Reset gedaan met de sony software.. 3 uurtjes later denk even telefoon checken.. hop werkt weer niet.. dit is echt brak, kan ik niet terug naar de vorige versie zonder garantie te verliezen? Anders ga ik hem proberen te retourneren, het is een mooie telefoon maar zelfs 6 jaar geleden bij windows mobile kon je tenminste erop vertrouwen dat je telefoon werkte..
Je kan een oude .ftf terugflashen ja, maar dat werkt niet altijd even goed.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Vreemd.. niet toevallig een app gerestored die vastloopt?
Heb nog nergens anders dit probleem met xperia en 4.4 gelezen.
Maar ja, je kan 4.3 gewoon flashen met flashtool, zie:
http://www.xperiablog.net...firm-and-flashtool-guide/
Heb nog nergens anders dit probleem met xperia en 4.4 gelezen.
Maar ja, je kan 4.3 gewoon flashen met flashtool, zie:
http://www.xperiablog.net...firm-and-flashtool-guide/
Het enige wat ik erop heb gezet:
- Dropbox;
- Whatsapp;
- Google play services 5 (bij 4 krijg ik drain, ik ga nu gewoon de updates verwijderen en uitschakelen misschien werkt dat)
Verder helemaal niks, heb nog niet eens de backup van smsjes terug gezet. Als dit niet werkt probeer ik 4.3 nog eens morgen, bedankt
.
Nou volgens mij heb ik gewoon een brakke telefoon, vannacht schijnbaar drain gehad..want was vanochtend helemaal leeg (van 65% -> 0% in 7uur zonder gebruik). Probeer ik hem nog maar eens te resetten en dan eens zonder sd kaartje ofzo..nou nu doet hij helemaal niks meer, komt eerst in een bootloop terecht maar komt niet verder als het startscherm. Nog een keer hersteld terwijl hij uit staat (geen andere optie), nu doet hij dus helemaal niks meer. Die update naar 4.4.2 was duidelijk een goede..
- Dropbox;
- Whatsapp;
- Google play services 5 (bij 4 krijg ik drain, ik ga nu gewoon de updates verwijderen en uitschakelen misschien werkt dat)
Verder helemaal niks, heb nog niet eens de backup van smsjes terug gezet. Als dit niet werkt probeer ik 4.3 nog eens morgen, bedankt
Nou volgens mij heb ik gewoon een brakke telefoon, vannacht schijnbaar drain gehad..want was vanochtend helemaal leeg (van 65% -> 0% in 7uur zonder gebruik). Probeer ik hem nog maar eens te resetten en dan eens zonder sd kaartje ofzo..nou nu doet hij helemaal niks meer, komt eerst in een bootloop terecht maar komt niet verder als het startscherm. Nog een keer hersteld terwijl hij uit staat (geen andere optie), nu doet hij dus helemaal niks meer. Die update naar 4.4.2 was duidelijk een goede..
[ Voor 43% gewijzigd door Pluisie op 27-08-2014 12:11 ]
Hier nu een dag in gebruik en werkt prima, gisteren tig updates gedaan om uiteindelijk bij 4.4.2 uit komen.
Nog geen enkele hickup gehad, nu even afwachten of de accu het een hele dag volhoudt met intensief (nieuw speelgoed he
) gebruik. Nu op 70% iig sinds vanochtend 10 uur.
Nog geen enkele hickup gehad, nu even afwachten of de accu het een hele dag volhoudt met intensief (nieuw speelgoed he
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Nouja of het nou aan de software of hardware lag..de telefoon zit lekker in zijn pakketje op weg om onderzocht te worden, hij deed echt helemaal niks meer
.
Nou die accu was wel ruimschoots leeg.. 
Waarom maken ze die telefoons nou niet een halve cm dikker en pleuren er een volwassen accu in.
Waarom maken ze die telefoons nou niet een halve cm dikker en pleuren er een volwassen accu in.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
2370mAh is best goed voor het formaat.
Vind je het gek dat de accu het nog even niet goed doet, het toestel heeft waarschijnlijk maanden ergens op de plank gelegen.
Laad hem een paar keer op na een bijna volledige ontlading en je weet wat je er aan hebt.
Ik doe er makkelijk 3 tot 4 dagen mee met stamina ingeschakeld.
Heb je alles nog standaard ingesteld staan dan loopt hij idd sneller leeg.
Vind je het gek dat de accu het nog even niet goed doet, het toestel heeft waarschijnlijk maanden ergens op de plank gelegen.
Laad hem een paar keer op na een bijna volledige ontlading en je weet wat je er aan hebt.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Nog dikker? Vind de ZL dik zat...Flagg schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 22:23:
Nou die accu was wel ruimschoots leeg..
Van de week mijn non-rooted ZL geüpgraded naar 4.4.2.
Merkte in eerste instantie wat freezes met de camera app, maar nu is t zo dat mijn bereik (3G/bellen) gewoon compleet wegvalt, de telefoon spontaan uitvalt... En dat ik hem dan in veel gevallen alleen kan opstarten wanneer ie aan de lader ligt (hij start dan op met ruimschootse lading, althans dat geeft ie aan).
Ligt hij niet in de lader dan komt ie meestal niet voorbij het Sony logo en de golvende animatie alvorens weer op zwart te gaan en uit te vallen. Ook een keer gemerkt dat ie van de lader afging met 100% en hij 1-1.5uur later in stand-by was uitgevallen en opstartte met 16%.
Zonet dit gelezen:
http://forum.xda-develope.../xperia-zl-reset-t2829403
Kan zijn dat ik last heb van de 4.4.2 bugs, maar lijkt erop dat er ook hardware batterij problemen zijn met de ZL.
Iemand hier ervaringen mee? Neem aan dat ik hem gewoon naar Amazon.de kan sturen omdat ie nog geen jaar oud is....
Beetje jammer dit want het is verder een geweldige telefoon!
Merkte in eerste instantie wat freezes met de camera app, maar nu is t zo dat mijn bereik (3G/bellen) gewoon compleet wegvalt, de telefoon spontaan uitvalt... En dat ik hem dan in veel gevallen alleen kan opstarten wanneer ie aan de lader ligt (hij start dan op met ruimschootse lading, althans dat geeft ie aan).
Ligt hij niet in de lader dan komt ie meestal niet voorbij het Sony logo en de golvende animatie alvorens weer op zwart te gaan en uit te vallen. Ook een keer gemerkt dat ie van de lader afging met 100% en hij 1-1.5uur later in stand-by was uitgevallen en opstartte met 16%.
Zonet dit gelezen:
http://forum.xda-develope.../xperia-zl-reset-t2829403
Kan zijn dat ik last heb van de 4.4.2 bugs, maar lijkt erop dat er ook hardware batterij problemen zijn met de ZL.
Iemand hier ervaringen mee? Neem aan dat ik hem gewoon naar Amazon.de kan sturen omdat ie nog geen jaar oud is....
Beetje jammer dit want het is verder een geweldige telefoon!
