Toon posts:

BTO gaming laptop VS de rest van de laptops

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 3.765 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
haha, nee ik vind dit eigenlijk om te janken..
mijn acer die boven niks staat te doen (6530g) heeft hier GEEN last van.. die is nog als nieuw..
zelfs het "gare" touchpad van de hp g6 die hier staat is er nog beter aan toe (en geloof me, de g6 heeft echt het slechtste touchpad ever)

ik vind niet dat je dit kan verkopen voor 1000+ euro, en bij klachten, de consument af te schepen met: meneer, dat is gewoon sijtage.

en ik moet vandaag touchpad gebruiken :'( me geliefde cyborgd r.a.t 7 is gister (tijdens verjaardag) proffesioneel gemolestreerd (plastic thumbgrip afgebroken op 2 plekken) :( :(

[ Voor 17% gewijzigd door aron225 op 10-11-2012 11:19 ]

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook nog nooit een acer gezien met een versleten touchpad.. Maar alle 3 de clevo barebones die ik heb gezien hadden een vergelijkbaar touchpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Zal vandaag wel ff foto van maken. Mijn tante heeft er ook een met zelfde touchpad maar die gebruikt hem nauwelijks en ziet er ook als nieuw uit.
Die van mijn zusje wat minder :+

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
deze clevo is ook amper gebruikt, en zo zichtbaar versleten binnen een maand of 5...
daarbij was die acer vast geen 1000 euro ;)

ik heb hier zelfs nog een goedkoper acer (e-machines ofzo) die heeft ook nergens last van (alleen gebroken behuizing door slechte scharnieren)

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brocodus
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Wat is nu de conclusie geworden van dit topic? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

Brocodus schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 18:21:
Wat is nu de conclusie geworden van dit topic? :D
Dat sommige mensen hun tijd nuttiger kunnen besteden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online

Omni

Waf.

Tijgert schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 21:13:
Simpel, het enige wat nodig is om onrecht te laten zegevieren is voor goede mensen om niks te doen. Als ik iets lees wat ik weet dat niet klopt en waar andere mensen door kunnen worden beinvloed/misleid, dan moet ik dat recht zetten.
De tijd die komt wel, het is geen live discussie :)
Aha, een onrechtbestrijder! Ik begrijp dat je morgen op het eerste vliegtuig naar Afrika stapt om daar de rest van je leven de kwaliteit van leven te verhogen voor de armste der armen? Of is het beter de "edele ridder" uit te hangen op een internetforum waar mensen komen met meer dan genoeg geld om te voorzien in hun levensonderhoud?

/edit:

Als je gaat he, stuur ons dan even een kaartje, wil je? :)

[ Voor 13% gewijzigd door Omni op 10-11-2012 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Hell, zelfs het touchpad van mijn 10 jaar oude laptop ziet er beter uit...

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
dit topic is voor mij gewoon een discussie..
heel simpel.. clevo 170m vs alien m17x r4.

waar de alienware op verschrikkelijk veel (en vooral cruciale) punten beter is..
dit is allemaal te onderbouwen, er is alleen 1!!! iemand hier die het daarmee niet mee eens is... en dat is tijgert..

die ook onrecht gaat bestrijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

For great justice!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2012 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
We kunnen er niet omheen dat hij wel een heel nobel streven heeft.

Jammer dat zijn punten niet solide te onderbouwen zijn...

