• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:24
Kijkende naar mijn verbruik en bereik zie ik geen rare uitschieters. Van HTC krijg ik alleen de optie om de telefoon op te sturen (harstikke tof van HTC uiteraard maar ik kan de telefoon niet langer dan 1 a 2 dagen missen).
Ik heb net gekeken en haal met gemiddeld gebruik (automatisch syncen whatsapp / Gmail / NOS) en af en toe mailen en whatsappje sturen. Meer haal ik er momenteel niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Van 15% naar 0% heb ik ook. Maar van 100% naar 15% duurt wel even. Ik mom er de dag m door, met intensief gebruik.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-07-2020
Ook hier enorm last van een waas op de foto's. Voor de update naar 4.2 was er zeker niets aan de hand maar het is niet dat ik de camera elke dag gebruik en het is nu echt niet meer om aan te zien. Ik kwam wel iemand op dit forum tegen die het probleem al in juli meldde dus het zal niet specifiek aan deze firmware liggen denk ik, maar toch wel heel erg vreemd dat het 'ineens' zo slecht kan worden

EDIT
Kennelijk toch mijn eigen schuld. Op aanraden van xda een heel klein beetje tandpasta met mijn vinger de lens gepoetst en joho! als nieuw!

[ Voor 15% gewijzigd door RHTizzy op 13-12-2013 22:10 . Reden: opgelost ]

Nexus7HD 2013 32GB, Nexus 5, 32GB, Homebrew PC corei7, Acers Aspire v7 & Iconia W5, DJI Mavic Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 november 2013 @ 16:08:
Iedereen met batterijproblemen hier, ik mag aannemen dat jullie de batterij al eens gekalibreerd hebben?
't Is, denk ik, niet zozeer de batterij, maar meer 't besef van het OS qua hoeveel lading de accu nog bevat... Ik heb zéér veel tijd tot accu-percentage X (bijv. 15 %), maar vanaf dan gaat 'ie ook binnen no-time uit... Dus 't lijkt meer alsof die 15 % de nieuwe 0 % is.. Kalibreren e.d. heb ik wel 't een en ander over gelezen online... Je toestel met een bepaalde vaste belasting leeg laten lopen en dat soort zaken.. Maar eigenlijk gebruik ik nu gewoon m'n telefoon en laad 'em op zodra 'ie < 40 % komt ofzo... Voordat 'ie daar is duurt 't wel een dag of 3 dus dan mag 't ook wel eens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xurk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-04-2024

Xurk

Burnside

(jarig!)
Dat van de batterij die razendsnel van ~ 15% naar uitvallen gaat komt me ook bekend voor. Dat overkomt me de laatste tijd ook regelmatig. Soms snap ik het (als ik bijvoorbeeld Plants VS Zombies speel, die is echt killer voor de batterij), maar soms is het ook vrij apart. Gisteren bijvoorbeeld, liep ik even een straat verderop naar de supermarkt voor wat boodschappen. Toen ik vertrok had ik 20% en dacht dat dit ruim voldoende zou zijn om een kwartiertje weg te zijn. Onderweg heb ik een beetje zitten WhatsAppen en toen ik bij de winkel was zat ik ineens op nog slechts 7%. Toen ik weer terug was heb ik de telefoon als de wiederweerga aan de oplader gedaan. Naar bleek nog net op tijd want ik had nog 1% over :+

Mitsubishi Trium Galaxy - Nokia 3330 - Nokia 3510 - Motorola V525 - Samsung E730 - HTC Touch - HTC Touch HD - HTC Desire - HTC Sensation - HTC One X+ - LG Nexus 5 - LG Nexus 5X

• Pastapipo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-08 17:11
RHTizzy schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 21:57:
Ook hier enorm last van een waas op de foto's. Voor de update naar 4.2 was er zeker niets aan de hand maar het is niet dat ik de camera elke dag gebruik en het is nu echt niet meer om aan te zien. Ik kwam wel iemand op dit forum tegen die het probleem al in juli meldde dus het zal niet specifiek aan deze firmware liggen denk ik, maar toch wel heel erg vreemd dat het 'ineens' zo slecht kan worden

EDIT
Kennelijk toch mijn eigen schuld. Op aanraden van xda een heel klein beetje tandpasta met mijn vinger de lens gepoetst en joho! als nieuw!
Ah, net te laat gelezen.
Ik had mijn toestel vorige week opgestuurd naar HTC voor het camera probleem, heb hem net terug, zo goed als nieuw.
Ben zeer te spreken over de service van HTC! _/-\o_

