Toon posts:

BTO gaming laptop VS de rest van de laptops

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 3.766 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik kijk al een tijd naar laptops en was van plan om binnenkort de Lenovo y580 aanschaffen, vanwege zijn goede game prestaties. Helaas is deze al een tijdje uitverkocht. Ik ben toen verder gaan kijken naar laptops maar kon er geen vinden die het bij de prestaties van de Y580 haalde wat betreft gaming (660m).

Nu kreeg ik interesse in de 15CL46/48 serie van BTO. Deze laptops bevatten namelijk de gtx 660m of zelfs 670m.

Ik heb de vraag of het verstandig is om voor een van deze laptops te gaan, omdat ik al eerder hoorde dat de kwaliteit van BTO te wensen overliet. Is het het waard om voor een laptop van BTO te gaan of kan ik beter wachten op nieuwere modellen van asus of lenovo (of misschien zelfs dell)?

Met andere woorden: is de kwaliteit van de BTO / clevo notebooks zo slecht dat ik er beter af kan wachten, of valt het allemaal wel mee?

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTO = voor het grootste gedeelte van de fabrikant clevo = totaal bagger in vergelijking met wat de concurrentie bied, of zo kort op de markt dat er geen reviews van zijn.

Je kan beter wachten tot de Y580 weer leverbaar wordt, of nu de N56 of inspiron 17R SE kopen. Kost een stuk minder en je weet tenminste zeker dat je geen troep koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 19:58:
BTO = voor het grootste gedeelte van de fabrikant clevo = totaal bagger in vergelijking met wat de concurrentie bied, of zo kort op de markt dat er geen reviews van zijn.

Je kan beter wachten tot de Y580 weer leverbaar wordt, of nu de N56 of inspiron 17R SE kopen. Kost een stuk minder en je weet tenminste zeker dat je geen troep koopt.
Dit + wacht de introductie van de Y500 af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cubuz
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 12:13
Ik game nu al zo'n 2 jaar op zo een "bagger" laptop zonder problemen. Is soms ook kwestie van geluk denk ik dan maar ;-)

Het is een model met een 5870m dus niet op ultra settings maar dat boeit me niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt, dan wacht ik nog maar even of er nog wat met de y500/ y580 gedaan wordt.
Anders ga ik na een tijdje toch naar de BTO notebooks neigen..

De n56 serie van asus heeft toch een wat mindere kaart evenals de inspiron. Ik vind eigenlijk dat er in dat segment weinig aangeboden wordt, je hebt de lenovo y580 en de BTO notebooks, maar verder is er niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cubuz schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 21:32:
Ik game nu al zo'n 2 jaar op zo een "bagger" laptop zonder problemen. Is soms ook kwestie van geluk denk ik dan maar ;-)

Het is een model met een 5870m dus niet op ultra settings maar dat boeit me niet zo.
De W87CU? Die heb ik ook eens onder handen gehad. Dat is echt, serieus, de slechtste laptop die ik ooit heb aangeraakt.

het touchpad was totaal afgesleten.
De fan maakt een totale takkenherrie. Mijn studio 15 maakt onder full load minder geluid dan het apparaat idle.
de accu is veel te klein. Volgens de reviews deed het apparaat krap 1 uur onder minimale load.
En het belangrijkste: de toetsenborden van clevo zijn waardeloos. De layout is de ergste die er bestaat en de spatiebalk van het exemplaar deed lastig als je hem op een hoek raakte.

Een deel van die problemen is tegenwoordig wel opgelost. Maar clevo heeft niet bij sommigen niet voor niets een slechtere reputatie dan acer jaren geleden had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En als ik bijvoorbeeld voor de inspiron 17r SE zou gaan, zou het dan handig zijn om de variant met de SSD schijf te nemen? Zodat ik deze kan vervangen met een grote SSD?

Of zit dat ding helemaal verstopt en kan je dan beter voor de goedkopere versie met HDD gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan het beste een losse SSD kopen. Indien je een dell koopt, vergeet dan de kortings truuks niet: Dell Waardebonnen Topic - Deel 2.

Houd er rekening mee dat alleen 17" laptops ruimte hebben voor een 2e harde schijf.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2012 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online

Omni

Waf.

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 22:43:
Je kan het beste een losse SSD kopenHoud er rekening mee dat alleen 17" laptops ruimte hebben voor een 2e harde schijf.
Als het over een reguliere 2.5" SATA gaat, ja, verschillende 15" laptops hebben een mSATA slot om een SSD in te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het prijssegment alleen de Y580. (en misschien de 'opvolger' Y500 ook.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online

Omni

Waf.

Wat is het toch een topding, die Y580 :+

Spijtig dat hij slecht leverbaar is, maar binnenkort komt er verandering in, in ieder geval in de vorm van de Y500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cubuz
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 22:25:
[...]

De W87CU? Die heb ik ook eens onder handen gehad. Dat is echt, serieus, de slechtste laptop die ik ooit heb aangeraakt.

De fan maakt een totale takkenherrie. Mijn studio 15 maakt onder full load minder geluid dan het apparaat idle.
de accu is veel te klein. Volgens de reviews deed het apparaat krap 1 uur onder minimale load.
En het belangrijkste: de toetsenborden van clevo zijn waardeloos. De layout is de ergste die er bestaat en de spatiebalk van het exemplaar deed lastig als je hem op een hoek raakte.

Een deel van die problemen is tegenwoordig wel opgelost. Maar clevo heeft niet bij sommigen niet voor niets een slechtere reputatie dan acer jaren geleden had.
hahah zo zie je maar weer dat ieders mening subjectief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het toetsenbord is het enige van die 4 punten subjectief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:18

Quad

Doof

Ook hier moet ik mij bij Darkstone aansluiten.
Klasgenoot heeft een xNotebook gehad, heeft hij binnen een week weer opgestuurd.. Fan dat veel herrie maakte, een idle temp van 75 graden die mijn Medion onder load aan doet en FPS die minder zijn als een GT650M van Dell...

Nee sorry, er komt geen BTO/Clevo/xNotebooks laptops in mijn adviezen.
Voor de prijzen rond €1000 of minder alleen de Dell Inspiron 15R/17R SE.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de Y580 en N56 ook behoorlijk sterk, hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 13:27
Was het niet zo dat de n56 een GDDR3 variant van de gt650m gebruikte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cubuz
Is het niet makkelijker een sticky post in de laptop aankopen te zetten waarin je je advies zet. De vragen die je ziet zijn steeds hetzelfde en jullie antwoorden ook. (no offense, lijkt me normaal als dat je ervaring is)

Voor mijn subjectiviteit in gebruik van mijn clevo maakt die van jou en/of die van een review niet zo veel uit. Ik gebruik de laptop nog steeds naar alle tevredenheid net zoals jij deze nooit zou kopen van wege jouw ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 22:43:
Je kan het beste een losse SSD kopen. Indien je een dell koopt, vergeet dan de kortings truuks niet: Dell Waardebonnen Topic - Deel 2.

Houd er rekening mee dat alleen 17" laptops ruimte hebben voor een 2e harde schijf.
Ik bedoel of dan de caching SSD zou kunnen vervangen met de grotere SSD. Dan koop ik dus een soort extra slot. Ik heb namelijk graag ook de tweede harde schijf.

Of zit de caching SSD verstopt en kan ik daar niet bij, en moet ik zoiezo de HDD vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Quad schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 01:40:
Ook hier moet ik mij bij Darkstone aansluiten.
Klasgenoot heeft een xNotebook gehad, heeft hij binnen een week weer opgestuurd.. Fan dat veel herrie maakte, een idle temp van 75 graden die mijn Medion onder load aan doet en FPS die minder zijn als een GT650M van Dell...

Nee sorry, er komt geen BTO/Clevo/xNotebooks laptops in mijn adviezen.
Voor de prijzen rond €1000 of minder alleen de Dell Inspiron 15R/17R SE.
Raad je de medon erazer laptops misschien aan? Die hebben ook aardige kaarten en de ram kan ik vervangen door het snellere 1600mhz ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
dat gaat niet veel snelheids winst opleveren..

welke medion e-razer bedoel je? er zijn er nog al wat..
grotendeels gebasseerd op msi barebone's..
het matte 1080p panel is 1 van de slechtste die er zijn (xnb en bto gebruiken deze ook vaak, het bekende chi-mei scherm)

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik zou niet zo snel een Erazer aanraden, zijn ansich niet zo heel slecht oid, goede service heeft Medion ook wel 2 jaar standaard, en binnen week bij een defect weer terug is mijn ervaring.

Maar ja, koeling van de Medion vind ik niet zo prettig, beetje stof maakt al heel veel lawaai. Heb bij mijn Akoya poosje terug de koelpasta vervangen, was wel wat beter want scheelt in fan lawaai en warmte.

Als ik moet kiezen tussen een Erazer of een Inspiron 17R SE, ga ik voor de laatste. Je betaalt toch minder voor en je krijgt voldoende performance.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 08:52:
[...]

Ik bedoel of dan de caching SSD zou kunnen vervangen met de grotere SSD. Dan koop ik dus een soort extra slot. Ik heb namelijk graag ook de tweede harde schijf.

Of zit de caching SSD verstopt en kan ik daar niet bij, en moet ik zoiezo de HDD vervangen?
Dat kan. Maar alleen als je hem bestelt met caching SSD. Anders is het extra slot niet aanwezig. Je kan hem vervangen door -bijvoorbeeld- pricewatch: Crucial m4 mSATA CT128M4SSD3 128GB en dan kunnen er nog steeds 2 schijven in.
Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 08:54:
[...]

Raad je de medon erazer laptops misschien aan? Die hebben ook aardige kaarten en de ram kan ik vervangen door het snellere 1600mhz ram.
Er worden nogal wat verschillende laptops verkocht onder de naam erazer. Over welke heb je het?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2012 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de informatie.
Ik bedoelde de medion erazer laptops die op de site van de fabrikant gekocht kunnen worden.
Deze zijn rond de 1000 euro en volgens mij zaten er goede grafische kaarten bij.
Enige minpunt is de ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Deze bijvoorbeeld?
http://www.medion.com/nl/...otebooks_24&view=pictures

i7 3610QM
GTX670M
8GB etc.

Maw geen hele slechte specs, maar heb toch niet al te veel vertrouwen in de koeling van Medion, dit is dan wel een duurder segment als de Akoya natuurlijk die ik heb, dat is plastic :).

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 15:11:
Ik bedoelde de medion erazer laptops die op de site van de fabrikant gekocht kunnen worden.
Dan is er alsnog keuze tussen 4 verschillende behuizingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik doel op de erazers die quad aangaf, met de 570m in dit geval.
Inderdaad vreesde ik al voor problemen mbt de koeling of iets dergelijks, had daar volgens mij wel eens wat over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Dat probleem hebben de Clevo (rebrands) ook iig.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online

Omni

Waf.

Quad schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 15:15:
Deze bijvoorbeeld?
http://www.medion.com/nl/...otebooks_24&view=pictures

i7 3610QM
GTX670M
8GB etc.

Maw geen hele slechte specs, maar heb toch niet al te veel vertrouwen in de koeling van Medion, dit is dan wel een duurder segment als de Akoya natuurlijk die ik heb, dat is plastic :).
Een laptop van 1099 EUR en dan: resolutie 1366x768 pixels 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 15:25:
Ik doel op de erazers die quad aangaf, met de 570m in dit geval.
Inderdaad vreesde ik al voor problemen mbt de koeling of iets dergelijks, had daar volgens mij wel eens wat over gehoord.
Dat is een rebranded MSI GX60/CZ-17 wat een vrij goede notebook is. Maar hij heeft koelingsproblemen, geen steelseries toetsenbord, en een 768p scherm is totaal onacceptabel op alles boven de €600. Geen aanrader in deze configuratie.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2012 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dat er verder niet zoveel te halen valt in dit gebied.
Dat scherm kan full hd worden met bijbetaling, en opzich vallen de kosten dan nog mee.

Maar als de koeling faalt dan is deze ook niet echt een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

In het begin is het geen probleem met de koeling, maar zodra er een beetje stof in komt wordt het snel behoorlijk warm en een luide fan.
Maar dat is simpelweg wel te verhelpen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online

Omni

Waf.

Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 15:37:
Dat scherm kan full hd worden met bijbetaling, en opzich vallen de kosten dan nog mee.

Maar als de koeling faalt dan is deze ook niet echt een optie.
Wacht op de Y580/Y500. Geduld is een schone zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 15:37:
Je weet dat het verschil tussen de GT650m en GTX 670m eigenlijk niet heel groot is? Met een overclock presteert de GT 650m in de inspiron beter dan de GTX 670m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omni schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 15:47:
[...]
Wacht op de Y580/Y500. Geduld is een schone zaak.
Daar wacht ik al maanden op :+
Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 15:51:
[...]

Je weet dat het verschil tussen de GT650m en GTX 670m eigenlijk niet heel groot is? Met een overclock presteert de GT 650m in de inspiron beter dan de GTX 670m.
Bij de inspiron misschien, maar Ik heb eigenlijk liever een 15,6 inch laptop. Geldt die overklok ook wel voor de asus n56? Zoiezo heeft die gddr3 geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De N56 valt nauwelijks te overclocken ivm GDDR3. In het 15" segment moet je de Y580 nemen voor een goed overclockbare GPU. Die is al even niet leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 16:49:
[...]

Daar wacht ik al maanden op :+

[...]

Bij de inspiron misschien, maar Ik heb eigenlijk liever een 15,6 inch laptop. Geldt die overklok ook wel voor de asus n56? Zoiezo heeft die gddr3 geheugen.
Het is sowieso!!1! :+

De Inspiron 15R SE is ook gewoon 15,6" maar heeft een HD7730m 2GB, iets minder als de GT650M maar volgens mij wel over te clocken via ATI Overdrive.
Niet zo snel :9

Joh, kwam er direct achter toen ik op verstuur drukte, god :)

[ Voor 27% gewijzigd door Quad op 03-11-2012 17:01 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check je feiten eens ;)

Edit: en dan snel editen..

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2012 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben pas 16 jaar dus er valt nog genoeg te leren over taal. ;) Ik probeerde om hier over te komen als iemand van 30 - 40 maar daar wil wel eens wat fout gaan.

De 7730m is zonder overclock niets waard inderdaad, maar ik vraag me af of de inspiron dat wel trekt in verband met de warmteontwikkeling van die kaart. Ik dacht gelezen te hebben dat deze al redelijk warm werd onder load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 7730m is niet zo ver over te clocken voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
wat is er mis met de dell 15se?
lijkt mij alle specs te hebben tegen een goede prijs?
full hd
gt650m
i7

lijkt mij best een hele goede deal, daar de lenovo y580 er niet meer is..

in 17 inch is de keuze ook klein hoor met deze eisen

edit: in de war met de 17 se.. excuus

[ Voor 7% gewijzigd door aron225 op 03-11-2012 20:12 ]

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 19:58:
Zo, het is weekend, denk ga weer eens op tweakers.net kijken. Zie ik dit ;)
Ik kan me onze discussie van woensdag nog wel herinneren, daar was je toch na wat echte argumenten milder.

Dan pak ik dus even het model wat toch al een tijdje uit is en blijkbaar troep zou moeten zijn:

Review 1:
http://www.notebookcheck....722-Notebook.80223.0.html

Review 2: http://www.notebookadvies.nl/viewtopic.php?p=13115
Met onderbouwing :)

En hier zelfs eentje van een tweaker:
Guillaume001 in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops"

Dat noem ik toch reviews.

En hoezo totaal bagger, je had ze toch zelf niet in je handen gehad?
Selectief lezen van reviews noemen we dat ;)
cubuz schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 21:32:

Ik heb voor ik mijn huidige Dell kocht ook ervaring met zon Clevo gehad en daar had ik ook geen problemen mee, geen kwestie van geluk lijkt mij. Maar eerder de mening van een persoon met een aversie tegen een bepaalde fabrikant :)
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 22:25:
[...]