For justice!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:47

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Oh goodie, een double team! Nou ik heb genoeg voor jullie allebei.
Organiseer maar een recall van de complete clevo lijn dan. Nee, echt. En als je toch bezig bent, recall ook meteen alles van HP onder de €700 en de complete XPS en XPS z lijn van dell, de timelineX serie, de M14x en alle ultrabooks. Geen van die dingen raden we hier dan ook ooit aan (behalve enkele ultrabooks om heeeel andere redenen dan een clevo. Namelijk kwaliteit).
Lekker overdreven weer, net als je hele anti Clevo/7970m/ChiMei houding.
Wellicht wil je ook dat even controleren aan de hand van betrouwbare bronnen. Want non-enduro is altijd sneller dan enduro.
De bronnen heb ik al geciteerd en naar verwezen in de voorgaande discussie, ik blijf mezelf niet herhalen en je mag dat zelf opzoeken (tweede of derde keer dat ik dit al zeg). Jij echter bepaalt als een koning-wannabee welke review en welke site wel of niet geloofwaardig is en dat varieert nogal. Wel toevallig dat elke keer als ik wat aandraag het volgens jou niet goed is.
Ja want als acer echt zo slecht was bestonden ze niet meer. Think again.
Over Acer heb ik het niet gehad, maar ik heb je raad opgevolgd en er nog eens over gedacht; als Acer echt zo slecht was dan bestonden ze inderdaad niet meer. Je hebt gelijk.
Samsung -> ??? panelen. 0 klagers
AUO -> ??? panelen. 0 klagers
chi-mei -> ??? panelen. tig klagers.
Ik heb hier geen getallen van en dan heb ik het over officiele getallen, niet over hier op een enkel niet fabrikant gerelateerd forumpje. Jij hebt die getallen ook niet en kan je dus geen objectieve conclusie trekken. Als je dit niet begrijpt dan stel ik voor dat je je wat meer verdiept in bedrijfskunde.
Uhum. Ik ken 1 mat laptopscherm waar veel over wordt geklaagd. Het chi-mei scherm. En ik ken ook maar 1 fabrikant van desktopschermen waar veel over wordt geklaagd. LG. Wat voor mij de reden is om scpetisch te zijn met het aanraden van de U2711. Wat absoluut zero reviewers met mij eens zijn.
Als Chi Mei oververtegenwoordigd is in aanwezigheid is het dat ook automatisch in de klachten. Weer bedrijfskunde. (ik ben wat kortaf nu omdat ik telkens hetzelfde moet zeggen en dat gaat tegen mijn eigen kinderen ook wel eens vervelen).

Je geeft zelf al aan dat geen enkele reviewer het met je U2711 scepsis eens zal zijn. Ik stel echter de mening van elke reviewer boven die van een simpele student (no offense). Wel goed voor je dat je zo'n hoge dunk van jezelf hebt, maar pas op dat je wel je voeten op de grond houdt.
Volgens diezelfde stekking heeft sony overmatig service. Nee, dat gaan maar heel weinig tweakers met je eens zijn.
Sony heeft ook de prijs er naar, net als Dell. Ik stel enkel dat ik niet weet wat de wet kopen op afstand zegt over laptops op maat en dat Dell misschien meer service geeft dan de wet voorschrijft (ik zeg niet dat het zo is). Andere tweakers kunnen het niet NIET met me eens zijn als ik zelf aangeef iets niet te weten. Of zijn ze het niet eens met dat ik het niet weet?
De verkoper wijst hem de deur en op notebookcheck zijn er 100 reviews te vinden van dit model met hetzelfde probleem...
Als je dat kan aantonen is er de ombudsman of de consumentenbond.
Graag betrouwbare bronnen dat non-enduro inderdaad trager is dan enduro in CAD. En nee, een vergelijking van 2 laptops waarvan 1 uitgerust met vermoeddelijk pre-release drivers en een afwijkende CPU is geen bron.
De bron heb ik al eerder genoemd (zoek maar op), ik acht die wel relevant gezien het performance verschil groter is dan te verklaren is door de drivers.

