Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• denPes
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 19-10 15:20

Inhoudsopgave:HTC heeft op elektronicabeurs IFA de Desire X gepresenteerd. De smartphone krijgt een 4"-scherm en draait op een goedkopere versie van Qualcomms Snapdragon S4-processor. De telefoon komt in september naar Nederland.

Het 4"-scherm van de Desire X heeft een resolutie van 800x480 pixels, zo blijkt uit de specificaties. Het scherm is een slcd, zoals HTC dat eerder toepaste in onder meer de One V en Sensation. Het opslaggeheugen bedraagt 4GB en kan worden uitgebreid met een sd-kaartje.

De specificaties vermelden een Snapdragon S4-processor, maar daarbij gaat het niet om de krachtige soc uit de HTC One S. Het is een een 'S4 Play'-processor, met als typenummer MSM8225. In plaats van twee Krait-cores heeft die twee processorkernen op de veel minder krachtige Cortex A5-core. De gpu is bovendien geen Adreno 225, maar een aanmerkelijk minder krachtige Adreno 223. Wel heeft HTC zijn eigen beeldverwerkingschip toegevoegd. De telefoon kan 5-megapixelfoto's schieten, terwijl video's op maximaal 800x480 pixels gemaakt kunnen worden. De smartphone draait op Android 4.0.4 met daaroverheen HTC's eigen skin Sense 4.

Uiterlijk heeft de telefoon wat weg van de One X, maar in tegenstelling tot het duurste model heeft de Desire X wel een verwijderbare accuklep. De accu heeft een capaciteit van 1650mAh. De Desire X krijgt als adviesprijs 329 euro mee en moet eind september in Nederlandse winkels liggen.

Foto's!

Specificaties:

HTC Desire X

Chipset Qualcomm MSM8225 Snapdragon
CPU snelheid Dual Core 1GHz
GPU Adreno 223
Intern geheugen 4GB
Werkgeheugen 768MB
GPS Ja
Behuizing Polycarbonaat
Flash geheugen Geen mogelijkheid
Scherm 4" 480 x 800 Super LCD (223 PPI)
Camera achterkant 5.0MP AF, smart LED flash,
BSI-sensor, F2.0 & 28mm lens
Camera voorkant Geen
Accu (mAh, standby, spreektijd) 1650mAh, verwijderbaar, standby 750 uur, spreektijd 10 uur
Afmetingen 118,5 x 62,3 x 9,3 mm
Gewicht 114 gram
Bijgeleverde headset Standaard HTC
Prijs €275,00

HTC.com specs

Benchmarks HTC Desire X

klikbaar

Promo-video's

Consumentenbond:

Reviews HTC Desire X

- Techradar
- Pocket-lint
- Mobile Choice
- CNET UK
- Trusted Reviews

TS is geript van het HTC One X/X+ topic oorspronkelijk van CLB

janvanduschoten wijzigde deze reactie 06-12-2012 08:12 (93%)
Reden: Camera voorkant aangepast

• denPes
@janvandu.... De bedoeling was eigenlijk even snel te zien wat de eerste indruk van de phone was. Dit omdat de specs voor mij okay waren (de prijs misschien nog iets te hoog omdat 'm net uit is) en ik rap een nieuwe gsm nodigg had.

@airdeck. Ik had hetzelfde idee. Vooral de batterij leek me in orde. De cam is van zelfde niveau als de One serie.

Ik ga 'm deze middag bestellen, en laat nog iets weten.

• denPes
Ja, ik heb 'm ook al binnen.

Het toestel bevalt me vrij goed. Ik kan geen vergelijk geven met andere androids, omdat ik van een nokia e6 met symbian afkom. En dat werd wel tijd. Wat een verschil ;)

ik was altijd huiverig voor de korte batterijduur. Maar ik heb 'm dus nog maar een paar dagen, en dat valt super mee. Het gaat bij mij ongeveer 2 dagen mee (aan eind van die 2de dag wel zeker aan lader), met gebruik van internet, mail afhalen elk half uur (gedurende de werkuren). wat bellen, en media afspelen, gtalk een paar uur aan. En de batterij moet nog ingewerkt worden.

Ik vind het scherm echt goed. Zeker bij zonlicht.In de felle zon kan ik 'm nog goed gebruiken. performance voelt ook goed aan. Alles vloeiend en snel. En een betere ontvangst dan mijn vorig toestel. De gps heeft ook nog eens een supersnelle fix. (dat duurde bij mijn nokia altijd lang). De interne speaker bevalt mij ook goed. Kan zeer luid.

'k had er wel een 16GB mem card bij gekocht. Want zeer veel geheugen heeft 'm niet.

Ik kom dus van symbian, dus wellicht is mijn impressie iets beinvloed door het grote verschil. Maar wat ik wel kan zeggen is dat ik zeer content ben van dit toestel. Ik ben nog geen problemen tegen gekomen.

• denPes
quote:
BB72 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 13:44:
Iemand al een mooi passend leren hoesje (met pull out strap) en magneet of klitteband sluiting op de kop getikt voor de Desire X. Alle hoesjes die ik totnutoe heb gezien/gepast, passen niet echt mooi of zijn hartstikke duur.
Ik heb er eentje gekocht via ebay voor 6 euro, inclusief verzendkosten. (item nummer : 130771231346 ) Is natuurlijk geen echt leer, maar hij past wel perfect, en werd snel verzonden. plus supergoedkoop.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True