Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• mcgrave
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 01-05-2018
quote:
BB72 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 13:44:
Iemand al een mooi passend leren hoesje (met pull out strap) en magneet of klitteband sluiting op de kop getikt voor de Desire X. Alle hoesjes die ik totnutoe heb gezien/gepast, passen niet echt mooi of zijn hartstikke duur.
Amazon.de heeft verschillende voor de Desire X staan (flipcases)

• Knielen
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17:08
quote:
BB72 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 13:44:
Iemand al een mooi passend leren hoesje (met pull out strap) en magneet of klitteband sluiting op de kop getikt voor de Desire X. Alle hoesjes die ik totnutoe heb gezien/gepast, passen niet echt mooi of zijn hartstikke duur.
Ik heb deze:
http://forum.xda-develope...p?p=38112593&postcount=15

Xiaomi Mi Note 3 | Galaxy Tab A 10.5

• Knielen
quote:
berndw schreef op maandag 25 februari 2013 @ 14:32:
Ik heb hem ook sinds een tijdje in huis. Abo gaat van de week in, dus ben alleen via wifi wat apps aan het installeren e.d. Mijn vraag is of de googlemaps navigatie een beetje werkt, of zijn er betere programma's.
Ben trouwens nieuw met Android na 3jr BB
Een beetje late reactie, misschien heb je zelf al andere ervaringen, maar ik gebruik Sygic als navigatie. Deze bevalt erg goed.

• Emthigious
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 14:31
Ik heb gister deze besteld op Amazon.de, zal wel posten of 'ie bevalt zodra ik 'em heb: http://www.amazon.de/gp/product/B00AYCMWTQ/

Bedacht al wel dat 'ie hiermee vermoedelijk niet meer in mijn speakerdock past, maargoed. Hoesje is toch niet bedoeld voor alledaags gebruik, dat vind ik maar irritant.

• mcgrave
Vandaag m'n Desire X ontvangen van Amazon.de lekkere phone. Wel een vraagje is het op geen enkele manier mogelijk om hem in het Nederlands te zetten. Engels Italiaans Duits en Frans kan ik oa. maar geen Nederlands. Engels is geen probleem maar ik wil liever de Google Navigatie in het Nederlands horen..

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 14:37

Quad

Selectief doof

quote:
mcgrave schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 17:59:
Vandaag m'n Desire X ontvangen van Amazon.de lekkere phone. Wel een vraagje is het op geen enkele manier mogelijk om hem in het Nederlands te zetten. Engels Italiaans Duits en Frans kan ik oa. maar geen Nederlands. Engels is geen probleem maar ik wil liever de Google Navigatie in het Nederlands horen..
Bij het instellen van jouw telefoon moet je de Nederlandse taal kunnen selecteren.

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓
Ik ben niet raar, ik ben alleen heel bijzonder. ✓✓

• mcgrave
Nederlands stond er niet bij ook geen 'Dutch (Nederlands)' ...

• Robinski
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14-09 21:54

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Mijn vriendin heeft het volgende (vrij vreemde) probleem met haar Desire X.
Thuis als de Wifi aanstaat reboot de telefoon regelmatig spontaan, zonder wifi is dit geen probleem.

De telefoon is reeds voorzien van een factory reset alsmede geinstepceerd door dynafix die niks hebben kunnen constateren.

Het lijkt er op dat het reboot probleem niet optreed bij andere wifi netwerken, maar het probleem lijkt wel op te teden indien er slecht GSM/3G bereik is.

Kortom... iemand nog tips om dit probleem verder te troubleshouten?

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• nightcrow
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 20-08-2017
Lijkt erop dat JB update beschikbaar is voor de Desire X. Zie ook de thread op xda hierover :)

• Quad

Quad

Selectief doof

Ik lees het. :)

Momenteel nog niet in NL lijkt het, heb even gevraagd aan een kameraad of hij kon testen of hij een update had, nog niet.
Mijn zusje ook nog niet overigens.

Quad wijzigde deze reactie 27-03-2013 15:04 (84%)

• joeroxy2000
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 14-09-2013
Ik had ook het beruchte rebootprobleem, tot meer dan 25 keer rebooten op één dag. Na veel zoeken, harde reset die niks oploste enz. heb ik uiteindelijk een update van android geïnstalleerd via instellingen > info > software updates, en dit heeft het probleem volledig verholpen! Reeds 2 dagen zonder één reboot! :*)

• Robinski
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14-09 21:54

Robinski

A.K.A. RHarmsen

quote:
joeroxy2000 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 20:24:
Ik had ook het beruchte rebootprobleem, tot meer dan 25 keer rebooten op één dag. Na veel zoeken, harde reset die niks oploste enz. heb ik uiteindelijk een update van android geïnstalleerd via instellingen > info > software updates, en dit heeft het probleem volledig verholpen! Reeds 2 dagen zonder één reboot! :*)
Welke software vesie heb je nu?
Want zover ik zie is Android 4.0.4 of HTCs firmwareversie 1.18.401.3 de laatste.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• Quad

Quad

Selectief doof

• Dark_f
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 12-09 11:15
Ik woon in Belgie en kan de update nog niet krijgen. Hoe komt dit?