Je hebt al duidelijk gemaakt dat jij jezelf als een eigen aangestelde scheidsrechter ziet en bepaalt wat wel of niet als bron aangeduid mag worden. Je stelt ook eigenhandig alle reviewers in het ongelijk als het je uit komt en als een site, hoe gerenomeerd dan ook, iets vindt wat jij niet vindt dan is de site natuurlijk fout.
Tja...
Als ik iets verkoop wat niet goed werkt, dan is dat toch echt mijn probleem en niet van de pertij die dat product fabriceert.
Tja, onze meningen over wat wel en niet goed werkt lopen uiteen.
'met een week'. Dat is ruim 6 maanden na de datum dat ik windows 8 preview heb geinstalleerd. En ik draai al meer dan 9 weken de RTM. Als ik een clevo zou hebben zou ik dan behoorlijk met gebakken peren zitten...
Geen enkele fabrikant maakt bios updates voor preview versies van OS'en. Je maakt iets als antwoord op iets dat af is. De RTM hoor jij niet te draaien volgens mij gezien het OS net uit is, amper een argument.
Ik HEB een Clevo en een week nadat het OS uit is heb ik een nieuwe bios die van alle nieuwe functies gebruik kan maken. Well done Clevo :)
Er bestaat een clevo reseller die zijn laptops aanbied zonder wifi kaart met 2GB ram en 250GB hdd en minimaal de prijzen van alienware vraagt. €300 voor een wifi kaart? Check.
Wat check? Er is dus 1 aanbieder van de... 100? die Clevo gebaseerde laptops aanbieden. Dat is dan 1% die achterlijk veel vraagt voor upgrades. Dell is 1 aanbieder van de 1 en dat is... 100% die achterlijk veel vraagt voor upgrades.
Ik concludeer daaruit dat als je voor een Clevo shopt je lekker de marktwerking kan toepassen en kan shoppen terwijl je bij Dell de sigaar bent.
Only truth.
Ja, de waarheid lijdt er bij jou wel onder. Gelukkig voor jou is bij jou de waarheid datgene wat jij zegt, niet datgene wat anderen bewijzen.

