Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke muziek en films om te luisteren...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben zelf aan het zoeken naar een nieuwe receiver en zit nog te twijfelen tussen de Yamaha 863 en de denon 1909 en in mindere mate de onkyo 607 (ben er dan toch kan ik net zo goed gaan luisteren) gekoppeld aan de KEF 2005.3 speakers, maar als ik ga luisteren welke films c.q. muziek kan ik dan het beste mee nemen om een redelijk beeld van het geluid te krijgen (??? klinkt leuk beeld van geluid ???)

Zat zelf te denken aan de Ironman scene met die vliegtuigen Private ryan eerste stuk en spoonman van soundgarden en een dance nummer zoiets als Meet her at the dance parade of iets dergelijks om een breed scala te kunnen luisteren.

Maar welke films muziek zouden jullie aan raden om mee te nemen?

Tevens werd mij verteld dat ze niet iedere receiver opnieuw gaan instellen en dat een "stereo geluid" met sub ook een goede weergave geven van het geluid.... betwijfel het en denk dat het meer luiheid is maar wat vinden jullie?

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-11 21:09

the mod man

iets van beeldmaker

Je meot vooral muziek en films mee nemen die je goed kent. Op die manier kan je kleine verschillen horen die je bij onbekende muziek natuurlijk nooit opvallen. Neem je ook je eigen speakers mee?

I can't wait to shoot!

Verwijderd

Topicstarter
Nee vanwege het vrouw die de KEF's mooi vind ben ik helaas daar aan gebonden dus die koop ik er gelijk bij... dus in ieder gaval spoonman en kijken of ik die lepels op de achtergrond goed hoor dan...

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Ik heb zelf de kht-5005 maar deze hebben echt een sub nodig in stereo mode. En de 2005 heeft dat zeker ook nodig. Sattelietspeakers zijn niet instaat lager dan 100hz te spelen. Maar moet zeggen dat het geluid met de kht 5005 en een goed ingestelde sub op een avr-3805 zeker niet slecht klinkt in pure direct modus.

Misschien kun je vrouw overhalen om eens naar deze te kijken. Klinken naar mijn idee vooral in stereo een stuk beter dan de 2005. In 5.1 waren voor mij de 2005 ook al voldoende.

Btw ben nu aan het sparen voor eens set kef Xq30 of Xq40.

http://raptr.com/Doppert/about

Verwijderd

Topicstarter
2005.3 set incl sub. :p Ja ach met sommige dingen moet je het gewoon maar doen heb ook naar de mordaunt short genies gekeken en persoonlijk vind ik ze wel mooi maar het vrouw weer totaal niet....

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 19:38:
Nee vanwege het vrouw die de KEF's mooi vind ben ik helaas daar aan gebonden dus die koop ik er gelijk bij... dus in ieder gaval spoonman en kijken of ik die lepels op de achtergrond goed hoor dan...
vrouw meenemen bij het luisteren. Vrouwen hebben over het algemeen een beter gehoor, dit heeft voor jouw als voordeel dat als je 'betere' speakers gaat beluisteren dat de vrouw dan denkt wow daar zit veel verschil in, doe dan toch maar die 'betere' (met beter bedoel ik speakers die wat groter zijn danwel duurder die jij miss graag wil)

Daarnaast moeten de versteker/receiver en speakers wel matchen. als je warme speakers neemt met een warme versterker wordt het misschien iets teveel van het goede.

I can't wait to shoot!

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat is in dit geval niet zo... het gehoor van mijn vrouw gaat hard achteruit :-( volgens de artsen nog een paar jaar voordat ze nog slecht horender is... :-( Mijn vrouw gaat eigenlijk meer voor het sexy ogende gedeelte en vooral niet te groot :-s Zuilen zijn uit den boze...

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:04
Iron Man lijkt me wel een goede optie, voor achtervolgingsscènes misschien Taxi, The Transporter en... The Bourne Ultimatum?

Private Ryan (eerste scene) of zoiets als U-571 zal meer de subwoofer op de proef stellen dan de speakers, maar dat maakt het niet minder leuk uiteraard. :)

Een DVD-tje van je favoriete muziek: The Eagles, Metallica, Live, Krezip, Muse of Rowwen Hèze is ook erg representatief.
Hierbij kun je bewust kiezen voor het 2.0 geluidsspoor, als zij alleen stereo willen aansluiten.

Verder is een normale CD zo uit je rek gegrepen of gebrand met een variëteit aan nummers. Als je hulp nodig hebt kijk je even naar de huidige top40 en neem je daarvan enkele verschillende nummers.

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Zelf vond ik de film master and commander : http://www.imdb.com/title/tt0311113/
Daar merk je echt goed de 5.1 geluid. Vaak mis je gewoon in films de Rear speakers. Maar bij deze hoor je het heel erg goed. Zelf geluid van boven lijk wel of het van boven komt. Zelf ben ik nog geen andere film tegen gekomen die dat over treft.

