Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• _WgV_
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:37

_WgV_

It's a magical world!

Mijn vriendin heeft sinds gisteren een Desire X maar deze wil geen Contacten synchroniseren met Google.
Edit: Laat maar zitten ze had de Google Contacten Synchronisatie service zelf uitgeschakeld.

Dit is wat ze te zien krijgt in het venster Accounts en Synchronisatie -> Google Account.

Edit: Je zou verwachten dat hier ook nog een kopje "Contacten Synchroniseren" zou staan.

Nu vroeg ik mij af of het misschien komt doordat zij eerst een Hotmail Account heeft ingesteld en daarna pas haar Google Account?

Ik heb al geprobeerd het Hotmail & Google Account te verwijderen en vervolgens eerst het Google Account toe te voegen maar dat maakt geen verschil.

We hopen dat we niet voor een Factory Reset hoeven te gaan aangezien voor de rest net alles lekker is ingesteld.

Hoe zit dit bij jullie?

_WgV_ wijzigde deze reactie 07-02-2013 17:40 (11%)

“I'm not dumb. I just have a command of thoroughly useless information.” ― Bill Watterson

• Tazmanian79
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 13:41
2 weken geleden mijn Desire X komen ophalen ivm het rebooting probleem.

Sinds vrijdag terug ontvangen. Op het papier dat erbij stak hebben ze een software update gedaan.
Raar, want laatste versie stond er al op .... Had er dus niet echt veel vertrouwen in dat het probleem was opgelost. En ja hoor, 1u na ik er alles terug had opgezet reboot. Sindsdien weer contstante reboots, vandaag al meer dan 15 keer ....

Morgen maar terug contact opnemen met HTC.
Heb ondertussen (thuis / op werk) al 5 HTC's gehad. En met 3 van de 5 altijd al problemen gehad.
Volgende wordt in ieder geval geen meer van HTC !!

• Quebec-One
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 13-11-2015
Inderdaad, bij de 'orginele' Desire waren er ook batches met een kapot moederbord wat resulteerde in reboots bij hogere temperaturen. Dit was ook het geval bij de Sensation. Heb er zelf overigens nooit last van gehad (Desire + Desire X). Is wel iets typisch HTC...
Vindt trouwens het XDA forum uitgestorven als je de 'orginele' Desire gewend bent. Had wel een stuk minder roms verwacht (vanwege populariteit Desire), maar zo weinig, nee. Er is zelfs nog geen CM9/CM10/CM10.1/AOKP/AOSP. Hopelijk komen er nog een paar ontwikkelaars bij!

• kaasaanfiets
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Krijgt dit toestel ook een update naar 4.1.2 Jelly Bean?
4.1 is er dus al wel...

Een vriend van me vroeg of ik een leuk toestel rond de 200/250 euro voor hem wist.
Hij is niet echt een heavy gebruiker en zag dit toestel liggen en dat leek mij eigenlijk wel geschikt.

Rond die prijs (19% btw kortingsactiemediamarkt) vond ik bij die winkel niet echt iets beters/mooiers liggen. Iemand nog tips qua toestellen?

kaasaanfiets wijzigde deze reactie 24-01-2013 17:58 (88%)

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 10:50

Quad

Selectief doof

Sony xperia P of deze telefoon zijn eigenlijk de enige toppers in dit prijssegment.

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓
Ik ben niet raar, ik ben alleen heel bijzonder. ✓✓

• Flippie Flink
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 11:50
Ik heb sinds 2,5 week de desire x. Ik heb echter het gevoel dat mijn accu te snel leeg gaat. Hieronder zijn drie screenshots van mijn accugebruik van vandaag.

Ik heb vandaag een aantal tefeloongesprekken gevoerd, maar niet zoveel dat ik niet het einde van de dag zou moeten kunnen voeren. De vrij rechte lijn omlaag geeft mij ook het idee dat er iets anders de accu leeg trekt. Wifi staat trouwens de hele dag door aan, zou dit echt zo'n groot verschil maken? Van andere mensen begrijp ik dat ze twee dagen halen, vandaar de verbazing.
Het gaat dus om een desire x met android 4.0.4 & htc sense 4.1.
Zie ik iets simpels over het hoofd?

Flippie Flink wijzigde deze reactie 24-01-2013 18:14 (1%)
Reden: afbeeldingen kleiner gemaakt

• Quad

Quad

Selectief doof

Kan je better battery stats eens een dagje mee laten draaien? Kan je vrij gedetailleerd zien water precies speelt.

• nightcrow
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 20-08-2017
wat me opvalt is dat het apparaat heel veel ingeschakeld is geweest in die 7 uur. wat zie je als je klikt op scherm?

• Quad

Quad

Selectief doof

Voor diegene die een HTC Desire X zoekt, bij iBood is er vandaag een aanbieding dat je hem voor bijna €50,- goedkoper als de Pricewatch hebt!

Nu voor slechts 199,- !

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 11:19

Pierre

Zucht

Net even zo'n ding gekocht voor mijn vriendin, als die binnen is direct rooten :)

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• Harmsen
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 11:59
Mijn moeder zocht een goedkoop android toestel en ik heb deze voor haar besteld en gisteren binnen gekregen.
Moet zeggen dat het een super leuk toestel is! Draait vlot, scherm is goed en alles werkte erg prettig.