De W87CU? Die ken ik niet dus wil echt geloven (want ik ben niet tegen je, maar wel tegen slecht onderbouwe reacties ;)) dat dat voor jou de slechtste was, voor mij als ik hem in het echt had gezien maybe ook wel? Alhoewel ik toch nog wel een grotere hekel heb aan Acer na wel heel veel slechte ervaringen.

Maar touchpad was afgesleten, heb jij hem dan zoveel gebruikt en gaat dit op voor alle modellen? (ALLE?)

Fan: Slijtage? Ontwerp? Defect? Wie zal het zeggen? Ik ken de notebook niet.

Accu: Uh tja, als het een oude laptop is zal die minder lang meegaan, ik heb even ge googled op dit model en het blijkt een zwaar gaming model te zijn geweest. Dan vind ik 1 uur niet heel gek (maar ook niet giga veel nee)

Toetsenborden: Hoezo? Ik heb daar eigenlijk wel goede ervaringen mee, je schrijft het alsof het een feit is maar het is een mening van jou.

Als ik kijk naar de layout van de 17CL48 bijvoorbeeld dan zie ik gewoon een standaard layout hoor?

Wel fijn dat je eerlijk bent dat een groot deel is opgelost, ze zitten daar (nergens toch?) natuurlijk ook niet stil. Wel vind ik het nogsteeds een vreemde discussie dat je het hebt over terugclocken van bijv. de 17CL48 terwijl ik je nu toch al heb laten zien dat een hele userbase meldt dat dit is opgelost en BTO zelfs heeft gecommuniceerd dat er een nieuwe BIOS is die het uitschakelen van de Turbo mode (want daar gaat het om! niet terugclocken) is aangepast!

En dat had al helemaal niet met de interne temps te maken want die hangen rond de 70 graden.
Omni schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 15:31:
[...]
Een laptop van 1099 EUR en dan: resolutie 1366x768 pixels 8)7
Mee eens, dat is gek! Tenzij je toch al hele slechte ogen hebt wil je toch wel full-hd (desnoods met Windows op 150% schalen)

Maar wel grappig dat eigenlijk de vraag was, ervaringen met BTO gaming systemen. Heb je al in het ervaringen topic van BTO gekeken in de CSL? Staat veel info & ervaringen van users.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2012 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik meen mij te herinneren dat Darkstone een tijdje een clevo barebone of BTO in handen had en dat dat ding waardeloos was.
Met dit gegeven in het achterhoofd heb ik dan ook dit topic gestart; is de grafische kaart van de BTO het waard of is de laptop zo slecht dat je beter niks kunt kopen?

In het ervaringen topic heb ik al gekeken maar ik zag daar voornamelijk korte reviews na een week gebruik en (gebruikelijke) klachten over van alles en nog wat.

Er is volgens mij in het 15 inch segment geen notebook meer beschikbaar met een grafische kaart beter dan de 650m (gddr3).

Misschien geef ik mijn gespaarde geld maar uit aan een nieuwe desktop.. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 13:27
Een desktop is in elk geval krachtiger, maar veeeeeel minder mobiel (goh ik klink wel blond) ik hen mijn laptop ook omgeruild voor een desktop maar om de week moet ik hem weer verplaatsen en dat gezeul gun ik niemand toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 21:22:
Zo, het is weekend, denk ga weer eens op tweakers.net kijken. Zie ik dit ;)
Ik kan me onze discussie van woensdag nog wel herinneren, daar was je toch na wat echte argumenten milder.

Dan pak ik dus even het model wat toch al een tijdje uit is en blijkbaar troep zou moeten zijn:

Review 1:
http://www.notebookcheck....722-Notebook.80223.0.html

Review 2: http://www.notebookadvies.nl/viewtopic.php?p=13115
Met onderbouwing :)

En hier zelfs eentje van een tweaker:
Guillaume001 in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops"

Dat noem ik toch reviews.

En hoezo totaal bagger, je had ze toch zelf niet in je handen gehad?
Selectief lezen van reviews noemen we dat ;)
Het is troep omdat notebookcheck de nieuwe variant even goed beoordeeld als http://www.notebookcheck....levo-W150HRM.53559.0.html, en daarvan weten we online dit te vinden:

http://www.notebookcheck....levo-W150HRM.53559.0.html
Verwijderd in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops" (17" model)
somfortiwan in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops"
aron225 in "[NBBG Aanschaf] GameNotebook - December 2011" (wederom 17" model)
Volgens mij heb ik dat al vaak genoeg uitgelegd.

Ja maar je gaat het toch geen troep noemen op basis van deze wankele onderbouwing? Dus jij verwacht dat ik een model ga aanraden waar vrijwel geen reviews van zijn en waarvan de fabrikant de afgelopen 5 jaar niets dan troep heeft gefabriceerd. Nee, dat gaan we dus niet doen.

Ik vind het niet erg om clevo aan te raden, maar dan moet er wel eerst bewezen worden dat het goed zit.
Maar touchpad was afgesleten, heb jij hem dan zoveel gebruikt en gaat dit op voor alle modellen? (ALLE?)
Nee. Ik had hem gratis gekregen van iemand omdat hij stuk was. Hij was een jaar oud en maar een half jaartje gebruikt. Wederom omdat hij stuk was. De reden doet niet echt ter zake, maar het was geen user error.

Ik kijk vaak in V&A. soms worden er clevo's aangeboden van een half jaar oud. Op de foto hebben die dan een totaal afgesleten touchpad. Dat is echt niet iets van 1 model. De hele serie heeft daar last van met uitzondering van de A) P170EM en [norml]B)[/] modellen die zo kort op de markt zijn dat je daar niets over kan zeggen. Als kritische gebruiker zeg ik dan: niet kopen totdat het bevestigd is dat het nieuwe model er geen last van heeft.
Fan: Slijtage? Ontwerp? Defect? Wie zal het zeggen? Ik ken de notebook niet.
[quote] Ontwerp aldus notebookcheck. Ik kan de bron overigens niet meer vinden, maar iirc stond er duidelijk in dat de fan heel erg veel herrie maakte zelfs idle.

edit: http://www.notebookcheck....870-Notebook.27382.0.html
Dat is het 15" model. 47minuten idle. 38.4Db minimum load.

Even ter vergelijking, de sony T13 doet 34db idle. Die krijgt dit soort reviews.
Accu: Uh tja, als het een oude laptop is zal die minder lang meegaan, ik heb even ge googled op dit model en het blijkt een zwaar gaming model te zijn geweest. Dan vind ik 1 uur niet heel gek (maar ook niet giga veel nee)
Een gaming model uitrusten met een 44wh accu is vragen om problemen.
Toetsenborden: Hoezo? Ik heb daar eigenlijk wel goede ervaringen mee, je schrijft het alsof het een feit is maar het is een mening van jou.

Als ik kijk naar de layout van de 17CL48 bijvoorbeeld dan zie ik gewoon een standaard layout hoor?
Dat klopt. En dat is dan ook de aller eerste (!!!) clevo zonder layout waarvan je al op voorhand kan zien dat er 3 paragrafen aan worden besteed op anandtech. Zoals je in de gebruikservaringen iets omhoog kan lezen heeft de voorganger een prutstoetsenbord.
Wel fijn dat je eerlijk bent dat een groot deel is opgelost, ze zitten daar (nergens toch?) natuurlijk ook niet stil. Wel vind ik het nogsteeds een vreemde discussie dat je het hebt over terugclocken van bijv. de 17CL48 terwijl ik je nu toch al heb laten zien dat een hele userbase meldt dat dit is opgelost en BTO zelfs heeft gecommuniceerd dat er een nieuwe BIOS is die het uitschakelen van de Turbo mode (want daar gaat het om! niet terugclocken) is aangepast!
Ik heb het concreet nog nergens bewezen gezien, en de bron die jij vermelde vermeldde dat het ding terugklokte onder prime95 en furmark. Dat vraagt om nadere inspectie dan een 'het werkt'. Overigens heb ik sinds onze discussie nog niet een keer gemeld dat het apparaat terugklokt.
En dat had al helemaal niet met de interne temps te maken want die hangen rond de 70 graden.
Ik heb het vaak genoeg gezien dat notebooks rond de 70° al terugklokken. Dat de temps goed zijn is geen garantie dat het werkt. Dat vraagt wederom om nadere inspectie. En ik weet nog steeds niet of het bios wel standaard wordt geinstalleerd. Vragen.

Ik herhaal wat ik al eerder zei: alle clevo notebooks vallen in 2 categoriseren:
Het is troep
Het is te kort op de markt om te zeggen of het troep is of niet.
(en eventueel een derde categorie: 'er is niets anders')

Als alternatief kan je dan een dell kopen die €300 goedkoper is en welliswaar van middelmatige kwaliteit is in vergelijking met zijn voorganger, maar waarvan je wel een ding zeker weet: het is geen troep. Iets vergelijkbaars gaat op voor de Y580 en N56.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2012 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je legt helemaal niet uit, je doet keer op keer selectief quoten in een topic met duizende reacties. Je doet net of ze allemaal negatief zijn.
Man man man, je mist echt het punt he?

Moet ik dan nu klachten uit het Dell topic gaan quoten en dat als argument aangrijpen dat alles troep is?

Moet ik dan nu klachten uit het Asus topic gaan quoten (bolstaand touchpad!?) en vertellen dat het allemaal troep is?

Deze reactie zegt het allemaal al: Iceman1987 in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops"

Niet professioneel!

Ik vind het laatste stukje uit die reactie nog het mooiste.
Maar je linkt wel continue na de ervaringen van arron225. Terwijl niet helemaal duidelijk is ofzijn ''review'' wel zo objectief is aangezien er meer speelt tussen hem en de leverancier.
En waarom kijk je niet naar de review van tweakers zelf of van onze buren hardwareinfo. In beide krijgen ze de predicaat goed.
En over de bouwkwaliteit: ''De bouwkwaliteit is prima, en als we een bezwaar mogen uiten dan is het wel dat ze allesbehalve licht zijn.''
OF ''We don't notice any immoderate deformations under pressure, not even in the area of the number pad, which was criticized in the precursor. The display hinges have also likely been improved because they are pulled tighter and now keep the screen well in position.''
En inderdaad, die Arron225 heeft toch aangeboden gekregen van BTO de boel te laten repareren terwijl hij niet eens een BTO heeft?
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2012 @ 00:28:
Nee. Ik had hem gratis gekregen van iemand omdat hij stuk was. Hij was een jaar oud en maar een half jaartje gebruikt. Wederom omdat hij stuk was. De reden doet niet echt ter zake, maar het was geen user error.

Ik kijk vaak in V&A. soms worden er clevo's aangeboden van een half jaar oud. Op de foto hebben die dan een totaal afgesleten touchpad. Dat is echt niet iets van 1 model. De hele serie heeft daar last van met uitzondering van de A) P170EM en [norml]B)[/] modellen die zo kort op de markt zijn dat je daar niets over kan zeggen. Als kritische gebruiker zeg ik dan: niet kopen totdat het bevestigd is dat het nieuwe model er geen last van heeft.
Gratis gekregen, goed. Maar serieus, binnen een half jaar heb je toch nog garantie???
Dan zal dan dus niet een garantiegeval zijn geweest en dat zegt vermoedelijk meteen wat over hoe er met de laptop is omgegaan.

Of kun je dat ontkennen? Want weet jij hoe zwaar die jongen op het touchpad heeft gedrukt of hoe zwetering zijn vingers waren?

Overigens slijten de meeste touchpads, heb je ooit het touchpad van een HP DV6 gezien? Van zilver naar compleet zwarte vlek.
Fijn dat jij het als een argument wilt aangrijpen dat het troep zou zijn maar niet alle modellen hebben een zelfde touchpad (meer dan de P170EM!) en buiten het optische heeft het geen invloed. Mijn Dell heeft ook zon iets glanzender plekje.

Maakt dat mijn Dell nu een giga slechte laptop? Nee, maar wel om hele andere problemen die ik daarmee heb.
Ontwerp aldus notebookcheck. Ik kan de bron overigens niet meer vinden, maar iirc stond er duidelijk in dat de fan heel erg veel herrie maakte zelfs idle.
Waarom staat het BTO topic dan niet vol met luidruchtige fans? Wil zo van je geloven dat er stillere fans zijn maar gaat dat dan meteen op voor alle laptops?

En beter nog, heb jij goed het fangeluid kunnen vergelijken? Want de waarneming van geluid is zeer subjectief, ik hoor met mijn oren vrij hoge frequenties die anderen weer niet horen wat bij een zelfde aantal db toch een andere ervaring oplevert.

Een gaming model uitrusten met een 44wh accu is vragen om problemen.
Is een oud model en wordt al lang niet meer verkocht. Uw punt?
Dell had toendertijd ook niet zo giga battery life met 1.5 uur.
Dat klopt. En dat is dan ook de aller eerste (!!!) clevo zonder layout waarvan je al op voorhand kan zien dat er 3 paragrafen aan worden besteed op anandtech. Zoals je in de gebruikservaringen iets omhoog kan lezen heeft de voorganger een prutstoetsenbord.
Waarom klaagt dan niet iedereen over de vorige modellen? Buiten de reacties die jij iedere keer quote (omdat er niet meer zijn ;))

Maar leuk dat iemand anders er iets over schrijft, heb je hem zelf gebruikt? Nee.
Overigens zijn de beste keyboards nogsteeds op ThinkPads te vinden alhoewel die ook niet altijd even logisch qua layout zijn maar daar hoor je dan niemand over. (wou dat ze die NMB keyboards ook eens op andere merken gingen leveren, man man wat typt dat lekker)
Ik heb het concreet nog nergens bewezen gezien, en de bron die jij vermelde vermeldde dat het ding terugklokte onder prime95 en furmark. Dat vraagt om nadere inspectie dan een 'het werkt'. Overigens heb ik sinds onze discussie nog niet een keer gemeld dat het apparaat terugklokt.
En het feit dat de userbase van BTO meldt dat het werkt? met het nieuwe bios?

Dat staat los van de link die ik je gaf over Trotlestop waar jij nu op reageert.
Nog even los van het feit dat ... kom nou op ... Prime95 en futuremark tegelijk terugclockte (je bedoelt uit turbo?). Wat doet Prime95 ook weer? Juist!
Ik heb het vaak genoeg gezien dat notebooks rond de 70° al terugklokken. Dat de temps goed zijn is geen garantie dat het werkt. Dat vraagt wederom om nadere inspectie. En ik weet nog steeds niet of het bios wel standaard wordt geinstalleerd. Vragen.

Ik herhaal wat ik al eerder zei: alle clevo notebooks vallen in 2 categoriseren:
Het is troep
Het is te kort op de markt om te zeggen of het troep is of niet.
(en eventueel een derde categorie: 'er is niets anders')
Laat ik jouw reactie even anders uitleggen:

Je zegt dat je laptops hebt zien terugclocken bij 70 graden. Doet die 17CL48 het ook? Ik lees het nergens, ook niet in reviews.

Je zegt dat je niet weet of het bios geleverd wordt, wat let je om BTO zelf te mailen? Want als hun dan zeggen NEE heb je het perfecte argument om te zeggen dat het nog niet zo is. Of mail een van hun dealers, i don't care maar zoek het dan uit i.p.v. te blijven dwalen op ik weet het niet.