Play service geupdate? misschien dat hij nu keihard drained..
De mijne komt ook van Amazon.de en ik heb geen problemen gelukkig.
Kijk idd eerst of er apps zijn die veel cpu (en batt) gebruiken, een aantal Google services eraf halen en opnieuw installeren helpt volgens Sony.
De batterij hoeft niet defect te zijn, niet- of slecht gekalibreerd kan problemen geven.
Kijk idd eerst of er apps zijn die veel cpu (en batt) gebruiken, een aantal Google services eraf halen en opnieuw installeren helpt volgens Sony.
De batterij hoeft niet defect te zijn, niet- of slecht gekalibreerd kan problemen geven.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Ik heb op aanraden Google Play Service uitgeschakeld, dus nog wat drastischer dan updaten. Dit had als resultaat dat ik apps zoals GMail niet meer kon gebruiken, maar het probleem bleef bestaan.DoubleYouPee1 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 21:48:
Play service geupdate? misschien dat hij nu keihard drained..
Sowieso lijkt het niet op een drain. Ja, ik heb één keer gehad dat ie opgeladen was en kort erna opstartte met slechts 16%, maar alle andere keren valt ie gewoon uit als hij aangeeft dat hij nog op >90% staat. Wanneer ik hem dan opnieuw aanzet dan geeft ie nog steeds >90% aan. Dit lijkt dan geen drain.
Ik heb ook een factory reset uitgevoerd en heb alleen nog maar standaard apps erop staan.
Probeer ook eens het reset knopje onder het flapje 10 seconde ingedrukt te houden.. dan 'reset' hij de batterij alsof je em eruit haalt.. Staat wel in boekje hoelang het precies moet..maar langer dan alleen reset wat na paar seconde al gebeurt.
Anders weet ik et ook niet
Bedankt. Helaas maakt het geen verschil uit.DoubleYouPee1 schreef op maandag 01 september 2014 @ 11:58:
Probeer ook eens het reset knopje onder het flapje 10 seconde ingedrukt te houden.. dan 'reset' hij de batterij alsof je em eruit haalt.. Staat wel in boekje hoelang het precies moet..maar langer dan alleen reset wat na paar seconde al gebeurt.
Denk dat ik moet kijken of ik het toestel naar Amazon.de kan opsturen voor reparatie. Neem aan dat het onder garantie valt, maar dat ik hooguit de verzendkosten moest betalen omdat het in Duitsland gekocht.
vanmorgen om 12:00 opgeladen tot 100% en om 17:00 was ie leeg.Speedy-Andre schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 23:14:
2370mAh is best goed voor het formaat.
Ja je moet zo'n ding natuurlijk niet gebruiken voor spelletjes ofzo, want waar heb je anders een quadcore voor nodig.

En dan heb ik hem niet eens continu aangehad. stamina staat idd aan en lokatieservices allemaal uit. En geen last van de bekende drain. Alles ging op aan screentime zo'n beetje (50%).
3 tot 4 dagen? en gebruik je je telefoon dan voor meer dan alleen je mail 10x per dag checken en een keer bellen?
WS ben ik er nog niet aan gewend dat ik de accu niet kan verwisselen, vorige telefoon had ik altijd een volle accu op mijn nachtkastje liggen. Dus eigenlijk nooit een lege accu, niet thuis --> dan de telefoon onderweg aan de lader in de auto dus was altijd wel opgeladen, wel thuis --> ff accu wisselen, lege accu was nooit een issue en kon de hele dag alles doen waar het ding voor gemaakt was, full brightness etc etc, muziek luisteren, radio streamen, interwebben, gamen (ben nu met Walking Dead bezig) maar nu moet ik op gaan passen want het opladen duurt een uur of wat ipv 30 seconden. Zal een kwestie van wennen zijn hoop ik.
Heb daarvoor de LG optimus x2 oid gehad en meteen een 4000mAh accu + andere achterkant bij gekocht, die werd ook wel "de botervloot" genoemd vanweg het formaat, maar man wat een uithoudingsvermogen.
Tja... batterij is niet super geweldig, en dat komt eigenlijk vooral door het scherm.. Zet je die wat minder helder dan houdt ie et een stuk langer vol!
Maar goed.. die van mij gaat ongeveer 3-4 uur schermtijd mee.. Kom daarmee 99% van de dagen helemaal door.
Alleen als ik in de trein 2uur serie kijk is de kans dat ik de dag niet door kom.. Maar heb zelf altijd een batterypack bij me (als ik in de trein zit en een tas mee heb).. misshien is dat een goed alternatief voor een een losse accu
.
Maar goed.. die van mij gaat ongeveer 3-4 uur schermtijd mee.. Kom daarmee 99% van de dagen helemaal door.
Alleen als ik in de trein 2uur serie kijk is de kans dat ik de dag niet door kom.. Maar heb zelf altijd een batterypack bij me (als ik in de trein zit en een tas mee heb).. misshien is dat een goed alternatief voor een een losse accu
[ Voor 7% gewijzigd door DoubleYouPee op 03-09-2014 00:19 ]
Ik gebruik hem idd als telefoon, tijdens het bellen is het scherm uit.
Email checken, browsen en nog veel meer (domotica dingen, thuis cams bekijken) doe ik daarnaast nog.
Er zijn ook mensen die geen tijd hebben om de hele dag te gamen
Email checken, browsen en nog veel meer (domotica dingen, thuis cams bekijken) doe ik daarnaast nog.
Ik heb vakantie dus heb alle tijd om te doen waar ik zin in heb.Speedy-Andre schreef op woensdag 03 september 2014 @ 10:44:
Ik gebruik hem idd als telefoon, tijdens het bellen is het scherm uit.
Maar jij hebt het allicht erg zwaar en bent ontzettend verantwoordelijk.
Ik loop tenminste niet overal tegenaan omdat ik constant met m'n ZL zit te pielen

[ Voor 9% gewijzigd door Speedy-Andre op 03-09-2014 18:31 ]
LOL *bonk* huh?
Vandaag niet veel gebruikt, beetje email checken, burgernet telefoontje gehad (no friends
) zonnepanelen app paar keer gechecked, buienradar, etc etc, allemaal apps die je maar een korte tijd open hebt staan iig. en zit nu nog op 84% dus dat is prima.
Vandaag niet veel gebruikt, beetje email checken, burgernet telefoontje gehad (no friends
Root behouden?Anoniem: 533482 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:44:
Update naar 4.4.4 hier vanochtend OTA binnengekregen.
edit: ik heb nog niks... krijg nog steeds alleen .230
Jij ook germany unbranded?
[ Voor 19% gewijzigd door DoubleYouPee op 12-09-2014 19:21 ]
Anoniem: 533482
Toestel is op dit moment niet geroot, dus daar kan ik niks over zeggen. Wel Generic DE, customization number 1271-0336. Software is nu 10.5.1.A.0.283.
Anders ff checken via http://www.scavenger.ch/sonyupdate?
