Mitsubishi Trium Galaxy - Nokia 3330 - Nokia 3510 - Motorola V525 - Samsung E730 - HTC Touch - HTC Touch HD - HTC Desire - HTC Sensation - HTC One X+ - LG Nexus 5 - LG Nexus 5X
Mitsubishi Trium Galaxy - Nokia 3330 - Nokia 3510 - Motorola V525 - Samsung E730 - HTC Touch - HTC Touch HD - HTC Desire - HTC Sensation - HTC One X+ - LG Nexus 5 - LG Nexus 5X
*klop* *klop* *klop*
Hier had ik al een hoop mensen gezien die het probleem hadden, maar ook in bijvoorbeeld de VS hebben een hoop mensen er last van.
Ik ben zeer ernstig (lees: ik wil em!) aan het overwegen deze telefoon te nemen, bij een 2 jarige abbo. ik wil echter liever niet dit probleem hebben, en gewoon een (zeker voor dit geld) goed werkende mobiel.
Zijn we er al uit of het een hard- of een software probleem is (op andere fora wordt min of meer geconcludeerd dat het hardware is)? De meest besproken oplossing is dan ook de Ghetto-fix van een plakbandje, wat in mijn ogen eigenlijk niet kan voor een gloednieuw toestel, zeker met deze prijs.
mijn belangrijkste vraag: Blijft het probleem zich voordoen?
PSN: c_caveman1982
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
HTC gebeld, opgehaald door Dynafix, na 1 week ontvangen. Probleem niet weg, weer HTC gebeld, weer opgehaald, deze 3 weken weg. Na ontvangst blijkt probleem niet verholpen te zijn.
HTC voor de derde keer gebeld. Na intern overleg bij HTC kreeg ik een bericht dat ik een ander toestel krijg. Geen nieuwe heb ik begrepen van de slecht verstaanbaar medewerker, maar iets die teruggebracht is binnen de "8 dagen bedenktijd periode" wat dat ook mag betekenen.
Nu wacht ik op een andere telefoon. Van de 3 maanden dat ik de telefoon in mijn bezit had was hij een maand weg dus. Ik heb echt spijt van deze aankoop. Had maar een Nexus 4 gekocht.
Heel goed bevallen zelfs.
Opvallend is dat mijn 2A Philips niet goed/anders lijkt te laden. De telefoon leek veel sneller leeg te lopen dan wanneer ik de 1A HTC lader gebruikte. Ik heb dat een paar keer getest, en elke keer liep de telefoon veel sneller leeg wanneer deze was opgeladen met de Philips 2A lader.
Verwijderd
Simkaart knippen?ik heb mijn simkaart van mobile vikings 2 jaar geleden in mijn htc evo gebruikt toen ik mijn htc one x kocht was ik verbaasd dat ik gewoon mijn simkaart af moest breken zodoende kreeg ik een perfect passend sim kaartje.Die Bruine schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 10:43:
Ik heb er de eerste dag wat last van gehad omdat ik mijn antieke Vodafone SIM zelf heb geknipt. Toen ook met plakband wat dikker gemaakt en geen last meer van gehad. Het hangt echt van die SIM af. Net terug van vakantie waar ik vier weken lang een buitenlands SIM in mijn telefoon had die duidelijk dikker was en ook toen geen problemen.
Ja, zelfde maat!Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:05:
Passen de hoesjes van een HTC One X ook op de plus versie?
2010 HTC Desire / 2012 HTC One X+ / 2014 Nexus 6 / 2016 Samsung Galaxy S7 Edge / 2018 Huawei P20 Pro / 2020 Samsung S20+ 5g / iPhone 13
Is dat hetzelfde probleem als de mensen hierboven hebben met simkaarten die niet herkent worden?
Geeft het toestel dan ook continu aan dat hij de airplane mode aan het disablen is?
Edit:
En hij doet het weer, enkel een paar keer opnieuw opgestart...
[ Voor 11% gewijzigd door DRAFTER86 op 29-04-2013 18:24 ]
Zonder problemen.
Is me wel opgevallen dat Google Play eranders uit ziet.