• Quad

Quad

Selectief doof

Vraagje, wie is MaartenXDA @XDA hier op GoT? :)

• mrc4nl
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 16:19

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik heb de Desire x nog minder dan een dag, maar èèn ding viel me meteen op: het scherm,wit lijkt nogal gelig.... is dit een enkel geval, of zijn de meeste zo?
nb:ik heb het topic nog niet doorgelezen....

foto is express beetje onscherp, om rare lijnenpatronen te vermijden ;)

mrc4nl wijzigde deze reactie 28-03-2013 22:31 (10%)

Ora et Labora | Life is a Cycle of choices | Dingen gebeuren niet, ze overkomen je | 今日もいい日でありますように

• Quad

Quad

Selectief doof

Zou best kunnen, bij de One X zijn ook gevallen bekend van verschillende soorten schermen.

• B-Force
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 06-08 20:26

B-Force

Wetenschap is dronkenschap

Heeft iemand al een custom JB Rom gevonden?
Kan niet wachten om weer te flashen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeX-nl
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 31-07 15:29
quote:
B-Force schreef op donderdag 04 april 2013 @ 08:28:
Heeft iemand al een custom JB Rom gevonden?
Kan niet wachten om weer te flashen :)
SkyDragon heeft nu ook JB Hboot ondersteuning al weet ik niet of het alleen ondersteuning is voor de Hboot of dat de ROM gebasseerd is op JB.

• TomAtTweakers
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 01-09-2018
Sinds een paar uur een Desire X in huis. Hij vervangt mijn 2 jaar oude ZTE Blade / Orange San Francisco die toch wel een beetje langzaam begon te worden.

Het toestel hangt nog even aan de lader maar de eerste indruk is goed. Voelt aan als een high-end toestel, ligt lekker in de hand en ziet er mooi uit!

Op XDA komen trouwens sinds vanmorgen meldingen binnen dat er een nieuwe JB update uit is. Net zoals de vorige update is het oostblok als eerste aan de beurt. Voor wie het niet mee heeft gekregen: de JB update van een tijdje terug werd weer snel ingetrokken omdat hij nogal buggy bleek te zijn. Nu is HTC dus bezig met een tweede poging. Wanneer de update in Nederland en België te downloaden is, is niet bekend.

• Quad

Quad

Selectief doof

Het gaat om een kleine update voor sommige mensen die geupdate hebben. +- 10MB groot.

• DCDaan
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 10-04-2013
Dag iedereen,

Ik heb een 'probleem' bij mijn HTC desire X. Ik heb deze nog maar een kleine 2 maand en heb sinds eergisteren ontdekt dat hij plots even moet 'laden' om van berichten naar beginscherm te gaan. Maar ook bij andere apps , telkens als hij wilt terugkeren naar het beginscherm komt dit probleem voor.

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Het is geen ramp maar het zou toch ook niet mogen voorkomen...

Alvast bedankt!

• DeX-nl
quote:
DCDaan schreef op woensdag 10 april 2013 @ 10:10:
Dag iedereen,

Ik heb een 'probleem' bij mijn HTC desire X. Ik heb deze nog maar een kleine 2 maand en heb sinds eergisteren ontdekt dat hij plots even moet 'laden' om van berichten naar beginscherm te gaan. Maar ook bij andere apps , telkens als hij wilt terugkeren naar het beginscherm komt dit probleem voor.

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Het is geen ramp maar het zou toch ook niet mogen voorkomen...

Alvast bedankt!
Heb je toevallig allemaal dingen op de achtergrond draaien
of een taskkiller die heel aggressief afgesteld staat (agressief = elk process stoppen als het even niet meer gebruikt wordt en dus weer geladen moet worden als je het weer wilt gebruiken.)

Ik zag trouwens vanmorgen ook een optie in Android die me aan je probleem deed denken. Als je naar de android instellingen gaat en daarna naar 'Opties voor ontwikkelaars' (Developer options) en daarna helemaal onderin staan twee opties 'activiteiten niet opslaan' (Don't keep activities) vinkje weghalen mocht je die hebben staan en 'Achtergrondprocesliemiet' (Background process limit) op standaard limiet zetten.

Misschien dat dat helpt. Mocht het allemaal niet helpen, even een hard reset doen (fabrieksinstellingen). wel eerst even een backup maken want bij een hard reset haalt hij je complete toestel leeg en alle instellingen zet die weer terug zoals die ooit waren toen je je telefoon kocht (tenzij je een custom rom gebruikt)

• DeX-nl
Mocht iemand trouwens een hoesje of screenprotector willen kopen, dan kun je ook prima eentje kopen die voor de HTC Desire V is gemaakt. De V gebruikt namelijk dezelfde omhulsing als de X
http://forum.xda-develope...hp?p=35289971&postcount=8

• MW1F
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 16-10-2013
Weet iemand of er voor de Desire X een betere accu te bstellen is? Zo ja, waar?

Tis niet dat ie niet lang genoeg mee gaat, maar voor 30-40 euro zou ik er wel een betere in willen stoppen mits die bestaan...

