Vervanger voor mijn (nieuwe) krachtige notebook

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppliArt
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-07 22:10
Ik heb sinds een maand of zes een BTO notebook. Deze kocht ik na het lezen van een paar heel goede reviews, maar op die keuze ben ik teruggekomen, omdat dit ding (15CL35) een totale miskoop was. Een notebook van 1130 euro die
  • Veel te warm wordt
  • Baggere bouwkwaliteit
  • Performance die tegenslaat
  • ...
De notebook staat trouwens ook te koop in mijn advertenties, maar dat maakt even niet uit, want ik heb een vervanger nodig.

Mijn budget is ongeveer 1450 euro, maar dat is echt het uiterste maximum, alles wat er onder ook kan is goed. Ik ben momenteel student Grafische & Digitale Media, dus mijn ideale laptop zou moeten hebben:
  • Redelijke processor (minder voor Photoshop maar voor rendersoftware belangrijker)
  • Krachtige grafische chip (BTO had de GT555M, met bedroevende Optimus-lag)
  • Genoeg geheugen (minimum 8GB DDR3-1333/1600 voor Photoshop, Illustrator en grote bestanden)
  • SSD of mogelijkheid om er een SSD in te installeren
Ik ben al op zoek geweest naar een notebook, en degene waar ik makkelijk aan kan geraken is de Gigabyte P2542G, ookwel bekend als de Yellow Submarine. Dit ding komt met een recente i7 Ivy Bridge processor, 8GB RAM, een GTX660M (een Kepler-chip) en een mSATA SSD van, in mijn geval, 128Gb + HDD + Blu Ray schrijver.

Maar dat is dan ook weer een 'alternatief merk' (met betere bouwkwaliteit als die bagger Clevo dingen). Wat zijn zo de opties die een 'big brand' merk aanbieden (à la Dell, HP, ...) ?

[ Voor 5% gewijzigd door AppliArt op 04-11-2012 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 21:18
Kijk ook eens naar de Sony S15. Goed scherm en voldoet aan al jouw eisen. En je kan hem volledig configureren op de Sony website: http://www.sony.nl/product/vaio-s-serie/tab/overview

En mocht je student zijn krijg je ook nog extra korting, maar er wordt geloof ik niet heel erg op gelet of je nu wel of geen student bent.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 20:49
Die Asus laptop is ook op campusshop te krijgen aangezien je student bent. En je bent dan ongeveer 100 euro goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppliArt
Bedankt alvast voor de antwoorden! Ik ga eens rondkijken bij de merken die studentenkortingen geven, want als ik korting kan krijgen ben ik gelukkig! Die BTO kostte me al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

Dit schreef ik eerder al:
Omni schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 15:47:
Wacht op de Y580/Y500. Geduld is een schone zaak.
Verder maken we allemaal wel eens een miskoop, maar het helpt verkooptechnisch niet om je eigen waren af te kraken als je er nog niet vanaf bent. Je V&A prijs is dan ook veel te hoog. Je mag blij zijn als je inclusief je SSD er nog zo'n 550 EUR voor krijgt. Probeer het eens op marktplaats, daar zitten genoeg mensen die geen verstand van zaken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppliArt
Op 2dehands.be zit ik al op 780 euro, dus dat laat ik maar begaan. En die mensen zitten hier meestal ook niet.

Maar ik heb eens tussen het aanbod zitten kijken, en dan zeker die Sony S15, maar die prijs loopt ook stevig op wanneer je nog maar een beetje afwijkt van de standaard configuratie, ik twijfel wat.

En de Lenovo Y580 was ook één van de opties maar deze is vrij slecht leverbaar. Waarom is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online

Omni

Waf.

AppliArt schreef op zondag 04 november 2012 @ 18:24:
Op 2dehands.be zit ik al op 780 euro, dus dat laat ik maar begaan. En die mensen zitten hier meestal ook niet.

Maar ik heb eens tussen het aanbod zitten kijken, en dan zeker die Sony S15, maar die prijs loopt ook stevig op wanneer je nog maar een beetje afwijkt van de standaard configuratie, ik twijfel wat.

En de Lenovo Y580 was ook één van de opties maar deze is vrij slecht leverbaar. Waarom is dit?
Meteen wegdoen voor die prijs!