Misschien dat je eerst naar .230 moet voordat je .283 krijgt?Anoniem: 533482 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 19:28:
Toestel is op dit moment niet geroot, dus daar kan ik niks over zeggen. Wel Generic DE, customization number 1271-0336. Software is nu 10.5.1.A.0.283.
Hier ook 1271-0336.
edit: Via pc companion vindt hij em wel..
Maar wil juist ff OTA proberen om te kijken of root behouden blijft.
edit2: blijkbaar krijg je dus alleen de volgende OTA, en niet de laatste
[ Voor 19% gewijzigd door DoubleYouPee op 12-09-2014 21:28 ]
Ik heb hem ook o.t.a. gehad, deze update was pijnlozer dan die naar 4.4.2 (backup nodig)
Nou, OTA lukte niet (denk door xdualrecovery)..
Dus maar met nieuwste flashtool .283 geflasht...
Toen de .230 kernel geflasht, geroot (ook met flashtool) en weer terug naar .283 kernel.
Wat een top programma
binnen 5minuten klaar.
Dus maar met nieuwste flashtool .283 geflasht...
Toen de .230 kernel geflasht, geroot (ook met flashtool) en weer terug naar .283 kernel.
Wat een top programma
Vandeweek ook maar weer eens kijken hoe alles werkt met Flashtool en de hele bende...
Geen zin in een full wipe, telefoon draait prima op 4.2, maar helemaal clean KitKatten lonkt ook.
Moet ook nog wat .tft's hebben, voor het archief, tijd niet mee bezig gehouden...
Draai nu nog op .67...
Dus moet nog DE-tft van .569, Jelly Bean 4.3 en dan van de 4.4-update...
En er is nog een .230 ook? Pfff geen zin in zeg, blegh.
.569 staat hier OTA klaar, negeer ik al maanden...
Daarna zou de 4.4 update OTA moeten volgen dus?
Kan ik daarna niet Towelrooten ofzo of moet ik weer kloten met Flashtool?
Misschien maar gewoon hardresetten, SD-kaartje opruimen en fris beginnen...
Geen zin in een full wipe, telefoon draait prima op 4.2, maar helemaal clean KitKatten lonkt ook.
Moet ook nog wat .tft's hebben, voor het archief, tijd niet mee bezig gehouden...
Draai nu nog op .67...
[ Voor 44% gewijzigd door CLB op 13-09-2014 01:17 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dat is dus het mooie aan de laatste versie van flashtool! Bijna alles wat je nodig hebt zit nu gebundeld in flashtool.CLB schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 00:56:
Vandeweek ook maar weer eens kijken hoe alles werkt met Flashtool en de hele bende...
Draai nu nog op .67...
Hoezo moet je FTFs van 569, 4.3 en 4.4? Heb je niks an.. met de easy root van 4.3 en 4.4.2, hoef je nooit meer terug naar 4.2.2 en al helemaal niet naar .569.
Gewoon je telefoon aan PC companion hangen en updaten.. dan kom je op 4.4.4.... en zonder data verlies. (althans van 4.3>4.4.4 niet).
Dan gewoon kernel van .230 flashen, rooten (met flashtool, gewoon het slot-icoontje drukken en klaar) en kernel .283 terugflashen. Kernels vind je hier.
[ Voor 5% gewijzigd door DoubleYouPee op 13-09-2014 01:31 ]
EDIT: Dubbelpost
[ Voor 92% gewijzigd door CLB op 13-09-2014 08:28 ]
Omdat ik alle FTF's 'spaar'
Zonder dataverlies en inclusief behouden paar kleine mods zoals AOSP-browser, would be nice!
Klinkt simpel, even op zoek naar de nieuwe Flashtool
Zonder dataverlies en inclusief behouden paar kleine mods zoals AOSP-browser, would be nice!
[ Voor 19% gewijzigd door CLB op 13-09-2014 08:29 ]
Ja ik bewaarde eerst ook een paar oude FTFs, maar die heb ik net allemaal weggegooid.CLB schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 08:27:
Omdat ik alle FTF's 'spaar'
Waarom zou je ooit nog naar .569 terug gaan? 4.3 was super stable en 4.4.4 blijkt ook goed te zijn..
Als er iets is flash je gewoon 4.3 of 4.4.4.
Gewoon omdat het kan
Inmiddels nog steeds op 4.2.2. haha geen tijd
Nou dat was van korte duur, is iets met de accu of iig met de software die de accu "leest".
Als hij aan de lader zit blijft hij netjes aan en wanneer ik hem ontkoppel blijft ie ongeveer 25 seconden aan en valt dan helemaal uit. Telefoon "denkt" dat de accu leeg is en gaat uit.
Een factory reset geprobeerd te doen en hij zit nu al de hele avond in een bootloop, start 5 seconden op, denkt dan dat de accu leeg (zo lijkt het iig) is gaat uit, en start weer op... en dat doet ie al een uur of 4, toch knap met een lege accu.
Leuke is dat ie het ook blijft doen wanneer hij aan de lader hangt, hij "ziet" ws pas na enkele seconden dat ie aan de lader hangt tijdens opstarten en valt voor die tijd al uit. Affijn ze zoeken het maar uit.
Bij Ibood aangemeld en morgen maar eens terugsturen, wel grappig krijgen ze een telefoon die continu aan en uit gaat.
De Xperia blinkt iig niet uit in betrouwbaarheid so far. Moet ik morgen weer een simadapter kopen zodat ie in mijn oude telefoon past, telefoon opsturen, heb zo'n hekel aan dat soort rompslomp dat bijna geneigd ben om maar een nieuwe telefoon te kopen. Gelukkig dat ik al rood sta dus nu even niet.
Als hij aan de lader zit blijft hij netjes aan en wanneer ik hem ontkoppel blijft ie ongeveer 25 seconden aan en valt dan helemaal uit. Telefoon "denkt" dat de accu leeg is en gaat uit.
Een factory reset geprobeerd te doen en hij zit nu al de hele avond in een bootloop, start 5 seconden op, denkt dan dat de accu leeg (zo lijkt het iig) is gaat uit, en start weer op... en dat doet ie al een uur of 4, toch knap met een lege accu.

Bij Ibood aangemeld en morgen maar eens terugsturen, wel grappig krijgen ze een telefoon die continu aan en uit gaat.
De Xperia blinkt iig niet uit in betrouwbaarheid so far. Moet ik morgen weer een simadapter kopen zodat ie in mijn oude telefoon past, telefoon opsturen, heb zo'n hekel aan dat soort rompslomp dat bijna geneigd ben om maar een nieuwe telefoon te kopen. Gelukkig dat ik al rood sta dus nu even niet.
Misschien eerder een dodgy exemplaar van iBood..
Hoor wel vaker verhalen over rare opkoopacties.
Mijn ZL werkt al 1.5 jaar non-stop zonder problemen
.
Hoor wel vaker verhalen over rare opkoopacties.
