zelfs een dualcore versie is snel genoeg. Daarbij zal de s4 een pentile display hebben en waarschijnlijk overgesatureerde kleuren. Hoogstwaarschijnlijk zal deze ook niet waterdicht zijn, wat toch wel een must is als je wil bellen in de regen. Dan werkt je display tenminste nog fatsoenlijk. En een betere camera zal er ook niet in zitten. En dat dragontrail glass lijkt ook wel enorm stevig te zijn.
De Z zal voor mij toch wel een tijdje king of the hill zijn als je naar het totaal pakket kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankaro

Frankaro

Greatness Awaits

[afbeelding]
[afbeelding]
:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Mag ik wel hopen ook, dat het beeld van recht van voren gewoon goed is zeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Infinity88 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 15:06:
De viewing angles zijn toch vrij goed van de xperia z : http://youtu.be/9LBr9ntA_kE?t=6m18s
Als de helderheid op maximum staat in een donkere omgeving en je hebt een camera die dan van uit een hoek dat bleeding effect nog eens versterkt, dan kan het er slecht uit zien ja. De helderheid van dat display is dan ook nog eens vrij hoog in vergelijking met andere toestellen. Sony heeft een bepaalde techniek gebruikt in deze xperia waarbij het contrast groter is als je er recht op kijkt. Het nadeel hier van is dat de kijkhoeken er een beetje onder kunnen lijden. Maar zoals je in bovenstaande video ziet, is er niets mis met de kijkhoeken.

[afbeelding]
[afbeelding]

Naar mijn mening is er gewoon geen betere smartphone op dit moment te verkrijgen. En als de galaxy s4 uitkomt zal deze wel een snellere processor hebben, maar waarvoor heb je dat nog nodig? Alsof een quadcore snapdragon s4 niet snel genoeg is, zelfs een dualcore versie is snel genoeg. Daarbij zal de s4 een pentile display hebben en waarschijnlijk overgesatureerde kleuren. Hoogstwaarschijnlijk zal deze ook niet waterdicht zijn, wat toch wel een must is als je wil bellen in de regen. Dan werkt je display tenminste nog fatsoenlijk. En een betere camera zal er ook niet in zitten. En dat dragontrail glass lijkt ook wel enorm stevig te zijn.
De Z zal voor mij toch wel een tijdje king of the hill zijn als je naar het totaal pakket kijkt.
Deze kleuren zien er dan wel weer erg lekker uit, laat ook goed zien dat de iPhone 5 een prachtig scherm heeft trouwens.

Ook valt goed op hoe heerlijk veel groter het scherm is :)

Edit: Valt me wel op dat je niet meer foto ziet ondanks de hogere resolutie.
Hoe regelt android dat eigenlijk? Is het 1920x1080 als oppervlak of net zoals iOS dat doet, resolutie verdubbelen waardoor alles scherper wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 20-01-2013 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Donstil schreef op zondag 20 januari 2013 @ 15:49:
[...]

Deze kleuren zien er dan wel weer erg lekker uit, laat ook goed zien dat de iPhone 5 een prachtig scherm heeft trouwens.

Ook valt goed op hoe heerlijk veel groter het scherm is :)

Hoe regelt android dat eigenlijk? Is het 1920x1080 als oppervlak of net zoals iOS dat doet, resolutie verdubbelen waardoor alles scherper wordt.
Je kan ook niet meer zien hé, ze laten gewoon de foto zien ;) (waar jij waarschijnlijk op doelt is dat je meer informatie op je beeld had verwacht, dat is ook zo bij tekst en bij foto's waar tot 100% is ingezoomd, maar hier zie je dus als het ware de uitgezoomde foto). Wel echt prachtige kleuren inderdaad.

Android regelt het door de ppi aan te passen en je dan de interface voor te schotelen, dus als iOS als het ware en niet als windows ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 20:27
Lekker kort door de bocht, net zoals veel andere posts hier.

Je weet toch helemaal niet wat de resolutie van de foto is? Misschien dat de Z de foto 1:1 toont en de iPhone "fit to screen" doet. Er valt gewoon helemaal niks te concluderen uit zo'n simpele vergelijking. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 14:01
[...]
Android werkt met density-independent pixels (dp). Android heeft oo standaard een hoop baseline densities ingebouwd: ldpi (120dpi), mdpi (160dpi), tvdpi (213dpi) hdpi (240dpi), xhdpi (320dpi) en xxhdpi (480dpi). Omdat niet elke telefoon exact een van deze getallen matched wordt het meest nauwkeurige genomen. De Xperia Ion met 323ppi is hdpi, maar de Xperia S met 342ppi is ook hdpi. Wanneer de target ppi (xhdpi) kleiner is dan de effectieve ppi (342 voor de S) is alles wat 'kleiner' op het scherm. Bij de Xperia Z (440dpi) en target density 480dpi gaat alles dus ietsje groter lijken op het scherm.

Om te berekenen hoeveel dingen je effectief op je scherm krijgt vergeleken met andere telefoons moet je het aantal dp van het scherm uitrekenen. De formule hier is dp = pixels / ( dpi / 160 ). Pixels = resolutie van het scherm. dpi = het dpi-target, voor de Xperia T is dat 320dpi, voor de Z 480dpi.

Qua werkruimte kom je dus zowel op een Xperia T als op de Xperia Z uit op 640x360dp. Je krijgt dus evenveel elementen op het scherm. Nu, developers kunnen wel een andere layout maken voor elke dpi-set, dus er kan bijvoorbeeld gekozen worden om vanaf xhdpi alles wat kleiner te maken aangezien het toch beter leesbaar is. Wordt in de praktijk wel niet veel gedaan.