Ik herhaal wat ik al eerder zei: Jij vindt dat alle clevo's troep zijn maar een hele grote userbase met tevreden gebruikers is het duidelijk niet met je eens. Ik zie een BTO topic waar je alleen in komt om negatieve zaken te plaatsen terwijl ik je in andere topics echt zie mee denken en je kennis duidelijk laat zien.
Je kunt een aanvulling zijn voor dit forum maar in de vorm hoe jij omgaat met Clevo / BTO kan ik alleen maar aanmerken als de rode lap voor de stier houden. Je ziet het en moet meteen aanvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 november 2012 @ 14:00:
Moet ik dan nu klachten uit het Dell topic gaan quoten en dat als argument aangrijpen dat alles troep is?
Van mij mag je. Hell, ik heb dit jaar nog niet anders beweerd dat de inspiron lijn een grove achteruitgang is ten opzichte van de XPS lijn die vorig jaar in hetzelfde prijssegment zat. De inspirons zijn gemiddelde notebooks, en wijs mij alsjeblieft de post waar iemand zijn eigen inspiron finaal de grond in boort, ik kan het namelijk niet vinden...
Moet ik dan nu klachten uit het Asus topic gaan quoten (bolstaand touchpad!?) en vertellen dat het allemaal troep is?
Van mij mag je. Maar de asus heeft andere selling punten. Het is de goedkoopste laptop met een 1080p scherm en goede grafisch kaart. En levert erg goede bouwkwaliteit, speakers, en acceptabele accuduur. Het touchpad is slecht, yes. Dat heb ik volgens mij vanaf dag 1 beweerd.
Deze reactie zegt het allemaal al: Iceman1987 in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops"
Niet professioneel!
De reviewsites die als 'bronnen' worden aangehaald beoordelen de concurrentie significant beter...
En inderdaad, die Arron225 heeft toch aangeboden gekregen van BTO de boel te laten repareren terwijl hij niet eens een BTO heeft?
Voor zover ik weet heeft hij dat afgedwongen...
Gratis gekregen, goed. Maar serieus, binnen een half jaar heb je toch nog garantie???
Geimporteerd uit US, merk malibal.
Dan zal dan dus niet een garantiegeval zijn geweest en dat zegt vermoedelijk meteen wat over hoe er met de laptop is omgegaan.
De kaart van de modem was verkeerd gemonteerd en veroorzaakte kortsluiting.
Of kun je dat ontkennen? Want weet jij hoe zwaar die jongen op het touchpad heeft gedrukt of hoe zwetering zijn vingers waren?
Ik heb 3 clevo's in person gezien. Alle 3 hadden die een versleten touchpad. Alle 3 andere modellen. Op de forums is ook genoeg te vinden. De mening van aron is niet repressatief, nee. Maar het touchpad is wel versleten. Hij heeft het zelfs gefotografeerd.
Overigens slijten de meeste touchpads, heb je ooit het touchpad van een HP DV6 gezien? Van zilver naar compleet zwarte vlek.
Nee. En volgens mij raad niemand hier DV6-jes aan.
Fijn dat jij het als een argument wilt aangrijpen dat het troep zou zijn maar niet alle modellen hebben een zelfde touchpad (meer dan de P170EM!) en buiten het optische heeft het geen invloed. Mijn Dell heeft ook zon iets glanzender plekje.
Het afgeslten gedeelte is, hoe zeg je dat? heel glad. En dan op een zodanige manier dat met je vinger er overheen gaan ongeveer hetzelfde voelt als bij rubber. Het werkt voor geen meter.
Maakt dat mijn Dell nu een giga slechte laptop? Nee, maar wel om hele andere problemen die ik daarmee heb.
Er bestaan ook slechte dell's, hoor.
Waarom staat het BTO topic dan niet vol met luidruchtige fans? Wil zo van je geloven dat er stillere fans zijn maar gaat dat dan meteen op voor alle laptops?
En beter nog, heb jij goed het fangeluid kunnen vergelijken? Want de waarneming van geluid is zeer subjectief, ik hoor met mijn oren vrij hoge frequenties die anderen weer niet horen wat bij een zelfde aantal db toch een andere ervaring oplevert.
/me is slechthorend. En notebookcheck meet het geluid. Een meting is objectief. Over de methode waarmee het geluid wordt gemeten kunnen we discussiëren.
Is een oud model en wordt al lang niet meer verkocht. Uw punt?
Mijn punt is dat ik nooit heb beweerd dat de accuduur voor alle modellen geld...
Waarom klaagt dan niet iedereen over de vorige modellen? Buiten de reacties die jij iedere keer quote (omdat er niet meer zijn ;))
Omdat ik je ook 100 positieve reacties kan quoten over andere laptops waarover wij het vast wel eens kunnen worden dat het troep is...
Maar leuk dat iemand anders er iets over schrijft, heb je hem zelf gebruikt? Nee.
Ik begrijp niet hoe het relevant is of ik hem heb gebruikt of niet. Ik doe uitspraken op basis van reviews en gebruikservaringen. Niet op basis van wat ik vind.
En het feit dat de userbase van BTO meldt dat het werkt? met het nieuwe bios?
Wijs mij een post van iemand op t.net anders dan jijzelf of een verkoper waar wordt vermeld dat het werkt.
Dat staat los van de link die ik je gaf over Trotlestop waar jij nu op reageert.
Nog even los van het feit dat ... kom nou op ... Prime95 en futuremark tegelijk terugclockte (je bedoelt uit turbo?). Wat doet Prime95 ook weer? Juist!
Prime95 belast de processor zo veel mogelijk. Hoe veel laptops moet ik opnoemen die in die omstandigheden niet terugklokken?
Je zegt dat je laptops hebt zien terugclocken bij 70 graden. Doet die 17CL48 het ook? Ik lees het nergens, ook niet in reviews.
De relevantie van die reviews is nul omdat die zijn getest met turbo boost niet actief. Alsjeblieft zeg. Jij zegt dat hij maximaal 70 graden wordt. Ik zeg dat er ook laptops zijn die terugklokken bij 70° en dat die informatie dus niet genoeg is. En nu moet ik opeens bewijzen dat dat inderdaad het geval is???
Ik herhaal wat ik al eerder zei: Jij vindt dat alle clevo's troep zijn maar een hele grote userbase met tevreden gebruikers is het duidelijk niet met je eens. Ik zie een BTO topic waar je alleen in komt om negatieve zaken te plaatsen terwijl ik je in andere topics echt zie mee denken en je kennis duidelijk laat zien.
Je kunt een aanvulling zijn voor dit forum maar in de vorm hoe jij omgaat met Clevo / BTO kan ik alleen maar aanmerken als de rode lap voor de stier houden. Je ziet het en moet meteen aanvallen.
De userbase van de sony E serie is ook tevreden. Your point?

Edit: en wat zien we vandaag in LAA langskomen?
Vervanger voor mijn (nieuwe) krachtige notebook

Dat is dan de 5e persoon in de 3 jaar dat ik hier rondloop die zijn eigen laptop onderbouwd een miskoop durft te noemen. De score: clevo: 4. Asus: 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppliArt
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-07 22:10
Het is hier een beetje een wirwar van quotes over BTO al dan niet degelijke laptops aflevert, maar laat ik kort zijn hierover als eigenaar van een 15CL35 (een Clevo model dus); baggere bouwkwaliteit voor een notebook van 1140 euro. Ik heb geen ervaring met andere BTO modellen maar met deze dus wel, en ik weet dat hij veels te warm wordt bij IDLE (58-65°C op de standaard Windows energiebeheerinstelling) en dat hij onder load zelfs durft uitspringen omdat hij het te warm kreeg (>95°C). Dit is echt een onbruikbaar ding, zeker met de befaamde Optimus-lag (op een GT555M DDR3 => goedkoopste model ervan) waardoor ik als student Grafische Media lekker van loop te balen (Optimus-lag in GPU-applicaties zoals Photoshop).

Geen haar van me dat er aan denkt om nog eens een BTO te kopen, dus ik raad je dan ook af om BTO te kopen als je er aan denkt om er op te gamen. Of vermijd toch al zeker de Clevo dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:47

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

dus ik raad je dan ook af om BTO te kopen als je er aan denkt om er op te gamen. Of vermijd toch al zeker de Clevo dingen.
Jammer dat mensen gebaseerd op minimale ervaring een heel merk in de vuilnisbak gooien... Alsof andere merken nooit mindere modellen of maandagochtend units hebben.

Ik heb een P170EM met een 7970 en ben er erg blij mee. Hij is snel, oververhit niet en speelt heerlijk.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppliArt
Best mogelijk, en goed dat er toch iemand nog gelukkig is met een BTO, maar dat lost mijn probleem met de notebook ook niet op. :p

Gewoon het feit dat het een duur ding is met een slechte bouwkwaliteit en een heel resem andere problemen (zie ook BTO topic) stoot me tegen de borst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Mensen met klachten hoor je nou eenmaal het snelst.
Ik had ook nooit een positieve ervaring laten horen als sommige mensen niet zo kinderachtig onredelijk waren dat ik ook even een tegen geluid moest laten horen.
Velen hebben geen interesse om te laten weten hoe blij men er wel niet mee is omdat mensen nou eenmaal nutterige dingen te doen hebben (helemaal met een gaming laptop!).

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppliArt
Als je klachten hebt, moet je het toch ook laten horen? Of begrijp ik je nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Je hebt 100% gelijk, met een klacht moet je niet blijven zitten.
Maar bijzonder veel mensen zijn niet verstandig genoeg om voor zichzelf na te denken en te beredeneren dat er voor elke klager waarschijnlijk een veelvoud aan tevreden gebruikers is, want tevreden gebruikers hoor je niet over hun gaming laptop, die zijn druk bezig er mee te spelen.

Gezien sommigen (een paar zeer specifieke en steeds terug komende heren met veel te veel vrije tijd en geen echt doel in het leven) hier blaten alsof een Clevo laptop hun familie heeft uitgemoord vond ik het niet meer dan fair om ook de stem van tevreden gebruikers te laten horen.
Als je het BTO ervaringstopic leest zie je ook dat ik daar best veel tijd in heb zitten want behalve dat de heren onvermoeibaar zijn hebben ze ook een soort muurtje opgetrokken tegen alle redelijke argumenten en feiten.

Maar onrecht moet overal bestreden worden, ook hier, ook al had ik al die uurtjes lekker Pacific Air Carrier kunnen spelen... op mijn mooie BTO ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Tijgert op 04-11-2012 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_O- Je moet komiek worden :P

Kom op zeg. Je doet alsof ik voor de lol een merk afkraak omdat ik ontevreden was met mijn gratis notebook, ofzo. Speel op het argument, niet op de man. Dat laatste is een vrij sterke indicatie dat de echte argumenten ontbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppliArt
Tijgert schreef op zondag 04 november 2012 @ 22:01:
Je hebt 100% gelijk, met een klacht moet je niet blijven zitten.
Maar bijzonder veel mensen zijn niet verstandig genoeg om voor zichzelf na te denken en te beredeneren dat er voor elke klager waarschijnlijk een veelvoud aan tevreden gebruikers is, want tevreden gebruikers hoor je niet over hun gaming laptop, die zijn druk bezig er mee te spelen.

Gezien sommigen (een paar zeer specifieke en steeds terug komende heren met veel te veel vrije tijd en geen echt doel in het leven) hier blaten alsof een Clevo laptop hun familie heeft uitgemoord vond ik het niet meer dan fair om ook de stem van tevreden gebruikers te laten horen.
Als je het BTO ervaringstopic leest zie je ook dat ik daar best veel tijd in heb zitten want behalve dat de heren onvermoeibaar zijn hebben ze ook een soort muurtje opgetrokken tegen alle redelijke argumenten en feiten.

Maar onrecht moet overal bestreden worden, ook hier, ook al had ik al die uurtjes lekker Pacific Air Carrier kunnen spelen... op mijn mooie BTO ;)
Ik zeg ook niet dat BTO op elk vlak barslecht is. Ik heb in het ervaringentopic ook m'n zegje gedaan, en aangezien het een ervaring is hoort het er in thuis. Punt uit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het afraden. Op zo'n eigen ervaring zat ik te wachten.
Het is dus troep (of in ieder geval de 15CL's die ik op het oog had)

Het wordt allemaal wel een beetje off-topic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Bedankt voor het afraden. Op zo'n eigen ervaring zat ik te wachten.
Eerlijk? Je wachtte puur op een enkele negatieve reactie van iemand om het toch maar niet te doen?

Apart... ik zou me beter laten informeren dan dat, maar dat ben ik.
Dat laatste is een vrij sterke indicatie dat de echte argumenten ontbreken.
Argumenten strooi ik de hele dag al en gisteren ook, lees het BTO ervaringstopic maar terug, ik ga dat niet opnieuw allemaal intikken. Maar daar gok je ook vast op maar dat betekent nog steeds niet dat je gelijk hebt.
(en zat zijn het er met me eens).

[ Voor 3% gewijzigd door Tijgert op 05-11-2012 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
kijk.. we kunnen lang of kort discusieren.. ik zie het in een 1:1 battle tussen 2 notebooks die ik destijds wou kopen:

1: clevo 17 inch met gtx675m, die zonder backlit kbd..
2: alienware m17x r4 gtx 675m 3d..

bevindingen.. mijn mening.. niet mee eens? helaas..

accuduur:
scheelt niet zo veel, de alienware in dit geval gaat ook kort mee op de accu, gezien de 3d versie een panel heeft dat met eDP aangestuurd word, en dus niet terug kan vallen op de hd4000 (de clevo wel, of AW in non 3d)

overall bouw kwalitiet..
de alienware is hier op veel vlakken gewoon steviger, mooier afgewerkt, het voelt gewoon exclusiever door de zachte coating die makkelijk schoon te houden is, alles zit netjes en stevig en super solide in elkaar.. de clevo voelt een stuk goedkoper door gebruik van harde matterialen.. ook de clevo voelt vrij stevig, maar gewoon meer "main-stream"..
bouwkwaliteit under the hood, gaat ZEER ZEKER naar de alienware.. de koeling, om te kwijlen, opbouw van het chassis, fantastisch over nagedacht, bij de clevo kreeg ik het idee dat deze gemaakt is om snel gpu/cpu e,d, te swappen.. kan makkelijk zijn, maar de alienware is hier gewoon mijn inziens netter...

display:
niet helemaal eerlijk, de laptops verschillen hier dag en nacht..
clevo had een mat full hd chi-mei panel.. ik wil hier niet teveel over hebben, zo slecht is die.. de mensen die DIT geld uitgeven aan een laptop, mogen gewoon niet afgescheept worden met dit scherm, ik vind het erg dat ze een dergelijk chinees panel met korrelige coating erin durfen stoppen.
de AW bevat een SUPER helder, samsung sec5044 full hd panel, 120 hertz, en 3d vision ready.. kleur: super, iets over saturated, kijkhoek had beter gekunt, maar dagelijks gebruik.. TOP panel, echt mijlen ver van het brakke chi mei panel vandaan...

keyboard:
nuff said.. alienware heeft gewoon HET notebook keyboard, elke toets even feel travel en feedback, backlit is leuke feature, samen met de software (keyboard pulst rood als je bijvoorbeeld geschoten word in bf3.. word oranje bij 50% health e.d.) er zijn zat mensen die dit niet boeit, maar ook zonder deze opsmuk.. is dit veruit het beste keyboard die ik ooit tegen ben gekomen op een notebook (veel mensen vinden de lenovo thinkpad keyboards goed, ik vind de AW lekkerder, maar dat is persoonlijk)

touchpad:
ik ben tevens eigenaar van een alternate branded bto 17cl35 (gt555, i7-2630) die was binnen een half jaar door de coating heen.. dit nieuwe model voeldde precies hetzelfde, en dus durfde ik het niet aan..
alienware touchpad is groot, snel, mooie software erbij, multitouch werkt super, de coating is PRECIES stroef genoeg... gewoon TOP! op dit punt is de alienware duidelijk de beste keuze.

performace:
dit scheelt niet veel.. beide hadden dezelfde hardware, beide een 3610 versie van intel's i7.. die gewoon meer dan snel zat is, ik zie geen reden voor dure upgrades, daarbij delen ze dezelfde gpu.. de alienware was een graad of 15 koeler (aw 68 max, clevo 83 max) daarbij maakte de clevo een hoop herrie extra.. de harde cijfers daargelaten, het scheelt weinig, de alienware 3d versie is IETS sneller, maar dat mag geen naam hebben, de clevo had optimus, en de AW niet, dus appels en peren verhaal.. het scheelt in performance weinig iig.

prijs
we zijn allen nederlanders natuurlijk..
de prijzen van de alienware waren destijds vrij hoog, en de alienware was ik meen 2 tientjes duurder.. uiteindelijk heb ik er 1800 voor betaald geloof ik, incl 3d scherm en dat soort grappen..