Mijn ZL werkt al 1.5 jaar non-stop zonder problemen
Leuk met Ibood is de prijs, nu begint het grote wachten
Ze repareren zelf niets en moeten nu ergens in het buitenland de garantie gaan regelen
Als ik op Xperia zl bootloop zoek dan is de conclusie vaak opsturen voor reparatie ...

Ze repareren zelf niets en moeten nu ergens in het buitenland de garantie gaan regelen

Als ik op Xperia zl bootloop zoek dan is de conclusie vaak opsturen voor reparatie ...
Ben heel benieuwd, tot nog toe nooit problemen gehad met Ibood en terugsturen, dus we zien het wel.
Mijn galaxy beam is weer in gebruik iig.
Ik ben benieuwd hoe het bij jou zal gaan, mijn ZL heb ik 4 weken kunnen gebruiken en toen is hij naar iBood terug gegaan omdat hij niet meer verder als het Xperia logo kwam. Inmiddels zijn we 6 weken verder en de status staat al 5,5 weken op "in afwachting"... Ik heb in ieder geval een mailtje naar iBood gestuurd dat ze nou toch echt eens met een gerepareerd toestel, een vervangend toestel of met mijn geld terug mogen komen.Flagg schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 11:52:
Ben heel benieuwd, tot nog toe nooit problemen gehad met Ibood en terugsturen, dus we zien het wel.

Altijd leuk, koop je een nieuwe telefoon 3 maanden geleden en van die 3 maanden gebruik ik nu al 2,5 maand mijn oude toestel
[ Voor 11% gewijzigd door Pluisie op 12-10-2014 21:25 ]
Tegen (mijn) verwachting in..
Ook de Z en ZL krijgen Android 5.0 Lollipop
!!
http://blogs.sonymobile.c...e-entire-xperia-z-series/
Ook de Z en ZL krijgen Android 5.0 Lollipop
http://blogs.sonymobile.c...e-entire-xperia-z-series/
Yes erg mooi, misschien toch eens kijken of en hoe en waar ik m'n accu kan laten verwisselen...
Toestel is gewoon werelds, maar accu wordt gewoonweg wat minder en nieuw kopen, hmm hmmm
Toestel is gewoon werelds, maar accu wordt gewoonweg wat minder en nieuw kopen, hmm hmmm
Bestaat welCLB schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 23:12:
Yes erg mooi, misschien toch eens kijken of en hoe en waar ik m'n accu kan laten verwisselen...
http://www.ebay.com/sch/i...attery+xperia+ZL&_sacat=0
Mijn accu doet et eigenlijk nog prima.
Heel goed is de batterijduur niet maar dat is et nooit geweest.
Dikke ~3 uur scherm tijd.. valt toch in het niets bij de nieuwe Z3c
Hmmja zoiets, zou wel 6 uur schermtijd willen hebben...
Nou dei van mij staat ook nog steeds "in afwachting" dus eens kijken of ik de 6 weken ook ga halen.Pluisie schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 18:44:
[...]
Ik ben benieuwd hoe het bij jou zal gaan, mijn ZL heb ik 4 weken kunnen gebruiken en toen is hij naar iBood terug gegaan omdat hij niet meer verder als het Xperia logo kwam. Inmiddels zijn we 6 weken verder en de status staat al 5,5 weken op "in afwachting"... Ik heb in ieder geval een mailtje naar iBood gestuurd dat ze nou toch echt eens met een gerepareerd toestel, een vervangend toestel of met mijn geld terug mogen komen.
Altijd leuk, koop je een nieuwe telefoon 3 maanden geleden en van die 3 maanden gebruik ik nu al 2,5 maand mijn oude toestel
Heb jij hem inmiddels al weer terug?
Ik heb ondertussen mijn geld terug gekregen.Flagg schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 20:51:
[...]
Nou dei van mij staat ook nog steeds "in afwachting" dus eens kijken of ik de 6 weken ook ga halen.![]()
Heb jij hem inmiddels al weer terug?
Na die telefoon 6,5 weken kwijt te zijn geweest (langer als dat ik hem heb kunnen gebruiken) vond ik het wel mooi geweest en was ik wat meer druk gaan zetten. Ik heb ze verteld dat ik het standaard antwoord van 6-8 weken niet meer genoeg vond en toen heb ik ze een termijn gesteld van 10 dagen voor een passende oplossing. Toen hebben ze met het servicecentrum gesproken en was "plotseling" de reparatietermijn inderdaad verstreken..
Ik heb voor die €250 een Xperia Z1 uit de Sony Outlet terug gekocht
Bedankt voor de update, ik ga ze maar eens een mailtje sturen, dat als het zo lang gaat duren ze beter meteen mijn geld beter kunnen terugstorten.Pluisie schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 21:44:
[...]
Ik heb ondertussen mijn geld terug gekregen.
Na die telefoon 6,5 weken kwijt te zijn geweest (langer als dat ik hem heb kunnen gebruiken) vond ik het wel mooi geweest en was ik wat meer druk gaan zetten. Ik heb ze verteld dat ik het standaard antwoord van 6-8 weken niet meer genoeg vond en toen heb ik ze een termijn gesteld van 10 dagen voor een passende oplossing. Toen hebben ze met het servicecentrum gesproken en was "plotseling" de reparatietermijn inderdaad verstreken..
Ik heb voor die €250 een Xperia Z1 uit de Sony Outlet terug gekocht
[edit] En ik denk dat ik jouw route ook ga volgen als hij niet gerepareerd wordt ga ik de z1 in de outlet kopen.
[edit] nou dat valt reuze mee, telefoon is vandaag binnengekomen en is zelfs gerepareerd.
[ Voor 12% gewijzigd door Flagg op 01-11-2014 15:14 ]
Enorm grote kick, maar wel interessant wellicht:
https://www.justaboutphon...roid-5-0-lollipop-update/
Yep, alleen zal wel weer weken duren voordat generic_de em heeft.Joster schreef op donderdag 30 april 2015 @ 12:29:
Enorm grote kick, maar wel interessant wellicht:
Hoppa, Nordic NCB geflashed met root!
Geen zin om op generic_de te wachten.
Garantie is toch al niet meer, gok ik
.
Garantie is toch al niet meer, gok ik
[ Voor 53% gewijzigd door DoubleYouPee op 27-05-2015 15:10 ]
Ahh dan heb ik jouw weer even nodig, om root te fixen...DoubleYouPee schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:09:
Hoppa, Nordic NCB geflashed met root!
Garantie is toch al niet meer, gok ik.
Ik draai nog op Jelly Bean muhaha, meer omdat ik root heb en de standaardbrowser liefheb.
Jij ergens een how-to hoe ik deze Lollipop flash met behoud van of moet ik opnieuw rooten? Dank
Hehe, 4.4 kitkat was hardstikke makkelijke te rooten
..maar goed.
Ik kan eventueel ook wel de pre-rooted ergens oploaden.
- Je moet eerst xzdualrecovery op je huidige ROM installeren.
http://nut.xperia-files.com >>> ZL-lockeddualrecovery2.8.15-RELEASE.installer.zip.