NEXT!
succes wens ik dan met het opzetten van een recall..
de notebooks die ik ken die te warm worden (Waaromder mijn eigen 17cl35) zijn gewoon geleverd met stock hardware. geen dure cpu upgrade's en zelfs een nvidia gpu op het mobo gesoldeert
Een recall wordt gedaan door de fabriek, niet door de eindgebruiker, bovendien heb ik nu nog nergens last van.
uhh?? you must be kidding me. niet genoeg bronnen? je hebt niet eens een alienware, dus zoiezo heb je geen relevante ervaring met de modellen waar het hier om gaat (170em vs m17xr4)
In een punt heb je wel gelijk, dat dit het topic van de Cleve vs de AW is. Deze discussie is een voortborduursel op de andere topics omdat daar niet meer door jullie gereageerd wordt.
Wat je ontgaat is dat ik me nooit met een strijd tussen twee notebookmakers heb bemoeid. Zowel AW als Clevo kunnen me niet boeien, het is jullie onredelijke aantijgingen waar ik op reageer.
Om te kunnen constateren dat jullie onredelijk bezig zijn met Clevo bashen hoef ik geen AW te hebben.
kan niet.. period...
de alienware 7970m KAN niet trager zijn dan de clevo versie
Blijf het jezelf maar vertellen, hypnotiseer jezelf maar. Als AW aanbidder zal dit je wel erg jeuken.
nee de discussie is in zoverre eerlijk dat je bij je conclusies geen rekening heb gehouden met driver versies e.d.
Integendeel, ik houd er wel degelijk rekening mee en in mijn mening is het performanceverschil te groot om te worden verklaard door de driver versies.
chi-mei maakt gewoon geen goede matte panelen (al ligt het grootste probleem in de coating, de glossy variant is redelijk)
Blijkbaar wel want de mijne is goed en degene die bij Anandtech getest was was ook goed, zomaar twee voorbeelden van hoe onterecht je statement is.
ik heb die reviews of klachten niet eens nodig weet je dat..
Nee dat geloof ik best. Jij en je bash-buddy kunnen dat heel goed zelf bepalen zonder enige hulp van anderen want jullie zijn alwetend en veel beter dan al die domme reviewers.
ik heb namelijk PERSOONLIJKE ervaring met het chi-mei scherm.. de matte vind ik echt slecht (dit is ook de reden dat ik destijds geen msi gt780dxr heb gekocht) het glossy chimei 1080p in mijn bto is redelijk. het samsung 120hz panel in mijn alien is kwijlen..
Hoeveel ervaring heb je? Hoe veel matte Chi Mei schermen heb je zelf in je handen gehad?
Ik heb ook persoonlijke ervaring, van de 1 schermen waren er 1 prima, da’s bijna 100% joh!
het gaat hier trouwens nog steeds over: "iets aanraden aan de consument" en gezien de klachten, zou ik geen mat chi-mei panel aanraden aan een consument.. helemaal niet in een notebook van 1500euro
Ik heb het nergens gehad of gelezen over iets wel of niet aanraden aan consumenten en ik heb daar ook geen reactie op gegeven.
bla bla bla feit is, dat het matte chi-mei het enigste panel is, waar hier op tweakers, over geklaagt word.. dit is al meerdere malen aangegeven.. als jij dit wil negeren. prima...
(enige panel). Ik negeer niks. Ik hang er enkel niet dezelfde conclusie aan als jij omdat ik iets verder door denk en iets beter begrijp hoe de wereld van statistieken, wiskunde en bedrijfskunde in elkaar steekt.
Helaas heeft het aan jou uitleggen geen zin want ik ben je leermeester niet en bovendien moet je om te leren onbevooroordeeld zijn en een open mind hebben.
boeit dat?
Ik denk van wel. Een voorloper van de menigte met fakkels en hooivorken vindt vast van niet.
dat JIJ het een puik scherm vind, moet je dat zelf weten, wees er dan blij mee, maar ik vind het niet verantwoord dit panel (en dus de notebooks van clevo met stock mat 1080p panel in 17") aan te raden aan een consument
Ik blij dat jij geen autoriteit bent op het gebied van welk panel mensen moeten kopen en tegelijk blij voor je dat je jezelf wel zo belangrijk en verantwoordelijk inschat. Jammer enkel dat je zo vooringenomen bent.
ik krijg hier een andere indruk van.. maar dat terzijde..
voor hetzelfde geld had jij een notebook gehad met:
beter keyboard (jij gaat zelf je keyboard swappen)
beter touchpad (dit is een wereld van verschil, geloof me)
scherm (maar als jij genoegen neemt met minder, prima)
bouwkwaliteit (zo een alienware zit gewoon steviger in elkaar, minder flex, mooiere matterialen)
garantie (eerste jaar next business day on-site, 2e jaar collect and return)
koeling (alienware's blijven nou eenmaal koeler)
accu (90wh batterij in de alienware)
adapter (want dat ding van clevo is in volume bijna dubbel zo groot, de alienware is slimline en lever ook 300w)
Ik heb als consument gekeken en kon voor hetzelfde geld niet hetzelfde kopen met een AW smaakje. Persoonlijke trucs en handigheidjes zijn leuk als je ze weet, velen weten dat niet, en dan nog.
Ik heb al eerder gezegd dat ik voor hetzelfde geld liever een AW had gekocht (ook al wist ik het verschil niet persoonlijk, maar puur op gevoel), dus welk punt je probeert te maken hiermee ontgaat me.
hoezo dit nou ineens weer? alles is feitelijk, met reviews, reacties van gebruikers, EN persoonlijk te bevestigen, dat jij geen directe 1 op 1 vergelijking kan maken, dat is neit mijn schuld (hoe zei je dat ook alweer zo mooi? na-apen??)
Exact mijn punt. Review zijn ook feitelijk, maar jij en je bash-buddy gaan er prat op over hoe goed jullie zelf wel niet zijn en hoe juist jullie mening is en dat daarom te pas en te onpas reviews niet kloppen, naarmate het jullie tegen spreekt.
niet iedereen komt op forums om te klagen..
De meesten wel.
ik vanaf een HEERLIJK alienware keyboard.. ik koop een notebook omdat ik geen rommel verder in mijn woonkamer wil hebben..
In de woonkamer tik ik lekker op mijn iPad.
die leveren wel de heatsinks, met de thermal pad erop...dus indirect toch wel..
Heeft Clevo thermal pads of koelpasta?
en ik heb dit willen vermeiden.. heb ik nog een leuke DM van BTO_user, die daarin schrijft: ik wil best eenmalig jou bto (alternate rebrand) repareren, in ruil daarvoor hoefde ik enkel en alleen wat posts te editten (nuff said) ?
Zo onredelijk als men tekeer gaat tegen Clevo kan ik me dat bijna nog wel voorstellen.