• Quebec-One
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 13-11-2015
quote:
DCDaan schreef op woensdag 10 april 2013 @ 10:10:
Dag iedereen,

Alvast bedankt!
Had precies hetzelfde probleem. Waarschijnlijk heb je de HTC weer widget ergens op je home screens staan. Als je deze verwijdert is het probleem waarschijnlijk opgelost. Had dit op mijn eigen Desire X en heb het kunnen verifiëren op mijn zus haar Desire X. Ik hoop dat ze deze bug oplossen bij de JB update, want mis toch echt die widget :'(

• DeX-nl
quote:
Quebec-One schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 21:53:
[...]
Ik hoop dat ze deze bug oplossen bij de JB update, want mis toch echt die widget :'(
Zijn toch wel andere goede weer widgets in de play store?
hier is een topic dat gaat over alternativen voor de htc weather widget, misschien dat je daar wat aan hebt :)

DeX-nl wijzigde deze reactie 17-04-2013 19:52 (21%)

• DeX-nl
Zie trouwens net dat de Skydragon rom voor onze tel er mee gestopt is.

• Thomasberendsen
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 04-09 12:01
Bij mijn stage bedrijf hebben we een aantal smartphones (htc desire x) die zich rebooten en dan een foutrapport willen sturen naar HTC. Dit gebeurd meerdere malen per dag. is dit een software fout? en is het gewoon wachten tot die bewuste update?

• azertyhtc
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 26-04-2013
Hallo,

Ik heb de meeste posts hier reeds bekeken, maar heb niet meteen een oplossing gevonden voor mijn probleem. Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen.

Sinds enkele dagen gaat m'n accu veel sneller leeg. Vroeger was de grootste energievreter m'n scherm, nu met bijna 70% het android besturingssysteem. Ik heb al geprobeerd zoveel mogelijk apps af te sluiten of ze gewoon niet te gebruiken, maar het energieverlies blijft.

Heeft iemand een idee wat de oorzaak ( en ook de oplossing) hiervan is ?

Alvast bedankt.

• Knielen
quote:
azertyhtc schreef op woensdag 24 april 2013 @ 17:47:
Hallo,

Ik heb de meeste posts hier reeds bekeken, maar heb niet meteen een oplossing gevonden voor mijn probleem. Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen.

Sinds enkele dagen gaat m'n accu veel sneller leeg. Vroeger was de grootste energievreter m'n scherm, nu met bijna 70% het android besturingssysteem. Ik heb al geprobeerd zoveel mogelijk apps af te sluiten of ze gewoon niet te gebruiken, maar het energieverlies blijft.

Alvast bedankt.
Misschien een inkoppertje hoor, maar heb je je telefoon al een keer helemaal uitgezet, even gewacht en daarna weer opgestart?

• Bokkie
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

quote:
azertyhtc schreef op woensdag 24 april 2013 @ 17:47:
Hallo,

Alvast bedankt.
Zet fastboot uit en reboot je telefoon

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• Prince
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 12-08 17:21
quote:
Thomasberendsen schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 13:46:
Bij mijn stage bedrijf hebben we een aantal smartphones (htc desire x) die zich rebooten en dan een foutrapport willen sturen naar HTC. Dit gebeurd meerdere malen per dag. is dit een software fout? en is het gewoon wachten tot die bewuste update?
Even een voor de hand liggende vraag gezien je deze vraag post op Tweakers: heb je deze foutrapporten al eens bekeken? Ikzelf heb ook een Desire X en deze rebootte ook op de meest ondenkbare momenten (in het midden van de nacht, na een factory reset en nog op het scherm op mijn PIN in te geven, noem maar op). In de logfiles zag ik dat hij problemen had om naar zijn geheugen te schrijven. Het 'device' ging in sleep en hij kon het niet direct meer uit sleep halen; na een paar keer lukte het en dan kon hij niet schrijven naar bepaalde blocks...

Opgestuurd naar HTC, 2 weken later teruggekregen met 'software reset'. Dezelfde dag opnieuw opgestuurd na enkele spontane reboots; deze keer met screenshots op A4 erbij van de logfile en met rode stift gemarkeerd wat belangrijk was. Daarna 1 week later teruggekregen met volledige nieuwe hardware erin en alles werkt terug...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dark_f
Zonet melding gekregen dat de aangekondigde update beschikbaar is (België).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Emthigious
Hier nu ook! (NL dus)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thomasberendsen
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 04-09 12:01
heb hem geupdate en nog geen errors gekregen. lijkt dus verholpen te zijn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dark_f
De update mislukt altijd hier .. Krijg een logo van gsm met daaronder een rood kruis. Heeft nog iemand dit probleem?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 16-09 12:08
Net de update uitgevoerd. Ging ineens goed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Laatst online: 01-09-2018
Ik ben de update aan het installeren (NL, unbranded Desire X). Het heeft even geduurd, maar nu hebben we in ieder geval JB! ICS had ik onderhand wel gezien en was eigenlijk ook al gewoon oud aan het worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eemhooij
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 17-06 11:52
Ik heb uurtje geleden de update binnengekregen voor JB (NL Vodafone). Het upgraden is prima gegaan !!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vdb64
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 09:09
Is bekend of de Desire X die via iBood geleverd is (Tmobile rom) ook een update krijgt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 12:50
quote:
Vdb64 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 09:20:
Is bekend of de Desire X die via iBood geleverd is (Tmobile rom) ook een update krijgt?
Dat hoop ik wel, maar waarschijnlijk duurt dit iets langer, aangezien TMobile eerst weer aanpassingen moet doen.