Dit is simpelweg een install.bat openen en je telefoon aansluiten, kan niet makkelijker. - Je reboot dan en doet volume up op het moment van groene LED.
- Je komt nu in Philz Touch en je kiest wipe for new rom. Je bent dus wel alles kwijt. Of het zonder wipe werkt weet ik niet.
- Je flasht nu de pre-rooted 5.0.2 ROM.
Ik kan eventueel ook wel de pre-rooted ergens oploaden.
[ Voor 10% gewijzigd door DoubleYouPee op 27-05-2015 15:35 ]
Gisteren kwam de officiële update van sony 5.0.1 binnen rollen, erop gezet en draait wel weer stuk stabieler.
Helaas ter vergelijking met mijn z2 zie je enkele beperkingen maar wel mooi dat ze hem uitrollen.
Helaas ter vergelijking met mijn z2 zie je enkele beperkingen maar wel mooi dat ze hem uitrollen.
Kwam die OTA? En was je alles kwijt?franssnarf schreef op zondag 07 juni 2015 @ 20:21:
Gisteren kwam de officiële update van sony 5.0.1 binnen rollen, erop gezet en draait wel weer stuk stabieler.
Hij kwam via ota en nee niks kwijt duurde ongeveer 20 min en toen draaide hij mooi lollipop.
Is wel toestel wat oorspronkelijk uit Duitsland komt.
Is wel toestel wat oorspronkelijk uit Duitsland komt.
Dat heb ik hetzelfde en er stond inderdaad een update klaar, ik ga het ook maar gewoon proberen denk ik
Alleen weer even een back-up maken van mijn foto's, verder staat er toch weinig belangrijks op.
[ Voor 31% gewijzigd door Joster op 08-06-2015 16:31 ]
5.0.1
Hoe kom ik dan aan 5.0.2?
Hmm, omdat ik niet ota deed maar met pccompanion?
Het ging overigens vlekkeloos, zelfs de wifi passwords en bluetooth apparaten zitten er nog in
Hoe kom ik dan aan 5.0.2?
Hmm, omdat ik niet ota deed maar met pccompanion?
Het ging overigens vlekkeloos, zelfs de wifi passwords en bluetooth apparaten zitten er nog in
[ Voor 64% gewijzigd door Speedy-Andre op 08-06-2015 22:56 ]
Nou fantastisch, sinds ik 5.0.2 draai valt mijn telefoon continu uit
In de 2 uur dat het er nu op staat al zo'n 10 x denk ik. Daarvoor nooit last van gehad. Kan toch niet kloppen of wel?
Ah fijn, ik stop mijn SD kaart erin en die is nu corrupt geraakt. Lekker slim van me dat ik hem er eerst in heb gedaan voordat ik de gegevens die erop stonden (foto's ook
[ Voor 44% gewijzigd door Joster op 11-06-2015 20:19 ]
Hier geen problemen! Maar ik heb een fresh install gedaan
Ik nu ook maar dat hielp niet, schijnt een batterij probleem te zijn dat bij mij naar voren komt na de Lollipop update (en ook niet verholpen kan worden met teruggaan naar Kitkat). Meer mensen op XDA hebben er last van, zowel met Kitkat in het verleden als nu met Lollipop: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2546173 en http://forum.xda-develope...ected-to-charger-t2864009
Ik ga hem nu terug sturen naar Amazon. Krijg alleen de hele tijd verschillende adressen door waar die heen moet. Dan weer naar Eindhoven, dan weer naar Duitsland... Dat is dus irritant.
Ik ga hem nu terug sturen naar Amazon. Krijg alleen de hele tijd verschillende adressen door waar die heen moet. Dan weer naar Eindhoven, dan weer naar Duitsland... Dat is dus irritant.
[ Voor 16% gewijzigd door Joster op 13-06-2015 10:26 ]
Zijn er meer mensen die een slechte microfoon hebben met bellen, mijn vrouw gebruikt nu al tijdje deze telefoon maar heeft met bellen soms dat de andere haar niet hoort.
Nu staat geluidsverbetering en ruisonderdrukring al uit had ik ergens gelezen, en ook simkaartje vervangen maar dit alles helpt niet.
Is er iets aan te doen zonder opsturen voor reparatie.
Nu staat geluidsverbetering en ruisonderdrukring al uit had ik ergens gelezen, en ook simkaartje vervangen maar dit alles helpt niet.
Ik heb hier eigenlijk alleen last van als ik de speaker gebruik en dus wat verder weg spreek.franssnarf schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 21:50:
Zijn er meer mensen die een slechte microfoon hebben met bellen, mijn vrouw gebruikt nu al tijdje deze telefoon maar heeft met bellen soms dat de andere haar niet hoort.
Ik heb precies hetzelfde! Als ik tijdens bellen het via de speaker doe is er niets aan de hand. Nieuw simkaartje is voor mij ook onderweg...franssnarf schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 21:50:
Toevallig ook een maandje geleden ofzo 5.1 er op gezet? Misschien dat het daar wat mee te maken heeft.
Problemen waren al voor de 5.x update in kitkat was het er ook al helaas.
Als hij op handsfree staat dan werkt het perfect maar staat hij op gewoon dan is een paar mm al genoeg om een slecht gesprek te krijgen.
Als hij op handsfree staat dan werkt het perfect maar staat hij op gewoon dan is een paar mm al genoeg om een slecht gesprek te krijgen.
Oke twee dingen gedaan en nu gaat het beter:franssnarf schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 20:51:
Problemen waren al voor de 5.x update in kitkat was het er ook al helaas.
Ruisonderdrukking en spraakverbetering uitgezet
Stamina uitgezet
Nu werkt het weer

Heb even geen tijd om te kijken welke nu de echte oplossing is, het werkt in elk geval weer...
reviews: Gehackt met één berichtje - Ernstig lek in videoframework Android
Gaan wij hier een update voor krijgen verwachten jullie?
Ja, maar zal later komen (waarschijnlijk samen met Android 5.1). September / oktober.Joster schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:00:
reviews: Gehackt met één berichtje - Ernstig lek in videoframework Android
Nu dusAmbroosV schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:20:
[...]
Ja, maar zal later komen (waarschijnlijk samen met Android 5.1). September / oktober.
http://www.xperiablog.net...es-10-7-a-0-222/#comments
Maar of de fix er in zit weet ik niet
Er is een stagefright-test-app. Zal vanavond eens testen op mijn Tablet Z als ik het niet vergeet.DoubleYouPee schreef op maandag 07 september 2015 @ 15:36:
[...]
Nu dus
http://www.xperiablog.net...es-10-7-a-0-222/#comments
Maar of de fix er in zit weet ik niet
Lees nu op XDA dat de fix er niet in zitAmbroosV schreef op maandag 07 september 2015 @ 16:07:
[...]
Er is een stagefright-test-app. Zal vanavond eens testen op mijn Tablet Z als ik het niet vergeet.