Ik heb geen 1.7 ghz quad nodig, dus heb de powersaving optie ingeschakeld en de batterij trekt het vrij lang zo en wordt niet zo heet tijdens het gamen.
Verder geen sim problemen gehad met het probleem (t-mobile).
Enorm tevreden dus!
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."
Dit probleem heb ik ook op mijn HOX+. Wel WiFi maar geen mobiel verkeer mogelijk omdat Airplane modus schijnbaar aan staat en constant bezig is om zich zelf uit te zetten. Dat valt niet te forceren. Soms na nieuwe opstart. Heb al contact gehad met HTC en toestel kan gerepareerd worden maar daar heb ik nog geen gelegenheid voor gehad. Heb toestel nu helemaal leeg laten lopen en terug gezet naar fabrieksinstellingen. Hoop nu dat dit euvel inderaad wordt veroorzaakt door die update 1.17.401.3 en die dus niet geïnstalleerd. Eens kijken hoe dat gaat.DRAFTER86 schreef op maandag 29 april 2013 @ 17:57:
Hm voor mij werkt de update niet bepaald lekker: mijn HOX+ komt niet meer uit de Airplane mode.
Is dat hetzelfde probleem als de mensen hierboven hebben met simkaarten die niet herkent worden?
Geeft het toestel dan ook continu aan dat hij de airplane mode aan het disablen is?
Edit:
En hij doet het weer, enkel een paar keer opnieuw opgestart...
Overigens nieuwe simcard erin gezet (Vodafone, toestel is overigens aangekocht en dus simlock vrij).
Linux op je desktop - https://www.digiplace.nl
Verwijderd
Bij vorige HTC telefoons heb ik er ook weleens last van gehad, dan werkt het een tijdje niet en dan ineens wel weer. Hopelijk is dat nu weer het geval. Mijn vrouw (HTC One X) heeft er ook momenteel last van dus het zal wel aan HTC liggen?
Verwijderd
Dit kan ook met een Equalizer of iets dergelijks te maken hebben. Heb je die misschien eentje geinstalleerd?Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 14:35:
Heb sinds een maand mijn htc one x+. Nu als ik naar muziek luister via mijn gsm hoor ik af en toe (minstens 1 keer per song) een onderbreken en soort van kraakgeluid. Heb nog niet echt intensief gezocht, maar wist ook niet goed welke engelse termen ik in google moest schrijven. Iemand die hier ook last van heeft?
De telefoon was ervoor ook snel & stabiel!
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."
Dacht dat er een vuiltje op zat dus krabde ff met m'n nagel, bleek het niet zozeer een vuiltje te zijn, maar een beschadiging. Géén idee hoe dat nou opeens komt? Dat knoppie komt helemaal niet in aanraking met harde objecten ofzo..
Verwijderd
Las op Android forum dat performance mode er alleen voor zorgt dat je iets verder van een access point af kunt verblijven zonder verbinding te verliezen. Snelheid verandert dus niets aan voor zover ik weet.Die Bruine schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 10:18:
Het is mij ook opgevallen ja. Niet altijd, maar het gebeurt wel degelijk zo af en toe. Wat ik zelf irritanter vind is dat de snelheid flink dropped als het toestel in standby gaat ook al heb ik WiFi op performance mode staan.
Ik moet overigens nog een kanttekening plaatsen bij het uitschakelen van mijn WiFi in standby: het lijkt alleen laat op de avond te gebeuren (tussen 23:00 en 1:00), overdag volgens mij nog nooit meegemaakt.
edit: Nu net alweer.. Half uur geleden stond WiFi nog gewoon aan, Skype ook nog ingelogd, en nu 3 seconden geleden kijk ik en WiFi is uit en Skype afgemeld. Lijkt stipt om 0:00 te gebeuren
[ Voor 11% gewijzigd door Murk op 24-05-2013 00:25 ]
Volgens mij was dit een 'feature' van HTC Sense, dit zat ook al in de voorgaande versies, volgens mij was de HTC SmartSync service hier verantwoordelijk voor, tussen 00:00 en 07:00 zal je toestel tijdens deep sleep alle dataverbindingen verbreken. Er is hier een app voor geen idee of die nog werkt.Murk schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 21:44:
[...]