nope.. koeling is niet toereikend, zelfs niet voor een 2630 i7.. waarmee hij standaard kwam.. ik kan geen gpu upgraden, de nvidia gpu in mijn clevo zit op het mobo gesoldeerd (clevo doet dit bij veeeel kaarten)
Slechte zaak.
toetsen missen op een bijna nieuwe notebook vind ik niet echt getuigen van goede kwaliteit.. daar kan je toch niet meer omheen?? andere merken heb je het nu weer over.. het ging hier om de discussie: 170em vs m17xr4.. mijn r4 heeft nog nooit een aanslag gemist, net als dat alle toetsen een zelfde feedback geven en even veel travel hebben. iets wat ik niet kan zeggen over mijn clevo keyboar
Het keyboard laat wat te wensen over, maar dat zei ik al. Dat is trouwens geen reden van vervanging door mij.
op het punt staan op opgelost te worden? deze issue is er al bijna een half jaar he.. dit word (zoals meerdere dingen) ignored to oblivion.
Zwak. Je weet zelf ook dat de Enduro fix al een feit is en met 12.11 drivers komt, dus overdrijven heeft hier geen enkel nut.
7970m in de alienware is ALTIJD SNELLER dan de clevo versies.. met of zonder enduro.. bring it on!
Heb ik al een paar keer gedaan met benchmarks, die accepteer je niet. Heel convenient.
wedden dat clevo (en bto/xnb/nbt) hier alles mee te maken hebben, hun brengen een niet volledig werkende machine op de markt.
Je gaat Clevo resellers beschuldigen dat zij er mee te maken hebben dat een third party hardware/software pakket niet 100% zou werken? Wow, wat een samenzwering!
ze moeten wel.. en snel? no way..
Binnen een week is snel. Punt.
daarbij krijgt mijn alien een mooie melding: meneer er is een nieuwe bios beschikbaar.. je kan hem nu installeren, bij je clevo apparaat moet je eerst zelf zoeken e.d.
AW is niet de standaard, wel fijn dat het bij jou zo werkt.
apple is gek? onderbouwing: punt?
Apple is gek dat het zo achterlijk veel geld vraagt voor upgrades, net als Dell. Shop zelf maar op de sites, duidelijk genoeg lijkt me.
800 voor ram upgrade? ik zie dat niet snel gebeuren.. maar dat zal apple ook wel vragen dan..
ik ken wel clevo dealers die DIK laten betalen voor zaken als koelpasta en pixel garantie, als we dan over durfen e.d. praten
Shop zelf maar op Dell en ga maar voor max ram = 800 euries. Succes.
Betalen voor koelpasta en pixelgarantie is nog steeds tientjeswerk, daar lig ik niet wakker van (ongeacht of het terecht is), van 800 euro wel.
komt omdat ik weet dat de alienware op veel punten superieur is.. vroeg of laat, kan niemand daar omheen, ook jij niet
Op een aantal punten wellicht, niet allemaal en al helemaal niet tegen de AW prijs want voor genoeg geld kan je alles wel superieur maken.
klopt. je kan het niet maken om een dergelijke laptop aan te bevelen met:
toetsenbord dat aanslagen mist
"minder goed" scherm heeft
touchpad heeft dat slijt
garantie en service minder is als de concurent (want dell krijg je ook gewoon 2e jaar zelfde garantie als clevo)
duurder is als de concurent
veel betere ondersteuning en hardware switching van de 7970m
De prijzen blijven wel veranderen zeg... nu is de AW al goedkoper dan de Clevo... ik heb ze voor dat geld niet gezien.
don't have that
Was ook niet voor jou bedoeld en dan zou het al veel te laat zijn...
(heb je weer een gebrek aan argumenten?)
Niet bepaald. Ik reageer niet op een stelling of aanname, maar enkel op de opgegeven beweegreden. Daar zijn geen argumenten op van toepassing maar slechts een commentaar.
foto van slijtahe op Clevo
Da’s niet mals nee. Hoe oud was dat? Mijn Dell’s waren onverwoestbaar. Ik ga er op letten.
Als je gaat he, stuur ons dan even een kaartje, wil je?
Ik heb wel tijd teveel, maar niet geld teveel... anders had ik wel een AW gekocht ;)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert schreef op zondag 11 november 2012 @ 00:16:
Lekker overdreven weer, net als je hele anti Clevo/7970m/ChiMei houding.
Er is helemaal niets overdreven van die uitspraak. Alle laptops die ik daar noemde hebben last van throtteling issues. Nee die clevo met i3 niet nee... De gehele low en midrange lijn van clevo klokt terug als je de GPU gebruikt. En de high-end lijn doet dat ook met de zwaarste CPU met alleen prime95. De gehele XPS lijn van dell klokt terug, en de Z lijn ook. Alle ultrabooks met uitzondering van de vaio T klokken terug. De rest kan je hopelijk zelf invullen.
Ik heb hier geen getallen van en dan heb ik het over officiele getallen, niet over hier op een enkel niet fabrikant gerelateerd forumpje. Jij hebt die getallen ook niet en kan je dus geen objectieve conclusie trekken. Als je dit niet begrijpt dan stel ik voor dat je je wat meer verdiept in bedrijfskunde.
Er zijn geen officiele cijfers. Dus het is allemaal onzin. Ja, zo kan ik het ook...
Je geeft zelf al aan dat geen enkele reviewer het met je U2711 scepsis eens zal zijn. Ik stel echter de mening van elke reviewer boven die van een simpele student (no offense). Wel goed voor je dat je zo'n hoge dunk van jezelf hebt, maar pas op dat je wel je voeten op de grond houdt.
Dus de hele volksstammen (/overdrijf) die veel moeite doen om de AG coating van hun paneel te verwijderen zijn allemaal gek en moeten we maar negeren omdat er geen review bestaat die dat aan de aandacht brengt?? Dus hele volksstammen die last hebben van een slijtend touchpad zijn gek en moeten we negeren omdat er geen review bestaat die dat aan de aandacht brengt?
Sony heeft ook de prijs er naar, net als Dell. Ik stel enkel dat ik niet weet wat de wet kopen op afstand zegt over laptops op maat en dat Dell misschien meer service geeft dan de wet voorschrijft (ik zeg niet dat het zo is). Andere tweakers kunnen het niet NIET met me eens zijn als ik zelf aangeef iets niet te weten. Of zijn ze het niet eens met dat ik het niet weet?
Volgens mij mis je het punt gigantisch. Sony staat hiert bekend als bedrijf met de allerslechtste service ever. Je zegt hier nu dat sony overmatig service verleent. Het idee dat er bedrijven zijn die op welk punt dan ook slechtere service verlenen dan sony is werkelijk absurd.