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Er in met de update niet veel veranderd, tijd in dropdown menu,highlights in blauw, browser zit er wat beter uit. Niet veel dus.

Edit he ondersteuning voor nl alert zie ik staan onder cell broadcast .

mrc4nl wijzigde deze reactie 08-05-2013 10:25 (22%)

Ora et Labora | Life is a Cycle of choices | Dingen gebeuren niet, ze overkomen je | 今日もいい日でありますように

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cacciatore63
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 08-11-2015
Ook hier gisteren de updat 4.1 binnen gekregen en zie niet veel veranderingen ????

Veel geld geeft veel vrijheid

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dark_f
Changelog:
  • Fix a bug on screen orientation
  • Google Now ( http://youtu.be/pPqliPzHYyc )
  • Voice Search
  • Speed enhancements
  • Camera app improvements
  • Accessibility: gesture mode, enable braille external keyboards...
  • app stack navigation to define a parent activity in manifest for deep navigation
  • MediaActionSound class to make sounds like when a camera takes a photo
  • NFC supports large payloads over bluetooth
  • WIFI/WIFI-Direct service discovery
  • Large, detailed, multi-action notifications
  • Input manager allows you to query input devices
  • Adobe no longer support Flash beyond 4.0.x
bron

Ik weet niet of bovenstaande van toepassing is op de htc upgrade. Ik zie dat er nu een energiebesparende modus is, verder werkt flash gewoon nog zoals vroeger. Ook kan je het lettertype van berichten niet meer op extra small zetten. Ik vind small vrij groot.. Wel kan je custom achtergronden en kleuren gebruiken in de berichten app

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hwauters
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 15-09 11:18
Nog niet hier genoemde wijzigingen :

Het onscreen-toetsenbord heeft een upgrade gekregen, en ook is de voorheen ontbrekende geluidsprofiel-widget van HTC weer teruggekeerd.

Waarschijnlijk zijn dit niet zozeer wijzigingen in Android, als wijzigingen in in HTC Sense, maar toch beide zeer welkom voor mij.

• TjeerdK
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 16:53
Op XDA las ik dat een aantal mensen last hebben van minder wifi-range en een kortere batterijduur na de update. Heeft iemand verandering hierin gemerkt tov ICS?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Abeltje130
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 23-07 16:31
Mijn desire x doet het ineens niet meer, ik werd wakker en de telefoon af alleen maar zwart scherm, kan hem niet aanzetten (ook niet met volume down + power). Opladen doet hij wel, geeft dan oranje licht maar is na 6 uur opladen nog steeds niet groen (?). Is dit een hardware fout?
Gr

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quad

Quad

Selectief doof

Batterij eruit, aan uit knop inhouden en daarna batterij er weer in. Zo iets al geprobeerd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Abeltje130
  • Laatst online: 23-07 16:31
quote:
Quad schreef op zondag 12 mei 2013 @ 11:28:
Batterij eruit, aan uit knop inhouden en daarna batterij er weer in. Zo iets al geprobeerd?
Ja, zonder succes :'(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Emthigious
quote:
hwauters schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 09:29:
Het onscreen-toetsenbord heeft een upgrade gekregen, en ook is de voorheen ontbrekende geluidsprofiel-widget van HTC weer teruggekeerd.
Is die widget iets dat alleen op de standaardlauncher wil toevallig? Ik gebruik Apex en zie 'em niet staan bij het rijtje widgets.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hwauters
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 15-09 11:18
quote:
Emthigious schreef op maandag 13 mei 2013 @ 09:50:
[...]

Is die widget iets dat alleen op de standaardlauncher wil toevallig? Ik gebruik Apex en zie 'em niet staan bij het rijtje widgets.
Ik ga ervan uit dat deze widget onderdeel is van HTC Sense en hij zal dus met een andere launcher waarschijnlijk niet aanwezig zijn.
Ik heb zelf geen ervaring met het gebruik van andere launchers of custom roms, dus kan je hier helaas niet veel verder mee helpen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 16-09 20:53
Iemand toevallig een software update gekregen voor zijn HTC Desire X? Mijn collega kreeg er net 1 en nu werkt zijn toetsenbord niet meer.

• DarkSide
  • Laatst online: 16:34

DarkSide

theres no place like ::1

Heb sinds gisteren een Desire X en ik zie een phone storage van 1 GB en internal Storage (ook benaderbaar via USB op de PC) van 1 GB. Ik dacht dat er 4 GB intern inzat?
Klopt dit wel?

Verder een leuk toestelletje voor weinig geld. Een een leuke opvolger voor mijn Desire.

Ik zie nu dat het inderdaad standaard gedrag is. Er zit 4GB in. Waarvan ongeveer 1,1 GB voor applicaties.
En ongeveer 1 GB voor foto's.