Las op Android forum dat performance mode er alleen voor zorgt dat je iets verder van een access point af kunt verblijven zonder verbinding te verliezen. Snelheid verandert dus niets aan voor zover ik weet.
Ik moet overigens nog een kanttekening plaatsen bij het uitschakelen van mijn WiFi in standby: het lijkt alleen laat op de avond te gebeuren (tussen 23:00 en 1:00), overdag volgens mij nog nooit meegemaakt.
edit: Nu net alweer.. Half uur geleden stond WiFi nog gewoon aan, Skype ook nog ingelogd, en nu 3 seconden geleden kijk ik en WiFi is uit en Skype afgemeld. Lijkt stipt om 0:00 te gebeuren
https://play.google.com/s...etcup4evr.smartsync&hl=nl
[ Voor 3% gewijzigd door netblade op 24-05-2013 01:01 ]
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
En ik ben nog steeds tevreden met de HOX+. Beetje jammer dat je vier maanden later een toestel hebt met Full HD scherm. Maar dat hou je altijd wel. Nog steeds tevreden met de accuduur, het scherm, het geheugen, volumeformaat en dat ik af en toe goed kan gamen. Van de 720p toestellen imho nog steeds de beste.
Niet echt een "slimme" sync dan, 's nachts lijkt mij verstandiger om te gaan synchroniseren. Ik heb mijn toestel nog niet geroot, weet ook niet of ik daar wel aan wil beginnen. Ik zal het overwegen als dit me genoeg blijft irriteren. Thanks!netblade schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 01:00:
[...]
Volgens mij was dit een 'feature' van HTC Sense, dit zat ook al in de voorgaande versies, volgens mij was de HTC SmartSync service hier verantwoordelijk voor, tussen 00:00 en 07:00 zal je toestel tijdens deep sleep alle dataverbindingen verbreken. Er is hier een app voor geen idee of die nog werkt.
https://play.google.com/s...etcup4evr.smartsync&hl=nl
Ik heb er dagelijks last van dat ik de plug erin stop, eruit haal, erin stop, eruit hal en weer erin stop om maar geluid over mijn oordopjes te krijgen. Echt rete irritant. Dit heb ik zowel op headsets als headphones.
Gelukkig binnenkort weer naar een BT ontvanger, maar toch. Echt irritant gewoon. Vraag me af of ik de enige ben die hier last van heeft.

Waar moet ik aan denken qua reparatiekosten?
En wat is een goed reparatiecentrum?
gewoon bij dynafix zelf laten repareren, van HTC, raak je je garantie ook niet kwijt.DRAFTER86 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 09:15:
Vraagje, ik heb mijn HOX laten vallen, en nu is het scherm aan gruzelementen.
Waar moet ik aan denken qua reparatiekosten?
En wat is een goed reparatiecentrum?
Kostte mij 205,60
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Heeft iemand dezelfde problemen of misschien een potentiële oplossing? Heb helaas geen verzekering.
@ OxL
De HOX+ heeft een Tegra 3+ en de HOX een Tegra 3. Het is niet alleen het geheugen. De GPU is zo een 25% krachtiger/sneller. Staat overigens ook in de OP.
BTW nog steeds niet misselijk hoor een HOX voor dat geld
[ Voor 34% gewijzigd door Die Bruine op 19-07-2013 08:34 ]
Hoe dan ook toch iets nuttigs posten
Kom van een Samsung Wave II naar een HOX+, wat gaat ie lekker

[ Voor 80% gewijzigd door yzx op 20-07-2013 09:53 ]
Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
1ste 3x flikkerde het LCD scherm wat echt niet fijn is. Hierna 1 gigantische witte pixel en wifi wat gewoon weg viel. Want tja, ik heb 590 voor dit toestel betaald. Mag ik toch wel verwachten dat hij 100% in orde is.
Heb de 3de keer een nieuwe One X+ gekregen. Nu krijg ik waarschijnlijk weer een nieuw toestel. Hebben jullie hier ook zo last van? Vorige keer hebben onze goede vrienden van dynafix niks gedaan. Ze konden het niet vinden. Volgende keer komen er dus lekker foto's bij van het probleem.
