Nieuwe 15-16 inch Desktop replacement [1000]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 21:18
Hallo,

Omdat mijn Samsung Chronos binnen 6 maanden al drie hardwaredefecten heeft gehad gaan ze hem crediteren. Krijg dus mijn aankoopbedrag terug ;).

Ondertussen wel aardig klaar met Samsung laptops, de bouwkwaliteit was niet al te best en het scherm van de chronos was ook best slecht in vergelijking met andere laptops. na een aantal topics doorgelezen te hebben heb ik alvast de volgende laptops gevonden, maar ik zit toch nog met een paar vragen. Alle laptops zal ik gebruiken met mijn Samsung 830 256GB SSD.

1) Dell Insirion 15 R SE: http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15r-se-7520/fs

Lijkt mij een hele goede laptop, zeker omdat je hem ook heel goedkoop kan krijgen met de EPP truck en de verschillende kortingen via shopkorting en de waardebonnen van Dell zelf.

Nadelen die ik in reviews lees is de bloatware (verhelpbaar) en de bulkyness van de laptop. Ook de batterij schijnt niet heel goed te zijn (?) Kortom:

1) Hoe is de batterij van deze laptop? Hij moet zeker wel een paar uur mee kunnen gaan, voor de rest altijd aan de lader.
2) Hoe is de bouwkwaliteit / scherm van de Dell? Een klasgenoot heeft de 17 inch versie en die is toch wel erg groot en log.

2) Vaio S15 series: http://www.sony.nl/customise/vaio-s-serie

Lijkt mij persoonlijk een erg mooie laptop en hij is ook zeer licht. (2kg). Bovendien kan je de 640M lE overclocken tot het niveau van een 650M. Ook hier weer een paar vragen:

1) Is het scherm echt een IPS paneel? Of gewoon een heel goed TN paneel?
2) Verschillende reviews hebben het over het deksel want erg shuin kan en er ook niet goed uitziet. Lijkt mij erg fragiel.
3) Hoe is de support van Sony? Ik heb een paar goede verhalen gehoord, maar ook veel bagger verhalen.
4) Is er een verschil als ik hem bijvoorbeeld hier koop (http://www.laptopshop.nl/...sony-vaio-svs1512v1e.html) of direct bij Sony?

3) Asus N56VN series: http://www.asus.com/Noteb...edia_Entertainment/N56VZ/

Bij de meeste van jullie wel bekend denk ik zo, vooral de versie met de 650M. Momenteel alleen heel slecht leverbaar. Hiermee wel handson ervaring want mijn broer heeft dezelfde maar dan met de 630M. Zeer goede laptop met dito scherm. Alleen aan de zware kant.

4) Lenovo Y50 series

Deze was ik eigenlijk van plan te kopen, maar hij wordt denk ik niet meer gemaakt? Of komt er binnenkort een nieuwe serie op de markt?

Andere opties zijn natuurlijk altijd welkom, zolang ze aan de volgende eisen voldoen:

- 1080p scherm
- goede bouwkwaliteit
- niet al te zwaar (max 3kg)
- 15-16 inch

Alvast erg bedankt!

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pricewatch: Asus N56 Series N56VZ-S4035V-NL

De N56 is dus ook niet meer leverbaar...

Volgens mij heb je daar zo'n beetje alle opties. De inspiron is cheap, N56 beste bouwkwaliteit, Y580 snelste GPU, sony het lichtste en de slechtste service. Meer goede opties zijn er volgens mij niet.
Iekozz schreef op zondag 04 november 2012 @ 16:33:
Ondertussen wel aardig klaar met Samsung laptops, de bouwkwaliteit was niet al te best en het scherm van de chronos was ook best slecht in vergelijking met andere laptops. na een aantal topics doorgelezen te hebben heb ik alvast de volgende laptops gevonden, maar ik zit toch nog met een paar vragen. Alle laptops zal ik gebruiken met mijn Samsung 830 256GB SSD.
De chronos is inderdaad niet samsung waardig..
Nadelen die ik in reviews lees is de bloatware (verhelpbaar) en de bulkyness van de laptop. Ook de batterij schijnt niet heel goed te zijn (?) Kortom:
Verwijderd in "welk laptop merk heeft de minste nutteloze software?"