mijn conclusie:
naja, ik heb de alien gekocht..
het is gewoon een heel andere klasse, en dat vind ik omdat:
de clevo kan je netjes mee naar je werk/kantoor meenemen, en savonds evengoed die games maxxed out spelen thuis..
de alienware laat je liever thuis, helemaal met het licht aan is het vrij kermis.. maar ik waardeer dit wel..
ik ben werkzaam op schiphol, en kan hem zonder opmerkingen neerzetten zonder verlichting aan, alleen het alien hoofdje achterop blijft branden..
uiterlijk is persoonlijk.. ik (en vele met mij) vinden het gewoon een gaaf ding.. en in het echte leven ziet hij er gewoon een stuk beter uit als de flashy foto's op de dell site..
daarbij heb ik slechte ervaringen met mijn 17cl35.. met name dingen als koelpasta e.d. dat gewoon schandalig erop is gekwakt.. en zo zijn er best veel mensen die daar problemen mee hebben of hebben gehad, throttling e.d. zit ik niet op te wachten.
daarbij kwam de alien met next business day on site support, en.. dat is heerlijk.. laptop stuk? even een belletje, morgen iemand van getronics voor de deur om te repareren.

minpunten alienware:
zwaar,
accuduur ongeveer uur of 3 op 3d versie, dus niet heel lang
dik (hij is vrij dik/hoog)
(eventueel het uiterlijk, ik vind dat eerder een plus dan een min, ieder zijn smaak)

minpunten clevo:
scherm (in dit geval, maar elke laptop kan anders zijn)
keyboard (deze is echt slecht.. helemaal omdat ik de 17cl35 heb met exact dezelfde drama plank)
touchpad (stroeve coating, TE stroef voor mijn smaak, ) (veel klachten over slijtende coating,)
koeling. (hij loopt gewoon warmer als de alienware en maakt een stuk meer herrie)

vanzelfsprekend, heb ik de alienware gekocht, en tot de dag van vandaag nog super blij mee..
als ik dat niet was, had ik dat gewoon eerlijk toegegeven, zoals mijn 17cl35.. wat gewoon 1 grote bak ellende is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert schreef op maandag 05 november 2012 @ 00:16:
Argumenten strooi ik de hele dag al en gisteren ook, lees het BTO ervaringstopic maar terug, ik ga dat niet opnieuw allemaal intikken. Maar daar gok je ook vast op maar dat betekent nog steeds niet dat je gelijk hebt.
So do i. Maar aan het einde van de dag heb ik 3x beargumenteerd dat notebookcheck niet te vertrouwen is maar op de bewering dat zowel anandtech als t.net vrijwel letterlijk beweren dat de M17x gehakt maakt van clevo komt geen antwoord. Dat is precies de reden waarom ik negatieve reacties zeer serieus neem. Het is lastig om iemand te vinden die het lef heeft om zijn eigen notebook af te kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
dat kan ik prima hoor :)
mijn collectie nu:
hp g6 (tik ik nu.. of althans, een poging tot..) SCHEIT apparaat
bto 17cl35 (alternate logo) altijd wel iets mis mee, eergister een repaste gehad.. nu begint het kb weer sommige toetsen te klooien.. het voelt nooit lekker
m17x r4.. mijn beestje, top apparaat..
acer 6530 met hd3650 ook een TOP apparaat (ja idd een acer!) paar jaar oud.. keyboard als nieuw, touchpad nog super, 900p display van samsung van redelijke kwaliteit, voelt stevig, top apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Dus de m17x kan alleen nog maar beter zijn als je geen 3d scherm hebt mbt accu duur.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
klopt.. de 3d versie heeft geen optimus omdat de hd4000 dit panel niet aan kan sturen..
zonder het 3d panel heb je gewoon optimus, en zal hij de gpu niet gebruiken, en draait hij op de hd4000.
met de impressive 90mah accu kan hij echt heel lang mee (ik ben aangenaam verrast dat de 3d versie al zo lang op een accu werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Mja mijn Medion wordt volgend jaar ook opgevolgd Door een m17x of inspiron 17r se. Gebruik het nu toch als desktop en laptop en desktop apart is niet bespreekbaar.

Had die Alternate bto ook last scheurtjes?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
scheurtjes? hij ligt nu naast me..
ik heb aan het begin inderdaad gelezen over scheurtjes inde behuizing waar de scharnieren zitten, deze heeft hij niet in ieder geval..
wel een totaal doorgesleten touchpad,
hij had kauwgom als koelpasta, een half werkend keyboard, en meer van dat soort dingen..

wat jullie kopen moeten jullie allemaal zelf weten, ik heb een 17x, en mijn volgende laptop word zeker weer een alienware..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

vrijwel letterlijk beweren dat de M17x gehakt maakt van clevo komt geen antwoord
'letterlijk' lijkt me wat vreemd gezien het geen vlees is. Qua performance maakt niemand van niemand gehakt, het zit allemaal in de marge en alles in het topsegment qua onderdelen is snel.
Qua build kwaliteit en de kleine dingetjes (die wel optellen) kan een AW heel goed beter zijn (ze hebben de naam en dat toetsenbord met BF3 klinkt wel gaaf) maar het prijsverschil is astronomisch... tenminste, als ik op de Dell site kijk (zeg nou, wat is die hack dan? :) )

Ik heb uiteindelijk minder dan 1600 betaald voor een fully loaded laptop die drie maanden terug 2300+ kostte (kek tweedehandsje) en dan is AW niet eens een optie als je prijsbewust bent.

Maar serieus, laat me zien hoe ik een beter AW deal kan krijgen en wie weet switch ik wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Destijds had je nog deze deal. Maar de truuks staan in Dell Waardebonnen Topic - Deel 2, dus je kan het zelf uitrekenen, mijn office preview is verlopen dus de mogelijkheid voor mij om het na te gaan ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tijgert schreef op maandag 05 november 2012 @ 00:16:
[...]

Eerlijk? Je wachtte puur op een enkele negatieve reactie van iemand om het toch maar niet te doen?

Apart... ik zou me beter laten informeren dan dat, maar dat ben ik.

[...]

Ik bedoelde dat ik zat te wachten op een eigen ervaring, die hier gedeeld kon worden.
Op het BTO ervaringen topic was het namelijk flink zoeken naar reviews die een paar maanden na aankoop geschreven werden.

Dat ook deze ervaring negatief bleek te zijn heeft mij toch wel geholpen tussen de quotewar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
oke, 1 snelle poging om een config te maken.
http://ecomm.euro.dell.co...ed-483d-a3ac-74c59fa91e26

verande het stukje cs=nldhs1 in cs=nlepp1 scheelt je 148 euro op deze config (is al toegepast)
200 euro dell korting door de link.. is ook al toegepast..

deze config bevat:

1080p goed scherm
i7 3630 qm
nvidia GTX680M
6gb ram

1710 euro kom ik op..
dan krijg je er nog een bruto 7% shopkorting cashback over.. dit is netto een 5 tot 5.5%..
(zeg dus een euro of 90)

dan heb je onder de streep na alle trucs deze notebook met hele dure gtx680m gpu voor 1620 euro in huis..

ram en ssd kan en mag je zelf upgraden. dat is overal te duur om erbij te nemen..

7970m configs kan ik nu even niet vinden, maar ik gok dat je die voor een 1400 tot 1500 in huis heb..

alienware duur? nee, ze zijn beter en goedkoper als de clevos, en helemaal als je restwaarde e.d. bekijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Winkelmandjes kan je niet sharen helaas.
Wat is de 200€ url hack?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
bij clevo kost de instap gtx680 notebook gewoon 1850+ euro,,
er zitten dan wel wat verschil in de configs.. de bto heeft 8gb ram ipv 6..
en de bto heeft geen hdd maar 128gb ssd.. een 750gb is gratis.. dus clevo bied voor 160 euro meer, een systeem aan met 2gb meer ram, en 250gb meer opslag...

voor die 160 euro kan je ook zelf een 830 ssd in de alienware proppen (128gb ssd+500gb dan) en voor de rest kan je er waarschijnlijk 16gb ram voor halen..

de link: http://configure.euro.del...s1&oc=N00W7m02&vw=classic

verander het nldhs1 in nl epp 1 of gebruik deze: http://configure.euro.del...p1&oc=N00W7m02&vw=classic

de epp korting a 148 euro in de bovengenoemde config word er pas afgehaald nadat de hem in het mandje plaatst, let hier dus even op..

dan kost de i7-3630+gtx680+6gb+500gb ram 1710 euro in het mandje..
cashback werkt via shopkorting.. inloggen op shopkorting.nl, kies de dell optie.. je word nu re-directed naar dell, dan het mandje gewoon weer openen, en betalen..
na een paar weekjes staat het op je shopkorting account, en deze kan je laten uitbetalen..

edit:
kwijl config... grotendeels geijk aan de clevo machine..
i7-3630
8gb geheugen (veel te duur , 2gb meer voor 75 euro)
500gb harddisk
120hertz 3d scherm met 3dvision kit, ingebouwde ontvanger en vision2 bril.
gtx 680m

kost netto netto na alle kortingen en cashback 1900 euro.. dat is 5 tientjes meer als bto (maar daar krijg je het matte panel wat waarschijnlijk het chimei scherm is)
met een plaatje van een scherm.. en evengoed 8gb ram (voor de eerlijkere verelijking)

deze config met 6gb ram (zelf upgraden bij de behoefte) is zelfs goedkoper als de clevo variant..

vergelijk:

bto:----------------------------------------------alienware
i7-3630-----------------------------------------i7 3630
8gb ram----------------------------------------6gb ram
gtx 680m--------------------------------------gtx680m
750gb hdd------------------------------------500gb hdd
1080p mat (chi mei mischien)-----------1080p 120hz 3d (samsung sec5044 waarschijnlijk)

beide hebben backlit kbd (alienware heeft er toffe features mee gebouwd,)
beiden kosten 1850 euro (give or take 2 tientjes)

[ Voor 42% gewijzigd door aron225 op 05-11-2012 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Met de truc/hack en dan nog de shopkorting er over heen is het best een mooie deal, mits je het niet erg vindt om dingen er achteraf zelf in te prikken. Ik ga dat volgende keer toch eens bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
het zijn serieus 2 schroeven en je kan de 6gb ram vervangen voor 8..
met 2 schroeven schuift de hele onderkant eraf..
wil je er meer in stoppen dan 8gb dan kan je 16gb in de onderkant, maar ook een config van 4x4gb of 4x8gb.. de 2 andere ram sloten zitten onder het toetsenbord, en dat is gewoon een stuk meer werk om daarbij te komen, dit geld ook voor het msata slot..

het is niet niet "best een mooie deal" het is een top deal, en na kortingen zijn er, op uiterlijk na, geen enkel reden te bedenken waarom je niet voor de alienware zou gaan.

dingen als: on-site garantie (ik heb daar ervaring mee, de volgende dag staat getronics op de stoep)
zijn gewoon heel leuke aanvullingen..

de configs zal je nooit helemaal gelijk krijgen, bovenstaande vergelijking is dat ook niet..
de alien heeft een beter scherm, betere garantie, en mogelijkheid tot 3d films kijken en 3d gamen (battlefield is echt heel dik single player in 3d)

de clevo heeft 2gb ram meer, en 250gb meer opslag..

wil je optimus op de alienware, dan word hij al heel snel 150+ euro goedkoper als de bto, je levert dan 3d in, maar krijgt evengoed een prima scherm... waar bto vaak chi-mei schermen gebruikt als mat fhd.. en die schermen wil je gewoon niet, dat zijn RUK schermen.. korrelige coating, niet scherp, hele lage gamut waarde's... en dat is de reden dat ik destijds geen msi notebook met 570m heb gekocht.. ik vond het echt een aanfluiting (en zo lijken er heel veel mensen over te denken, behalve notebook totaal)

het glossy 1080p scherm van chi-mei is dan nog REDELIJK.. maar haalt het absoluut niet bij het fhd panel van de alienware

[ Voor 8% gewijzigd door aron225 op 05-11-2012 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert schreef op maandag 05 november 2012 @ 12:25:
Met de truc/hack en dan nog de shopkorting er over heen is het best een mooie deal, mits je het niet erg vindt om dingen er achteraf zelf in te prikken. Ik ga dat volgende keer toch eens bekijken...
Dat probeer ik iedereen nu al 2 jaar lang duidelijk te maken. Maar nee, hij zegt dat het beter is dan de laptop die ik heb zorgvuldig heb uitgekozen en dus moet het wel een fanboy zijn. 8)7

Sorry voor de generalisatie, maar dat maak ik echt elke maand mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

waar bto vaak chi-mei schermen gebruikt als mat fhd.. en die schermen wil je gewoon niet, dat zijn RUK schermen.. korrelige coating, niet scherp, hele lage gamut waarde's
Ik weet niet of je over hetzelfde scherm praat als ik, maar in het andere topic hier haal ik een leuke review van (vermoedelijk) juist DAT scherm naar voren wat in 3 van de 5 tests de AW (2D, niet 3D) voor blijft. Volgens mij heb je dat al gelezen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
ik heb daar persoonlijke ervaring mee, het is mijn mening..
ik stel mijn eigen mening boven reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

ik heb daar persoonlijke ervaring mee, het is mijn mening..
ik stel mijn eigen mening boven reviews
Daar heb je totaal gelijk in, alles is persoonlijk en niet absoluut. Maar je verkondigd je mening wel als zijnde de absolute waarheid.
Behalve dat ik hier ook mijn menig over het scherm verkondig, en die mening tegenovergesteld is aan die van jou, ondersteun ik dat enkel met de mening van anderen waaronder die van Anandtech.

Je trekt erg fel van leer tegen dit scherm en ik wil enkel voorkomen dat anderen je mening klakkeloos over nemen enkel omdat je het hardst schreeuwt en daar hun aankoop op baseren als er zoveel meningen anders zijn dan die van jou.
Niet iedereen is even slim, wetend en kundig om meerdere meningen op te zoeken en waar dat te doen.

Afgezien van het bovenstaande ben ik benieuwd hoe jij bijvoorbeeld aan lage Gamut waardes komt.
Anandtech oordeelt de betreffende Chi Mei 72% Gamut schermen als bijna 80% en dat is erg goed.
Heb jij dat ergens gelezen of zelf gemeten? (oprechte vraag).

[ Voor 13% gewijzigd door Tijgert op 06-11-2012 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
ik heb geen meet apparatuur, ik denk dat bijna niemand die hier komt dat heeft gezien de kosten.
80% op de gamut schaal is goed, maar zegt niet direct alles..
ik vond de helderheid tegen vallen, en de kleur reproductie "faal" overkomen.
daarbij zijn er zat mensen die deze mening met mij delen.
dat jij hem wel mooi vind, is inderdaad je eigen mening, en daar kunnen we allemaal van leren.

ik zou alleen nooit zo een scherm willen in een notebook van 1500+ euro,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

ik heb geen meet apparatuur, ik denk dat bijna niemand die hier komt dat heeft gezien de kosten.
Dat denk ik ook niet, maar ik ken je verder niet en gezien hoe gepassioneerd en volledig zeker je er over praat dacht ik misschien van wel.
80% op de gamut schaal is goed, maar zegt niet direct alles..
Nee, een goed scherm is meer dan een enkele hele mooie waarde. Het moet een balans zijn tussen alle aspecten.
ik vond de helderheid tegen vallen, en de kleur reproductie "faal" overkomen.
Dat vond ik zelf ook wat raar. Het is het helderste scherm wat ik zelf ooit heb gezien, terwijl Anandtech het niet zo hoog inschat wat helderheid betreft als ik. Heb ik dan geluk met mijn scherm? Ben ik gewoon zo veel slechter gewend?
De fale kleuren heb ik ook al geen last van want met een TFT test (dat je alle primaire kleuren stuk voor stuk kan bekijken) zijn alle kleuren echt vol, rijk en verzadigd.