Hij is slecht leverbaar vanwege beperkte aantallen. Omdat hij louter via het retail-verkoopkanaal is aangeboden ipv via e-tail (webshops, het gros van de winkels hier in de Pricewatch) was de voorraad beperkt. Hij ging als warm broodje over de toonbank waardoor je nu zonder zit. Er komt waarschijnlijk echter een Y580 op de markt met Windows 8 en zeker weten een Y500 met Win 8 en verder vergelijkbare specs. Vermoedelijk duiken ze ergens deze maand in de pricewatch op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Discussieer gerust mee :P

On a more serious note. Ik zou je aanraden Nieuwe 15-16 inch Desktop replacement \[1000] even door te kijken. Daar staat eigenlijk hetzelfde als wat jij wilt.

En ja, €780 voor een clevo... Ik weet serieus nieuwe laptops te vinden met betere specs. voor een lagere prijs met betere bouwkwaliteit. De persoon die dat koopt begaat een miskoop, maar dat terzijde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppliArt
Zal ik doen, bedankt alvast iedereen! Gaat dus momenteel tussen de Lenovo en de ASUS.

[ Voor 39% gewijzigd door AppliArt op 04-11-2012 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Maar... Hoe zit het dan met de Alienware m17x? Die kon je rond de 1450 euro toch met flink betere specs krijgen (met name de GPU en koeling)?

*kijkt naar darkstone*

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppliArt
Ik weet niet wat Darkstone hier allemaal al heeft zitten vertellen, maar ik weet wel dat ik liever niet met zo'n gemuteerd ding als een Alienware op de schoolbanken ga zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het laatste wat ik ga doen is een 17" aanraden aan iemand die ermee moet gaan slepen. Dat is precies het tegenovergestelde waar ik mijn laptop 3 jaar geleden op heb uitgekozen.

De M17x heb je voor zo'n €1500 met HD 7970m en is zo'n beetje de enige laptop boven de €1000 die het geld waard is. Dat zegt hopelijk genoeg. De prijs/kwaliteitsverhouding is absoluut gruwelijk vergeleken met de rest in het segment.
AppliArt schreef op zondag 04 november 2012 @ 20:09:
Ik weet niet wat Darkstone hier allemaal al heeft zitten vertellen, maar ik weet wel dat ik liever niet met zo'n gemuteerd ding als een Alienware op de schoolbanken ga zitten.
Dat zegt werkelijk iedereen die nog nooit zo'n ding in het echt heeft gezien. Vergeleken met de M14x ziet de sony F11 er uit alsof hij van goedkoop plastic is gemaakt. YMMV however.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2012 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppliArt
Ik denk dat ik toch wel voor die Lenovo Y580 ga gaan, zoals Omni zei, lijkt me best een interessante notebook en hij ziet er nog niet verkeerd uit. Maar die Gigabyte P2542G spookt ook nog in m'n hoofd rond, maar die is dan ook écht wel duur. Maar ik las er wel goeie dingen van (op notebookreview etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.com/typo3temp/pics/35b15916a8.jpg

En dan de M17x een 'gemuteerd ding' noemen :N :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2012 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online

Omni

Waf.

Verwijderd schreef op zondag 04 november 2012 @ 20:22:
[afbeelding]

En dan de M17x een 'gemuteerd ding' noemen :N :+
Dit.

En verder lees ik op notebookcheck het volgende:

- Veel te duur met 1500 EUR
- Extreem slechte koeling (CPU bereikt 100 graden!!!)
- Lawaaiig

Overslaan, Y580 + 256GB mSATA is 'm de baas voor een stuk minder geld. Onder de 15"ers is de Y580 de beste betaalbare gamenotebook. Onder de 17"ers is de Alienware M17x R4 heer en meester.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de duitse variant even geskimd (eerste google hit, ik kan geen duits). Maar toen ik langs de prijs, het fangeluid en de koeling scrolde kreeg ik inderdaad niet het idee van kwaliteit..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2012 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppliArt
Dan blijft er enkel nog maar de Y580 over, dan zal het hoogstwaarschijnlijk die worden. :p

En over die 100°C, ik ben niet anders gewoon *kijkt naar de BTO*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online

Omni

Waf.

De Y580 zelf is al een redelijke heethoofd, maar zelfs die bereikt op zijn uiterste grenzen geen 100 graden.