Had al zo'n vermoeden, afgaand op de builddatum van de kernel. Nu de eerste certification erdoor is zal er binnen een kleine maand waarschijnlijk een tweede, nieuwere build komen die wel een fix heeft. Ik verwacht ook dat dit de laatste updatereeks gaat zijn voor deze generatie devices.
Dat denk ik ook ja.AmbroosV schreef op maandag 07 september 2015 @ 16:36:
Ik verwacht ook dat dit de laatste updatereeks gaat zijn voor deze generatie devices.
Niks te klagen, dacht ik zo.
De Z/ZL serie stamt al uit februari 2013.. heb mn ZL al bijna 2.5 jaar, en krijg gewoon een update naar de laatste versie van android van dit moment.
Telefoon zelf doet het ook nog perfect. Batterijduur is tegen verwachting in nauwelijks veranderd. Alleen de laatste 20% zijn zwak - maar haal nog steeds makkelijk 1 dag met een charge.
Ik heb zojuist deze mail ontvangen, dat heb ik echt nog nooit gezien:
Software update available for your Xperia ZL
There is a software update (v. 10.7.A.0.222) available for your device. Perform a software update and enjoy new features, better performance, speed and bug fixes. You can update the software today using your computer or wait until it’s available directly in your device (often within a couple of days). It's easy and no backup is needed.
Included in this software version:
Improvements to volume and silent mode control and more control of your alerts
All new LinkedIn integration - be more productive with intuitive Calendar sync
General stability and performance improvements
Update your device using a computer
Download and install the software update using a computer application and connect the device to your computer using a USB cable.
Best regards,
Sony Xperia™ Care
We are here to help you. Contact us by chat, email or phone.
Ik kreeg dezelfde email, de update is ook OTA al beschikbaar en hij is klaar.
Hij kwam zelf met geheugen 75% vol en apps naar SD overbrengen
Is root behouden na OTA?Speedy-Andre schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 16:27:
Ik kreeg dezelfde email, de update is ook OTA al beschikbaar en hij is klaar.
Ik heb geen root, geen idee dus ...
Heeft al iemand hier het "sudden death" probleem gehad?
Ik helaas wel. Telefoon schakelde zich een tijdje geleden uit tijdens het maken van een lang filmpje.
Vervolgens weer opgestart en verder niets aan de hand leek het. Tijdje later schakelt het toestel zich uit na opstarten van de camera app. Vervolgens hetzelfde na opstarten en codes ingeven en uiteindelijk komt hij niet meer langs het opstart scherm.
Opstarten met de usb lader gaat wel nog.
Na wat lezen ben ik erachter gekomen dat het een probleem is dat veelvuldig voorkomt. Mijn conclusie was dan ook dat de batterij gewisseld moest worden, dus heb ik besloten de telefoon op te sturen naar Dynafix. Dat was een foute keus, omdat er geen garantie meer op de telefoon zit. Dynafix weigert een nieuwe batterij te monteren omdat ze garantie geven op reparaties. Zij denken dat het niet aan de batterij ligt, maar aan het moederbord en dat het probleem weer zal terugkeren wanneer zij de batterij vervangen. Ook als ik zeg dat ik geen garantie hoeft wordt reparatie geweigerd. Ik mocht natuurlijk wel de 36 Euro betalen om het toestel terug te krijgen .... zucht...
Nu dus iemand zoeken die de batterij voor mij wil wisselen. Ik wil er zelf niet aan beginnen omdat hij gelijmd is.
Hier het topic op het Sony forum waar alle ellende bij elkaar staat. Ik vrees dat dit mijn laatste Sony wordt, en ik was er zo tevreden met mijn ZL: https://talk.sonymobile.c...death/td-p/518149/page/11
Ik helaas wel. Telefoon schakelde zich een tijdje geleden uit tijdens het maken van een lang filmpje.
Vervolgens weer opgestart en verder niets aan de hand leek het. Tijdje later schakelt het toestel zich uit na opstarten van de camera app. Vervolgens hetzelfde na opstarten en codes ingeven en uiteindelijk komt hij niet meer langs het opstart scherm.
Opstarten met de usb lader gaat wel nog.
Na wat lezen ben ik erachter gekomen dat het een probleem is dat veelvuldig voorkomt. Mijn conclusie was dan ook dat de batterij gewisseld moest worden, dus heb ik besloten de telefoon op te sturen naar Dynafix. Dat was een foute keus, omdat er geen garantie meer op de telefoon zit. Dynafix weigert een nieuwe batterij te monteren omdat ze garantie geven op reparaties. Zij denken dat het niet aan de batterij ligt, maar aan het moederbord en dat het probleem weer zal terugkeren wanneer zij de batterij vervangen. Ook als ik zeg dat ik geen garantie hoeft wordt reparatie geweigerd. Ik mocht natuurlijk wel de 36 Euro betalen om het toestel terug te krijgen .... zucht...
Nu dus iemand zoeken die de batterij voor mij wil wisselen. Ik wil er zelf niet aan beginnen omdat hij gelijmd is.
Hier het topic op het Sony forum waar alle ellende bij elkaar staat. Ik vrees dat dit mijn laatste Sony wordt, en ik was er zo tevreden met mijn ZL: https://talk.sonymobile.c...death/td-p/518149/page/11
Ik heb die van mij gewoon binnen 2 jaar na aankoop naar Amazon kunnen sturen (zat op 20 maanden ofzo) en die hebben de partij die voor hen de reparaties doet gewoon de batterij laten vervangen.. (en de micro-usb connector want die was ook kaas). Zit jij buiten die 2 jaar?
Anoniem: 698030
Hi Trance-M, ik heb je een privebeicht gestuurd met wat tips die jouw 'suddon death' probleem eventueel kunnen oplossen.
Mvg,
Sony Xperia Support
Mvg,
Sony Xperia Support
Even een update m.b.t. de Sudden Death van mijn Xperia ZL.
De batterij is vervangen, maar lost het probleem niet op.
Herstel via Sony PC Companion brengt ook niets.
Ik ben er wel inmiddels achtergekomen dat indien ik het batterijstekkertje op het moederbord even los haal en weer inprik het toestel wel weer opstart. Daarnaast ben ik er ook achtergekomen dat de telefoon uitvalt na het terugplaatsen van de achterkant. Mij was opgevallen dat de pcb in de buurt van de Off schakelaar ongeveer 1 mm naar beneden gedrukt kon worden, dus ik dacht dat de Off schakelaar misschien bediend werd bij het terugplaatsen van de achterkant. Dit blijkt toch niet het geval te zijn. Ik vermoed dat het probleem rond de camera-module ligt, maar kan het nog niet goed reproduceren. Ik heb nu al de halve middag de achterkant los op de telefoon liggen en hij doet het nog steeds. Misschien dat ik de telefoon toch maar eens helemaal uit elkaar moet halen, ofschoon ik daar eigenlijk niet aan wilde beginnen.