Conclusie/TLDR: De hoge resolutie zorgt er niet voor dat er zoals bij Windows 'meer' op je scherm past. Alles wordt geschaald. Zolang apps de density niet specifiek gaan targeten (en dat wordt afgeraden) is enige echte voordeel de hoge scherpte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Billie schreef op zondag 20 januari 2013 @ 16:17:
[...]

Lekker kort door de bocht, net zoals veel andere posts hier.

Je weet toch helemaal niet wat de resolutie van de foto is? Misschien dat de Z de foto 1:1 toont en de iPhone "fit to screen" doet. Er valt gewoon helemaal niks te concluderen uit zo'n simpele vergelijking. |:(
ja had ik even niet aan gedacht he, het is zondag en ik was net wakker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
AmbroosV schreef op zondag 20 januari 2013 @ 16:51:
[...]

Android werkt met density-independent pixels (dp). Android heeft oo standaard een hoop baseline densities ingebouwd: ldpi (120dpi), mdpi (160dpi), tvdpi (213dpi) hdpi (240dpi), xhdpi (320dpi) en xxhdpi (480dpi). Omdat niet elke telefoon exact een van deze getallen matched wordt het meest nauwkeurige genomen. De Xperia Ion met 323ppi is hdpi, maar de Xperia S met 342ppi is ook hdpi. Wanneer de target ppi (xhdpi) kleiner is dan de effectieve ppi (342 voor de S) is alles wat 'kleiner' op het scherm. Bij de Xperia Z (440dpi) en target density 480dpi gaat alles dus ietsje groter lijken op het scherm.

Om te berekenen hoeveel dingen je effectief op je scherm krijgt vergeleken met andere telefoons moet je het aantal dp van het scherm uitrekenen. De formule hier is dp = pixels / ( dpi / 160 ). Pixels = resolutie van het scherm. dpi = het dpi-target, voor de Xperia T is dat 320dpi, voor de Z 480dpi.

Qua werkruimte kom je dus zowel op een Xperia T als op de Xperia Z uit op 640x360dp. Je krijgt dus evenveel elementen op het scherm. Nu, developers kunnen wel een andere layout maken voor elke dpi-set, dus er kan bijvoorbeeld gekozen worden om vanaf xhdpi alles wat kleiner te maken aangezien het toch beter leesbaar is. Wordt in de praktijk wel niet veel gedaan.

Conclusie/TLDR: De hoge resolutie zorgt er niet voor dat er zoals bij Windows 'meer' op je scherm past. Alles wordt geschaald. Zolang apps de density niet specifiek gaan targeten (en dat wordt afgeraden) is enige echte voordeel de hoge scherpte.
heel duidelijk, bedankt weer.
zoals ik verwacht had, net zoals iOs of Retina OSX dus. Mooie oplossing als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 10:20

koekjah

Luctor et emergo

Wellicht een enorme n00b vraag, maar omdat 4.1 jelly bean op de Xperia komt. Betekent het dan dat je dezelfde apps kunt downloaden als op bijv. de htc galaxy S3?

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Infinity88 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 15:06:

[afbeelding]
[afbeelding]

Beetje biased vergelijking als je het mij vraagt.
Zijn er ook high res vergelijkingen met de mobile bravia engine 2 uitgeschakeld? Want dat geeft een wat beter beeld van de staat van het scherm aangezien de meeste mensen meer doen dan alleen video's en foto's kijken op hun smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
koekjah schreef op zondag 20 januari 2013 @ 17:37:
Wellicht een enorme n00b vraag, maar omdat 4.1 jelly bean op de Xperia komt. Betekent het dan dat je dezelfde apps kunt downloaden als op bijv. de htc galaxy S3?
Hangt van de developers af. Het komt er op neer dat je ongeveer alle apps in de Play Store kan afhalen, dus ook de apps die werken op de Galaxy S3 of een HTC One X(+).

Heel af en toe kom je een app tegen die je niet kan downloaden omwille van de on-screen knopjes. Rayman Jungle Run bijvoorbeeld kon je langs de Play Store niet binnenhalen. Ondertussen is daar wel een update voor geweest waardoor het wel kan. Geen reden om je zorgen te maken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 17:48:
[...]

Beetje biased vergelijking als je het mij vraagt.
Zijn er ook high res vergelijkingen met de mobile bravia engine 2 uitgeschakeld? Want dat geeft een wat beter beeld van de staat van het scherm aangezien de meesten meer doen dan alleen video's en foto's kijken op z'n smartphone.
Binnen iets meer dan twee weken gaat de pers z'n retail samples ontvangen, dan zullen we waarschijnlijk meer weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 14:41
Donstil schreef op zondag 20 januari 2013 @ 17:08:
[...]

heel duidelijk, bedankt weer.
zoals ik verwacht had, net zoals iOs of Retina OSX dus. Mooie oplossing als je het mij vraagt.
Nee, niet als iOS. iOS werkt met pixel mapping, Android werkt met de door Ambroos genoemde dps. Dat wil zeggen, iOS doet "op die pixels moet dat element komen", waarbij het element een vaste grootte heeft afhankelijk van zijn resolutie. Bij geschaalde non-Retina apps op een Retina scherm wordt er gezegd "doe alsof elke vier pixels één pixel zijn, en dan hetzelfde als eerst". (Met uitzonderingen van letters, welke wel aan de hogere resolutie worden aangepast)

Android doet "op die plek van het scherm moet dat element komen en zo groot zijn", waarbij de resolutie en de gegeven pixel density wordt gebruikt om in te schatten hoe groot dat scherm daadwerkelijk is. (En met dat gegeven kan je dus ook doen alsof je scherm groter of kleiner is dan in werkelijkheid het geval is. Door bijvoorbeeld in de firmware van de Z aan te geven dat het een xhdpi ipv xxhdpi scherm is zullen elementen een stuk kleiner worden.)