What a fine day for Science! | Specs

• RicoK
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 12:09
quote:
kaasaanfiets schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 17:51:Rond die prijs (19% btw kortingsactiemediamarkt) vond ik bij die winkel niet echt iets beters/mooiers liggen. Iemand nog tips qua toestellen?
LOL, sinds enige maanden al weer is het 19% BTW tarief verhoogd naar 21% ;-)

• Khil
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 09:34
Haha, Desire X op iBood en de telefoon staat meteen bovenaan de pricewatch qua pageviews ;)

is er leven op Pluto

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

quote:
RicoK schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 16:30:
[...]

LOL, sinds enige maanden al weer is het 19% BTW tarief verhoogd naar 21% ;-)
Ja dat wist ik eigenlijk wel. Schrijf toch automatisch nog 19... :)

Idd gister Ibood 199euro. Zou er bijna zelf 1 kopen.

• Tazmanian79
Mijn toestel ondertussen op een maand tijd al 2 keer opgestuurd voor reparatie.
Gisteren toestel terug ontvangen, nog steeds reboot probleem.

Vraag mij toch af hoe erg ze het daar testen ....

Toestel ondertussen al meer dan een maand niet bruikbaar :-(

• Quad

Quad

Selectief doof

Als het via de HTC reparatie gaat, dan kan je bij een derde keer opsturen een nieuwe eisen.

• Tazmanian79
Ja, gaat via HTC (dynafix)

Ondertussen nog wat zitten testen met de telefoon. Factory reset en dan gewoon opgestart zonder ook maar iets te installeren, geen simkaart in en geen geheugenkaart.

Daarstraks stond de gsm op voor meer dan 2u.
Heb nu de wifi geactiveerd en verbinding gemaakt met mijn netwerk.
Reboot begint weer (2 keer op minder dan 30 min)

In het verleden wifi al eens uitgeschakeld maar dan zat simkaart er wel in dus was er wel dataconnectie. En had ook steeds last van reboots.

Dus ik vermoed dat de dataconnectie (3g en wifi) het probleem is.
Ga nu wifi terug uitschakelen en zien of er nog reboots zijn, als dat geen reboots geeft wifi aanzetten maar geen verbinding maken met netwerk.

Dit zijn eigenlijk de tests die Dynafix zou moeten doen. Je kan de telefoon volgen en al 2 keer heeft de telefoon minder dan een halve dag bij hen gelegen. En dan krijg je te lezen dat ze het probleem niet kunnen reproduceren .....

Tazmanian79 wijzigde deze reactie 26-01-2013 14:27 (20%)

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 13:02
Net te laat met de Ibood actie..
Ben eigenlijk op zoek naar een toestel voor max 200-220 euro, en daar valt de DX dus net buiten, tenzij er een mooie aanbieding is, die ik dus net gemist heb..
Heb nu een samsung, en touchwiz is niet heel geweldig, en een keer wat anders is niet verkeerd..

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

• daanNL
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 14-09 15:11
Iemand ervaring met een goedkope maar goede (ebay?) webshop voor hoesjes?

• Quad

Quad

Selectief doof

Meestal gewoon naar de feedback kijken, als de koper veel en goed (98% +) feedback heeft is het betrouwbaar.

Moet wel zeggen dat de hardcover / kunststof snel kapot gaat bij de hoekjes als het hem er paar keer in uit haalt.

• SMGGM
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 18-09 07:50
quote:
dutchgio schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 21:42:
Net te laat met de Ibood actie..
Ben eigenlijk op zoek naar een toestel voor max 200-220 euro, en daar valt de DX dus net buiten, tenzij er een mooie aanbieding is, die ik dus net gemist heb..
Heb nu een samsung, en touchwiz is niet heel geweldig, en een keer wat anders is niet verkeerd..
Kijk eens naar Amazon.de. Daar staat hij voor €230 (gratis levering).
Alleen moet je zien dat je een goede vertaler hebt als je geen Duits kan ;)
http://www.amazon.de/HTC-...TF8&qid=1359295278&sr=8-1

Indien je de witte wilt ben je er zelfs iets goedkoper vanaf (€215):
http://www.amazon.de/HTC-...TF8&qid=1359301565&sr=8-2

Voor meer info over leveringen en prijs kan je hier vinden (wel in het Engels beschikbaar):
http://www.amazon.de/gp/h...pic?ie=UTF8&nodeId=505554

• Tazmanian79
Ze komen morgen het toestel voor de 3de keer op een maand tijd ophalen ** zucht **

• Quad

Quad

Selectief doof

Je kan een nieuwe eisen bij HTC, weet je dat?

• Tazmanian79
Eisen? Geen idee.
In ieder geval, als het nu niet opgelost is wil ik een nieuwe.

Al zou het straf zijn dat het nu nog niet opgelost wordt aangezien ik duidelijk heb gezegd wanneer het probleem zich voordoet.