[ Voor 24% gewijzigd door kevinwalter op 22-07-2013 11:45 ]
Ik heb nog wel even geduld. Zodra CM officiëel is zet ik die er op. Eens zien welke/wat voor issues ik dan nog heb.
Iemand nog een One X+ kopen? Mijn hoop na 5 toestellen is een beetje weg om eerlijk te zijn.
een nieuw toestel gekregen en wat blijkt?! Het beeld flikkerd weer. Is dit een toestel kwaal of zo? Als ik in een kamer met TL-lichten werk gaat hij weer flikkeren.. ik blijf bezig jezus.
Zoals je ziet raad ik iedereen de HTC One X+ af.
Ze komen me niet eens tegemoet. Geld terug of een upgrade. Ik vindt de service van HTC gewoon bagger
[ Voor 60% gewijzigd door kevinwalter op 29-07-2013 12:33 ]
Voordat ik dit probeer en me lens naar de gallemiezen help, is het waarschijnlijk dat dit het oplost?Die Bruine schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 07:08:
Die vage waas komt doordat de lenscover van el cheapo plastic is gemaakt. Probeer die weer glad te polijsten met display polish of tandpasta bv. Rustig de tijd nemen tot die weer glad is en de waas is ook weer weg.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verder eigenlijk geen klachten over de HOX+. Mooi toestel, lekker dun, goede accuduur, goede camera en een mooi scherm. In-call volume werkte bij mij nooit en WiFi icm met mijn WNDR3700 was net een stroboscoop. Los daarvan alles ok.
Maar nu dus een XT925. Die wou ik in eerste instantie al kopen maar dat mocht/kon niet (zakelijk toestel). Na zes maanden nog geen controle dus die verwacht ik ook niet meer. Vandaar vaarwel aan dit topic. Succes met de HOX+ mensen.
Hebben meerdere mensen last van in-call volume of Wi-Fi problemen gehad met dit toestel? (Vraag aan wie dan ook wil antwoorden).Die Bruine schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 08:01:
Verder eigenlijk geen klachten over de HOX+. Mooi toestel, lekker dun, goede accuduur, goede camera en een mooi scherm. In-call volume werkte bij mij nooit en WiFi icm met mijn WNDR3700 was net een stroboscoop. Los daarvan alles ok.
Ik zie met de changelog (o.a. Sense 5.0) overigens niet dat de HOX+ ook over Zoe gaat beschikken. Kan dit toestel het sowieso aan? 20 foto's nemen met 4MP en een lens die licht sterker is t.o.v. de 8MP camera van HOX+... verwacht ergens dat het een One en verdere exclusive wordt?!
nieuws: HTC begint met Nederlandse uitrol Android 4.2-update voor One X
Ben het as we speak aan het installeren.
You are not a beautiful and unique snowflake.
Tot op heden geen nagatieve gevolgen ontdekt.
Enige was dat Facebook en Twitter opnieuw op autorisatie vroegen en dat de ING bankieren App de telefoon niet herkende en opnieuw geïnstalleerd en geautoriseerd moest worden.
Beetje onhandig maar uit veiligheidsoogpunt ook wel te begrijpen.
Wel een irritant verschil ontdekt. En eigenlijk schaar ik het onder 'bug'.
Als je de mail app opent en een nieuwe mail, wordt de inhoud van de mail direct gedownload.
Dit terwijl mijn settings op header-only staat en 'Auto download message" is uit.
[ Voor 27% gewijzigd door babbelbox op 27-08-2013 15:18 ]
Wat is het nu fijn om een eigen achtergrond te kiezen. Geen geforceerd gedeelte maar gewoon een gehele foto.
- Het geluid bij screen-lock en screen-unlock is VEEEEEL zachter, bijna niet hoorbaar
- Mail wordt direct opgehaald als ik een mailtje open. Heb ingesteld header-only en voor de update moest ik altijd een knopje drukken om de mail op te halen, nu doet ie dat meteen bij het openen van een bericht.