Dell komt met de minste bloatware van de grote merken. Maar nog steeds te veel imo.
1) Hoe is de batterij van deze laptop? Hij moet zeker wel een paar uur mee kunnen gaan, voor de rest altijd aan de lader.
Slecht. Een gok zou zijn dat de dell 3.5 uur doet, de N56 5 uur, en de Y580 nog iets langer.
2) Hoe is de bouwkwaliteit / scherm van de Dell? Een klasgenoot heeft de 17 inch versie en die is toch wel erg groot en log.
Er zitten geen grote verschillen in de schermen van de inspiron, lenovo en N56. De sony heeft, afhankelijk van je precieze definitie van 'beter' wel het beste scherm uit het segment. De inspiron heeft volgens mij ook de slechtste bouwkwaliteit, maar is ook €200 goedkoper dan de andere opties.

kant-en-klaar-aankoopadvies: wachten totdat de N56 en Y580 vernieuwd worden lijkt mij een goede optie. Anders maak je je keuze uit de enige 2 laptops die leverbaar zijn op moment van spreken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2012 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, hier voor wat ik er van weet:
15R SE: Batterij is best aardig, maar niet zo goed als de rest van de laptops. Komt tot ~3 uur als ik het goed hebt, waar de n56 met over wifi surfen met moeite de 4 uur kan halen en de y580 nog net wat langer met een batterij kan. Dit kan vooral door het rare besluit van dell om er een 48Wh batterij in te zetten, maar daar is niets aan te doen. De bouwkwaliteit is gewoon goed, al heeft de n56 voor zovel ik weet nog net een iets betere bouwikwalitiet. Het scherm is ook goed, niets mis mee.
S15:
Het is inderdaad een echt ips paneel en daardoor waarschijnlijk het beste scherm van al deze laptops. Het heeft iets van een rode gloed erover dacht ik, maar het is alsnog een ips en heeft daardoor gewoon veel betere kleurweergave en kijkhoeken dan de andere schermen.
Verder zit deze ook gewoon goed in elkaar. Niet uitmuntend, maar ook zeker niet slecht. De support van sony schijnt echt bagger te zijn, dat is wel jammer. Je kunt hem trouwens het beste bij sony.nl kopen, zeker als je ook nog studentenkorting weet te krijgen als dat van toepassing is.
N56VZ: Mooi ding, alleen, inderdaad, slecht leverbaar. Dit heeft dezelfde reden als de y580: De lancering van windows 8. Binnenkort zouden ze weer verkrijgbaar moeten zijn. Het scherm van de vz is wel net wat minder dan de vm (met 630m) in sommige gevallen, dat komt omdat er soms andere schermen worden gebruikt, het lijkt om de een of andere reden een beetje willekeurig te gaan. Zo zijn er mensen die de n56vz s4035 hebben gekocht bij campusshop, maar sommigen kregen een LG paneel en anderen een weer een ander paneel dacht ik. Zelfde geldt voor de wifi adapter. Allemaal een vaag gedoe.
Lenovo: Beste voor games, door de betere grafische kaart. Mooi apparaat, goede accuduur, maar ziet er wel een beetje log uit.

Mijn oordeel zou zijn of wachten zoals Darkstone zegt, of voor de s15 gaan als je, zoals wel uit je verhaal blijkt, echt een relatief lichte laptop wilt. Dan is deze toch wel de beste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 november 2012 @ 17:05:
Het is inderdaad een echt ips paneel en daardoor waarschijnlijk het beste scherm van al deze laptops. Het heeft iets van een rode gloed erover dacht ik, maar het is alsnog een ips en heeft daardoor gewoon veel betere kleurweergave en kijkhoeken dan de andere schermen.
Precies het omgekeerde. IPS of niet heeft weinig te maken met de kleurweergave. En het scherm kan juist geen rood weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2012 @ 17:01:
pricewatch: Asus N56 Series N56VZ-S4035V-NL

De N56 is dus ook niet meer leverbaar...

Volgens mij heb je daar zo'n beetje alle opties. De inspiron is cheap, N56 beste bouwkwaliteit, Y580 snelste GPU, sony het lichtste en de slechtste service. Meer goede opties zijn er volgens mij niet..
Nee, las wel wat over de HP 7000 series, maar die lijken niet verkocht te worden in Nederland.
De chronos is inderdaad niet samsung waardig..
Tja, geen Samsung meer voor laptops. Heb wel een Samsung TV, S3 en blu-ray speler maar dat is weer wat anders :P
Verwijderd in "welk laptop merk heeft de minste nutteloze software?"