• Flippie Flink
Om nog even terug te komen op mijn accuproblemen. Er was nog een update beschikbaar voor mijn telefoon en hij gaat nu weer ongeveer twee dagen mee. Echter ben ik er dus niet achter gekomen wat nou echt de oorzaak was.

• daanNL
Heeft iemand een idee of er snelheidsverschil merkbaar zal zijn tussen een SDHC geheugenkaartje van class 4 of class 10?

• nightcrow
quote:
Flippie Flink schreef op maandag 28 januari 2013 @ 15:26:
Om nog even terug te komen op mijn accuproblemen. Er was nog een update beschikbaar voor mijn telefoon en hij gaat nu weer ongeveer twee dagen mee. Echter ben ik er dus niet achter gekomen wat nou echt de oorzaak was.
Wat was het nummer van die update? 1.18.401.3 toevallig? Dit kun je vinden bij instellingen - info - software-informatie - softwarenummer.

• dutchgio
quote:
daanNL schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:39:
Heeft iemand een idee of er snelheidsverschil merkbaar zal zijn tussen een SDHC geheugenkaartje van class 4 of class 10?
Op je HTC? Nee!
Op je PC bij het overzetten van grote bestanden films, muziek, en dergelijke? JA!

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

• daanNL
quote:
dutchgio schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 22:42:
[...]

Op je HTC? Nee!
Op je PC bij het overzetten van grote bestanden films, muziek, en dergelijke? JA!
Oké, thanks! Dan bestellen we gewoon de class 4! Heb wel geduld bij die enkele keer dingen overzetten vanaf de pc.

• Flippie Flink
quote:
nightcrow schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 17:29:
[...]

Wat was het nummer van die update? 1.18.401.3 toevallig? Dit kun je vinden bij instellingen - info - software-informatie - softwarenummer.
Ja! Het verschil is overigens echt enorm, van ongeveer 8 uur naar 30-40 uur (2 dagen, 's ochtends van de lader af, tot volgende dag eind van de middag).

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13:04
We gaan op m'n werk de overstap naar Android maken. We zijn nu aan het testen met de Desire X.

Aangezien ik zelf ook naar een nieuwe mobiel opzoek ben. Ben ik de Desire X wat aan het uitproberen deze week.

Wat mij opvalt is als ik bijvoorbeeld in Touchdown (Exchange applicatie) wat zit te proberen en spelen, en ff Facebook check ofzo. En ik vervolgens naar Taakbeheer ga, er dingen open staan als Google+, Dropbox, Agenda, SmartNetwork en dergelijke. Terwijl ik die helemaal niet gebruik of gebruikt heb. Ik sluit die dan gewoon, maar even later staan ze er gewoon weer.

Nu heb ik persoonlijk helemaal geen ervaring met Android, ik heb momenteel nog een Nokia N8 met Symbian Belle. Maar het lijkt me toch dat hij dat niet hoort te starten als ik het niet gebruik, geen wonder dat de batterijduur zo beroerd is als ik dat vergelijk met mijn N8 als er continue dingen op de achtergrond gaan draaien.

Nu ben ik van Symbian gewoon gewend dat als ik een applicatie sluit, die ook gewoon gesloten is en gesloten blijft. Enige dat bij mijn Nokia 24/7 op de achtergrond draait is Whatsapp, als ik de browser sluit, dan blijft die gesloten tot ik 'm weer start en niet wanneer die telefoon het uit komt :S

Everything that is, sprang from what was | iRacing Profiel

• jbdeiman
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 12:06
quote:
daanNL schreef op zondag 27 januari 2013 @ 10:55:
Iemand ervaring met een goedkope maar goede (ebay?) webshop voor hoesjes?
http://www.gsmpunt.nl/acc...e-htc-desire-x-black.html

Die heb ik besteld, snel in huis, netjes geleverd (verpakt) en hoesje zelf is ook prima!

• Quad

Quad

Selectief doof

Android gooit alles in het geheugen, vandaar. Als je iets echt gestopt wilt hebben en houden moet je dat uit schakelen, kan je doen bij instellingen - apps - applicatie zoeken die je wilt hebben - uitschakelen.

• dutchgio
quote:
Quad schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 16:52:
Android gooit alles in het geheugen, vandaar. Als je iets echt gestopt wilt hebben en houden moet je dat uit schakelen, kan je doen bij instellingen - apps - applicatie zoeken die je wilt hebben - uitschakelen.
Om vervolgens nog geen 2 minuten later weer energie nodig te hebben om opnieuw op te starten, data in te laden etc; wat leidt tot meer geheugen- en batterijverbruik. Daarom moet je taskkillers links laten liggen op android,

• Quad

Quad

Selectief doof

Is geen taskkiller, gewoon blijvend uitschakelen van de app.

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13:04
quote:
Quad schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 16:52:
Dank je! Ga ik dat morgen even proberen. Moet zeggen dat als je naar een specifieke instelling zoekt je nogal een tijdje aan het zoeken bent. Of ik ben gewoon gewend aan de menu indeling van Symbian :P

Gevonden, super! Alle meuk die ik toch nooit gebruik die ik zo snel kon vinden uitgeschakeld.

