Monitor kopen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janntempel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-10-2024
Dag Tweakers,

Ik ben druk op zoek naar een nieuwe monitor voor mijn nieuwe pc. Ik game veel op mijn tv maar soms toch wel lekker om achter een normaal scherm te zitten.

Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer. Ik kom monitoren tegen van 150 en 250 euro die naar mijn idee dezelfde specs hebben. Wat is nou het verschil tussen een monitor van 150 en 200 euro.
Bijvoorbeeld de Dell Ultrasharp U2312HM Zilver, Zwart en deze Samsung Syncmaster S24B350H Zwart. De del is duurder maar kleiner en met een mindere reactie snelheid maar wel de bestbuy van deze maand. De reactie snelheid is 18 ms terwijl dit toch juist zo laag mogelijk moet zijn?

Kan iemand me helpen met het vinden van de beste monitor voor rond de 150 euro met een uiterst maximum van 200?

Groeten,

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse1990
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-07 21:13
Dit is erg afhankelijk wat je wilt gaan doen met de monitor. Wil je een scherp beeld dan zoek je weer een kleiner scherm met zoveel mogelijk beeldpunten. Een 21.5" is dan weer iets prettiger dan een 24". Maar dit is dus erg persoonlijk en dat verschil is ook vrij klein. Als je mooiere kleuren en betere kijkhoeken wilt hebben is een IPS scherm weer fijn, maar wil je gaan gamen en moet je scherm zo vaak mogelijk refreshen is het aantal milliseconde belangrijk en het aantal Hz. Deze liggen bij IPS helaas wat minder gunstig en zul je weer voor een TN paneel gaan kijken.

Met andere woorden, je zult moeten kijken wat je belangrijk vind. Als je dit weet kunnen we verder helpen met het juiste scherm zoeken.
Bericht van iemand anders zijn topic en gaat hier dus ook op.

Monitor Dell of Iiyama?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je *Algemeen Advies* Welke monitor moet ik kopen? al eens doorgenomen? Dan weet je waa rje op moet letten bij het uitzoeken van een monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janntempel
Ik heb het algemeen advies stuk even doorgelezen. Het enige waarvoor ik het scherm zal gebruiken is gamen. Kijkhoek wat dat betreft maakt niets uit ik zit er gewoon recht voor. Om diezelfde reden hoeft het ook geen heel groot scherm te zijn. Ik heb nu een 18,5 inch dit vind ik echter wel wat klein een maar inch groter zou mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janntempel
Okee ik ben er zo ongeveer uit. Ik twijfel nog tussen 3 monitoren.

ASUS VE247H
pricewatch: Asus VE247H Zwart

Iiyama E2473HDS-B1
pricewatch: Iiyama E2473HDS-B1 Zwart

Iiyama ProLite E2475HDS Zwart
pricewatch: Iiyama ProLite E2475HDS Zwart

de laatste 2 liyama monitoren verschillen nauwelijk is prijs toch lijkt mij als ik naar de specs kijk de goedkopere (en oudere) beter of zie ik iets over het hoofd?

en dan ASUS of liyama? De Asus is bijna 20% goedkoper en heeft een hogere contrastverhouding er staat echter maar 1 review bij. Heeft iemand ervaring met Asus monitoren? Ik heb het idee dat de liyama modellen een stuk populairder zijn, zijn deze kwalitatief ook beter?

En tot slot de contrastverhouding is dit erg belangrijk. Deze monitoren hebben statisch allemaal 1:1000, een vriend van mij heeft een monitor van 1:300 zie je hier veel verschil in?