- Als ik FamilyFarm speel en ik sluit het spel niet af maar doe wel de telefoon uit, kan ik niet unlocken met het slotje of de 4 app's. Alleen door het slepen van de tijd unlockt het toestel.
- Als ik m'n lader aansluit op de 230V komt er een melding dat wanneer ik het toestel wil browsen ik eerst moet unlocken en dus de USB connectie setting moet wijzigen. Deze melding komt ook als je het toestel aan een PC hangt, maar in dat geval snijdt het dan weer wel hout. Bij het aansluiten van 230V niet echt lijkt mij. Gebeurt niet altijd maar zo nu en dan.
Dit zijn voor mij de negatieve kanten van de update. Zijn niet allemaal even erg en denk ook wel dat ik met allen kan leven.
Positief vind ik dat ik meer snelheid en soepeler gebruik ervaar en dat alles er toch wel weer wat gelikter uit ziet.
Ook vind ik het standaard beschikbaar zijn van batterij% een toevoeging.
[ Voor 4% gewijzigd door babbelbox op 31-08-2013 13:34 ]
Verwijderd
Zoals:
- Mobiele data-verbinding opzetten duurt "eeeeuuwen". Normaliter klikte ik 't aan en poef, binnen 2 sec was het er. Nu duurt het soms 10-15 seconden of nog langer?
- GPS doet achterlijk. Normaliter was het in Google Maps dead-on zodra 'ie een fix had. Nu claimt ie vaak op 100 m afstand te zitten. Maar dan niet zo "zoekend" ofzo, nee, hij blijft er ook een tijd hangen.
- Google Location Services-shit. Ik wil dat helemaal niet aan hebben. Maar Google Maps weigert een lokatie te krijgen zonder dat je het aan hebt staan.

Edit. Zie het al. Dat is inderdaad vervelend. Ik heb al 2x een kapot scherm gehad. Maar laat het ook maar zo nu
[ Voor 67% gewijzigd door ralph0603 op 02-09-2013 17:48 ]
Jep, het flikkeren, wordt hier echt chagrijnig van. Nu dus voor de 7de keer opgestuurd. Als er weer geen probleem wordt gevonden stuur ik ze een schadeclaim via de advocaat.ralph0603 schreef op maandag 02 september 2013 @ 17:47:
Wat is er met je scherm dan?
Edit. Zie het al. Dat is inderdaad vervelend. Ik heb al 2x een kapot scherm gehad. Maar laat het ook maar zo nu
Weet iemand mij te vertellen waar ik in 4.2.2 seperaat het geluidje voor een ontvangstnotificatie en een ontvangen berichtje in kan stellen?
In 4.1 kon je dat gewoon afzonderlijk van elkaar instellen.. Maar nu krijg ik 't niet meer voor elkaar? En maakt 't allemaal hetzelfde geluid, wat echt irritant is

+1 (Ik ook) Mijn vermoeden was dat dit aan een nieuw hoesje lag, zo'n strakke plastic, en dat dit er voor zorgde dat het simkaart-slot soms voor een verbindingsfout zorgde, maar ook zonder deze hoes heb ik er zo'n 3 keer per week wel last van.deltaquad schreef op maandag 16 september 2013 @ 12:31:
Sinds de nieuwe update valt mijn HOX+ regelmatig terug naar het pincode invoerscherm voor mij simkaart en heeft dus geen connectie meer met mijn provider. Heeft iemand anders ook dat probleem?
2010 HTC Desire / 2012 HTC One X+ / 2014 Nexus 6 / 2016 Samsung Galaxy S7 Edge / 2018 Huawei P20 Pro / 2020 Samsung S20+ 5g / iPhone 13
Plakbandje op je simkaart plakken om deze dikker te maken. Had het eerst 3 keer op een dag daarna nooit meer. Hij viel nog onder garantie want hij was net een paar weken oud, maar ik was bang een ouder toestel terug te krijgen en dan het probleem te houden dus dit heb ik zelf maar opgelost._deej_ schreef op maandag 16 september 2013 @ 12:58:
[...]