Wat Android doet is dus een stuk flexibeler, maar zorgt er wel voor dat er problemen kunnen ontstaan met het verschalen van elementen. Zo zal de resolutie van een grafisch element (zoals een knopje dat gemaakt is in Photoshop) vaak niet helemaal overeenkomen met hoe het wordt weergegeven op het scherm, wat er minder mooi uit zal zien dan bij pixel mapping het geval is. (Om deze reden zijn er vaak ook applicaties die wel van directe pixel mapping gebruik maken, wat dus weer andere problemen met zich mee brengt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ooh zo, ik moet nog een hoop leren over Android zie ik al. Heb hiervoor een oneX gehad maar me niet veel verder dan rommen verdiept.

Toch eens doen.

Thnx weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Ik ben niet helemaal zeker van de echtheid (het zou wel kunnen), maar zelfs als ze niet echt zijn is het toch heerlijk om van te dromen.

Ik presenteer jullie het grote broertje van de Xperia Z: de Xperia Tablet Z:
Afbeeldingslocatie: http://s8.postimage.org/q2pn8s3b9/tablet_Z_front.png
Afbeeldingslocatie: http://s9.postimage.org/q6sa82azz/tablet_Z_back.png
Afbeeldingslocatie: http://s8.postimage.org/4t6mboced/tablet_Z_back_white.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
bevestigd op engadget http://www.engadget.com/2...xperia-tablet-z/#comments

ook stof en waterdicht, en een zeer mooi design.

Sony is goed bezig.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Geen matches
Daar gaat mijn spaarrekening :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Die tablet ziet er echt wel zeer goed uit! Daar zou ik mijn iPad 3 misschien nog wel voor weg doen.
Maar bij een tablet vind ik de kijkhoeken wel een stuk belangrijker dan bij een telefoon, dus dat is nog even afwachten.

Mooie uitleg trouwens van die density-independent pixels, nu weet ik ook waarom alles op de S er wat klein uitziet. Ik ben dan ook blij dat de iconen op de Z beter (groter) gaan zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door SToRM666 op 21-01-2013 10:51 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Geen matches
Volgens de Frontpage alleen niet bestemd voor Europa en dus ook Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Er is een Xperia Z tablet topic heh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Laatst online: 07:53
Haha ja, hoe vaker ik in dit topic kijk, hoe meer ik ook tot die conclusie kom 8)7 Echter las ik vandaag weer wat nieuws/geruchten over HTC en daar ben ik ook wel benieuwd naar. Denk dat ik nog rustig een paar weekjes of maanden afwacht voordat ik mijn beslissing neem. De Xperia Z heeft nu nog mijn voorkeur, het ligt eraan of de HTC Droid DNA (of hoe t beestje hier ook moet heten) hier te verkrijgen is, of een opvolger.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Nu online
Vind dit wel een interessante telefoon. Hoewel ik mijn Galaxy Nexus nog niet van de hand ga doen en stiekem ook wel benieuwd ben naar de opvolger van de Nexus 4, vind ik deze vanwege het design heel erg nice. Ook waterdichtheid vind ik een grote pré, sinds ik veel op het water zit.

Vind het echter jammer van die lelijke standby button aan de zijkant én dat ze hier nu geen draadloos laden op knallen. De technologie is er en dat is zeker icm stof- en waterdichtheid gewoon super praktisch. Nu moet je met zo'n klepje rommelen, helemaal kak.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Maardiweb schreef op maandag 21 januari 2013 @ 11:46:
Vind dit wel een interessante telefoon. Hoewel ik mijn Galaxy Nexus nog niet van de hand ga doen en stiekem ook wel benieuwd ben naar de opvolger van de Nexus 4, vind ik deze vanwege het design heel erg nice. Ook waterdichtheid vind ik een grote pré, sinds ik veel op het water zit.

Vind het echter jammer van die lelijke standby button aan de zijkant én dat ze hier nu geen draadloos laden op knallen. De technologie is er en dat is zeker icm stof- en waterdichtheid gewoon super praktisch. Nu moet je met zo'n klepje rommelen, helemaal kak.
Ze hebben metalen poortjes (open) aan de zijkant, je kan de Z daarin docken zodat je niet met dat klepje hoeft te kutten. Niet de oplossing die ik had gehoopt (ik had ook graag draadloos laden gezien) maar ik kan er mee leven. Waarschijnlijk maakte draadloos laden het geheel ook dikker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Maar draadloos laden lijkt me juist ideaal omdat je dan zonder gedoe de telefoon in een dock kan zetten in de auto als bv. navigatie. Ik moet nog maar zien of bv. Brodit iets maakt voor die twee poortjes of verder gaat met hun bestaande USB oplossingen zoals voor de overige Xperia toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Nouja ideaal, op dit moment vind ik draadloos laden nog meer een gimmick in plaats van echt handig. Omdat ik mijn telefoon ook wel eens op het werk moet/wil opladen heb ik altijd een usb kabel bij mij. Als ik draadloos zou willen laden moet ik dat laadstation al meenemen en dat op t werk inpluggen. Al met al is het nog altijd een kabel inpluggen en het dock van de Nexus 4 is nog altijd meer om mee te nemen dan alleen een usb kabel.
Als er voor draadloos laden 1 standaard komt en je hebt dan net zo makkelijk meerdere docks als nu usb-kabels, dan is het wel makkelijk. Dit zie ik echter niet snel gebeuren dus blijft het voor mij een gimmick.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:29
Geen matches
Draadloos laden is dacht ik ook nog niet heel efficiënt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hoe zit het eigenlijk met de Bravia engine die het scherm aanstuurt, is dat hardware of softwarematig?