Dell komt met de minste bloatware van de grote merken. Maar nog steeds te veel imo.
Valt mee te leven, het meeste kan ik er wel van af gooien lijkt mij.
Slecht. Een gok zou zijn dat de dell 3.5 uur doet, de N56 5 uur, en de Y580 nog iets langer.
Dat is voldoende voor mij. De Dell valt dan sowieso af om de niet al te beste bouwkwaliteit en de accu. Wel erg goedkoop.
Er zitten geen grote verschillen in de schermen van de inspiron, lenovo en N56. De sony heeft, afhankelijk van je precieze definitie van 'beter' wel het beste scherm uit het segment. De inspiron heeft volgens mij ook de slechtste bouwkwaliteit, maar is ook €200 goedkoper dan de andere opties.

kant-en-klaar-aankoopadvies: wachten totdat de N56 en Y580 vernieuwd worden lijkt mij een goede optie. Anders maak je je keuze uit de enige 2 laptops die leverbaar zijn op moment van spreken.
Ja, ik kan sowieso nog even wachten want de creditering is nog niet binnen. Nog 1-2 weken denk ik zo. Enig idee wanneer de nieuwe series komen? 4launch sprak over begin December voor de N56 serie.
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2012 @ 17:05:
Ok, hier voor wat ik er van weet:
15R SE: Batterij is best aardig, maar niet zo goed als de rest van de laptops. Komt tot ~3 uur als ik het goed hebt, waar de n56 met over wifi surfen met moeite de 4 uur kan halen en de y580 nog net wat langer met een batterij kan. Dit kan vooral door het rare besluit van dell om er een 48Wh batterij in te zetten, maar daar is niets aan te doen. De bouwkwaliteit is gewoon goed, al heeft de n56 voor zovel ik weet nog net een iets betere bouwikwalitiet. Het scherm is ook goed, niets mis mee.
S15:
Verder zit deze ook gewoon goed in elkaar. Niet uitmuntend, maar ook zeker niet slecht. De support van sony schijnt echt bagger te zijn, dat is wel jammer. Je kunt hem trouwens het beste bij sony.nl kopen, zeker als je ook nog studentenkorting weet te krijgen als dat van toepassing is.
N56VZ: Mooi ding, alleen, inderdaad, slecht leverbaar. Dit heeft dezelfde reden als de y580: De lancering van windows 8. Binnenkort zouden ze weer verkrijgbaar moeten zijn. Het scherm van de vz is wel net wat minder dan de vm (met 630m) in sommige gevallen, dat komt omdat er soms andere schermen worden gebruikt, het lijkt om de een of andere reden een beetje willekeurig te gaan. Zo zijn er mensen die de n56vz s4035 hebben gekocht bij campusshop, maar sommigen kregen een LG paneel en anderen een weer een ander paneel dacht ik. Zelfde geldt voor de wifi adapter. Allemaal een vaag gedoe.
Lenovo: Beste voor games, door de betere grafische kaart. Mooi apparaat, goede accuduur, maar ziet er wel een beetje log uit.

Mijn oordeel zou zijn of wachten zoals Darkstone zegt, of voor de s15 gaan als je, zoals wel uit je verhaal blijkt, echt een relatief lichte laptop wilt. Dan is deze toch wel de beste keuze.
De support van Sony is misschien wel bagger maar ik heb altijd nog mijn laptop verzekering van de ABN AMRo erbij. Voor een paar tientjes tegen alles verzekerd.

Van de Asus schermen wist ik het inderdaad, de VZ is wat minder maar vast niet zo slecht als de Chronos ;). Gelukkig krijg ik nog wel studentenkorting bij Sony.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iekozz schreef op zondag 04 november 2012 @ 17:20:
De support van Sony is misschien wel bagger maar ik heb altijd nog mijn laptop verzekering van de ABN AMRo erbij. Voor een paar tientjes tegen alles verzekerd.
Daar koop je niets voor als sony weken bezig is om je laptop te repareren en het uiteindelijk gooit op user abuse...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2012 @ 17:24:
[...]

Daar koop je niets voor als sony weken bezig is om je laptop te repareren en het uiteindelijk gooit op user abuse...
Ja dat is wel erg vervelend, maar dat valt ook onder de verzekering. Het enige andere merk met goede laptops en goede service is Apple, maar die zijn weer zo duur...