FastFred wijzigde deze reactie 01-02-2013 08:33 (8%)

Everything that is, sprang from what was | iRacing Profiel

• Emthigious
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 14:31
Nah, nu wat geks: ik krijg geen andere launchers dan Sense meer aan de praat. Ik had Apex altijd, gister even foon gereboot en nu krijg ik steeds Sense ervoor. Ik kan Apex wel starten, maar als ik op home druk komt Sense. De standaardinstellingen bij Apex gewist, zodat ik in principe de vraag zou moeten krijgen welke app ik wil gebruiken als ik op home druk: nope. Ook het verwijderen en herinstalleren van Apex haalde niks uit.

Google wist me zo gauw niks te vertellen, iemand anders die dit ook heeft misschien?

• nightcrow
quote:
Emthigious schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 16:46:
Nah, nu wat geks: ik krijg geen andere launchers dan Sense meer aan de praat. Ik had Apex altijd, gister even foon gereboot en nu krijg ik steeds Sense ervoor. Ik kan Apex wel starten, maar als ik op home druk komt Sense. De standaardinstellingen bij Apex gewist, zodat ik in principe de vraag zou moeten krijgen welke app ik wil gebruiken als ik op home druk: nope. Ook het verwijderen en herinstalleren van Apex haalde niks uit.

Google wist me zo gauw niks te vertellen, iemand anders die dit ook heeft misschien?
Wat gebeurt er als je bij apps in de meest rechterkolom zoekt naar HTC Sense en daar de standaardwaarden wist en vervolgens op home drukt?

• Emthigious
D'oh, wat debiel.. Ik dacht dat het genoeg was om dat bij Apex te doen :x Thanks!

• drernie
  • Laatst online: 15-04 10:04
Ik heb mijn witte desire x binnengekregen die ik bij de ibood besteld heb. Het is kennelijk een duits model. Bij het opstarten zie ik het logo van T mobile staan. Wat ik vreemd vind is dat er geen handleiding en cd in de verpakking zit zoals te zien bij unboxing video's op youtube. Bovendien zit er een 2 gb microsd kaartje in.

• Emthigious
Ik heb 'em retail gehaald, zat geen cd'tje bij. Had ook niet gepast in het doosje. Qua handleiding zat er alleen een heel summier quickstartdingetje bij in meerdere talen. Verder een headsetje, lader, en inderdaad geen sd-kaartje. Wellicht heb je een refurb?

• the_sopran
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 05-11-2017
Ik denk dat hij standaard zo geleverd wordt, ik heb immers precies hetzelfde binnengekregen als drernie

• daanNL
Hier ook zelfde verhaal, duitse versie met 2gb sd-kaartje.
Opzicht geen probleem natuurlijk. Wel vraag ik me af hoe je de standaard voorgeinstalleerde apps kunt verwijderen. Iemand die daarbij kan helpen?

• Emthigious
HTC heeft er ook in de retailversie crap opstaan, dit kun je er bij mijn weten niet vanaf gooien zonder root.

• Quad

Quad

Selectief doof

Unlocken, rooten en een rom cleaner gebruiken?
Volgens mij is het aanbod voor ROMs nogal schaars voor de Desire X.. :/

• Pierre

Pierre

Zucht

Hier precies het zelfde, ik ga dat ding zodra ik tijd heb rooten. Kijken of ik een beetje een leuke kan vinden. Tot die tijd stop ik al die rommel zodat het niet meer opstart.

• Quad

Quad

Selectief doof

Ben benieuwd welke apps er allemaal opstaan..

Voor een aantal ROMS: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2059339
Guide om te unlocken/rooten etc..: http://forum.xda-develope...p?p=36138808#post36138808

Quad wijzigde deze reactie 06-02-2013 11:35 (67%)

• RedT
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2014
quote:
Emthigious schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 11:20:
HTC heeft er ook in de retailversie crap opstaan, dit kun je er bij mijn weten niet vanaf gooien zonder root.
Ik geloof best dat er in een retailversie ook al crap opstaat, maar dan is dat vast geen crap van T-Mobile Deutschland...

Ook ik heb dus via iBood deze telefoon aangeschafd. Niet in de laatste plaats omdat door een moderator werd gepost dat er geen operator rommel op zou staan. Achteraf bleek dit dus een foutief antwoord op een vraag... Dit houdt bijvoorbeeld ook in dat updates langzamer verlopen.

Nou vind ik dit dus best wel jammer, maar ik heb nog helemaal geen ervaring met rooten en custom roms etc (kom van een Nokia N97 mini af). Zijn er hier mensen die succesvol een fijne custom ROM hebben geinstalleerd?

Core i5 750 | MSI | 4x 2GB OCZ | Sapphire Radeon HD5850 (soon?!) | Samsung Spinpoint 1TB | Arctic Cooling Silentium T2

• Emthigious
Ik had tot voor kort ook geen ervaring, inmiddels mijn oude Desire Z wel gedaan. Het is niet moeilijk, wel even werk. Stap voor stap de guide volgen. Het rottigste deel was root verkrijgen, en dat gaat bij moderne HTC's gelukkig heel makkelijk via HTC zelf.