@Moi_in_actie. Het is draadloos laden EN via kabel laden he. Niet of of. Ik heb het nu op mijn Nokia Lumia 920 en het is toch wel verrekte handig. Ik heb een oplaatmat in de woonkamer waar ik het toestel alleen maar hoef op te leggen als ik thuis kom, ga ik weg dan pak je hem er net zo makkelijk weer af.

Het klinkt als een gimmik maar zodra je het een paar dagen gebruikt ben je verkocht, klooien met een kabeltje voelt ineens onwijs ouderwets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Donstil schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:18:
Hoe zit het eigenlijk met de Bravia engine die het scherm aanstuurt, is dat hardware of softwarematig?
Software. Kan je gewoon uitzetten :)

Als er nog iemand twijfelde aan de kijkhoeken:

[ Voor 21% gewijzigd door AmbroosV op 21-01-2013 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Cyleo schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:11:
[...]

Ze hebben metalen poortjes (open) aan de zijkant, je kan de Z daarin docken zodat je niet met dat klepje hoeft te kutten. Niet de oplossing die ik had gehoopt (ik had ook graag draadloos laden gezien) maar ik kan er mee leven. Waarschijnlijk maakte draadloos laden het geheel ook dikker.
Het gaat inderdaad om de dikte, draadloos laden vereist een relatief dikke spoel. Dus het had of voor een dikker toestel gezorgd, of voor een kleinere batterij.

Ik kan persoonlijk best wel met het dock met de twee pinnetjes leven, als ik maar niet teveel met de flapjes hoef om te gaan. (Bovendien ook leuk als alarmklok standaard) De draadloze dingen waar ik me meer zorgen om maak zijn Miracast en Bluetooth audio.

Miracast vind ik best leuk, maar er is vrijwel geen goede hardware die het ondersteunt, het is alleen goed geregeld als je een super moderne TV hebt (die nog niet eens uit zijn). Ik zou het perfect vinden als er iets als Airserver voor uitkwam, m'n laptop ondersteunt WiDi (en daarmee, naar 3.5, Miracast) en die heb ik toch al aan m'n televisie aangesloten via een lange HDMI kabel, dus als ik dat als receiver kon gebruiken zonder extra hardware zou het echt perfect zijn.

Bluetooth audio ben ik interessant gaan vinden nadat Sony hun SBH20 samen met de Z had aangekondigd. Met zo'n apparaat zou ik dus gewoon m'n eigen IEMs en koptelefoon kunnen gebruiken, maar dan maak ik me weer zorgen om de geluidskwaliteit. Naar verluid zijn receivers met de Apt-X standaard vrijwel lossless, maar tot nu toe is het enige vergelijkbare apparaat dat dat ondersteunt de Samsung HS3000, bij de SBH20 wordt er geen woord over gerept. Het probleem hier is dat de HS3000 vrij moeilijk te krijgen is in Nederland en dat ik 'm er persoonlijk best lelijk uit vind zien - de SBH20 is dan weer erg mooi en heeft ook nog eens NFC koppeling voor Xperia toestellen, maar daarvan is de geluidskwaliteit nog onbekend al vermoedelijk slechter. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
AmbroosV schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:30:
[...]

Software. Kan je gewoon uitzetten :)

Als er nog iemand twijfelde aan de kijkhoeken:
[video]
Ik bedoelde meer hoe het dan gaat met andere roms, daar zal die software dan niet inzitten.
Zou het scherm dan merkbaar minder of anders zijn?

Edit: hier ziet de kijkhoek er dan weer prima uit. Mooi scherm ook.
Ik wil het :)

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 21-01-2013 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Donstil schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:18:

@Moi_in_actie. Het is draadloos laden EN via kabel laden he. Niet of of. Ik heb het nu op mijn Nokia Lumia 920 en het is toch wel verrekte handig. Ik heb een oplaatmat in de woonkamer waar ik het toestel alleen maar hoef op te leggen als ik thuis kom, ga ik weg dan pak je hem er net zo makkelijk weer af.

Het klinkt als een gimmik maar zodra je het een paar dagen gebruikt ben je verkocht, klooien met een kabeltje voelt ineens onwijs ouderwets.
Ja oke sorry, ik had het feit dat je ook met kabel kunt opladen vergeten mee te nemen in de vergelijking.