Mag ik je dan vragen hoe veel van deze schermen je hebt gezien/beoordeeld? Wie weet had je een (paar) keer pech, of ik juist geluk. Heb je wellicht een productie datum van de bekeken schermen?
Mijn scherm is bijvoorbeeld van begin 2011 en het zou niet de eerste keer zijn dat het product van een fabrikant, naarmate de tijd vordert, slechter wordt geproduceerd...
ik zou alleen nooit zo een scherm willen in een notebook van 1500+ euro
...en ik juist weer wel, al zijn er wel mooiere schermen, namelijk glans (maar dan zou ik dit niet kunnen lezen want de zon schijnt hier nu best fel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:04:
Dat vond ik zelf ook wat raar. Het is het helderste scherm wat ik zelf ooit heb gezien, terwijl Anandtech het niet zo hoog inschat wat helderheid betreft als ik. Heb ik dan geluk met mijn scherm? Ben ik gewoon zo veel slechter gewend?
Als het het helderste scherm is wat je kent ben je sowieso niet de beste schermen gewend. Volgens mij is er geen een 1080p scherm meer te krijgen wat niet 270-300cd/m oplevert.
Mag ik je dan vragen hoe veel van deze schermen je hebt gezien/beoordeeld? Wie weet had je een (paar) keer pech, of ik juist geluk. Heb je wellicht een productie datum van de bekeken schermen?
Mijn scherm is bijvoorbeeld van begin 2011 en het zou niet de eerste keer zijn dat het product van een fabrikant, naarmate de tijd vordert, slechter wordt geproduceerd...
bij Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2" is het zeker ook relevant hoeveel schermen ze hebben gezien, als ze het niet aan kunnen zien. Als ik mensen hoor klagen over iets wat geen crap low-contrast scherm is is het altijd dit paneel. Over andere 1080p schermen hoor ik nooit klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
inderdaad..
daarbij word er nu 1 positief verhaal neergezet tegen 10 mischien wel 100 negatieve (ik kan er ZAT vinden)
dat jij er blij mee ben, prima, daar gaat het om toch!
een dergelijk paneel zou ik niet kopen, niet aanraden, en hoef ik niet te hebben.
dit scherm hoort niet in een laptop van 800+ euro, laat staan in een laptop van 1500+ euro..

ik heb trouwens geen idee over de harde cijfers van het paneel dat ik gebruik op dit moment..
ik weet dat hij HELDER is. backlight is in 2d modus op de hoogste stand bijna pijnlijk (hij staat nu op het laagste en dat is meer dan fel zat, ik had hem liever nog IETS minder fel gehad)
ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een review/meting van dit panel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan ik wel gokken. >400Cd/m, ~700:1 contrast, 70-85% gamut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
is er ergens iets / iemand die dit kan meten / testen oid?
eventueel calibreren?

ik weet dat ISF dit doet voor tv's (heb een gecalibreerde samsung plasma)
maar laptops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
en we hebben weer een chi-mei "victim"
dit keer ontevrede gebruiker in een notebook van een prijsklasse lager:
jeroen210 in "[Ervaringen] Dell Inspiron 17R Special Edition"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

en we hebben weer een chi-mei "victim"
Dan kan je het net zo goed een Dell victim noemen...
Bovendien gaat het om een ander model scherm als waar je voorheen over klaagde, tenzij je te keur en te pas je klaag-model wijzigd en het je niet veel uit maakt waar je over klaagt, als het maar over Chi Mei is.

Ik denk dat de meeste mensen vergeten wat voor massaproductie dat is. Die verschuiven meer units dan je je kan inbeelden, geen wonder dat er in absolute getallen meer klachten over zijn, relatief zal het niet veel meer dan normaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert schreef op donderdag 08 november 2012 @ 19:48:
Bovendien gaat het om een ander model scherm als waar je voorheen over klaagde, tenzij je te keur en te pas je klaag-model wijzigd en het je niet veel uit maakt waar je over klaagt, als het maar over Chi Mei is.
Helemaal niet. Het is exact hetzelfde scherm. CMO1720 is het plug & play ID. De reden dat ik het nooit ter sprake breng is dat ik ook niet zou weten werk scherm je krijgt. Toen de inspiron 17R SE werd geintroduceerd heb ik er veel aandacht aan besteed om erachter te komen welk scherm je krijgt. Maar schijnbaar krijg je gewoon een random scherm...

Bij bto/msi krijg je altijd de chi-mei.
Tijgert schreef op donderdag 08 november 2012 @ 19:48:
Ik denk dat de meeste mensen vergeten wat voor massaproductie dat is. Die verschuiven meer units dan je je kan inbeelden, geen wonder dat er in absolute getallen meer klachten over zijn, relatief zal het niet veel meer dan normaal zijn.
Relatief gezien heb ik over matte 17.3" schermen precies 0 klachten gezien met uitzondering van de chi-mei waar ik er zonder moeite 10 van weet te vinden...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2012 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Helemaal niet. Het is exact hetzelfde scherm. CMO1720 is het plug & play ID. De reden dat ik het nooit ter sprake breng is dat ik ook niet zou weten werk scherm je krijgt. Toen de inspiron 17R SE werd geintroduceerd heb ik er veel aandacht aan besteed om erachter te komen welk scherm je krijgt. Maar schijnbaar krijg je gewoon een random scherm...
Ik heb met mijn oude XPS m170 idd ook last gehad van sub-standaard kwaliteit. Enkel heb ik nooit gelet op het merk scherm...

Mijn oude p8600 (van lang geleden) had een Samsung scherm, dat was prettig...
Relatief gezien heb ik over matte 17.3" schermen precies 0 klachten gezien met uitzondering van de chi-mei waar ik er zonder moeite 10 van weet te vinden...
Tja, ik weet niet wat voor marktaandeel Chi Mei heeft dus echt iets zinnings daarover zeggen kan ik niet. Als Clevo hoofdzakelijk, of bijna enkel, Chi Mei gebruikt weer wel, want dat loopt in de vele miljoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
tijgert,

ik weet dat jij een clevo defender bent, en dat is prima..
inderdaad zoals darkstone al zegt, deze meneer heeft het via plug&play ID gevonden.. nadat hij (zonder te weten welk scherm hij heeft, want merendeel heeft een lg mat scherm in de 17r se geloof ik) het een beroerd scherm vond..

het is dus niet een kwestie van: hij zag chi-mei en baseerde daar zijn mening op..
nee, deze meneer vond het op zicht al een rot scherm, HIERNA heeft hij dus gekeken wat voor panel er daadwerkelijk in zat..

de enigste mensen positief over het matte chi mei scherm die ik nu zal kunnen noemen zijn:
bto_user (die verkoopt ze)
notebook totaal (die verkoopt ze)
jij (je hebt er zelf 1 in je 1500 euro notebook)

en wat 1day user reviews hier.. waarvan er geruchten gaan dat er enkele gebaseerd zijn op aanraden van de verkoper..

80% van de mensen die hier roepen dat het scherm prima zat is, heeft dus op een manier temaken met verkoop.. jij zal dan bij die 20% horen.

het is niet zozeer clevo.. je kan bij sommige clevo dealers gewoon andere panels krijgen (xnb heeft de destiny van CLB geleverd die een uitmuntend lenovo mat panel heeft die 90 of 95% op de gamut schaal dekt)

bottom line: tijgert.. zoals jij richting darkstone reageerde in een post..
ga jij nu ook eens een beetje toegeven dat het chi-mei mat panel gewoon niet toereikend is in een laptop in de prijsklasse 1500 euro?? :> (of word a: interpunctie, of b: op de man?)

----edit----
dit is nu natuurlijk pas 1 reden om geen clevo te kopen.. of iig geen notebooktotaal/bto machine (want xnb kan wel knappe schermen leveren)
mijn andere punten:

koelpasta: vaak beroerd/te dik en onzorgvuldig aangebracht, en extra prijzen,
garantie: veel mensen afgewimpeld met: custom product dus geen: wet kopen op afstand
bouwkwaliteit: veel clevo's zijn nou niet bepaald solide gebouwd en gericht op hardware erin prakken.
koeling: die toch bij veel, en vooral veel nieuwe barebone's ontoereikend is.
keyboards: moet ik hier nog iets over zeggen?
touchpads: mijn coating, en vele met mij zijn totaal weg gesleten na 6 maanden.
ondersteuning: 7970m problemen.. win8 alleen werkend na bios update? om over linux support te zwijgen
prijs: een hoop 15, en zo goed als alle 17inch modellen zijn te duur als je naar de concurrentie kijkt

[ Voor 31% gewijzigd door aron225 op 08-11-2012 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

ik weet dat jij een clevo defender bent, en dat is prima..
Je slaat de plank weer eens mis. Clevo boeit me totaal niet, ik zou liever een Dell hebben of iets anders populairs. Ik ben een defender van alles en iedereen tegen onredelijkheid.
het is dus niet een kwestie van: hij zag chi-mei en baseerde daar zijn mening op..
nee, deze meneer vond het op zicht al een rot scherm, HIERNA heeft hij dus gekeken wat voor panel er daadwerkelijk in zat..
Dat is heel goed mogelijk. Ik heb ook geen commentaar op de meneer en zijn bevindingen en de manier hoe hij daar op komt, ik heb commentaar dat jij meteen weer (als anti Clevo, anti 7970m en ook anti Chi Mei) meteen weer hoog van de toren moet blazen over hoe slecht het wel niet is.
de enigste mensen positief over het matte chi mei scherm die ik nu zal kunnen noemen zijn:
bto_user (die verkoopt ze)
notebook totaal (die verkoopt ze)
jij (je hebt er zelf 1 in je 1500 euro notebook)
Ik kan me niet voorstellen dat jij mensen gaat vragen of ze een Chi Mei scherm hebben en hoe ze dat vinden, net zoals mensen die wel tevreden zijn met het scherm heus niet uit zichzelf gaan posten dat ze tevreden zijn. Mensen klagen enkel of scheppen op, anders hoor je ze niet.
Met jouw bovenstaande opmerking doe je weer aan stemmingmakerij omdat je net doet alsof er maar 3 mensen dat scherm goed vinden en daarom automatisch de rest slecht.
80% van de mensen die hier roepen dat het scherm prima zat is, heeft dus op een manier temaken met verkoop.. jij zal dan bij die 20% horen.
Hier gaan we voorbij aan stemmingmakerij en gaan we direct door naar beschuldigingen. Hoe kom je aan die wijsheid? Hoe weet je die getallen? Laat me iets zien waaruit blijkt dat je ze niet uit je dikke duim zuigt.
bottom line: tijgert.. zoals jij richting darkstone reageerde in een post..
ga jij nu ook eens een beetje toegeven dat het chi-mei mat panel gewoon niet toereikend is in een laptop in de prijsklasse 1500 euro?? (of word a: interpunctie, of b: op de man?)
Ik kan niet toegeven dat het panel niet toereikend is omdat een x aantal klagers niet alles zegt over een enkel merk of over een enkel panel van dat merk, al helemaal niet als professionele reviews stellen dat het juist een goed panel is en ik er zelf ook geen slechte ervaring mee heb. Ik weet wel dat er HEUL veel van die panelen zijn en hoe meer er zijn, hoe meer mensen er ook klachten over zullen hebben.

Met alle liefde geef ik toe als ik er naast zit, wat ik al vaker gedaan heb in deze hele discussie, want dat doet mijn geloofwaardigheid enkel goed. Maar jouw onredelijke onbewezen aannames maar als feit beschouwen en mij daar dan maar achter scharen doe ik niet. Daar ben ik te verstandig voor.

Interpunctie blijft inderdaad nog steeds een probleem bij jou (lees: totaal afwezig), dat maak je wel weer duidelijk, en op de man spelen zou ik doen als het me uit komt of leuk lijkt en dat is nu even niet.
koelpasta: vaak beroerd/te dik en onzorgvuldig aangebracht, en extra prijzen,
garantie: veel mensen afgewimpeld met: custom product dus geen: wet kopen op afstand
bouwkwaliteit: veel clevo's zijn nou niet bepaald solide gebouwd en gericht op hardware erin prakken.
koeling: die toch bij veel, en vooral veel nieuwe barebone's ontoereikend is.
keyboards: moet ik hier nog iets over zeggen?
touchpads: mijn coating, en vele met mij zijn totaal weg gesleten na 6 maanden.
ondersteuning: 7970m problemen.. win8 alleen werkend na bios update? om over linux support te zwijgen
prijs: een hoop 15, en zo goed als alle 17inch modellen zijn te duur als je naar de concurrentie kijkt
Ok, gaan we je punten stuk voor stuk aan halen, want zo eerlijk ben ik wel.

koelpasta: (nog) geen slechte ervaring mee en ik heb wel erger meegemaakt met Dell; gare thermal pads die meer isoleren dan geleiden. Ik zal hem wel eens open maken.

garantie: geen ervaring mee, ik kom hier wel op terug als dit een issue is. De wet kopen of afstand zou ook hier van toepassing moeten zijn want op maat maken is de natuur van het product en geen optie. Dell neemt het ook terug.

bouwkwaliteit: Clevo's zijn barebones en JUIST om diverse hardware erin te prakken zowel door de verkoper als aftermarket. De mijne is stevig zat maar het is geen iBook. Andere Clevo's heb ik geen ervaring mee.

koeling: bij mij werkt het perfect en koelt ruim voldoende. De P170EM is gemaakt voor high end grafische oplossingen en dus heb je passende koeling erbij gekregen. Als je een betere kaart stopt in een barebone waar deze niet voor is bedoeld en je past de koeling niet aan dan vraag je om problemen. Clevo ontwerpt en maakt het voor een doel, als je dat doel voorbij gaat is dat niet Clevo's fout.
Vaak kan je wel upgraden met kits specifiek voor een oudere barebone waar de kaart niet voor bedoeld is en dan krijg je er een nieuwe heatsink bij met betere koelperformance. Dat zijn de betere verkopers op eBay.

keyboards: ik heb zelf wat toetsaanslagen die missen en dat komt wel eens voor hoorde ik. Bedoel je dat? Het is idd minder dan mijn oude m1710 keyboard en dat mis ik zeker. Ik hoop dat de SS daar vebetering in zal brengen.

touchpads: ik laat het je weten over zes maanden (nee echt, let maar op). Mijn m1710 was wel gevoeliger.

ondersteuning: de 7970m heeft geen 'problemen' die specifiek aan Clevo zijn te verwijten. Clevo bouwt een voorziening in volgens AMD specs en dat werkt, volgens specs. Dat AMD zijn drivers op orde moet krijgen is niet de schuld van Clevo. Dat andere fabrikanten er andere/extra hardware in stoppen dan AMD vereist is ook geen nalatigheid van Clevo, hooguit slim van de andere fabrikanten.

Een bios update voor een totaal nieuw OS wat toen niet bestond vind ik niet raar. Dat die updates al een week na uitkomst van dat OS beschikbaar komen vind ik uitstekend.
Linux heb ik geen ervaring mee, maar veel notebooks zijn daar niet op toegespitst. Als het geen doelgroep is kan je ze er ook niet op aanspreken, wel jammer vinden (ik niet).

Als de AW en Dell prijzen een beetje te krijgen zijn met all trucs zoals gesuggereerd dan kan dat best een betere deal zijn, mits je hem zo kaal mogelijk besteld want Dell kleed je uit. Echter zijn Clevo's standaard wel up te graden en Dell/AW niet altijd (mijn m1710 en m170 waren dat niet want die hadden geen MXM kaarten bijvoorbeeld maar een Dell bouwsel dat ze steeds NET iets anders maakten. Lullig.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 11:00:
koeling: bij mij werkt het perfect en koelt ruim voldoende. De P170EM is gemaakt voor high end grafische oplossingen en dus heb je passende koeling erbij gekregen. Als je een betere kaart stopt in een barebone waar deze niet voor is bedoeld en je past de koeling niet aan dan vraag je om problemen. Clevo ontwerpt en maakt het voor een doel, als je dat doel voorbij gaat is dat niet Clevo's fout.
Wellicht wil je dat even controleren aan de hand van bronnen. Een laptop die terugklokt onder enkel prime95 is duidelijk not done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
Je slaat de plank weer eens mis. Clevo boeit me totaal niet, ik zou liever een Dell hebben of iets anders populairs. Ik ben een defender van alles en iedereen tegen onredelijkheid.

oke, tot zo ver zal ik dat aannemen, je moet toegeven dat je een verdedigende houding aanneemt.
[...]