Als ik naar het aantal reacties kijk over het Sudden Death probleem hebben wel erg veel Xperia's daar vroeg of laat last van. Ik denk wel dat er verschillende soorten Sudden Death zijn inmiddels. Bij de meesten biedt Vol+ en aan/uit knop 20s inhouden de oplossing.
Edit: heb het probleem nu gelokaliseerd. Het aandraaien van het schroefje onder de camera laat de telefoon uitvallen. Volgens mij zitten er contacten van de camera microfoon onder. Helaas, ook al draai je het schroefje niet helemaal aan, bij het terugplaatsen van de achterkant wordt er dan toch iets ingedrukt waardoor de telefoon weer uitvalt. Omdat de stekker van de batterij op dezelfde hoogte zit kun je die niet loshalen en inprikken zonder de hele achterkant weer te verwijderen.
De batterij is vervangen, maar lost het probleem niet op.
Herstel via Sony PC Companion brengt ook niets.
Ik ben er wel inmiddels achtergekomen dat indien ik het batterijstekkertje op het moederbord even los haal en weer inprik het toestel wel weer opstart. Daarnaast ben ik er ook achtergekomen dat de telefoon uitvalt na het terugplaatsen van de achterkant. Mij was opgevallen dat de pcb in de buurt van de Off schakelaar ongeveer 1 mm naar beneden gedrukt kon worden, dus ik dacht dat de Off schakelaar misschien bediend werd bij het terugplaatsen van de achterkant. Dit blijkt toch niet het geval te zijn. Ik vermoed dat het probleem rond de camera-module ligt, maar kan het nog niet goed reproduceren. Ik heb nu al de halve middag de achterkant los op de telefoon liggen en hij doet het nog steeds. Misschien dat ik de telefoon toch maar eens helemaal uit elkaar moet halen, ofschoon ik daar eigenlijk niet aan wilde beginnen.
Als ik naar het aantal reacties kijk over het Sudden Death probleem hebben wel erg veel Xperia's daar vroeg of laat last van. Ik denk wel dat er verschillende soorten Sudden Death zijn inmiddels. Bij de meesten biedt Vol+ en aan/uit knop 20s inhouden de oplossing.
Edit: heb het probleem nu gelokaliseerd. Het aandraaien van het schroefje onder de camera laat de telefoon uitvallen. Volgens mij zitten er contacten van de camera microfoon onder. Helaas, ook al draai je het schroefje niet helemaal aan, bij het terugplaatsen van de achterkant wordt er dan toch iets ingedrukt waardoor de telefoon weer uitvalt. Omdat de stekker van de batterij op dezelfde hoogte zit kun je die niet loshalen en inprikken zonder de hele achterkant weer te verwijderen.
[ Voor 16% gewijzigd door Trance-M op 28-09-2015 21:25 ]
Ben hier ook herstellende na een Sudden Death, nieuwe batterij besteld via eBay (Made in Japan btw), Xperia opengemaakt (moest naast de plakkende randen van de backcover ook de achterkant van de battery aardig wrikken, die zat stevig vastgeplakt). Mijn oorspronkelijke batterij was Made in China btw. 
Na veel moeite (NFC firmware update bootloop, niet in flashmode kunnen komen door haperende volume-down button) uiteindelijk vanavond 10.7.A.0.222 Firmware kunnen flashen, maar moet nu blijkbaar eerst downflashen om root te kunnen krijgen (ik vertrouw kingroot niet echt?). Maar voorlopig eerst even kijken hoe de batterij het volhoudt, de telefoon start (weer?) sneller op met deze ROM.
*edit*
Het schroefje onder de camera? Toevallig het enige schroefje dat zwart is? Geen idee of dat iets speciaals is...
Na veel moeite (NFC firmware update bootloop, niet in flashmode kunnen komen door haperende volume-down button) uiteindelijk vanavond 10.7.A.0.222 Firmware kunnen flashen, maar moet nu blijkbaar eerst downflashen om root te kunnen krijgen (ik vertrouw kingroot niet echt?). Maar voorlopig eerst even kijken hoe de batterij het volhoudt, de telefoon start (weer?) sneller op met deze ROM.
*edit*
Het schroefje onder de camera? Toevallig het enige schroefje dat zwart is? Geen idee of dat iets speciaals is...
[ Voor 11% gewijzigd door letsa op 23-11-2015 00:51 ]
Mijn ZL heeft 5.1.1 ota ontvangen, eerst leken een paar apps weg te zijn maar die heeft hij achteraf erbij gezet.
Toen de update er op stond mailde Sony me nog even
Toen de update er op stond mailde Sony me nog even
Ik kreeg hetzelfde, alleen geen mail van Sony
Het is inmiddels twee jaar geleden dat ik mijn ZL in mijn bezit kreeg. Helaas begin ik te merken dat hij iets minder goed gaat werken, kwaliteit van het geluid is slecht aan het worden, batterij gaat sneller leeg bij belasting en hier en daar wat vastlopers.
Ik ben toe aan een nieuwe en loop er nu tegen aan dat er voor deze fantastische telefoon geen nieuwe versie is gemaakt.
Ik ben heel benieuwd wat de andere ZL gebruikers gekozen hebben als opvolger! Met name formaat t.o.v. scherm en uiteraard de hardware.
Ik ben toe aan een nieuwe en loop er nu tegen aan dat er voor deze fantastische telefoon geen nieuwe versie is gemaakt.
Ik ben heel benieuwd wat de andere ZL gebruikers gekozen hebben als opvolger! Met name formaat t.o.v. scherm en uiteraard de hardware.
Helaas niks meer in de trant van zo'n prachtige scherm/behuizing-ratio kunnen vinden...Mantus schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:44:
Ik ben heel benieuwd wat de andere ZL gebruikers gekozen hebben als opvolger!
Met name formaat t.o.v. scherm en uiteraard de hardware.
M'n ZL is helaas gestorven (kapot SIMkaartslot), toen kreeg ik een One M9 in m'n schoot geworpen. Ja stukken groter, heel anders, ook niet op alle fronten de beste, maar hij deed en doet het nog steeds prima. Inmiddels is de One M9 ingeruild voor de HTC 10, weer iets groter enzo, maar tsjaa bevalt goed wel hoor.
Zal straks even een foto'tje maken van die drie devices met daarbij nog een Wileyfox Swift van 5" ofzo
[ Voor 5% gewijzigd door CLB op 26-05-2016 16:11 ]
Haha, nog niksMantus schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:44:
Het is inmiddels twee jaar geleden dat ik mijn ZL in mijn bezit kreeg. Helaas begin ik te merken dat hij iets minder goed gaat werken, kwaliteit van het geluid is slecht aan het worden, batterij gaat sneller leeg bij belasting en hier en daar wat vastlopers.

Mijn ZL doet het nog steeds... en eigenlijk nog perfect raar genoeg. (sinds vorig week al weer 3 jaar
Batterij is wel iets minder goed natuurlijk, maar kom nog steeds makkelijk de dag door.