Heb nu een 8GB micro SD kaart er ingedaan en wat zaken verplaatst.

DarkSide wijzigde deze reactie 16-05-2013 12:36 (27%)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Quad

Quad

Selectief doof

Mijn zusje heeft inmiddels de update al eventjes, volgens haar is de telefoon vlotter dan eerst, dus de update zit snor!
quote:
Binnetie schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:37:
Iemand toevallig een software update gekregen voor zijn HTC Desire X? Mijn collega kreeg er net 1 en nu werkt zijn toetsenbord niet meer.
Even inschakelen via instellingen -> spraak & invoer.

Quad wijzigde deze reactie 18-05-2013 18:36 (55%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joel22
  • Laatst online: 13:49
Een vraagje: Ik overweeg om deze aan te schaffen. Hoe is de camera? Andere telefoons die ik ongeveer voor hetzelfde budget met abbo kan aanschaffen zijn namelijk samsung advance en iphone 4. Is de camera van de x een beetje goed(beter dan die van de advance? Een ander punt. Ik heb nu een htc desire veel gezeur met tekort aan geheugen. Nu heeft deze telefoon ook maar 4 gig geheugen. Veel apps dien je te installeren op het interen geheugen, zorgt dit voor problemen bij dit toestel? Voor foto's etc gebruik ik wel een sdkaart.

Dank:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 12:13
Het grootte punt met de camera van de Desire X is dat je geen HD video kunt opnemen, dus ook geen HD Ready video. Daarnaast zit er ook Sense lite op en geen complete Sense zoals bij de HTC One (X). De iPhone 4 heeft daarnaast een vrij klein scherm en dat moet je aanspreken. De Samsung Galaxy S Advance heeft als grootte nadeel dat er standaard 'maar' Android 2.3 op staat en (nog) 'maar' geupdate kan worden naar Android 4.

Momenteel zou ik een telefoon zoals de Sony Xperia L of SP (als het budget ervoor is) aanraden. Deze draaien standaard al Android 4.1 (4.2 is de nieuwste). De L heeft meer geheugen dan de Desire X, Galaxy S en iPhone 4 en heeft een wat nieuwere processor. De iPhone 4 is bijvoorbeeld single core. De prijs is echter nagenoeg hetzelfde.

Kun je je budget een beetje strekken dan zou je eventueel ook nog naar de LG Optimus 4X HD kunnen kijken. Deze is zo'n 75 tot 100 euro duurder (behalve bij de iPhone 4, dan is deze 100 euro goedkoper), maar heeft wel een HD scherm én een quad core processor. Het grote nadeel van deze telefoon is o.a. de snelheid van updates. Daar wil LG nog weleens erg langzaam mee zijn, maar dat kan Samsung ook zijn overigens.

Let wel op dat momenteel telefoons mét abonnement aanschaffen in bijna alle gevallen flink duurder is, vanwege de hoge prijzen van abonnementen. Vooral bij instapsmartphones kan het verschil erg groot zijn. Ook zou je nog even kunnen wachten op WWDC '13 (Apple conferentie), waar waarschijnlijk een budget iPhone gepresenteerd zal worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ik moet zeggen dat ik wel positief verrast ben. Heb deze net tijdelijk aangeschaft omdat ik nu even geen zin had om een one te kopen.
Voor een budget telefoon is hij best snel. Ik vind sense mooi. En de camera is ok. Maar ben meer een "Facebook" fotograaf met mijn telefoon.
enige min punt is de indeling van het geheugen.
Deze is 4 gig waarvan 2 voor os zaken is.
Je houdt dan 2 gig over voor eigen zaken waarvan 1gig voor applicaties. Persoonlijk had k liever 2gig voor apps gezien. Ik gebruik toch een sd kaart voor foto's etc.
Maar verder een leuk toestel.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joel22
  • Laatst online: 13:49
alex3305! Wat een uitgebreide reactie. Top dat je daarvoor de moeite hebt genomen. Ik zal is even kijken wat ik ga doen. :) Ook darkside bedankt voor de info over de ruimte voor applicaties!

• Boral27
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 29-07 22:42
Ben ik de enige die last heeft dat het geluid na de Jelly Bean update echt bagger is? Alle Bass is verdwenen, en activeren van beats haalt niks uit. Ook een andere mediaplayer haalt niks uit. Geluid van de radio is wel weer normaal. Erg irritante bug, verder ervaar ik het geheel wel iets soepeler draaiend.

• Boral27

• DarkSide

DarkSide

Hmm moet zeggen ik heb het toestel niet zo lang. Maar ik kan prima naar muziek luisteren.
Zowel via MP'3 op de SD kaart als bv via Spotify.
Beats audio en bass is prima.