Even een andere algemene vraag: bij mijn Xperia S vind ik het erg handig om mijn telefoon via HDMI op de tv aan te sluiten om zo snel wat foto's/video's aan vrienden/familie te tonen. Nu heeft de Xperia Z geen HDMI uitgang, maar zag ik in reviews al dat je zowat alles en nog wat via USB kunt aansluiten. Iemand enig idee/ervaring met andere telefoons hoe het gaat als ik de telefoon via USB aansluit op een tv? Of is het ook mogelijk om hetzelfde effect als mHDMI > HDMI (Xperia S) te krijgen via USB > HDMI (Xperia Z)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Geen matches
MHL it is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
De Xperia Z stuurt hdmi over een mhl link, een mhl kabeltje met usb naar hdmi moet genoeg zijn. Op een gewoon 1080p signaal moet je dezelfde kwaliteit hebben als met mhdmi -> hdmi. Of MHL ook moderne hdmi specificaties zoals 3D enzo ondersteunt weet ik eerlijk gezegt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Nu online
Moi_in_actie schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:58:
Nouja ideaal, op dit moment vind ik draadloos laden nog meer een gimmick in plaats van echt handig. Omdat ik mijn telefoon ook wel eens op het werk moet/wil opladen heb ik altijd een usb kabel bij mij. Als ik draadloos zou willen laden moet ik dat laadstation al meenemen en dat op t werk inpluggen. Al met al is het nog altijd een kabel inpluggen en het dock van de Nexus 4 is nog altijd meer om mee te nemen dan alleen een usb kabel.
Hmm ik ga er toch vanuit dat er naast draadloos laden alsnog ook een micro USB connector op de telefoon te vinden is, dus dat maakt je argument invalide.. :+

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankaro

Frankaro

Greatness Awaits

Oef die Xperia Tablet Z ziet er ook zeer mooi uit! Als die naar Nederland komt wordt dat mijn eerste tablet. Staat zeker strak in combinatie met de Xperia Z. :) En inderdaad dan is mijn spaarrekening ook geplunderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Geen matches
De beruchte foto betreft de kijkhoeken is foutief genomen. Hoe de kleuren daar wegvallen heeft met de gebruikte lens te maken. Heb hier ook mee te maken gehad bij het nemen van product foto's Gebruik bijvoorbeeld een Sigma 50mm1.4 lens en maak een foto van de Iphone4/4s/5 met een hoek. De kleuren vallen dan totaal weg. Waardoor dit precies komt weet ik niet. Maar het heeft met de lichtfrequentie te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Op zich redelijk gelijkwaardig, alleen enorm verschillende kleurweergaves. Eigenlijk moeten ze er eentje met een kleurenkaart maken en kijken in hoeverre dat klopt.

Overigens heb ik me flink lopen irriteren aan dit bericht: nieuws: Sony laat smartphonegebruiker zelf scherm kalibreren
Wat een slecht geschreven suggestief artikel. Ik heb wel vaker het idee gehad dat Arnoud Wokke het niet zo op Sony had en liever een HTC of Samsung heeft, maar om vanuit het niet opeens naar een vage reviewsite te gaan linken en een bijzonder suggestieve foto erbij te plaatsen als enige bron vind ik echt een dieptepunt. /rant out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Geen matches
Kun je toch een net topicje voor aanmaken in GR...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Ik heb geprobeerd om 't artikel aangepast te krijgen, maar die suggestie dat 't geen IPS is eruithalen is 't enige dat hij wou doen ("omdat het scherm van de Xperia V toch ook niet zo goed is"). Dankzij CLB staat die nota er dan nog bij.

Sony-haten is een geliefde bezigheid van véél websites. Heeft een piek bereikt dankzij de PSN-hack, maar is de laatste tijd ongerechtvaardigd doorgegaan.

[ Voor 24% gewijzigd door AmbroosV op 22-01-2013 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Geen matches
Vriendelijk bedankt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
Cyleo schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 01:05:
[...]

Overigens heb ik me flink lopen irriteren aan dit bericht: nieuws: Sony laat smartphonegebruiker zelf scherm kalibreren
Wat een slecht geschreven suggestief artikel. Ik heb wel vaker het idee gehad dat Arnoud Wokke het niet zo op Sony had en liever een HTC of Samsung heeft, maar om vanuit het niet opeens naar een vage reviewsite te gaan linken en een bijzonder suggestieve foto erbij te plaatsen als enige bron vind ik echt een dieptepunt. /rant out
Verwacht geen journalistiek op tweakers.net, een enkel artikeltje ergens is al genoeg voor ee nartikel hier vaak. Zo hoor je meer maar ook met een grote kans dat het niet klopt. Als ze aan wederhoor gingen doen zou de kwaliteit van de artikelen er op vooruit gaan maar heb je er wel minder. Arnoud Wokke is niet de enige die heel vaak een negatief geruchtje zomaar naar voren haalt hoor, dat zie je veel vaker hier bij veel meer producten.

Dat ze het vaak als een waarheid presenteren vind ik wel een kwalijke zaak. Een amateur site zou nog beter moeten weten. Het aantal vertaalfouten en verkeerd geïnterpreteerde bronnen is ook erg hoog trouwens. Alleen het xperia Z artikel al spreekt over spatwaterdicht en hun bron spreekt gewoon over waterdicht, toch een verschil tussen ip-x3 en ipx-6/7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:51
svenk91 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 01:28:
[...]

Verwacht geen journalistiek op tweakers.net, een enkel artikeltje ergens is al genoeg voor ee nartikel hier vaak. Zo hoor je meer maar ook met een grote kans dat het niet klopt. Als ze aan wederhoor gingen doen zou de kwaliteit van de artikelen er op vooruit gaan maar heb je er wel minder. Arnoud Wokke is niet de enige die heel vaak een negatief geruchtje zomaar naar voren haalt hoor, dat zie je veel vaker hier bij veel meer producten.