Als ik de Y580 tot het randje push, dat wil zeggen: Throttlestop staat aan, ofwel continue maximale turbofrequentie van 3,2GHz op de 4 cores en maximale GPU overclock (+35-40%) zonder notebookcooler dan bereikt hij 93 (CPU) en 82 (GPU) graden. Mét notebookcooler is dat 87 (CPU) en 78 (GPU) graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppliArt
Ik zit op idle(en op gebalanceerd met de Windows energieinstallingen) rond de 60-65°C waar de koeler dus wel vaak begint de blazen, en dat is ook geen stille. Hoe zit dat bij de Y580?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omni schreef op zondag 04 november 2012 @ 20:45:
Als ik de Y580 tot het randje push, dat wil zeggen: Throttlestop staat aan, ofwel continue maximale turbofrequentie van 3,2GHz op de 4 cores en maximale GPU overclock (+35-40%) zonder notebookcooler dan bereikt hij 93 (CPU) en 82 (GPU) graden. Mét notebookcooler is dat 87 (CPU) en 78 (GPU) graden.
De temperatuur is ook een slechte maatstaaf. Want de Y580 klokt terug onder de omstandigheden die jij post. Net zoals de N56 en inspiron trouwens, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online

Omni

Waf.

Verwijderd schreef op zondag 04 november 2012 @ 20:50:
[...]

De temperatuur is ook een slechte maatstaaf. Want de Y580 klokt terug onder de omstandigheden die jij post. Net zoals de N56 en inspiron trouwens, maar dat terzijde.
Belangrijk puntje dat je mist: In mijn productreview staat Throttlestop niet aan. De waardes die ik nu net post is wanneer Throttlestop wél aan staat, maar ik heb geen behoefte meer aan het updaten van de review met die hele testsessie en haar resultaten.
AppliArt schreef op zondag 04 november 2012 @ 20:47:
Ik zit op idle(en op gebalanceerd met de Windows energieinstallingen) rond de 60-65°C waar de koeler dus wel vaak begint de blazen, en dat is ook geen stille. Hoe zit dat bij de Y580?
Muisstil. Gaat wel geluid maken als je hem maximaal aan het werk zet natuurlijk, maar zelfs dan blijft hij relatief stil. Zie ook mijn productreview.
Wat betreft de geluidsproductie zet hij een netjes resultaat neer. Met normaal gebruik hoor je hem nooit tenzij je je oor naast de exhaust houdt. Bij intensief gebruik maakt hij een heel normale hummm. Ik heb geen exacte specificaties gezien ik geen dB-meter heb, maar vertrouw er maar op dat hij prima stil blijft, zowel bij belasting als bij licht gebruik.

[ Voor 43% gewijzigd door Omni op 04-11-2012 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online

Omni

Waf.

-dubbelpost-

[ Voor 98% gewijzigd door Omni op 04-11-2012 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omni schreef op zondag 04 november 2012 @ 20:55:
[...]
Belangrijk puntje dat je mist: In mijn productreview staat Throttlestop niet aan. De waardes die ik nu net post is wanneer Throttlestop wél aan staat, maar ik heb geen behoefte meer aan het updaten van de review met die hele testsessie en haar resultaten.
Tsja als jij verouderde informatie verspreid in je reviews :( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
AppliArt schreef op zondag 04 november 2012 @ 20:09:
Toch grappig dat zoveel mensen dat zeggen op basis van foto en plaatjes op het internet... Maar als iedereen hem in het echt ziet staan zijn ze wel allemaal aan het kwijlen. Daarnaast als je de lampjes uitzet ziet de laptop er nog behoorlijk netjes en zakelijk uit... Het nadeel bij deze is alleen het omvang en het gewicht, maar als je echt voor performance, specs en koeling wilt gaan dan wint deze laptop het behoorlijk hard (en niet zo een klein beetje verschil)...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppliArt
Nee, ik ken iemand met bijna dezelfde notebook en het ziet er echt niet uit. Ik weet dat dat natuurlijk persoonlijke smaak is, en ik ontken ook niet dat het waarschijnlijk ook wel zéér net afgewerkte dingen zijn, maar ik vind ze gewoon spuuglelijk. :p