+1 (Ik ook) Mijn vermoeden was dat dit aan een nieuw hoesje lag, zo'n strakke plastic, en dat dit er voor zorgde dat het simkaart-slot soms voor een verbindingsfout zorgde, maar ook zonder deze hoes heb ik er zo'n 3 keer per week wel last van.
PSN: c_caveman1982
Het enige echte minpunt vind ik dat HTC bij deze update al mijn favoriete widgets "kapot" heeft gemaakt
Tenslotte nog iets over de telefoon zelf (hardware). Sinds ongeveer een maand worden alle foto's die ik met de hoofdcamera schiet extreem lelijk. Ze zijn verre van scherp en er zit een hele waas overheen, alsof de lens heel vies is. Dat is echter niet zo, al zitten er wel natuurlijk veel kleine krasjes op het stukje plastic als je er goed naar kijkt, maar dit lijkt me niet meer dan normaal aangezien de camera zo uitsteekt en je de telefoon meestal op de achterkant neerlegt. Ook heb ik niet het idee dat er nou van de één op de andere dag ineens veel krasjes bijkwamen. Zou dit toch een software-fout kunnen zijn? Ik vind het erg zonde omdat de camera één van de meestgebruikte features is op een smartphone (ook i.c.m. social media apps) maar ik nu bijna geen foto's meer maak omdat ik haast depressief raak van het resultaat
Komt dit probleem iemand anders voor met de HTC One X(+)? Hieronder één van de laatste foto's van redelijke kwaliteit en een foto die ik zojuist heb genomen.
15 augustus:

Nu:

De frontcam is overigens nog wel kraakhelder. Jammer alleen van de resolutie van die foto's, plus dat het onhandig is om die te gebruiken als je geen selfie wilt maken
Maar kan dus niet via player spelen want hij herkent ze niet , ook niet met andere players .

Wie o wie weet wat er scheelt??
Htc X+ 4.2.2 sense 5.0
Ik heb in het gezamelijke HOX topic getypt:Xurk schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:56:
Ik vind op zich wel dat de telefoon na de update sneller / soepeler is geworden en alles ziet er wat slicker uit. Dus wat dat betreft ben ik tevredenWel vind ik het gek dat de "app drawer" nu weer verticaal scrollt, aangezien het (bij HTC) pas sinds de ICS update horizontaal werd en omdat vanilla Andriod ook alles in het systeem horizontaal laat scrollen. Maar goed.
Het enige echte minpunt vind ik dat HTC bij deze update al mijn favoriete widgets "kapot" heeft gemaaktDe weerwidget is overbodig klein geworden, de agenda widget toont alleen voor de komende week afspraken i.p.v. een hele maand, de SMS'jes widget is iets te versimpeld en tenslotte werkt de galerij widget niet meer goed. Voor de update kwam een nieuwe foto die ik maakte met de camera er meteen bij in de widget (die stond op de map "Camera Uploads" ingesteld), maar nu wordt het bijna nooit ververst
Tenslotte nog iets over de telefoon zelf (hardware). Sinds ongeveer een maand worden alle foto's die ik met de hoofdcamera schiet extreem lelijk. Ze zijn verre van scherp en er zit een hele waas overheen, alsof de lens heel vies is. Dat is echter niet zo, al zitten er wel natuurlijk veel kleine krasjes op het stukje plastic als je er goed naar kijkt, maar dit lijkt me niet meer dan normaal aangezien de camera zo uitsteekt en je de telefoon meestal op de achterkant neerlegt. Ook heb ik niet het idee dat er nou van de één op de andere dag ineens veel krasjes bijkwamen. Zou dit toch een software-fout kunnen zijn? Ik vind het erg zonde omdat de camera één van de meestgebruikte features is op een smartphone (ook i.c.m. social media apps) maar ik nu bijna geen foto's meer maak omdat ik haast depressief raak van het resultaat
Komt dit probleem iemand anders voor met de HTC One X(+)? Hieronder één van de laatste foto's van redelijke kwaliteit en een foto die ik zojuist heb genomen.