Dat ze het vaak als een waarheid presenteren vind ik wel een kwalijke zaak. Een amateur site zou nog beter moeten weten. Het aantal vertaalfouten en verkeerd geïnterpreteerde bronnen is ook erg hoog trouwens. Alleen het xperia Z artikel al spreekt over spatwaterdicht en hun bron spreekt gewoon over waterdicht, toch een verschil tussen ip-x3 en ipx-6/7.
Om het maar even voor Tweakers op te nemen, hoor en wederhoor is in dit soort artikelen lastig. Aangezien Sony op veel vragen met geen commentaar zal reageren, omdat de telefoon nog lang niet uit komt.
Omdat veel bezoekers toch graag op de hoogte van de geruchten zijn, worden die dan toch op de FP geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankaro

Frankaro

Greatness Awaits

AmbroosV schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 01:23:
Ik heb geprobeerd om 't artikel aangepast te krijgen, maar die suggestie dat 't geen IPS is eruithalen is 't enige dat hij wou doen ("omdat het scherm van de Xperia V toch ook niet zo goed is"). Dankzij CLB staat die nota er dan nog bij.

Sony-haten is een geliefde bezigheid van véél websites. Heeft een piek bereikt dankzij de PSN-hack, maar is de laatste tijd ongerechtvaardigd doorgegaan.
Helemaal met je eens. Wat een slecht nieuwsbericht. Hij begint met een positief stuk over Sony, iets wat nog geen enkele andere fabrikant gedaan heeft. Maar stel je voor dat dit hele bericht positief zou zijn, dus 'hop' meteen maar een negatief stuk over de kijkhoeken met twee bijzonder slechte bronnen. Kan erg slecht tegen zulke 'journalistiek'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Geen matches
Dat front wat nu op de Frontpage staat is ook wel cool, 6,4" en 1080p (Waarschijnlijk) wil ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Donstil schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 11:59:
Dat front wat nu op de Frontpage staat is ook wel cool, 6,4" en 1080p (Waarschijnlijk) wil ik wel.
Haha, dat zou voor mij toch echt te groot worden. Dat gaat niet meer passen in mijn broekzakken ;) Het moet wel handig blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
boratnl schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 09:30:
[...]

Om het maar even voor Tweakers op te nemen, hoor en wederhoor is in dit soort artikelen lastig. Aangezien Sony op veel vragen met geen commentaar zal reageren, omdat de telefoon nog lang niet uit komt.
Omdat veel bezoekers toch graag op de hoogte van de geruchten zijn, worden die dan toch op de FP geplaatst.
Zelfs als sony geen reactie geeft is het nog niet netjes om op basis van 1 bron een gerucht direct als waarheid te publiceren. Het probleem voor mij is ook niet zozeer dat ze het mededelen maar hoe ze het mededelen na hoe weinig onderzoek ze ernaar gedaan hebben.

Die 6.44 inch device word eerder een tablet denk ik, gefocust op kinderen of om in handtasjes te passen vermoed ik. Als je dan de speaker aan je oor zou houden zou de mic voorbij je mond steken :X
6" is vermoed ik de max kwa gebruikersgemak.

[ Voor 14% gewijzigd door svenk91 op 22-01-2013 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

svenk91 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 13:07:
[...]

Zelfs als sony geen reactie geeft is het nog niet netjes om op basis van 1 bron een gerucht direct als waarheid te publiceren. Het probleem voor mij is ook niet zozeer dat ze het mededelen maar hoe ze het mededelen na hoe weinig onderzoek ze ernaar gedaan hebben.

Die 6.44 inch device word eerder een tablet denk ik, gefocust op kinderen of om in handtasjes te passen vermoed ik. Als je dan de speaker aan je oor zou houden zou de mic voorbij je mond steken :X
6" is vermoed ik de max kwa gebruikersgemak.
Simpel op te lossen door de microfoon ergens in het midden te plaatsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Sn0wblind schreef op maandag 21 januari 2013 @ 17:09:
De beruchte foto betreft de kijkhoeken is foutief genomen. Hoe de kleuren daar wegvallen heeft met de gebruikte lens te maken. Heb hier ook mee te maken gehad bij het nemen van product foto's Gebruik bijvoorbeeld een Sigma 50mm1.4 lens en maak een foto van de Iphone4/4s/5 met een hoek. De kleuren vallen dan totaal weg. Waardoor dit precies komt weet ik niet. Maar het heeft met de lichtfrequentie te maken.
Dat tweakers zulke fouten maakt komt inderdaad vaker voor. Is eigenlijk wel erg jammer aangezien het Sony als bedrijf toch behoorlijk schade kan doen.

Dit is tevens niet de enigste keer dat ze zo een negatieve aura rondom Sony maken zoals AmbroosV al subtiel vermeld heeft. Ik ben zelf ook al diverse keren in discussie geweest zonder enige goede tegenargument..

Hier enkele voorbeelden:

NBBG die suggestief was...
NBBG - augustus

Sony reviews met grote rare fouten..
reviews: Sony Ericsson Xperia Ray en Active
reviews: Sony Xperia S: geduld is een schone zaak
CRTL+F maar op mijn naam en dan kom je wel in de reeks comments met de reviewer die zwaar in de verdediging gaat. (Zeker als Sony reviews vergeleken worden met oordelingen van de andere reviews heeft Arnoud bijvoorbeeld geen sterk antwoord op)

Ik zeg niet dat tweakers betaald word ofzo iets dergelijks, wel vind ik dat Sony met de wind tegen deze strijd vecht. Waar de populaire merken als Samsung en Apple al een extra plus krijgen vanwege de populariteit... Hetzelfde verwacht ik uiteraard weer bij de Xperia Z review...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Cyleo schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 12:24:
[...]