Ja volgens vinand is de service van apple slechter. I know.
De bron heb ik al eerder genoemd (zoek maar op), ik acht die wel relevant gezien het performance verschil groter is dan te verklaren is door de drivers.
Dan wil ik graag bronnen hebben over hoe groot het verschil tussen de drivers is. Het ziet er namelijk uit alsof jij dat exact weet.
Tja, onze meningen over wat wel en niet goed werkt lopen uiteen.
Je mist het punt alweer. De verkoper is verantwoordelijk voor de troep die hij verkoopt. Niet de fabrikant.
Geen enkele fabrikant maakt bios updates voor preview versies van OS'en.
Ooit geweten waarom ik zo graag een thinkpad wil? 1. bouwkwaliteit. 2 accuduur 3. lenovo is ALTIJD de eerste met bios updates en nieuwe drivers. Ik kon bij lenovo al de windows 8 beta touchpad driver downloaden voordat de RTM uberhaubt uit was. Mijn bluetooth drivers komen ook bij lenovo vandaan.
Ik concludeer daaruit dat als je voor een Clevo shopt je lekker de marktwerking kan toepassen en kan shoppen terwijl je bij Dell de sigaar bent.
Ja want je bent verplicht RAM te kopen bij dell....
Integendeel, ik houd er wel degelijk rekening mee en in mijn mening is het performanceverschil te groot om te worden verklaard door de driver versies.
Het verschil tussen de tests van anandtech tussen de 12.3 drivers en 12.11 is veeeeeeeeel te groot om te verklaren door de drivers. Ongeldig, next.
Blijkbaar wel want de mijne is goed en degene die bij Anandtech getest was was ook goed, zomaar twee voorbeelden van hoe onterecht je statement is.
Dus -again- de beargumenteerde mening van 10 personen moet zomaar door de gootsteen worden gespoeld? 100 dan? 1000?
Exact mijn punt. Review zijn ook feitelijk, maar jij en je bash-buddy gaan er prat op over hoe goed jullie zelf wel niet zijn en hoe juist jullie mening is en dat daarom te pas en te onpas reviews niet kloppen, naarmate het jullie tegen spreekt.
Een review is gebaseerd op een verzameling van meningen en metingen. De betrouwbaarheid van de review is een 1:1 verhouding met de reputatie van de reviewer.
Je gaat Clevo resellers beschuldigen dat zij er mee te maken hebben dat een third party hardware/software pakket niet 100% zou werken? Wow, wat een samenzwering!
Natuurlijk. Ik beschuldig dell er ook van dat de wifi adapter in de XPS 15 niet fatsoenlijk samenwerkt met de behuizing de door foxconn is geproduceerd. Dat is de volledige verantwoordelijkheid van de verkopende partij.