15 augustus:
[afbeelding]
Nu:
[afbeelding]
De frontcam is overigens nog wel kraakhelder. Jammer alleen van de resolutie van die foto's, plus dat het onhandig is om die te gebruiken als je geen selfie wilt maken
Ja precies hetzelfde als die van jou:Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:54:
[...]
waren de foto's zoals de sushi foto hierboven ?
ik wil wel de HOX openmaken en lensglaasje goed schoonmaken maar ook dat is een hele uitdaging lees ik. kan me niet voorstellen dat een gehele fabrieksreset de oplossing is.
bedankt voor de tip iig.
Aantal foto's:
Met probleem gemaakt in de zomervakantie:

Zonder probleem een paar weken geleden gemaakt

Ik had dit voor de zomervakantie, dat was echt heel vaag. Ik was samen met mijn vriendin die ook de HOX+ heeft. En ineens waren mijn foto's onwijs wazig, alsof er een photoshop render overheen zat.
Dit heeft ongeveer een maand geduurd en het werd steeds minder, nu zijn ze gewoon weer hartstikke scherp. Ik denk dat er iets van vocht in zat, maar dat was niet te zien. Weet nog steeds niet waar het vandaan kwam of hoe het weg is gegaan.
Heel erg bedankt voor je reactie! "Fijn" om te weten dat ik niet de enige ben met dit probleemralph0603 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 19:55:
Ja precies hetzelfde als die van jou:
Aantal foto's:
Met probleem gemaakt in de zomervakantie: [afbeelding]
Zonder probleem een paar weken geleden gemaakt [afbeelding]
Ik had dit voor de zomervakantie, dat was echt heel vaag. Ik was samen met mijn vriendin die ook de HOX+ heeft. En ineens waren mijn foto's onwijs wazig, alsof er een photoshop render overheen zat.
Dit heeft ongeveer een maand geduurd en het werd steeds minder, nu zijn ze gewoon weer hartstikke scherp. Ik denk dat er iets van vocht in zat, maar dat was niet te zien. Weet nog steeds niet waar het vandaan kwam of hoe het weg is gegaan.
Ook voor jou heel fijn dat het probleem zichzelf opgelost heeft, die onderste foto ziet er echt weer jaloersmakend uit. Bij mij is het helaas nog niet beter geworden, ik zit al sinds eind augustus met de geblurde foto's opgescheept. Wel echt jammer want het plezier van foto's maken met mijn telefoon is echt weg, ik maak nauwelijks nog foto's ermee. Terwijl ik eerder eens per week wel een foto op Instagram of Facebook zette en dagelijks foto's van mijn dochter maakte.
Eigenlijk zou ik het plasticje voor de lens weg willen halen, maar ik heb geen idee hoe dit te doen zonder de telefoon te beschadigen. Mijn abonnement loopt wel 20 december af, dus ik zit daar nu eigenlijk met smart op te wachten zodat ik een nieuw toestel (Nexus 5?) kan nemen en als bijkomend voordeel van dit probleem af ben!
Screenshot van het probleem
[ Voor 6% gewijzigd door Petertyuh op 24-10-2013 15:03 ]
Xurk schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:02:
[...]
Heel erg bedankt voor je reactie! "Fijn" om te weten dat ik niet de enige ben met dit probleem

Ik heb ook last van het probleem. Ik dacht eerst dat het door krasjes op de lens kwam.
Hopelijk lost het zich ook vanzelf op...
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Dat we hier al met minstens drie personen zitten die het probleem hebben kan geen toeval zijn. Raar dan dat ik er op Google niets over kon vinden toen ik mijn eerste post maakte...Pastapipo schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 16:18:
[afbeelding]
Ik heb ook last van het probleem. Ik dacht eerst dat het door krasjes op de lens kwam.
Hopelijk lost het zich ook vanzelf op...
Verwijderd
WAARDELOOS! We zijn er al maanden mee bezig, per mail, telefonisch, maar een degelijke oplossing is er tot nu toe niet, maar wel constant de telefoon kwijt.
Heeft iemand wel positieve ervaringen met HTC en/of Dynafix en tips wat we moeten doen om dit probleem opgelost te krijgen?