Haha, dat zou voor mij toch echt te groot worden. Dat gaat niet meer passen in mijn broekzakken ;) Het moet wel handig blijven.
Kan ik begrijpen idd, ik hem mijn telefoon eigenlijk zelden in mijn broekzak, vaak in mijn jas of colbert en daar zou hij dus makkelijk passen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
Donstil schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 20:21:
[...]

Kan ik begrijpen idd, ik hem mijn telefoon eigenlijk zelden in mijn broekzak, vaak in mijn jas of colbert en daar zou hij dus makkelijk passen >:)
jij hebt in de zomer ook altijd een jas of colbert aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Vinand schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 18:00:
[...]

Dat tweakers zulke fouten maakt komt inderdaad vaker voor. Is eigenlijk wel erg jammer aangezien het Sony als bedrijf toch behoorlijk schade kan doen.

Dit is tevens niet de enigste keer dat ze zo een negatieve aura rondom Sony maken zoals AmbroosV al subtiel vermeld heeft. Ik ben zelf ook al diverse keren in discussie geweest zonder enige goede tegenargument..

Hier enkele voorbeelden:

NBBG die suggestief was...
NBBG - augustus

Sony reviews met grote rare fouten..
reviews: Sony Ericsson Xperia Ray en Active
reviews: Sony Xperia S: geduld is een schone zaak
CRTL+F maar op mijn naam en dan kom je wel in de reeks comments met de reviewer die zwaar in de verdediging gaat. (Zeker als Sony reviews vergeleken worden met oordelingen van de andere reviews heeft Arnoud bijvoorbeeld geen sterk antwoord op)

Ik zeg niet dat tweakers betaald word ofzo iets dergelijks, wel vind ik dat Sony met de wind tegen deze strijd vecht. Waar de populaire merken als Samsung en Apple al een extra plus krijgen vanwege de populariteit... Hetzelfde verwacht ik uiteraard weer bij de Xperia Z review...
Haha, ik wou niet te hard gaan bashen, maar ik heb inderdaad ook soortgelijke comments bij die reviews ;) Vooral bij de review van de Ray was echt flabbergasted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Geen matches
Kom op jongens, dat is hier offtopic ook al is het half Sony related...
Maak 'n topic aan in GR, Tweet Arnoud, mail Tweakers, maar niet hier joh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
roflexx schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 22:10:
[...]

jij hebt in de zomer ook altijd een jas of colbert aan?
Nou het gaat misschien wat offtopic idd maar ja, colbert kan toch prima in de zomer. Die drie dagen per jaar dat het echt warm is neem ik mijn 6,44" experia XL wel in de hand mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Voor de gelukkige (rijke?) man die straks beide Z's heeft: Je kan de tablet gebruiken om je Z op te laden ;)
http://www.xperiablog.net...rom-your-xperia-tablet-z/
Leuke feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Moet gewoon al mogelijk zijn, met elke USB OTG-kabel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
CLB schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 01:08:
Moet gewoon al mogelijk zijn, met elke USB OTG-kabel hoor.
TF Prime <> Xperia S werkt anders niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cirflexx
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-09 16:31
een vraagje.

Mijn Xperia arc heeft een vervangbare accu, en als mn mobiel soms vastloopt haal ik die er wel eens eruit. maar als deze mobiel nou vastloopt hoe los je dat dan op? je kan geen accu eruit halen en niets reageerd meer op je mobiel. moet je dan wachten totdat hij eindelijk leeg is?

EDIT: het waren uiteindelijk 2 vragen geworden ;)

[ Voor 8% gewijzigd door cirflexx op 23-01-2013 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Geen matches
Knop(pencombinatie) indrukken voor een x aantal seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
cirflexx schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 21:38:
een vraagje.

Mijn Xperia arc heeft een vervangbare accu, en als mn mobiel soms vastloopt haal ik die er wel eens eruit. maar als deze mobiel nou vastloopt hoe los je dat dan op? je kan geen accu eruit halen en niets reageerd meer op je mobiel. moet je dan wachten totdat hij eindelijk leeg is?

EDIT: het waren uiteindelijk 2 vragen geworden ;)
Zoals CLB al aangeeft: knoppencombi. Waarschijnlijk volume down + power (net zoals op de S). Je kan hiermee hem uitzetten (lang (15 sec)) of resetten (minder lang (10 sec)). Werkt prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Weinig nieuws zeg de laatste dagen, weten de kenners hier of er nog evens oid aankomen?

hoeft niet speciaal voor de Z natuurlijk, misschien iets met Sony Mobile in het algemeen.
(Bij voorkeur iets waar dat 6,44" beest het licht kan zien :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Donstil schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 23:24:
Weinig nieuws zeg de laatste dagen, weten de kenners hier of er nog evens oid aankomen?

hoeft niet speciaal voor de Z natuurlijk, misschien iets met Sony Mobile in het algemeen.
(Bij voorkeur iets waar dat 6,44" beest het licht kan zien :D)
't enige wat er is gebeurd is dat hij (samen met de Tablet Z) is aangekondigd voor NTT DoCoMo, waardoor er nu wat nieuwe hands-on filmpjes zijn. (Al hebben die Docomo's afgrijselijke skin)

Daar heet hij de Sony SO-02E (al wordt hij ook afwisselend Xperia Fusion en gewoon Xperia Z genoemd).