Edit: En Dell natuurlijk. Misschien voor de XPS 15 gaan?

[ Voor 6% gewijzigd door Iekozz op 04-11-2012 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe XPS serie is redelijk bagger voor de prijs. Geen enkele XPS laptop op dit moment heeft aquedate koeling. Je kan dan beter voor de sony gaan. Of een thinkpad of latitude als je echt €1500+ wilt uitgeven.
Iekozz schreef op zondag 04 november 2012 @ 17:31:
[...]

Ja dat is wel erg vervelend, maar dat valt ook onder de verzekering. Het enige andere merk met goede laptops en goede service is Apple, maar die zijn weer zo duur...
Vinand is de enige hier met voldoende ervaring om uitspraken te doen over de service van verschillende merken en is er heilig van overtuigd dat de service van apple nog slechter is dan die van sony. Dus ik zou daar niet al te veel van uitgaan...

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2012 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2012 @ 17:33:
De nieuwe XPS serie is redelijk bagger voor de prijs. Geen enkele XPS laptop op dit moment heeft aquedate koeling. Je kan dan beter voor de sony gaan. Of een thinkpad of latitude als je echt €1500+ wilt uitgeven.
1500+ wordt wel heel veel. XPS valt dus af. Enig idee wanneer de nieuwe Ideapads en N56 series op de markt komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

No clue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Heb even een aantal winkels gemailed of zij iets weten. Laat het weten als ik iets hoor. Voorlopig is de Sony S15 de beste optie. Eerst maar even in de winkel bekijken.

Edit: Misschien is de Sony S13 ook een optie. Wel ''maar'' 1680 x 900 maar voor de rest dezelfde hardware en wat goedkoper en lichter.

[ Voor 29% gewijzigd door Iekozz op 04-11-2012 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

Omni schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 15:47:
Wacht op de Y580/Y500. Geduld is een schone zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Ja, ik wil er ook best op wachten, maar als hij pas eind December komt is het voor mij al te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iekozz schreef op zondag 04 november 2012 @ 18:01:
Edit: Misschien is de Sony S13 ook een optie. Wel ''maar'' 1680 x 900 maar voor de rest dezelfde hardware en wat goedkoper en lichter.
1600.

Goedkoper valt volgens mij best mee. Belangrijker is het scherm: het scherm in de S15 ligt echt mijlenver voor op dat van de S13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online

Omni

Waf.

Iekozz schreef op zondag 04 november 2012 @ 18:22:
[...]

Ja, ik wil er ook best op wachten, maar als hij pas eind December komt is het voor mij al te laat.
De Y580 kun je ook gewoon bij o.a. amazon.de bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Omni schreef op zondag 04 november 2012 @ 18:37:
[...]
Thanks! Wist niet dat hij nog ergens te koop was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online

Omni

Waf.

Iekozz schreef op zondag 04 november 2012 @ 18:41:
[...]

Thanks! Wist niet dat hij nog ergens te koop was.
Zie ook deze reactie van mij onder het NBBG-topic op de frontpage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Omni schreef op zondag 04 november 2012 @ 18:42:
[...]
Zie ook deze reactie van mij onder het NBBG-topic op de frontpage.
Nogmaals dank, hier heb ik echt wat aan. Gaat dan tussen de Lenovo en de Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Support van Sony
Koop je direct bij Sony, dan heb je de poep service waar je ook nog eens zwakjes in je schoenen staat zodra je de service aanspreekt bij Sony... Service word hierbij geregeld door de klantenservice wat nieteens in direct contact staat met Sony. (waarschijnlijk ingehuurd)

Koop je bij een retailer, dan is Sony een veilige aankoop aangezien dan de retailer verantwoordelijk is voor de service. En een winkel staat flink sterker in hun schoenen naar Sony (althans de mediamarkt zeker weten vanuit mijn oogpunt), er is dan ook op andere wijze contact met Sony: retailers hebben namelijk direct contact met bijv. de desbetreffende accountmanagers i.p.v. een willekeurige telecommunicatiebureau die ingehuurd word door Sony.
Dit is bijvoorbeeld al een hele sterke retailaankoop van de S15: pricewatch: Sony SVS1511L3E
Ik zou dan nog zelf wel de HDD verwisselen voor een SSD...