Je zou ook kunnen overwegen de koop te ontbinden bij iBood wegens foutieve informatie. Zo veel duurder is 'ie elders ook weer niet. Maarja da's makkelijk gezegd. Als je de guides van Quad, boven je, volgt kom je denk ik een heel end.

• RedT
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2014
iBood reageert met "aan berichten van moderators of experts kunnen geen rechten worden ontleend".

Core i5 750 | MSI | 4x 2GB OCZ | Sapphire Radeon HD5850 (soon?!) | Samsung Spinpoint 1TB | Arctic Cooling Silentium T2

• Emthigious
Pfrt right. "Wij van WC Eend adviseren WC Eend maar als we per ongeluk WC Eend hebben geadviseerd waar wij WC Tweed hadden moeten zeggen heeft u pech."

• B-Force
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 06-08 20:26

B-Force

Wetenschap is dronkenschap

das lekker dan. ik heb ook de ibood. wel een sd-kaartje van 2gb erin, maar inderdaad ook alle t-mobile deutschland crap...

heb hem al geprobeerd te rooten, maar krijg het niet helemaal lekker voor elkaar: toolkit gevolgd, alles bevestigd dat goed was uitgeoverd, telefoon was ook gewipet, ook wel een custom recovery geinstalleerd etc, maar heb geen root-rechten in android zelf :S
snap het even niet nu :)

• Quad

Quad

Selectief doof

Super user geïnstalleerd?

• B-Force

B-Force

dat was hem. had hem vanuit de market geinstalleerd, maar moet nauurlijk vanuit de recovery geflashed worden.....

dom :) maar het werkt nu wel. nu op zoek naar een goede schone ROM :D

B-Force wijzigde deze reactie 06-02-2013 22:09 (78%)

• Quad

Quad

Selectief doof

Ik zie dat er helaas geen AOSP/AOKP roms zijn, alleen maar gemodde met een beetje stock Android look. Jammer.

Wellicht zit er wel een goede getweakte Sense ROM tussen.

Deze Sense ROM ziet er wel goed uit, wordt ook gemaakt door een Nederlander :)

Quad wijzigde deze reactie 06-02-2013 23:14 (32%)

• B-Force

B-Force

Wat gebeurt er als je een RUU gaat flashen?
Dat is in principe een schone ROM toch?

• Quad

Quad

Selectief doof

De RUU is de stock ROM, let er wel op dat je telefoon er geschikt voor is. Maar persoonlijk zou ik zo'n Sense ROM flashen, heeft toch altijd nuttige tweaks :)

• wezep
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 12:10
Is het meest slimme om gewoon de laatste officiele ROM van HTC te installeren:
http://roomyshare.com/proto-ruu.html

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Een vriend van me heeft hem ook binnen van Ibood, idd ook een duitste. Maar hij krijgt z'n KPN 3g verbinding niet werkend op de desire x.

Moet je daar nog iets speciaals voor doen?

Ik zal idd ook even voor hem kijken of ik hem kan rooten en een nieuwe sense rom kan installeren.
Die van jou Wezep is dat een ICS 4.0 rom? Is dat inclusief sense?
quote:
Remark: once unlocked bootloader can be relocked but can never be locked again. This can be done issuing command from fastboot:
fastboot oem lock
This means that on the top of you bootloader screen you’ll have a sign RELOCKED instead of LOCKED, which is a notice to HTC that you unlocked it once. Plus they have data about all users that requested unlock_code so they can deny your warranty whenever they want.

If you’ve successfully unlocked your phone bootloader we can proceed to the next step.
Ik begrijp hieruit dat ik mn garantie kwijt ben als ik hem unlock?
Dus er is geen mogelijkheid om het te rooten en er een officiele firmware op te zetten zonder je garantie kwijt te raken?

kaasaanfiets wijzigde deze reactie 07-02-2013 18:57 (50%)

• Quad

Quad

Selectief doof

Dat is een RUU, oftewel iets wat je krijgt zoals je hem nieuw uit het pakket haalt.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

quote:
Quad schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 18:56:
Dat is een RUU, oftewel iets wat je krijgt zoals je hem nieuw uit het pakket haalt.
Ok. Ik wist nooit waar RUU voor stond.
Maar ik kom er net achter dat jeje garantie kwijt raakt als je hem root. Ik kan mn desire wel rooten maar ook gewoon weer terug naar origineel zetten als dat nodig zou zijn. Maar ik kan moeilijk aan iemand anders zn telefoon gaan prutsen(rooten) en hem daarna zn garantie door zn neus boren.

• Quad

Quad

Selectief doof

Nja garantie verliezen niet echt. Je kan de bootloader relocken (melding is dan relocked ipv locked). En je hebt dan een beperkte garantie. Staat ook op de website van HTC wanneer je de bootloader wilt unlocken.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

quote:
Quad schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 19:00:
Nja garantie verliezen niet echt. Je kan de bootloader relocken (melding is dan relocked ipv locked). En je hebt dan een beperkte garantie. Staat ook op de website van HTC wanneer je de bootloader wilt unlocken.
Hmmja ik heb het even nagelezen. Ik neem aan dat je deze site bedoelt? http://www.htcdev.com/bootloader
Ze zijn alleen niet echt duidelijk over wanneer je nou wel en wanneer je geen recht op garantie hebt.