Dat is heel goed mogelijk. Ik heb ook geen commentaar op de meneer en zijn bevindingen en de manier hoe hij daar op komt, ik heb commentaar dat jij meteen weer (als anti Clevo, anti 7970m en ook anti Chi Mei) meteen weer hoog van de toren moet blazen over hoe slecht het wel niet is.

er is ook niet echt iets goed te zeggen over 7970m in clevo, en matte chi-mei ik tik dit vanaf een bto met glossy chi-mei, waarvan ik al gezegd heb, dat dit een redelijk scherm is.. acceptabel

[...]

Ik kan me niet voorstellen dat jij mensen gaat vragen of ze een Chi Mei scherm hebben en hoe ze dat vinden, net zoals mensen die wel tevreden zijn met het scherm heus niet uit zichzelf gaan posten dat ze tevreden zijn. Mensen klagen enkel of scheppen op, anders hoor je ze niet.
Met jouw bovenstaande opmerking doe je weer aan stemmingmakerij omdat je net doet alsof er maar 3 mensen dat scherm goed vinden en daarom automatisch de rest slecht.

klopt.. ik lees hier alleen klachten van mensen die een mat chi-mei panel hebben.. verder geen klachten over welk 1080p panel dan ook.. stemmingmakerij?? dit is toch een mooie discussie?
ik ken niemand die mij verteld dat het matte chi-mei panel GOED is.. als jij ze wel kent. hoor ik dat graag.. dan zetten we alle positieve en negatieve berichten bij elkaar.. en dan kunnen we ze tegen elkaar afstrepen.
[...]

Hier gaan we voorbij aan stemmingmakerij en gaan we direct door naar beschuldigingen. Hoe kom je aan die wijsheid? Hoe weet je die getallen? Laat me iets zien waaruit blijkt dat je ze niet uit je dikke duim zuigt.

klopt.. maar verwacht niet dat het veel afwijkt.. je kan het zien als:
uit dikke duim zuigen (wederom weer zo een domme op de man uitspraak niet onderbouwd)
een voorichtige schatting (waar ik deze opmerking liever plaats)
[...]

Ik kan niet toegeven dat het panel niet toereikend is omdat een x aantal klagers niet alles zegt over een enkel merk of over een enkel panel van dat merk, al helemaal niet als professionele reviews stellen dat het juist een goed panel is en ik zelf ook geen slecht ervaring er mee heb. Ik weet wel dat er HEUL veel van die panelen zijn en hoe meer er zijn, hoe meer mensen er ook klachten over zullen hebben.

klopt.. er zijn er veel.. er zijn ook veel klachten.
feit is: het blijft het enigste panel waar veel klachten over komen regelmatig.. conclusie: veeel mensen vinden het een slecht panel.. jij zal niet je laptop afkraken van 1500 euro.. daarbij vind ik jou mening ook minder relevant dan mensen die wel deze notebooks bezitten, en de trots op kunnen en willen brengen eerlijk hun mening te geven.

[...]

Met alle liefde geef ik toe als ik er naast zit, wat ik al vaker gedaan heb in deze hele discussie, want dat doet mijn geloofwaardigheid enkel goed. Maar jouw onredelijke onbewezen aannames maar als feit beschouwen en mij daar dan maar achter scharen doe ik niet. Daar ben ik te verstandig voor.

prima, ieder zijn conclusie.. wederom gaat dit weer richting: op de man spelen.. dat doet mij verder weinig, komt alleen (Zoals jij dat zelf zegt) je geloofwaardigheid niet ten goede.. onbewezen? het lijkt mij prima bewezen dat veel mensen dit panel niet toereikend vinden in een laptop van dit caliber?
vandaar dat ik ten alle tijden , clevo's met 17inch mat 1080p panel afraden.. omdat VEEL mensen dit een slecht panel vinden.... gewoon een stukje consumer advise..

[...]

Interpunctie blijft inderdaad nog steeds een probleem bij jou (lees: totaal afwezig), dat maak je wel weer duidelijk, en op de man spelen zou ik doen als het me uit komt of leuk lijkt en dat is nu even niet.

jij bent altijd welkom om bij mij op de man te spelen hoor, ik heb daar weinig problemen mee.. ik ken jou niet, en jij mij niet.. trek het je niet teveel aan, en vreet jezelf niet op achter je laptopje.

[...]

Ok, gaan we je punten stuk voor stuk aan halen, want zo eerlijk ben ik wel.

jep!

[...]

koelpasta: (nog) geen slechte ervaring mee en ik heb wel erger meegemaakt met Dell; gare thermal pads die meer isoleren dan geleiden. Ik zal hem wel eens open maken.

hoeveel voorbeelden en foto's e.d. wil jij hebben van slecht aangebrachtte pasta? er zijn er hier zat te vinden, en enkelle gelinkt.. zo ook de mijne (waar ik nu dit verhaal vanaf tik en heerlijk koel is, dankzij cooler master premium thermal compound.. of teminste.. koeler..)

[...]

garantie: geen ervaring mee, ik kom hier wel op terug als dit een issue is. De wet kopen of afstand zou ook hier van toepassing moeten zijn want op maat maken is de natuur van het product en geen optie. Dell neemt het ook terug.

toevallig vorige week nog iemand die zijn geld terug wou na 1 week (koop op afstand wet) deze is afgewezen door bto, reden: het is een custom product.. gewone garantie zal gerust redelijk zijn, maar verwacht geen on-site garantie, helemaal geen next business day, zoals je bij de concurent wel krijg..

[...]

bouwkwaliteit: Clevo's zijn barebones en JUIST om diverse hardware erin te prakken zowel door de verkoper als aftermarket. De mijne is stevig zat maar het is geen iBook. Andere Clevo's heb ik geen ervaring mee.

ik tik dit verhaal van een bto book.. ik heb nog niet 1 clevo gezien waarvan ik dacht: damn dat zit goed in elkaar... terwijl ik het gevoel van vreugde krijgt als ik mijn alienware openmaak... je bent welkom en bij deze uitgenodigd om eens langs te komen, en gewoon te vergelijken..

[...]

Vaak kan je wel upgraden met kits specifiek voor een oudere barebone waar de kaart niet voor bedoeld is en dan krijg je er een nieuwe heatsink bij met betere koelperformance. Dat zijn de betere verkopers op eBay.

je laptop upgraden met ebay onderdelen??
ik heb hier een bto met nvidia gpu, en i7 quad.. deze overhit..
na nieuwe koelpasta en ALLES schoon en als nieuw te hebben gemaakt, word hij nog steeds heet..
als ik deze i7 2630 en mijn alien met i7 3610 (vrij vergelijkbaar) op dezelfde stresstest zet.. blijft de alien cpu een grade of 65 tot 68.. de bto loopt richting 95 heeeeel snel..
koeling is niet goed genoeg.. heel simpel.. ken je nagaan als er stof in de heatsinks gaat zitten

[...]

keyboards: ik heb zelf wat toetsaanslagen die missen en dat komt wel eens voor hoorde ik. Bedoel je dat? Het is idd minder dan mijn oude m1710 keyboard en dat mis ik zeker. Ik hoop dat de SS daar vebetering in zal brengen.

dus je koopt een notebook van 1500 euro, en gaat daar een ander keyboard in zetten omdat jij zelf hier al toegeeft dat je toetsenbord niet goed genoeg is voor jou gebruik....
ik heb exact hetzelfde keyboard nu voor me, ik tik dit verhaal hier nu op. en heb meer malen de backspace gebruikt in dit verhaal, dan in 4 maanden alienware.. dit valt gewoon niet goed te praten..

[...]

touchpads: ik laat het je weten over zes maanden (nee echt, let maar op). Mijn m1710 wa
s wel gevoeliger.

ik hoor je bevindingen graag.. als je wil kan ik wel een foto posten hoe mijn bto touchpad er na 6 maanden er aan toe was

[...]

ondersteuning: de 7970m heeft geen 'problemen' die specifiek aan Clevo zijn te verwijten. Clevo bouwt een voorziening in volgens AMD specs en dat werkt, volgens specs. Dat AMD zijn drivers op orde moet krijgen is niet de schuld van Clevo. Dat andere fabrikanten er andere/extra hardware in stoppen dan AMD vereist is ook geen nalatigheid van Clevo, hooguit slim van de andere fabrikanten.

klopt.. dus je stelt nu zelf ook al dat dit niet geheel prima werkt.. wederom een reden om clevos met deze kaart af te raden, gezien alienware dit wel gewoon in orde heeft met andere type switching en mogelijkheid om ALLEEN de 7970m te gebruiken...
uiteindelijk verkoopt clevo deze machines, en is het hun verantwoording.. deze sturen je door.. heb je niks aan..

[...]

Een bios update voor een totaal nieuw OS wat toen niet bestond vind ik niet raar. Dat die updates al een week na uitkomst van dat OS beschikbaar komen vind ik uitstekend.
Linux heb ik geen ervaring mee, maar veel notebooks zijn daar niet op toegespitst. Als het geen doelgroep is kan je ze er ook niet op aanspreken, wel jammer vinden (ik niet).

ik draai ubuntu met unity op mijn alienware naast win7.. enigste was de gpu driver.. hierna werktte ALLES.. totaal geen problemen mee gehad...
bios update niet RAAR?? ik geloof dat ik een 4 of 5 jaar oude acer heb staan, met stock bios die windows 8 ZONDER enig gezeur draait... en zo zijn er zat voorbeelden..

[...]

Als de AW en Dell prijzen een beetje te krijgen zijn met all trucs zoals gesuggereerd dan kan dat best een betere deal zijn, mits je hem zo kaal mogelijk besteld want Dell kleed je uit. Echter zijn Clevo's standaard wel up te graden en Dell/AW niet altijd (mijn m1710 en m170 waren dat niet want die hadden geen MXM kaarten bijvoorbeeld maar een Dell bouwsel dat ze steeds NET iets anders maakten. Lullig.)

niet allee dell of alienware doet dat... ga maar ram of hdd upgraden bij clevo sellers hier.. die rekenen ook veel te veel marge.. sonystyle.nl exact hetzelfde verhaal..
elke verkoper doet dit.. dit is niet alleen clevo of alienware, en geld voor bijna alle notebooks die je uit kan breiden (kijk maar eens bij apple)

klopt.. sommige hebben geen mxm kaart..
mijn 17cl35.. ook niet
de nieuwe barebone's met gt650's? die zitten ook gesoldeerd op moederbords..
het ging hier om GAMING notebooks... m17x vs clevo's flagship..
ik kan vandaag.. bij dell... een gtx680m kopen inclusief heatsinks e.d. en dan komt er morgen iemand langs om hem te installeren... m17x kan je net zo uitbreiden als de clevo's in dit segment..
hoezo net iets anders? een xfx 7970 is ook iets anders kwa pcb design dan bijvoorbeeld een asus 7970dc2..
dat is eenmaal een keuze..

[ Voor 1% gewijzigd door aron225 op 09-11-2012 13:05 . Reden: leesbaarder ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online

Omni

Waf.

Mijn god, waar vinden jullie de tijd en motivatie om zo uitgebreid op elkaar in te gaan? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Justice. En het studentenleven natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
Ik studeer niet.. Justice it is..

Er komt een punt dat iedereen toe zal moeten geven dat voor deze prijs. De m17x de enigste juiste keuze is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
wat is zo een alienware een verademing, als je de hele ochtend op een clevo heb getypt..

nuff said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
aron225 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:39:
wat is zo een alienware een verademing, als je de hele ochtend op een clevo heb getypt..

nuff said
Dat is natuurlijk maar een mening... Ik vind het keyboard van mijn M15X helemaal niet zo lekker typen... (Maar goed ik heb dan ook de generatie daarvoor, en volgens Darkstone is dat keyboard een hoop verbeterd...)

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens anandtech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Wellicht wil je dat even controleren aan de hand van bronnen. Een laptop die terugklokt onder enkel prime95 is duidelijk not done.
Wat ik zeg is een industrie standaard, een feit, zo werkt het nou eenmaal.
Als je er een nieuwe kaart in zet die meer verbruikt, dan is de standaard koeling daar niet voor ontworpen en moet er mogelijk een betere koeling in, die krijg je vaak als je de kaart van een derde partij (eBay) als kit koopt voor de laptop.
Een Clevo, Dell, AW of wat dan ook geeft nooit garantie dat de laptop alle toekomstige kaarten aan kan en adequaat kan koelen.
Als een laptop enkel onder Prime95 terug klokt is dat niet goed nee, maar dat ligt aan de specifieke laptop en niet aan de hele laptoplijn lijkt me anders heb je een recall actie.
oke, tot zo ver zal ik dat aannemen, je moet toegeven dat je een verdedigende houding aanneemt.
Ik verdedig alles en iederen tegen onredelijke aanvallen, mits ik er enig verstand en/of ervaring mee heb.
er is ook niet echt iets goed te zeggen over 7970m in clevo, en matte chi-mei ik tik dit vanaf een bto met glossy chi-mei, waarvan ik al gezegd heb, dat dit een redelijk scherm is.. acceptabel
Je blijft jezelf maar herhalen, dus dan doe ik het ook maar. Ik heb meerdere reviews en benchmarks aangeleverd waar de 7970m in de Clevo de ene keer sneller is dan de 680m en de andere keer langzamer, net zoals AMD en nVidia altijd stuivertje wisselen. Ook dat de Enduro toepassing in Clevo's de ene keer sneller is dan de non-Enduro in AW en de andere keer langzamer. Tot de oude drivers was de AW vaak wat sneller in spellen (niet met CAD), maar als de nieuwe 12.11 final zijn kunnen we echt zien waar de verbeteringen liggen. Er is heel veel goeds te zeggen over de kaart die in een Clevo de ene keer de snelste ter wereld is en de andere keer de tweedst snelste.
Waar ik van de 7970m ronduit kan bewijzen dat het een goede kaart is kan ik dat van de Chi Mei niet. Ik vind het aannemelijk dat het een goed genoeg scherm is, maar niet dat het zo slecht is als jij beweerd.
klopt.. ik lees hier alleen klachten van mensen die een mat chi-mei panel hebben.. verder geen klachten over welk 1080p panel dan ook.. stemmingmakerij?? dit is toch een mooie discussie?
De dicussie is heerlijk, maar zelfs in een discussie kan je aan stemmingmakerij doen door bepaalde uitspraken zo te doen dat ze een soort waarde krijgen die ze niet hebben.
Ik wil best geloven dat Samsung en LG erg goede panelen hebben, zelfs betere, maar als de Chi Mei's echt zo slecht waren dan bestonden ze niet meer. Je ziet ze gewoon heel veel en dus zijn er relatief veel klachten.
ik ken niemand die mij verteld dat het matte chi-mei panel GOED is.. als jij ze wel kent. hoor ik dat graag.. dan zetten we alle positieve en negatieve berichten bij elkaar.. en dan kunnen we ze tegen elkaar afstrepen.
In statistieken werkt dat echter niet zo. Je kunt geen goede tegen een slechte wegstrepen, al was het alleen maar omdat de slechte juist wel van zich laten horen en de goede niet want die zijn er lekker mee bezig.

Zou toch raar zijn he, heb je 1000 klagers en 100 mensen die toevallig wel zeggen dat ze er blij mee zijn dan zouden er volgens jou maar 1100 panelen gemaakt zijn.
Of als je de 100 tegen de 1000 wegstreept heb je 900 klagers... op de?? 10.000? Da's best veel, of 900 op de 100.000? Dat is nog steeds minder dan een procent, daar zegt geen enkele fabrikant nee tegen.