Verder schrik ik er wel van dat dit dus een vaker voorkomend probleem blijkt. Onderussen ook in de kennisenkring al iemand met hetzelfde probleem.
You are not a beautiful and unique snowflake.
Moet ik dit ook maar eens proberen, want ook bij mij zit er een olieachtig laagje op de lenscover..Zartos schreef op woensdag 13 november 2013 @ 10:57:
Ik had hetzelfde probleem met mijn camera, maar schoonmaken van de plastic lenscover met tandpasta verhielp bij mij het probleem.
Overigens is sinds afgelopen weekend het probleem met de lens / camera bij mij uit het niets ineens een stuk minder erg geworden. De foto's hebben nog steeds een lelijke waas eroverheen, maar zien er niet meer uit alsof iemand met Photoshop een gaussian blur erop losgelaten heeft. Het is nu meer een soort van "tilt shift" effect uit Instagram, met het midden van de foto redelijk scherp en de randen een beetje wazig.
Vreemd dat het ineens beter werd, want het probleem had ik ondertussen sinds eind augustus.
Sinds 2 weken kan ik op mijn werk geen verbinding maken met ons open netwerk wat de afgelopen jaren wel automatisch is gelukt.
Krijg steeds incorrect paswoord terwijl er helemaal geen paswoord is en dus ook niet ingevuld is. En melding netwerk geblokkeerd , deze opnieuw gedeblokkeerd dan melding authentificatie probleem ?
Heb al gegoogled , helpdesk werk gevraagd om ideeën maar tot op heden geen resultaat. Dit is de enige plek so far waar ik problemen heb ?? Wie o wie heeft een oplossing ??
Toestel al eens gereset?ed_surfer schreef op donderdag 28 november 2013 @ 11:07:
Wifi probleem met open netwerk ??
Sinds 2 weken kan ik op mijn werk geen verbinding maken met ons open netwerk wat de afgelopen jaren wel automatisch is gelukt.
Krijg steeds incorrect paswoord terwijl er helemaal geen paswoord is en dus ook niet ingevuld is. En melding netwerk geblokkeerd , deze opnieuw gedeblokkeerd dan melding authentificatie probleem ?
Heb al gegoogled , helpdesk werk gevraagd om ideeën maar tot op heden geen resultaat. Dit is de enige plek so far waar ik problemen heb ?? Wie o wie heeft een oplossing ??
niets
Met reset bedoel je toestel uit en opnieuw opstarten ...Toch ??
[ Voor 26% gewijzigd door ed_surfer op 28-11-2013 11:41 ]
Daarnaast blijft de performance van de batterij dramatisch. Echt zonde, want voor de rest vind ik het nog steeds 'a sexy smokin' phone'.
Verwijderd
Met een reset bedoel ik uiteraard een factory reset. Geen reboot zoals je nu beschrijfted_surfer schreef op donderdag 28 november 2013 @ 11:25:
Uiteraard , meerdere malen . Ook energie besparing aan/uit. Forget netwerk ...
niets
Met reset bedoel je toestel uit en opnieuw opstarten ...Toch ??
Uiteraard. En ook uitgezocht welke apps / programma's mijn batterijtje oppeuzelen. Helpt nog geen ene fluitVerwijderd schreef op donderdag 28 november 2013 @ 16:08:
Iedereen met batterijproblemen hier, ik mag aannemen dat jullie de batterij al eens gekalibreerd hebben?

Verwijderd
Toch vreemd, het zou toch anders moeten kunnen. Zeker geen goede respons van HTC? Ik heb alle batterijproblemen die ik op welk mobieltje dan ook heb gehad opgelost door ze te kalibreren.soskes schreef op donderdag 28 november 2013 @ 16:38:
[...]
Uiteraard. En ook uitgezocht welke apps / programma's mijn batterijtje oppeuzelen. Helpt nog geen ene fluit
De Tegra 3 heeft die companion core, dus dat zou ook geen probleem moeten zijn. Misschien iets met het slechte bereik dat hij heeft ( dat lees ik vaak althans) dat hij daarom extreem veel energie naar de antenne stuurt om toch nog bereik te hebben?
Alles over flashen en custom ROM's horen in dit topic.