• Quad

Quad

Selectief doof

Als je CPU te heet wordt en doorfikt en dat komt door een foute setting of weet ik het, dan heb je geen garantie.
Gaat hij kapot omdat het een fabricage of weet ik het voor fout is, heb je er garantie op.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

quote:
Quad schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 19:19:
Als je CPU te heet wordt en doorfikt en dat komt door een foute setting of weet ik het, dan heb je geen garantie.
Gaat hij kapot omdat het een fabricage of weet ik het voor fout is, heb je er garantie op.
Ah ok, ja dat is logisch.

Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met KPN icm hun 3g verbinding?

• Pierre

Pierre

Zucht

quote:
kaasaanfiets schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 18:49:
Een vriend van me heeft hem ook binnen van Ibood, idd ook een duitste. Maar hij krijgt z'n KPN 3g verbinding niet werkend op de desire x.
Hij moet zijn APN settings invullen, net ook gedaan op hert toestel van mijn vriendin, nu heeft ze 3g

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

quote:
Pierre61 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 20:24:
[...]

Hij moet zijn APN settings invullen, net ook gedaan op hert toestel van mijn vriendin, nu heeft ze 3g
Ok top, dat was idd ook het eerst waar ik naar zou gaan kijken. Mooi dat ik nu direct weet wat het probleem is. d:)b

• B-Force

B-Force

quote:
Quad schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 18:56:
Ofwel, de meest basic versie van Android + HTC Sense.
Volgens mij krijg je dan ook updates van HTC als eerste binnen toch?

• gjs
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15-09 17:21

gjs

Scoobydoobydoo

quote:
B-Force schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 12:42:
Wat gebeurt er als je een RUU gaat flashen?
Dat is in principe een schone ROM toch?
Ik heb ook zo'n Duitse Desire-X van IBOOD. De RUU rom kon ik niet flashen, die geeft een foutmedling.
Ondertussen is die unlocked, geroot en voorzien van ELEGANCIA™ - Sense 4.1 Lite v1.0.0
Ik heb alleen 1 klein probleempje, Chrome werkt niet als je die als app tijdens de 'flash' installeert.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

• B-Force

B-Force

Crap, kom er ook net achter inderdaad dat deze RUU niet werkt voor de iBood versie :( Begin nu wel beetje te balen van de aankoop...

Dan inderdaad maar een Custom ROM erop. Hopen dat Viper binnenkort met een Rom komt :)

• Knielen
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12:51
quote:
gjs schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 16:07:
[...]

Ik heb ook zo'n Duitse Desire-X van IBOOD. De RUU rom kon ik niet flashen, die geeft een foutmedling.
Ondertussen is die unlocked, geroot en voorzien van ELEGANCIA™ - Sense 4.1 Lite v1.0.0
Ik heb alleen 1 klein probleempje, Chrome werkt niet als je die als app tijdens de 'flash' installeert.
Ook ik heb deze ROM geinstalleerd, inderdaad Chrome apart via de market installeren. Het is echt fantastisch en veel sneller dan stock! _/-\o_

Tot nu toe zeer tevreden met deze telefoon, jammer dat je dan weer eerst een custom ROM moet installeren.

Xiaomi Mi Note 3 | Galaxy Tab A 10.5

• drernie
Het is mij niet helemaal duidelijk wat ik het beste kan doen met mijn ibood desire x, wil namelijk geen tmobile of andere meuk. Met toolkit unlocken en een officiële htc rom installeren? Wil geen garantie verliezen en zo snel mogelijk updates van htc krijgen.

drernie wijzigde deze reactie 09-02-2013 11:08 (10%)

• B-Force

B-Force

quote:
drernie schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 11:06:
Het is mij niet helemaal duidelijk wat ik het beste kan doen met mijn ibood desire x, wil namelijk geen tmobile of andere meuk. Met toolkit unlocken en een officiële htc rom installeren? Wil geen garantie verliezen en zo snel mogelijk updates van htc krijgen.
Officiele HTC-ROM gaat (op dit moment) niet lukken, je bent dus aangewezen op een custom-ROM. Zoals hierboven: de Elegance ROM loopt zeer vloeiend en ziet er lekker basic uit in mijn ogen.

Daarvoor inderdaad via de toolkit unlocken en dan via recovery de ROM installeren. Succes! :D

• Quad

Quad

Selectief doof

quote:
drernie schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 11:06:
Kans dat je snel updates krijgt is klein. Je hebt nu ICS met Sense 4.1, De Desire X gaat geen update naar JB met Sense 4+ krijgen. Ik denk dat zelfs mijn One X geen update naar 4.2 gaat krijgen..

• drernie
quote:
Quad schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 14:51:
[...]