Maar ze zijn zo vreselijk dik en zwaar! Ik heb al een kleine laptoptas, die maar net goed past voor mijn notebook, en die is op z'n dikste toch ook al iets meer dan 4 cm, dusja. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja. Wat wil je dan van iets waar je een 240w adapter bij krijgt. Je moet het spul wel koelen. Dat is inherent aan de performanceklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppliArt
Een grote voedingsadapter ben ik gewoon. Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/0g400l220120/IMG_20121104_220835.jpg

16cm*6,5cm*4cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de groote van de voeding heb ik ook wel eens geklaagd. Ook asus en HP leveren van die verschrikkelijke bakbeesten mee... Een klasgenoot van mij kreeg deze bij een dock: https://twitter.com/gertv...86891884544/photo/1/large :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppliArt
De gruwel! Maar niet onoverkomenlijk natuurlijk, als je bekijkt wat voor specificaties er in die high-end gaming notebooks wel niet inzitten.

Ik las trouwens net in het ervaringentopic dat de Y580 met i7 end-of-life is geworden, is hier een bevestiging van?

EDIT: net gevonden op de Duitse Amazon, wel met maar een 32GB SSD (dus eerder voor caching), maar ik kan ook zo wel gewoon m'n eigen SSD erinsteken, niet? Iemand ervaring hiermee?

[ Voor 64% gewijzigd door AppliArt op 04-11-2012 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 13:52
Omni schreef op zondag 04 november 2012 @ 18:29:
[.Hij is slecht leverbaar vanwege beperkte aantallen. Omdat hij louter via het retail-verkoopkanaal is aangeboden ipv via e-tail (webshops, het gros van de winkels hier in de Pricewatch) was de voorraad beperkt. Hij ging als warm broodje over de toonbank waardoor je nu zonder zit. Er komt waarschijnlijk echter een Y580 op de markt met Windows 8 en zeker weten een Y500 met Win 8 en verder vergelijkbare specs. Vermoedelijk duiken ze ergens deze maand in de pricewatch op.
Er komt 100% zeker geen Y580 meer.. de Y500 neemt die plaats volledig in ( behuizing is ook grotendeels gelijk). De Y500 wordt zwart met rood met een soort van rubbercoating en komt leverbaar in een 799 (i5) en 999 (i7) variant.

Ze zijn nu ook te vinden op de paradigit.nl site zag ik net (http://www.paradigit.nl/P...sult.aspx?searchterm=y500)

Behlave dat ie een GT650M heeft ipv een GTX660M is de Y500 eigenlijk Nóg interessanter omdat de prijs ook lager ligt. Je krijgt er wel maar een kleinere SSD bij ( 16GB ipv 64GB) maar bijna iedereen zet er toch een grotere in. Hij zou ergens eind november leverbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 17:52
Ik zou eens kijken voor een ThinkPad. Die zijn erg degelijk en daar kun je gegarandeerd weer jaren mee vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Y580 is een nep-thinkpad. Een puur op de consument gericht apparaat, in niets te vergelijken met de T of W series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cinemaskoop schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 17:51:
[...]

Er komt 100% zeker geen Y580 meer.. de Y500 neemt die plaats volledig in ( behuizing is ook grotendeels gelijk).
Mag ik vragen hoe je daarbij komt?
Juist vandaag blijkt dat de Y580 een kleine update heeft gehad. Amazon UK geeft aan dat de nieuwe Y580 met windows 8 vanaf 1 december weer leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 19:11:
[...]

Mag ik vragen hoe je daarbij komt?
Juist vandaag blijkt dat de Y580 een kleine update heeft gehad. Amazon UK geeft aan dat de nieuwe Y580 met windows 8 vanaf 1 december weer leverbaar is.
Die info heb ik van Lenovo. Lenovo is een benelux organisatie en die hebben verder niets van doen met UK. Zelfde geldt voor Asus, Samsung, Acer etc. Elk merk heeft zijn eigen lineups in hun eigen land. Er komt géén nieuwe Y580. De nieuwe Y580 is de Y500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppliArt
Ik was blijkbaar iets te optistisch in m'n kopen, want ik merk net dat ik via Amazon een 1366x768-model heb gekocht. Ik ging er dus van uit dat elke Y580 beschikte over een FullHD-paneel. Oh well, als het blijkt niet lekker te werken kan hij terug (Photoshop, Illustrator, InDesign, ...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Sterkte, kan ik je nou al wel vast vertellen. ;)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan je garanderen dat de Y580 of welke laptop dan ook in dit prijssegment een miskoop is als er geen 1080p scherm in zit. dat er uberhaubt nog laptops bestaan met 768p vind ik al erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppliArt
Ik was er echt van overtuigd dat ik een 1080p-model had besteld. We zien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
AppliArt schreef op woensdag 07 november 2012 @ 00:01:
Ik was blijkbaar iets te optistisch in m'n kopen, want ik merk net dat ik via Amazon een 1366x768-model heb gekocht. Ik ging er dus van uit dat elke Y580 beschikte over een FullHD-paneel. Oh well, als het blijkt niet lekker te werken kan hij terug (Photoshop, Illustrator, InDesign, ...).
Nu direct cancellen!!! Dat is gewoon een van de hoofdredenen (1080p paneel) dat we deze laptop aanprijzen...
Voor de rest is er namelijk niet heel veel speciaals met de laptop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 21:48
[...]