• sompie1
  • Laatst online: 16-09 18:34
@Boral27 wat is je software versie want er zijn 2 updates beschikbaar normaal. De eerste is jb met slecht geluid(waarschijnlijk de versie die jij hebt) de 2de is een update met verbeteringen in het geluid.
Meer info kan je vinden in de XDA thread:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2209143
(86 pagina's zijn veel maar als je een beetje zoekt vind je het gene waar ik het over heb)

• Boral27
@sompie1 dank je Ik heb 2.23.114.1 binnen gekregen via T-Mobile. Die lopen denk ik nog een versie achter al wordt ik uit die nummering niet veel wijzer. Zal dan wel opgelost worden in een volgende update. Zal het bij ze navragen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sompie1
geen probleem zelf zit ik nog op de eerste update te wachten, ik ben 1 van die mensen die zijn gsm op ibood heeft gekocht (t-mobile versie hebben blijkbaar een reputatie van trage updates).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
Ik kan uit de reviews geen duidelijk beeld opmaken van de achterkant van het toestel. De ene keer hebben ze het over een achterkant van polycarbonaat, dan weer over een achterkant van polycarbonaat die erg stroef is en op andere plekken kom ik weer het verhaal tegen dat de achterkant van een soort hard rubber gemaakt is. Dit laatste verhaal komt voornamelijk voor bij de zwarte versies. Nu heb ik fysiek alleen de Desire C, uit dezelfde 'serie', in handen gehad en daar had de zwarte versie een rubberen achterkant terwijl de witte variant de beschikking had over een harde kunststof achterkant.

Ik hoop dat iemand hier wat duidelijkheid over kan scheppen. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quad

Quad

Selectief doof

Achterkant is soort van kunstof, wat aanvoelt als soort van rubber, het zorgt ervoor dat de telefoon lekker in de hand vast te houden is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
Maar weet je ook 100% zeker dat dit bij beide kleuren zo is? Normaal gesproken zou ik daar niet aan twijfelen, maar ik heb vandaag gezien dat dit niet altijd het geval is (de Desire C).

• Knielen
De witte heeft in ieder geval een kunstof achterkant

• sompie1
Voor alle personen met de ibood versie (T-MOB101) de update is beschikbaar naar JB.

• wezep
quote:
sompie1 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:05:
Voor alle personen met de ibood versie (T-MOB101) de update is beschikbaar naar JB.
Interessant, iemand al geinstalleerd?

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

• sompie1
jop ik heb hem draaien. Werkt vrij goed momenteel 1 bug die ik merk is dat de bovenste balk waar je tijd enzo instaat de achtergrond hier niet van mee draait als je veranderd van tab blad maar op zich niet zo storend

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B-Force

B-Force

is er ook een RUU beschikbaar van de T-Mob ROM?
Ik draai nu een andere ROM en wil de T-Mob wel proberen met JB.
De rest van de custom-ROMS vind ik nog te veel beta namelijk...

• Camberwell
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 25-07 12:56
Hoi, ik wil dit toestel in het wit voor mijn vrouw kopen, maar ik zie versies met een 'opstartlogo'. Wat betekent dit?
Gr

• Quad

Quad

Selectief doof

Je bedoeld opstart logo van T-mobile?
Indien simlock vrij heb je standaard HTC opstartlogo.

• Camberwell
http://www.phoneshop.nl/winkelwagen/T11701/

Deze webshop heeft 2 versies, die iets goedkoper heeft een opstartlogo en de andere niet, maar ik weet niet wat dat logo is.....

• Quad

Quad

Selectief doof

Dat je t-mobile bij het opstarten krijgt.

• Camberwell
Ok, dat wil ik niet dan! Bedankt!

Edit: ze zijn allebei simlockvrij?

Camberwell wijzigde deze reactie 08-06-2013 20:19 (37%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B-Force

B-Force

heeft iemand / kan iemand maken de originele firmware van de iBood T-Mobile Desire X?
Kan ik iin ieder geval de overstap gaan maken naar JB :)

• wezep
Afgelopen weekend zag ik in de folder van Mediamarkt dat deze telefoon 179 euro kost.

• Lootsal
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 24-11-2015
Na het toestel een maand in mijn bezit te hebben moest ik hem al terug doen voor reparatie. Het begon met een vervelende ruis in de hoofdtelefoonaansluiting, gevolgd door random crashes en reboots. Resetten naar fabrieksinstellingen maakte het alleen maar erger, en uiteindelijk was het toestel onbruikbaar.

We zijn nu een week verder, hoop dat ze me dit maal een werkend toestel opsturen. Want uiteindelijk was dit prijs/kwaliteit een zeer goed toestel.

• Ronald7
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 15-06-2013
Ik heb dit toestel net gekocht en net de update naar Android 4.1 ontvangen. Vanaf het begin heb ik problemen met kompas applicaties. Deze werken niet. Ook Google sky map werkt niet:het tilten werkt wel en de locatie klopt, maar de windrichting is altijd Noord of de hele sterrenhemel begint te draaien. Dit blijft zo ook als ik het kompas kalibreer door in een 8-vorm te bewegen.

Mijn vraag: heeft dit toestel eigenlijk wel een digitaal kompas :? Ik bedoel dus in de hardware, dus een soort magnetische sensor? Op mijn oude HTC Desire werkte dit wel.