• Pastapipo
Xurk schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:22:
Dat van de batterij die razendsnel van ~ 15% naar uitvallen gaat komt me ook bekend voor. Dat overkomt me de laatste tijd ook regelmatig. Soms snap ik het (als ik bijvoorbeeld Plants VS Zombies speel, die is echt killer voor de batterij), maar soms is het ook vrij apart. Gisteren bijvoorbeeld, liep ik even een straat verderop naar de supermarkt voor wat boodschappen. Toen ik vertrok had ik 20% en dacht dat dit ruim voldoende zou zijn om een kwartiertje weg te zijn. Onderweg heb ik een beetje zitten WhatsAppen en toen ik bij de winkel was zat ik ineens op nog slechts 7%. Toen ik weer terug was heb ik de telefoon als de wiederweerga aan de oplader gedaan. Naar bleek nog net op tijd want ik had nog 1% over :+
Misschien kan je de app Tegra overclock eens proberen.
Het probleem van de Tegra 3 is dat de CPU clockspeed en GPU clockspeed aan elkaar gelinked zijn.
Wanneer de GPU aan het werk is, zal de CPU ook hard gaan draaien, wat compleet nutteloos is bij simpele spelletjes en enkel energie vreet.

Ook zou je de CPU eens kunnen underclocken, kijken hoe dat werkt.
Ik heb mijn telefoon niet geroot, anders had ik zelf graag uitgetest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMistral
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-08 18:23
Iemand van jullie geïnteresseerd?
Gratis tip: *knip* Geen V&A posten in topics. (a)

[ Voor 45% gewijzigd door janvanduschoten op 16-01-2014 23:13 ]

PSN: MrMistral

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgfkas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 20:57
-Verkeerde topique-

[ Voor 86% gewijzigd door wgfkas op 21-01-2014 19:33 ]

• ddj01
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:06
Bij mijn one x+ is de USB conector overleden hij kan dus niet meer laden en of met pc verbonden worden. Ik heb net kpn gebeld ze komen morgen kijken voor de reparatie en leen toestel, heeft iemand eenig idee of dit een defect is die onder slijtage valt of dat ik zelf moet betalen en wat de kosten zijn. Ik heb mijn abbo nog tot juli dan mag ik verlengen zouden de kosten daar nog tegen te overwegen zijn of zou ik hem beter voor 30 euro afkopen en met een iets minder toestel doen tot julie ?

• Pastapipo
Hoelang heb je nog garantie?
Ik zou het eerst onder garantie proberen aangezien HTC prima garantiebeleid heeft.

Zou je hem anders niet naar van die kleine telefoon reparatie winkeltjes kunnen brengen?
Veel goedkoper dan reparatie bij Dynafix. Het lijkt me zonde om meer geld voor een mindere telefoon neer te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn HTC One X plus nu zo'n anderhalf jaar, was een van de eersten om er één te hebben indertijd, en eigenlijk, nog altijd super-tevreden van... Eigenlijk nog geen zin om te gaan veranderen, maar misschien even voorlopen op de situatie, stel dat je nu een vervanger voor je One X plus zou moeten kopen, welke zou het dan zijn??

Mijn belangrijkste eisen, goed in de hand liggen, en echt, die soft-touch ligt mij wel heel goed, mijn zus heeft een 'gladde' xiaomy' van dezelfde grootte maar die glijdt constant uit mijn handen...

Verder: groot, helder scherm, gebruiksgemak, en kostprijs niet boven 600€...

Iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
De logische volgende stap zou de nieuwe HTC One zijn die op 25 maart eraan komt in een voorstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die zal wel glad zijn door het gebruik van aluminium.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ook voor mij geldt na anderhalf jaar intensief gebruik
- Waas op lens
- Simkaart valt telkens weg, soms 10x per dag, soms dagen goed

Ik ga de tandpasta truuk en de plakband op simkaart truuk toepassen...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:19
Ik heb sinds enige tijd het probleem dat mijn telefoon erg snel leeg gaat 5-6 uur op een volle lading. Aangezien ik niet meer rekende op garantie van de batterij, heb ik zelf een nieuwe geplaatst, maar het probleem met de nieuwe batterij is exact hetzelfde. Toen toch HTC gemaild en ik kan hem opsturen en laten onderzoeken voor minimaal €40. Ik vraag me af wat jullie ervaringen zijn met de kosten voor zo'n reparatie. Het toestel is van Oktober 2012, maar ik ben er verder nog erg tevreden mee. Echter, als zo'n reparatie €100-200 kost, dan koop ik maar beter een nieuwe. Ik heb er geen custom rom op, dus calibreren van de batterij kan dan volgens mij niet.

