Eerste luistersessie

Pagina: 1
Acties:

• Ernsthx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-07-2024
Hallo,

Voor volgende week donderdag heb ik een afspraak gemaakt voor een luistersessie bij Hobo Enschede (Hifi studio city), voor de Focal Chorus 816W en gevraagd om een paar speakers van die prijsklasse (De 816W is zo goed als het plafond van mijn budget)

Dit wordt mijn eerste luistersessie en heb er dus nog geen ervaring mee. Hebben jullie misschien tips waar ik op moet letten? Bijvoorbeeld soorten muziek, eigen cd's etcetera.

iRacing Profiel

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-01 08:05

FeaR

In GoT we trust

Je moet muziek meenemen die jij luistert, niet wat wij aanraden. De speaker moet de muziek weergeven die jijzelf thuis gaat luisteren. En of je dat lekker vind klinken kan alleen jij bepalen. Ikzelf heb ook een Chorus W-serie en vind hem niet heel sterk in metal bijvoorbeeld. Maar aangezien ik dat niet luister zit ik er niet mee. Maar wederom, dat is persoonlijk. Wellicht vind jij de speaker helemaal te gek op metal.

Let wel dat de akoestiek van een luisterruimte anders is dan thuis, eigenlijk zou de speakers thuis moeten kunnen luisteren maar niet elke winkel gaat zo ver in de service.

Luisteren naar alles binnen je budget is goed om te doen. Wellicht vind je een speaker van 400 euro die je heel goed vind klinken en alles heeft wat je zoekt. Dan is er geen reden om meer geld uit te geven. Ga in ieder geval niet luisteren naar speakers boven je budget, daar verpest je jezelf alleen maar mee.

Speakers die meteen opvallen zijn leuk in het begin, maar kunnen op de lange termijn minder zijn. Dingen als veel laag en hoge tonen vallen eerst positief op, maar grote kans dat je na een tijd aan gaat ergeren. Je wordt er als het ware luistermoe van. Voordat je je uiteindelijke keuze maakt zou ik eens meer dan een uur naar dezelfde speaker proberen te luisteren.

Zie ook Nieuwe speakers kopen: Hoe moet ik luisteren? en Welke muziek en films om te luisteren....

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.