Of als je toch inziet dat er miljoenen van die panelen zijn zou het kunnen dat er 1000 openlijke klagers zijn, 100 openlijk blije mensen en 10.000.000 tevreden mensen die geen uiting geven op internet. Dat houdt wel in dat er minder dan 1 op de 10.000 het scherm niet mooi vindt. Een super score lijkt me.
klopt.. maar verwacht niet dat het veel afwijkt.. je kan het zien als:
uit dikke duim zuigen (wederom weer zo een domme op de man uitspraak niet onderbouwd)
een voorichtige schatting (waar ik deze opmerking liever plaats)
Dat 'op de man spelen' gebruik je elke keer als het lastig wordt. 'dikke duim' is een spreekwijze en heeft dus geen betrekking op de dikte van je duim. (ik kan amper geloven dat ik dit moet uitleggen...).
Gebrek aan punctuatie en alles drie keer moeten lezen alvorens ik het een keer begrijp, DAT is op de man spelen, en nog waar ook dus niet eens vals bedoeld.
Ik vind het raar dat je zonder enige vorm van kennis van de materie cijfers tevoorschijn kan toveren en kan stellen dat 80% van de tevreden mensen te maken heeft met de verkoop van DIE schermen? Nogmaals, waar haal je dat getal vandaan?
Dat je nu erover heen zegt dat dit nog een voorzichtige schatting is is natuurlijk geen enkele onderbouwing.

Je zal het wel weer op de man spelen vinden, maar ik krijg nergens de indruk dat je echt weet waar je over praat.
klopt.. er zijn er veel.. er zijn ook veel klachten.
Nu zeg je het min-of-meer zelf al. Er zijn VEEL van die schermen, dus relatief zullen er veel klagers zijn. Als een bedrijf X 10 keer zo veel product maakt als bedrijf Y en beide hebben ze 10% uitval dan heeft bedrijf X 10 zo veel klagers als bedrijf Y. Heeft bedrijf Y dan een beter product?
feit is: het blijft het enigste panel waar veel klachten over komen regelmatig.. conclusie: veeel mensen vinden het een slecht panel.. jij zal niet je laptop afkraken van 1500 euro.. daarbij vind ik jou mening ook minder relevant dan mensen die wel deze notebooks bezitten, en de trots op kunnen en willen brengen eerlijk hun mening te geven.
Ik lees wel eens een klacht over dit paneel nu het mijn aandacht heeft, maar veel vind ik dit niet. Er wordt wel door mensen als jij specifiek overdreven aandacht aan gegeven op elk moment dat maar kan.
Mijn laptop afkraken van 1500 euro zal ik met gemak doen, als ik het zo vind, ik hoef mezelf niet groot te houden voor de buitenwereld. Ik heb al enige kritiek geuit, wat je hebt kunnen lezen. Dat ik jouw punten van kritiek niet overeen vind komen met mijn beleving betekent niet dat ik er stiekem wel zo over denk maar niet durf toe te geven.

Grappig dat je de meningen van mensen die jouw mening aangehangen zijn dan wel relevant vindt en een tegenovergestelde mening niet relevant vindt. Dat is zeer duidelijk beinvloeding van de statistieken, toch al niet je sterkste punt.
prima, ieder zijn conclusie.. wederom gaat dit weer richting: op de man spelen.. dat doet mij verder weinig,
Het doet je weinig maar je komt er wel elke keer op terug. Was het maar een conclusie wat je trok, maar dat zeg je niet. Je zegt niet eens dat je die schermen slecht VINDT, enkel dat ze slecht ZIJN en doet net alsof je er persoonlijk heel veel vanaf weet.
het lijkt mij prima bewezen dat veel mensen dit panel niet toereikend vinden in een laptop van dit caliber?
Ik denk dat onze definitie van 'veel' nogal afwijkt van elkaar gezien het in absolute getallen al niet schrikbarend veel is en relatief nog veel minder.
jij bent altijd welkom om bij mij op de man te spelen hoor, ik heb daar weinig problemen mee.. ik ken jou niet, en jij mij niet.. trek het je niet teveel aan, en vreet jezelf niet op achter je laptopje.
Mooi (met een hoofdletter), als jij er toch geen last van hebt dan hoef ik ook niet te stoppen (punt). Ik denk er trouwens niet aan dit van achter mijn laptop te tikken, mijn klikkektieklak G15 werkt veel nauwkeuriger.
hoeveel voorbeelden en foto's e.d. wil jij hebben van slecht aangebrachtte pasta? er zijn er hier zat te vinden, en enkelle gelinkt.. zo ook de mijne (waar ik nu dit verhaal vanaf tik en heerlijk koel is, dankzij cooler master premium thermal compound.. of teminste.. koeler..)
Dat lijkt mij eerder een bouwer issue dan een Clevo issue omdat Clevo er geen CPU's in plaatst. Dat heeft dus niks met Clevo te maken.
toevallig vorige week nog iemand die zijn geld terug wou na 1 week (koop op afstand wet) deze is afgewezen door bto, reden: het is een custom product.. gewone garantie zal gerust redelijk zijn, maar verwacht geen on-site garantie, helemaal geen next business day, zoals je bij de concurent wel krijg..
Tja, terug nemen zou wel moeten vind ik zelf, maar dat is enkel omdat Dell dat wel doet. Wat de wet kopen op afstand over zo iets zegt weet ik niet. Wie weet geeft Dell wel overmatig service, maar daar betaal je voor (met je tweede jaar garantie bijvoorbeeld).
ik tik dit verhaal van een bto book.. ik heb nog niet 1 clevo gezien waarvan ik dacht: damn dat zit goed in elkaar... terwijl ik het gevoel van vreugde krijgt als ik mijn alienware openmaak... je bent welkom en bij deze uitgenodigd om eens langs te komen, en gewoon te vergelijken..
Als het niet te ver is wil ik dat best doen. Clevo is niet echt bedoeld denk ik om de beste kwaliteit te leveren qua plastic. Het moet gewoon werken.
je laptop upgraden met ebay onderdelen??
ik heb hier een bto met nvidia gpu, en i7 quad.. deze overhit..
na nieuwe koelpasta en ALLES schoon en als nieuw te hebben gemaakt, word hij nog steeds heet..
als ik deze i7 2630 en mijn alien met i7 3610 (vrij vergelijkbaar) op dezelfde stresstest zet.. blijft de alien cpu een grade of 65 tot 68.. de bto loopt richting 95 heeeeel snel..
koeling is niet goed genoeg.. heel simpel.. ken je nagaan als er stof in de heatsinks gaat zitten
Wie weet zit er wel een defect in jouw laptop? Heb je dat al eens nagezocht? Aan de verkoper gestuurd en gevraagd om te testen?
http://www.ebay.co.uk/sch...d5732b&_ssn=upgrademonkey Dit bedrijf is gespecialiseerd in upgrade videokaarten. Ze hebben redelijk vaak ook high performance kaarten voor oudere laptops en daar krijg je dan nieuwe high performance heatsinks bij ('krijgen', je betaalt er wel voor natuurlijk).
dus je koopt een notebook van 1500 euro, en gaat daar een ander keyboard in zetten omdat jij zelf hier al toegeeft dat je toetsenbord niet goed genoeg is voor jou gebruik....
Nee, ik koop een gaaf chiclet keyboard omdat ik dat mooi vind en niemand dat heeft. Dat het oude keyboard soms wat toetsen mist is idd wel jammer ja, maar dat schijnt ook bij andere merken wel eens voor te komen.
ik heb exact hetzelfde keyboard nu voor me, ik tik dit verhaal hier nu op. en heb meer malen de backspace gebruikt in dit verhaal, dan in 4 maanden alienware.. dit valt gewoon niet goed te praten..
Dat is idd niet goed nee.
ik hoor je bevindingen graag.. als je wil kan ik wel een foto posten hoe mijn bto touchpad er na 6 maanden er aan toe was
Graag, dan heb ik wat beter een idee.
dus je stelt nu zelf ook al dat dit niet geheel prima werkt
Nee, dat stel ik niet. Het werkt wel degelijk prima omdat het nog steeds 680m en AW kont schopt. Dat AW met non-Enduro in spellen (niet CAD) vaak beter presteerd is wel een feit, en nooit ontkent, maar we weten nu van de Enduro-fix die er aan komt. Tot dan kunnen we nog niet zeggen wat voor nadeel er aan Enduro blijft hangen, enkel dat in spellen de AW nu wat sneller is. Nogmaals; het werkt prima, er zijn echter driver issues die niet aan Clevo te wijten zijn en die op het punt staan te worden opgelost.
uiteindelijk verkoopt clevo deze machines, en is het hun verantwoording.. deze sturen je door.. heb je niks aan..
Clevo bouwt ze volgens spec, het is AMD die stuntelt met de drivers, daar heeft Clevo niks mee te maken. Als de drivers op orde zijn dan werkt het systeem goed en snel.
bios update niet RAAR?? ik geloof dat ik een 4 of 5 jaar oude acer heb staan, met stock bios die windows 8 ZONDER enig gezeur draait... en zo zijn er zat voorbeelden..
Nee, niet raar. Dat een enkele oude machine het zonder problemen kan is prima, maar ik weet dat niet, ik heb dat niet tot in den treure getest. Wie weet hebben andere, iets oudere of zelfs recentere machines van andere fabrikanten ook wel een update nodig. Hoe je het ook wend of keert, met een week waren de biossen beschikbaar, niks zeuren of klagen nodig. Wel typisch dat je wel klaagt over dat er een bios update nodig is maar niet even zegt dat het goed was dat het er zo snel was.
niet allee dell of alienware doet dat... ga maar ram of hdd upgraden bij clevo sellers hier.. die rekenen ook veel te veel marge.. sonystyle.nl exact hetzelfde verhaal..
elke verkoper doet dit.. dit is niet alleen clevo of alienware, en geld voor bijna alle notebooks die je uit kan breiden (kijk maar eens bij apple)
Apple is gek, punt. Dell echter ook. 800 euro voor ram upgrades?? Ik moet nog een Clevo reseller vinden die dat durft.
klopt.. sommige hebben geen mxm kaart.. mijn 17cl35.. ook niet
de nieuwe barebone's met gt650's? die zitten ook gesoldeerd op moederbords..
Dat wist ik niet. Vast gesoldeerd is helemaal prut...
het ging hier om GAMING notebooks... m17x vs clevo's flagship..
Leuk dat je het zelf zegt, want daar ging het helemaal niet om (en de P370EM is het flagship, niet de P170EM). Dat jij het als een wedstrijdje ziet was wel duidelijk, maar dat is nooit het punt geweest. Ik zeg ook nergens dat Clevo beter is, wat wel raar zou zijn als dit een gevecht is waar ik de mijne als beter hoor te slijten.
ik kan vandaag.. bij dell... een gtx680m kopen inclusief heatsinks e.d. en dan komt er morgen iemand langs om hem te installeren... m17x kan je net zo uitbreiden als de clevo's in dit segment..
Dat is wel het minste wat ik verwacht van zo'n high end machine. Mijn punt was enkel over andere modellen die ik opnoemde, en oude AW's, dat die aparte kaarten gebruikte, net zoals nu blijkbaar sommige Clevo's.
Mijn god, waar vinden jullie de tijd en motivatie om zo uitgebreid op elkaar in te gaan?
Simpel, het enige wat nodig is om onrecht te laten zegevieren is voor goede mensen om niks te doen. Als ik iets lees wat ik weet dat niet klopt en waar andere mensen door kunnen worden beinvloed/misleid, dan moet ik dat recht zetten.
De tijd die komt wel, het is geen live discussie :)
Justice. En het studentenleven natuurlijk
Laat je je cijfers er niet onder lijden? ;)
Ik studeer niet.. Justice it is..
Meer Don Quichot...
Ik begin daar niet eens aan, ik kijk wel uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 21:13:
Als een laptop enkel onder Prime95 terug klokt is dat niet goed nee, maar dat ligt aan de specifieke laptop en niet aan de hele laptoplijn lijkt me anders heb je een recall actie.
Organiseer maar een recall van de complete clevo lijn dan. Nee, echt. En als je toch bezig bent, recall ook meteen alles van HP onder de €700 en de complete XPS en XPS z lijn van dell, de timelineX serie, de M14x en alle ultrabooks. Geen van die dingen raden we hier dan ook ooit aan (behalve enkele ultrabooks om heeeel andere redenen dan een clevo. Namelijk kwaliteit).
Je blijft jezelf maar herhalen, dus dan doe ik het ook maar. Ik heb meerdere reviews en benchmarks aangeleverd waar de 7970m in de Clevo de ene keer sneller is dan de 680m en de andere keer langzamer, net zoals AMD en nVidia altijd stuivertje wisselen. Ook dat de Enduro toepassing in Clevo's de ene keer sneller is dan de non-Enduro in AW en de andere keer langzamer. Tot de oude drivers was de AW vaak wat sneller in spellen (niet met CAD), maar als de nieuwe 12.11 final zijn kunnen we echt zien waar de verbeteringen liggen. Er is heel veel goeds te zeggen over de kaart die in een Clevo de ene keer de snelste ter wereld is en de andere keer de tweedst snelste.
Wellicht wil je ook dat even controleren aan de hand van betrouwbare bronnen. Want non-enduro is altijd sneller dan enduro.
De dicussie is heerlijk, maar zelfs in een discussie kan je aan stemmingmakerij doen door bepaalde uitspraken zo te doen dat ze een soort waarde krijgen die ze niet hebben.
Ik wil best geloven dat Samsung en LG erg goede panelen hebben, zelfs betere, maar als de Chi Mei's echt zo slecht waren dan bestonden ze niet meer. Je ziet ze gewoon heel veel en dus zijn er relatief veel klachten.
Ja want als acer echt zo slecht was bestonden ze niet meer. Think again.
In statistieken werkt dat echter niet zo. Je kunt geen goede tegen een slechte wegstrepen, al was het alleen maar omdat de slechte juist wel van zich laten horen en de goede niet want die zijn er lekker mee bezig.

Zou toch raar zijn he, heb je 1000 klagers en 100 mensen die toevallig wel zeggen dat ze er blij mee zijn dan zouden er volgens jou maar 1100 panelen gemaakt zijn.
Of als je de 100 tegen de 1000 wegstreept heb je 900 klagers... op de?? 10.000? Da's best veel, of 900 op de 100.000? Dat is nog steeds minder dan een procent, daar zegt geen enkele fabrikant nee tegen.