Ik hoopte daarmee wat nieuwe camera samples te vinden, maar blijkbaar mocht dat niet. De toestellen mochten sowieso de beurshallen niet verlaten en voor zover ik weet heeft niemand (p)review units ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmund666
  • Laatst online: 29-04-2021
Erg benieuwd naar het toestel. Heb hem dan ook al netjes gepreordered en ontvang hem dan ook rond de tijd van release, omdat nieuwe abo.
Wou eigenlijk eerst voor een S gaan, maar toen ik ontdekte dat de Xperia Z rond eind februari/begin maart uit zou komen, ben ik maar voor de Z gegaan. De previews zien er goed uit in elk geval! :D

It is written only Link can get AIDS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cirflexx
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-09 16:31
CLB schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 21:39:
Knop(pencombinatie) indrukken voor een x aantal seconden.
dank voor het antwoord, ik twijfelde nog om deze reden, maar nu wil ik hem weer 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Langere review, volgens mij wel in het pools:
YouTube: Sony Xperia Z - první pohled s vodní láz

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Nog wat leuke Z vs ZL footage:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=hHnWuvqquE4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
M-en-M schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 23:38:
[...]

't enige wat er is gebeurd is dat hij (samen met de Tablet Z) is aangekondigd voor NTT DoCoMo, waardoor er nu wat nieuwe hands-on filmpjes zijn. (Al hebben die Docomo's afgrijselijke skin)

Daar heet hij de Sony SO-02E (al wordt hij ook afwisselend Xperia Fusion en gewoon Xperia Z genoemd).

Ik hoopte daarmee wat nieuwe camera samples te vinden, maar blijkbaar mocht dat niet. De toestellen mochten sowieso de beurshallen niet verlaten en voor zover ik weet heeft niemand (p)review units ontvangen.
Oké duidelijk, wachten dus maar weer.
Knul uit het eerste filmpje begint helemaal te stotteren als de blogger vraagt naar het type glas. Blijft toch vreemd dat ze daar zo geheimzinnig over doen.

Jammer trouwens ook dat de Z geen witte voorkant heeft, vind die voorkant van de ZL uit filmpje twee namelijk erg fraai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik moet zeggen dat de ZL mij meer aanstaat, ook de antislip achterkant. Jammer dat ze die vooralsnog niet uitbrengen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Kijk even in het 'import ZL topic' en vul daar het ZL-animocheck formulier even in dan :) Of check mn sig!

[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 24-01-2013 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Donstil schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 22:43:

Knul uit het eerste filmpje begint helemaal te stotteren als de blogger vraagt naar het type glas. Blijft toch vreemd dat ze daar zo geheimzinnig over doen.
Ze moeten wel als het een licensie ding is. Je mag het dan nergens officieel neerzetten, maar je wilt toch op de een of andere manier duidelijk maken dat je die resistentie mag verwachten. Blijft een lastig verhaal om te verkopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Sony haalt zoals gewoonlijk bij de flagships (Xperia S, Xperia T en Xperia TX bijvoorbeeld) z'n schermen bij twee leveranciers, en die gebruiken allebei een ander merk/type krasvast glas maar wel met vergelijkbare kenmerken. Meestal kan je aan de touch firmware-versie in het servicemenu zien welk type je hebt. Om te voorkomen dat mensen alleen een bepaalde versie willen (bijvoorbeeld per sé DragonTrail) vermelden ze niet echt welke types ze gebruiken. Ook omdat je niet kan zeggen dat het DragonTrail is wanneer een deel van de toestellen misschien een ander type glas gebruikt.

In ieder geval opnieuw niets om je zorgen over te maken, welke versie het ook is, het is écht stevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Screenprotector eraf? Sony logo weg! http://www.xperiablog.net...-rather-than-its-display/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me sterk dat wij dit dadelijk ook hebben :') 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Cool! Die stickert gaat er bij mij ook direct af en dat logo kan me ook gestolen worden verder. Lijkt me juist erg mooi zo zonder.

Jammer dat daar geen foto van is. Wel tobben trouwens om dat laagje te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Oh, hopelijk geldt hetzelfde voor dat FCC geblaat op de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zouden bij het verwijderen van de screenprotector de kijkhoeken iets verbeteren? Ben benieuwd of de weergave dan beter wordt. Overigens als ik kijk naar de onderstaande foto, dan valt het bij de 'onscreen buttons' heel erg mee.
Afbeeldingslocatie: http://dl.xda-developers.com/attachdl/69473bb3a8e10687dd8d9e991f359fbb/5103f942/1/6/7/1/0/7/6/xperia-z-640x425.jpeg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2013 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

In deze video zie je wat al bekend is all je HDR aan hebt staan en je wil een foto met de verhouding 16:9 maken:

YouTube: Sony Xperia Z hands on

Als je een 16:9 foto wilt maken, met HDR, is 9 Megapixel het max. Als je de beeldverhouding 4:3 neemt, is 12 Megapixel de max. Als HDR uit staat dan kan je dus 13 Megapixel foto's schieten...

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijssie909
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-03 09:33
Klein vraagje, zie je op wit vinderafdrukken niet minder? Of maakt dat niet zo veel uit...?

Twijfel nog over de kleur, zien er allebei wel erg mooi uit!

STAY AWAKE!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Laatst online: 26-06 17:55
op wit zie je geen vingerafdrukken, mijn vriendin heeft een witte galaxy s2, dat is voor mij ook de reden ook een witte Z te nemen.
Pagina: 1 ... 8 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alles over winkels, prijzen, levertijden en andere niet-technische dingen mogen in DIT topic.

Alles over accessoires voor de Xperia Z hoort in Accessoires voor de Sony Xperia Z.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.