Kans dat je snel updates krijgt is klein. Je hebt nu ICS met Sense 4.1, De Desire X gaat geen update naar JB met Sense 4+ krijgen. Ik denk dat zelfs mijn One X geen update naar 4.2 gaat krijgen..
Volgens deze site komt er wel een jelly bean update.
http://www.wired.co.uk/ne...9/01/htc-desire-x-preview

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Als je een stock rom op je desire x wilt moet je denk ik deze rom hebben:
http://d-h.st/E90
Zie ook:
http://forum.xda-develope...read.php?t=1941250&page=2

• drernie
bij het verkrijgen van mijn token id met de all-in-one kit is mijn telefoon vastgelopen met een zwart scherm en een rode driehoek met uitroepteken. Na enige tijd is hij uitgegaan, en hij start nu gewoon op. Heeft iemand een idee wat ik fout doe?

drernie wijzigde deze reactie 09-02-2013 20:43 (29%)

• B-Force

B-Force

heb ik ook gehad. ik heb toolkit 1.1 gebruikt ipv toolkit 2.0 (via xda), dan doet hij het wel.

• B-Force

B-Force

quote:
gjs schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 17:16:
Als je een stock rom op je desire x wilt moet je denk ik deze rom hebben:
http://d-h.st/E90
Zie ook:
http://forum.xda-develope...read.php?t=1941250&page=2
Werkt deze ook op de iBood (CID: t-MOB0001 geloof ik) ?

• drernie
quote:
B-Force schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 22:58:
heb ik ook gehad. ik heb toolkit 1.1 gebruikt ipv toolkit 2.0 (via xda), dan doet hij het wel.
Ik heb de bootlock verwijderd, maar de RUU kan ik er nog steeds niet opzetten. Ik wil dus een custom rom proberen, de elegancia sense 4.1. Voordat ik dat ga doen wil ik een nandroid backup maken. Als ik in de recovery mode wil gaan, krijg ik een zwart scherm met een rode driehoek met een uitroepteken. Wat nu? Toch een custom rom installeren zonder backup? Of weet iemand hoe ik toch een originale rom kan installeren.

drernie wijzigde deze reactie 10-02-2013 12:52 (65%)

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

quote:
B-Force schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 22:59:
[...]
Werkt deze ook op de iBood (CID: t-MOB0001 geloof ik) ?
Ik heb het nog niet getest..

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

quote:
drernie schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 23:39:
[...]
Ik heb de bootlock verwijderd, maar de RUU kan ik er nog steeds niet opzetten. Ik wil dus een custom rom proberen, de elegancia sense 4.1. Voordat ik dat ga doen wil ik een nandroid backup maken. Als ik in de recovery mode wil gaan, krijg ik een zwart scherm met een rode driehoek met een uitroepteken. Wat nu? Toch een custom rom installeren zonder backup? Of weet iemand hoe ik toch een originale rom kan installeren.
Je hebt een verkeerde recovery rom, zet deze erop, dat staat ook bij de beschrijving van de Elegancia rom.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2099513

• drernie
quote:
gjs schreef op zondag 10 februari 2013 @ 13:45:
[...]

Je hebt een verkeerde recovery rom, zet deze erop, dat staat ook bij de beschrijving van de Elegancia rom.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2099513
ok, bedankt, heb nu een back up gemaakt. Mij is niet duidelijk wanneer ik een officiele ROM kan installeren.

• B-Force

B-Force

quote:
drernie schreef op zondag 10 februari 2013 @ 14:02:
[...]

ok, bedankt, heb nu een back up gemaakt. Mij is niet duidelijk wanneer ik een officiele ROM kan installeren.
Als je een iBood Desire X hebt, kan je geen officiele ROM installeren. Nu nog niet in ieder geval en de kans is zeer klein dat het ooit wel kan. (is namelijk een T-Mobile versie)

• drernie
quote:
B-Force schreef op zondag 10 februari 2013 @ 14:34:
[...]

Als je een iBood Desire X hebt, kan je geen officiele ROM installeren. Nu nog niet in ieder geval en de kans is zeer klein dat het ooit wel kan. (is namelijk een T-Mobile versie)
uiteindelijk gelukt om de elegancia rom te installeren, had gedacht dat het wat eenvoudiger zou zijn.

drernie wijzigde deze reactie 10-02-2013 15:00 (7%)

• B-Force

B-Force

quote:
drernie schreef op zondag 10 februari 2013 @ 14:49:
[...]

uiteindelijk gelukt om de elegancia rom te installeren, had gedacht dat het wat eenvoudiger zou zijn.
valt wel mee toch? heeft bij mij vooral een hoop zoekwerk gekost voordat ik er achter kwam dat er geen goede stock-ROM is voor d iBood actie telefoon.

1) toolkit downloaden (v1.1 werkt best bij mij)
2) unlocken via htcdev.com
3) recovery installeren
4) zip op de sd-card zetten
5) ROM installeren vanuit recovery

• drernie
quote:
B-Force schreef op zondag 10 februari 2013 @ 18:16:
[...]

valt wel mee toch? heeft bij mij vooral een hoop zoekwerk gekost voordat ik er achter kwam dat er geen goede stock-ROM is voor d iBood actie telefoon.