Niet mee eens? Dan zou ik maar geen verkopende partij worden.
De prijzen blijven wel veranderen zeg... nu is de AW al goedkoper dan de Clevo... ik heb ze voor dat geld niet gezien.
Dat was altijd al zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

* Quad takes another beer and enjoys this discussion.

Hell boys! Waar gaat het over...
De een zweert bij Alien Ware, de ander bij een BTO/Clevo/xNotbooks/Alternate whatever rebrand.
Jullie hebben allebei je standpunten aangenomen, maar dit hele gedoe eindigt tenslotte in niets want geen van jullie zal iets toegeven.

stop ermee of kom met echte argumenten ipv persoonlijke of op de man spelende ervaringen :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik kop hem voor de zekerheid nog eens in:
koning-wannabee
Wel goed voor je dat je zo'n hoge dunk van jezelf hebt,
Ik ben blij dat je zelf al toegeeft dat je geen discussie aan het voeren bent, want daar komt inderdaad vrij weinig van terecht... Dat is nummer 4, trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Jij en je collega bashen wel degelijk, dus dat klopt al vast.
Zo hoog als je van de toren blaa(s)t over hoe goed jij het allemaal wel niet weet en andere niet, doe je exact alsof je een koning bent, die doen dan ook zo, maar dat ben je niet dus ben je een wannabe.
Diezelfde manier van praten geeft goed weer wat je van jezelf en je kunde denkt. Je bent overtuigd van dat enkel jij het goed hebt en niemand anders, tenzij JIJ het er mee eens bent. Je hebt dus een hoge dunk van jezelf. Daar is niks mis mee, het is slechts een observatie.