[ Voor 13% gewijzigd door Vinand op 04-11-2012 20:19 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinand schreef op zondag 04 november 2012 @ 20:17:
Dit is bijvoorbeeld al een hele sterke retailaankoop van de S15: pricewatch: Sony SVS1511L3E
€ 1.237,83 bij de goedkoopst leverbare shop? De goede gepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Vinand schreef op zondag 04 november 2012 @ 20:17:
Support van Sony
Koop je direct bij Sony, dan heb je de poep service waar je ook nog eens zwakjes in je schoenen staat zodra je de service aanspreekt bij Sony... Service word hierbij geregeld door de klantenservice wat nieteens in direct contact staat met Sony. (waarschijnlijk ingehuurd)

Koop je bij een retailer, dan is Sony een veilige aankoop aangezien dan de retailer verantwoordelijk is voor de service. En een winkel staat flink sterker in hun schoenen naar Sony (althans de mediamarkt zeker weten vanuit mijn oogpunt), er is dan ook op andere wijze contact met Sony: retailers hebben namelijk direct contact met bijv. de desbetreffende accountmanagers i.p.v. een willekeurige telecommunicatiebureau die ingehuurd word door Sony.
Ja, ga zeker nog even kijken bij de Mediamarkt / Saturn hier. Hij is trouwens 1099 bij laptopshop.nl (van coolblue). Vorige week was hij nog 999. De Lenovo is ook voor 999 verkrijgbaar bij amazon.de
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2012 @ 18:36:
[...]

1600.

Goedkoper valt volgens mij best mee. Belangrijker is het scherm: het scherm in de S15 ligt echt mijlenver voor op dat van de S13.
Dan de S15 inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Heb bericht terug van verschillende webshops en zowel de Asus N56 series als de Sony laptops kunnen pas begin december weer geleverd worden.

Edit: Wat dachten jullie van deze MSI: pricewatch: MSI Gaming Series GE60 0ND-283NL

Niet een hele mooie laptop, maar wel goede specs verder.

[ Voor 65% gewijzigd door Iekozz op 05-11-2012 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2012 @ 20:32:
[...]

€ 1.237,83 bij de goedkoopst leverbare shop? De goede gepakt?
raar, ik kom toch echt als goedkoopste hierop uit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AD6Gh.jpg

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar slecht of niet leverbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Ik kom er ook pas net achter dat die Sony S15 niet meer bestaat... Het is namelijk nog het window 7 model dus die worden schijnbaar niet meer geleverd.

Dit is het nieuwe model: SVS1512V1E... Nu met windows 8. Deze staat jammer genoeg ook nog steeds niet in de pricewatch.
Ik vind hem hier al: http://www.laptopshop.nl/...sony-vaio-svs1512v1e.html

Of nog verder:
http://lmgtfy.com/?q=SVS1512V1E
Edit: kieskeurig is blijkbaar sneller dan de pricewatch: http://www.kieskeurig.be/...prijzen/bezorgen/1121903/
Iekozz schreef op maandag 05 november 2012 @ 19:24:
Heb bericht terug van verschillende webshops en zowel de Asus N56 series als de Sony laptops kunnen pas begin december weer geleverd worden.

Edit: Wat dachten jullie van deze MSI: pricewatch: MSI Gaming Series GE60 0ND-283NL

Niet een hele mooie laptop, maar wel goede specs verder.
Op basis van deze review en test toch wel af te raden,
http://www.notebookcheck....W7H-Notebook.77063.0.html
- De koeling is ondermaats, hij heeft onder load last van behoorlijke hitte en throttling.
- Ook maakt deze laptop onder idle gebruik al behoorlijk veel fan herrie...
- De behuizing is niet bepaald stevig.. (ook niet heel slecht), daarnaast is de gehele behuizing pianolak, dus ga je dagelijks veel boenen
- Accuduur is matig.

[ Voor 4% gewijzigd door Vinand op 05-11-2012 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Vinand schreef op maandag 05 november 2012 @ 19:46:
[...]

raar, ik kom toch echt als goedkoopste hierop uit:
[afbeelding]
Bij de mycom is hij in 4 winkels verkrijgbaar, ze kunnen hem niet naar een andere winkel sturen omdat hij niet in het centrale magazijn op voorraad is. Rare reden, maargoed.