• Wobcat
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 14:33
quote:
Ronald7 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 17:43:
Ik heb dit toestel net gekocht en net de update naar Android 4.1 ontvangen. Vanaf het begin heb ik problemen met kompas applicaties. Deze werken niet. Ook Google sky map werkt niet:het tilten werkt wel en de locatie klopt, maar de windrichting is altijd Noord of de hele sterrenhemel begint te draaien. Dit blijft zo ook als ik het kompas kalibreer door in een 8-vorm te bewegen.

Mijn vraag: heeft dit toestel eigenlijk wel een digitaal kompas :? Ik bedoel dus in de hardware, dus een soort magnetische sensor? Op mijn oude HTC Desire werkte dit wel.
Nope, geen kompas aan boord.

• Ronald7
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 15-06-2013
quote:
Wobcat schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 20:55:
[...]

Nope, geen kompas aan boord.
Nee? Jammer, want ik vond Google Sky een leuke applicatie. Heeft HTC op die sensor bezuinigd dan?

• binmallow
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 22-08-2017
heb net dit toestel aangekocht, maar ik heb enkele problemen met de exchange active sync
de vpn verbinding werkt perfect, maar als ik de exchange wil aanmaken dan zegt hij steeds dat ik de verkeerde
gegevens invul terwijl ik letterlijk overshrijf wat er in mijn andere gsm stond.

iemand hiermee nog problemen of een fix?

MVG

• wiebjuh16
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 15-07 14:35
Ik heb 4GB geheugen in de Desire X, maar waarom blijft er zo weinig over als ik kijk naar Telefoon opslag
en App opslag. Er is 1,82GB overige ruimte in beslag, maar voor wat.

Wordt het ram geheugen van het totale geheuge, de 4gb afgesnoept?

884mb geheugen is beschikbaar onder het kopje app opslag, hoe zit dat?

wiebjuh16 wijzigde deze reactie 06-07-2013 23:29 (206%)

• DarkSide

DarkSide

Ja de beschikbare storage is slecht geregeld.
Je hebt 4GB. Daarvan snoept het OS en updates etc. Zo'n 2GB weg (dat is prima)

Dan heb je nog zo'n 2 GB over.
Waarvan ongeveer 1 GB wordt verdeeld over je Phone Storage (dit is voor je apps)
En 1 GB wordt gebruikt voor foto's etc.
Deze verdeling is erg jammer omdat je er een microsd in kunt stoppen voor MP'3's en foto's etc.
Dan hou je 2GB over voor je apps
Want ik kwam toch echt wel te kort aan die 1 GB. Waardoor ik toch weer met apps2sd aan de gang moest.
Weet niet of rooten dit probleem oplost. Zal dit ook niet meer weten omdat ik een HTC One gekocht heb

• pmkoning
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 11-06 22:01
Ik overweeg dit toestel te kopen als vervanging van mn moto defy. Vooral de beperkte maat met toch n net wat groter scherm spreekt aan. Weet iemand of er ook een echt goed passende cardock is ? Voor mn defy heb ik meteen de originele dock van motorola gekocht en die is echt super..... Ben dus beetje bang dat ik straks met een lomp habbiebabbie ding aan mn raam moet rondrijden....

• Quad

Quad

Selectief doof

Zo lom is de HTC Desire X niet... Veel kleiner als de HTC One X en de One S..

• Fiorano
  • Laatst online: 14-02 21:50
Vraagje: M'n pa krijgt vd zaak een Desire X Dual sim. Hij heeft daarnaast ook een privé nr. Op beide sims zit internet. Nou wil hij zijn zakelijke sim gebruiken voor z'n mail etc en z'n privé sim voor o.a. beleggen. Is dat mogelijk om te schakelen?

• Freakie1NL
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 13:16
Iemand die mij even met het volgende kan helpen:

Ik zoek voor mijn Desire (Bravo) een opvolger helemaal omdat ik het zat ben dat die zijn interne geheugen steeds vol is. Natuurlijk kan ik die rooten en apps op de SD installeren maar eventueel ander toestel is altijd lekker.

Wat mag dus niet:
Groot ala HTC One of Galaxy S3. Op me werk een tijd met zo'n ding gelopen maar zodra je niet achter een bureau zit is dat ding veels te groot. Heb mijn mobiel altijd mee en altijd in mijn zak dus moet gewoon lekker in de broek zitten. Vandaar dat ik rond maximaal 4 inch uitkwam. Net iets groter dan de Desire mag dus maar veel niet. Moet een HTC zijn, gebruik ik nu al 7 jaar en hoewel mijn Desire de enige is die meer dan 2 jaar heeft weten uit te zitten blijf ik het toch de beste telefoons vinden.

Zit dus te twijfelen tussen een Desire X en Desire 500 maar moet zeggen dat ik de 500 wel heel erg plastic vond, de Desire X nog niet echt kunnen bekijken maar heel even in de hand kunnen houden en de afwerking viel mij wel wat tegen, beter dan de 500 maar stukken minder dan mijn huidige Desire. Wat is jullie idee?