Er komt 100% zeker geen Y580 meer.. de Y500 neemt die plaats volledig in ( behuizing is ook grotendeels gelijk). De Y500 wordt zwart met rood met een soort van rubbercoating en komt leverbaar in een 799 (i5) en 999 (i7) variant.

Ze zijn nu ook te vinden op de paradigit.nl site zag ik net (http://www.paradigit.nl/P...sult.aspx?searchterm=y500)

Behlave dat ie een GT650M heeft ipv een GTX660M is de Y500 eigenlijk Nóg interessanter omdat de prijs ook lager ligt. Je krijgt er wel maar een kleinere SSD bij ( 16GB ipv 64GB) maar bijna iedereen zet er toch een grotere in. Hij zou ergens eind november leverbaar zijn.
Lekker handig van lenovo dat iedere y500 (paradigit, US site, CA site) op dit moment een 768 scherm is, terwijl der op de deense/zweedse webhallen site er een full hd met sli config op staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Ze zijn in NL ook FullHD. Ik had paradigit gebeld en in hun systeem staat wel FullHD. Ze zouden het op de site laten aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppliArt
Te laat, komt morgen aan. Heb een mailtje verzonden naar Amazon dat het maar terugnemen, en dat ik een foutje maakte. Alles komt goed. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-05-2024

Mopster

Curieuzeneuzemosterd

[...]
Is het niet juist spijtig dat ze terugvallen naar de GT650M in plaats van de GTX660M ? Ik wil gerust net dat beetje meer opleggen voor een betere kaart. De GT650M vind je ook wel terug in andere merken, de GTX660M is net moeilijk te vinden. Gemiste kans vind ik. Voor beter dan de GT650M moet je al direct dure laptops bekijken.
Weet je trouwens welke type geheugen op de kaart zit ? Is het de DDR3 of DDR5 variant ?

MSI X570 Gaming Edge Wifi, AMD Ryzen 7 5800x, Corsair Vengeance RGB Pro 3600CL16 16Gb, Sapphire RX590 Nitro+, Crucial MX 512Gb + 2Tb, Seagate SSHD 2TB, Creative SoundBlaster Zx, Razer Blackwidow Stealth 2016, Logitech G703, DELL S2721DGF, ASUS VG248QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mopster schreef op woensdag 07 november 2012 @ 13:44:
[...]
Is het niet juist spijtig dat ze terugvallen naar de GT650M in plaats van de GTX660M ?
Deze laptop kan echter worden uitgerust met 2(!) GT650M's in SLI en dat vind je dan weer niet terug in andere laptops.
Ik weet trouwens niet wat voor geheugen erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Mopster schreef op woensdag 07 november 2012 @ 13:44:
[...]

Weet je trouwens welke type geheugen op de kaart zit ? Is het de DDR3 of DDR5 variant ?
Het is wel de 2GB DDR5 variant dus dat scheelt weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
@ Mopster, is dit geen optie?

http://komplett.nl/Komple...b_750g%2b128/details.aspx

Dan heb je zelfs een volledige SSD erin en harddisk en een GTX670M voor 1199!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppliArt
Cinemaskoop schreef op woensdag 07 november 2012 @ 14:32:
[...]

Het is wel de 2GB DDR5 variant dus dat scheelt weer
De GTX660M in de Y580 kan dan wel weer zeer stabiel overclocked worden zodat de prestaties deze kaart boven de GTX670M tillen (en het komt in de buurt van de 6990M).