Bij laptopshop is de windows 8 versie wel leverbaar, maar dan 99 euro duurder. (1099). Bedankt voor de review van de MSI, dat wordt hem dus sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omni schreef op zondag 04 november 2012 @ 18:37:
[...]
Bedenk wel dat je dan een QWERTZ toetsenbord krijgt, dus ze Z en Y omgedraaid (tenzij anders aangegeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:07:
[...]
Bedenk wel dat je dan een QWERTZ toetsenbord krijgt, dus ze Z en Y omgedraaid (tenzij anders aangegeven).
Is het mogelijk om een QWERTZ toestenbord te vervangen voor een QWERTY?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet bij de Duitse webshops (en ook amazon) goed kijken wat hun 'Tastatur' is, geen idee hoe je dit kunt aanpassen, maar even goed kijken voordat je bestelt, bespaart je een hoop gezeur achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online

Omni

Waf.

Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:07:
[...]

Eerste googlehit:

http://www.ehow.com/how_5262648_change-qwertz-qwerty.html

Ik snap die twijfel en huivering nooit bij AZERTY/QWERTZ toetsenborden als de fix zo makkelijk is.

[ Voor 14% gewijzigd door Omni op 06-11-2012 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omni schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:48:
[...]
Eerste googlehit:

http://www.ehow.com/how_5262648_change-qwertz-qwerty.html

Ik snap die twijfel en huivering nooit bij AZERTY/QWERTZ toetsenborden als de fix zo makkelijk is.
Dat is de makkelijke manier inderdaad echter heb je dan nog steeds de Ü Ä en die B fysiek op de toetsen staan. Ik weet nu al dat ik me hieraan ga ergeren

Leuk nieuwtje: De specs van de Y500 staan op de Lenovo site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
De volledige specificaties:

Up to 3rd Gen Intel® Core™ i7-3632QM processor
Windows 8
Up to NVIDIA GeForce GT650M graphics
Up to 16GB DDR3 memory
Up to 1TB hard drive + 16GB solid state drive
Up to 3 hours/6-cell battery
15.6" HD LED widescreen display
Starting at 5.95 lbs./ 1.40" thin

Bron: Lenovo site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online

Omni

Waf.

1. Ik mag hopen dat de GT650M GDDR5 geheugen heeft.
2. Tevens mag ik hopen dat er toch echt een Full-HD scherm komt, in plaats van louter 1366*768.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
En nu nog wachten tot ze de Y580/Y500 met FHD scherm leveren in de Benelux. Gek genoeg hebben ze enkel 1366*768 schermen met W8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

De Dell blijft de beste prestatie/prijs op dit moment.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Alleen jammer dat de 15 inch versie het met een 7730 moet doen als snelste kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Net weer mail van 4launch: Waarschijnlijk kunnen ze de N56VZ-S4016V bij een van hun leveranciers bestellen. Maar als ik de pricewatch doorzoek kan ik niks vinden? Volgens mij hebben ze een paar modelnummers door elkaar gehaald.

//Edit: Volgens mij is dat de versie met de 2GB 630M en niet die met de 650M helaas.

[ Voor 16% gewijzigd door Iekozz op 06-11-2012 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 December komt in UK de y580 met windows8 weer uit http://www.amazon.co.uk/L...TF8&qid=1352201513&sr=8-5

Misschien dat in NL ook rond die tijd deze weer uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 15:46:
1 December komt in UK de y580 met windows8 weer uit http://www.amazon.co.uk/L...TF8&qid=1352201513&sr=8-5

Misschien dat in NL ook rond die tijd deze weer uitkomt?
En dan maar hopen dat die 2013 een type fout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:00:
[...]

En dan maar hopen dat die 2013 een type fout is.
Ja, dat is het ook. Ze gaan het zo snel mogelijk aanpassen. Net even met Amazon UK gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 13:52
Vnze schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 14:12:
En nu nog wachten tot ze de Y580/Y500 met FHD scherm leveren in de Benelux. Gek genoeg hebben ze enkel 1366*768 schermen met W8.
Zijn al te orderen. Met fullhd scherm. Oa al bij paradigit.nl en komplett.nl zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Cinemaskoop schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 23:19:
[...]

Zijn al te orderen. Met fullhd scherm. Oa al bij paradigit.nl en komplett.nl zag ik.
Beschikbaarheid over +- 22 dagen? :')

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar zie jij dan Full hd scherm staan bij deze leveranciers?
Pagina: 1