Quad heeft natuurlijk gelijk. Het gaat ondertussen al lang niet meer over waar het allemaal mee startte en dat is hoe goed/of niet de 7979m in de Clevo zou zijn.
Daarna blijft het verzanden in onzin onderwerpen en elke keer als er iets bijna is afgedaan, brengen jij en je maatje het zo dat er wel weer een nieuw stukje de kop op komt steken waar dan weer over door geouwehoerd kan worden.

Hoewel ik er zelf nog wel de lol van in zag heb ik zo het vermoeden dat er vroeg of laat een mod tussen komt die ons aan gaat raden dit privé voort te zetten daar dit niks toevoegd op het forum. Dat ik alles eindeloos moet herhalen omdat niemand iets onthoud, en feiten, logica, algemeen geldende denkwijzen en redenatiemethodes worden vervangen door... niks, gaat wel wat vervelen en de mensen die zoeken naar kennis en advies hebben er ook niet veel aan.

Laten we anders eens samen bij aron op de koffie gaan en daar de discussie live voortzetten. Scheelt een hoop tikwerk en grammatica/stijl/punctuatie correctie zoektochten door lappen tekst (in ieder geval voor mij).

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zogenaamd aan het bashen. Maar jij speelt op de man en ik niet? Goed beargumenteerd. En dat is nummer 5 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
al mijn uitspraken zijn prima te onderbouwen hoor..
alleen op deze manier voer je geen discussie.. jammer dat je de punten mist tijgert.. het had zo interresant kunnen zijn..

in navolging, heb ik een dm BOM ontvangen van mensen die overwegen AW te kopen..

nuff said?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Jerry, Jerry, Jerry, Jerry

*Pakt nog een beetje popcorn.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
mooiste argument vind ik:
ik heb wel geld, maar ben niet rijk genoeg voor een alienware....

een config (even snel gekeken) met i7, fullhd, 7970m kost nu 1520 euro thuis op de deur, inclusief 1 jaar net day in home garantie, en 2e jaar collect and return..

het scheelt bijna niks..

[ Voor 7% gewijzigd door aron225 op 11-11-2012 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn 2e-hands clevo was een paar tientjes goedkoper. Wel met snellere CPU. Die terugklokt onder prime95 voel ik me verplicht te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Net als mijn kinderen gaan jullie maar door en door met jammeren. Om hun lach ik ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online

Omni

Waf.

Tijgert schreef op zondag 11 november 2012 @ 15:15:
Net als mijn kinderen gaan jullie maar door en door met jammeren. Om hun lach ik ook :)
Met iedere reactie die je plaatst vind ik je triester worden. Je bent 39 en je plaatst hier ellenlange berichten als een bezetene. Serieus, wat ben jij voor vader dat je al die tijd die je hebt niet besteed aan je kinderen maar aan het proberen je gelijk te krijgen op een internetforum?

Hoog tijd om een mod erbij te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 13:27
Ik heb geen popcorn meer... Zullen jullie maar eens stoppen met dit gesprek? Niemand wordt er beter door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 23:47

Bolletje

Moderator Harde Waren
Mensen, we worden hier allen geacht op een gedegen niveau een discussie met elkaar te voeren, ongeacht de leeftijd. Het laatste deel van dit topic voldoet niet echt aan die eis. De originele starter van het topic, melkkoei1, is niet gebaat bij deze discussie. Mocht je het echt niet laten, zoek dan de privédiscussie op d.m.v. van berichten. Let wel op dat daar ook grenzen gelden.

Ik hoop dat iedereen zich voortaan maar eens fatsoenlijk kan gedragen zonder verwijtingen te maken. En die mensen die er een heisa van maken met de popcorn-reacties zijn helemaal matig.

[ Voor 14% gewijzigd door Bolletje op 11-11-2012 17:44 ]

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.