In other news, Amazon heeft terug gemailed met terugzendcodes, zodat de notebook direct terug naar Duitsland vliegt wanneer hij arriveert! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Cinemaskoop schreef op woensdag 07 november 2012 @ 14:34:
@ Mopster, is dit geen optie?

http://komplett.nl/Komple...b_750g%2b128/details.aspx

Dan heb je zelfs een volledige SSD erin en harddisk en een GTX670M voor 1199!
De koeling van de Erazer edities zijn niet goed.
Ansich niet heel slechte prijs, maar overwegend plastic + middelmatige koeling = vrij veel warmte.
Niet bekent of deze throttled, maar zal mij niets verbazen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-05-2024

Mopster

Curieuzeneuzemosterd

De Erazer ziet er inderdaad goed uit, maar het gewicht speelt ook een beetje mee. 3,5kg is toch al wat voor een laptop. :-)

Het lijkt precies toch een moeilijke opgave voor de fabrikanten om een goede/perfecte hardware combinatie op tafel te leggen he ;-) (ok, dit is subjectief, maar toch... :P)

MSI X570 Gaming Edge Wifi, AMD Ryzen 7 5800x, Corsair Vengeance RGB Pro 3600CL16 16Gb, Sapphire RX590 Nitro+, Crucial MX 512Gb + 2Tb, Seagate SSHD 2TB, Creative SoundBlaster Zx, Razer Blackwidow Stealth 2016, Logitech G703, DELL S2721DGF, ASUS VG248QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Ja een GTX670M heeft echt wel voldoende koeling nodig. Die halve kg scheelt toch niet zoooo veel ivm Y580?

Er zijn nog wel wat Mediamarkt en Paradigit filialen die de Y580 met i5 hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppliArt
Ik kijk nog wel even af van de aankoop van die Y580. Waar komen de nieuwe Y5xx's notebooks meestal uit, Nederlandse webshops of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
AppliArt schreef op woensdag 07 november 2012 @ 16:31:
Waar komen de nieuwe Y5xx's notebooks meestal uit, Nederlandse webshops of?
Even naar boven lezen kan geen kwaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppliArt
Buiten Komplett en Paradigit dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online

Omni

Waf.

Mediamarkt, Norrod, Computerland, Otto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppliArt
Goed. Heb gemailed naar Amazon wanneer zij hem verwachten, en ik zal hem dan ook wel ergens zien verschijnen. Ik heb al datums zien verschijnen gaande van 21/10 tot ergens in december, dus volgens mij weten ze het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 21:18
AppliArt schreef op woensdag 07 november 2012 @ 17:02:
Goed. Heb gemailed naar Amazon wanneer zij hem verwachten, en ik zal hem dan ook wel ergens zien verschijnen. Ik heb al datums zien verschijnen gaande van 21/10 tot ergens in december, dus volgens mij weten ze het ook niet.
Jawel hoor, 1 december komt hij uit.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pouletkuif
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 21:43

pouletkuif

Vul hier Uw ondertitel in.

Waarom is er géén UX51 / U500VZ genoemd in deze post?
Voldoet op een klein prijsverschil (10%) na aan alle voorwaarden;
-Processor: Intel Core i7 3612QM Quad-Core, op dit moment zeker weten niet de minste
-Videokaart: Nvidia GeForce GT650M 2GB GDDR5, in een Asus lijkt me dat er geen driver issues zijn (voor deze videokaart)?
-Geheugen: 8GB 2x4GB DDR3 sodimm
-Intern geheugen: 2x128GB SSD, 2x een SSD en natuurlijk de mogelijkheid om dit geheugen uit te breiden aangezien er duurdere versies van deze laptop de rondte gaan met als enkel verbeterpunt: 2x256GB SSD :*)
(Mocht 2x128GB niet genoeg zijn dan denk ik dat het alsnog een stuk goedkoper is om dan deze versie te nemen, zelf de 2x256GB SSD'tjes erin stoppen en de 2x128GB's ergens anders voor te gebruiken?)
Review
Kost momenteel 1599,- inc. BTW (BTW is (gedeeltelijk) aftrekbaar op verscheidene manieren).

4launch
Coolblue's 'Laptopshop'

Specs: zie 2 bovenstaande links.