Komt ook wel omdat ik niet meer echt een heavy user ben.. als ik een serie zou gaan kijken of gamen dan is het wel snel gebeurd... maarja dat was ook wel toen hij nieuw was.
Opvolger ben ik nog niet écht naar aan het kijken dus... maar weet op dit moment niet of ik wel een Sony ga nemen.
Sony is totaal de weg kwijt nu, met die X-performance of wat dan ook.. ook nog eens veel te duur.
Zou wel een Z6-compact willen of zo... of anders wordt het een gewone 5" telefoon...
Bijv een S7 of een HTC one? of opvolgers daarvan. Maar goed wie weet waar Sony nog mee komt.

Daar ben je dan goed zuinig op geweest zeg! En het mag ook inderdaad wel na zoveel tijd dat de accu niet goed is...
Ik snap ook niet zo goed wat het idee van Sony gaat zijn, zat misschien te denken aan de Z5 Compact, maar dat is dan eigenlijk omdat je trouw bent aan je merk...
Precies! Wat een bakbeesten voor in je broekzak zeg! Daar zie je pas echt waarom iedereen zo gek is op de ZL.
Heb wel zitten denken aan de m9, goeie reviews en inderdaad, een slagje groter..
Als ze er nog zouden zijn zou ik ook gelukkig zijn met een nieuwe ZL. Gamen doe ik toch niet op mn smartphone. Zag dat ze bij Amazon nog een ZL hebben, maar voor 400 euro

Valt allemaal wel mee, veel devices zijn afgerond tegenwoordig, maar inderaad het is allemaal groter.Mantus schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 17:34:
Precies! Wat een bakbeesten voor in je broekzak zeg!
Ik zie graag de exacte footprint van de ZL, maar dan in metaal met vernieuwde hardware, maarja helaas.
https://www.amazon.de/Son...sr=8-3&keywords=xperia+zl
€ 350 neu
Maarja, nooit officieel Android 6 .. en 3 jaar oude hardware
€ 350 neu
[ Voor 17% gewijzigd door DoubleYouPee op 26-05-2016 17:38 ]
Inderdaad iets te prijzig voor deze tijd vrees ik....DoubleYouPee schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 17:36:
https://www.amazon.de/Son...sr=8-3&keywords=xperia+zl
€ 350 neu
5 inch vs 5 inch (vs 5,2 inch), sorry van de brakke pics even snel:

En... sinds deze week al weer 3.5 jaar
Laatst laten vallen dus helaas klein barstje helemaal bovenin het scherm (niet echt storend), maar alles werkt nog.
Microfoon laatst wat water in gekomen, had even kuren maar lijkt weer OK.
Batterij heeft er niet zo veel zin meer in.. Na 8% gaat het heel hard na 0%, als ik hele dag whatsapp op 3G haal ik dag bijna niet.
Maar goed, toch wel erg positief verrast door de (bouw)kwaliteit van de ZL. Altijd zonder hoesje, jaarlijks op de motor dagen als navigatie gebruikt (vol trillen, in de zon, aan de lader, met navi en vol scherm)...
Tientalle keren laten vallen..
Meerder malen nat geworden, of onder et bier.
Dit zal waarschijnlijk niemand meer lezen, zal onderhand wel de laatste met een ZL zijn
Laatst laten vallen dus helaas klein barstje helemaal bovenin het scherm (niet echt storend), maar alles werkt nog.
Batterij heeft er niet zo veel zin meer in.. Na 8% gaat het heel hard na 0%, als ik hele dag whatsapp op 3G haal ik dag bijna niet.
Maar goed, toch wel erg positief verrast door de (bouw)kwaliteit van de ZL. Altijd zonder hoesje, jaarlijks op de motor dagen als navigatie gebruikt (vol trillen, in de zon, aan de lader, met navi en vol scherm)...
Dit zal waarschijnlijk niemand meer lezen, zal onderhand wel de laatste met een ZL zijn

Ik heb die van mij twee maanden geleden weg gedaan omdat ik een nieuwe mocht uitkiezen. Mocht je op zoek zijn naar een alternatief zou ik voor de Xperia X gaan. Is een stuk dunner, ietsje langer en het blijft Sony.DoubleYouPee schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:42:
En... sinds deze week al weer 3.5 jaar![]()
Als het had gekund had in gewoon een nieuwe ZL bestelt
Toch spijt dat ik toendertijd voor de Z gegaan ben en niet de ZL, maar deze was niet in NL te krijgen (toch?).
[ Voor 5% gewijzigd door SToRM666 op 17-11-2016 12:28 ]
PSN id: NL_SToRM
Klopt, ben toen gewoon naar duitsland gereden en in de phonehouse gekocht, was voor mij maar 50 kmSToRM666 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:27:
Toch spijt dat ik toendertijd voor de Z gegaan ben en niet de ZL, maar deze was niet in NL te krijgen (toch?).
Wil op zich wel bij Sony blijven, maar toch nog niet echt een goede opvolger gevonden.Mantus schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:05:
[...]
Ik heb die van mij twee maanden geleden weg gedaan omdat ik een nieuwe mocht uitkiezen. Mocht je op zoek zijn naar een alternatief zou ik voor de Xperia X gaan. Is een stuk dunner, ietsje langer en het blijft Sony.
Als het had gekund had in gewoon een nieuwe ZL bestelt
Vind het jammer dat de Xperia X compact niet waterdicht is en mindere specs. Een eventueele Xperia XZ compact zou ik wel willen.
De Xperia X vind ik best groot,nog groter dan de orginele Xperia Z... en die wilde ik al niet omdat hij zo groot was.
[ Voor 4% gewijzigd door DoubleYouPee op 17-11-2016 12:50 ]
...en vandaag is m'n Xperia ZL 4 jaar geworden
1e foto van 18 mei 2013.
Gebruik hem nog steeds dagelijks als enige telefoon.

[ Voor 11% gewijzigd door DoubleYouPee op 18-05-2017 09:23 ]
Nice man, mijne ligt stilletjes begraven in één van m'n nachtkastjes... tussen alle troepDoubleYouPee schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:22:
Bijna te vroeg gejuigd! Deze week ging hij opeens uit bij 65%, en wilde hij nauwelijks meer aan.CLB schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:26:
[...]
Nice man, mijne ligt stilletjes begraven in één van m'n nachtkastjes... tussen alle troep
Met de oplader wel. Elke dag werd het erger en nu kan hij niet langer dan 1 minder zonder oplader
Zal ik em nog proberen te redden met een nieuwe batterij? ze zijn maar 15 euro...
Let op:
(Klik hier voor het Sony Xperia ZL accessoires topic)
(Klik hier voor het Sony Xperia ZL Rooten en Custom Rom topic)
(Klik hier voor het Sony Xperia ZL Importeren, levertijden en prijzen topic)
(Klik hier voor het Sony Xperia ZL accessoires topic)
(Klik hier voor het Sony Xperia ZL Rooten en Custom Rom topic)
(Klik hier voor het Sony Xperia ZL Importeren, levertijden en prijzen topic)