3) recovery installeren
Kost idd veel tijd; zeker als je niet een handig stappenplan hebt zoals jij gepost hebt.
Dat een oudere versie van de toolkit wel werkte heb ik nergens anders gelezen.

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Originele rom op de iBood Desire x gaat nog niet.
Hij heeft een CID: T-MOB101
De installer RUU_PROTO_U_ICS_40A_HTC_Europe_1.18.401.1_Radio_10.21.40.06U_1.10.40.23_release_295191_signed.exe werkt alleen met de volgende CID's:
cidnum: HTC__001 - HTC-WWE
cidnum: HTC__E11 - HTC-Dutch
cidnum: HTC__203 - HTC-FRA
cidnum: HTC__102 - HTC-GER
cidnum: HTC__405 - HTC-ITA
cidnum: HTC__Y13 - HTC-Nor
cidnum: HTC__M27 - HTC-Turkey
cidnum: HTC__J15 - HTC-GCC
cidnum: HTC__032 - HTC-EastEurope
cidnum: HTC__A07 - HTC-Russia
cidnum: HTC__304 - HTC-SPA
cidnum: HTC__016 - HTC-??? (should be WWE Africa)

• drernie
quote:
gjs schreef op maandag 11 februari 2013 @ 21:36:
Originele rom op de iBood Desire x gaat nog niet.
Hij heeft een CID: T-MOB101
De installer RUU_PROTO_U_ICS_40A_HTC_Europe_1.18.401.1_Radio_10.21.40.06U_1.10.40.23_release_295191_signed.exe werkt alleen met de volgende CID's:
cidnum: HTC__001 - HTC-WWE
cidnum: HTC__E11 - HTC-Dutch
cidnum: HTC__203 - HTC-FRA
cidnum: HTC__102 - HTC-GER
cidnum: HTC__405 - HTC-ITA
cidnum: HTC__Y13 - HTC-Nor
cidnum: HTC__M27 - HTC-Turkey
cidnum: HTC__J15 - HTC-GCC
cidnum: HTC__032 - HTC-EastEurope
cidnum: HTC__A07 - HTC-Russia
cidnum: HTC__304 - HTC-SPA
cidnum: HTC__016 - HTC-??? (should be WWE Africa)
En de CID is niet aan te passen?

• Quad

Quad

Selectief doof

Nope.

• BorisPP
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 18-02-2013
quote:
B-Force schreef op zondag 10 februari 2013 @ 18:16:
[...]

3) recovery installeren
Hej allemaal

Heb hier ook een Desire X van iBood en wil graag de Elegancia ROM installeren. Bij zowel versie 1.0.0 als 3.5.0 lukt het niet.

Na de installatie reboot de Desire X en start hij terug op met het t-mobile logo en alle "bloat-apps" nog aanwezig.
Het toestel is reeds unlocked.
Kan er iemand stap 3 even verduidelijken, want ik vermoed dat het daar is misgelopen.

Bedankt voor de hulp!

• Quad

Quad

Selectief doof

Eerst wipen, daarna installeren.

• BorisPP
quote:
Quad schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 00:23:
Eerst wipen, daarna installeren.
Bij het installeren krijg je de keuze om "incremental" of "complete wipe" te doen. Hier kies ik het laatste, is dat wat je bedoelt?

• Quad

Quad

Selectief doof

Klopt inderdaad.

• BorisPP
Dat heb ik telkens gedaan bij de installatie... Dus er moet nog iets anders zijn.

Wat houdt stap 3 exact in? (Recovery installeren)

• ErikCornelissen
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 18-09 00:08
@BorisPP Je dient de Recovery software die voorgeschreven wordt door Elegancia gebruiken en niet ClockWorkMod anders werkt het niet. Daar was ik namelijk zelf tegenaangelopen.

• daanNL
Gisteren wilde mijn Desire X (Ibood) updaten. Uiteraard gedaan. Heeft iemand alleen nog aanvullende info omtrent de veranderingen?

Tijdens de update stond er alleen "performance & stability improvement" e.d.

• nightcrow
Ter aanvulling op de eerdere beknopte how-to een custom rom te flashen: bij verreweg de meeste custom roms moet je voordat je de rom flasht via recovery eerst een boot image flashen dat bij die rom hoort. Dat doe je in fastboot. Daarnaast werkt elegancia idd alleen met de twrp-recovery.

Persoonlijk kan ik My-Sense aanbevelen. De beste custom rom die ik tot nu toe geprobeerd heb. Full sense met handige tweaks en prima support.

• Phasis
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 03-09 18:37
Weet iemand of het mogelijk is het glas van de HTC Desire X te vervangen. M'n zus heeft 'm laten vallen en nu zit er een barst in het glas. Het scherm is nog wel heel.

• B-Force

B-Force

quote:
nightcrow schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 22:04:
...
Persoonlijk kan ik My-Sense aanbevelen. De beste custom rom die ik tot nu toe geprobeerd heb. Full sense met handige tweaks en prima support.
Heb je Elegancia ook geprobeerd? Bevalt mij wel goed, alleen is niet echt veel progress in de updates..
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Raspberry Pi 3

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True