Zelf informatie opzoeken?
Er gaan meerdere versies de rondte:
(U500VZ-CN012H - 3612, 500GB HDD + 24GB SSD - rs
UX51VZ-CN021H - 3612, 500GB HDD - cn
UX51VZ-CN023H - 3612, 2x128 - ch
UX51VZ-CN025H - 3612, 2x128 - pl
U500VZ-CN032H - 3612, 2x128 - uk
UX51VZ-CN035H - 3612, 2x256 - de
UX51VZ-CN036H - 3612, 2x128 - de
U500VZ-CN038H - 3612, 500GB + 128GB - ua
U500VZ-CN046H - 3612, 2x128 - North Europe

UX51VZ-CM039P - 3632, 2x128, 8Pro, Touch - za
UX51VZ-CM042P - 3632, 2x256, 8Pro, Touch - cz
UX51VZ-CM054H - 3632, 2x128 - cn
U500VZ-CM055H - 3632, 2x256, Touch - hu
U500VZ-CM055P - 3632, 2x256, 8Pro, Touch - pt
U500VZ-CM064H - 3632, 2x256 - es

U500VZ-DH71 - 3612, 2x128 - US
U500VZ-XH71 - 3612, 2x256 - US
Ja, ik heb dit lijstje overgenomen van 'Jako' in: link)

Ik heb zelf verder nóg niet echt iets nieuws gezien aan informatie over deze laptop (en varianten) op tweakers.net?
Hij staat ook pas sinds vandaag in de prijsvergelijker van HWI...

*EDIT, spoilers schijnen niet te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pouletkuif schreef op woensdag 07 november 2012 @ 22:03:
*EDIT, spoilers schijnen niet te werken?
De spoiler doet gewoon wat hij hoort te doen. Text verbergen zonder js functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pouletkuif

pouletkuif

offtopic:
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 22:13:
[...]

De spoiler doet gewoon wat hij hoort te doen. Text verbergen zonder js functionaliteit.
[/quote]

Een groot zwart veld in t midden van een tekst ziet er naar mijn mening ook niet uit 8)7 (komt naar mijn mening niet echt serieus over...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door te selecteren komt het stuk text tevoorschijn. Als jij een betere manier weet om spoiler functionaliteit te maken wat niet stuk gaat op devices zonder js, dan horen de devvers het vast graag ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppliArt
Bedankt voor de tip pouletkuif, het model dat jij liet zien vind ik net iets te kostelijk, zoveel ben ik niet van plan uit te geven, maar ik bekijk het wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
als je dergelijke bedragen uit kan geven zou ik lekker een alienware m17x halen met gtx680m.
dan maar iets minder mobiel

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pouletkuif

pouletkuif

aron225 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 23:05:
als je dergelijke bedragen uit kan geven zou ik lekker een alienware m17x halen met gtx680m.
dan maar iets minder mobiel
Een betere keuze is dan volgens mij de m17x + HD7970m
Maar of je nou een laptop van 2,16kg hebt of een laptop van 4,26kg...
Daar komt nog eens bij dat de m17x + HD7970m / GTX680m over één jaar alweer dermate minder 'top notch' zijn dat je spijt zult gaan krijgen dat je ooit zo'n zwaar bakbeest hebt gekocht...

Of je moet de ultieme 'consumer' zijn en ieder jaar het nieuwste van 't nieuwste willen kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
waarom zou de 7970m de betere keuze zijn?
de 680 is op DIT moment prima voor een euro of 1500 te krijgen in de m17x met fullhd.

hij is inderdaad zwaar... en dat veroudering optreed is met alles zo..
het verschil is dat je aan een 650 van bijvoorbeeld de door jou aangedrage asus, weinig meer mee kan spelen, en de gtx680m over 2 jaar nog prima games kan spelen..
hij zal niet sneller of minder snel achteruit gaan.

zoiezo zal je ook een groot stuk restwaarde hebben bij dergelijke machine's.

ja ze zijn zwaar, ja ze zijn groot, ja er moet een grote adapter aan..
maar ik sleep mijn alien zeker 1x in de week mee, in een asus ROG rugzak.. dat gaat echt dikke prima.
elke dag 20km fietsen word het niet nee...