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:47

R-B

Blokkert

En iets uit de film Pearl Harbor? Moet ook genoeg materiaal bijzitten denk ik zo :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

• NetWorker
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-11 09:27
vergeet ook niet The Matrix deel 1. Vooral de stukken waarin veel geschoten wordt (oa vanuit de helikopter) en de scene waarin Neo op het dak staat en de kogels om hem heen vliegen. Goed voor 5.1 of 7.1 ervaring. De helikopter scene vraagt tevens veel van je sub. ;)

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 10:34
FrenzyFreak schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 21:03:
...

Private Ryan (eerste scene) of zoiets als U-571 zal meer de subwoofer op de proef stellen dan de speakers, maar dat maakt het niet minder leuk uiteraard. :)

...
Neem dan ten minste Das Boot :9~ mee in plaats van U-571.

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Verwijderd

Mag ik vragen in welke winkel je wilt gaan luisteren? (nieuwsgierigheid)

"Tevens werd mij verteld dat ze niet iedere receiver opnieuw gaan instellen en dat een "stereo geluid" met sub ook een goede weergave geven van het geluid.... betwijfel het en denk dat het meer luiheid is maar wat vinden jullie?"

Als je een tip wil hebben moet je me maar even PM'en, weet niet of ik een winkel mag hypen.

Verwijderd

Topicstarter
Correct rotterdam had ik gebeld voor een luistersessie. Nou al die films heb ik wel ergens liggen kan dus genoeg kiezen... Misschien raar maar pixar e.d. zijn dat ook goede flims om te luisteren?

Wil je best PM'en maar kan de knop niet vinden hahahaha

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2009 23:21 ]

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 23:11:
Correct rotterdam had ik gebeld voor een luistersessie. Nou al die films heb ik wel ergens liggen kan dus genoeg kiezen... Misschien raar maar pixar e.d. zijn dat ook goede flims om te luisteren?

Wil je best PM'en maar kan de knop niet vinden hahahaha
Bovenin de balk, forum en dan direct messages. Dan kan je rechts boven een nieuwe discussie starten.

[ Voor 6% gewijzigd door the mod man op 13-05-2009 12:55 ]

I can't wait to shoot!

Verwijderd

Topicstarter
Ahhh ok dank, beetje omslachtig maar het werkt wel.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ben bij Correct geweest om te kijken en luisteren.... wat een drama zeg weet nu al dat ik daar niks koop alles was te veel gevraagd en alleen maar goedkope verkooppraatjes... Nee dan betaal ik wel iets meer of bestel het wel op internet ergens... Vroeg of ik het verschil tussen de yamaha 863 en de denon 1909 even mocht horen.... Ik moest het maar kopen en komen ruilen als het niet beviel... De KHT 2005.3 set mocht ik even luisteren in stereo want een film op zetten is te lastig... oh en ik moest alles nu maar reserveren want alles kon zo maar in 1 keer uit verkocht zijn.... Ik had gelijk zoiets van Hé bedankt en tot ziens ga wel kijken en luisteren bij een andere winkel...

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 16:43:
Nou ben bij Correct geweest om te kijken en luisteren.... wat een drama zeg weet nu al dat ik daar niks koop alles was te veel gevraagd en alleen maar goedkope verkooppraatjes... Nee dan betaal ik wel iets meer of bestel het wel op internet ergens... Vroeg of ik het verschil tussen de yamaha 863 en de denon 1909 even mocht horen.... Ik moest het maar kopen en komen ruilen als het niet beviel... De KHT 2005.3 set mocht ik even luisteren in stereo want een film op zetten is te lastig... oh en ik moest alles nu maar reserveren want alles kon zo maar in 1 keer uit verkocht zijn.... Ik had gelijk zoiets van Hé bedankt en tot ziens ga wel kijken en luisteren bij een andere winkel...
Helaas ook ervaringen mee (niet correct) maar dat een goed ogende hifi winkel (op internet) nog slechter van service is dan de mediamarkt (als het aankomt op hifi bij mm)
Maar als je eenmaal en goede winkel hebt gevonden is het erg leuk om wat uit te zoeken.

I can't wait to shoot!

Verwijderd

Ga alsjeblieft naar een fatsoenlijke winkel. Ik weet hoe dozenschuivers werken en daar wil ik nog niet dood gevonden worden. Ik ben zelf al sinds jaar en dag vaste klant bij een échte hifi zaak (die zich vooral in het gebied ónder de über high-end bevindt, dus de 'gewone' man bedient) en ik zou niet meer anders willen. Ik heb daar al veel geld achtergelaten. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ik vind het vrij lastig om de op het oog hebbende spullen bij 1 winkel te vinden in regio rotterdam... heb hier in hellevoetsluis wel een goede winkel maar die heeft alleen denon NAD en weer geen yamaha en ook geen KEF dus dat is weer lastig....

Weet iemand er een paar in regio rotterdam?
Pagina: 1