Any help appreciated!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastapipo
henk99 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 14:56:
Ik heb sinds enige tijd het probleem dat mijn telefoon erg snel leeg gaat 5-6 uur op een volle lading. Aangezien ik niet meer rekende op garantie van de batterij, heb ik zelf een nieuwe geplaatst, maar het probleem met de nieuwe batterij is exact hetzelfde. Toen toch HTC gemaild en ik kan hem opsturen en laten onderzoeken voor minimaal €40. Ik vraag me af wat jullie ervaringen zijn met de kosten voor zo'n reparatie. Het toestel is van Oktober 2012, maar ik ben er verder nog erg tevreden mee. Echter, als zo'n reparatie €100-200 kost, dan koop ik maar beter een nieuwe. Ik heb er geen custom rom op, dus calibreren van de batterij kan dan volgens mij niet.

Any help appreciated!
Is er niet een app/instelling die een bug bevat en zo je hele batterij leegslurpt?
Heb je al geprobeerd om het toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen? (Maak natuurlijk wel even een backup).

De HOX+ is een geweldig toestel, maar ik zou er zelf niet meer zoveel geld in investeren. Ik heb altijd ruzie met de batterijslurpende Tegra 3 gehad. Met de snapdragon 800 (lg g2 f320) ben ik nu de grootste vrienden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Shit :(

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/50384722/IMG_20140901_151543.jpg

Ik had graag twee jaar met het toestel willen doen (dat zou tot feb 2015 zijn), maar het toestel was al langzaam aan het afbrokkelen. De 3.5mm headsetconnector doet het niet meer, volume up/down moeten heel hard ingedrukt worden, camera focussed niet meer... Sja. Nu is vervangen onontkoombaar.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn HTC One X gekocht 05-10-2012 .
Ik vind het nog steeds een goed smartphone en nog niet overstap naar een nieuwe smartphone .
Voor mij moet de overstap echt wel de moeite waard zijn zoals :
1. Android 5.0
2. Heel goede batterij duur ( misschien toch de voorkeur verwisselbaar )
3. Camera moet een optische stabilisatie hebben .
4. Zeker een model 2015 .
5. schermresolutie moet het beste zijn van concurrentie .

Dan pas is het voor mij de moeite waard .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Motrax schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 13:09:
Ook voor mij geldt na anderhalf jaar intensief gebruik
- Waas op lens
- Simkaart valt telkens weg, soms 10x per dag, soms dagen goed

Ik ga de tandpasta truuk en de plakband op simkaart truuk toepassen...
Plakband werkte prima. Andere simkaart werkte trouwens ook goed.

Ik heb van de week een aantal onnodige services uitgezet in een zoektocht naar meer accu. Dat was niet echt merkbaar. Ook apps als Facebook er af.

Ik heb gisteravond alle services geblokkeerd van HTC, van alles gestopt. Tot mijn verbazing had ik vanochtend een merkbaar snellere telefoon... Opstarten van een app duurt natuurlijk wel even, maar alles is meer "snappy".

Heb ik dan al die jaren met een trage telefoon vanwege de bloatware van HTC rondgelopen :X

Overigens nog iets:
Mijn buttons onderaan hebben de geest gegeven. Schijnt een bekend hardware probleem te zijn. Ik heb nu maar een app die altijd op het scherm de back en home button toont... beetje jammer, maar helaas.

Ik blijf er bij: dit toestel was echt heel erg goed. Ik heb een iPhone 6 gehad tussendoor en was niet onder de indruk. 3 jaar verschil in hardware (!) en de iPhone 6 was eindelijk een beetje bij :X Alleen accuduur en opstarten van apps was de iPhone 6 merkbaar beter.

Mijn vrouw heeft een Moto G 2014 en daar is nu ook merkbaar van dat de Moto G sneller is dan de HOX+. Maar daar noem ik ook een toestel met kaal Android...

[ Voor 27% gewijzigd door Motrax op 31-07-2015 07:44 ]

☻/
/▌

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Let op:
Alles over flashen en custom ROM's horen in dit topic.