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De HD7970m is bijna €100 goedkoper dan de GTX 680m.
aron225 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 23:24:
het verschil is dat je aan een 650 van bijvoorbeeld de door jou aangedrage asus, weinig meer mee kan spelen, en de gtx680m over 2 jaar nog prima games kan spelen..
Het verschil is dat je over 2 jaar zit met een bakbeest wat wordt geévenaard door alles boven de 2kg ;) Als je 2 jaar geleden de meest high-end!!!111one!! laptop had gekocht die er bestond zou je anno 2012 nog net kunnen concurreren met een GT 640m op grafisch gebied, op CPU gebied is het helemaal niets.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2012 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
kon er zo snel niet 1 in de sheet vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pouletkuif

pouletkuif

aron225 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 23:24:
waarom zou de 7970m de betere keuze zijn?
de 680 is op DIT moment prima voor een euro of 1500 te krijgen in de m17x met fullhd.

hij is inderdaad zwaar... en dat veroudering optreed is met alles zo..
hij zal niet sneller of minder snel achteruit gaan.

zoiezo zal je ook een groot stuk restwaarde hebben bij dergelijke machine's.

ja ze zijn zwaar, ja ze zijn groot, ja er moet een grote adapter aan..
maar ik sleep mijn alien zeker 1x in de week mee, in een asus ROG rugzak.. dat gaat echt dikke prima.
elke dag 20km fietsen word het niet nee...
Antwoord op jouw vraag:
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 23:25:
De HD7970m is bijna €100 goedkoper dan de GTX 680m.
+ prestatieverschil

Ook ik ben van mening dat een de alienware m17x onder de categorie 'Ultimate Laptops' valt.
Het enige punt welk mij in ieder geval ervan zal weerhouden om hem te kopen is gewoon het gewicht, 4,26kg + adapter is al gauw 4,5kg.
Zelf gebruik ik geen rugzak om een laptop in te vervoeren maar gewoon de conventionelere 'laptoptas'/aktetas.
In een dergelijk geval is 4,5kg + overige paperazzen / boeken té veel voor één arm, daar komt nog eens bij dat het er niet echt representatief uitziet wanneer je 'scheef' loopt door een te zware tas. (2kg is een zéér groot verschil betreffend laptops)

4,5kg iedere dag meenemen om op te werken / gamen brengt mij op andere ideeën;
Hoe zwaar zou bijvoorbeeld een dergelijk systeem zijn als je het zijpaneel eraf haalt en er zelf een paneel voor maakt en er een (laptop)beeldscherm in verwerkt? Ik gok dat dit icm een lichtere behuizing en alle kabels + koelvloeistof én een redelijke batterij in de categorie 9-12kg zou vallen? Is ook maar een gewichtsstijging van ca 100% tegenover de alienware.... 'Just sayin''
Alles vrij upgradebaar aangezien het een mini desktopmodel is + alle andere voordelen O+
Natuurlijk valt dit onder de categorie 'wilde fantasieën' maar het is wel een duidelijk voorbeeld waarin je het gewicht nog maar eens verdubbeld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scheelt bijna niets. Maar fatsoenlijke benchmarks waar geen drivers worden gebruikt van voor de introductiedatum van de HD 7970m heb ik na 9 maanden nog steeds niet gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
alhoewel voor die 100 euro verschil.. ik waarschijnlijk toch de gtx680m zou nemen..
grootste reden: driver ondersteuning + cuda+ mogelijheid voor het kwijl kwijl 3d scherm.

maar dat is een persoonlijke keuze.

@pouletkuif.
er zijn nog steeds hordes mensen die bto boven alienware verkiezen hier.
daarbij weegt de adapter die ik heb 0.996kg. en kom je even op 5kg uit all inclusief.
ik vind het het zeker waard.. maar als jij hem elke dag mee naar school moet nemen op de fiets (ik heb geen eens een fiets) dan is dat zeker niet ideaal nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppliArt
Er is bij Amazon een Y580 met 3630QM en 1080p-paneel beschikbaar gekomen (wel met FreeDOS als OS maar dat is niet direct een probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aron225 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 09:08:
alhoewel voor die 100 euro verschil.. ik waarschijnlijk toch de gtx680m zou nemen..
grootste reden: driver ondersteuning + cuda+ mogelijheid voor het kwijl kwijl 3d scherm.
Voor het 3D scherm ben je nog eens €250 kwijt. Overigens kan ik de GTX680m niet meer vinden op de dell site.
Pagina: 1