Of als je toch inziet dat er miljoenen van die panelen zijn zou het kunnen dat er 1000 openlijke klagers zijn, 100 openlijk blije mensen en 10.000.000 tevreden mensen die geen uiting geven op internet. Dat houdt wel in dat er minder dan 1 op de 10.000 het scherm niet mooi vindt. Een super score lijkt me.
Samsung -> ??? panelen. 0 klagers
AUO -> ??? panelen. 0 klagers
chi-mei -> ??? panelen. tig klagers.
Nu zeg je het min-of-meer zelf al. Er zijn VEEL van die schermen, dus relatief zullen er veel klagers zijn. Als een bedrijf X 10 keer zo veel product maakt als bedrijf Y en beide hebben ze 10% uitval dan heeft bedrijf X 10 zo veel klagers als bedrijf Y. Heeft bedrijf Y dan een beter product?
Uhum. Ik ken 1 mat laptopscherm waar veel over wordt geklaagd. Het chi-mei scherm. En ik ken ook maar 1 fabrikant van desktopschermen waar veel over wordt geklaagd. LG. Wat voor mij de reden is om scpetisch te zijn met het aanraden van de U2711. Wat absoluut zero reviewers met mij eens zijn.
Tja, terug nemen zou wel moeten vind ik zelf, maar dat is enkel omdat Dell dat wel doet. Wat de wet kopen op afstand over zo iets zegt weet ik niet. Wie weet geeft Dell wel overmatig service, maar daar betaal je voor (met je tweede jaar garantie bijvoorbeeld).
Volgens diezelfde stekking heeft sony overmatig service. Nee, dat gaan maar heel weinig tweakers met je eens zijn.
Wie weet zit er wel een defect in jouw laptop? Heb je dat al eens nagezocht? Aan de verkoper gestuurd en gevraagd om te testen?
http://www.ebay.co.uk/sch...d5732b&_ssn=upgrademonkey Dit bedrijf is gespecialiseerd in upgrade videokaarten. Ze hebben redelijk vaak ook high performance kaarten voor oudere laptops en daar krijg je dan nieuwe high performance heatsinks bij ('krijgen', je betaalt er wel voor natuurlijk).
De verkoper wijst hem de deur en op notebookcheck zijn er 100 reviews te vinden van dit model met hetzelfde probleem...
Nee, dat stel ik niet. Het werkt wel degelijk prima omdat het nog steeds 680m en AW kont schopt. Dat AW met non-Enduro in spellen (niet CAD) vaak beter presteerd is wel een feit, en nooit ontkent, maar we weten nu van de Enduro-fix die er aan komt. Tot dan kunnen we nog niet zeggen wat voor nadeel er aan Enduro blijft hangen, enkel dat in spellen de AW nu wat sneller is. Nogmaals; het werkt prima, er zijn echter driver issues die niet aan Clevo te wijten zijn en die op het punt staan te worden opgelost.
Graag betrouwbare bronnen dat non-enduro inderdaad trager is dan enduro in CAD. En nee, een vergelijking van 2 laptops waarvan 1 uitgerust met vermoeddelijk pre-release drivers en een afwijkende CPU is geen bron.
Clevo bouwt ze volgens spec, het is AMD die stuntelt met de drivers, daar heeft Clevo niks mee te maken. Als de drivers op orde zijn dan werkt het systeem goed en snel.
Als ik iets verkoop wat niet goed werkt, dan is dat toch echt mijn probleem en niet van de pertij die dat product fabriceert.
Hoe je het ook wend of keert, met een week waren de biossen beschikbaar, niks zeuren of klagen nodig. Wel typisch dat je wel klaagt over dat er een bios update nodig is maar niet even zegt dat het goed dat het er zo snel was.
'met een week'. Dat is ruim 6 maanden na de datum dat ik windows 8 preview heb geinstalleerd. En ik draai al meer dan 9 weken de RTM. Als ik een clevo zou hebben zou ik dan behoorlijk met gebakken peren zitten...
Apple is gek, punt. Dell echter ook. 800 euro voor ram upgrades?? Ik moet nog een Clevo reseller vinden die dat durft.
Er bestaat een clevo reseller die zijn laptops aanbied zonder wifi kaart met 2GB ram en 250GB hdd en minimaal de prijzen van alienware vraagt. €300 voor een wifi kaart? Check.
Only truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
Tijgert schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 21:13:
[...]

Wat ik zeg is een industrie standaard, een feit, zo werkt het nou eenmaal.
Als je er een nieuwe kaart in zet die meer verbruikt, dan is de standaard koeling daar niet voor ontworpen en moet er mogelijk een betere koeling in, die krijg je vaak als je de kaart van een derde partij (eBay) als kit koopt voor de laptop.
Een Clevo, Dell, AW of wat dan ook geeft nooit garantie dat de laptop alle toekomstige kaarten aan kan en adequaat kan koelen.
succes wens ik dan met het opzetten van een recall..
de notebooks die ik ken die te warm worden (Waaromder mijn eigen 17cl35) zijn gewoon geleverd met stock hardware. geen dure cpu upgrade's en zelfs een nvidia gpu op het mobo gesoldeert.

[...]
Ik verdedig alles en iederen tegen onredelijke aanvallen, mits ik er enig verstand en/of ervaring mee heb.
uhh?? you must be kidding me. niet genoeg bronnen? je hebt niet eens een alienware, dus zoiezo heb je geen relevante ervaring met de modellen waar het hier om gaat (170em vs m17xr4)
[...]
Waar ik van de 7970m ronduit kan bewijzen dat het een goede kaart is kan ik dat van de Chi Mei niet. Ik vind het aannemelijk dat het een goed genoeg scherm is, maar niet dat het zo slecht is als jij beweerd.
kan niet.. period...
de alienware 7970m KAN niet trager zijn dan de clevo versie.. de testen hadden allen verschillende driver versies e.d. daarbij kan de alienware ook gewoon enduro gebruiken hoor.. de hardware mux is niet noodzakelijk.. enduro softwarematig zal ook werken.. dus als enduro sneller is.. schakel je de enduro in.
[...]
nee de discussie is in zoverre eerlijk dat je bij je conclusies geen rekening heb gehouden met driver versies e.d.
chi-mei maakt gewoon geen goede matte panelen (al ligt het grootste probleem in de coating, de glossy variant is redelijk)
[...]

ik heb die reviews of klachten niet eens nodig weet je dat..
ik heb namelijk PERSOONLIJKE ervaring met het chi-mei scherm.. de matte vind ik echt slecht (dit is ook de reden dat ik destijds geen msi gt780dxr heb gekocht) het glossy chimei 1080p in mijn bto is redelijk. het samsung 120hz panel in mijn alien is kwijlen..
het gaat hier trouwens nog steeds over: "iets aanraden aan de consument" en gezien de klachten, zou ik geen mat chi-mei panel aanraden aan een consument.. helemaal niet in een notebook van 1500euro
[...]
Dat 'op de man spelen' gebruik je elke keer als het lastig wordt. 'dikke duim' is een spreekwijze en heeft dus geen betrekking op de dikte van je duim. (ik kan amper geloven dat ik dit moet uitleggen...).
Gebrek aan punctuatie en alles drie keer moeten lezen alvorens ik het een keer begrijp, DAT is op de man spelen, en nog waar ook dus niet eens vals bedoeld.
Ik vind het raar dat je zonder enige vorm van kennis van de materie cijfers tevoorschijn kan toveren en kan stellen dat 80% van de tevreden mensen te maken heeft met de verkoop van DIE schermen? Nogmaals, waar haal je dat getal vandaan?
Dat je nu erover heen zegt dat dit nog een voorzichtige schatting is is natuurlijk geen enkele onderbouwing.

Je zal het wel weer op de man spelen vinden, maar ik krijg nergens de indruk dat je echt weet waar je over praat.
bla bla bla :O feit is, dat het matte chi-mei het enigste panel is, waar hier op tweakers, over geklaagt word.. dit is al meerdere malen aangegeven.. als jij dit wil negeren. prima...
[...]
boeit dat? feit is wederom dat dit het enigste panel is waar mensen, OP ZICHT al over klagen / tegen vinden vallen.. in het laatste geval zelfs door iemand die een notebook van nog geen 700 euro heeft gekocht..
dat JIJ het een puik scherm vind, moet je dat zelf weten, wees er dan blij mee, maar ik vind het niet verantwoord dit panel (en dus de notebooks van clevo met stock mat 1080p panel in 17") aan te raden aan een consument
[...]
Ik lees wel eens een klacht over dit paneel nu het mijn aandacht heeft, maar veel vind ik dit niet. Er wordt wel door mensen als jij specifiek overdreven aandacht aan gegeven op elk moment dat maar kan.
Mijn laptop afkraken van 1500 euro zal ik met gemak doen, als ik het zo vind, ik hoef mezelf niet groot te houden voor de buitenwereld. Ik heb al enige kritiek geuit, wat je hebt kunnen lezen. Dat ik jouw punten van kritiek niet overeen vind komen met mijn beleving betekent niet dat ik er stiekem wel zo over denk maar niet durf toe te geven.
ik krijg hier een andere indruk van.. maar dat terzijde..
voor hetzelfde geld had jij een notebook gehad met:
beter keyboard (jij gaat zelf je keyboard swappen)
beter touchpad (dit is een wereld van verschil, geloof me)
scherm (maar als jij genoegen neemt met minder, prima)
bouwkwaliteit (zo een alienware zit gewoon steviger in elkaar, minder flex, mooiere matterialen)
garantie (eerste jaar next business day on-site, 2e jaar collect and return)
koeling (alienware's blijven nou eenmaal koeler)
accu (90wh batterij in de alienware)
adapter (want dat ding van clevo is in volume bijna dubbel zo groot, de alienware is slimline en lever ook 300w)
Grappig dat je de meningen van mensen die jouw mening aangehangen zijn dan wel relevant vindt en een tegenovergestelde mening niet relevant vindt. Dat is zeer duidelijk beinvloeding van de statistieken, toch al niet je sterkste punt.
hoezo dit nou ineens weer? alles is feitelijk, met reviews, reacties van gebruikers, EN persoonlijk te bevestigen, dat jij geen directe 1 op 1 vergelijking kan maken, dat is neit mijn schuld (hoe zei je dat ook alweer zo mooi? na-apen??)
[...]
Het doet je weinig maar je komt er wel elke keer op terug. Was het maar een conclusie wat je trok, maar dat zeg je niet. Je zegt niet eens dat je die schermen slecht VINDT, enkel dat ze slecht ZIJN en doet net alsof je er persoonlijk heel veel vanaf weet.
klopt.. het toetsenbord is niet goed genoeg (veel mensen hebben dit reeds bevestigd.. mijn bto staat naast mijn alien op DIT moment)
touchpad is slecht (versleten, 1 glimp naar rechts en ik kan het zien)
scherm is niet goed genoeg (meerdere die dit met mij eens zijn)
[...]
Ik denk dat onze definitie van 'veel' nogal afwijkt van elkaar gezien het in absolute getallen al niet schrikbarend veel is en relatief nog veel minder.
niet iedereen komt op forums om te klagen..
[...]
Mooi (met een hoofdletter), als jij er toch geen last van hebt dan hoef ik ook niet te stoppen (punt). Ik denk er trouwens niet aan dit van achter mijn laptop te tikken, mijn klikkektieklak G15 werkt veel nauwkeuriger.
ik vanaf een HEERLIJK alienware keyboard.. ik koop een notebook omdat ik geen rommel verder in mijn woonkamer wil hebben..
[...]
Dat lijkt mij eerder een bouwer issue dan een Clevo issue omdat Clevo er geen CPU's in plaatst. Dat heeft dus niks met Clevo te maken.
die leveren wel de heatsinks, met de thermal pad erop...
dus indirect toch wel..
[...]
maakt niet uit.. ik weet dat wel.. ik zal het morgen eens voor je opzoeken (hoewel ik dat niet beloof, ik heb verjaardag morgen) maar dat is schandalig.. daarbij... en ik heb dit willen vermeiden.. heb ik nog een leuke DM van BTO_user, die daarin schrijft: ik wil best eenmalig jou bto (alternate rebrand) repareren, in ruil daarvoor hoefde ik enkel en alleen wat posts te editten (nuff said) ?

[...]
Als het niet te ver is wil ik dat best doen. Clevo is niet echt bedoeld denk ik om de beste kwaliteit te leveren qua plastic. Het moet gewoon werken.
Assendelft.. net onder amsterdam.. anders kom ik wel langs jou hoor.. ook geen probleem
[...]
nope.. koeling is niet toereikend, zelfs niet voor een 2630 i7.. waarmee hij standaard kwam.. ik kan geen gpu upgraden, de nvidia gpu in mijn clevo zit op het mobo gesoldeerd (clevo doet dit bij veeeel kaarten)
[...]
Nee, ik koop een gaaf chiclet keyboard omdat ik dat mooi vind en niemand dat heeft. Dat het oude keyboard soms wat toetsen mist is idd wel jammer ja, maar dat schijnt ook bij andere merken wel eens voor te komen.
toetsen missen op een bijna nieuwe notebook vind ik niet echt getuigen van goede kwaliteit.. daar kan je toch niet meer omheen?? andere merken heb je het nu weer over.. het ging hier om de discussie: 170em vs m17xr4.. mijn r4 heeft nog nooit een aanslag gemist, net als dat alle toetsen een zelfde feedback geven en even veel travel hebben. iets wat ik niet kan zeggen over mijn clevo keyboard
[...]
Dat is idd niet goed nee.
klopt!
[...]
Graag, dan heb ik wat beter een idee.
komt eraan... ik voeg hem bij onderaan deze post (ik zal deze posts vanavond nog editten)
[...]
bto of andere sellers zijn gewoon aansprakelijk, daar zij de verkopende partij zijn.. doorsturen naar clevo of amd heeft niemand iets aan.. getuigd wederom van mindere service..
op het punt staan op opgelost te worden? deze issue is er al bijna een half jaar he.. dit word (zoals meerdere dingen) ignored to oblivion.

daarbij kan de 7970m in de alienware ook gewoon enduro gebruiken.. de hardware switch is een extra feature. dus de 7970m van clevo sneller? kom eens met bewijs.. alle reviews e.d. zijn gebasseerd op verschillende driver versies e.d. en nogmaals.. anders de enduro op de alienware aan.. kan ook hoor, no probleem..

maar ik ben benieuwd hoe je dit gaat onderbouwen, oke de 680m is een hele andere kaart, en kan in sommige dingen sneller / minder snel zijn.. 7970m in de alienware is ALTIJD SNELLER dan de clevo versies.. met of zonder enduro.. bring it on!
wedden dat clevo (en bto/xnb/nbt) hier alles mee te maken hebben, hun brengen een niet volledig werkende machine op de markt. waar alienware het bewijst dat dit wel mogelijk is.
[...]
Nee, niet raar. Dat een enkele oude machine het zonder problemen kan is prima, maar ik weet dat niet, ik heb dat niet tot in den treure getest. Wie weet hebben andere, iets oudere of zelfs recentere machines van andere fabrikanten ook wel een update nodig. Hoe je het ook wend of keert, met een week waren de biossen beschikbaar, niks zeuren of klagen nodig. Wel typisch dat je wel klaagt over dat er een bios update nodig is maar niet even zegt dat het goed was dat het er zo snel was.
ze moeten wel.. en snel? no way..
daarbij krijgt mijn alien een mooie melding: meneer er is een nieuwe bios beschikbaar.. je kan hem nu installeren, bij je clevo apparaat moet je eerst zelf zoeken e.d.
[...]

apple is gek? onderbouwing: punt?
800 voor ram upgrade? ik zie dat niet snel gebeuren.. maar dat zal apple ook wel vragen dan..
ik ken wel clevo dealers die DIK laten betalen voor zaken als koelpasta en pixel garantie, als we dan over durfen e.d. praten :+
[...]
Dat wist ik niet. Vast gesoldeerd is helemaal prut...
klopt.. veel clevo's hebben dit.. maar ook sommige dell's e.d.
[...]

Leuk dat je het zelf zegt, want daar ging het helemaal niet om (en de P370EM is het flagship, niet de P170EM). Dat jij het als een wedstrijdje ziet was wel duidelijk, maar dat is nooit het punt geweest. Ik zeg ook nergens dat Clevo beter is, wat wel raar zou zijn als dit een gevecht is waar ik de mijne als beter hoor te slijten.
oke, ik ben niet direct bekend met ALLE modellen.
natuurlijk zie ik dit als een lolletje / wedstrijd.
komt omdat ik weet dat de alienware op veel punten superieur is.. vroeg of laat, kan niemand daar omheen, ook jij niet
[...]
Dat is wel het minste wat ik verwacht van zo'n high end machine. Mijn punt was enkel over andere modellen die ik opnoemde, en oude AW's, dat die aparte kaarten gebruikte, net zoals nu blijkbaar sommige Clevo's.
alles tot en met de gt650m zit gesoldeerd.. bij clevo dan he.
[...]
Simpel, het enige wat nodig is om onrecht te laten zegevieren is voor goede mensen om niks te doen. Als ik iets lees wat ik weet dat niet klopt en waar andere mensen door kunnen worden beinvloed/misleid, dan moet ik dat recht zetten.
De tijd die komt wel, het is geen live discussie :)
klopt. je kan het niet maken om een dergelijke laptop aan te bevelen met:
toetsenbord dat aanslagen mist
"minder goed" scherm heeft
touchpad heeft dat slijt
garantie en service minder is als de concurent (want dell krijg je ook gewoon 2e jaar zelfde garantie als clevo)
duurder is als de concurent
veel betere ondersteuning en hardware switching van de 7970m
[...]
don't have that
[...]
Meer Don Quichot...
:O :O :O (heb je weer een gebrek aan argumenten?)
[...]
Ik begin daar niet eens aan, ik kijk wel uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
kleine vertraging.. maar toch:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads6/509e246691c8c/509e2466868e2-20121110_105120.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Hebben Acers ook last van :)

Op eerste gezicht zou je denken dat het heel degelijk is, echter na 3 maanden matig! Gebruik zie je de eerste sporen van slijtage al, fan-tas-tisch toch?

PVOutput☀️

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.