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S, Houten

• 996
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 16-09 23:05
sorry verkeerd gepost

996 wijzigde deze reactie 18-01-2014 20:37 (159%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wiebjuh16
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 15-07 14:35
Ik heb recent via de hardwareknoppen mijn Desire X teruggezet naar zijn fabrieksinstellingen.
Ik kon in het menu kiezen uit
Fastboot
Recovery
Factory reset (spreekt voorzich)

Wat houd de recovery modus in? deze had ik eerst gebruikt, maar alle instellingen bleven bewaard. heo kan dat

• P. vd Loo
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 16-09 10:18
Weet iemand hoe het komt dat de de dual sim variant goedkoper is dan de gewone X? Specificaties zijn toch hetzelfde van beide toestellen?

• wezep
Even een kleine uitdaging met de telefoon van mn zoontje.
Hij heeft een wachtwoord gekozen voor het ontgrendelen van zn telefoon.
Echter sinds vandaag (?) kan het het wachtwoord niet meer intypen.
In plaats daarvan moet er wat ingesproken worden: er staat dus ook een microfoon in beeld.
Verder is niets mogelijk (behalve noodoproep).
Echter bij het inspreken van het wachtwoord (of iets anders), gebeurt er niets.

Is dit een standaard Android feature? Dus het inspreken van je wachtwoord?
Of is er iets anders aan de hand?
Enig idee om het scherm te ontgrendelen?

• P. vd Loo
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 16-09 10:18
is er verschil tussen de desire x en de desire dual sim?

P. vd Loo wijzigde deze reactie 23-06-2014 00:29 (81%)

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

quote:
P. vd Loo schreef op maandag 23 juni 2014 @ 00:28:
is er verschil tussen de desire x en de desire dual sim?
Naast dual sim, ik denk niet veel. ze lijken erg op elkaar.

• liquid_ice
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21-08 17:51
Ik heb een HTC Desire X met Android 4.1.1 Build nummer 2.20.401.6 CL162361
HBOOT-1.25.002
RADIO-1.15.40.04

Deze telefoon heb ik al een tijd en er zit ook een goede barst in het scherm. De telefoon werkt goed, alleen klaagt ie regelmatig dat er niet genoeg ruimte is voor een nieuwe app.

Ik heb nog meer dan genoeg ruimte op m'n SD-kaart en er staat allerlei standaard bloatware zooi op geïnstalleerd. Deze zooi wil ik verwijderen.

Ik probeer deze handleiding te volgen:
http://htc-one.wonderhowt...apps-your-htc-one-0147417

Maar dan moet ik het device rooten:
http://htc-one.wonderhowt...overy-using-twrp-0147357/

Bij het rooten loop ik vast...
Ik moet schijnbaar op http://www.htcdev.com/bootloader zijn

Hier staat geen Desire X tussen, maar wel Desire. Ik ga er van uit dat dit goed genoeg is. Daar zie ik staan: '* Indicates HBOOT update required."

Schijnbaar moet ik een RUU downloaden afhankelijk van de carrier :S
Ik heb deze telefoon gewoon los gekocht en 2.20 zie ik daar niet in de lijst staan.

Wat mis ik of doe ik fout?

Klus page: http://klusthuis.blogspot.com

• Thombias
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 10-09-2018
quote:
liquid_ice schreef op maandag 28 december 2015 @ 22:16:
Ik heb een HTC Desire X met Android 4.1.1 Build nummer 2.20.401.6 CL162361
HBOOT-1.25.002
RADIO-1.15.40.04

Deze telefoon heb ik al een tijd en er zit ook een goede barst in het scherm. De telefoon werkt goed, alleen klaagt ie regelmatig dat er niet genoeg ruimte is voor een nieuwe app.

Ik heb nog meer dan genoeg ruimte op m'n SD-kaart en er staat allerlei standaard bloatware zooi op geïnstalleerd. Deze zooi wil ik verwijderen.

Ik probeer deze handleiding te volgen:
http://htc-one.wonderhowt...apps-your-htc-one-0147417

Maar dan moet ik het device rooten:
http://htc-one.wonderhowt...overy-using-twrp-0147357/

Bij het rooten loop ik vast...
Ik moet schijnbaar op http://www.htcdev.com/bootloader zijn

Hier staat geen Desire X tussen, maar wel Desire. Ik ga er van uit dat dit goed genoeg is. Daar zie ik staan: '* Indicates HBOOT update required."

Schijnbaar moet ik een RUU downloaden afhankelijk van de carrier :S
Ik heb deze telefoon gewoon los gekocht en 2.20 zie ik daar niet in de lijst staan.

Wat mis ik of doe ik fout?
Ik heb dit toestel ook en heb ook hetzelfde probleem.
Ben ook aan de hele procedure begonnen maar op een gegeven moment ontdekte ik dat de accu bol begon te staan. Dus heb ik de boel gestaakt en een vervanger gekocht.
HTC toestellen zijn inderdaad wat lastiger te rooten dan andere merken daarom geen HTC voor mij meer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• liquid_ice
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21-08 17:51
Gezien de garantie toch al HEEL lang verlopen is heb ik contact opgenomen met HTC zelf en die gaan mij support leveren met rooten.
Dit kost niks extra's, alleen ben je wel de garantie kwijt.

Hopelijk gaat het zo lukken.

Klus page: http://klusthuis.blogspot.com

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Moederborden

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True